Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Kålltorps Hospice är en palliativ vårdavdelning som drivs av Göteborgs Stad. Kålltorps Hospice erbjuder god vård i livets slutskede i en positiv och trygg miljö, där alla sinnen stimuleras genom vackert inredda rum, god mat och en grönskande utemiljö i Sinnenas trädgård. Vården bygger på hospicefilosofin, vilken är en symtomlindrande helhetsvård för svårt sjuka i livets slut och deras närstående. Vi arbetar utifrån ledorden trygghet, integritet, välbefinnande och livskvalitet. Kålltorps Hospice är en sjuksköterskeledd verksamhet där sjuksköterskor och undersköterskor arbetar tillsammans i den dagliga omvårdnaden av patienterna. Som sjuksköterska ansvarar du för att patienten får sina behov tillgodosedda, du bedömer olika hälsotillstånd och vidtar åtgärder för att lindra symtom. Du bidrar till en god livskvalitet och trygghet för patient och även för närstående. Stödjande samtal, med både patient och närstående är en viktig del av ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid samverkan och i vårt tvärprofessionella team, där både sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och enhetschef ingår, är allas kompetens viktig och bidrar till en god och säker vård. Du dokumenterar enligt gällande lagstiftning. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor med bra förmåner och en individuellt anpassad introduktion med erfarna och kompetenta kollegor. Vi vill att du ska ha en god arbetsmiljö med balans mellan jobb och fritid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och gärna med specialistutbildning inom palliativ vård, men det är inget krav. Erfarenhet från palliativ eller onkologisk vård är meriterande. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper i handhavande av medicintekniska produkter. En mycket viktig del i arbetet handlar om mötet med patient och närstående. Du har ett gott bemötande där du visar respekt, hänsyn och empati. Vidare har du en öppen och positiv attityd och har patientens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du är trygg i din roll som sjuksköterska och tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens och patientens bästa i fokus. Att du trivs med att arbeta i team och har en mycket god samarbetsförmåga är av största vikt, samtidigt som du behöver kunna ta självständiga beslut i det löpande arbetet där du som sjuksköterska har det övergripande ansvaret för att överblicka och prioritera bland de behov som uppkommer och säkerställa att arbetet genomförs. Välkommen att bli en del av ett engagerat team! Urval och intervjuer sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Är du en relationsbyggare med erfarenhet av komplex B2B-försäljning? Trivs du i en självständig roll där du får driva affärer från första kontakt till order? Då kan du vara den vi söker! I denna roll är du en nyckelperson i vår tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla affärer med både nya och befintliga kunder från prospektering till mottagen order. Med ett starkt kundfokus planerar du aktiviteter mot budget, identifierar kundbehov och erbjuder skräddarsydda lösningar. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med vårt säljteam, och trivs i en varierande roll där kundbesök och kundkontakt är en stor del av vardagen. Vi söker säljare som: Har en högskoleutbildning inom relevant område samt minst 3 års erfarenhet av B2B-försäljning med eget affärsansvar eller minst 5 års erfarenhet av liknande B2B-roll Har erfarenhet av tjänsteförsäljning Har god vana av att arbeta i CRM-system och goda kunskaper i Excel och PowerPoint Har B-körkort Behärskar både svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du har: Förståelse för elektronikkomponenter, PCBA, kablage, monteringslösningar eller EMS Arbetat inom affärsområden som telekom, försvar eller liknande teknikintensiva branscher. Tjänsten är placerad på någon av våra sajter i Kumla, Linköping eller Göteborg och du kommer att rapportera till Säljchef på Syntronic Production Services. Vem är du? Som säljare på Syntronic ansvarar du för att aktivt driva försäljning gentemot både nya och befintliga kunder för att uppnå säljbudget. Du vet vikten av att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer, trivs med tydliga mål och har lätt för att identifiera kundens behov. Som säljare har du koll på vad som sker på marknaden och i omvärlden, samverkar med andra avdelningar inom vår koncern och driver offertarbete till avslut. Att överträffa förväntningar och att vara tekniskt nyfiken är en naturlig del av dig. Syntronic erbjuder en trygg anställning i en dynamisk och framåtriktad miljö. Att vi är ett team är vår styrka, och därför ser vi att du arbetar tillsammans på plats med oss på kontoret – när du inte behövs hos någon av våra kunder förstås! Vi erbjuder På Syntronic blir du en del av en härlig gemenskap där din röst hörs och dina idéer välkomnas. Vi erbjuder flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid samt regelbundna karriärutvecklingssamtal och interna workshops för din utveckling. Utöver detta får du förmånliga förmåner och försäkringar. Hos oss får du inte bara ett jobb - du får en plats att växa och trivas både personligt och professionellt. Välkommen till Syntronic! Ansökan Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara oss tillhanda senast 1 augusti. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bakgrundskontroller förekommer. Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post. Under sommaren har vi längre svarstid än vanligt.
