Är du en kreativ och musikalisk lärare som ser elevers potential och värdesätter strukturerad undervisning? Inför höstterminen 2025 söker vi en vikarierande lärare med inriktning musik för åk 4-6, omfattning 25%. Solenskolan är en F-6-skola med ca 300 elever och 40 personal som är belägen vid södra infarten till Härnösand. Förutom grundskolans verksamhet F-6 har vi tre fritidsavdelningar. Skolan är mångkulturell med en stor andel flerspråkiga elever och vi jobbar med ett språkutvecklande arbetssätt där vi ser flerspråkigheten som en styrka. Praktiska och estetiska aktiviteter är en prioriterad och naturlig del av vår dagliga verksamhet. Vår vardag präglas av ett tillsammansarbete med fokus på elevernas lärande och utveckling. Det är naturligt att arbeta nära sina kollegor med gemensamma planeringar och strukturer för eleverna. I rollen som lärare hos oss så ansvarar du för att planera, undervisa och utvärdera verksamheten utifrån läroplan och övriga styrdokument. Du bidrar till att skapa en miljö som syftar till att stärka våra elever i såväl deras kunskapsutveckling som i deras personliga utveckling och framtidstro. Trygghet och värdegrundsfrågor är en viktig del av våra verksamheter och vi jobbar aktivt på olika plan för att skapa ett gott gemensamt klimat. God relationell kompetens är en styrka som vi värdesätter. Kvalifikationer Du har lärarlegitimation och är behörig att undervisa i F-6. Du har goda ämneskunskaper inom musik samt tidigare erfarenhet av att undervisa. Du har god kunskap om hur man som pedagog designar och organiserar lektioner där du möter elever med olika förutsättningar. Det är meriterande om du har vana att arbeta ämnesinriktat i god samplanering med kollegor. Personliga egenskaper Vi söker dig som är en stabil ledare i klassrummet. Du är en trygg, engagerad, positiv och tydlig person som genom att arbeta relationellt kan förmedla en positiv känsla i alla sammanhang och inspirera till utveckling. Du är övertygad om att alla kan lyckas i skolan genom att vi ser hela människan och dess utvecklingspotential. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, du samarbetar väl samt har en god digital kompetens. Anställningsform och lön Tjänsten är ett vikariat under höstterminen och omfattar 25% med individuell lönesättning. Övrig information Tillträde 2025-08-15 eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer kommer att ske fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För arbete inom skolan krävs alltid ett inlämnat utdrag ur belastningsregistret För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Vad vi erbjuder 💼 Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna. 💰 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst. 🎯 Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem. 🌟 En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden. Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön? Vem söker vi? Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock. Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som: Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon. Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om oss Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor. Övrig information Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål. Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder. Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser. Välkommen med din ansökan!
Butikskonsulent sökes till Örnsköldsvik Vi söker dig som vill jobba i Örnsköldsvik med omnejd som vikarie främst under sommaren. Jobbet utförs främst vardagar, enstaka helger kan förekomma. Detta är en behovsanställning med timmar som kan variera i veckorna. Som butikskonsulent ser du till att lösvikts- och naturgodiset är välfyllt och ser säljande ut i butik. Du kommer att arbeta med påfyllnad, rengöring och orderläggning. Godiset/naturgodiset levereras direkt ut till butikerna. Vi söker dig som är social, noggrann och ansvarsfull som person, har en god känsla för service och trivs med att jobba självständigt. Du får gärna ha erfarenhet av dagligvaruhandeln sedan tidigare. Lön enligt handelsavtal. Körkort och tillgång till bil är meriterande, men inte ett krav. Låter det intressant maila din ansökan märkt med ”Butikskonsulent vikarie Örnsköldsvik" till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas allt eftersom, skicka därför din ansökan redan nu!
