Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Rehabiliteringsenheten på Sollefteå sjukhus består av arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kuratorer, logopeder, dietister och rehabiliteringsassistenter. Ta chansen att vara med och påverka framtidens vård! Arbetsgruppen på vår enhet har bra stämning och du kommer att ha flera erfarna kollegor att diskutera med. Nu söker vi arbetsterapeuter för tillsvidareanställning till Arbetsterapiavdelningen i Sollefteå. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetsterapeuter till Arbetsterapiavdelningen, Sollefteå Arbetsuppgifter Som arbetsterapeut på Sollefteå sjukhus kommer du bland annat att arbeta med: Patientarbete både på vårdavdelning och inom mottagningsverksamhet. Bedömning och rehabilitering inom dagrehabilitering samt handrehabilitering. Tvärprofessionellt teamarbete med andra yrkeskategorier. Bedömning av kognition och aktivitetsförmåga hos inneliggande patienter. Främjande av aktivitetsförmåga och förskrivning av hjälpmedel som kompensatoriska insatser. Rehabilitering av patienter i olika åldrar med nytillkommen sjukdom eller skada, främst neurologiska tillstånd, inom dagrehab. Träning och bedömning av aktivitets- och kognitiv förmåga. Möjlighet att delta i ett nystartat team för strokehem-rehabilitering. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad arbetsterapeut Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du Har relevant arbetslivserfarenhet inom yrkesområdet Har tidigare arbetat på sjukhus Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Flexibel Samarbetsförmåga Lojal Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Är du vår nya kollega? Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Hjärtmottagningen är en av regionens medicinska specialistmottagningar med ansvar för utredning, behandling och rehabilitering av patienter med hjärtsjukdom. Vi erbjuder även öppenvård till de som har syrgasbehandling i hemmet. På hjärtmottagningen jobbar du nära en sjuksköterskekollega och ni är tillsammans en del av Specialistmottagningen där många specialiteter och specialister ryms såsom kardiologer, mottagning för klinisk fysiologi och AK-mottagning. Nu söker vi en sjuksköterska till vårt team! Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sjuksköterska till hjärtmottagningen, Sollefteå Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på hjärtmottagningen träffar du hjärtsjuka/lungsjuka patienter både via mottagningsbesök och telefon. Vi erbjuder dig en individuell inskolning och relevant utbildning för uppdraget. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Arbete som mottagningssjuksköterska på hjärtmottagningen Uppföljning av hjärtsjuka patienter såsom hjärtinfarktpatienter, hjärtsviktspatienter och lungsjuka patienter med syrgas i hemmet Dosinställning av läkemedel Dokumentation i statistiska program, exempelvis Swedheart. Telefonrådgivning till ovan patientgrupp Agera länk mellan patient och läkare Kontakt mot medicinavdelningens sjuksköterskor Hjärtskola Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du Har en utbildning inom kardiologi Har erfarenhet av arbete inom kardiologi För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Flexibel Stabil Helhetssyn Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Länsstyrelsen är en mångsidig myndighet med bred kompetens inom många olika samhällsområden. Vi arbetar för hållbar utveckling i hela länet och för att genomföra de uppdrag vi får från riksdag och regering så klokt och effektivt som möjligt. Hos oss gör du stor samhällsnytta. Vi erbjuder dig en bra arbetsmiljö med stimulerande och utmanande arbetsuppgifter. Det finns goda möjligheter till kompetensutveckling för alla medarbetare. Vi har flexibla arbetstider och arbetssätt för att kunna skapa bra förutsättningar att förena arbetsliv och privatliv. Västernorrlands län har en storslagen natur och består av både kust och inland. Länsstyrelsen finns i Härnösand, mellan Sundsvall och Örnsköldsvik. Vi har goda pendlingsmöjligheter, både längs kusten och inåt landet. I dag arbetar cirka 260 medarbetare hos oss. Landshövding Carin Jämtin är chef för Länsstyrelsen Västernorrland. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på www.lansstyrelsen.se/vasternorrland Beskrivning Vi söker nu en registrator till Verksamhetsstöd. Enheten, som leds av en enhetschef, har 28 medarbetare fördelade på sju funktioner: ekonomi, HR, diarium/arkiv, service, verksamhetsskydd, verksamhetsutveckling och juridik. Enheten har till uppgift att driva utvecklingsfrågor inom ledning och styrning samt ge stöd till länsledningen och enheterna inom de olika funktionsområdena. Arbetsuppgifter Som registrator hos oss så arbetar du med dokumenthantering, vilket innefattar posthantering, diarieföring samt kvalitetsgranskning i ärendehanteringssystemet. Du kommer också att hantera förfrågningar från allmänheten och andra myndigheter samt utlämnande och sekretessprövning av handlingar. Som specialist inom ditt område ger du stöd och service till länsstyrelsens handläggare vid registrering och komplettering av ärenden och utbildar medarbetare i diarieföring. Rollen som registrator handlar till en del också om dokumentkontroll då handläggarna på myndigheten utför de flesta uppgifter kopplat till sina egna ärenden själva. Du bidrar gemensamt med dina kollegor i arbetsgruppen till en rättssäker och effektiv hantering av myndighetens handlingar. Kvalifikationer Vi söker dig med gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med påbyggnadsutbildning från exempelvis paralegal eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehandläggning. Du har goda kunskaper om offentlighetsprincipen och de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning. Du kommer att ha mycket kontakt med de olika verksamheterna inom länsstyrelsen men även med allmänheten vid utlämnande av allmänna handlingar. Därför är det viktigt att du är serviceinriktad och har en förmåga att förmedla information och ge råd på ett tydligt sätt. Då du kommer att arbeta i ett team med andra kollegor är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra. Att kunna uttrycka sig i både tal och skrift på svenska är också viktigt i vår roll som statlig myndighet. För att fungera bra i den här rollen ser vi att du också är självgående. Övrigt Länsstyrelsen tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Som ett led i detta kan arbetsprov komma att tillämpas. För att arbeta hos oss måste du dela länsstyrelsens värdering om alla människors lika värde. Som en del av vår rekryteringsprocess gör vi bakgrundskontroller på den som kommer att erbjudas en tjänst hos oss. För att underlätta detta arbete vill vi att du laddar upp relevanta underlag redan när du söker tjänsten hos oss. Du kan läsa mer om bakgrundskontroller på vår webbplats: https://www.lansstyrelsen.se/vasternorrland/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html Hos oss på länsstyrelsen är vissa befattningar placerade i säkerhetsklass. Det kan innebära att en säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan anställning. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Vid tillsvidareanställning blir du automatiskt krigsplacerad hos oss.
Brinner du för miljö- och energifrågor och vill arbeta i en roll där du gör skillnad? Då kan detta vara ett jobb för dig! För vår kunds räkning söker vi en självgående Miljö- & Energisamordnare. Härnösand Energi & Miljö AB På Härnösand Energi & Miljö AB – HEMAB – vill vi ligga i framkant när samhället utvecklas och förutsättningar förändras både plötsligt och över tid. Våra uttalade mål är att vara en attraktiv, säker arbetsplats fylld med kreativitet och nytänkande - samt att vi bidrar till ett hållbart Härnösand man vill leva i och besöka. Verksamhetens grund vilar på personligt ansvarstagande, lokal närvaro och samverkan – och att varje medarbetare agerar i enlighet med våra ledord: Öppenhet, respekt, ansvar, delaktighet och professionalitet. Vi strävar efter att främja en hållbar utveckling genom att tillhandahålla hållbara lösningar och effektiv resurshantering. Genom våra verksamheter arbetar vi aktivt för att bidra till en minskad miljöpåverkan och en förbättrad livsmiljö för kommunens invånare. Vi fokuserar på innovation och teknisk utveckling för att säkerställa tillförlitliga och kostnadseffektiva tjänster till våra kunder Om jobbet Arbetet är väldigt varierande och innebär många kontakter med privatpersoner, entreprenörer och myndigheter. Som Miljö- & Energisamordnare arbetar du administrativt och blir en viktig roll i vårt arbete med planering, projektering och uppföljning av vår verksamhet. Vi är certifierade inom kvalitet, miljö samt arbetsmiljö och arbetar aktivt för att utveckla våra arbetssätt. Exempel på arbetsuppgifter • Skapa rutiner. • Hantera tillståndsärenden och rapportering. • Arbeta strategiskt långsiktigt för att utveckla affärer. • Arbeta med digitalisering. DETTA SÖKER VI Om dig Vi ser att du har • God administrativ förmåga. • Trivs med att driva arbetet framåt självständigt, men också samarbeta i team. • Bidrar med idéer och lösningar i ett ständigt föränderligt teknik- och miljölandskap. • Är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. • Är kommunikativ och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Krav Vi söker dig som • Har högskoleutbildning som är relevant för tjänsten. • Har erfarenhet inom miljö & energi. • Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Talar flytande svenska och har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. • Har B-körkort. Plats Din arbetsplats kommer primärt vara vid Älands återvinnings-anläggning. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning inom HEMAB:s Energiaffär. Tjänsten är på heltid och börjar med 6 månaders provanställning. Nyanställningsundersökning inklusive drogtest är obligatoriskt i rekryteringsprocessen. Vi tillämpar kollektivavtal BÖK Energi. Ansökan och frågor Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund, men alla frågor rörande rekryteringen hänvisas till Anna Lee på StudentConsulting [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-07-31, men vi jobbar med löpande urval och tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt kandidat. Fackliga representanter Akademikerföreningen/Sveriges ingenjörer: Elias Holmberg, 0611-55 75 00, [email protected] Vision: Pia Sjöberg, 0611-55 75 00, [email protected] Om Härnösand Havet i staden - Här skär havet rakt genom stadskärnan och vattnet, sjöfarten och båtlivet präglar livet och platsens atmosfär. Skaparkraften - Härnösand drivs av innovativa entreprenörer, ett rikt kulturliv och en bubblande skaparlust i föreningar och hos människor. Gemenskapen - Det nära och småskaliga livet skapar en stark gemenskap och ett gott värdskap. Världsarvsnaturen - Härnösand är en del av Höga Kusten och landhöjningens dramatiska spår ger storslagna naturupplevelser i hela kommunen. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Friskis&Svettis idé är att erbjuda lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalité för alla. Organisationen består av drygt hundra ideella idrottsföreningar där alla är medlemmar i Friskis&Svettis Riks, som är föreningarnas förening. Ditt uppdrag Är du redo att lyfta Friskis&Svettis Örnsköldsvik till nästa nivå? Nu söker vi en verksamhetsledare som med nya ögon och kreativa idéer kan driva föreningen framåt. Du är den trygga ledaren som med van hand entusiasmerar och inspirerar såväl medlemmar som funktionärer och målmedvetet arbetar för att öka försäljning och medlemstal. Här erbjuds du möjlighet att leda föreningen som det vore ditt eget företag. Du har ett operativt och resultatmässigt ansvar för verksamheten och de ideella inom föreningen. Till din hjälp har du en ledningsgrupp med representanter från olika utskott inom verksamheten. Det är mycket på gång inom föreningen och från årsskiftet 2025/2026 antas en ny strategi där du som verksamhetsledare kommer ha möjlighet att forma mycket utifrån lokal verksamhet. Uppdraget omfattar bland annat: Utveckla verksamhetens innehåll och koncept utifrån F&S Riks givna ramar Rekrytera, leda och entusiasmera ideellt verksamma Ansvar för budget och ekonomisk uppföljning Säkerställa kontinuerlig och högkvalitativ försäljning samt skapa nya, och främja befintliga kundrelationer Ansvara och bevaka verksamhetsplan samt säkerställa genomförande Ansvara för att lokaler och utrustning håller en kvalitet som tillmötesgår medlemmarnas krav och förväntningar Utveckla relationer med externa intressenter så som föreningar, skolor, företag och kommun Instruera och leda pass Administration så som fakturering, mail, reception etc Kvalifikationer För att lyckas i rollen bör du ha ett högt sälj- och utvecklingsdriv. Du är en förebild när det kommer till god kundservice och sprider din energi både bland funktionärer och motionärer. Du ser utmaningar som möjligheter och har en god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Rollen är mångfacetterad och ställer därmed även krav på förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Din tidigare arbetslivserfarenhet bör påvisa erfarenhet av ledarskap samt ekonomi och försäljningsarbete. Tidigare erfarenhet av att verka inom en ideell, idéburen organisation är meriterande och tidigare erfarenheter av att leda träning lika så. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med inledande provanställning. Kvälls- och helgarbete förekommer. Verksamhetsledaren rapporterar till styrelse samt i löpande avstämningar med föreningens ordförande. Sista ansökningsdag är den 16/7, vi tillämpar dock löpande urval. Ansökningshandlingarna skickas till: [email protected] Har du frågor om verksamheten eller rollen? Emelie Parkman, ordförande 070-380 21 35 F&S Örnsköldsvik erbjuder många olika träningsformer så som gym, spinning och gruppträning i olika varianter och intensiteter. Vår medlemsbas är bred och erbjuder rörelse och träning för de minsta upp till senior och pensionär. Vi är cirka hundra ideella engagerade i föreningen i olika roller. Är du redo att skapa ett friskare och svettigare Örnsköldsvik tillsammans med oss?