Är du intresserad av uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är sjuksköterska för uppdrag i Västra Götaland på diverse sjukhus och avdelningar Behov finns löpande Kvalifikationer: Vi söker dig som är sjuksköterska med minst två års erfarenhet. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom slutenvården Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepension Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Vi är Sveriges största elitidrottsgymnasium och har ett nära samarbete med Bernadottegymnasiet. Tillsammans har skolorna cirka 1300 elever, varav ungefär hälften är elitidrottselever. Ett av våra uppdrag är att ge dessa idrottstalanger mycket goda möjligheter att kombinera elitsatsning och studier. Eleverna på Katrinelundsgymnasiet och Bernadottegymnasiet läser på ekonomi-, samhälls-, teknik-, och naturvetenskapliga programmen. Från och med höstterminen 2025 startas även programmet Försäljning och Service upp. Vi har också hörselklasser. På våra skolor möts du av engagerade och kunniga kollegor och elever. Skolorna kännetecknas av ett tydligt elev- och utvecklingsfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. Det är viktigt för oss att jobba med eleverna mot högt uppsatta mål och att jobba med studieresultat såväl som att hjälpa eleverna att växa som personer under sina gymnasieår. Vill du veta mer om våra skolor, besök gärna våra hemsidor. www.katrinelundsgymnasiet.se www.bernadottegymnasiet.se Vi har nu en ledig tjänst med undervisning i spanska i kombination med annat ämne. Undervisningen kommer i första hand att ske på Ekonomiprogrammet och det ingår mentorskap för en klass. Du stödjer, motiverar och stimulerar eleverna för att de ska nå sina kunskapsmål utifrån sina individuella förutsättningar. Du arbetar tillsammans med lärarkollegor och övrig personal för att våra elever och personal har ett gott lärande- och arbetsklimat. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Omfattning beror på ämneskombinationen. Du får din anställning på Katrinelundsgymnasiet men det kan bli aktuellt att arbeta även mot Bernadottegymnasiet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation. Du är behörig att undervisa i spanska och annat ämne på gymnasienivå. Tidigare erfarenhet av att arbeta som gymnasielärare är meriterande. Du är lyhörd och har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Vi söker dig som är flexibel, förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du ska även ha förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Din digitala kompetens är god, och du är bekväm i att använda sådana hjälpmedel och plattformar för både undervisning och administrativt stöd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.
Just nu söker vi på Uniflex lagermedarbetare till uppdrag i Göteborg med omnejd. Vi söker dig som vill jobba extra vid sidan om dina studier och som har erfarenhet av lagerarbete och truckkörning. Om tjänsten Som lagerarbetare kommer du att ha varierande arbetsuppgifter som innebär bland annat orderplock, packning av gods, sortering av emballage, hålla ordning på lager, truckkörning osv. Du ska ha kört motviktstruck, skjutstativ och plocktruck. Detta är ett extrajobb där du blir inringd och bokad vid behov hos våra kunder i Göteborgsområdet. Du behöver kunna vara tillgänglig för jobb några vardagar i veckan och kunna ställa upp med kort varsel. Beroende på vilket uppdrag du blir inringd till så kan arbetstiderna variera mellan dag- och kvällstid. Du behöver ha annan sysselsättning på minst 51 % för att kunna bli anställd. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba på lager och som är stark och gillar att jobba fysiskt. Du är noggrann, flexibel och uppskatta att jobba både i team och självständigt. Krav för tjänsten - Tidigare erfarenhet av lagerarbete - Fysiskt stark - Flexibel och du ska kunna hoppa in med kort varsel - Erfarenhet av att köra plocktruck, motvikt och skjutstativ - Annan huvudsaklig sysselsättning på 51 % (tex student) - Kunna jobba i team och självständigt - Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Meriterande för tjänsten - B-körkort Om verksamheten Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen har löpt ut. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Scandic Opalen ligger i Göteborgs roligaste kvarter, mitt emellan Ullevi och Scandinavium. Med nyrenoverade lokaler är vårt hotell perfekt för uppladdning eller eftersnack i samband med konserten, mässan, matchen eller biobesöket. Vårt attraktiva läge gör att vi välkomnar allt från den internationella affärsresenären till barnfamiljen som ska besöka Liseberg. Vi är ett stort team som arbetar tillsammans där vi lär av varandra, hjälper till där det behövs och uppmuntrar varandra till utveckling. Tillsammans stävar vi mot vårt gemensamma mål- att ge våra gäster service i världsklass. Då vi är ett stort hotell finns det även goda utvecklingsmöjligheter för den som önskar. Nu söker vi en Receptionist till hotell Scandic Opalen med arbete varannan helg och möjlighet till extra pass under veckodagarna. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Receptionist agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som Receptionist arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen som Receptionist? Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Är du intresserad av teknik och fordon? På SJ har du möjligheten att inleda din karriär med utbildning som interiörstekniker för tåg. Din kommande roll Som Interiörtekniker ansvarar du för att utföra både förebyggande tågunderhåll och avhjälpande. Du kommer att påbörja din anställning med en betald grundutbildning inom teknik, följt av fortsatt utbildning inom specifikt tåg typ samt ellära. Bland annat kommer du att kunna installera hjärtstartarutrustning på tågen och säkerställa att alla säten är korrekt monterade innan resenärer stiger ombord. Depån är till största del utomhus, tåg ankommer och avgår från depån dygnet runt. Detta innebär att arbetet sker i treskift, vilket ger dig en varierad och aktiv arbetsdag eller natt utomhus. Dina arbetsuppgifter: Identifiera tillgängliga tåg, samordna och planera arbete med kollegor. Hantera skador och underhåll av lättare tågteknik, exempelvis inklusive säten, belysning, dörrar och annan utrustning. Rapportera arbetsorder i fordonsförvaltningssystemet via dator Montera rätt reservdelar enligt instruktioner och regelverk. Hantera reservdelar i lager och genomför beställningar vid behov. Som interiörtekniker kommer du att vara en del av division fordon på SJ som ansvarar för fordonsflottans livscykel. SJ är ett framtidsinriktat företag som befinner sig i en spännande fas med en historisk satsning på en ny fordonsflotta och digitalisering med många nya tekniska lösningar, det innebär att du kommer få möjlighet att växa och utvecklas i din tekniska kompetens Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som är en ansvarsfull person med stort intresse för teknik. Som tekniker är ett gott samarbete med kollegor nyckeln, du kommer planera ditt arbete i grupp och individuellt. Du är en noggrann problemlösare som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, särskilt med fokus på trafiksäkerhet. För att trivas i rollen uppskattar du att få vara självständig, ta egna initiativ och utmaningen i att hitta lösningar som håller hög kvalitet samt säkerhetsstandard. Erfarenhet inom fordonstekniskt underhåll Godkänt gymnasiebetyg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet inom el och kretsscheman Datorvana Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Jimmie Eriksson, [email protected] Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning. SJ gör en bakgrundskontroll som ett steg i rekryteringsprocessen. Genomgå hälsoundersökning med godkänt resultat. Vi ser framemot din ansökan!
Är du student och letar efter en praktikplats? Är du intresserad av att få praktisk erfarenhet av rekrytering och lära dig mer om HR-frågor? Nu erbjuder vi på Uniflex i Göteborg praktikplatser. Uniflex arbetar med bemanning- och rekryteringstjänster av kollektivanställda såväl som tjänstemän, och nu söker vi en till två praktikanter. Vi är flexibla med din praktikperiod, men skriv i din ansökan när din praktik är förlagd. Du kommer att vara en del av en arbetsgrupp som har ett stort affärsfokus, engagemang, positiv anda och teamkänsla. Som praktikant hos oss får du en inblick i ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag. Du får möjlighet att lära dig hela rekryteringsprocessen och andra delar av HR processer. Om tjänsten Som praktikant kommer du att få vara med i vårt dagliga arbete där du får vara delaktig i hela rekryteringsprocessen. Du kommer även att få följa med på kundbesök och när vi besöker våra medarbetare. Din planerade praktikperiod avser vi gärna är minst 6-8 veckor. Praktiken är förlagd dagtid måndag-fredag. Efter din praktikperiod finns det goda möjligheter att arbeta som Rekryteringsassistent på timmar under resterande studieperiod och sedan som heltidsanställd efter avslutade studier. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer exempelvis att stötta och självständigt utföra följande arbetsuppgifter: - Annonsering - Search - Intervjuer - Urval och matchning - Referenstagning - Skriva kandidatpresentationer till våra kunder - Administration kopplat till personal Vem är du? Vi välkomnar dig som studerar personalvetare, beteendevetenskap, ekonomi, försäljning eller likvärdig utbildning och är intresserad av rekryterings och bemanningsbranschen. Vi söker dig som har: - Intresse för rekrytering, människor och affärer - God förmåga att kommunicera samt skapa och vårda relationer - Förmåga att självständigt strukturera, organisera och utveckla ditt arbete - Vill arbeta inom bemanningsbranschen efter examen Om verksamheten Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