Vi söker en erfaren Lastbilschaufför med utgångsort Örnsköldsvik. Som chaufför hos oss kör du tempererade transporter med bil och släp. Arbetet innebär även lossning och lastning Turerna utgår dagligen från Örnsköldsvik både norr och söderut. Vi kör huvudsakligen spetsbyten med lastbil och släp men övernattningar kan förekomma. Din bakgrund Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är van att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet som chaufför och att du trivs i rollen. Du är en person som tycker om att ta ett stort ansvar och som alltid strävar efter att leverera i tid, effektivt och säkert och med god kvalitet! Vi söker personal med servicekänsla, ordningssinne, noggrannhet och en positiv inställning. Krav: CE-körkort Giltigt YKB yrkesförarbevis ADR Truckkort Digitalt färdskrivarkort Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kyl-och frystransporter. Vi är ett modernt transportföretag som är anslutna till DB Schenker och vår specialitet är kyl- och frystransporter. Vi kör dagligen mellan Norrland och Skåne via Östergötland. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. (Heltid/Tillsvidareanställning med 6 mån Provanställning)
Har du ett intresse för teknik och att driva förändring? Som projektledare inom digitalisering och verksamhetsutveckling får du leda initiativ som utvecklar både processer och systemstöd. Här jobbar du nära verksamheten med stora kontaktytor. Välkommen till en världsledande koncern som befinner sig i teknikens absoluta framkant. Vi ser fram emot din ansökan! Din framtida utmaning Som projektledare inom digitalisering och verksamhetsutveckling blir du en nyckelperson i att utveckla våra processer och IT-stöd. Du driver projekt från idé till genomförande – med fokus på förändringsledning, affärsnytta och effektivisering. Du leder tvärfunktionella team med deltagare från verksamheten, IT, externa partners och systemleverantörer. Projekten varierar i omfattning och kan omfatta både IT-infrastruktur och verksamhetsutveckling. Då teamen ofta är geografiskt utspridda är det viktigt att kunna leda på distans. Du kommer bland annnat att: - Leda digitaliserings- och verksamhetsutvecklingsprojekt från start till mål - Arbeta enligt agila och traditionella projektmetoder - Planera, följa upp och rapportera projektstatus - Genomföra behovsanalyser och kravinsamling i dialog med verksamheten - Samverka med interna och externa intressenter (t.ex. IT, arkitektur, informationssäkerhet) - Säkerställa att projekt levereras enligt mål, tidplan och budget - Leda och följa upp leveranser från externa partners och systemleverantörer - Säkerställa att lösningar följer interna strategier, arkitekturprinciper och regelverk Du tillhör Information Management & Technology (IM&T) – en gemensam IT-organisation för BAE Systems verksamheter i Sverige. Du kommer rapportera till chef för Project Management Office (PMO) med placering i Örnsköldsvik. Resor till våra verksamhetsorter och leverantörer ingår i tjänsten. Placeringsort för tjänsten är Örnsköldsvik eller Karlskoga. Den du är Du brinner för digitalisering och effektivisering och har relevant akademisk examen inom projektledning, teknik, IT eller ekonomi. Erfarenhet av projektledning och förändringsledning är viktigt, samt att du har goda kunskaper inom IT och applikationsarkitektur. Om du även har kunskap om ERP- och PLM-system är det ett plus i kanten. Du behöver även ha B-körkort. Du är driven, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du trivs både i självständigt arbete och i team, och har en positiv inställning till nya utmaningar och tekniska lösningar. Svenska och engelska behärskar du väl i tal och skrift. Då våra team ofta är geografiskt spridda behöver du även god förmåga av att leda på distans. Du arbetar strukturerat och trivs i en dynamisk miljö där dagarna varierar. Eftersom vi verkar i en internationell kontext är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Matilda Enbom 066087767, alternativt rekryteringsspecialist Mathilda Nedelius, 070-2072332. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik eller Karlskoga. Sista ansökningsdag för denna tjänst är 6/8, vi kommer påbörja urvalet v.33. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner Välkommen med din ansökan!
Företagsbeskrivning HÄGGLUNDS är en del av Bosch Rexroth och har en historia som sträcker sig mer än 100 år bakåt i tiden. I dag är Hägglunds en ledande tillverkare av hydrauliska drivsystem och lösningar. Kunderna återfinns inom branscher som återvinning, socker- och materialhanteringen. Hägglunds har sitt huvudkontor och huvudproduktion i Mellansel, strax utanför Örnsköldsvik. Här ryms alla funktioner under ett tak: Från utveckling och produktion till försäljning och service. Hägglunds har cirka 600 medarbetare runtom i världen, varav cirka 400 jobbar i Mellansel. HÄGGLUNDS är på en spännande utvecklingsresa med höga mål för försäljning, lönsamhet och produktion. Vi kombinerar en familjär atmosfär och snabba beslutsvägar med de fördelar som kommer med att vara en del av en stor koncern, bland annat resurser och möjligheter för din personliga utveckling. Om rollen Som motormontör arbetare du med att montera Hägglunds hydraulikmotorer i en modern verkstadsmiljö. Arbetet ställer höga krav på renhet, ordning och reda och ett systematiskt arbetssätt. Arbetet sker i arbetslag och med skiftgång. Kravspecifikation Vi söker dig som har relevant teknisk utbildning eller erfarenhet av elektriskt eller mekaniskt montagearbete i verkstadsmiljö. Du behöver även ha kunskaper i att läsa ritningar och monteringsinstruktioner. Som person är du ordningssam och kvalitetsmedveten. Du har datorvana. Det är en fördel men inget krav om du: har erfarenhet av eller är utbildad inom hydraulik, har kunskaper i SAP, har arbetet med 5S, samt har truck- och traverskort. Ytterligare information Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Marcus Sellgren, Verkstadschef, på telefon 072-1454107. Vill du söka tjänsten? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Urvalet sker löpande så sök så fort som möjligt.
