Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult strax utanför Sundsvall under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Om rollen: Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie vill arbeta som konsult strax utanför Sundsvall under vecka 40-52. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek och bland annan arbeta med egenvård och recepthantering. Vi berättar mer om kunden och uppdraget vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 19:e juli, men kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Skicka din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Meriterande om du har erfarenhet av arbete på öppenvårdsapotek Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. I länsverksamhet Ortopedi ingår den Ortopedtekniska avdelningen som bedriver verksamhet på sjukhusen i Sundsvall och Örnsköldsvik. Ortopedtekniks uppdrag är att tillverka proteser, ortoser och skor till patienter utifrån remiss med tydligt syfte och mål. Här arbetar ortopedingenjörer, fysioterapeut, ortopedtekniker och administratörer i nära samarbete. Vi är en relativt liten verksamhet och har ett nära samarbete över yrkesgränserna. Tillsammans diskuterar och utarbetar ingenjörer och tekniker de bästa lösningarna för patienterna. Du tillverkar, finjusterar och färdigställer hjälpmedlet innan det levereras till patienten. Vi söker nu en ortopedtekniker till Ortopedtekniska avdelningen i Örnsköldsvik. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ortopedtekniker/tekniker till Ortopedteknik, Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Vara med vid direkttillverkning av benprotes på patient tillsammans med ortopedingenjör Tillverkning av ben/armprotes efter avgjutning Tillverkning av specialanpassade ortoser (Ortoser är ett hjälpmedel som används på kroppen för att mekaniskt stödja, korrigera eller skydda leder) Arbete med material som termoplast, härdplast, kolfiber, skinn, gips, metall leder med mera Eventuellt svarvning eller svetsning vid tillverkning Vara behjälplig i packen där man packar upp och registrerar de produkter/komponenter som levereras efter beställning Introduktionen kommer anpassas efter bakgrund och utbildning och det finns stora möjligheter att utvecklas inom tillverkning och materialkunskap. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en relevant utbildning/erfarenhet som verksamheten bedömer som relevant Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har utbildning inom det ortopedtekniska området Har erfarenhet av form och design Har erfarenhet av sömnad För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Strukturerad Helhetssyn Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Timrå kommun söker en förvaltningschef som förstår och attraheras av ledarrollens komplexitet samt besitter förmåga att framgångsrikt driva förbättringsarbete och strategisk verksamhetsutveckling. Som förvaltningschef har du det övergripande ansvaret att leda och utveckla verksamheten inom socialförvaltningen utifrån politiskt fastställda mål. Du är socialnämndens närmaste tjänsteperson och ansvarar för förvaltningens ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö. Som ledande tjänsteperson står du i nära och tät dialog med förtroendevalda såväl som fackliga parter med uppdraget att omsätta politiska beslut till den operativa verksamheten. Socialförvaltningen har ca 500 medarbetare och du leder förvaltningen tillsammans med fyra verksamhetschefer. Du ingår i kommunens ledningsgrupp där du förväntas ta ett övergripande helhetsansvar samt bidra till det strategiska arbetet inom kommunens samtliga verksamhetsområden. Du rapporterar direkt till kommunchefen. Du förväntas samverka både internt och externt i syfte att utveckla verksamheten och rusta denna för kommande utmaningar bl. a. gällande demografi och kompetensförsörjning. I uppdraget som förvaltningschef ingår att driva förvaltningen mot en ekonomi i balans, därför är det av vikt att du har stort fokus på de ekonomiska frågorna och att du har stor förståelse för hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Timrå kommun utgår ifrån en tillitsbaserad ledning och styrning där organisationen kännetecknas av dialog och delaktighet. Hos oss medverkar chefer och medarbetare gemensamt till att skapa en god arbetsmiljö och en effektiv verksamhet med god kvalité. Vi värdesätter modiga chefer som vågar utmana strukturer och tänka nytt och som samtidigt vågar utmanas, fråga, misslyckas och ta lärdom av sina erfarenheter. För att lyckas i rollen har du en relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har flera års erfarenhet av att leda större komplexa verksamheter inom offentlig verksamhet och väldokumenterat goda ledarskapserfarenheter. Vidare har du erfarenhet av kvalificerade uppgifter inom ledarskap, organisation och offentlig förvaltning. Då din roll innebär många interna och externa kontaktytor krävs det att du har en god kommunikativ förmåga i det svenska språket och är van att uttrycka dig både i tal och i skrift. Du är trygg i mediala sammanhang och ditt sätt att kommunicera skapar förtroende. Du är tydlig och skapar engagemang, motivation och delaktighet både direkt och genom andra. Genom en god kommunikativ förmåga skapar och underhåller du goda relationer och verkar för dialog och gott samarbetsklimat. Du är kreativ och utvecklingsinriktad, trygg och stabil samt har erfarenhet av att ha lett framgångsrikt utvecklingsarbete. Rollen kräver både eget beslutsfattande och en förmåga att anpassa sig till politiskt fattade beslut, därför har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och att hitta nya arbetssätt och möjligheter när förutsättningarna förändras. Du trivs att arbeta i en organisation utan prestige, tvärfunktionellt på olika nivåer och du kan hantera arbetsuppgifter och frågor som spänner över en stor räckvidd, både operativt och strategiskt. Tjänsten är tillsvidare, heltid och placering i Timrå kommun. Tillsättning enl. överenskommelse. Denna tjänst är inplacerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med säkerhetsintervju och registerkontroll kommer att genomföras på slutkandidaten. Anställning sker därför under förutsättning att säkerhetsprövningen godkänns. I denna rekrytering samarbetar Timrå kommun med Randstad AB. Har du frågor om tjänsten eller processen kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Då vi har en härlig sommar med semestertider framför oss är intresseanmälningen öppen under en längre tid, fram till 5 augusti, men du behöver inte vänta tills dess. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din intresseanmälan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring ditt visade intresse ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både Timrå kommun och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Driva förbättringsarbete och strategisk verksamhetsutveckling. Ytterst ansvarig för att leda Socialförvaltningen både på operativ och strategisk nivå. Vara socialnämndens närmaste tjänsteperson. Förvaltningens ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö. Omsätta politiska beslut till den operativa verksamheten. 4 verksamhetschefer och ca 500 medarbetare. Ingår i kommunens ledningsgrupp. Kvalifikationer Relevant akademisk utbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flera års erfarenhet av att leda större komplexa verksamheter inom offentlig verksamhet. Väldokumenterat goda erfarenheter av ledarskap och förändringsledning. God kommunikativ förmåga i det svenska språket i både tal och skrift. Trygg i mediala sammanhang. Förmåga till eget beslutsfattande och att anpassa dig till politiskt fattade beslut. Kan skapa engagemang, motivation och delaktighet både direkt och genom andra. Om företaget Timrå kommun Timrå är en plats som beskrivs som okrånglig, trygg och med en närhet till allt som är väsentligt. I Timrå finns möjligheten att skapa en vardag där livspusslet är lite mer lättlagt. För att lyssna på berättelser från inflyttare gå till https://www.fromtimrawithlove.se/. I Timrå finns många platser att bygga sin framtid på. För närvarande utvecklar kommunen ett nytt bostadsområde med byggklara villatomter, gå in och kika på https://www.solhojden.se/.
