Vår kund, ett bostadsbolag beläget i Tierp med fokus på hållbara och attraktiva boendemiljöer, står inför en omfattande omställning – och nu söker vi dig som vill leda det viktiga förändringsarbetet inom ekonomi! Om tjänsten Vår kund befinner sig i en spännande fas där hela organisationen utvecklas för att möta framtidens krav. Som projektledare får du en nyckelroll i att effektivisera och modernisera ekonomiprocesserna – från budget och prognos till uppföljning, intern styrning och lönehantering. Du kommer också att kartlägga befintliga processer, identifiera förbättringsområden och arbeta nära ekonomiavdelningen, systemleverantörer och ledningsgrupp. Ansvarsområden Du kommer att: Planera, driva och följa upp förändringsarbetet inom ekonomi och lön Se över och utveckla budget- och prognosprocesser i en ny organisationsstruktur Skapa smarta verktyg som förenklar budgetarbetet för hela organisationen Genomlysa ekonomisystem för att öka automatisering och införa standardiserade lösningar Upprätta serviceavtal mellan koncernbolag för att förenkla tidrapportering Utvärdera och förbättra löne- och personalsystem Lämplig bakgrund Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, gärna inom förändringsledning Djup förståelse för ekonomiska processer, särskilt inom budget, prognos och uppföljning Erfarenhet av affärssystem och vana att leda systemgenomlysningar Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen och digitaliseringsprojekt inom ekonomi eller HR Kunskap om serviceavtal och internprissättning är ett stort plus Personliga egenskaper Som en naturlig "doer" trivs du i ett team och har förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Din starka analytiska förmåga gör att du kan strukturera och dokumentera förvaltningsprocesser på ett noggrant sätt. Ansökan Detta är ett konsultuppdrag som startar på 6 månader, önskat startdatum är i augusti. För mer information om rollen är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-15. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg
Vi söker en lösningsfokuserad och driven brandlarmstekniker för att öka vår närvaro och servicenivå norr om Stockholm. Simplyfire är en utmanare i branschen där vi med nya metoder och arbetssätt förenklar och kostnadseffektiviserar brandskyddsarbetet hos våra kunder och samarbetspartners. Vi ser att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller att du besitter specialkompetens inom ett närliggande område, exempelvis som larmtekniker, elektriker eller installationsmontör, och är nyfiken på att lära dig mer om säkerhet och brandskydd. Arbetsplatsen är anpassningsbar men för en effektiv logistik hoppas vi hitta rätt kompetens i Gävle med omnejd. Tjänsten innebär resor och övernattningar. Viss flexibilitet krävs vid akuta uppdrag. Arbetsuppgifter: Primär arbetsuppgift är att utföra kvartalskontroller och månadsprov av brandlarm hos en av våra största kunder. I samband med besök installera och underhålla brandskyddsutrustning såsom brandsläckare, nödljusarmaturer, utrymningsplaner, första hjälpen-utrustning och rökluckor. Samverka med kunder, projektledare och leverantörer för att säkerställa ett slutresultat som motsvarar kundens förväntningar. Om tjänsten: Arbetet sker uteslutande ute hos våra kunder, till stor del som ensamarbete. Önskvärt är en uppstart i mitten på augusti eller början på september. Vi erbjuder en konkurrenskraftig fast lön för att attrahera marknadens bästa medarbetare. Om företaget når uppsatta mål erhåller samtliga medarbetare en årlig bonus. Vi ser fram emot din ansökan.