Vad vi erbjuder dig: Nu söker vi en driven redaktör till SVT Nyheter Västernorrlands redaktion i Sundsvall! Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans driver vår digitaliseringsresa framåt. Genom smart och relevant journalistik ska vi beröra invånarna i Västernorrlands län och vara intressanta för hela Sverige. Vårt berättande är huvudsakligen rörlig bild och vi gör det primärt för vår onlineplattform men också i våra TV-sändningar. SVT Nyheter är en av Sveriges största digitala nyhetstjänster och lokala nyheter är en betydande del av denna. Här finns goda möjligheter att göra journalistik som får stort genomslag och att utveckla sitt ledarskap. Vi satsar på egna nyheter och granskningar, på berättelserna som berör och engagerar, på konstruktiva nyheter och på att vara snabbt på plats vid nyhetshändelser. Vi jobbar mot högt satta mål för att utvecklas och bli ett självklart val för den digitala nyhetspubliken. Vem vi tror att du är:Du är en modig och energifylld publicist med gott omdöme som gillar högt tempo. Du har ett publicistiskt driv, digital kompetens och stor förmåga till samarbete. Du har vana av att leda och coacha inom både granskande journalistik och snabba nyheter. Du vill utveckla nyhetsberättandet i videoform för att skapa genomslag, och jobba med publiken online i fokus. Vi tror att du motiveras av att utveckla reportrar och att få hela redaktionen att jobba som ett team. Du är engagerad, kommunikativ och inkluderande i ditt ledarskap med hjärtat i lokaljournalistiken. Du behöver ha: - Journalistisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande. - Tidigare erfarenhet av arbetsledning av digitala redaktioner. - Erfarenhet av att arbetsleda granskningar och agendasättande journalistik. - En gedigen förståelse för journalistiska spelregler och ramar. Meriterande: - Erfarenhet av att leda i förändring - Kunskap om och nätverk i målgruppen 20 - 40 år - Erfarenhet av att arbeta med nyhetsvideo som publiceringsform - Körkort Vad den här tjänsten innebär:Du blir en viktig del av redaktionen i Västernorrland som har kontor i Sundsvall och Örnsköldsvik med totalt 17 tillsvidareanställda medarbetare och några vikarier. Som redaktör ingår du i redaktionsledningen och jobbar med den redaktionella och journalistiska utvecklingen, både lokalt och i den större riksnyhetsorganisationen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudredaktionen i Sundsvall och tillträde enligt överenskommelse. Hur du ansöker: Vi håller det enkelt! Ingen trasslig process med personligt brev – istället får du svara på några frågor och bifoga ditt CV. Det gör vi för att säkerställa att rekryteringen blir kompetensbaserad och effektiv och att vi får samma viktiga information av alla kandidater. Klicka på "Ansök" för att komma igång. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2025-08-10. Annat som är bra att veta: Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta redaktionschef Kristin Hånell [email protected]. Fackliga frågor besvaras av Rebecka Mårtensson [email protected] (SJF). Samtliga nås via växeln 08-784 00 00. Varmt välkommen med din ansökan! Vi jobbar för hela bilden Från nära till jordens alla hörn. Från förtvivlan till hopp. Från allvar till humor. Vi engagerar, berör och berikar – och gör skillnad på riktigt. Vi drivs av att veta mer och av att komma närmare. Därför går vi på djupet, iakttar, lyssnar nyfiket och låter varje berättelse växa fram. För vi har ett viktigt uppdrag: att skapa ett innehåll som engagerar alla i Sverige. Allt finns innanför våra väggar, från idé och produktion till distribution. Vi vill vara det kreativa navet som driver branschen framåt och när vi behöver samarbetar vi med de allra bästa. Alla roller är lika viktiga och alla är specialister på sin länk i kedjan som granskar, ljussätter, filmar, iscensätter, roar, formaterar, informerar och inspirerar. Vi behöver ständigt locka till oss talanger som ger oss nya perspektiv. Vill du bli en del av berättelsen? Vår ambition är att granska och skildra de frågor som är viktiga för dig. SVT verkar i allmänhetens tjänst och drivs självständigt i förhållande till politiska, kommersiella och andra intressen i samhället.
