Vill du ta chansen att vara med och utveckla morgondagens ledarskap i Ånge kommun? Är du intresserad av en ny utmaning och vill vara med och utveckla vår äldreomsorg? Gillar du att bidra till utveckling för andra och att arbeta i team? -Då ska du söka tjänsten som enhetschef till hemtjänsten boende i Ånge kommun. Till din hjälp och stöd finns andra chefskollegor och du ingår i Verksamhetschefens ledningsgrupp för äldreomsorg. Tjänsten har även stöd av en administratör, en planerare och bemanningsenhet. Som anställd inom Ånge kommun har du ett årligt friskvårdsbidrag samt att du har möjlighet till friskvårdstimme. Vi söker enhetschef till Hemtjänsten i Ånge kommun Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten framåt, utifrån givna mål, värderingar, beslut och ekonomiska ramar. Du ansvarar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och kvalitetsarbete inom din enhet. Övrig information Heltid 100% Tillsvidare. Provanställning kan förekomma. Anställningsintervjuer kan komma att ske löpande. Kvalifikationer · Lämplig högskole- eller universitetsutbildning för uppdraget är ett krav. · Kunskap och erfarenhet inom äldreomsorgen är ett krav, för att kunna utföra arbetet med hög kvalitet. · Du behöver ha kunskap om, och kunna ta del av ny teknik och olika verksamhetssystem. · Du är lyhörd och kan kommunicera väl i både tal och skrift. · Du är trygg i rollen som ledare och leder dina medarbetare enligt de värderingar som finns i verksamheten och hos arbetsgivaren. · Du har förmåga att arbeta målinriktat och lösningsfokuserat för att skapa god kvalité för brukarna. · Arbetet kräver hög närvaro på plats. · B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten. · Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Vi vill se ett tydligt, kommunikativt och nära ledarskap, där ledaren tar tillvara andras kompetens, idéer och stöttar alla medarbetare. Att se helheten och ha förmåga att få människor att växa i sina roller, känna delaktighet, arbetsglädje, stolthet och att ta ansvar till verksamhetens utveckling är viktigt. Du behöver ha en positiv inställning, arbeta strukturerat och målinriktat, vara handlingskraftig, samt klarar av att arbeta i högt tempo, med flera frågor samtidigt. Flexibilitet och ansvarstagande är en självklarhet. God samarbetsförmåga är viktigt då vi samarbetar i team och chefer ersätter varandra vid frånvaro. Fackliga kontakter
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb En av våra sakkunniga kommer att vara tjänstledig och vi söker därför en vikarie till generaldirektörens sekretariat, GD-sekretariatet, med placering vid vårt huvudkontor i Härnösand, alternativt Stockholm. GD-sekretariatet är en central funktion direkt underställd generaldirektören och stödjer myndighetens högsta ledning samt utgör generaldirektörens nära administrativa stöd. GD-sekretariatet säkerställer att myndigheten fungerar smidigt, att ledningens intentioner omsätts i våra styrprocesser och att myndigheten fungerar effektivt i linje med uppsatta mål och riktlinjer. Sekretariatet ansvarar för att planera, samordna och följa upp generaldirektörens åtaganden och uppdrag, samt stödja ledningen i beslutsfattande och strategisk utveckling. Sekretariatet har också ansvar för att hantera externa kontakter med regeringskansliet, riksdag och myndigheter samt samordna regeringsuppdrag, remisser och offentliga utredningar. GD-sekretariatet organiserar även tertialdialoger med verksamhetsområden, samordnar regelbundna möten med myndighetens chefer och ansvarar för chefs- och ledningsutveckling samt strategisk kommunikation. ARBETSUPPGIFTER Rollen som sakkunnig innefatta bland annat strategisk rådgivning, framtagande av beslutsunderlag, ståndpunkter, och presentationer inför framträdanden. Som sakkunnig du kommer inhämta, bearbeta och kvalitetssäkra kunskapsunderlag till generaldirektören samt bistå i remisshantering. Du kommer även att vara ett löpande stöd vid omvärldsbevakning och delta i samverkan med intressenter inom och utanför myndigheten. Beroende på din kompetensprofil kommer du vara ett stöd i de utvecklingsprojekt som pågår i myndigheten eller i regeringsuppdrag. Du kommer också vara ett stöd i generaldirektörens planering och uppföljning av verksamheten tillsammans med chefen för GD-sekretariatet. Du kommer ha en viktig roll att, tillsammans med övriga medarbetare på GD-sekretariatet, säkerställa ett gott stöd i myndighetschefens uppdrag. Även om vi använder moderna verktyg för arbete och möten på distans kommer tjänsten att innebära resor. Vi vill att du ska en bra balans mellan arbete och fritid. Därför har du möjlighet att arbeta en viss del av din arbetstid på distans, om verksamheten tillåter och i samråd med din chef. KVALIFIKATIONER Utbildning - Examen på minst kandidatnivå från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis med inriktning mot statsvetenskap, pedagogik eller humaniora. Arbetslivserfarenhet - Dokumenterad erfarenhet av arbete som sakkunnig, utredare eller motsvarande inom utbildningsfrågor - God analytisk förmåga att se sammanhang, helhet och mönster utifrån uppdrag och verksamhetsplan - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - God stilistisk förmåga att formulera dig i olika typer av dokument, rapporter och beslutsunderlag - Kunskap om, och förmågan att basera dina underlag på vetenskap och beprövad erfarenhet i de fall det är möjligt. Det är meriterande om du har - Erfarenhet från arbete på andra skolmyndigheter eller andra instanser inom utbildningsväsendet och ett etablerat nätverk - Ett starkt intresse för, och kunskap om, SPSM:s kärnfrågor, funktionshinderområdet eller specialpedagogisk erfarenhet - God förmåga att kvalitetsgranska och förbättra rapporter och underlag inför gd-beslut - Erfarenhet från verksamhetsplanering och uppföljningsarbete - Erfarenhet från arbete i svensk statlig myndighet - Kunskaper i svenskt teckenspråk. Personliga egenskaper Som person trivs du att arbeta i en verksamhet som är i ständig utveckling och förbättring och har förmågan att hålla i och hålla ut. Du är tillgänglig och prestigelös, med en god förmåga att söka lösningar tillsammans med andra. Du har lätt för att se helheten och har en förmåga att prioritera. Du är ansvarstagande och agerar när det behövs. Du är nyfiken och alltid villig att utveckla nya förmågor. För att lyckas i rollen som sakkunnig behöver du även: Ha en förmåga att prioritera och växla tempo mellan långsiktigt arbete och arbetsuppgifter som kräver snabba åtgärder. Vara bra på att kommunicera och göra komplexa sammanhang enkla att förstå och tolka. Ha en god samarbetsförmåga samt ha förmågan att leda dig själv i din vardag och arbeta självständigt mot gemensamma mål. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Välkommen att söka ett vikariat i vårt psykosociala team på Sidsjö/Fränsta VC. Här finns möjlighet att arbeta inom en välfungerande primärvårdskontext. Den stora delen av din arbetstid ägnas åt att möta patienter och arbeta med psykologisk bedömning och behandling. Vi är idag ett team om tre psykologer, två kurator, en samtalssköterska samt två rehabkoordinatorer som arbetar självständigt men också tillsammans. Du kommer att vikariera för en av psykologerna som ska gå på föräldraledighet. Vårt uppdrag riktar sig främst mot målgruppen patienter som är 18 år och uppåt med lättare till medelsvår psykisk ohälsa men även första linjens bedömning och behandling av barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vi söker Dig som är intresserad av att arbeta självständigt kombinerat med teamarbete. Du är legitimerad psykolog och vi värdesätter erfarenhet av kliniskt arbete med psykologisk behandling utifrån en beteendeterapeutisk grund, framförallt inom primärvård eller psykiatri. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du tar gärna initiativ, kan prioritera och organisera ditt arbete. Våra arbetsplatser Du kommer huvudsakligen att vara placerad på Sidsjö VC som är Sundsvalls största vårdcentral med c:a 16 600 listade patienter. Vi driver även Fränsta VC, 6 mil västerut från Sundsvall längs E14, med ca 4 000 listade patienter. Vi har totalt cirka 75 anställda och flera av våra medarbetare jobbar på båda arbetsplatserna. Det kan eventuellt komma att bli aktuellt för Dig att jobba i Fränsta en dag per vecka. Med allmänmedicin som utgångspunkt ser vi människan utifrån ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten. Det centrala för våra verksamheter är kontinuitet och vi strävar efter att alla våra patienter ska ha en namngiven patientansvarig läkare. För mer information kring vår verksamhetsidé och vision se: sidsjovc.se Arbetslivserfarenhet:Erfarenhet av arbete som kliniskt verksam psykolog. Det är en stor fördel om du dessutom har erfarenhet av att arbeta inom primärvård. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning/vikariat preliminärt fr.o.m. 1/10 2025 (eller snarast möjligt) fram t.o.m. 31/12 2026. Lön Vi tillämpar individuell lönesättning. Lönetyp: Fast månadslön.
Jobbeskrivning Som elektriker får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation, underhåll och felsökning. Du får egen servicebil och åker mellan dina kunder emellanåt arbetar man i lag men oftast självständigt. Arbetsuppgifterna kommer skilja sig på dem olika arbetsplatserna då projekten är i olika skeden. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder och analysera samt dokumentera arbetet för att säkerställa kvalité och en trygg miljö. Du planerar din dag med informationen i respektive uppdrag. Rotationsgång Måndag-Torsdag (Restid på måndagar under arbetstid) Måndag-Måndag (7/7 rotation). Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Felsökning av elmätare Byte av tygkablar Installation av mätare Driftsättning Din profil För att vara en attraktiv elektriker på eLinked ser vi gärna att du värdesätter yrkesstolthet, en vilja att göra ett snyggt och bra jobb samtidigt som du är en schysst arbetskollega. Det är viktigt att kunna samarbeta likaväl som att arbeta självständigt. Krav för att söka tjänsten: Fullständig El-utbildning ECY eller likvärdigt el-certifikat godkänt/validerat utlåtande av installatörsföretagen Minst 2 års erfarenhet som elektriker. Körkort B, Manuell. Meriterande: Kurser och certifikat såsom liftkort, fallskydd, ESA etc. Snöskoter körkort Tidigare erfarenhet av arbete som serviceelektriker mot privatkunder. Tjänsten erbjuder Som elektriker på eLinked arbetar du ihop med våra övriga elektriker och ledande montörer ute på projekten. Du går som uthyrd konsult till dom projekten vi är med och samarbetar på. När projektet sedan är klart placerar vi om dig på något nytt likvärdigt projekt, eller efter nya önskemål om du vill testa något annat.Här ges möjligheten att få bredda sin kompetens och sitt kontaktnät inom branschen. Utöver det så erbjudes många härliga arbetskollegor i ett ungt och dynamiskt gäng, med många trevliga aktiviteter på firman. Vi arbetar kontinuerligt med att kompetensutveckla våra elektriker genom att följa deras erfarenhet och utbilda inom kurser. Många av våra elektriker har startat som 1-3 års montörer och är idag Ledande montör på projekt, eller ledande montörer som idag är arbetsledare eller projektledare. eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7. Ett stort kontaktnät i el-branschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Ansökan Välkommen med att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV. Löpande urval tillämpas, därmed kan tjänsterna komma att tillsättas innan annonsen löper ut.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi söker efter kollegor som vill jobba hos oss över sommaren och som fortsatt timvikarie till hösten! Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder / brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Örnsköldsvik med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent. OM DIG För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund / brukare. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla våra brukare / kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar. Sysselsättningsgrad: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska med placering som resurs arbetar du i en mindre grupp med 5 andra sjuksköterskor. Ni tillsammans ansvarar för att stötta upp och avlasta patientansvariga sjuksköterskor i deras dagliga arbete som rör patienter i behov av insatser från hälso- och sjukvården, både i ordinärt och särskilt boende. Arbetet kräver viss planering med dina kollegor, att du är trygg med att fatta egna beslut samt att göra egna medicinska bedömningar när du är ute på hembesök. Som sjuksköterska i kommunen har du också ett nära samarbete med andra professioner som arbetsterapeuter, fysioterapeuter, omvårdnadspersonal och läkare. Arbetet innehåller även viss del handledning och utbildning undersköterskor och omvårdnadspersonal samt delta och vara aktiv i arbetsplatsens kvalitets- och utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialistutbildning inriktning distriktssköterska, vård av äldre eller annan jämförbar utbildning. Körkort för bil med manuell växellåda är ett krav. Att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ är viktigt för oss. Du tycker precis som vi att det här är ett av Sveriges viktigaste jobb och sätter patientens bästa i fokus. För att klara det är du engagerad, noggrann och har lätt för att samarbeta med andra. Erfarenhet av arbete inom hemsjukvård/SÄBO eller primärvård är meriterande. Arbetsvillkor Heltid, tillsvidare. Rullande schema 39h/v med helgtjänstgöring var 6:e helg, samt några kvällar på 12 veckor. Lätthelgsschema som planeras i början av året. Tillträde enligt överenskommelse Lön Härnösands kommun tillämpar individuell lönesättning. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
NorthX Biologics is looking to recruit an Analytical Scientist to join the company. The position is full-time and based in our headquarter facility in Matfors and we are looking for a new colleague to join a dedicated and highly qualified team within the Analytics department. NorthX Biologics is a Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) that offer services and support in the development and manufacturing of biologics used in vaccines, gene/cell therapy and other advanced applications. We have a long tradition of pharmaceutical manufacturing and have been manufacturing GMP biologics since 1992. In 2021 we were recognized as a national innovation hub for advanced therapeutics and vaccines and have expanded our development capabilities to serve our clients. We operate a well-equipped QC laboratory with cutting edge facilities and technologies. As an Analytical Scientist, you will be working with developing, optimizing and validating analytical methods for client and internal projects, as well as performing routine tasks in the Analytical department. You will be responsible for developing, verifying and validating molecular methods, such as qPCR/dPCR, Sanger sequencing, capillary electrophoresis etc., as well as cell-based methods such as FACS. You can collaborate and communicate efficiently with dedicated team members and other departments within the organization to ensure that we meet our customer requirements. This is an excellent opportunity to strengthen your industrial experience and join a great company with an exciting journey ahead. If this sounds interesting to you - Come join us! We will interview candidates continuously and welcome your application today. Responsibilities The Analytics department at NorthX Biologics works to ensure the highest quality standards for all products, processes, and services provided by the company. As an Analytical Scientist, your main responsibilities include: - Development of analytical methods - Transfer of analytical methods from clients - Validation of analytical methods - Working in accordance with GMP - Basic routine maintenance of critical equipment - Routine laboratory work - Troubleshooting erroneous analytical results - Handling deviations and other GMP documentation Your Profile Key Qualifications for the position include: - Ph.D. in Biology, Biochemistry or relevant field. - Comprehensive technical knowledge and understanding of molecular biology and proven ability to execute, troubleshoot, and optimize analytical assays. - Experience in method development for quantitative nucleic acid analysis such as qPCR/dPCR - Experience in Sanger sequencing (or NGS), capillary electrophoresis and cell-based assays is a plus. - Excellent communication skills in English, both in speaking and in writing, is a requirement. Swedish is a plus. We are looking for an analytical and organized scientist with a can-do attitude and strong laboratory skills to join our team. You enjoy taking responsibility and initiative as well as applying curiosity and grit to solve problems. You are a dedicated team player that can collaborate and communicate effectively with both internal team members and external stakeholders. You are result-oriented, flexible and can manage multiple tasks and priorities in a timely manner. Importantly, you thrive in a dynamic workplace where people matter, and your contributions will make a positive impact. This is a hands-on, laboratory-oriented position that demands living in the vicinity and spending most of your work time on-site. If you are passionate about making a difference, have the skills and experience to excel in this role and are excited to establish a life here in the beautiful city of Sundsvall, we invite you to apply today! About NorthX Biologics NorthX Biologics is an expanding company within an exciting field, working with customers and projects globally. For the right candidate we are offering a position with strong opportunities for personal development. NorthX Biologics is located in Matfors, 4h north of Stockholm, with a 20 min car commute from the city of Sundsvall and good public transport options. Housing in the area is affordable and availability of rentals with immediate access is high. One of the larger housing companies offers a fast-track to available rentals for newly employed individuals migrating to the municipality. NorthX value the work-life-balance for employees and offers flexibility in planning your workdays and hours. The city of Sundsvall and surrounding area offer a high quality of life through closeness to nature, a vast variety of activities on snow, water and land and a city center rich in restaurants, history and cultural events. To learn more, please visit https://www.nxbio.com/
NorthX Biologics is looking to recruit an Analytical Laboratory Technician to join the company. The position is full-time and based in our headquarter facility in Matfors and we are looking for a new colleague to join a dedicated and highly qualified team within the Analytics department. NorthX Biologics is a Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) that offer services and support in the development and manufacturing of biologics used in vaccines, gene/cell therapy and other advanced applications. We have a long tradition of pharmaceutical manufacturing and have been manufacturing GMP biologics since 1992. In 2021 we were recognized as a national innovation hub for advanced therapeutics and vaccines and have expanded our development capabilities to serve our clients. We operate a well-equipped QC laboratory with cutting edge facilities and technologies. As an Analytical Laboratory Technician, you will be trained to perform a variety of routine analyses to support our client and internal projects. You will collaborate with dedicated and friendly team members and other departments to ensure that we meet our customer requirements. This is an excellent opportunity to strengthen your industrial experience and join a great company with an exciting journey ahead. If this sounds interesting to you - Come join us! We will interview candidates continuously and welcome your application today. Responsibilities The Analytics department at NorthX Biologics works to ensure the highest