Löfqvist & Vi söker en arkitekt & utvecklingsansvarig för att bygga vidare på konceptet & växa med nya etableringar runt om i Sverige. maila till [email protected]
About the role A global actor in sustainable mobility is now looking for a System Architect to help define the next generation of electric driveline systems. In this role, you will be instrumental in developing technical system architecture and driving innovation for energy efficiency, vehicle performance, and sustainability. You will work closely with cross-functional teams across various engineering domains and geographical locations. Your future tasks You will lead architectural and technical work related to the electric driveline and energy management systems. This includes responsibility for high-level system design, requirement handling, and technology evaluations. Some of your main responsibilities: Define overall system architecture and technical roadmap for driveline and energy management Collaborate with internal teams and stakeholders to gather and analyze requirements Develop detailed technical specifications and ensure alignment across engineering disciplines Drive cross-functional work, ensuring seamless system integration and delivery Monitor emerging technologies and assess relevance for implementation Provide technical support throughout development and validation phases Contribute to troubleshooting and problem-solving for system-level issues We are looking for someone who Has strong technical knowledge within vehicle propulsion systems and energy management, preferably with electric or hybrid drivelines. You have excellent communication skills and the ability to engage diverse stakeholders. Requirements: Solid understanding of electric driveline systems Experience in systems engineering and technical project leadership Familiarity with requirement management and system validation processes Strong knowledge of industry standards related to electric vehicle systems Meritorious: Background in battery or fuel cell development, software engineering, or electrical systems Understanding of simulation tools and methodologies You are a person who enjoys solving complex technical challenges and thrives in an environment that values collaboration, inclusiveness, and learning. You take initiative and appreciate the responsibility that comes with owning your work field. Other information Start: After the summer, to give you a smooth transition into your next career step. Location: Gothenburg, Sweden Scope: Full-time, with flexibility in working hours and hybrid setup Employment type: Permanent About the company The customer is a global leader in sustainable public transport solutions. They offer world-class electric and hybrid buses and are deeply committed to reducing environmental impact across urban infrastructure. The culture is characterized by collaboration, trust, and a shared mission to shape the cities of tomorrow through smarter mobility solutions
Har du flerårig erfarenhet från uthyrning i kundfokuserad verksamhet? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag! Om uppdraget Vi söker en administratör till ett kommunalt bolag i Göteborg med fokus på uthyrningsverksamhet. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som preliminärt startar den 1 september och pågår åtta månader framåt. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Tjänstgöringsgraden är 100% och du arbetar på kundens kontor i centrala Göteborg. Arbetet sker under vardagar och kontorstider. Det finns viss möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter. Inför starten av tjänsten kommer bakgrundskontroll att genomföras. Dina arbetsuppgifter Administration kring uthyrning som t ex annonsering och urval av hyresgäster från HomeQ och hålla lägenhetsvisningar för intressenter. Skriva hyreskontrakt samt vara kundens säljare behjälplig med kontraktsskrivning och säljförberedande administration. Kontakt med hyresnämnd för att söka anstånd med besittningsrätt vid varje enskilt upprättande av korttidskontrakt. Administration i uthyrningsprogram samt delta i uppbyggnad i det nya systemstödet. Arbetsuppgifter kopplade till tillträde för ny hyresgäst. Dina kvalifikationer Minst gymnasieexamen, gärna någon relevant eftergymnasial påbyggnad för uppdraget. Flerårig erfarenhet från uthyrning i kundfokuserad verksamhet eller annan erfarenhet som är att betrakta som likvärdig. God administrativ förmåga. God IT-vana/datavana. Vi söker en person som är strukturerad och kundorienterad med affärsmässigt och serviceinriktat fokus. Du ska vara lösningsfokuserad, engagerad och noggrann. Eftersom kunden är en liten organisation är flexibilitet och förmåga att se uppdraget i det lite större sammanhanget viktigt. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 4/6. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vill du ha ett ledande, omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Då är jobbet som gruppchef inom Tullverkets IT-avdelning något för dig! Tullverkets IT-avdelning har i uppdrag att leverera kompetens och teknik för utveckling inom myndighetens samtliga verksamhetsområden. Vi finns i Luleå och är idag norra Sveriges största arbetsgivare inom IT med ca 320 anställda. Om tjänsten Som gruppchef ansvarar du för att leda, planera och följa upp den dagliga verksamheten inom enheten IT-utveckling brottsbekämpning. Enheten består idag av cirka 40 personer som idag är fördelade på två grupper. Vi växer och kommer att bli ytterligare en grupp där du kommer att vara gruppchef. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av alla system, programvaror och licenser som den brottsbekämpande verksamheten använder. Tillsammans med medarbetarna utvecklar du verksamheten i linje med vår strategiska inriktning. Du uppmuntrar till samarbete och nytänkande, och skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap som leder till resultat, utveckling och en god arbetsmiljö. I ditt ansvar ingår att säkerställa en bra informationsspridning, genomföra arbetsplatsträffar, utvecklings-, planerings- och lönesamtal samt coachning av personal. Du deltar i koordinerings-/styrgrupper samt tar fram och presenterar beslutsunderlag för beslutande chefer. Du har även en aktiv roll i att leda it-utvecklingsarbetet där alla våra team arbetar. Som gruppchef är du direkt underställd enhetschefen vid enheten IT-utveckling brottsbekämpning och ingår i enhetens ledningsgrupp. Du bidrar aktivt till utveckling av ny teknik, nya arbetssätt och organisation. Är du den vi söker? Du har minst 2 års erfarenhet av att vara chef inom IT under de senaste fem åren samt en gedigen IT bakgrund med förståelse och praktisk erfarenhet i hur IT utveckling bedrivs. Du har en akademisk utbildning inom IT eller upparbetad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av personalansvar (exempelvis lönesättning, medarbetarsamtal, rekrytering etc.) Du har även praktisk erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete samt ekonomi- och budgetarbete. Att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska är något som känns naturligt för dig. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Det är också meriterande om du har erfarenhet av något av följande: • arbete i offentlig verksamhet och/eller större företag • avtalsuppföljning och leverantörsstyrning • statliga inköps- och upphandlingsprocessen • agilt arbetssätt Som chef, men framförallt ledare, i Tullverket är det viktigt att du är professionell med ett tydligt ledarskap och ett bra medarbetarskap. Personliga egenskaper Du har ett starkt intresse för att leda, samordna och utveckla människor. Din ledarstil är tydlig, utvecklande och coachande. Att kommunicera på ett klart och tydligt sätt är naturligt för dig, i såväl tal som skrift. Du är ödmjuk inför problemställningar samtidigt som du är drivande och har god förmåga att planera och följa upp. Du har förmågan att sätta människan i centrum och skapar därmed förtroende och engagemang bland medarbetare och chefer. Vidare är du flexibel och arbetar med ständiga förbättringar för att nå resultat. Din förmåga att samarbeta och samverka är väldigt viktig då detta sker i olika forum inom Tullverket och IT-avdelningen. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. På Tullverkets IT-avdelning i Luleå har vi allt från drift, utveckling, förvaltning och support för hela Tullverket under samma tak. Eftersom vi är en stor och omfångsrik organisation som jobbar med det mesta finns det alltid möjlighet att prova andra arbetsuppgifter. Här kan du utvecklas efter ditt eget intresse. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats som innebär att du arbetar på kontoret och/eller hemifrån med stor flexibilitet för att passa ditt arbete, dina kollegor och dig. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2025-16630. Placeringsort: Luleå. Anställningen är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Inom Tullverket tillämpas tidsbegränsade chefsförordnanden på 5 år med möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Som ett led i tillsättningen kan chefstester förekomma. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Sara Berg, 076-695 79 81. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson, 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 19 augusti. Då förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten, vill vi att du skickar in en ansökan skriven på svenska. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Do you thrive in technically complex environments and have a passion for building robust, large-scale infrastructure? Are you ready to take the next step in your career and help shape the architecture, processes, and future direction of a High-Performance Computing (HPC) platform? If so, the Senior Infrastructure Architect role at atNorth might be the right opportunity for you. At atNorth, we specialize in delivering cutting-edge High-Performance Computing (HPC) solutions as a service, providing our customers with access to scalable, secure, and highly optimized HPC environments without the need to build and maintain their own infrastructure. Our platform combines state-of-the-art hardware—including CPUs, GPUs, high-speed networks like InfiniBand, and advanced storage systems—with expert operational support, enabling organizations to focus on their compute-intensive workloads while we handle the infrastructure. The Role As a Senior Infrastructure Architect at atNorth, you will play a key role in leading the technical development of our HPC environment. You’ll work closely with the HPC Operations Manager and take ownership of the architectural decisions, the operational maturity of our systems, and the technical development of the infrastructure team in Gothenburg. You will focus on building scalable and maintainable infrastructure, creating and refining internal routines and best practices, and ensuring high performance and reliability across compute, networking, and storage layers. This role combines strategic thinking with hands-on implementation, Intand you are expected to actively contribute to both. You will be an integral part of our international HPC team, with strong collaboration across locations and disciplines. Your primary responsibilities within the team involve: Designing and developing the technical architecture of our HPC infrastructure. Setting standards and routines for system management, deployment processes, and monitoring practices. Supporting the technical development and structure of the local team, including acting as a technical sounding board. Leading implementation and integration of compute, storage, and network components in a high-performance environment. Collaborating with internal and external stakeholders to align design choices with customer and business needs. Identifying opportunities for improvement and driving continuous development of our platform and processes. This position involves a mix of technical leadership, architectural decision-making, and close collaboration with engineering teams. You report to the HPC Operations Manager in Gothenburg and will work closely with both local and remote colleagues. We offer hybrid work arrangements, but due to the team’s location, we prefer candidates based in the Gothenburg region. Is this you? To succeed in this role, you are expected to have a solid background in Linux-based infrastructure, automation, and systems architecture. You bring at least five years of experience, probably in a role as an infrastructure architect, along with several additional years of hands-on experience in infrastructure or systems engineering. Your career includes working in complex environments—such as data center operations, enterprise-scale systems, or cloud platforms or other —where you have made architectural decisions with long-term impact on system performance, scalability, and reliability. A relevant academic degree in computer science, systems engineering, or a related technical field is also required.You have strong expertise in Linux system administration in large-scale or high-availability environments, and you are proficient in infrastructure-as-code tools such as Ansible, Puppet, or Terraform. You also have a deep understanding of virtualization, networking, and storage technologies—preferably including KVM, CEPH, or InfiniBand. You are experienced in designing, monitoring, and troubleshooting complex infrastructure systems, and you write scripts in Bash and Python with ease. Experience with additional languages such as Go or Java is considered a plus. Previous involvement in mentoring engineers, leading technical discussions, or contributing to team workflows and process development is highly valued. In addition to your technical expertise, we place great emphasis on your personal qualities. You are structured, solution-oriented, and collaborative, with a strong sense of ownership and a commitment to high standards in everything you do. Do you want to know more? In this recruitment, atNorth collaborates with Level Recruitment. You apply for the position by clicking on the "apply" button next to this. For questions, contact recruitment consultant Stina Koskijev on 08-120 50 421 or [email protected]. Please note that no applications are accepted by email. Please apply with a CV where you clearly describe which parts of the role you have previous experience with. The selection of applications takes place continuously. Welcome with your application!
Just nu söker vi på Lernia personer som är på jakt efter ett roligt jobb som ständigt bjuder på nya utmaningar till rollen som truckförare på Volvo Cars i Göteborg. På Volvo Cars har du goda möjligheter att utvecklas och göra karriär, om du dessutom vill bli en del av ett sammansvetsat team är det här helt rätt plats för dig. Om uppdraget • Start: Omgående eller enligt överenskommelse • Anställningsform Visstidsanställning – heltid • Plats: Göteborg, Torslanda • Tillgängliga skift: dag, kväll, natt, 2-skift • • Om tjänsten Som truckförare på Volvo Cars kommer du att leverera material till avdelningar och vara en del av det viktiga logistikarbetet som behövs för att få allt att klaffa inne i fabriken. Vi erbjuder nu en unik möjlighet att utvecklas inom industrin. Arbetsuppgifterna kan exempelvis vara: • Hantering av