___________________________________________________________________________________________ Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa. Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål. Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget. Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig. Vill du tjäna lite extra och vara en del av vårt härliga logistikteam? Vi söker flera nya spelare till vårt team som vill vara med och bli en del av vår vikariepool. Information om tjänsten Som lagermedarbetare intar du en nyckelroll i vår logistikverksamhet och anställningen är i grunden baserad på behovet från våra kunder. Det innebär till en start att veckovisa pass kan variera i antal, beroende på våra ordinarie lagermedarbetares schema, eventuell frånvaro samt som sagt efterfrågan från kund. Uppvisar du ett högt engagemang och levererar enligt våra uppsatta mål, kan det inte bara öppna dörren till möjligheten att erbjudas längre kontrakt utan även att fortsätta vara en del av vårt team efter våren och sommaren. Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter kommer vara en spännande blandning av att ta emot leveranser och skicka ut produkter till våra kunder från våra tre lager på Campus Jollyroom. Vi söker dig som är positiv, målinriktad och har en stark arbetskapacitet samt en förkärlek för fysiskt arbete. Vi som jobbar på Jollyroom trivs i en fartfylld atmosfär med höga ambitioner, och därför är det viktigt att du har energinivån och drivkraften som krävs. Tidigare erfarenhet från lagerarbete samt truckkörkort A, B, + D1 ger extra plus i kanten medan din förmåga att uttrycka dig och förstå svenska är ett måste. Fördelar med att jobba hos oss: • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg • Kollektivavtal för alla anställda • Fantastiska utvecklingsmöjligheter • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ • Friskvårdsbidrag • Personalrabatter Start: Måndag 7 juli Arbetstider: Måndag till fredag kl. 07:00-16:00 Omfattning: Vikariepoolen där antal pass baseras på behov. Observera att detta alltså inte är en heltids- eller tillsvidareanställning Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda/Göteborg Urval: Sker löpande Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! På Jollyroom tror vi på att utveckla och behålla våra egna talanger. Förra året internrekryterade vi 51% av alla tjänster som tillsattes inom företaget. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas tillsammans med oss. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
Om oss Capio Vårdcentral Amhult är en modern och välfungerande verksamhet belägen mitt i centrala Torslanda med närhet till allt. För oss är det viktigt med ett flexibelt och nära samarbete mellan yrkesgrupperna för att på bästa sätt hjälpa våra patienter. Vi värnar om en arbetsmiljö där alla kan utvecklas och känna stolthet över sin egen och vår gemensamma insats. Hos oss arbetar olika yrkeskategorier såsom läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, psykologer, arbetsterapeut, fysioterapeut, medicinsk sekreterare samt undersköterskor. Vi strävar alltid efter att arbeta tätt tillsammans och att ha ett öppet klimat bland oss kollegor oavsett yrkeskategori. Din roll Vi söker en legitimerad sjuksköterska med astma/KOL-kompetens till vårt gäng. Tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter med egen mottagning, telefonrådgivning, vaccinationer mottagningsbesök, hembesök och digital rådgivning via vår chattfunktion. Du har ett nära samarbete med våra läkare och övriga professioner på vårdcentralen, bland annat fysioterapeuter och psykologer. Tillsammans skapar vi de bästa förutsättningarna för patienten och likaså möjligheter till kompetensutveckling mellan varandra. Din roll som sjuksköterska förutsätter att du är en person som gillar varierande arbetsuppgifter och att ha många bollar i luften samtidigt. Du tycker om att träffa patienter i alla åldrar och tillfredsställs av såväl administrativa som praktiska uppgifter. Din kontakt med våra patienter sker såväl fysiskt som digitalt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsplats med högt i tak och härlig stämning där vi trivs på arbetet och tillsammans. Här finns närvarande chefer och kollegor som ställer upp för varandra och verksamheten och där du har möjlighet att vara med och utveckla verksamheten. Vi tycker det är viktigt att allt känns rätt och värdesätter en individuell introduktion utefter dina önskemål och behov. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Vi tycker det är viktigt med kompetensutveckling både internt och externt. Friskvårdsbidrag erbjuds alla fast anställda och frukost varje dag. Om dig Du som söker är legitimerad sjuksköterska med astma/KOL-kompetens och är trygg i både person och profession samt har ett patientfokuserat arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av mottagningsarbete. Har du arbetat på vårdcentral tidigare är det meriterande. Du är noggrann i ditt arbete, har förmåga till flexibilitet och kan anpassa tempo och arbetsmetoder efter vad varje situation kräver. Vi värdesätter laganda och förmåga att ta initiativ. Vi lägger stor vikt vid ett bra samarbete och bemötande av både patienter och kollegor. Som person är du tydlig och förtroendeingivande samt har god förmåga att strukturera och prioritera. Du är engagerad och noga med att alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer