Redovisningskonsult till kompetent byrå
Optimal Ekonomi i Kramfors AB
Redovisningsekonomer

Vill du jobba på en lite personligare byrå? Vi behöver förstärkning i gruppen och söker någon som kan passa in och som har erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete, alternativt revision. Hos oss kommer du att arbeta på en kompetent byrå med både stora och små företag. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete tillsammans med ett gäng härliga kollegor med lång erfarenhet. Vi arbetar med moderna verktyg och gärna helt digitalt men värdesätter det personliga mötet och hög servicegrad. Det är därför viktigt att du uppskattar möten med människor, har en härlig personlighet och trivs att arbeta både på egen hand och i team. Tjänsten är en heltidsanställning men även deltid kan diskuteras. Du kan välja att arbeta i Kramfors eller på vårt kontor i Ullånger. Det finns alltid möjlighet till visst arbete på distans men utgångpunkten är på våra kontor för att vara tillgängliga för både kunder och medarbetare. Hör av dig! Ring eller skicka dina ansökningshandlingar till Marie Gabrielsson. Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tillsätter tjänsten om vi hittar rätt person så vänta inte med din ansökan.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Förrådstekniker
Mondi Dynäs AB
Lager- och terminalpersonal

Ditt uppdrag Som Förrådstekniker innebär det att du tillsammans med ditt team stöttar kollegor i uttag av reservdelar & förbrukningsvaror till produktionen.• Din uppgift är att stödja avdelningen genom att administrera inkommande & utgående leveranser i vår godsmottagning. • Du genomför även avstämningar, olika kontroller & rapporteringar av våra reservdelar och förrådsartiklar i enlighet med våra gällande rutiner. • Du kommer att arbeta i vårat underhållssystem API-PRO samt i SAP Vem är du? • Vi tror du kommer att trivas som Förrådstekniker om du är en noggrann, samarbetsvillig, stöttande och engagerad person som gillar det administrativa arbetet lika mycket som det sociala. • Du gillar att ta egna initiativ och värnar om andras säkerhet. • Vidare tror vi att du trivs med att samarbeta med andra och att ge det ”lilla extra” i varje kundbemötande. • Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning gärna med inriktning industri eller teknik. Vidare är det meriterande om du har datorvana och då gärna API-PRO och/eller SAP. Vi erbjuder • En tillsvidareanställning • Ett arbete i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella • Ett ansvarsfullt arbete tillsammans med kompetenta kollegor Besök oss på på mondijobs.se för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kock, à la carte
Nordic BR Norr AB
Kockar och kallskänkor

Är du en passionerad kock med erfarenhet av det nordiska köket och en förkärlek för svensk husmankost? Vi söker nu en skicklig och dedikerad kock till våran kund. Där du får en chans att att växa som kock. Vi erbjuder en chans att arbeta i en inspirerande miljö där kvalitet och värdskap står i centrum. Dina arbetsuppgifter Du kommer att förbereda och tillaga rätter med fokus på nordiska smaker och svensk tradition. Rollen innebär även att du ska:  Utveckla och förnya menyer i samarbete med kökschefen.  Säkerställa att alla rätter håller högsta kvalitet och presenteras med stil.  Arbeta med råvaror av högsta kvalitet, ofta från lokala producenter. Kvalifikationer och egenskaper  Erfarenhet som kock och goda kunskaper inom restaurangverksamhet.  Fördjupade kunskaper i det nordiska köket och svensk husmanskost.  Stark känsla för kvalitet och passion för att ge gästerna en oförglömlig upplevelse.  Kan bedriva service självständigt och gillar att möta människor. Vara flexibel och kunna hoppa in där det behövs Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Vår kund ligger utanför Sundsvall i ett vacket naturnära område. Vi söker dig som vill ta ansvar, vara med och utveckla och bidra till att verksamheten växer. Möjlighet finns till långt samarbete. Start omgående eller enligt överenskommelse. Lön enligt överenskommelse! Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats

17 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Administratör på 50% till spännande företag i Örnsköldsvik!
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Speditörer och transportmäklare

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se. Nu söker vi en serviceinriktad och ansvarstagande administratör till vår kund i Örnsköldsvik, är detta du? Varmt välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en driven administratör till vår kund i Örnsköldsvik. Uppdraget är på 50% och sträcker sig sex månader med start omgående och för rätt person finns goda chanser till förlängning. I rollen som administratör ansvarar du för all biladministration, du kommer att vara behjälplig med kundfakturering, systemuppdateringar och tidrapportering. I rollen kan det även ingå andra sedvanliga administrativa arbetsuppgifter så som t.ex. posthantering och påminnelsehantering. Din profil Vi ser att du med fördel har erfarenhet av administrativa och/eller serviceinriktade arbetsuppgifter. Du bör ha lägst gymnasieutbildning, det är meriterande om du har gått någon eftergymnasial bokföringskurs, projektadministration eller liknande. Eftersom arbetet innebär mycket användning av olika datasystem är det viktigt att du har goda IT kunskaper och god kunskap i Office paketet. Som person ser vi att du är noggrann samt har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att ge god service och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande mot såväl externa som interna kontakter. Du trivs i en miljö där dagen ibland blir annorlunda än du planerat och där många arbetsuppgifter behöver lösas samtidigt. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad men också strukturerad och tydlig. För oss är det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Du trivs att arbeta med andra och har viljan att tillsammans arbeta för att utveckla verksamheten. Ansökan I denna process samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elin Hilli på tfn: 0733 - 51 27 13. Vi arbetar löpande med processen så ansök därför så fort som möjligt men senast 2025-08-03 via https://clockworkpeople.se/. Intervjuer sker i slutet av augusti.

17 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kundtjänstmedarbetare inom SAK-försäkring
Po Söderberg & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du en klippa på administration och service? Söderberg & Partners söker till vårt kontor i Örnsköldsvik en kundfokuserad och engagerad kundtjänstmedarbetare inom SAK-försäkring. Tjänsten innebär kundkontakter via telefon och mail samt en del andra administrativa uppgifter. Fokus ligger på hantering av våra kunders motorförsäkringar men även till viss del företagsförsäkringar. Vi har korta beslutsvägar och formar, organiserar och utvecklar våra arbetssätt kontinuerligt, vi uppmuntrar därför nya idéer och förbättringsförslag. Verksamheten växer kontinuerligt och tempot är ofta högt. Detta är ett team med en mycket hög trivsel och medarbetarnöjdhet. Vi söker dig som trivs i rollen som kundtjänstmedarbetare och har lätt för att samarbeta med andra, som har ett stort ordningssinne och vill vara med och bidra till vår utveckling. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och driver tryggt dina arbetsuppgifter framåt. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. - Bemanna vår kundtjänst via inkommande telefonsamtal och mejl från våra kunder. - Hjälpa kunder med teckning, ändring och avslut av försäkringar samt utskick av försäkringshandlingar. - Hanterar handläggning och uppföljning av försäkringsärenden. - Vara support till våra kunder när de har frågor eller funderingar avseende deras försäkringar. - Stötta försäljningsarbetet genom att skapa positiva kundkontakter. - Vara support till våra förmedlare i den administrativa processen med våra kunder. Kvalifikationer: - erfarenhet av arbete inom kundtjänst och administration - god kommunikationsförmåga - ansvarsfull, noggrann och strukturerad - effektiv med sinne för detaljer - serviceinriktad, tillmötesgående och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar - har lätt att navigera i nya IT-miljöer och har erfarenhet av att arbeta i Excel och Outlook - goda kunskaper i svenska och engelska - har minst gymnasial utbildning Kunskap och erfarenhet inom försäkring är en fördel, men lika viktigt är att du är hängiven och verkligen vill lära. Välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Placering: Hamngatan 15 A, Örnsköldsvik Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-08-17Kontaktperson: Anette Bergkvist, [email protected], eller Ulrika Thorstrand, [email protected] Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Administratör inom SAK-försäkring