Är du pärlan som hjälper mig hitta vardagens guldkorn? Teamet som hjälper mig till ett meningsfullt och aktivt liv, behöver ytterligare förstärkning, i första hand året ut .Klickar vi med varandra så finns fina förutsättningar till fortsatt anställning. I vårt team har vi alla har nära till skratt och högt i tak. Du kommer att initialt främst att arbeta tillsammans med mina andra assistenter, dubbel bemanning. Som min assistent behövs ingen erfarenhet då du får en grundlig inskolning. Ett krav är dock att du kan uttrycka dig tydligt i det svenska språket då du kommer bli min verbala röst. Din arbetsplats utgår från de centrala delarna av Örnsköldsvik. Har du möjlighet att börja redan nu, i sommar eller kanske senare i höst? Tveka inte att höra av dig då vi har flexibelt schema och tjänstgöringsgrad. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Introduktionspass innan för att se så att vi trivs med varandra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Huvudsakligen dubbelbemanning under vardagar och helger samt under semesterperioden. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Vill du vara med och driva samhällsutveckling genom spännande och utmanande projekt? Nu söker vi en engagerad platschef till vår anläggningsverksamhet i Västernorrland. Om oss Civil North är en del av NCC:s anläggningsverksamhet och arbetar med mark-, anläggnings- och infrastrukturprojekt. Vi är cirka 500 medarbetare fördelade på nio produktionschefsgrupper inom Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Värmland. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtidens samhälle. Din roll som platschef Som platschef hos oss har du det övergripande ansvaret för projektets genomförande – från kontraktsskrivning till överlämnande. Du leder planering, genomförande och uppföljning med fokus på kvalitet, tid, arbetsmiljö och ekonomi. I rollen ingår att: Leda och samordna projektets resurser och aktiviteter Säkerställa att projektet drivs enligt uppsatta mål och NCC:s riktlinjer Bygga och vårda relationer med kunder, medarbetare, underentreprenörer och leverantörer Arbeta nära projektchef, projektingenjör, arbetsmiljöingenjör, inköpare, anbudsingenjör och HR Vi arbetar systematiskt med säkerhet och har en nollvision för arbetsplatsolyckor – en självklar del av vårt hållbarhetsarbete. Här kan du läsa mer om att jobba som Platschef | NCC Din profil Vi söker dig som har: Byggteknisk utbildning eller motsvarande flerårig erfarenhet inom anläggning Dokumenterad erfarenhet inom anläggningsprojekt, meriterande om du har betongkompetens Goda kunskaper inom arbetsmiljö, säkerhet, produktionsteknik och entreprenadjuridik Ekonomisk förståelse och god planeringsförmåga Förmåga att leda, motivera och skapa goda relationer Du är affärsmässig, lösningsorienterad och trivs med att driva effektiv och lönsam produktion. Du är van att arbeta digitalt och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner Länk till Karriär och utveckling Övrig information Anställningsform: Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning Placeringsort: Du utgår från närmaste NCC-kontor i Västernorrland, med fördel Sundsvall eller Örnsköldsvik Flexibilitet krävs då projekten varierar inom hela regionen B-körkort är krav samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Bakgrundskontroll genomförs enligt vår säkerhetskultur Ansökan och kontakt Urval sker löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-17. Vid frågor, kontakta gärna Jonas Hed, projektchef, på 070-425 37 46. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna Denise Jäger, HR Business Partner, 079-072 84 35. Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden.
Vi växer och söker dig som gillar ett högt tempo, är noggrann och trivs i team. Med din energi och ditt engagemang bidrar du till att allt flyter på. Låter det som du? Skicka din ansökan redan idag – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Arbetsbeskrivning I rollen som terminalarbetare i Timrå blir du en del av ett team på ca 60 personer och där ingår terminalarbetare, chaufförer och tjänstemän. Arbetet består främst av sortering av paket samt scanning av gods så det gäller att du är snabb i steget och gillar att vara aktiv. Vi tillämpar alltid provanställning med förhoppning om att det ska övergå i en tillsvidareanställning. Kvalifikationer Vi söker dig som är snabb i steget, noggrann, gillar att arbeta i lag och är strukturerad i ditt arbetssätt. Truck-kort är ett krav. CE-kort samt hjullastare är meriterande. För att trivas i rollen krävs det att du är en aktiv person som gillar att arbeta fysiskt. Det är även en fördel om du tidigare arbetat i terminal och med styckegodshantering. Vid eventuell anställning kontrolleras belastningsregistret och ett utslag i belastningsregistret kan påverka din möjlighet till anställning. Om anställningen Vi månar om våra anställda och erbjuder exempelvis: Friskvårdsbidrag Förstärkt föräldrapenning Rekryteringsbonus Ersättning för landstingsfinansierad sjukvård upp till högkostnadsskydd Trivselpeng Rikskortets lunchförmån Dagligt fika Förmånscykel Vi är även kollektivavtalsansluta och tillämpar transportavtalet. Välkommen att söka tjänsten som terminalarbetare till vår terminal i Timrå redan idag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök genom att mejla din ansökan till: [email protected] och ange referens "Terminalarbete Timrå".
Med flera av Sveriges främsta konsulter, är Scior Geomanagement ett av landets ledande företag inom mätningsteknik för samhällsbyggande. Bolaget har ett 60 tal anställda och omsätter ca 100 mkr. Huvudkontoret är beläget i Sundsvall med större filialer på flertalet orter runtom i Sverige. Scior Geomanagement är även en viktig del av Qflow Group AB som kopplar samman de bästa teknikkonsultbolagen inom bygg- och anläggningsbranschen. Hos oss få du ta del av fördelarna med att vara en nyckelspelare i Scior men samtidigt ingå i en växande koncern. Vi söker nu efter en redovisningsekonom som trivs att arbeta i en dynamisk verksamhet där du får möjlighet att arbeta i en bred roll. Vi söker dig som tycker om att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv utan att tappa vikten för detaljerna. Du är van att arbeta självständigt och har en hög förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter och processer samtidigt. För rollen krävs det att du är noggrann, analytisk, ansvarstagande och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. I din yrkesroll har du kontakter med såväl kollegor, chefer samt koncernledning varpå det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av: Löpande bokföring, avstämning av konton, kund och leverantörsreskontra Kundfakturering Genomföra månads-, kvartals- och årsbokslut. Upprätta samt sammanställa årsredovisningar. Upprätta och lämna in skattedeklarationer och momsredovisning Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter Bortom relevant ekonomisk utbildning ser vi att du har några års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom. Du har god systemvana och lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har jobbat i regelverket K3 och Visma Control/PX. För rollen krävs det även att du har goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket i både tal och skrift. Du kommer att arbeta jämte Sciors controller och Qflows ekonomifunktion. Du rapporterar till Sciors controller. Vi ser fram emot din ansökan!
Ett självständigt sommararbete med ansvar som gör att du växer som människa och gör en värdefull insatts varje dag. Du kommer ingå i vårat team med underbara och duktiga medarbetare som bjuder på många skratt. Vi är en privatdriven hemtjänst som finns i Njurunda området och är 28st i teamet med ordinarie samt vikarier. 7st jobbar dagtid från 7.00 till 15.00 och 4st jobbar eftermiddag/kväll från 15.00 till 22.000 Du erbjuds en bra arbetsplats där du blir väl omhändertagen och kommer utveckla din kompetens och karaktär som du kommer kunna ta med dig i andra delar av arbetslivet samt privat. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna är allt inom kundens vardag som just den behöver stöd och hjälp med till exempel: · Hjälp/stöd med personliga hygienen · Tillagning eller uppvärmning av måltider · Handling, städ och tvätt · Aktiviteter, som promenad · Hantering av delegerade insatser, ex läkemedel stödstrumpor · Ledsagning Du ska utifrån ett professionellt förhållningssätt, ta vara på varje individs behov, vanor och intressen. Det är vi som ska tillgodose deras önskemål och göra det med god kvalité och respekt. Arbeta utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt i syfte att ge kunden förutsättningar för att förbättra eller bibehålla sina förmågor. För att du ska kunna utföra arbetsuppgifterna korrekt och på ett säkert sätt kommer du genomgå utbildning i läkemedelshantering samt basala hygienrutiner. Du får en genomgång av rutiner och riktlinjer visning av lokalen och introduktion ute hos kunderna mellan 3-5 tillfällen bredvid en ordinarie personal. Allt för du ska känna dig trygg och kunna göra det bästa i arbetet. Kvalifikationer: Vi söker dig med känsla, intresse av att finnas där för andra människor inom vård och omsorg med förmågan att hitta lösningar, möjligheter inte stoppas av situationer som kan uppstå. Du är lugn, lyhörd, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Ser gärna att du som söker är utbildad undersköterska, eller studerar till undersköterska, sköterska, socionom eller liknande utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av människovårdande arbete. Du ska ha god förståelse i svenska språket, även i tal och skrift. Körkort för manuell bil är ett krav för att kunna arbeta med oss då bilkörning ingår i arbetet. Tjänsten: Hemtjänst Ditt liv AB söker 1 person till sommarvikariat för V.26 till V.32 på schema. Finns även möjlighet att stanna kvar efter sommarvikariatet. Tjänsterna är timvikariat med fasta dagar på schema. Arbetstiderna är varierande och kan vara förlagda både på dag, kväll och helger. Vi tillämpar individuell lön. Det kommer bli en snabb rekrytering men med god inskolning. Vi lägga stor vikt på erfarenheter och dina personliga egenskaper. Vill du vara en av oss, varmt välkommen att skicka in ansökan, samt ringa på 060-606 33 00 personligt brev samt cv skickar du via mailen: [email protected] eller via hemsidan: www.dittlivab.se
Har du ett öga för teknik och kvalitet, och vill vara en del av ett växande företag med framtidsfokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Om STT Emtec Vår affärsidé är att utveckla, marknadsföra och leverera innovativa lösningar och tjänster inom avgasrening och motorprovning. Vi har genom åren utvecklat och sålt avgasreningssystem för eftermontering och för OEM-marknaden. Avgasreningssystemen baseras på flera olika tekniker såsom EGR, aktiva DPF-system, lean NOx och SCR. Vi har fokuserat på de viktigaste komponenterna i systemen, såsom doseringssystem för HC- och DEF(urea-lösning), elektronisk styrning och övervakning. Vi levererar kompletta avgasreningssystem främst för den marina marknaden men även för stationära applikationer och arbetsmaskiner. Vi har ett eget motortestcenter med utrustning och en organisation ackrediterad enligt ISO/IEC 17025. Motorlaboratoriet använder toppmodern testutrustning för avancerad mätning av motorparametrar och avgasemissioner från tunga och lätta motorer. Motorlaboratoriet erbjuder motortesttjänster och relaterade konsulttjänster till våra kunder och spelar en nyckelroll för vår egna produktutveckling. Om rollen I rollen som svetsmontör arbetar du huvudsakligen med tillverkning av katalysatorer i rostfritt stål. Arbetet innebär svetsning med TIG och MMA, samt till viss del MIG. Du kommer även att valsa och arbeta efter ritningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: Personligt ansvar, där du arbetar med problemlösning och kreativt tänkande. Arbeta proaktivt mot deadlines och ta stort eget ansvar. Tillverkning av katalysatorer genom valsning, svetsning och montering enligt ritning. Din profil Du har ett starkt tekniskt intresse och ett lösningsorienterat tankesätt. Du är självgående, kvalitetsmedveten och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara kreativ. Krav för tjänsten Verkstadsutbildning eller motsvarande erfarenhet Några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter Kunna läsa ritningar och följa dessa Flytande svenska i tal och skrift Erfarenhet av svetsning med TIG, MMA och MIG Valsning B-körkort Meriterande Datorvana Svetslicens Truckkort (motviktstruck) Erfarenhet av supportsvarv Övrigt Uppdragsform: Konsultuppdrag under 6 månader med goda chanser att bli överrekryterad till kund Startdatum: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (måndag till fredag, 08.00-17.00 med möjlighet till flex) Ort: Sundsvall, Njurunda Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Engholm via O76-022 49 82 och [email protected] Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Välj ett jobb för att visa detaljer