Om företaget ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 30 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 500 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Wood Processing Service, Scandinavia som är ett affärsområde inom ANDRITZ Pulp & Paper levererar produkter, projekt och servicetjänster för ved, flis och bränslehantering till kunder främst i Sverige och Norge. Vi söker nu en Sales Engineer som med fördel utgår från vårt kontor i Örnsköldsvik. Dina arbetsuppgifter I rollen som Sales Engineer hos oss har du en bred och varierad roll där du har en viktig uppgift i att säkerställa långsiktiga relationer med våra kunder med syftet att utveckla befintliga och nya samarbeten. Våra kunder finns främst inom skogsindustrin och bioenergi och de områden du bearbetar är eftermarknad, service och reservdelsförsäljning för ved/flishantering inom massa & papper och värmeverk. Du kommer tillhöra marknadsavdelningen inom affärsområdet Wood Processing Service Scandinavia där du ingår i sälj- och marknadsteamet som i dagsläget består av 10 personer. Teamet har ett nära samarbete och stöttar varandra i arbetet även om alla har egna fokusområden och ansvarsområden. Rollen innebär även att: • Du finns tillgänglig för våra kunder. • Besöka kunderna för att utföra tekniska inspektioner. • Sammanställa utförliga rapporter. • Ta fram lösningar i samarbete med kunden och vårt tekniska team. • Upprätta montage och installations kalkylering. • Offerera och följa upp förslag och göra avslut på gjorda affärsförslag. Till stor del sköts våra kundrelationer genom telefon, mail, digitala möten och besöka kunder runt om i Sverige men även i Norge. Din profil För att du ska vara framgångsrik i den här rollen tror vi att du har en teknisk och praktisk bakgrund med förmågan att läsa och förstå tekniska ritningar samt beskrivningar. Vi ser gärna att du kommer från tillverkningsindustrin där inriktningen har varit tyngre mekanisk tillverkning, svets och montage. Du är skicklig och noggrann i skrift då dokumentationen av uppdragen är en viktig del i arbetet. Du har ett intresse och eventuellt tidigare erfarenhet av teknisk försäljning ute på fältet, och har du en teknisk utbildning samt erfarenhet av massa & pappersindustrin är det ett plus. Du behärskar Microsoft Office-paketet. Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Att du har körkort ser vi som en självklarhet då det ingår resor i tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen behöver du tycka om mötet med människor, vara kommunikativ, kunna lyssna och inge förtroende. Du är en lagspelare men ändå självständig i ditt arbete med hög affärsmässighet. Arbetet kräver också att du är strukturerad, samt har en positiv inställning till det mesta. Hos oss kommer du få en varierad vardag med många olika typer av arbetsuppgifter! Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennie Helmersson, på tfn: 070 351 27 05 Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 11 juli 2025 via www.clockworkpeople.se.
Älskar du fotboll? Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid? Då skall du skicka in en ansökan till oss på Fotbollskul! Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb På Fotbollskul får du möjlighet att introducera fotboll som idrott till ett härligt gäng barn mellan 2-6 år på ett lekfullt sätt. Vår förhoppning är att barnen skall få inspiration till att fortsätta idrotta och där spelar ditt ledarskap stor roll. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med barn Vara glädjefull, lekfull och engagerad Har fotbollserfarenhet eller en generell bollerfarenhet av andra bollidrotter Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning) Som person är du trygg och säker i dig själv! Du ska även ha som mål att hela tiden arbeta för att samtliga deltagare ska känna sig nöjda när de går ifrån varjeFotbollskulspass. Du kommer på ett lekfullt och engagerat sätt leda barnen och deras föräldrar genom olikaövningar inspirerade av fotboll och bollekar som är framtagna av Active Academysidrottspedagoger. Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla övningar och lekar färdigplanerat. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! där vi lägger fokus på bollek, bollbanor, skjuta och passa. Inför arbetet hos oss får du möjligheten att gå vår ledarutbildning där vi förutom ledarskap utbildar i vårat specifika koncept. Vad väntar du på? Ansök direkt! Anställningsvillkor Timanställning Arbetet pågår under hösten 2025 med start vecka 35. Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på söndagar kl. 14-15 i Hagahallens gymnastiksal. ca 1-2 h/veckan. Mer info får du via eventuell videointervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun. Du kommer tillsammans med dina HR-kollegor ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov. Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser. Tillsammans med dina HR-kollegor arbetar ni strategiskt och operativt med att ta ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt. Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom arbetat med arbetsrätt, har förhandlingsvana eller bakgrund som fackligt förtroendevald ser vi det som meriterande. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstid löpt ut. Vid frågor eller funderingar vänligen sök kontakt med kontaktperson via e-mail då våra telefontider är begränsade under sommaren. Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html
Välj ett jobb för att visa detaljer