Po Söderberg & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Söker du en bred administrativ tjänst i ett ledande och spännande företag? Söderberg & Partners söker en driven och engagerad administratör till Mäklardisken i Örnsköldsvik. Tjänsten innefattar administrativa arbetsuppgifter och passar dig som trivs i en nyckelroll där du får vara med och driva processer med en stor bredd av uppgifter. Det administrativa teamet ansvarar för att säkerställa kvaliteten i kontakten via mail och telefon med försäkringsbolagen och Söderberg & Partners 250 förmedlare inom Non Life som placerat sina kunder i våra upphandlade produkter. Vi har korta beslutsvägar och formar, organiserar och utvecklar våra arbetssätt kontinuerligt, vi uppmuntrar därför nya idéer och förbättringsförslag. Verksamheten växer kontinuerligt och tempot är ofta högt. Detta är ett team med en mycket hög trivsel och medarbetarnöjdhet. Vi söker dig som trivs i rollen som administratör och har lätt för att samarbeta med andra, som har ett stort ordningssinne och vill vara med och bidra till vår utveckling. Du har en god förmåga att arbeta självständigt och driver tryggt dina arbetsuppgifter framåt. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. - Bemanna vår Mäklardisk via inkommande telefonsamtal och mejl. - Hanterar handläggning och uppföljning av försäkringsärenden. - Vara support till våra förmedlare när de har frågor eller funderingar avseende deras kunders försäkringar. Kvalifikationer - är en driven administratör som trivs med att ha många bollar i luften - har administrativ erfarenhet och har lätt att navigera i nya IT-miljöer - ansvarsfull, noggrann och strukturerad - effektiv med sinne för detaljer - serviceinriktad, tillmötesgående och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar - goda kunskaper i svenska och engelska - har minst gymnasial utbildning Kunskap och erfarenhet inom SAK-försäkring och ekonomi är en fördel, men lika viktigt är att du är hängiven och verkligen vill lära. Goda kunskaper i Excel är meriterande. Välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Placering: Hamngatan 15 A, Örnsköldsvik Tjänstgöringsgrad: Heltid Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelseSista ansökningsdag: 2025-08-17Kontaktperson: Anette Bergkvist, [email protected] Thorstrand, [email protected] Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vi söker Lastbils/släpvagnsmekaniker
Skandinaviska Buss & Truck AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi växer och behöver förstärka vårt team med lastbils/släpvagnsmekaniker på verkstaden i Sundsvall! Du får möjligheten att arbeta i en modern verkstad med god arbetsmiljö och bra verktyg såväl som duktiga kollegor och en mycket god stämning! Vi erbjuder dig ett varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter och utbildar vår personal via Mercedes utbildningsplan. Vi erbjuder bra villkor samt flexibla arbetstider. Vi tar emot ansökningar och utför intervjuer löpande. Vi värdesätter goda kunskaper inom diagnostik samt allmän felsökning. Goda kunskaper i Svenska och Engelska samt körkort för personbil. Din profil Vi söker därför dig som är serviceinriktad, besitter en social kompetens och med ett naturligt intresse för nöjda kunder. Det är ett stort plus om du besitter grundläggande teknisk kunskap inom tunga fordon. Villkor Din placering är på vår anläggning i Sundsvall, där du kommer att arbeta tillsammans med verkmästare, kundmottagare och andra tekniker. Det är ett glatt och hjälpsamt gäng, med en strävan att alltid stötta och hjälpa varandra. Vi erbjuder bra villkor samt flexibla arbetstider. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta: Servicemarknadschef David Svensson på epost: [email protected] Skicka din ansökan till [email protected] Välkommen att söka idag! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Timvikarier till vård och omsorg
Timrå kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning De flesta schemarader är täckta under semesterperioden men vi har behov av dig som kan tänka dig att jobba som timvikarie där behov uppstår. Vi ser det som en fördel om du kan påbörja din inskolning så snart som möjligt.  Vår verksamhet består av sex hemtjänstgrupper, en nattpatrull samt fyra äldreboenden.  Arbetsuppgifter Hemtjänst I hemtjänsten hjälper du människor att klara vardagen i sina egna hem. Brukarens behov och beviljade insatser styr vilka arbetsuppgifter du har. Det kan vara allt ifrån personlig omvårdnad som hygien och klädsel, städning, tvätt och mathållning samt medicinska insatser som exempelvis läkemedelsöverlämnade, såromläggning, insulingivning.  Vissa medicinska arbetsuppgifter kräver att du har delegering, vilket du får efter godkänt prov av sjuksköterskan. För att kunna arbeta i hemtjänsten är delegering för läkemedel ett krav. I flera av våra hemtjänstgrupper är även körkort ett krav.  Alla besök i hemtjänsten planeras av en planerare och när du kommer till arbetet på morgonen loggar du in på en arbetstelefon för att se dina planerade besök och arbetsuppgifter för dagen. Du kommer även att ansvara för hembesök vid uppkomna larm från brukare.  Det finns sex hemtjänstgrupper där man arbetar dag, kväll och helg. Vi har även en nattpatrull som utför besök nattetid hos brukare inom hemtjänsten.  Vård- och omsorgsboende  Att arbeta på ett vård och omsorgsboende är på många sätt likt arbetet i hemtjänsten. Även här får du tänka att du arbetar i brukarens hem och det är brukarens behov och beviljade insatser som styr dina arbetsuppgifter. De som bor på ett vård- och omsorgsboende har ofta ett större behov av stöd och hjälp.  Här lägger du upp arbetet tillsammans med dina kollegor för att säkerställa att alla får den hjälp de behöver samt att alla arbetsuppgifter blir utförda under dagen. Du hjälper brukare med exempelvis personlig omvårdnad som hygien och klädsel, mathållning och matning, städning, medicinska insatser som t.ex. läkemedelsöverlämnande, insulingivning. Vissa medicinska arbetsuppgifter kräver att du har delegering, vilket du får efter godkänt prov av sjuksköterskan. I arbetet på ett vård- och omsorgsboende förekommer även arbetsuppgifter kring skötsel av avdelningen vilket kan vara städning av gemensamma utrymmen, tvätt, mat- och diskhantering samt beställning av matvaror och tvätt. Du ansvarar också för att tillsammans med dina kollegor planera stora som små aktiviteter för brukarna.  Våra vård- och omsorgsboenden är bemannade dygnet runt vilket innebär att du som personal kan komma att arbeta dag, kväll, helg och nattetid.  Kvalifikationer Vi söker dig som är ansvarstagande, lyhörd och har lätt att samarbeta, har ett gott bemötande, visar hänsyn och respekt mot brukare, anhöriga och kollegor. Undersköterskeutbildning, erfarenhet från arbete inom vård och omsorg samt körkort är meriterande. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav eftersom arbetet kräver muntlig och skriftlig rapportering i vårt journalsystem samt kommunikation med brukare och kollegorna i teamet.   Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Villkor Timanställning Reseersättning Resebidrag à 50 kr betalas per utförd arbetsdag under maximalt  8 sammanhängande veckor  under semesterperioden.  Friskvårdsbidrag Friskvårdsbidrag betalas ut enligt kommunens principer. För att en anställning ska vara möjlig behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Beställ det gärna idag för att påskynda processen. Du beställer det via polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Observera att vi endast accepterar kontroll av egna uppgifter, välj det och när du kommer till oss skall kuvertet vara oöppnat.  Vi tar referenser inför eventuell anställning. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Technichus Science Center Härnösand söker VD
Härnösands kommun
Forsknings- och utvecklingschefer

”Vi utvecklar kunskapsupplevelser som väcker människans lust att förstå” Technichus i Mitt Sverige AB söker en samarbetsinriktad, engagerad och strategisk VD som vill bidra till nästa steg i företagets resa. Technichus är ett av Sveriges 20 officiella Science Centers, som alla arbetar på daglig basis med att utveckla, utbilda och inspirera inom STEM-området (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Technichus är ett kommunalt bolag som verkar i gränslandet mellan kunskapsupplevelser, vetenskap och FoU. Verksamheten har sin bas i Härnösand och lockar varje år tiotusentals barn, unga och vuxna att utforska STEM och hållbar utveckling genom exempelvis interaktiva utställningar, skolprogram och evenemang. Du som söker bör ha stor erfarenhet inom affärsutveckling och vara väl insatt inom våra affärsområden Science Center, utbildning och tjänster inom produktion och konceptutveckling. Du bör även ha förmåga att hitta långsiktiga och balanserade intäktskällor, där ditt intresse och din förståelse för utbildning, teknik- och samhällsutveckling bedöms vara av stor vikt.  Som VD kommer du ha ett brett ansvar i en platt organisation med stor variationsrikedom och stundtals hög arbetsbelastning. Du kommer att ha fullt verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till bolagets styrelse och har ett nära samarbete med Härnösands kommun som ensam ägare. Du kommer att agera i de förtroendefulla relationer som under åren byggts upp med individer, aktörer, organisationer, institutioner och andra nätverk. Technichus står inför en spännande tid, och vi erbjuder ett otroligt omväxlande och stimulerande arbete som har en tydlig struktur men som inte går på rutin. Du kommer att erbjudas stora möjligheter att påverka företagets riktning och samtidigt bidra till att Sverige fortsatt ska vara ett framstående kunskapsland inom STEM. Dina huvudsakliga uppgifter blir att: - leda en arbetsplats med hög kompetens, stor idérikedom och starkt engagemang. - säkerställa ekonomisk hållbarhet och fortsatt förankring i lokalsamhället och regionen, - leda, utveckla och följa upp verksamhetens olika affärsområden, - företräda Technichus i regionala, nationella och internationella sammanhang, - bygga och stärka relationer med samtliga skolformer, civilsamhälle, akademi, näringsliv och offentlig sektor. Vi söker dig som: - har dokumenterad ledarerfarenhet med resultat- och personalansvar, - är en inspirerande, kommunikativ och trygg ledare som förstår vikten av struktur, delaktighet och arbetsglädje, - har god förståelse för science center-verksamhet, utbildningsfrågor och/eller besöksnäring, - är skicklig på att skapa samverkan och engagera olika målgrupper, - har relevant akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms vara likvärdig, Meriterande är: - erfarenhet av att arbeta med extern finansiering, exempelvis genom projektmedel, fundraising eller sponsorskap, - erfarenhet av och kunskap i att leda utvecklingen av publika miljöer, - har erfarenhet av att arbeta i eller med offentlig sektor, gärna med bolagsstyrning, - erfarenhet av att leda mångsidiga "team" med många olika kompetenser.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.   Placeringsort: Härnösand Sista ansökningsdag: 1 augusti 2025. Vi planerar att hålla intervjuer under augusti månad. Har du frågor eller vill ha mer information. Hör av dig till Ordförande:   [email protected] Välkommen med din ansökan! Varmt välkommen till Härnösand – en del av Höga Kusten med den vackra världsarvsnaturen ständigt närvarande. Hos oss har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans!   För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Hovmästare till Hernö Gin Hotell
Nordic Choice Commercial Services AB
Hovmästare och servitörer

Hernö Gin Hotell är ett unikt koncepthotell längst Höga Kusten, havsnära beläget i centrala Härnösand. Vi erbjuder ett förstklassigt och personligt boende i en gindestination laddad med smak- och naturupplevelser med närhet till både äventyr och avkoppling för såväl affärsresenären, aktivitetsgästen, familjen och grupperna. Hotellet består av nio våningar som rymmer 120 rum, flera barer varav en ginbar, restaurang, SPA samt konferensanläggning med sju lokaler som tar upp till 225 personer. Hovmästare till Hernö Gin Hotell – En unik upplevelse i världsklass Plats: Härnösand Omfattning: Heltid Arbetstider: Kväll Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du bli en del av ett hotell och restaurangkoncept där hantverk, kvalitet och gästupplevelse står i centrum? Nu söker vi en engagerad och serviceinriktad hovmästare till vårt team på Hernö Gin Hotell – ett destinationshotell skapat i samklang med världens mest prisbelönta gin. Om rollen Som hovmästare hos oss är du navet i vår restaurangverksamhet. Du ansvarar för att våra gäster får ett varmt välkomnande och en förstklassig upplevelse – från första intryck till sista tugga. I rollen leder du det dagliga arbetet i restaurangen, samordnar med köket och säkerställer att allt flyter på smidigt och effektivt. Du är gästernas främsta kontakt under deras besök och en självklar ledare för vårt team av servispersonal. För att lyckas i rollen ser vi att du är en stark ledare som både kan delegera och ta stort eget ansvar. Du har förmågan att överblicka restaurangen i sin helhet samtidigt som du snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter och finnas där du behövs – alltid med fokus på service, kvalitet och arbetsglädje. Dina arbetsuppgifter: • Ansvara för den dagliga driften av restaurangen • Leda och motivera serveringspersonalen • Planera och säkerställa hög servicenivå vid först och främst middag och kvällsevent • Samarbeta nära kökschef • Vara ett föredöme i värdskap, service och detaljfokus • Bidra till att utveckla rutiner och arbetssätt Vi söker dig som: • Har flerårig erfarenhet av arbete i restaurang, gärna i ledande roll • Är en naturlig ledare med känsla för service, struktur och kommunikation • Har goda dryckeskunskaper, gärna med intresse för gin • Är prestigelös, lösningsorienterad och trivs med att ta ansvar Vi erbjuder: • En unik arbetsmiljö i en vacker och inspirerande miljö i Härnösand • Möjligheten att vara med och forma ett nytt hotell- och restaurangkoncept • Personalrabatter och förmåner Vill du vara med på vår resa? Urval sker löpande – vänta inte med att söka! Välkommen till Hernö Gin Hotell – där varje gäst är vår viktigaste gäst.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025