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie hos vår kund i Örnsköldsvik. Vår kund har nyligen fått ett utökat behov av assistans vilket kommer att ge goda möjligheter till en fast schemarad. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll och vaken natt. Vi ser gärna att du även har möjlighet att jobba mer i sommar under ordinarie personals frånvaro. Vilken tjänstgöringsgrad och arbetstider du jobbar kommer du överens om tillsammans med ansvarig chef. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en snart 14-årig tjej med lindrig intellektuell funktionsnedsättning och autism. Hon använder sig av bland annat rullstol, gåstol, kommunikationshjälpmedel samt andningsstöd vid sömn i form av CPAP. Som assistent på detta uppdrag kommer du både att vistas i skolmiljö och hemmiljö samt följa med kunden på aktiviteter som är planerade för henne. Som personlig assistent kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket innefattar förflyttningar, personlig hygien, matsituationer, kommunikation, lek och träning. Kunden är en glad och social tjej som tycker om att lyssna på musik, kolla youtube och gå på stan. Pälsdjur finns i hemmet. Är du den vi söker? Vi söker dig som tycker om att arbeta med barn och kan analysera andra individers behov. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med barn sedan tidigare, men det är inget krav. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn, trygg och påhittig, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av lågaffektivt bemötande då bemötande är av stor vikt. I gengäld erbjuds du ett stimulerande och meningsfullt arbete i en familjär arbetsmiljö. KRAV: Icke rökare Ej pälsdjursallergiker Tåla klor/kunna simma Meriter: Körkort Tillgång till bil Vårderfarenhet eller motsvarande Vårdutbildning eller motsvarande Tidigare erfarenhet av att jobba lågaffektivt Sysselsättningsgrad: Timvikariat/Sommarvikariat med goda chanser till fast schemarad Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Härnösand Energi & Miljö, HEMAB, är en självklar del av Härnösand. Det är vi som levererar värme, vatten, el och tar hand om återvinningen. Vi producerar grön el via våra vindkraftverk och vårt kraftvärmeverk som drivs av biobränsle och vi tar även en aktiv roll i lokalsamhället och gör insatser inom exempelvis skola och integration. Miljö- och energisamordnare som vill göra skillnad Brinner du för miljö- och energifrågor och vill arbeta i en roll där du gör skillnad? Då kan detta vara ett jobb för dig! Nu söker vi en Miljö- och energisamordnare till vår energiaffär. Om jobbet Arbetet är väldigt varierande och innebär många kontakter med privatpersoner, entreprenörer och myndigheter. Som Miljö- och energisamordnare arbetar du administrativt och blir en viktig roll i vårt arbete med planering, projektering och uppföljning av vår verksamhet. Vi är certifierade inom kvalitet, miljö samt arbetsmiljö och arbetar aktivt för att utveckla våra arbetssätt. Exempel på arbetsuppgifter är att • skapa rutiner • hantera tillståndsärenden och rapportering • arbeta strategiskt långsiktigt för att utveckla affärer • arbeta med digitalisering Din arbetsplats kommer primärt vara vid Älands återvinningsanläggning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleutbildning som är relevant för tjänsten. Du har erfarenhet inom miljö- och energiområdet och av liknande arbetsuppgifter, samt talar flytande svenska och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. B-körkort är också ett krav. För att passa för det här jobbet ser vi att du behöver ha god administrativ förmåga och trivas med att driva arbetet framåt självständigt, men självklart också kunna samarbeta i team. Du bidrar med idéer och lösningar i ett ständigt föränderligt teknik- och miljölandskap, är k kommunikativ och bidrar till en positiv arbetsmiljö. I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Ansökan och frågor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning inom HEMAB:s Energiaffär. Nyanställningsundersökning inklusive drogtest är obligatoriskt i rekryteringsprocessen. Vi tillämpar kollektivavtal BÖK Energi. Alla frågor rörande rekryteringen hänvisas till Anna Lee på StudentConsulting [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-07-31, men vi jobbar med löpande urval och tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt kandidat. Du söker tjänsten via Student Consultings webbsida: Miljö- och energisamordnare Fackliga representanter Akademikerföreningen/Sveriges ingenjörer: Elias Holmberg, 0611-55 75 00, [email protected] Vision: Pia Sjöberg, 0611-55 75 00, [email protected] Om HEMAB och Härnösand Om oss På Härnösand Energi & Miljö AB – HEMAB – vill vi ligga i framkant när samhället utvecklas och förutsättningar förändras både plötsligt och över tid. Våra uttalade mål är att vara en attraktiv, säker arbetsplats fylld med kreativitet och nytänkande - samt att vi bidrar till ett hållbart Härnösand man vill leva i och besöka. Verksamhetens grund vilar på personligt ansvarstagande, lokal närvaro och samverkan – och att varje medarbetare agerar i enlighet med våra ledord: Öppenhet, respekt, ansvar, delaktighet och professionalitet. Vi strävar efter att främja en hållbar utveckling genom att tillhandahålla hållbara lösningar och effektiv resurshantering. Genom våra verksamheter arbetar vi aktivt för att bidra till en minskad miljöpåverkan och en förbättrad livsmiljö för kommunens invånare. Vi fokuserar på innovation och teknisk utveckling för att säkerställa tillförlitliga och kostnadseffektiva tjänster till våra kunder. Om Härnösand Havet i staden Här skär havet rakt genom stadskärnan och vattnet, sjöfarten och båtlivet präglar livet och platsens atmosfär. Skaparkraften Härnösand drivs av innovativa entreprenörer, ett rikt kulturliv och en bubblande skaparlust i föreningar och hos människor. Gemenskapen Det nära och småskaliga livet skapar en stark gemenskap och ett gott värdskap. Världsarvsnaturen Härnösand är en del av Höga Kusten och landhöjningens dramatiska spår ger storslagna naturupplevelser i hela kommunen.