Välkommen till vår värld! Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! Din roll som farmaceut för Kronans apotek Gävle Golfen: Vi söker två drivna och engagerade farmaceuter till vårt apotek Kronans apotek Gävle Golfen. Apoteket är beläget i närheten av apoteket ICA supermarket, trädgårdsbutik och golf klubb. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer, äldre, egenvårdskunder, receptkunder. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09:00-18:00 på vardagar, 10:00-15:00 på lördagar och Stängt på söndagar. Vi erbjuder ett tjänst på omfattning heltid eller enligt överenskommelse och du välkomnas till apotekschef Alhakam Aljamal team. Önskad start: enlig överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Alhakam Aljamal på tel. 073-6915586 OBS! efter vikariat tjänst är det möjligt att flytta på tjänsten till polare tjänst inom regionen. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Vi på Nordecta AB erbjuder företag i hela Sverige entreprenad och tjänster inom svets, smide och industri. Sedan Nordecta startade 2009 har ett antal företag inom b.la. industrin, tillverkningsindustrin. verkstadsindustrin och bygg sektorn gett oss sitt förtroende att få hjälp med detta. Något som vi är väldigt glada och stolta över. Förutom många års erfarenhet mot Industri, verkstad och bygg har vi själva erfarenhet från att ha arbetat i industrin vilket vi tycker är en viktig egenskap för att kunna ha förståelse och kunskap om kundernas behov och om hur entreprenad ska gå till för att resultatet ska bli det bästa. Inom industrin och byggsmide är det vanligt med situationer då man snabbt behöver göra omändringar i produktion och behöver kvalificerad personal. Här kan vi hjälpa till och leverera kompetens så att företaget kan fokusera på sin verksamhet. Vi söker personer som kan! *Ta ansvar *Arbeta självständig även i grupp *Förstå ritningar *Vara självgående *Flexibel Meriterande! * Truck kort * Traverskort * Svetskunskaper * B-körkort * Heta arbeten * SSG Vi söker personal för montage på våra olika företag framöver. Mestadels mek jobb där lastbilspåbyggnader kan hamna i fokus. Men även inom tung industri förekommer det en del arbete. Merit om man har tidigare erfarenhet av montage för olika sorters arbeten, då vi har en rad olika företag där det är varierande arbetsuppgifter. Kan vara montage för balkongräcken, lastbilspåbyggnader, balkar, räcken och stoppjobb på Tung Indistri mm.
Vi på Nordecta söker nu Svetsare till vår kund i Östervåla! Utföra MIG/MAG-svetsning enligt ritningar och specifikationer Läsa och tolka tekniska ritningar och svetssymboler Arbeta med olika metallmaterial och svetsutrustning Följa arbetsplatssäkerhetsregler och använda skyddsutrustning korrekt Kvalifikationer: Utbildning och/eller certifiering inom svetsning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av svetsning, gärna inom tillverkningsindustrin Kunskap om olika svetsmetoder och material God fysisk kondition för att klara av arbetet i olika positioner Som person ser vi att du är noggrann och kvalitetsmedveten. Du är flexibel och har förmåga att anpassa dig till förändrade arbetsförhållanden. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och pålitlig med en god kommunikationsförmåga. Då du kommer att ingå i ett team ser vi att du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmåga att självständigt ta ansvar för och utföra dina arbetsuppgifter. Vi erbjuder: Företaget kombinerar nytänkande med starka traditioner. Hos oss får du jobba med ett starkt och väletablerat varumärke. Made in Sweden är vårt signum, det är vi extra stolta över och det börjar bli unikt på marknaden, när fler konkurrenter väler att lägga produktionen utomlands går vi åt andra hållet Vi vill fortsätta vår verksamhet i Sverige. Som nyanställd får du en anpassad introduktion för att komma in i arbetet med rätt förutsättningar. Vi arbetar kontinuerligt med utveckling av våra medarbetare som möjliggör det för dig att växa och utvecklas hos oss. Övrigt Tjänsten är på heltid. Arbetstiderna är dagtid, skiftgång kan förekomma. Dagspendling sker i våra bilar.
Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är Ambulanssjuksköterska för uppdrag i Bollnäs/Söderhamn/Sandviken /Hudiksvall /Nordanstig Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar arbete som Ambulanssjuksköterska med erfarenhet Period: v23-v34 Uppdraget passar dig som önskar flexibelt upplägg, allt från några dagar till längre perioder. Kvalifikationer: Vi söker dig som är Ambulanssjuksköterska/Leg ssk som har erfarenhet från Ambulanssjukvården. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för Ambulanssjuksköterska. Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
JA-assistans AB söker personliga assistenter åt kund boende i Gävle- Älvkarlebytrakten. Arbetsplatsen utgörs av kundens hem, eller där denne befinner sig. Du tycker om att hjälpa andra människor. Du är flexibel och har förståelse för kundens integritet. B-körkort är inget krav, men meriterande. Sedvanliga arbetsuppgifter som personlig assistent där personlig omvårdnad, hemmets skötsel, medverka vid inköp och aktiviteter ingår. Helt enkelt vara ett hjälpmedel åt kunden så att denne kan leva det liv denne önskar. Mer information ges vid eventuell anställningsintervju. Omfattningen kan anpassas från bara några timmar i veckan upp till ca 30 timmar i veckan. Kan ev övergå till fast tjänst till hösten. Ange önskemål i ansökan. Du som söker har en humanistisk människosyn med stor respekt för allas lika värde. Löneformen är timlön utifrån branschpraxis OB,- semester,- jourersättning och övriga förmåner/villkor enligt kollektivavtal. Ange ref: JA-2508 i din ansökan. Ansök snarast då anställning sker löpande.
Vill du arbeta med patienter i olika åldrar i en positiv arbetsmiljö med humor och bra teamarbete? Vill du få kunskaper om spännande infektionssjukdomar? Ta då chansen att börja arbeta med oss! Vi har en trivsam avdelning med öppet klimat och god kamratskap mellan yrkeskategorierna. Infektionsavdelningen ingår i verksamhetsområde specialmedicin och är den enhet i Region Gävleborg som bedriver inneliggande specialiserad vård för svårare infektionstillstånd. Ökat resande, migration och tilltagande antibiotikaresistens gör att infektionsmedicin som specialitet är ett ständigt aktuellt och spännande ämne. ARBETSUPPGIFTER Hos oss är du som sjuksköterska omvårdnadsansvarig för ditt vårdlag tillsammans med två undersköterskor. Du samordnar både medicinska- och omvårdnadsfrågor tillsammans med läkare, andra sjuksköterskor, undersköterskor, vårdplanerare, koordinator, fysioterapeut och arbetsterapeuter. Vi har ett samarbete med apotekare som iordningställer antibiotika dagtid åt sjuksköterskor. Som sjuksköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • provtagning, behandling, såromläggning och andra omvårdnadsinsatser • iordningställande och administrering av läkemedel • planering och samordning för fortsatta insatser i hemmet tillsammans med avdelningens vårdplanerare. Hos oss får du • ett roligt och ständigt utvecklande arbete inom ett av sjukvårdens mest spännande områden • vara en del av vårt engagerade team med god sammanhållning där vi välkomnar frågor och ser det som en del i daglig utveckling • som nyanställd sjuksköterska minst fyra veckors introduktion på avdelningen med en egen mentor som stöttar dig på arbetsplatsen • schemalagd utbildningstid • internutbildning inom olika omvårdnadsområden • återkommande föreläsningar med läkare. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är empatisk och kan anpassa ditt bemötande utifrån individ och situation. Du kan arbeta självständigt och är mån om både kvalitet och patientsäkerhet. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och uppskattar ett varierat arbete i en tempofylld och lärorik miljö. Vi söker dig som är ny i din roll och dig som har arbetat en längre tid. Även studerande med examination i juni är välkommen att söka. I rollen som sjuksköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska med behörighet att jobba inom svensk sjukvård • kunna kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift. Tidigare erfarenheter av arbete inom infektionssjukvård och/eller annan vård av akut sjuka patienter är meriterande. Om intresse finns för studiebesök så hör av dig till kontaktperson i annonsen. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Vill du vara med och göra skillnad? Om du inte redan är utbildad väktare bekostar Securitas din utbildning inför anställning. Om du inte är färdigutbildad väktare kommer du att erbjudas att gå väktarutbildningen i augusti eller september 2025. Som stationär väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet till någon av våra kunder genom att vara uppmärksam och se till att allt är i sin ordning. Ofta arbetar du vid entrén till ett större företag och kontrollerar de som passerar in och ut, men du kan även utföra rondering och kameraövervakning. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund. Man arbetar självständigt och under eget ansvar. Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Arbetsuppgifterna är högst varierande och som väktare kan du jobba både inom- och utomhus, natt eller dag. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men är ofta 12-timmarspass antingen dag eller natt. Då vi är en verksamhet som är igång årets alla dagar är det vanligt med arbete varannan helg. Om rollen Vi är igång årets alla dagar, och passen är vanligtvis 12 timmar – dag eller natt. Dagarna är ofta händelserika och sociala, medan nattpassen ger mer lugn och tid för struktur. Julia är en av 300 kollegor som arbetar hos oss idag, så här beskriver Julia sitt jobb hos oss: "Det bästa med mitt jobb är att jag får möta människor, hjälpa till, lösa problem och känna att jag gör skillnad – varje dag är unik." Du kommer att bli en del av ett uppdrag där du inte bara skyddar – du skapar förtroende, bygger relationer och bidrar till att våra kunder kan känna sig trygga och fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation För oss är det inte bara dina erfarenheter eller kunskaper som spelar roll - vi bryr oss även om vem du är och för denna roll letar vi efter dig som: Alltid möter andra med respekt och vänlighet Har ett skarpt öga för detaljer – och en nyfiken blick på det som händer runt dig Klarar högt tempo och gillar struktur Är självständig och trygg i dina beslut Ser lösningar där andra ser problem Att du är ärlig, hjälpsam och vaksam ser vi som självklart – det är våra kärnvärden. Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Ytterligare information Vill du vara med och skapa trygghet som känns? Har du frågor? Hör av dig till rekryterande chef: [email protected]. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag – vi arbetar med urvalstester och ai-baserade intervjuer som första urval. Tjänsterna är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 3/7-2025 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Kom och gör Gävle tryggare genom att tillsammans med andra bidra till en positiv samverkan för barn och unga. Vi söker en Fältassistent med särskilt ansvar för SSPF-arbete (samverkan mellan Socialtjänst, Skola, Polis och Fritid). Som Fältassistent arbetar du för att skapa goda kontakter med barn och unga, deras föräldrar samt övriga nätverk. Fältgruppens uppdrag att mobilisera resurser syftar primärt till att verka förebyggande utifrån kända riskfaktorer, men även till att kunna agera i situationer där utmanande förutsättningar redan har uppstått. Som en utveckling av Fältgruppens uppdrag arbetar vi även sedan en tid tillbaka med samverkansformen SSPF. Vi ges nu möjlighet att utöka SSPF-arbetet och söker därför ytterligare en SSPF-koordinator som brinner för att genom samverkan skapa möjligheter att lyckas för barn och unga utifrån normbrytande beteende kopplat till kriminalitet. Genom SSPF arbetar vi tillsammans utifrån samtycke på individnivå med både det privata och professionella nätverket runtom ett barn eller ungdom. I tjänsten arbetar du primärt dagtid, men utifrån tjänstens karaktär finns även behov av att i viss mån kunna arbeta vissa kvällar och helger. Detta genom relationsbyggande uppsökande arbete eller i anslutning till möten som bedöms lämpliga att delta i. Arbetet utgår från ett systemiskt förhållningssätt, där nätverkstänkande och nätverksarbete är av central betydelse. För att skapa varaktiga och positiva förändringar för ungdomarna anser vi att delaktighet och inflytande är nyckelbegrepp i arbetet. Myndighetsutövning ingår ej i arbetsuppgiften. För denna tjänst krävs utdrag ur polisens belastningsregister. Detta kommer ENDAST att begäras in av slutkandidaten i det sista steget i rekryteringsprocessen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt annan examen på högskole- eller universitetsnivå med inriktning på socialt arbete, beteendevetenskap eller pedagogik. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område. Körkort B och körvana krävs för tjänsten. Det är meriterande om du har god kunskap om systemiskt orienterade arbetsmetoder, nätverksarbete och har erfarenhet av att leda barn och ungdomar. Det är särskilt meriterande om du har en nätverksledarutbildning. Flerspråkighet är meriterande. För att lyckas i rollen så har du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har en god initiativförmåga. Du har lätt att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du tar egna initiativ och har förmågan att skilja på sak och person. Du anpassar dig till olika situationer, och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt Du har förmågan att leda, motivera och inspirera andra och får dem att utvecklas och må bra. Du är bra på att skapa en öppen dialog och anpassar ditt agerande utifrån situationen. Du skapar tillitsfulla relationer och får andra att känna sig trygg. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer