. Do you want to develop your skills in sheet metal work and technical insulation and become part of a global company? We are now looking for new colleagues in Finspång! About the position The work as a Sheet Metal Worker for Insulation involves, among other things, manufacturing and installation of sheet metal as well as technical insulation work for turbines, pipes, boilers, tanks, and containers. You will also have the opportunity to work with the production of insulation mattresses. This is a physically demanding job with varied tasks where you work weekdays from 7 am to 4 pm. The work mainly takes place in our central workshop in Finspång. The position also involves other assignments that require travel within Finspång, Sweden, and internationally. You will work in a team with strong cohesion, where we all collaborate and ensure that everyone is involved. We are a service-oriented group that meets our customers daily. Safety is a priority for us, and we work in a structured and systematic way to maintain a safe workplace for you and your colleagues. About you We prefer that you are a certified Sheet Metal Worker for Insulation or have equivalent knowledge. As a person, you are responsible and unpretentious. You are a true team player and driven in your work. You are organized and understand the importance of performing safe work with high quality. As a service-oriented person, you understand the importance of good communication with both colleagues and customers. Qualifications * Certification as a Sheet Metal Worker for Insulation or equivalent knowledge * Experience in practical work within, for example, construction or industry * B driving licence * Good knowledge of English – fluent in speech and writing * Knowledge of Swedish in speech and writing is meritorious We offer * Favorable collective agreement * Overtime that can be added to compensatory time or taken out as salary * Wellness allowance and discounts * Opportunity to sign private health insurance Contact For questions about the position, contact: Robin Sundberg, Department Manager: +46 723533052 Welcome with your application! We work with ongoing selection during this recruitment, so we would like to receive your application as soon as possible. Bilfinger Sweden AB conducts alcohol and drug testing for new hires. About Bilfinger Bilfinger is an international provider of multidisciplinary industrial and engineering services with over 30,000 employees globally and 3,500 in the Nordic region. We cover the entire value chain from consulting, engineering, manufacturing, installation, maintenance, and turnarounds.At Bilfinger, we are committed to being the first choice for our customers by contributing to efficiency and sustainability. Health, environment, safety, and quality are always top priorities. By becoming part of #TeamBilfinger, you will have the opportunity to develop together with skilled and dedicated colleagues and contribute to building the industry of the future.
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter I rollen som 3D-ingenjör kommer du att vara en del av ett team som orderanpassar Siemens Energys gasturbinpaketprojekt i CAD-verktyget NX, så att de uppfyller kundernas krav. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för 3D-modellen i orderprojekt och leverera kundlayouter. Våra kunder finns över hela världen, och projektens komplexitet varierar mycket. För att lyckas i denna roll behöver du vara öppen, flexibel och känna ägarskap för dina arbetsuppgifter, samt förstå hur alla gränssnitt runt omkring påverkar dig. Vidare innebär rollen: - Skapa, granska och uppdatera utredningar/dokumentation inom ditt tekniska område. - Ansvara för installations- och layout-ritningar i våra orderprojekt till kund. Du har det övergripande CAD-modellansvaret och ser till att tilldelade resurser håller tidplan och budget. - Förbereda ritningar och tekniska inköpsspecifikationer. - Presentera och hålla 3D-modellmöten med tekniska lösningar internt och mot kund. - Vara ett stöd till inköpsavdelningen under upphandlingsfasen samt till montage- och driftsättningspersonal. - Arbeta nära delprojektledare, systemingenjörer, verkstadsmontage, standardavdelning, inköp och underleverantörer. Din profil För att vara aktuell för tjänsten har du: - civil- eller högskoleingenjörsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Du har erfarenhet av att arbeta i CAD-programmet NX, eller i SolidWorks, Catia, Creo / Pro Engineer. Har du erfarenhet av Plant Engineering CAD med PDMS är det meriterande. - Du är kommunikativ och trivs med att arbeta i team med olika kulturer. - Du är disciplinerad i att planera, organisera och strukturera ditt arbete, och har ett strategiskt tänkande samt god problemlösningsförmåga. - Du har ett genuint intresse för tekniska och digitala lösningar. - Meriterande om du har erfarenhet från olje- och gasindustrin eller värmepumpar. - Du kan kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, [email protected] eller 011-19 94 69. #LI-DNI
Vill du jobba med oss? Vi i Finspång är sedan en tid tillbaka i ett spännande skede där vi anpassar vår verksamhet efter den nya socialtjänstlagen med ambitionen att möta barn, ungdomar, familjer och vuxna i ett tidigt förebyggande arbete. Vi ser nu behov av att bibehålla vår stabilitet på myndighetssidan så att de kommuninvånare som har behov och rätt till insatser kan få det. Vi söker dig som är van att arbeta med myndighetsutövning på socialkontor och som är väl insatt i lagstiftning så som SoL, LVU, LVM och LBSB. Vad kan vi erbjuda dig? Vi söker dig som är sugen på att jobba med myndighetsutövning med inriktning barn, ungdomar, deras familjer och/ eller vuxna, på ett socialkontor med högt engagemang. Ett socialkontor där allas kompetenser tas tillvara och innovativa lösningar och samarbete präglar vårt arbete både under utredning-, uppföljning- och behandlarfas. I Finspång har alla barn, ungdomar och vuxna som är placerade i familjehem eller HVB sin egen socialsekreterare i en särskild uppföljargrupp. Uppföljargruppen har även ansvar för att strukturerade uppföljningar av öppenvårdsinsatser sker. För att du ska trivas hos oss behöver du vara intresserad av, och gärna förtrogen med, förhållningssättet Signs of Safety eftersom hela IFO i Finspång arbetar aktivt utifrån detta arbetssätt. Vi är stolta över att alla medarbetare, oavsett var i organisationen de arbetar, kan känna sig trygga i att chefer och kollegor från alla grupper och du själv kommer att ha ett gemensamt förhållningssätt i arbetet. När du börjar hos oss kommer du att få grundutbildning i Signs of Safety, om du inte redan har en sådan. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som socialsekreterare kommer du behöva kunna växla tempo, balansera krav på dokumentation med vikten av personliga möten och samtal med barn, ungdomar, deras familjer samt vuxna. Vi ser utrednings- och uppföljningsarbetet som en del i en förändringsprocess och i rollen sker samarbete ofta tillsammans med övriga kollegor på IFO så som barn- och ungdomsutredare, uppföljare, vuxenhandläggare och behandlare. Signs of Safetys förhållningssätt bygger på strävan efter ett nära samarbete med familjernas och de vuxnas egna nätverk och du behöver förstå vikten av att låta dem vi möter hitta och pröva sina egna lösningar där vi som socialtjänst inte sätter på oss rollen som experter. Vi tillämpar medhandläggarskap när så behövs men ser gärna att du har mod att arbeta självständigt i ärenden när det är möjligt. Grunden är alltid att du ska känna dig trygg i arbetet och få stöd av kollegor och chef i de moment som ingår i ditt dagliga arbete. För att det ska fungera har vi varje vecka gruppmöten där ansvarig chef deltar. På dessa gruppmöten vägleder vi varandra i strukturerad ärendehandledningsprocess. Utöver veckovisa gruppmöten kommer du att ha egen tid med gruppchef för ärendestöd kontinuerligt. När du är ny på arbetsplatsen får du även en mentor som stöttar dig tills du kommit in i arbetet. Finspångs socialtjänst präglas av mod, samarbete över gränserna och engagemang hos medarbetare. Vi har därför som mål att alla medarbetare på IFO ska ansvara för att utöver det vardagliga klientarbetet kunna driva någon form av utvecklingsarbete. Det innebär att du kommer få möjlighet att bidra med kvalitetshöjande arbete i någon form. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd dagtid, men obekväm arbetstid förekommer. Det finns viss möjlighet att arbeta hemifrån vid behov när verksamheten tillåter och i dialog med gruppchef. Flexavtal gäller när du arbetar som myndighetsutövare hos oss. Vem är du? Du har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning. Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenheter, personlig lämplighet samt förmågan att kunna vara lugn i krävande situationer. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Villkor: Körkort för manuell växellåda är ett krav. Övrigt: Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Innan anställning i Finspångs kommun ska giltig identitetshandling visas. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Specialist inom mätsystem för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Du kommer att bli en del av gruppen Measurements and Engine Component Testing inom vår forsknings- och utvecklingsavdelning. Gruppen fokuserar på mätsystem kopplade till prototyptester och validering. Vi arbetar bland annat med system för mätning av tryck, temperatur och tip clearance. Hos oss får du samarbeta med erfarna och nyfikna kollegor med djup kompetens inom mätteknik – och du får stöd i ditt ständiga lärande genom ett team som gärna delar med sig av sin kunskap. I rollen kommer du att utveckla och implementera mätsystem som används för att testa och validera gasturbinteknologi. Du får ansvar för hela kedjan – från design till installation och uppföljning. Exempel på arbetsuppgifter: - Utveckla, stödja och implementera mätsystemslösningar för gasturbiner. - Självständigt driva problemlösning och genomföra tekniska förbättringar. - Ge teknisk rådgivning och stöd till kollegor inom produktutveckling, tillverkning och montering. - Delta vid installation, drift och demontering av mätsystem du ansvarar för. Din profil Vi söker dig som är tekniskt nyfiken, lösningsorienterad och strukturerad. Du har ett genuint intresse för elektronik och mätteknik, och du trivs i en miljö där du får arbeta praktiskt med avancerade tekniska system. Du är också kommunikativ och gillar att samarbeta med andra – oavsett om det handlar om forskningsingenjörer eller verkstadspersonal. Skallkrav: - Högskole- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, mätteknik eller motsvarande område. - Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. - Grundläggande kunskaper i svenska (för kommunikation med verkstadspersonal). Meriterande: - Erfarenhet av mätteknik, elektronik eller datainsamling. - Praktisk erfarenhet av mätsystem i industriella miljöer. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Alexandra Linder070 727 49 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till!
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Turbine Heat Transfer Engineer för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 6 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Siemens Energy är en av världens ledande leverantörer av gasturbiner. För att behålla och stärka denna position krävs världsledande kompetens inom värmeöverföring för högtemperaturapplikationer – och det är här du kommer in i bilden.Som en del av gruppen som arbetar med kylning av gasturbiner, aerodynamik och sekundär luft får du möjlighet att vara delaktig i en spännande och tekniskt utmanande vardag. Vi arbetar bland annat med metodutveckling, produktutveckling (både ny och befintlig), komponenttester, felsökningar samt stöd till verkstad, inköp och försäljning. Din Roll och Hur Du Gör Skillnad - Utföra beräkningar och analyser av komponenttemperaturer i gasturbinernas turbiner. Detta sker med både egenutvecklad och kommersiell CFD-programvara. - Stötta tekniskt kring frågor relaterade till värmeöverföring och strömningsteknik. - Delta i planering och utvärdering av tester i laboratorium och gasturbin. - Delta i utvecklingsprojekt samt leda felrapporter och orsaksanalyser. - Programmera, underhålla och vidareutveckla våra interna beräkningsverktyg. Om Teamet Teamet består av 18 medarbetare i Finspång, 3 kollegor i Indien och 9 konsulter. Arbetet är uppdelat i tre tekniska discipliner: aerodynamik, värmeöverföring och sekundär luft. Dessutom finns två programmerare som ansvarar för utvecklingen av våra interna beräkningsverktyg. Tillsammans bildar vi ett engagerat team som ständigt driver utvecklingen framåt. Övrigt Observera att permanent uppehållstillstånd inom EU eller medborgarskap i ett EU-land är ett krav på grund av exportkontrollregler. Din profil Vi Söker Dig Som Har - Relevant universitetsutbildning, med eller utan doktorsexamen, inom relaterade teknikområden. - God kunskap och ett starkt intresse för strömningsmekanik och värmeöverföring, gärna med fokus på teori och analytiska lösningar. - En stark vilja att kontinuerligt utveckla dina tekniska färdigheter. - Strukturerat arbetssätt och god problemlösningsförmåga. - Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Svenska är meriterande. - Observera att permanent uppehållstillstånd inom EU eller medborgarskap i ett EU-land är ett krav på grund av exportkontrollregler. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica Ferm070-410 6 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid
Jernbro är en ledande aktör inom industriell service och vi växer i Finspång! På grund av ökad efterfrågan söker vi nu en mekanikkonstruktör till vårt team. Hos oss får du en ansvarsfull och utvecklande roll, där du arbetar i en flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar. Din roll hos oss Som mekanikkonstruktör hos oss får du en nyckelroll i hela konstruktionskedjan – från koncept och design till beräkningar och dokumentation. Du arbetar nära både kunder och kollegor för att ta fram skräddarsydda lösningar inom medeltung och tung industri. I rollen ingår bland annat: Design och utveckling av produkter och mekaniska lösningar, enligt givna krav och direktiv. Hållfasthetsberäkningar och säkerhetsanalyser, CE-märkning samt arbete enligt maskindirektivet. Dokumentation och kommunikation gällande tekniska lösningar Deltagande i kundbesök och driftsättning på site Din profil Vi söker dig som vill arbeta kreativt, med spännande teknik och kundkontakt. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har ett par års erfarenhet av mekanisk konstruktion i industriell miljö. Du har en teknisk utbildning, minst på gymnasienivå och praktisk erfarenhet. Du har god kommunikativ förmåga och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har: God vana av CAD (vi använder Creo Elements Direct Modeling) Kunskaper inom hållfasthetsberäkningar Förståelse för maskindirektivet och CE-märkning Som person är du nyfiken, strukturerad och sporras av tekniska utmaningar. Du tar ägandeskap för din konstruktion och söker självständigt upp kontakter och information för att driva ditt arbete i mål. Tjänsten innefattar resor och kräver därför att du har B-körkort. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du ett varierande och utmanande arbete där du får använda din tekniska kompetens i en flexibel arbetsmiljö med frihet under ansvar och möjlighet till distansarbete. Du blir en del av ett engagerat team där vi stöttar och lär av varandra, samtidigt som du får möjlighet att arbeta nära kunder och bygga långsiktiga relationer. Ansökningsförfarande I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson, [email protected] eller 0706565131. Urval sker löpande.
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Kommersiell Projektledare för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 11 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden För våra projekt inom Gas & Power, Industriella Applikationer, söker vi en kompetent och ambitiös Kommersiell Projektledare som söker en ny och spännande utmaning. Som en nyckelperson i projektledarteamet kommer du att arbeta tillsammans med Projektledaren för att leda Siemens Energy’s projekt till stor framgång. Detta är en unik möjlighet att vara involverad i komplexa projekt inom en utmanande kund- och underleverantörsmiljö. Huvudsakliga Ansvarsområden: - Fungera som kommersiell kontakt för kunder, partners och andra interna och externa intressenter, inklusive banker, försäkringsbolag samt Siemens Energy’s juridiska, finans- och skatteam. - Hantera projektets risker och möjligheter, inklusive hantering av krav, i samarbete med den tekniska projektledaren. - Säkerställa att de kommersiella kontraktskraven uppfylls, hantera kassaflöde, finansiella garantier, skatter, försäkringar, hedging, kravhantering, budgetering, uppföljning och rapportering. - Skydda Siemens Energy’s intressen samtidigt som du upprätthåller goda kundrelationer och representerar Siemens Energy med integritet och professionalism. Din profil Kvalifikationer: - Kandidatexamen eller Masterexamen i företagsekonomi eller relevant erfarenhet inom affärsadministration. - Erfarenhet som Kommersiell Projektledare inom industrin eller infrastruktursektorn, eller inom projektfinansiering, upphandling, juridik eller handelsfinansiering. - En självgående individ med utmärkta samarbetsförmågor och förmåga att hantera hög arbetsbelastning effektivt. - Stort sinne för detaljer och engagemang för att leverera projekt i tid och med rätt kvalitet. - Goda kunskaper i MS Office; kunskaper i SAP är en fördel. - Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Kunskaper i andra språk är meriterande. Erfarenhet som krävs: 3-5 år i en liknande roll. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica Ferm070-410 63 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker personliga assistenter som vill ha ett meningsfullt arbete tillsammans med vår kund i Finspång. Under sommaren behöver vi vikarier som kan täcka upp för ordinarie personal under deras semester. Vi erbjuder en heltidsanställning dagtid samt timvikariat vid behov. Det finns även möjlighet att arbeta som timvikarie både före och efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Dag, eftermiddag och kvällspass på vardagar Dag- och kvällspass på helger Vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en man i 70-årsåldern som har sjukdomen MS. Kundens assistenter är en viktig del av hans vardag och nu söker vi ytterligare en stjärna. Dina arbetsuppgifter är varierande men består av att vara ett stöd i hans vardag, där ingår bland annat hygienmoment och hushållssysslor. Lyft och förflyttningar förekommer i arbetet. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund söker dig som är självsäker, trygg och glad. Du ska vara lyhörd och ha ett intresse för kunden och det han önskar att göra. Vidare är du en lugn och omhändertagande människa som klarar av att ta ett stort ansvar. Det allra viktigaste för oss är dock att du och vår kund trivs i varandras sällskap. KRAV Icke-rökare Kunna arbeta i ett hem där hund finns Flytande kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift MERITER B-körkort och tillgång till egen bil Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Är du ingenjör med intresse för konstruktion, teknik och problemlösning? Vi söker dig som vill arbeta med utveckling och förbättring av avancerade komponenter inom energiindustrin! Om rollen Som konstruktör kommer du att jobba med nykonstruktion, förbättringsarbete och utredningar av gasturbiner. Du är också delaktig i kvalificering av komponenter och leverantörer samt ger tekniskt stöd vid tillverkningsfel. När problem uppstår i drift är du med och utreder orsaker, gör rotorsaksanalyser och tar fram lösningar. Du kommer ingå i ett team med 18 andra konstruktörer och kommer vara spindeln i nätet för utvecklingsprojekten du arbetar inom. Det här är en roll för dig som gillar teknik, problemlösning och att jobba i gränslandet mellan utveckling och verklighet. Om dig För att lyckas i rollen som konstruktör tror vi att du är en civil/högskoleingenjör inom maskinteknik, teknisk fysik eller motsvarande. Det är meriterande om du tidigare arbetat som konstruktör och har erfarenhet av Siemens NX. Som person är du driven och handlingskraftig. Du trivs med att ha många bollar i luften och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du besitter ett stort tekniskt intresse och har en god kommunikativ förmåga. Skallkrav för tjänsten: •Civil/högskoleingenjör inom maskinteknik, teknisk fysik eller motsvarande erfarenhet •Flytande engelska i tal och skrift Meriterande för tjänsten: •Tidigare erfarenhet inom konstruktion •Erfarenhet i Siemens NX Om kunden Kunden är ett globalt företag som är specialiserat på energiteknik. Företaget tillhandahåller lösningar och produkter för att producera, överföra och distribuera energi på ett effektivt och hållbart sätt. Kunden är involverad i hela energivärdekedjan, inklusive kraftgeneration, förnybara energikällor, kraftöverföring och smarta nätlösningar. Hur du ansöker För att söka tjänsten som konstruktör, vänligen ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare William Henriksson: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval, välkommen in med din ansökan redan idag! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För tjänsten som konstruktör kommer du vara anställd via Framtiden AB. Villkor Start: Enligt överenskommelse Placeringsort: Finspång Arbetstid: Mån-fre 08:00-17:00 Omfattning: Heltid
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Som maskinoperatörer till turbinrotorkomponentstillverkningen på avdelningen GTC TC kommer du att arbeta med Siemens Energys DMG-maskiner med fokus på hög precision och effektivitet. Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande, där högsta fokuset är att på ett säkert sätt leverera färdigbearbetade turbinrotorkomponenter vidare i vårt flöde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Maskinbearbetning i DMG-maskiner, såsom fräsning, borrning, gängning och andra skärande operationer • Kvalitetskontroll och översyn av tillverkade komponenter • Genomföra omarbetsoperationer vid behov, vid eventuella avvikelser • Hantering av komponenter med travers och truck inom arbetsområdet Din profil För att trivas och lyckas i din roll har du ett högt engagemang, ett positivt förhållningssätt samt en förmåga att bibehålla fokus när du möts av utmaningar i din vardag. Komponenterna som tillverkas, är komplexa och med tuffa toleranser, så att vara kvalitetsmedveten är ett krav. Vi söker dig som: Har mångårig erfarenhet av maskinbearbetning och känner dig trygg i att arbeta med avancerade maskiner och tekniskt krävande moment Har ett starkt säkerhetstänk och är van vid att hantera tunga komponenter och genomföra lyft på ett ansvarsfullt sätt Är kvalitetsmedveten och har erfarenhet av att arbeta med snäva toleranser där noggrannhet är avgörande Är engagerad, prestigelös och har ett lugnt och metodiskt arbetssätt, samtidigt som du är flexibel inför förändrade förutsättningar Är en ödmjuk lagspelare som trivs med att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Isabella Palm, [email protected] alt. 011-470 53 01
Välj ett jobb för att visa detaljer