Erfarna CNC operatörer till våra kunder i Helsingborg

Vad vi erbjuderSom uthyrd konsult via oss på Today Consulting får du en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi kommer ställa höga krav på dig som konsult och förväntar oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Det är en självklarhet för oss att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Vi söker erfarna CNC-operatörer till vår kund! OM DIGDu jobbar idag inom CNC och har minst några års erfarenhet Vi ser att du har nedanstående kompetens:Gymnasial teknisk utbildning eller motsvarande.Utbildning inom CNC-teknik alt. lång yrkeserfarenhet av produktion i CNC-styrda maskiner. Har du erfarenhet av styrsystem som Iso, Heidenhain, Fanuc, Traub är det meriterande. För att trivas i rollen bör du som person ha lätt för att samarbeta och drivas av att lära dig mer och utvecklas. Du är noggrann med kvaliteten och strävar alltid efter att göra ett bra jobb. Vidare tror vi att du har en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska DIN ROLLI din roll som CNC-operatör ingår ansvar för produktion, operatörsunderhåll. Du kommer arbeta i CNC-styrda maskiner, utföra verktygsbyten samt ställ. Vidare kommer ävenkvalitetskontroller samt avsyning ingå i ditt arbete, arbetstid är skift. Tjänsten är på heltid, 3-skift men kan även förekomma ett helgskift. Anställningen börjar med inhyrning genom oss men går över till kund efter ett tagom allt känns okej från kund och konsults håll. Om ossTa chansen att arbeta som konsult för Today Consulting AB - med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat.Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag.Today Consulting Syd AB är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag samt ISO-CertifieratVårt team förstärks av lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med en stark lokal förankring. Vi ställer höga krav på oss som er kompetensförsörjare och grunderna är att ni ska känna att våra samarbeten byggs av förtroende, långsiktighet och engagemang!-Det ska kännas enkelt och tryggt att jobba med oss!Om du vill veta mer?Du får gärna kontakta mig om du har frågor om tjänsten eller har frågor om hur processen ser ut i sin helhet.Jag som arbetar med detta uppdrag är Affärsområdeschef Alexandra Daher och Konsultchef Boban Predhon. Vid frågor om tjänsten når ni oss enklast på mail.Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!Vi ser fram emot att höra från dig!

5 april 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
IT Solution Architect

Join Resurs Bank on our journey to revolutionize banking! We are hiring an IT Solution Architect with a DevSecOps mindset to lead our integration development team. Design cutting-edge APIs for Credit score and decision-making, while driving seamless partner integrations. Ready to shape the future of banking with us? Get an idea of the role The focus of the role as IT Solution Architect is to drive solution architecture work within IT Credit team and... Collaborate with different IT and non-IT stakeholders like product owners, suppliers, IT security to understand functional and non-functional requirements. Perform system analysis, design, development, and maintenance for API-led and Microservices architecture applications on cloud-based and container platform. Create and maintain design documentation and artifacts like sequence diagrams, component diagrams, etc. Participate in Resurs Architecture Forums and keeping up to date on best practices and latest trends. Provide architecture and design guidance to the development team and focus on reuse of functionality. Ensure that the development team develops, configures, and implements the solution as per solution architecture standards in line with enterprise architecture. Suggest and drives continuous improvements and best practices. On a personal level You are... Self-motivated, open mindset, a good problem solver withtroubleshooting skills and astrong "can-do" attitude. We believe you have... 10+ years of experience in IT industry with minimum 5 years in full stack application development, preferably in agile development practice. Hands-on experience in API / Microservice development in Java, Spring Boot, Spring Cloud, RESTful API, JSON, Swagger, Open API and Kafka. Good spoken and written English. Good communication skills in cooperation with both other internal teams and external vendors. It's a plus if you have... Experience in working with Kubernetes container platform, Cloud platform, GitLab, Bitbucket, CI/CD pipeline. Prior experience in banking domain primarily Credit decision engine, Credit score, Open banking, document management, payments, etc. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process.#LI-LN1

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Säljare - Account Manager till Hitta.se Helsingborg

Säljare - Account Manager Hitta.se är förmodligen Sveriges äldsta & coolaste start-up! Vill du vara med och utveckla vår relation med företag runt om i Sverige? Sluta leta - Börja på Hitta.Vi söker dig som vill:- Arbeta med kunder över hela Sverige- Nå uppsatt budget, både individuellt och tillsammans med teamet- Arbeta i huvudsak med telefonen som arbetsredskap- Lägga grunden för långsiktiga relationer mellan Hitta.se & företag runt om i Sverige- Bidra till lagkänslan på kontoret Vem är du? För att lyckas hos oss på Hitta.se så är det viktigaste att du har rätt personligt driv, triggas av att jobba mot högt uppsatta mål och att du har bestämt dig för att bli en riktig vass säljare Kanske har du tidigare arbetat med försäljning eller har en bakgrund inom idrott. Du är en relationsbyggare med en stark kommunikativ ådra. Försäljningen bygger på att skapa nya relationer och vi söker dig som är duktig på att fånga vad kunden har för önskemål och behov. Du har även mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Ett stort plus är om du har tidigare erfarenhet av att jobba med försäljning och/eller erfarenhet av media och marknadsföring.Att jobba med Hitta.seHos oss strävar vi alltid efter att ta hand om varandra och vi sätter vår kultur och våra värdering i centrum i allt vi gör. På Hitta är samarbete, innovation och kundfokus våra allra viktigaste ledord. Vi erbjuder dig: - En arbetsplats i Helsingborg med fantastiska kollegor- Daglig coachning och regelbunden säljträning- Ett utmanande jobb med stor möjlighet till personlig utveckling- Tillsvidaretjänst med en fast månadslön och väl tilltagen provision- Hitta Awards gala där vi firar årets fina prestationer och hyllar varandra- Fredags-AW, gemensamma frukostar, fester och massa annat roligt!Lär känna Marina, en av våra säljareVad tycker du är roligast med att jobba på Hitta.se?"Mest av allt gillar jag det personliga mötet, att vara ute och träffa kunder inom olika branscher. Tydliga mål, fantastiska kollegor och vetskapen om att jag jobbar på ett företag som alltid vill framåt." Hur ser en vanlig arbetsvecka ut?"Livet på Hitta bjuder aldrig på en ”vanlig” arbetsvecka då ingen vecka är den andra lik. Det gör jobbet utmanande och spännande. Jag behandlar både nya och befintliga kunder i min roll på Hitta." Om tjänstenTjänsten är en heltidstjänst på vårt Helsingborgskontor. Vi ser fram emot din ansökan!Om Hitta.se Hitta.se är en plattform som gör det enkelt för företagare att hitta och bygga relationer med lokala kunder genom självkörande marknadsföring. Vi är Sveriges lokala marknadsplats som erbjuder tjänster för att smidigt och snabbt hitta relevant information om företag, personer och platser. Samtidigt tillhandahåller vi våra företagskunder en bred portfölj av innovativa tjänster och produkter som förenklar vardagen, attraherar kunder och ökar försäljningen.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Butiksmedarbetare foodora market - Helsingborg

Trött på att folk skriker "Kan du bara sitta still en minut!?". Bra, för vi letar efter ett riktigt energiknippe som vill joina vårt fantastiska team på foodora market. Om du trivs i en miljö med högt tempo, och vill vara i närheten av din kärlek hela dagarna (mat) - då är kanske just du vår nya Picker. Hungrig på att veta mer? Fortsätt läsa i så fall! Tjänsten är på deltid där du förväntas arbeta cirka 4 timmar per vecka. VAD DU KOMMER (MEN INTE BARA) GÖRA Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att se till att hela flödet med plock och paketering av beställningar från kunder fungerar som det ska, även att de plockas korrekt inom uppsatt tid. Säkerställa och kontrollera att rätt varor inkommit till vår butik, samt att varorna håller förväntad kvalitet. Du kommer ansvara för att varorna markeras och märks på hyllorna på ett tydligt och överskådligt sätt. Psst... Du behöver hålla ordning och reda arbetsplatsen för att du och dina kollegor ska kunna göra ovan. Andra uppgifter kan förekomma, till exempel hjälpa dina kollegor på andra avdelningar. VEM DU ÄR Energisk - Du är en person som bara inte kan sitta still och gillar att ha många järn i elden. Flexibel - Du tycker att det är tråkigt att göra samma sak om och om igen och föredrar att ingen dag är den andra lik. Strukturerad - Om organiserad är ditt mellannamn så kanske just du är den vi letar efter. Prestigelös - Du är en sann lagspelare och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till när det behövs. KVALIFIKATIONER Det är meriterande om du har någon tidigare erfarenhet av ett liknande arbete inom varu- och lagerhantering. Du kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vår urvalsprocess är löpande och annonsen kan plockas ner innan rekryteringsprocessen är klar, om vi har gått vidare till screening- eller intervjufasen. Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Referenskontroll - Nästan där! Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. FÖRMÅNER Friskvårdsbidrag Personalrabatt på foodora market (woho!) Tjänstepension och försäkringar Benify deals VILKA VI ÄRVi är foodorians, ett drivet och glatt gäng av matälskare som är hungriga på att skapa framtidens LMD* tjänst! Våra kärnvärden hjälper oss nå dit vi vill: We win together as one team, We are fueled by diversity, We move at supersonic speed, We own it och We dare to always go further. Vi är människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter, åsikter och idéer. Detta är en självklarhet för oss, då vi helt och fullt tror att mångfald är grunden till vår kultur och framgång. Framgång är kul, men låt oss vara på det klara: det kan inte hända på bekostnad av hållbarhet. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala och vi hoppas kunna leda vägen för hållbarhet inom vår bransch. Allt från att ta fram fler elfordon till våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform. Kolla gärna in vår Instagram lifeatfoodora_se för att se vad som händer hos oss just nu. *LMD = Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjar hos oss. ;)

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Sjuksköterskor till VO ambulans

Gör skillnad. Varje dag. Letar du efter din nästa utmaning som sjuksköterska och vill arbeta inom ambulanssjukvård? Då är du varmt välkommen att söka dig till oss! Verksamhetsområde (VO) ambulans ansvarar för ambulansverksamheten i nordvästra och sydvästra Skåne med ambulansstationer på tio orter. Ambulanssjukvården i Region Skåne har utvecklats till en regionalt likställd verksamhet med samarbete över tidigare länsgränser, gränslös dirigering, gemensamma behandlingsriktlinjer och gemensam kompetensutveckling. Verksamhetsområdet omfattar cirka 280 medarbetare. Förvaltningen befinner sig i förändring och utveckling inom flera områden såsom kompetensförstärkning, forskning, utbildning och kvalitetssäkring, vilket ger positiva effekter för både patienter och medarbetare. Personcentrerad vård är i fokus, vilket bidrar till att våra medarbetare får bättre förutsättningar och verktyg att vårda våra patienter samt ge råd och stöd till medborgare med hög kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Vi har nu möjlighet att välkomna ambulanssjuksköterskor och grundutbildade sjuksköterskor till oss i Helsingborg, Ängelholm och Landskrona. Ambulansen är ofta först på plats och insatsen kan vara helt avgörande för patienten. Som ambulanssjuksköterska arbetar du med prehospital akutsjukvård där du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Du bedömer och behandlar patienter i hemmet, på skadeplats och under transport till vårdinrättning. Arbetet som ambulanssjuksköterska är kvalificerat och självständigt. Fokus ligger på god omvårdnad och medmänsklighet i patientmötet. Du arbetar i team och åker alltid tillsammans med en ambulanssjukvårdare, eller annan sjuksköterska eller specialistutbildad sjuksköterska. Vår verksamhet pågår dygnet runt och året runt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. För tjänsten är även B-körkortsbehörighet samt god körvana ett krav. Körkort nivå C1 alternativt körkort B taget före juli 1996 är meritande för tjänsten. Vi söker i första hand dig som även har specialistutbildning med inriktning mot ambulanssjukvård eller annan relevant specialistutbildning. Därtill ser vi det som önskvärt att du har arbetslivserfarenhet från akutsjukvård. Att arbeta i ambulans ställer krav på personlig mognad och gott omdöme. Vi värdesätter att du är trygg och väletablerad i din roll som ambulanssjuksköterska. Du är engagerad i ditt arbete och din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling är av stort värde. Verksamheten i dagens ambulanssjukvård ställer stora medicinska och tekniska krav men även krav på flexibilitet. Ena stunden arbetar du under stor press och i nästa har du all tid i världen. Som oftast är du och din kollega önskade och välkomna men det finns också tillfällen där er närvaro av någon anledning är oönskad. Men en sak är säker - man gör skillnad varje dag för medborgare i Region Skåne. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför anställning kommer det ske en uttagning bestående av lämplighetstest i form av intervju, om du anses motsvara våra krav vid intervju bjuds du vidare till fysiskt test och ett körprov. Vid en anställning erbjuds du en introduktion på cirka sju veckor som är anpassad utefter dina tidigare erfarenhet och kompetenser. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att välkomna dig! Observera att denna annons finns publicerad under flera olika orter som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Medicinsk service är en av Region Skånes elva hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

4 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ambulanssjuksköterskor till VO ambulans

Gör skillnad. Varje dag. Letar du efter din nästa utmaning som sjuksköterska och vill arbeta inom ambulanssjukvård? Då är du varmt välkommen att söka dig till oss! Verksamhetsområde (VO) ambulans ansvarar för ambulansverksamheten i nordvästra och sydvästra Skåne med ambulansstationer på tio orter. Ambulanssjukvården i Region Skåne har utvecklats till en regionalt likställd verksamhet med samarbete över tidigare länsgränser, gränslös dirigering, gemensamma behandlingsriktlinjer och gemensam kompetensutveckling. Verksamhetsområdet omfattar cirka 280 medarbetare. Förvaltningen befinner sig i förändring och utveckling inom flera områden såsom kompetensförstärkning, forskning, utbildning och kvalitetssäkring, vilket ger positiva effekter för både patienter och medarbetare. Personcentrerad vård är i fokus, vilket bidrar till att våra medarbetare får bättre förutsättningar och verktyg att vårda våra patienter samt ge råd och stöd till medborgare med hög kvalitet. Varmt välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi har nu möjlighet att välkomna ambulanssjuksköterskor och grundutbildade sjuksköterskor till oss i Helsingborg, Ängelholm och Landskrona. Ambulansen är ofta först på plats och insatsen kan vara helt avgörande för patienten. Som ambulanssjuksköterska arbetar du med prehospital akutsjukvård där du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Du bedömer och behandlar patienter i hemmet, på skadeplats och under transport till vårdinrättning. Arbetet som ambulanssjuksköterska är kvalificerat och självständigt. Fokus ligger på god omvårdnad och medmänsklighet i patientmötet. Du arbetar i team och åker alltid tillsammans med en ambulanssjukvårdare, eller annan sjuksköterska eller specialistutbildad sjuksköterska. Vår verksamhet pågår dygnet runt och året runt. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Du har språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. För tjänsten är även B-körkortsbehörighet samt god körvana ett krav. Körkort nivå C1 alternativt körkort B taget före juli 1996 är meritande för tjänsten. Vi söker i första hand dig som även har specialistutbildning med inriktning mot ambulanssjukvård eller annan relevant specialistutbildning. Därtill ser vi det som önskvärt att du har arbetslivserfarenhet från akutsjukvård. Att arbeta i ambulans ställer krav på personlig mognad och gott omdöme. Vi värdesätter att du är trygg och väletablerad i din roll som ambulanssjuksköterska. Du är engagerad i ditt arbete och din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling är av stort värde. Verksamheten i dagens ambulanssjukvård ställer stora medicinska och tekniska krav men även krav på flexibilitet. Ena stunden arbetar du under stor press och i nästa har du all tid i världen. Som oftast är du och din kollega önskade och välkomna men det finns också tillfällen där er närvaro av någon anledning är oönskad. Men en sak är säker - man gör skillnad varje dag för medborgare i Region Skåne. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför anställning kommer det ske en uttagning bestående av lämplighetstest i form av intervju, om du anses motsvara våra krav vid intervju bjuds du vidare till fysiskt test och ett körprov. Vid en anställning erbjuds du en introduktion på cirka sju veckor som är anpassad utefter dina tidigare erfarenhet och kompetenser. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att välkomna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Medicinsk service är en av Region Skånes elva hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Ambulanssjukvårdare till VO ambulans i Helsingborg

Gör skillnad. Varje dag. Verksamhetsområde (VO) ambulans ansvarar för ambulansverksamheten i nordvästra och sydvästra Skåne med ambulansstationer på tio orter. Ambulanssjukvården i Region Skåne har utvecklats till en regionalt likställd verksamhet med samarbete över tidigare länsgränser, gränslös dirigering, gemensamma behandlingsriktlinjer och gemensam kompetensutveckling. Verksamhetsområdet omfattar cirka 350 medarbetare. Förvaltningen befinner sig i kontinuerlig förändring och utveckling inom flera områden såsom kompetensförstärkning, forskning, utbildning och kvalitetssäkring, vilket ger positiva effekter för både patienter och medarbetare. Personcentrerad vård är i fokus, vilket bidrar till att våra medarbetare får bättre förutsättningar och verktyg att vårda våra patienter samt ge råd och stöd till medborgare med hög kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Nu har vi möjlighet att välkomna en ambulanssjukvårdare för en tidsbegränsad anställning. Ambulansen är ofta först på plats och insatsen kan vara helt avgörande för patienten. Du arbetar med prehospital akutsjukvård där du möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Arbetet sker i team och som ambulanssjukvårdare åker du alltid tillsammans med en annan sjuksköterska eller specialistutbildad sjuksköterska. Ni bedömer och behandlar patienter i hemmet, på skadeplats och under transport till vårdinrättning. Fokus ligger på god omvårdnad och medmänsklighet i patientmötet. Verksamheten pågår dygnet runt och året runt. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsterna krävs att du är utbildad ambulanssjukvårdare. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser det som önskvärt att du har arbetslivserfarenhet från akutsjukvård. För tjänsten är även B-körkortsbehörighet samt god körvana ett krav. Körkort nivå C1 alternativt B-körkort taget före juli 1996 är meritande. Att arbeta i ambulans ställer krav på personlig mognad och gott omdöme. Vi värdesätter att du är trygg och väletablerad i din roll som ambulanssjukvårdare. Du är engagerad i ditt arbete och din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling är av stort värde. Verksamheten i dagens ambulanssjukvård ställer stora medicinska och tekniska krav men även krav på flexibilitet. Ena stunden arbetar du under stor press och i nästa har du all tid i världen. Som oftast är du och din kollega önskade och välkomna men det finns också tillfällen där er närvaro av någon anledning är oönskad. Men en sak är säker - man gör skillnad varje dag för medborgare i Region Skåne. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför anställning kommer det ske en uttagning bestående av lämplighetstest i form av intervju, fysiskt test och ett körprov. Vid en anställning erbjuds du en introduktion på cirka sju veckor som är anpassad utefter dina tidigare erfarenhet och kompetenser. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Medicinsk service är en av Region Skånes elva hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
On Bilservice i Helsingborg söker bilmekaniker

Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. Kvalifikationer För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bil intresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf MECA med huvudkontor i Stockholm och Malmö omsätter 1 miljard. Vi på MECA differentierar oss genom att vara hela Sveriges mest förstående bilexpert. Vi ingår i börsnoterade MEKO och agerar på den svenska eftermarknaden för bilar. Genom störst förståelse för våra konsumenters och kunders vardag skapar vi helhetslösningar som ska göra oss till förstahandsvalet. Det sker dels genom vår fristående verkstadskedja, MECA Bilservice med ca. 400 verkstäder, där vi vill skapa den bästa konsumentresan. Dels genom att vi som grossist säljer och distribuerar verkstadsutrustning, reservdelar och biltillbehör via våra 60 lokala Expresslager till alla Sveriges verkstäder. Inom vår verkstadskedja hanteras det varje år 450 000 bilar. Vi ska alltid vara Professionella, Innovativa, Kompetenta och Engagerade. Vi arbetar aktivt med ständigt lärande och CSR, och i Sverige arbetar 1300 personer under varumärket MECA. Vi skapar förutsättningar för alla att ta sig dit de vill. Alltid. Läs mer om oss på meca.se Personuppgiftshantering MECA Sweden AB, org.nr. 556356-5612, är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf

3 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Junior Teknisk Support till Helsingborg

Har du en examen som högskoleingenjör och intresse av en varierad teknisk roll för att kickstarta din karriär? Nu söker vi dig som vill vara en del av att utveckla ett mindre företag i fordonsbranschen med tydlig hållbarhetsprofil till nya höjder. OM TJÄNSTEN: Vi söker en nyexaminerad högskoleingenjör till ett mindre företag i Helsingborg som grundades 2019. Företaget består av sju personer och har kontor nära centralen. För rätt person som besitter ett stort driv och målmedvetenhet finns det alla möjligheter att utvecklas på sikt, både yrkesmässig och personligt. Här kommer dina åsikter och idéer att spela roll på riktigt, du är en viktig del av företagets fortsatta tillväxt. Den här tjänsten är rätt för dig som vill arbeta med en teknisk produkt som idag används av flera företag i syfte att öka ecodriving och ge tillbaka till naturen, samtidigt som man skapar hållbara affärer. I rollen som Teknisk Support kommer du att vara ansiktet utåt och bygga relation med företagets kunder. Du kommer att hjälpa till vid installationer och felsökningar men också ta emot och driva produktutvecklingsförslag. Du ska ha förmågan att fånga upp olika förslag och se lösningar, samt driva igenom förbättringar tillsammans med de andra utvecklarna i teamet. Du behöver ha en förmåga att hantera och tolka data samt identifiera fel. Som person är du lite analytiskt lagt och är nyfiken på att hitta lösningar. ARBETSUPPGIFTER: Vara ansiktet utåt och behjälplig vid installationer Arbeta med felsökning av produkten Ta emot och driva produktutvecklingsförslag VI SÖKER DIG SOM: Har en utbildning som högskoleingenjör i systemutveckling eller motsvarande Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Är social och gillar bygga goda relationer Har viss erfarenhet av programmering För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Nyfiken, ambitiös, öppen och prestigelös. OM KUNDFÖRETAGET: Vår kund är ett mindre företag i start-up fas där du tillsammans med dina sju kollegor kommer att driva företaget framåt på marknaden. Företaget är i fordonsbranschen med en tydlig affärsidé, det är dags att skapa hållbara affärer där vi betalar tillbaka till naturen. Med deras produkt minskar koldioxidutsläppen och företag kan effektivisera sin körning, samt förebygga kritiskt underhåll på sina fordon. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid, långsiktigt Start: Flexibelt, efter examen alternativt efter sommaren Placering: Helsingborg Rekryteringsansvarig: Sofia Krook Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

3 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Söker Restaurangbiträde

Söker resturang biträde, servitör/servitris till vår restaurang. Vi söker någon som kan jobba både dag/kväll. Vi serverar a la carte meny och även lunch under dagen. Vi har både inne och ute servering. Restaurangbiträde - 1-2 års erfarenhet

2 april 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024