Vi söker en engagerad och noggrann begravningsadministratör till ett viktigt uppdrag inom Indalens pastorat. Tjänsten är en projektanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Indalens församlingar är en del av Medelpads norra pastorat. Vi arbetar tillsammans för att skapa trygga och värdiga miljöer i livets alla skeden. Om tjänsten Som begravningsadministratör arbetar du med administration kopplad till begravningsverksamheten och gravregistret. Du har en central roll i att säkerställa korrekt dokumentation och att följa gällande regelverk. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av arbete på kyrkogård Goda kunskaper i begravningsverksamhetens regelverk och administrativa processer, särskilt gravregisterhantering Erfarenhet av att arbeta i diariet P360 Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt En positiv inställning och god samarbetsförmåga Intresse för och delar Svenska kyrkans tro och värderingar
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Välkommen till Björna skolupptagningsområde! Hos oss finns verksamhet på fyra olika skolenheter i Björna, Gideå, Hemling och Trehörningsjö från förskoleklass till och med årskurs nio. Årskurserna är små och ger en nära och familjär stämning på skolorna. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som undervisande lärare i Spanska i årskurs 6-9 vid Björnaskolan. Du ingår i arbetslaget för åk 7-9 och får ansvarsuppgifter utöver undervisning utifrån intresse, kompetens och skolans behov. Du kommer till en skola med rutinerade kollegor där ni tillsammans i arbetslaget ansvarar för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet genom att planera, genomföra och följa upp undervisning med läroplanen och kommunala mål som riktmärke. Kontakt och samarbete med föräldrar är en viktig del i arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad grundskollärare med behörighet att undervisa i Spanska åk 6-9. Även om du har annan kvalifikation är välkommen att söka. Blir det aktuellt med anställning erbjuds då en tidsbegränsad anställning som obehörig lärare. Vi söker dig som gillar att utmanas och tänka nytt, som ser olikheter och mångfald som en grund för lärande och utveckling. Du är en trygg vuxen och är en tydlig ledare i klassrummet. Att vara en förebild och skapa en god stämning i elevgruppen och arbetslaget är för dig en självklarhet. God initiativförmåga samt flexibilitet är egenskaper vi värdesätter högt. Körkort behörighet B, är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Välkommen med din ansökan! http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vid eventuell anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister visas upp för arbetsgivaren. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Medelpads norra pastorat söker nu en ekonomiassistent till vårt kansli som är placerad vid Sköns kyrka. Hos oss blir du en del av ett engagerat och kunnigt ekonomiteam som tillsammans ansvarar för pastoratets ekonomiska administration. Du kommer att arbeta nära våra två ekonomer och kanslichef i en gemensam kontorsmiljö tillsammans med administratörer och chefer. Pastoratet omfattar flera församlingar och är en del av Svenska kyrkans viktiga arbete i norra Medelpad. Hos oss får du en meningsfull vardag där dina kunskaper inom ekonomi kommer till nytta och gör skillnad. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av: Bokföring: Att registrera pastoratets ekonomiska transaktioner. Fakturering: Hantera inkommande och utgående fakturor. Betalningsuppföljning: Se till att betalningar kommer in och ut i tid. Kundreskontra och leverantörsreskontra: Hantera fordringar och skulder. Moms och skatter: Bistå vid hantering av moms och skatter. Vara behjälplig kring budget och bokslutsarbete Vi söker dig som har grundläggande kunskaper om ekonomi och redovisning. är noggrann, strukturerad och ordningsam samt lätt för att samarbete. har god datorvana. Är du den vi söker? Skicka din ansökan med CV och personligt brev idag! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Provanställning kan förekomma. Inför nyanställning kommer ett belastningsregister att tas ut.
Välj ett jobb för att visa detaljer