Waterfront Cabins söker nu personal för omgående anställning för arbete under sommaren. Är du en serviceinriktad och driven person med ett intresse för både försäljning och kundkontakt och söker ett riktigt roligt sommarjobb? Skicka in din ansökan till oss! Om tjänsten Som receptionist hos oss på Waterfront Cabins blir du en nyckelspelare i hjärtat av vår verksamhet – receptionen. Du kommer att vara den första kontakten för våra gäster och spela en avgörande roll i att skapa en personlig och minnesvärd upplevelse. Med ditt engagemang och din positiva inställning ser du till att varje gäst får exceptionell service, från bokning till avresa, och att de lämnar med en känsla av att ha blivit väl omhändertagna. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta: Hantera bokningar via telefon, e-post och online för att säkerställa en smidig och effektiv bokningsprocess. Ta emot och hantera inkommande samtal och e-post med ett professionellt och vänligt bemötande, alltid redo att hjälpa våra gäster. Förbereda och planera inför kommande vistelser, se till att alla detaljer är på plats för att ge våra gäster en fin upplevelse. Incheckning och utcheckning, där du ser till att gästerna får en snabb och bekväm start på sin vistelse och lämnar med ett leende. Skapa och besvara gästrecensioner, för att både ta tillvara på feedback och visa vårt engagemang för att ständigt förbättra upplevelsen. Optimera gästupplevelsen genom personlig service, där vi går den extra milen för att skapa en minnesvärd och positiv upplevelse för varje gäst. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en spännande och växande verksamhet precis vid vattnet, där ingen dag är den andra lik. Som person ser vi att du brinner för service och älskar att arbeta med människor. Du trivs i en snabbväxande miljö där ingen dag är den andra lik. Du är driven, positiv, och har en naturlig förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som är lösningsorienterad och alltid vill göra det lilla extra för att säkerställa att våra gäster får en fantastisk upplevelse under sin vistelse hos oss. Vi värdesätter din flexibilitet och handlingskraft i arbetet, samt din noggrannhet och öga för detaljer – du ser möjligheter att göra varje gästupplevelse ännu bättre. Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Om anställningen: Tjänsten är vid behov med start omgående fram till vecka 33, med placering på Kvillepiren i Göteborg. Helg- och kvällsarbete förekommer, och vi ser gärna att du kan börja omgående. I denna rekrytering tillämpar vi individuell lönesättning. Vad vi kan erbjuda: Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med ett stort engagemang och en härlig teamkänsla. Vi tror på våra medarbetare och ger dig möjlighet att utvecklas i din roll. På Waterfront Cabins får du arbeta i en spännande och växande verksamhet med nära kontakt med både gäster och kollegor. Waterfront Cabins – Modernt boende vid vattnet i hjärtat av Göteborg Waterfront Cabins, en del av Svenska Hem-koncernen, erbjuder nära 900 stilrena och moderna studios i centrala Göteborg. Vårt unika boendekoncept är beläget vid Kvillepiren, där vi har skapat en egen, livfull stadsdel, designad och byggd i vår egen fabrik. Här behövs inga köpoäng – vårt innovativa och tillgängliga boende är perfekt för alla som söker ett bekvämt och inspirerande alternativ, oavsett om det gäller kort- eller långsiktigt. Vi sätter kvalitet och hållbarhet i fokus, och vi arbetar kontinuerligt för att skapa levande områden där trygghet, gemenskap och närhet genomsyrar allt vi gör. Vår nära kontakt med våra gäster är en självklarhet, och vi strävar alltid efter att leverera en upplevelse som både är praktisk och trivsam. Välkommen till Waterfront Cabins – där framtidens boende möter hamnens charm, med vattnets lugn och stadens pulserande liv, bara ett stenkast från centrum! Ansökan: Skicka ditt personliga brev och CV till [email protected], märk ansökan med "Receptionist". För frågor, kontakta: Mathilda: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
About us Rouse was established in the UK in 1990, and is recognised as a global Intellectual Property leader operating as a closely integrated network with more than 700 people working out of 18 offices in 12 jurisdictions. We focus exclusively on IP, from strategic consulting, patents and trade marks through to domain names, copyright, designs and geographical indications. And we’re experts in providing services for each stage of their life cycle. We have a deep understanding of all jurisdictions around the world and a strong focus on more challenging markets such as Africa, Asia and the Middle East. Most importantly, we’re passionate about IP and enjoy working with clients who share that passion. We put clients at the heart of our business and build long standing relationships. From large multinationals that want our scale, quality and professionalism, to start ups that value our entrepreneurial spirit, the companies we work with come from a broad range of sectors with diverse business interests and needs. QUALIFICATIONS We are looking for someone with at least 10 years’ of solid experience of patent consultancy or having industrial experience. You are an EPA or hold a PhD within the Chemistry / LifeTech-area. We believe that you at present work as a consultant with direct responsibility for your clients and that you are experienced in developing customer relations, existing as well as new ones. QUALITIES/EXPERIENCE As a person you are business and client oriented. You inspire confidence, are detail oriented and find it easy to connect with people. You are an extrovert team-player and are comfortable with working within various disciplines as well as together with colleagues from our different offices. Features If you have both a passion for technology and writing, this is the job for you. To succeed as a consultant, it's important to be business-minded and customer-focused, and enjoy working across borders between our offices. As a person you are driven, outgoing and a team player. You are fluent in several languages and are a good communicator both orally and in writing. You have analytical skills and are creative in the way you solve problems and have the ability to maintain integrity. You are meticulous and stress-resistant. If you want to be part of creating the future together with our customers, please send your application as soon as possible to HR Manager Charlott Jonsson at [email protected] We continuously evaluate all applications. We have offices in Stockholm, Gothenburg and Malmö, please mark your application with city. We look forward to receiving your application!
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra skillnad i våra elevers vardag? Frölundaskolan söker nu en engagerad och trygg lärare till ett vikariat under höstterminen 2025. Vi söker dig som vill undervisa i hem- och konsumentkunskap samt slöjd och som brinner för att skapa en meningsfull och utvecklande skoltid för våra elever. Vikariatet omfattar 75-100 % och sträcker sig från den 18 augusti till den 19 december 2025 och är en ferietjänst. Undervisningen sker både i grundskolan och i den anpassade grundskolan. Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera undervisningen i dina ämnen. Tillsammans med kollegor i högstadiets arbetslag är du med och driver det pedagogiska arbetet framåt. I tjänsten ingår även mentorskap för en klass i årskurs 9 vilket innebär att du tillsammans med en kollega följer och stöttar elevernas utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. På Frölundaskolan får du en stimulerande arbetsmiljö där kollegialt samarbete, trygghet och delaktighet är centrala delar. Du ges möjlighet att påverka och utveckla undervisningen, samtidigt som du blir en viktig del av ett engagerat och professionellt team. Frölundaskolan är en F-9- skola med både grundskola och anpassad grundskola. Skolan är belägen i västra Göteborg och präglas av mångfald, engagemang och en stark vilja att alla elever ska lyckas. Tillsammans arbetar vi för att varje elev ska utvecklas så långt som möjligt utifrån sina egna förutsättningar. KVALIFIKATIONER Krav Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i slöjd och hem- och konsumentkunskap. Du har god kännedom om läroplanen och andra relevanta styrdokument och använder dem som en självklar grund i ditt pedagogiska arbete. Personliga kompetenser Som person har du en mycket god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för skolutveckling. Du är trygg i din yrkesroll och har ett tydligt och respektfullt ledarskap i klassrummet. Du tar egna initiativ och når goda resultat. Genom ditt engagemang skapar du en lärandemiljö där elever känner motivation, delaktighet och tilltro till sin egen förmåga. Du har lätt för att bygga goda relationer med både elever, vårdnadshavare och kollegor, och du bidrar aktivt till ett gott samarbetsklimat på skolan. Känner du igen dig? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team. Varmt välkommen med din ansökan! Urvalsarbetet i denna rekryteringsprocess kommer att inledas v.32. För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig som nyexaminerad ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare. ÖVRIGT I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vi söker nu en ankomstkontrollant för ett uppdrag på Quality Inspection-grupp på Saab Surveillance i Göteborg. I denna roll kommer du att granska och kontrollera kvalitén på inkommande material från våra leverantörer – främst inom områden som mekanik, delsystem, kretskort och kablage. Du säkerställer att produkterna uppfyller ställda krav enligt ritningar och standarder, hanterar avvikelser och driver utredningar i samarbete med inköp och konstruktion. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Kontrollera så att produkter uppfyller ritningskrav och kvalitetsstandarder - Hantera och följa upp leverantörsavvikelser - Delta i problemlösning och driva enklare tekniska utredningar - Dokumentation och rapportering - Placeringsort: Göteborg Vem är du? Vi söker dig som har god förståelse för mekanik och ett skarpt öga för detaljer. Du är analytisk, noggrann och trivs i en roll där du får vara delaktig i att höja kvalitetsnivån. Du gillar att lösa problem, arbetar strukturerat och ser hellre möjligheter än hinder. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från mekaniktillverkning och ett starkt tekniskt intresse - En teknisk utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå - God förmåga att tolka tekniska ritningar och dokumentation - En nyfiken och drivande personlighet Meriterande erfarenheter: - Kvalitetsteknik eller kvalitetssäkring - Kunskap om kompositmaterial, ytbehandling och lackad mekanik - Tidigare arbete inom tillverkningsindustrin - Erfarenhet av Creo Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en kommunikativ lagspelare som trivs i samarbete med andra – samtidigt som du kan arbeta självständigt när det krävs. Om verksamheten Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
KITS Cyberakademi grundades för att minska inträdesbarriären för nyexaminerade till IT-säkerhetsbranchen. Programmet erbjuder en tydlig väg för dig som junior att bli säkerhetsspecialist. Under programmet kommer du att vässa dina kunskaper inom offensiv applikationssäkerhet genom certifikat, men också genom att följa med på riktiga penetrationstestuppdrag. Vi tror att passionerade individer mår som bäst när de får utlopp för sina intressen. Därför ämnas en del av utbildningen till att lära dig mer om det du brinner för, det enda kravet är att det på något sätt är säkerhetsrelaterat. Vi tror att du kommer växa som mest om programmet är skräddarsytt efter dig. Du kommer därför att, tillsammans med oss, skapa en individuell studieplan, som sedan vägleder dina studier och arbete. Om programmet: - Längd: 12 månader, 6 månader provanställning (därefter fast anställning) - Fokus: Applikationssäkerhet och ditt individuella intresseområde - Personlig utveckling: Skräddarsydda studier som matchar dina mål - Får man betalt? Självklart! Vilka är vi? Våra kunder befinner sig i en rad olika branscher, från fintech till myndigheter, och deras behov varierar. Vissa av oss älskar att pentesta, andra att bygga säkerhetsfunktioner, och vissa gillar att skriva policy. På KITS bär vi många hattar och vi är övertygade om att du kommer hitta en som passar dig väl. Vår säkerhetsavdelning på KITS består för närvarande av åtta personer med varierande erfarenhetsbakgrunder, förenade av en gemensam passion för IT-säkerhet. På kontoret har vi det högt i tak och har ett fritt utbyte av frågor, idéer, initiativ och goda skratt. För att skapa ett sammansvetsat och kunnigt team arrangerar vi runda-bordet-diskussioner och hackingkvällar där vi kikar närmare på något vi tycker är intressant, men framförallt har vi roligt ihop! Vår verksamhet är medarbetarägd och därför bygger vi vårt företag tillsammans. Din röst och ditt engagemang spelar roll — här gör vi skillnad, inte bara för våra kunder utan även för varandra. Är du redo att ta klivet, göra stort avtryck och arbeta på en arbetsplats där du både utmanas och trivs? Då är KITS rätt för dig. Vi siktar högt, och vi vill att du ska vara med och leda vägen.
OM OSS Chefs Culinar är ett familjeägt bolag grundad 1972 och med verksamhet i sex europeiska länder. ✓ Vi är finansiellt oberoende och äger varje del av vår verksamhet. ✓ Hos Chefs Culinar är vi cirka 10 000 medarbetare. ✓ Chefs Culinar har totalt 16 foodservice & logistikcenter i Europa. ✓ Av dessa ligger åtta enheter i Tyskland, fyra i Polen, två i Danmark, en i Sverige och en i Nederländerna. ✓ Vi har även fyra shoppingcenter, samt fyra CITTI Cash and Carry/Retail. ✓ I Chefs Culinar ingår även ship supply med lagerverksamheter i Hamburg, Kiel samt Singapore. ARBETSUPPGIFTER Som utesäljare hos oss är ditt mål att bygga långsiktiga relationer för att driva försäljning mot nya och befintliga kunder. Rollen är härligt dynamisk där du med tempo, snabba beslut, energi och relationsskapande bidrar till Chefs Culinars och våra kunders gemensamma framgång. Som utesäljare ingår du i ett lösningsorienterat team som hela tiden sätter kunden i fokus. I Göteborg har du härliga kollegor som gärna delar med sig av sin erfarenhet och sin kunskap. Vårt lager och huvudkontor finns i Malmö, men din dagliga verksamhet sköter du från ditt hemmakontor eller från bilen. KVALIFIKATIONER Du är självgående och har en god förmåga att strukturera, planera och följa upp. Papper och penna i all ära, men för att ditt arbete ska fungera behöver du kunna hantera våra olika digitala hjälpmedel. För detta kommer du att behöva använda dina kunskaper i Microsoft 365, och din nyfikenhet att kontinuerligt lära dig mer. Du är handlingskraftig och gillar att få saker gjorda. Du strävar efter att jobba proaktivt, söker själv upp det du behöver och tar ansvar för dina kunder, dina affärer, och din utveckling på ett sunt och professionellt sätt. Din tidigare erfarenhet från uppsökande försäljning kommer att gynna dig i ditt dagliga arbete. Vi ser dig som en ödmjuk lagspelare, gärna med bakgrund i restaurangbranschen. Du gillar att inspirera din omgivning och tillsammans skapa gemensam framgång. Du fixar såklart att kommunicera både på svenska och engelska, oavsett om det är i tal eller skrift. Kan du fler språk ser vi framemot att få ta del av dina kunskaper i detta. Vi älskar nämligen - precis som du - att ständigt lära oss nya saker. Du är en social, driven och nyfiken person som brinner för försäljning och relationsskapande och trivs med att arbeta i ett högt tempo i en föränderlig miljö. Högt tempo innefattar dock inte att du kör för fort mellan kundbesöken, det är nämligen med bil och giltigt B-körkort som du tar dig fram i Göteborg med omnejd.
Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda. För kunds räkning söker vi nu flertalettruckförare som vill arbeta deltid i Göteborgs hamn. Arbetstiderna är förlagda dag och kväll och man behöver kunna arbeta båda skift. För att vara aktuell för tjänsten behöver man kunna arbeta minst 3 dagar i veckan. På denna arbetsplats är det viktigt att leveranserna sker i rätt tid och med rätt kvalitet och här kommer du in som en viktig del. Du kommer att lossa och lasta gods från olika kunder. Det kommer innebära både manuellt arbete och truckkörning. Några av arbetsuppgifterna kan också vara att lastsäkra diverse gods. För att utveckla och driva verksamheten framåt jobbar vår kund med förbättringsarbeten ute i de olika lagen. För vår kund är en säker arbetsmiljö a och o så stort fokus i den dagliga verksamheten ligger på att följa säkerhetsföreskrifter, rutiner och policys. Vem söker vi: För att vara framgångsrik i rollen så tror vi att du har erfarenhet från någon form av produktionsmiljö. Har du truckkort samt erfarenhet är detta meriterande i rollen samt god fysik. Vi vill att du har godkända kunskaper i svenska på gymnasienivå. Som krav i tjänsten är att du innehar B-körkort. Som person är du en ansvarsfull lagspelare som tycker om att jobba mot gemensamma mål. Du har en ”kan göra” attityd och rycker in där det behövs. Vi ser också att du delar med dig av kunskap likväl som du tar till dig ny. Som sökande till denna roll kommer du behöva gå igenom en säkerhetsprövning, registerkontroll innan anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Som ett sista steg innan anställning kommer du även att behöva genomgå ett drogtest. Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan då det är omgående start. Välkommen med din ansökan!
PhD student position in turbulent ship wakes and their effects on the marine environment We invite applicants to join our team of researchers within the area of maritime environmental science. We are looking for a PhD student to study turbulent ship wakes and their effects on the marine environment. This is an opportunity to combine field work and desktop analyses to advance the understanding of how shipping impacts the marine environment. The research will inform competent authorities on how to include shipping pressures and impacts in marine environmental management and spatial planning. Research environment Our research aims at supporting sustainable development of the maritime shipping sector. We seek to holistically address the multiple pressures that ships pose on the marine environment and bridge the gap towards environmental management and spatial planning. Read more here https://www.chalmers.se/en/departments/m2/research/transport-energy-and-environment/assessment-of-shipping-pressures-and-impacts-on-the-marine-environment/ The position is located at the Division of Transport Energy and Environment at Chalmers University of Technology, Department of Mechanics and Maritime Sciences . You will be joining an interdisciplinary team with Ida-Maja Hassellöv and external collaborators Amanda Nylund and Lars Arneborg from the Swedish Meteorological and Hydrological Institute (SMHI). We have a strong network with national and international organizations within academia, public authorities and industry. About the research project You will work in the project “Turbulent ship wakes and their effects on the marine environment”, which is a continuation of our pioneering work focused on this overlooked impact. The turbulent wake governs spreading of pollutants from ships, influence the air-sea gas exchange, and may act as a barrier, affecting connectivity in the marine ecosystem. There is an increased global focus on understanding how shipping activities impact the ocean, and an urgent need to inform regulatory bodies about associated environmental risks. Your profile Required qualifications • A Master’s degree (or a 4-year Bachelor's degree for international applicants) in marine science, environmental science, or a related field • Strong written and verbal communication skills in English Meritorious qualifications • Marine biogeochemical processes • Hydrodynamic processes related to ships, turbulence, or mixing • Oceanographic modelling • Data analysis and programming (e.g., MATLAB, Python, or R) • Interdisciplinary teamwork • Maritime sector or marine management • Fieldwork and sampling at sea • Swedish language skills (spoken and written) Your tasks As a PhD student, your responsibilities will include: • Planning and conducting research under the guidance of your supervisors • Developing and applying assessment tools to study turbulent wake effects • Participating in short research cruises (e.g., using acoustic instruments or conducting water sampling) • Collecting and analysing empirical and monitoring data • Writing scientific articles and other publications • Presenting your work at conferences and to stakeholders • Collaborating with researchers, industry professionals, and fellow PhD students • Taking advanced courses within the Graduate School in Shipping and Marine Technology, with a specialization in Maritime Environmental Science • Assisting in departmental teaching, including supervising Bachelor's and Master's theses Contract terms • Full-time, temporary position • The position is limited to four years, with the possibility of 10-20% departmental duties (e.g., teaching), which can extend the position to a maximum of five years Please note: Physical presence is required throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date; otherwise, admission may be withdrawn. What we offer: • The PhD positions are fully funded from start • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025) Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg. Discover more Find more general information about doctoral studies at Chalmers here. Application procedure The application should be written in English be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files. CV Personal letter • A brief introduction about yourself • A brief motivation as to why you are interested in this position Bachelor’s and, if available, master’s thesis together with the transcripts. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Contact details to references will be requested after the interview. We welcome your application no later than 15th of August, 2025. For questions, please contact: Professor Ida-Maja Hassellöv [email protected], +46(0)31 772 3139
