Familjehemssekreterare till Familjehemsenhet stöd
Gävle kommun
Socialsekreterare

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! Nu utökar vi vår verksamhet med en familjehemssekreterare på Familjehemsenheten Stöd. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att ge stöd och handledning till våra engagerade familjehem med barnet i fokus? Då är du rätt person för oss. ARBETSUPPGIFTER Nu står vi inför en spännande utvecklingsfas där vi vill stärka vår verksamhet ytterligare. Därför söker vi nu en ny medarbetare som delar vårt engagemang och vår övertygelse om att varje barn förtjänar en meningsfull och trygg uppväxt. Tillsammans vill vi bygga ett ännu starkare team, fyllt av kompetens, värme och vilja att göra verklig skillnad. Vår drivkraft är att varje barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö. Vi erbjuder betydelsefulla och spännande arbetsuppgifter med ett självständigt yrkesansvar, ett brett kontaktnät samt ett gemensamt arbete för en trygg och säker familjehemsvård Vi arbetar i team med utgångspunkten i BBIC och du kommer att ingå i ett team med andra familjehemssekreterare, barnsekreterare och Skolfam.  Som familjehemssekreterare kommer du att arbeta med att ge stöd och handledning till våra familjehem, hålla i utbildningsinsatser särskilt riktade till familjehem samt ansvara för ekonomiska frågor och avtalsskrivning för våra familjehem. Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Vår arbetsplats har extern handledning och internt handledningsstöd vid behov. Yrkesrollen ställer krav på att vara inlyssnande, engagerad och nyanserad i kontakten med familjehemmen och stort fokus ligger på samtal med familjehem i varierande livssituationer. Tjänsten innebär längre och kortare resor flera gånger i månaden. Vår arbetsplats ligger i centrala Gävle och hit går det bra att ta sig med bussförbindelser. Vår enhet består totalt av tolv medarbetare; en enhetschef, sex familjehemssekreterare, fyra medarbetare som arbetar med Skolfam som psykolog och specialpedagog samt en administratör. Som slutkandidat i denna rekrytering kommer du behöva lämna ett utdrag ur Polisens belastningsregister, för arbete inom skola eller förskola. Vilket du själv ansöker om från Polisens hemsida. KVALIFIKATIONER   För att vara aktuell för tjänsten behöver du vara utbildad socionom. Körkort och körvana är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat med socialt arbete inom barn och unga eller har erfarenhet av familjehemsvård.  Dokumentationsvana, gärna från Treserva, är önskvärt. Som person är du strukturerad, har förmåga att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder tillgängliga resurser för att nå bästa möjliga resultat. Du är en trygg person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du gillar att vara i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer. Att samtala om svåra och komplexa saker ser du som utvecklande och lärorikt. Du tycker om att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt i samarbetet med både interna och externa samarbetspartners. Du är duktig på att kommunicera, förstår talad och skriven kommunikation väl, kan formulera dig väl i skrift samt anpassar du ditt språk till olika situationer, syften och mottagare. Du har en språklig säkerhet i både tal och skrift. Är du utbildad socionom och vill arbeta med att berika våra viktiga familjehem för att varje placerat barn ska få växa upp i en trygg och kärleksfull miljö? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Teamledare
Iss Facility Services AB
Försäljnings- och marknadschefer

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Till vår verksamhet i Gävle söker vi på ISS en engagerad och positiv Teamledare som brinner för service. Vill du vara med och skapa förutsättningar för ett team som ska leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Teamledare på ISS! Om rollen Som teamledare arbetar du nära dina kunder och medarbetare. Du hanterar kundernas synpunkter och önskemål samt arbetar aktivt med merförsäljning och kvalitetsuppföljning. Du har daglig kontakt med medarbetare och du har en viktig roll när det gäller att introducera nya medarbetare i yrket samt att löpande säkerställa att rätt städmetoder används. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat frånvarorapportering, vikarieplanering och materialhantering. Du kommer även att utföra praktiskt servicearbete såsom exempelvis sjukvikariatsstädning ute hos våra kunder. I tjänsten ingår minst 50% praktisk städning. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som har god ledar- och samarbetsförmåga, är utåtriktad och har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Du gillar att vara "spindeln i nätet" och skapa goda förutsättningar för ditt team att lyckas med ert uppdrag. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet eller erfarenhet från liknande serviceyrken. Du bör ha gymnasieutbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet. Det är även viktigt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift samt att du är en van datoranvändare. B-körkort är ett krav. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 25-07-17. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta Malin Laundal på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Medicinsk sekreterare till Strömsbro Din hälsocentral
REGION GÄVLEBORG
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Strömsbro Din hälsocentral har idag cirka 11 100 listade patienter. Vi bedriver sedvanlig primärvård med läkarmottagning, BVC, psykosocialt team, arbetsterapi, fysioterapi och hembesök. Vi har också specialistsjuksköterskemottagning för astma/KOL, inkontinens och diabetes. Med ett tryggt och varmt bemötande levererar vi god och nära vård, anpassad efter varje unik patient. Vi är en del av Min vård Gävleborg som ger möjlighet till digitala vårdtjänster vilket är en viktig pusselbit för att skapa en mer tillgänglig och jämlik vård. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med • vårddokumentation • registrering • bokningar från väntelista • systemkontroller • avlösning i receptionen. Hos oss får du • varierande arbetsuppgifter • arbeta i en trygg arbetsgrupp med närhet för frågor • en personligt anpassad introduktion • en individuell utvecklingsplan. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel, ansvarstagande, stresstålig och har god samarbetsförmåga då vi har ett tvärprofessionellt samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare. För den här tjänsten är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom primärvården och av att arbeta i vårdadministrativa system så som MedSpeech, Cosmic och Agresso. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan nu. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Socialsekreterare till utredningsenhet barn
Gävle kommun
Socialsekreterare

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Är det dags för en ny utmaning och du vill vara en del av en hjälpsam och engagerad arbetsgrupp? Vi söker nu en till socialsekreterare till vår härliga Utredningsenhet barn. Vi söker särskilt dig med flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom barn-och unga. Är du den vi söker och har rätt kompetens finns möjlighet att bli specialisthandläggare med ett lönepåslag och utökad delegation.  På enheten arbetar socialsekreterare, specialisthandläggare, socialassistent, 1:e socialsekreterare/teamledare, två administratörer och en enhetschef. Vi arbetar med målgruppen barn i åldern 012 år och deras familjer. Uppdraget består av att utreda barns behov av skydd och/eller stöd enligt SoL och LVU samt göra förhandsbedömningar i redan pågående ärenden. Uppdraget består också av att följa upp beslutade insatser.  Vi har en kompetens- och befogenhetstrappa som möjliggör en intern karriär utan chefsansvar och en tydlighet kring vad som förväntas, både från arbetsgivaren och medarbetare.  Arbetet på utredningsenhet barn präglas av struktur i form av fasta forum varje vecka tex. beredning och teamtid för att främja god kvalitet och trygghet i yrkesrollen. Vi arbetar aktivt för en bra sammanhållning och god arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du som ny socialsekreterare på vår enhet får möjlighet till en bra start. Som ny medarbetare genomgår du en introduktion vilket innebär att du får nära stöd och kan vara medhandläggare i ärenden under första tiden, för att stärka dig som ny medarbetare. Alla anställda kommer att delta i Yrkesresan för att säkerställa en god introduktion och vidare kompetensutveckling under den tiden man är anställd. Den innehåller väsentliga utbildningsmoment som är anpassad efter målgruppen vi arbetar med och utifrån hur länge man arbetat inom området. Vi arbetar enligt Signs of Safety i utrednings- och behandlingsprocesser avseende barn och unga. Vi har kontinuerlig extern handledning som ger stöd, utrymme och verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. För denna tjänst krävs utdrag ur polisens belastningsregister. Detta kommer ENDAST att begäras in av slutkandidaten i det sista steget i rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och har minst två års erfarenhet av utredningsarbete. För att lyckas i din roll som socialsekreterare arbetar du med att följa lagstadgade krav, policys, och instruktioner samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Du besitter förmågan att se vad som behöver prioriteras och organiseras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Du arbetar rättssäkert och har god bedömningsförmåga. Du är bra på att både arbeta självständigt och tillsammans med andra, du upplevs stabil, har lätt att skapa förtroende och arbetar alltid efter att ge ett gott bemötande. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du har en god initiativförmåga och du förstår talad och skriven kommunikation väl. Du har god dokumentationsvana och kan formulera dig i tal och skrift. Du anpassar ditt språk till olika situationer och funktioner. Du har erfarenhet av BBIC (barns behov i centrum) och SoS (signs of safety). Körkort samt god körvana är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Yrkesarbetare till Fräsverksamhet Asphalt Department North
NCC AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Vi söker nu medarbetare till vår fräsverksamhet. Är du rätt person för tjänsten, erbjuder vi dig ett utvecklande jobb på en trivsam arbetsplats. Det är ett fritt och omväxlande jobb på ett av Nordens populäraste asfalts- och fräsföretag.  Låter det spännande så råder vi dig verkligen att söka detta jobb! Som medarbetare hos oss på NCC Industry arbetar du ute på fältet tillsammans med dina kollegor, nära beställare och kunder. Varje dag är unik, då både uppdrag, arbetsställe och arbetstider varierar vilket kräver flexibilitet. Du kommer tillhöra ett team med kunniga kollegor och utföra fräsverksamhet i olika typer av projekt. Ditt uppdrag innebär utföra diverse uppgifter inom fräsningen som exempelvis köra fräsmaskinen eller köra soptraktorn. Du arbetar i lag om 2-4 personer. I arbetet ingår det även att transportera utrustningen mellan projekten.  Arbetsområde är främst Dalarna, Gästrikland, Hälsingland, Medelpad och Västernorrland men arbete i andra delar av landet kan även bli aktuellt. Du har en grundutbildning på motsvarande gymnasial nivå, gärna inom fordon, teknik eller anläggning. Meriterande är erfarenhet av att underhålla och köra maskiner. Även ett stort plus om du är tidigare erfaren inom beläggningsbranchen eller fräsbranschen Vi söker dig som gillar utmaningar och trivs ute på fältet bland våra kunder och medarbetare. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, ordningssinne, ödmjukhet kvalitetstänk och drivkraft. Det är en självklarhet för dig att kommunicera och leva efter NCC:s strategier och våra värderingar. Ärlighet, tillit och respekt. Tjänsten är en tillsvidare säsongsanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. B-, C och CE körkort är ett krav i denna position. Det är meriterande om du även har förarbevis för hjullastare anläggning. Kontor för fräsverksamheten finns i Arjeplog och Gävle. Placeringsort: Gästrikland, Dalarna, Hälsingland eller Medelpad Har du frågor kring tjänsten kontakta Operation Manager Filip Lindberg 072-220 87 73 eller Operation Manager Sten-Åke Nilsson 070- 344 49 41. I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroller på våra slutkandidater. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2025-07-04. Registrera din ansökan och CV. Varmt välkommen med din ansökan!  Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
IT-supporttekniker till vår kund i Gävle!
Academic Work Sweden AB
Supporttekniker, IT

Har du tidigare arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker och trivs med att jobba serviceinriktat och självständigt? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Start för tjänsten är 11 augusti så se till att skicka in din ansökan redan idag då vi stänger ned rekryteringsprocessen 24/6. OM TJÄNSTEN IT- och utvecklingsavdelningen hos vår kund har behov av att förstärka bemanningen i funktionen för IT-support. Vi söker därför en IT-supporttekniker som kommer arbeta tillsammans med övriga supporttekniker och säkerställa att IT-tekniken fungerar i vardagen för deras kunder. Kunderna är alla användare inom kundens bolag och förvaltningar med totalt cirka 34 000 konton och cirka 20 000 klienter. Start för tjänsten är 11 augusti och uppdraget sträcker sig initialt till och med 10 oktober 2025 med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiden är schemalagd kl. 08-17 vardagar och under sommaren är arbetstiden 08-16. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Uppdraget innefattar främst 1:a linjens support med arbetsuppgifter att registrera/hantera/lösa ärenden, teknisk felsökning, ge support/handhavandestöd samt hantera beställningar. Ärenden kommer in främst via telefon men även via epost och e-tjänster. Att trivas med att möta kunder och ge support via telefon är därför en förutsättning i uppdraget. Kunden har som mål att lösa merparten av deras ärenden i den första kundkontakten vilket innebär krav på god teknisk kompetens och förmåga att hantera supportärenden av olika karaktär. Tekniska supportärenden som löses i 1:a linjens är ofta klientrelaterade och hanteras vid behov via fjärrstyrning, som t.ex. problem med specifika program, behörigheter, nätverk, Windows11, M365, MS Outlook, MS Teams, Ipad, telefoni eller övriga dataärenden. Beställningar att hantera kan vara såväl hårdvara som mjukvara och/eller beställningar. VI SÖKER DIG SOM - Har god teknisk kompetens och minst 3-årig gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning eller motsvarande kompetens via arbetslivserfarenhet - Har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support (1:a linje) i större organisation - Har tidigare vana av att arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem - Har goda kunskaper i Microsoft operativsystem för arbete som supporttekniker - Har goda kunskaper i Microsoft 365, Outlook och Teams och nätverk - Tar stort eget ansvar i arbetet och trivs med att arbeta självständigt - Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det krävs i kommunikationen Det är meriterande om du har - Kunskap i behörighetsadministration i Active Directory (AD) - Har kunskap för utskick av applikationer och upplägg av datorobjekt i Microsoft Intune Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du har: * Ett fokus på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar även i stressade situationer * En god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team * En god kommunikativ förmåga då arbetet innefattar att på ett pedagogiskt och professionellt sätt ge stöd och hjälp till kunder Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Personliga assistenter sökes till ung man i Åmotsbruk
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 24-årig man bosatt i Åmotsbruk goda kunskaper i svenska tål pälsdjur är rökfri körkort och tillgång till bil om man inte bor i Åmotsbruk  har erfarenhet av eller utbildning inom arbete med autism är trygg, tålmodig och kan hantera utåtagerande beteenden med lågaffektivt bemötande Det är även meriterande om du: delar kundens intressen i utevistelse i trädgård, fika eller titta på filmer, särskilt klassiker för barn förstår vikten av att vara följsam och skapa trygghet i vardagen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är  förlagda på ett 2 veckors rullande schema med arbete varannan helg. Tjänst 1: ca 71% – 28,5h/vecka (8,5h jour) Tjänst 2: ca 68%–27,5h/vecka (8,5 h jour)  Vardagar: 07.30–16.45, 12.45–16.45, 16.45–23.00, Jour: 23.00–07.30 Helger: Samma tider som vardagar, men utan passet 12.45–16.45. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde  enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Vill du flytta hemifrån? Jobba som resande säljare
Value Sales Sweden AB
Torg- och marknadsförsäljare m.fl.

Vill du kickstarta din karriär inom försäljning? Eller drömmer du om att bli entreprenör i framtiden? Om oss Vi på Value Sales är ett snabbt växande säljbolag som brinner för att utveckla framtidens toppsäljare. Vi grundade företaget med ambitionen att ge unga människor en språngbräda in i försäljningsvärlden – oavsett tidigare erfarenhet. Med ett starkt fokus på utbildning, teamkänsla och personlig utveckling har vi hjälpt många att ta första steget mot sin drömkarriär. Om tjänsten I din roll som fältsäljare kommer du att representera välkända varumärken och aktivt möta kunder genom personliga kundbesök. Du har möjlighet att välja mellan att resa runt i Sverige tillsammans med teamet eller utgå från din hemort och arbeta lokalt. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta: Att sälja produkter/tjänster genom kundbesök i bostadsområden Att skapa relationer med nya kunder – både kalla och varma Att samarbeta med ditt team och delta i dagliga coachmöten Detta är en heltidstjänst som inleds med en 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag, ca kl. 13.00–21.00. Vad vi erbjuder dig Möjlighet att resa och upptäcka olika delar av Sverige – eller arbeta från din hemort Garantibonus Generös provisionsmodell utan tak – du styr din egen lön Kontinuerlig säljutbildning och personlig coachning En stark företagskultur där vi lyfter varandra varje dag Karriärmöjligheter inom företaget – vi rekryterar våra ledare internt Om dig Vi söker dig som är: Driven, nyfiken och har ett stort intresse för människor Orädd inför att ta kontakt med nya personer Villig att lära dig och utvecklas varje dag Flytande i svenska, både tal och skrift Tidigare erfarenhet inom försäljning är meriterande men absolut inget krav – vi utbildar dig från grunden! Vill du vara med på en resa där du utvecklas varje dag och samtidigt har kul på jobbet? Sök nu här i annonsen – vi ser fram emot att lära känna dig!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Mechanical Engineer with CE Focus at Cibes Lift Group
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Do you love digging into CAD models, optimizing manufacturability, and solving real-world engineering puzzles? At Cibes Lift Group, we're building the next generation of modular lift systems, sustainable, and designed for life. Join our R&D team in Gävle as a Mechanical Engineer and help us turn technical challenges into smart, production-ready solutions. At Cibes Lift Group, we're redefining how the world moves - making every day spaces more accessible with smart, sustainable, and stylish lift solutions. We're now looking for a curious and solution-driven Mechanical Engineer. If you're passionate about engineering that makes a real difference and want to work in a friendly, global, and innovative environment - this is your opportunity. The Role As a Mechanical Engineer, you'll be deeply involved in developing the next generation of lift products - from early studies and testing to final drawings and implementation. Working closely with senior engineers, internal teams, and suppliers, you'll help ensure our solutions are not only functional and cost-effective but also easy to produce, install, and maintain. Your work will include developing technical solutions from concepts, choosing materials and production methods, running calculations and testing, and creating all the necessary documentation. You'll also support engineering change processes; help establish technical requirements for new projects and contribute to continuous improvement in how we work. Modular design, sustainability, and stakeholder needs will always be front and center in your designs. Additionally, you'll be assisting our regulatory compliance manager with questions regarding CE-certificates, EN-standards and other regulatory questions that arise throughout the organization or from customers. There is also the opportunity to participate in national and/or international standardization bodies where the development of future industry standards is made. What We're Looking For * A university degree in Mechanical Engineering (minimum 3 years) * At least 3 years of experience with CAD and mechanical design for manufacturing * Solid understanding of production methods and materials * Skills in 3D CAD and a structured design methodology * Participated in the process of CE-certifying machines/equipment and/or working with EN-standards * Experience with ISO12100 risk assessments is a valuable qualification * Familiarity with modular design and sustainable product development * Strong analytical mindset and attention to detail * Comfortable working independently and in cross-functional teams * Strong communicator in English - both written and spoken * Workshop or lab experience is a plus Why You'll Love Working at Cibes We're a Swedish-founded company with global reach and big ambitions. At Cibes, you'll work with skilled engineers and creative minds across multiple countries, all dedicated to making vertical movement smarter and more inclusive. Our culture is personal, progressive, and professional - and we believe innovation grows where people feel supported, trusted, and challenged. Ready to take your engineering skills to new heights? Apply today and help us shape the future of lift technology - one brilliant solution at a time. Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 0064 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-08-10. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
PLM/PDM-Experienced Mechanical Engineer at Cibes Lift Group
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Do you love digging into CAD models, optimizing manufacturability, and solving real-world engineering puzzles? At Cibes Lift Group, we're building the next generation of modular lift systems, sustainable, and designed for life. Join our R&D team in Gävle as a Mechanical Engineer and help us turn technical challenges into smart, production-ready solutions. At Cibes Lift Group, we're redefining how the world moves - making every day spaces more accessible with smart, sustainable, and stylish lift solutions. We're now looking for a curious and solution-driven Mechanical Engineer. If you're passionate about engineering that makes a real difference and want to work in a friendly, global, and innovative environment - this is your opportunity. The Role As a Mechanical Engineer, you'll be deeply involved in developing the next generation of lift products - from early studies and testing to final drawings and implementation. Working closely with senior engineers, internal teams, and suppliers, you'll help ensure our solutions are not only functional and cost-effective but also easy to produce, install, and maintain. Your work will include developing technical solutions from concepts, choosing materials and production methods, running calculations and testing, and creating all the necessary documentation. You'll also support engineering change processes; help establish technical requirements for new projects and contribute to continuous improvement in how we work. Modular design, sustainability, and stakeholder needs will always be front and center in your designs. Additionally, you'll be devoting parts of your time to further develop and maintain our PLM/PDM functions with another team member. Ensuring that our data and surrounding processes are in line with our daily requirements and needs. There is also the opportunity to participate in national and/or international standardization bodies where the development of future industry standards is made. What We're Looking For * A university degree in Mechanical Engineering (minimum 3 years) * At least 3 years of experience with CAD and mechanical design for manufacturing * Solid understanding of production methods and materials * Skills in 3D CAD and a structured design methodology * Previous experience in administration of PLM/PDM systems, preferably Autodesk Fusion Manage. * Familiarity with modular design and sustainable product development * Strong analytical mindset and attention to detail * Comfortable working independently and in cross-functional teams * Strong communicator in English - both written and spoken * Workshop or lab experience is a plus Why You'll Love Working at Cibes We're a Swedish-founded company with global reach and big ambitions. At Cibes, you'll work with skilled engineers and creative minds across multiple countries, all dedicated to making vertical movement smarter and more inclusive. Our culture is personal, progressive, and professional - and we believe innovation grows where people feel supported, trusted, and challenged. Ready to take your engineering skills to new heights? Apply today and help us shape the future of lift technology - one brilliant solution at a time. Application Send your CV-no need for a cover letter! Instead, answer three initial questions. This recruitment is conducted in collaboration with Jefferson Wells, and you will be employed by Cibes Lift Group. For questions about the role, feel free to contact recruitment consultant Marjo Carlson at +46 70-377 0064 or via email at [email protected]. Apply as soon as possible but no later than 2025-08-10. Selection is ongoing, and the position may be filled before the deadline. Cibes Lift Group is one of the world's most innovative manufacturers of space-saving lifts designed for fast and easy installation, also offering a wide range of conventional lift solutions. Thanks to the wide range of lift products and a flexible design concept, the lift solutions of Cibes Lift Group adapt to the requirements of public, commercial, and private settings. Sales, installation, and maintenance services are provided by a global network of subsidiaries and partners. The company group is headquartered in Gävle, Sweden, and has production facilities in Sweden, Poland, China, and USA. In 2023 the Group had approximately 1635 employees and a revenue of 3,6 billion SEK.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025