inleveranser • Lossning • Materialhantering • Orderplock med pick-by-voice • Truckkörning; där material ska förflyttas, hanteras och slutligen levereras ut i produktionen. Du kommer både arbeta i team, samtidigt som en stor del av arbetet sker självständigt. Arbetstempot är högt och du ansvarar för att slutföra dina arbetsuppgifter inom den givna tidsramen. Om dig För att vara behörig att jobba på Volvo krävs: • Lägst godkänt (eller lägst E) i följande gymnasieämnen: • Matematik a/1, Samhällskunskap a/1. Svenska a/1 eller svenska som andraspråk a/1 & Engelska a/5. • B-körkort Viktigt att din ansökan innehåller alla dokument (se två punkterna ovan) för att vi ska kunna göra en rättvis bedömning. Meriterande: • Tidigare erfarenhet av truckkörning • Erfarenhet av lastning/lossning från lastbilar • Truckkort med behörigheter A1-4, B1-4, D1 och genomförd enligt TLP10 eller utfärdad via TYA. Kortet får vara max 5 år gammalt. Vidare behöver du ha ett stort säkerhets- och kvalitetstänk, samtidigt som du är strukturerad i arbetet du gör. Du behöver vara noggrann och förväntas kunna förstå och följa instruktioner. För såväl oss på Lernia som Volvo Cars är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund! Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. I detta uppdrag får du möjlighet att köpa ett rabatterat gymkort på SATS, som ligger nära Volvo Cars. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Såhär beskriver våra nuvarande konsulter jobbet på Volvo Cars: • Bra kollegor och sammanhållning • Varierande arbetsuppgifter • Man är aktiv • Stark gemenskap • Bra lagledare • Utvecklingsmöjligheter • Bra balans mellan arbete och fritid • • Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan, svara på frågorna och bifoga ditt senaste CV, giltig legitimation och gymnasiebetyg. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Skulle du behöva komplettera din ansökan eller har övriga frågor om processen så ber vi dig maila till [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. På grund av hög mailvolym kan svarstiden ibland vara något längre än vanligt.
Vill du vara med och utveckla en verksamhet med hög teknisk kunskapsnivå och gedigen yrkesstolthet? Har du erfarenhet av produktion, ledarskap och förbättringsarbete? Då kan rollen som Tillverkningschef till BoMek Verkstads AB vara något för dig! Om BoMek Verkstads AB BoMek Verkstads AB är en etablerad aktör inom legotillverkning med lång erfarenhet av skärande bearbetning och svetsning av metalliska material. De levererar avancerad mekanik till flera av Sveriges största företag inom verkstadsindustri, laseroptik, medicinteknik och annan finmekanik.”Vår styrka ligger i att kombinera genuint hantverkskunnande med modern och högteknologisk utrustning. Kvalitet, flexibilitet och leveranssäkerhet präglar vårt arbete – och våra medarbetare är navet i allt vi gör”. Om tjänsten som Tillverkningschef Som Tillverkningschef på BoMek får du en central roll i att driva och utveckla den dagliga produktionen framåt. Du ansvarar för att leda den dagliga planeringen och målstyrningen och koordinerar tillsammans med Gruppledare att maskinerna används effektivt och hållbart.Stort fokus kommer ligga på att driva förbättringsarbete, vidareutveckla BoMeks påbörjade LEAN-resa med ambition att skapa en tydligare struktur och tydlighet för flöden, finplanering och uppföljningar. En stor ambition är att öka ägandeskapet hos operatörerna och delegera ansvar ut på individnivå i en organisation där ledarskapet historiskt varit centrerat. I rollen samverkar du med, Kvalitet-, Mätteknik-, Produktionsteknik- och Logistikavdelningarna såväl som Produktionschef för att säkerställa effektiva processer, att reklamationer hanteras kvalitativt och att förbättringar drivs genom hela organisationen. Du har personalansvar för 15 maskinoperatörer inklusive 5 Gruppledare, där en viktig del är att skapa tydlighet, öka ansvarstagandet och samarbetet inom och mellan teamen. I rollen ingår även ansvar för inköp av standardverktyg, samt bidra till införande av nya IT-system kopplat till produktion och planering. I rollen rapporterar du till Produktionschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för teknisk produktion och daglig styrning i samarbete med Gruppledare. Leda, planera och följa upp det dagliga arbetet i maskinparken Säkerställa att rätt verktyg, material, kunskap och förutsättningar finns för produktionen. Stötta och utveckla Gruppledare i deras dagliga arbete och öka ansvarskänslan i teamen. Äga förbättringsarbetet enligt LEAN-principerna. Utveckla planeringen och uppföljningen kopplat till att optimera kapacitet-och produktionsflödet. Bibehålla en tät dialog med Kvalitet-, Mätteknik-, Produktionsteknik- och Logistikavdelningarna samt Produktionschef för att möjliggöra förändringsarbetet. Medverka i processutveckling kring kundresan – från offert till produktion. Om dig Vi söker dig som är en engagerande ledare som har förmågan att driva utveckling och har påvisat goda resultat av att få med dig dina medarbetare på resan! Sannolikt, men inte nödvändigtvis, har du erfarenhet av tillverkande industri – gärna med bakgrund inom skärande bearbetning. Du har tidigare haft personalansvar, gärna för ett diversifierat team, och har förståelsen av att arbeta nära en producerande verksamhet med tydliga mål och deadlines. Du är en tydlig och närvarande ledare som får team att växa och samarbeta. Du har god kommunikationsförmåga och trivs i ett operativt klimat där struktur, dialog och ansvarstagande är nycklar till framgång. Sannolikt har du drivit förändringsarbete som ledare och har en starkt inre driv där du vill utvecklas och utmanas tillsammans med din organisation! Viktigt för tjänsten: Tidigare personalansvar, gärna av diversifierade team. Förståelse för planeringssystem och produktionsflöden. Erfarenhet av förbättringsarbete och LEAN-implementation. God kommunikativ och coachande förmåga. Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet från produktion inom industri. Erfarenhet av att arbeta med planeringsverktyg. Tekniskt kunnande inom maskinpark och produktionsverktyg. BoMek Verkstads erbjudande Hos BoMek Verkstad får du vara en del av en organisation med stark hantverksstolthet, tekniskt djup och långsiktiga kundrelationer. Du får en nyckelroll i att vidareutveckla arbetssätt, team och produktion – med möjlighet att påverka både människor och processer med möjlighet att växa i ansvar på sikt.Vi erbjuder en roll med bredd, ansvar och utrymme för förändring – i en organisation som tror på delaktighet, sunt förnuft och lösningar som håller i längden. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Låter rollen som Tillverkningschef på BoMek Verkstad intressant? Urval sker löpande men med längre tid för återkoppling under semesterperioden – skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Göteborg Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Bra om du har kunskaper om lågaffektivt bemötande. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Är du en duktig och engagerad byggnadsarbetare eller snickare som vill vara med och forma framtidens Göteborg? Vi söker nu en ny kollega till vårt växande team för både nyproduktion och renoveringsprojekt runt om i staden. Här får du möjlighet att arbeta i ett stabilt företag med goda arbetsvillkor, stark laganda och intressanta projekt – stora som små. Om tjänsten Som byggnadsarbetare hos oss kommer du att delta i ett brett spektrum av byggprojekt, från stomresning till färdigställande. Du arbetar i team med andra hantverkare och har ett nära samarbete med arbetsledare och projektledning. Arbetsuppgifterna anpassas efter din erfarenhet och specialisering, men kan inkludera allt från regelstommar, gipsning och montering av inredning till enklare betong- och grundarbeten samt byggservice i allmänhet. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal, tydlig struktur och möjlighet till vidareutbildning inom exempelvis arbetsmiljö, maskiner eller ledarskap. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: – Nyproduktion och renovering av bostäder, kontor och kommersiella lokaler – Snickeriarbeten, montering och stomkomplettering – Formsättning och enklare betongarbeten – Rivning, förberedelse och byggservice – Följa ritningar, arbetsmiljöregler och kvalitetskrav Vi söker dig som: – Har yrkesbevis inom träarbete eller motsvarande erfarenhet – Har minst ett par års praktisk erfarenhet från byggarbetsplats – Är självgående, initiativtagande och lösningsorienterad – Trivs med att arbeta i team och bidra till ett gott arbetsklimat – Har B-körkort – Talar och förstår svenska Vi erbjuder dig: – En trygg anställning i ett stabilt och växande företag – Spännande projekt i och runt Göteborg – Konkurrenskraftig lön enligt avtal – Kollektivavtal, pensionsavsättning, försäkringar och friskvårdsbidrag Möjlighet till vidareutveckling och utbildning Placering: Göteborg Anställningsform: Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas) Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du bli en del av vårt team och bidra till att bygga Göteborg starkt och hållbart? Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan sker via Adliros rekryteringstjänst - Klicka på Ansök för att gå vidare.
Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som datorutdelare till vår kunds verksamhet i Göteborg med omnejd. Är du på jakt efter ett kortare uppdrag i slutet av sommaren som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Göteborg med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information * Placeringsort: Göteborg med omnejd * Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september * Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 * Upplärning: i början av augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Krav för tjänsten är att du * har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, till exempel annat extrajobb, studier mm * har god svenska i både tal och i skrift * kan prata inför andra människor * har B-körkort och tillgång till bil Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Göteborg med omnejd. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Välj ett jobb för att visa detaljer