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov. Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad. Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss! ARBETSUPPGIFTER Är du vår nya Redovisningsekonom? Vi söker nu en engagerad och driven redovisningsekonom till vår enhet Redovisning och statlig ersättning för ett vikariat under våren och sommaren 2026. Hos oss får du möjligheten att spela en central roll i enhetens fortsatta arbete och att utvecklas tillsammans med dina kollegor. Redovisningsenheten i Socialförvaltning Centrum ger stöd och kvalitetssäkring till de fyra socialförvaltningarna Hisingen, Nordost, Sydväst och Centrum. Vi arbetar för att bygga en effektiv, kundorienterad enhet som arbetar i nära samarbete med förvaltningarnas ekonomi- och administrativa enheter. Idag består enheten av 14 medarbetare, varav fyra redovisningsekonomer, fyra administratörer, två verksamhetscontrollers samt fyra medarbetare med ansvar för statlig ersättning. Tillsammans arbetar vi för att skapa en samordnad, professionell och behovsstyrd ekonomifunktion där kvalitet och utveckling går hand i hand. I rollen som vikarierande redovisningsekonom hos oss kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor i bokslut och med ekonomiadministration. I det dagliga arbetet har du regelbundna arbetsuppgifter men förväntas också kunna bidra i frågor och utmaningar som dyker upp. Du arbetar självständigt och förväntas ta ansvar men kommer aldrig att lämnas ensam. Du behöver ha en god förståelse för verksamheten och ha förmåga att uttrycka dig tydligt i både tal och skrift. Vi erbjuder flextid och möjliggör för hemarbete då verksamhetens behov tillåter det. Hos oss värnar vi om en balans mellan arbetsliv och privatliv vilket innebär att efter intensiva arbetsperioder finns möjlighet till återhämtning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en examen på minst yrkeshögskolenivå till redovisningsekonom. Vi ser det som krav att du har tidigare erfarenhet av redovisningsarbete, samt att du tidigare har arbetat med ekonomisystem, specifikt Agresso Unit4 och Nekksus. För rollen krävs även mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig sektor ser vi det som meriterande. Som person behöver du vara noggrann och strukturerad. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du behöver även vara analytisk och problemlösningsfokuserad, så att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du har en en god kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga, du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du har förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla och lära ut dina kunskaper till andra som har en annan förkunskap än du själv och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Slutligen behöver du även vara självständig på så att du kan agera på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du ha ett flexibelt arbete där ingen dag är den andra lik? Du arbetar på fältet och utgår hemifrån med servicebil. I tjänsten kommer du att arbeta med både problemlösning och service till företagets kunder. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas. Troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Som person är du villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du innehar B-körkort är flytande i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Arbetstiderna är måndag till fredag 7-16, jour förekommer. Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av vår kund. Vad erbjuder vi? Nu erbjuder vi dig ett spännande arbete med mycket variation. Du kommer bli en del av ett arbetslag med bra samanhållning och mycket kunskaper. Dagligen kommer du att få träffa kunder och vara en del av att se till at deras vardag fungerar. Du erbjuds bland annat:• En anställning på ett företag världsledande i sin bransch• Utvecklingsmöjligheter• Flexibilitet och servicebil • Marknadsmässig lön och jourtillägg Vad innebär rollen? Arbetsuppgifterna består i huvudsak av service, förebyggande underhåll och reparation av automatiska entrélösningar. Arbetet bedrivs huvudsakligen på egen hand ute hos företagets kunder i Göteborg med omnejd. Du är kundens kontaktperson och deras ansikte utåt i serviceorganisationen. Dina arbetsuppgifter som servicetekniker kommer bland annat att innebära:• Planera och prioritera serviceuppdrag • Självständigt utföra service, underhåll och reparationer • Rapportera utförda uppdrag till kund och den egna verksamheten • Föreslå förbättrings- och/eller uppgraderingsåtgärder till kund Är du intresserad? Välkommen in med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Emily Higgins. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.
Välj ett jobb för att visa detaljer