quality standards for all products, processes, and services provided by the company. As an Analytical Laboratory Technician, your main responsibilities include: - Perform analyses using standard and advanced molecular biology techniques as assigned. - Document results and keep accurate and detailed laboratory records compliant with GMP. - Communicate and collaborate with the team and management to ensure progress and awareness of issues as well as recommend solutions when issues arise. - Maintain laboratory equipment and laboratory supplies inventory. - Participate in improving processes and methods. Your Profile Key Qualifications for the position include: - BSc in Biology, Biochemistry or relevant field (e.g. BMA). - Experience in working hands-on in a laboratory setting. - Experience in protein and/or molecular biology-based analysis methods is a plus. - Excellent communication skills in English, both in speaking and in writing, is a requirement, Swedish is a plus. We are looking for a positive, organized and analytical person with a can-do attitude and passion for laboratory work to join our team. You are eager to learn, flexible and can manage multiple tasks and priorities in a timely manner. You enjoy taking responsibility, help where needed and collaborate and communicate effectively with team members and across functions. Importantly, you thrive in a dynamic workplace where people matter, and your contributions will make a positive impact. This is a hands-on, laboratory-oriented position that demands living in the vicinity and spending most of your work time on-site. If you are passionate about making a difference and have the skills and experience to excel in this role, we invite you to apply today! About NorthX Biologics NorthX Biologics is an expanding company within an exciting field, working with customers and projects globally. For the right candidate we are offering a position with strong opportunities for personal development. NorthX Biologics is located in Matfors, 4h north of Stockholm, with a 20 min car commute from the city of Sundsvall and good public transport options. Housing in the area is affordable and availability of rentals with immediate access is high. One of the larger housing companies offers a fast-track to available rentals for newly employed individuals migrating to the municipality. NorthX value the work-life-balance for employees and offers flexibility in planning your workdays and hours. The city of Sundsvall and surrounding area offer a high quality of life through closeness to nature, a vast variety of activities on snow, water and land and a city center rich in restaurants, history and cultural events. To learn more, please visit https://www.nxbio.com/
Är du redo att ta nästa steg i karriären och vill arbeta med tekniskt avancerade och komplexa [RL1] produkter? Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och söker nu en systemingenjör med bred kompetens och ett helhetsperspektiv. Välkommen till en världsledande koncern som befinner sig i teknikens absoluta framkant. Vi ser fram emot din ansökan! Din framtida utmaning Som systemingenjör är du med och definierar produktens funktionalitet, förmågor och egenskaper samt driver utvecklingen framåt tillsammans med ett tvärfunktionellt team. Du analyserar kundkrav, standarder och interna processer för att ta fram en systembeskrivning som ligger till grund för utvecklingsarbetet. I nära samarbete med andra avdelningar säkerställer du att våra lösningar möter kundens behov genom hela livscykeln. Vi fokuserar på att stärka våra kunders försvarsförmåga – med målet "Protect those who protect us." Du får också möjlighet att bidra med förbättringsförslag och delta i forsknings- och utvecklingsprojekt för att framtidssäkra våra produkter. Rollen innebär många interna och externa kontaktytor, vilket ger dig ett brett nätverk. Hos oss trivs du som gillar att ta egna initiativ och ansvar. Du tillhör avdelningen System Design eller System Attributes and Budgets, med cirka 15 kollegor. Exempel på möjliga ansvarsområden: - Reliability and Maintainability - Electromagnetic Compatibility - Weapon and Defence Systems - Communication, Navigation, Network & Information Systems Placeringsort för tjänsten är Örnsköldsvik. Resor kan förekomma i tjänsten. Den du är Vi söker dig som har ett genuint intresse för systemarbete, god teknisk förståelse och trivs med att arbeta med helheten – särskilt inom design- och arkitekturfrågor. Du har några års erfarenhet av fordonsutveckling eller systemarbete samt har en högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis maskinteknik, elektronik, datateknik, teknisk design eller annan relevant inriktning. Erfarenhet från fordonsindustrin, försvarssektorn eller arbete med Systems Engineering är meriterande. Som person är du kommunikativ, tar egna initiativ och arbetar strukturerat – egenskaper som är viktiga för att kunna dokumentera och säkerställa en välfungerande systemlösning. Eftersom vi verkar i en internationell kontext är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur.BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till Rasmus Lehrstrand, Gruppchef System Design, 070-237 28 81, Magdalena Österlund, Guppchef Attributes and Budgets, 070-395 34 92 alternativt rekryteringsspecialist Mathilda Nedelius, 0660-216031 Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. Sista ansökningsdag för denna tjänst är 13/8, vi kommer påbörja urvalet v.34. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer