Löneadministratör
Poolia Sverige AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en noggrann och strukturerad löneadministratör som trivs med att arbeta i team? Vi söker en löneadministratör till en av våra uppdragsgivare i Jönköping! Här kommer du få möjlighet att vara med på en framgångsresa på ett stabilt och väletablerat företag, där dina dagar präglas av både skratt och kompetensdelning. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, och sträcker sig initialt till maj eller augusti 2026. Tillträde sker enligt överenskommelse och med placering på företagets nyrenoverade lokaler i Jönköping. Tycker du om lön lika mycket som oss? Vänta inte! Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Om tjänsten I rollen som löneadministratör spelar du en central roll i att säkerställa att dina kollegor i landet får korrekta löner varje månad. Du och ditt team ser till att era administrativa processer är effektiva och att ni levererar med hög kvalitet. Du och ditt team är en nyckelfunktion som många gärna vänder sig till för frågor och funderingar. Förutom lön och personaladministration ingår granskning av reseräkningar, myndighetsrapportering och beräkning av årsinkomster. Tjänsten är varierande och du kommer få möjligheten att utvecklas inom en mängd olika områden. Teamet i stort hanterar fem olika kollektivavtal i dagsläget. Det är en strukturerad lönefunktion med digitala och framåtlutade processer. Däremot ser vi gärna att du bidrar med dina idéer och tar initiativ till förbättringar. Tillsammans med dina kollegor prioriterar och fördelar ni arbetsuppgifterna för att nå både dagliga och mer långsiktiga mål gemensamt. Vem är du? För att passa till rollen bör du ha en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller likvärdigt. Ett eller flera års arbetslivserfarenhet är starkt meriterande men inget krav. I synnerhet inom lön, men annars värderar vi också administrativa erfarenheter. Det krävs att du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift, likväl förväntar vi oss att dina kunskaper i Excel och andra delar av Officepaketet är goda. Som person är du ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du bryr dig om resultatet och det arbete du lämnar ifrån dig, likväl som du bryr dig om dina kollegor och att bidra till de gemensamma målen. Vidare är du nyfiken och visar detta genom ditt intresse för att lära dig nya saker. Vidare är du en person som trivs i samarbete med andra likväl som att hantera självständiga ansvarsområden. Samarbete motiverar dig och du uppskattar att dela kunskap med andra. Om verksamheten Som konsult hos Poolia får du en konsultchef som fungerar som din kontaktperson. Tillsammans med din avdelningschef på arbetsplatsen ansvarar konsultchefen för att du trivs och utvecklas i din roll. Detta gör vi genom en nära dialog, hög tillgänglighet och olika typer av uppföljningssamtal. Vi blir din trygga partner genom starten på din nya tjänst. Därtill har vi såklart kollektivavtal och friskvård! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Fältsäljare till Rybrinks!
OIO Väst AB
Företagssäljare

Om tjänsten Som fältsäljare hos Rybrinks får du ett uppdrag som kombinerar försäljning, relationsbyggande och ett stort mått av eget ansvar. Denna roll passar dig som antingen är i början av din karriär och är ute efter ett första steg in i rollen som säljare, eller dig med erfarenhet som vill ta nästa kliv på ett familjebolag som växer. Du utgår antingen från kontoret eller hemifrån och planerar självständigt din säljcykel, besöker dagligvarubutiker (med särskilt fokus på ICA) och arbetar aktivt för att säkerställa att Rybrinks produkter exponeras optimalt och når ut till rätt kunder. Rollen innefattar även att bearbeta fristående butiker, följa upp kampanjer, bygga exponeringar och utöka sortimentets distribution i butik. Du arbetar mot tydliga mål för antal butiksbesök, ny distribution och säljvolymer, där resultat följs upp via CRM-systemet Genero. För att ge dig bra förutsättningar i rollen kommer du att få tillgång till en god struktur vad gäller arbetssätt, produktutbildningar, samåkning med kollegor och nära kontakt med säljkoordinator och försäljningschef. Vi värdesätter din input och du får en viktig röst i Rybrinks interna säljforum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Besöka DVH-butiker regelbundet, med fokus på ICA, för att bygga upp och underhålla starka kundrelationer. Presentera och sälja in produkter och kampanjer. Via kategoriarbete utöka distributionen av Rybrinks sortiment. Bygga exponeringar och säkerställa att säljmaterial exponeras korrekt. Arbeta mot budget och presentera distriktsresultat säljcykelvis. Ta en aktiv roll på konferenser och interna säljmöten för att driva teamet framåt. Om vår partner Rybrinks är en ledande leverantör av hygien- och skönhetsprodukter i Skandinavien. Företaget, som grundades 1983, har en lång och stolt historia av att erbjuda högkvalitativa produkter till både privata och professionella kunder. Sortimentet omfattar ett brett utbud av produkter inom kroppsvård, rengöring och personlig hygien. Företagets mest välkända varumärken är bland annat Topz, Gunry och Clean Touch och ibland de största kunderna hittar man till exempel ICA, Coop, Axfood, Rusta och Dollarstore. På Rybrinks värdesätter man innovation och hållbarhet. Bolaget arbetar ständigt med att utveckla nya produkter och förbättra sitt befintliga för att möta marknadens behov och miljömässiga krav. Deras stora engagemang för kvalitet och kundnöjdhet har gjort Rybrinks till en betrodd partner för många ledande varumärken och återförsäljare. Som en del av Rybrinks team blir du en av 30 medarbetare som tillsammans arbetar för en fortsatt tillväxt och framgång inom hygien- och skönhetsbranschen. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och kundorientering står i fokus. Kulturen präglas också av en familjekänsla där du enkelt blir en del av gemenskapen. Anslut dig till Rybrinks och var med på resan mot att göra vardagen renare och mer hygienisk för människor i hela Skandinavien! Här kan du läsa mer om en tidigare lyckad rekrytering och hur vardagen inom säljorganisationen kan se ut - Karriär på Rybrinks Vi söker dig som Antingen har flerårig erfarenhet av försäljning inom dagligvaruhandeln sedan tidigare. Eller är i början av din karriär och vill kliva in i säljrollen på ett etablerat bolag. Brinner för kundkontakt och har en stark kommunikativ förmåga. Är självgående, strukturerad och van vid att planera och följa upp ditt arbete. Har vana av att arbeta i CRM-system (meriterande men ej krav - Genero). Har goda kunskaper i Officepaketet och kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Innehar B-körkort. Du motiveras av att göra skillnad i butik – att driva försäljning, förbättra hyllplatser, säkra exponeringar och skapa synlighet för Rybrinks varumärken. Du är också en lagspelare som gärna delar med dig av dina erfarenheter och vill bidra till hela teamets framgång. Om anställningen Detta är en rekrytering med start enligt överenskommelse. Du utgår från kontor eller hemmet, har tillgång till tjänstebil och planerar själv dina butiksbesök inom ditt distrikt enligt förtroendetid. Givet resandet ingår övernattning i tjänsten. Uppskattningsvis ett par gånger i månaden. Vi erbjuder en gedigen introduktion med produktutbildning, samåkning och coachning för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Rybrinks tror på långsiktighet – både i sina kundrelationer och i relationen till dig som medarbetare. Hos Rybrinks får du arbeta i ett stabilt företag med en jordnära kultur där det alltid finns någon att fråga och där din insats verkligen gör skillnad. Omfattning: Heltid Arbetstid: 8-17 som utgångspunkt. Övernattning ingår Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid Placering: Jönköping eller Växjö Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Undersköterska till Bruksgatans äldreboende
Jönköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du gör skillnad för andra? Bra, då har vi jobbet för dig! Vi söker nu undersköterskor till Bruksgatans äldreboende – ett äldreboende med somatisk-, demens- och korttidsenhet. Ditt nya jobb På Bruksgatans äldreboende arbetar vi utifrån äldreomsorgens värdegrund: att varje äldre person ska få leva ett värdigt liv och känna välbefinnande (SoL 5 kap 4 §). Som undersköterska är du en viktig bärare av verksamhetens värdegrund, idé och mål. Arbetet sker utifrån ett rehabiliterande och hälsofrämjande förhållningssätt, där vi tar tillvara på individens resurser och möjligheter. Vi utformar omsorgen tillsammans med den enskilde, med fokus på trygghet, självbestämmande och livskvalitet. I rollen arbetar du med personcentrerad omsorg och bidrar tillsammans med dina kollegor till en trygg och meningsfull vardag för våra boende. Arbetsuppgifterna innefattar personlig omvårdnad, vardagliga sysslor (som städ och tvätt), social aktivering, läkemedelshantering samt olika ansvarsområden. Du arbetar även med kontaktmannaskap, upprättar och följer genomförandeplaner och dokumenterar enligt gällande riktlinjer. Du ger läkemedel och utför rehabiliterande insatser på delegation, samt kommunicerar regelbundet med sjuksköterska, arbetsterapeut och enhetschef. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg, särskilt demensvård och korttidsenhet. Du har god datavana och behärskar svenska i tal och skrift, vilket krävs för dokumentation och kommunikation med hyresgäster, anhöriga och kollegor. Du är flexibel, ansvarstagande och trygg i din yrkesroll samt trivs i ett arbete där du både samarbetar och tar eget ansvar. Då vi har hyresgäster som talar serbiska ser vi det som meriterande om du har språkkunskaper i serbiska.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig På Bruksgatan får du en trygg anställning och ett varierande arbete i ett stabilt och kompetent team. Vi är måna om ett gott bemötande och ett respektfullt arbetsklimat. Som anställd i Jönköpings kommun får du också ta del av flera förmåner, såsom betald semester från första anställningsåret och friskvårdsbidrag. Om Bruksgatans äldreboende Bruksgatan ligger på Torpa med närhet till goda kommunikationer. Här finns tre somatiska enheter, två demensenheter och en korttidsenhet. I anslutning till boendet finns en trevlig trädgård och utemiljö som används av både boende och personal. Vi är ett engagerat team med hög kompetens och gott samarbete – och nu söker vi fler kollegor som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Bra att veta Tjänsterna avser tillsvidareanställningar på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg, med arbete varannan helg.  Tjänstgöring på flera av verksamhetens enheter samt resurspass kan förekomma. Heltid är norm i Jönköpings kommun och vi erbjuder alltid 100 % tjänstgöring. Ansökan I din ansökan vill vi att du bifogar personligt brev, CV, examensbevis samt tjänstgöringsintyg. All tidigare tjänstgöring ska kunna styrkas, med tydlig angivelse av omfattning, anställningsform och befattning. Vill du veta mer? Rekryterande chef och fackliga representanter hittar du i kontaktuppgifterna nedan. Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska till Bruksgatans äldreboende! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Systemförvaltare
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Systemförvaltare m.fl.

Lednings- och Verksamhetsstöd Vill du spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens digitala arbetsplats – med särskilt fokus på telefoni och kommunikationslösningar? Brinner du för verksamhetsutveckling och vill vara med och skapa konkret nytta för användare i en samhällsviktig verksamhet? Då kan du vara den verksamhetsnära systemförvaltaren inom ansvarområdet telefoni och digital arbetsplats vi söker till IT-centrum! Rollen som systemförvaltare I rollen som systemförvaltare ansvarar du för att driva den verksamhetsnära utvecklingen och förvaltning av telefonisystemen inom Region Jönköpings län. I ditt uppdrag kommer du ha ett mycket nära samarbete med vår systemförvaltare för Digital arbetsplats och den IT-nära förvaltningen. Du kommer även jobba nära vår utvecklingschef som är ytterst ansvarig för leveransen inom området. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats IT-centrum stödjer invånare, patienter och medarbetare i Region Jönköpings län med digitala lösningar som gör verklig skillnad. Vi drivs av att möta regionens behov av IT-tjänster och att vara proaktiva i att identifiera möjligheter för verksamhetsutveckling genom effektiva IT lösningar. IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med rätt IT-lösningar. Vi arbetar processorienterat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt ISO-certifierade verksamhetssystem. Vi är idag 240 engagerade och framåtlutade medarbetare med hög kompetens och framåtanda inom sina respektive ansvarsområden. Vår vision på regionen är ”För ett bra liv i en attraktiv region!” vilket innebär att vi alla jobbar för en region där människor vill leva, arbeta och utvecklas – med god hälsa, bra miljö och ett rikt kulturliv. IT är en viktig del av denna helhet. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning. Din profil Vi tänker oss att du har en högskoleutbildning inom lämpligt område eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som tryggt rör dig mellan den strategiska helhetsbilden och de detaljer som formar resultatet. Du har en skarp förmåga att förstå och analysera verksamhetens behov – och du använder den förståelsen för att utforma underlag som leder till välgrundade beslut. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med både förvaltning och utveckling i en miljö där förändring är en del av vardagen. Du är van att arbeta i dialog med olika professioner för att kartlägga behov, formulera lösningar och bidra till verksamhetsutveckling. Du är lyhörd i din kommunikation, skapar goda samarbeten och inger förtroende i dina kontakter. Samtidigt är du inte rädd för att ta egna initiativ, driva arbetet framåt – alltid med ett helhetsperspektiv och med verksamhetens bästa för ögonen. Hos oss på IT-centrum är utveckling en naturlig del av vardagen. Vår verksamhet förändras i takt med omvärlden, och vi söker dig som trivs i rörelse, är flexibel och ser möjligheter där andra ser hinder. Vårt erbjudande till dig Hos oss blir du en del av en kreativ, utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad kultur. Vi jobbar tillsammans mot att vara Sveriges bästa IT-avdelning. Här får du möjlighet att växa både som person och i din profession – samtidigt som du bidrar till en stabil grund för digital utveckling i hela vår region. Vi erbjuder en hållbar arbetsmiljö där balans mellan arbete och privatliv är en självklar del. Du har också möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan, när arbetet tillåter. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Karin Törnblom, 072-2436681. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

9 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Supporttekniker till IT-supporten
Sveriges Domstolar
Supporttekniker, IT

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Brinner du för hög service och samtidigt har förmågan och viljan att hitta tekniska lösningar på kundens problem? Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö, då kan det här vara jobbet för dig! Om anställningen I rollen som tekniker i andra linjens IT-support kommer du ge snabb och effektiv support till våra användare inom Sveriges Domstolar. Arbetet är ansvarfullt och i denna roll är det viktigt att du har stor vilja att ta ansvar och lära dig nya saker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera incident- och serviceärenden kring både mjuk- och hårdvara. Felsökning och felavhjälpning sker bl.a. via telefon och fjärrstyrningsverktyg. De supportärende som är mer komplexa utreder du vidare tillsammans med berörd expertkompetens. Till stöd i arbetet har du i första hand teamet för IT-support. Du och dina 3–4 kollegor jobbar under ledning av en teamledare. Arbetsuppgifterna är varierande över tid och det finns goda möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer att fylla en viktig roll i arbetet med att förse Sveriges Domstolar med professionell service och stöd. Vilka är vi? Domstolsverkets IT-avdelning jobbar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa Sveriges Domstolars behov av digitalisering. Totalt är vi drygt 100 kollegor på avdelningen, som arbetar brett inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabb rörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat. Domstolsverket har en IT-miljö som består av ett antal standardsystem och många egenutvecklade webbapplikationer, både interna och e-tjänster. Våra egenutvecklade webbapplikationer är främst utvecklade med open source. Vi har all drift i egen regi med tillhörande infrastruktur inom Linux, Windows, nätverk, brandväggar och databaser. Vi hanterar också en PC-klientmiljö, Print och Mobiltelefoner för drygt 7 000 användare. Tillsammans med dina kollegor kommer du att realisera Sveriges Domstolars befintliga och kommande behov av digitalisering. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och arbetsglädje! Vem söker vi? Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av IT-support i en dedikerad supportorganisation för en större verksamhet (mer än 1000 användare/kunder, gärna myndighet eller motsvarande). Vi ser det positivt om du har erfarenhet av att kombinera både tekniskt och kundorienterat arbete. Du förväntas ha genomfört minst gymnasiestudier (med godkänt resultat), gärna med inriktning på IT. IT-supporten arbetar med ständig utveckling samtidigt som det löpande arbetet inom supporten ska upprätthållas. Vi behöver dig som kan se förbättringar och utveckling i det dagliga supportarbetet och föreslå och genomföra dessa. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, analytisk och lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera en omväxlande vardag. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom följande tekniker/områden:  • Supportinformation, användarguider m.m.  • Windowsbaserad klientmiljö  • Mircorosofts Office-applikationer och Edge  • Grundläggande nätverkskunskaper  • Print i nätverksmiljö, ”Follow me print” m.m.  • Microsofts Configuration Manager  • Active Directory  • Powershell, Automatisering  • Redigering & förvaltning intranät  • Självbetjänings- och ärendehanteringssystem För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Det är 1 tillsvidareanställning som ska tillsättas, 100 % tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag! Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Frågor om tjänsten besvaras v.27 av Emil 036-155346, v.28, 29 av Besmir 036-155644.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
IT - Arkitekt
Combitech AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Combitech växer i Jönköping och vi söker fler IT-arkitekter och lösningsarkitekter. Är du intresserad av en roll där du får utvecklas, ha många kontaktytor och hitta lösningar för våra kunder? Då kan detta vara rollen för dig! Din roll som IT-arkitekt Som IT-arkitekt hos oss är du ansvarig för planeringen och den tekniska inriktningen för komplexa system och utvecklingsprojekt. Du tolkar kundens behov och krav och omsätter dem till lösningsförslag som du sedan implementerar. Du har kontinuerlig kontakt med olika funktioner för att förstå behovs- och kravbilden samt verksamheten. Du upprättar dokumentation kring lösningsarkitektur och tar hänsyn till företagets övergripande infrastrukturella och arkitekturella utveckling i designbeslut. Jobbet kan innefatta strategiska teknikval, framställning av utvecklingsplaner, stöd till ledning, projektledar, utvecklingsteam samt kontakt med leverantörer. Rollen innebär att du kommer att utveckla tekniska lösningar på olika IT-relaterade problem och skapa grundläggande strukturer för system och integrationer med ett långsiktigt perspektiv. Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och externa aktörer. Vem är du? Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning i grunden. Du bör ha några års erfarenhet som arkitekt, och om du har erfarenhet av utveckling, certifiering inom arkitektur, eller arbete med molnbaserade lösningar (Azure, GCP, AWS), ses det som meriterande. Vi söker dig som har strategier för att lösa eventuella problem på väg mot målet. Du är professionell i din yrkesroll och har hög kompetens inom området. Viktiga egenskaper är analytiskt tänkande, kreativitet, kommunikationsförmåga och ledarskap. Du bör trivas med att interagera med andra människor och ha förmågan att leda, samt kunna växla mellan teknik och organisation med ett holistiskt och tvärfunktionellt angreppssätt i ditt arbete. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdagen till följd av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson Susanne Lieberg, +46 734188769 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten

9 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Socialsekreterare till Ekonomiskt bistånd - Tillsvidare och vikariat
Jönköpings kommun
Socialsekreterare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett varierande och utvecklande arbete där en dag aldrig är den andra lik? Välkommen att söka tjänsten som socialsekreterare inom försörjningsstöd. Ditt nya jobb Hos oss jobbar vi med att utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt stöd och aktivt arbeta med motivationsarbete där varje individ är unik men målet alltid är att nå en självförsörjning. Vi erbjuder utbildning i MIX som är vår utredningsmall. I Jönköpings kommun har vi även börjat med e-tjänst där våra kommuninvånare som är i behov av ekonomiskt bistånd kan ansöka digitalt. Som socialsekreterare hos oss har du dessutom en rad olika stödfunktioner som ger dig trygghet i din arbetsroll. Stödresurser som finns att tillgå är bland annat försörjningsstöd resurs samt en kommunjurist med socialförvaltningen som sitt arbetsområde. I arbetsteamet finns en förste socialsekreterare som ger handledning och finns som stöd när du fattar beslut i ärenden. Vi har väl utarbetade rutiner och processer och många kollegor att samarbeta med. Dessutom finns stöttning av din närmaste chef. Din kompetens Vi söker dig som har socionomexamen och det är önskvärt om du som söker har erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd eller har erfarenhet av annat myndighetsutövande uppdrag.  Du är väl insatt i socialtjänstlagen och har MI utbildning. Det är meriterande om du har ett B-körkort. Som person har du en god samarbetsförmåga, är flexibel och nyfiken. Du är van vid att arbeta i högt tempo och är intresserad av och har förmåga att motivera och stödja människor i processer som leder till självförsörjning. Du kan vidare prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och är mål- och resultatorienterad. Du har goda kunskaper i svenska språket, både gällande tal-, läs- och skrift. Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Som socialsekreterare hos oss erbjuder vi dig 7 timmars arbetsdag, flextid och en grundlig introduktion i arbetet. Länk till förmånslistan: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Hos oss inom område Försörjningsstöd i Jönköpings kommun lägger vi stor vikt vid att tillsammans arbeta framåt mot och utveckla framtidens socialtjänst. Vi hjälps åt, lär av varandra och stimuleras av att dagligen vara med och utveckla och ta ansvar för verksamheten. Vi finns i nyrenoverade lokaler på Slottsgatan 5, Jönköping. Bra att veta I denna rekrytering tillsätts en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse och ett tidsbegränsat vikariat med start 1/9 2025 eller enligt överenskommelse. Vikariatet har avslut enligt överenskommelse, troligtvis avslut i mitten av augusti 2026. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV, bifogat examensbevis från socionomutbildningen samt tidigare tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft. Vi använder oss av löpande urval. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Automationstekniker till Orkla Snacks Sverige
Poolia Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du jobba med teknik i framkant och vara med och utveckla automationen i en högteknologisk godisfabrik? Vi söker en erfaren automationstekniker som brinner för felsökning, programmering och förbättringsarbete. Efterfrågan på BUBS produkter är stor och trycket på produktionsanläggning i Jönköping är hög. För att möta den långsiktiga efterfrågan gör Orkla Snacks nu en större investering i utbyggnad av godisfabriken för fördubblad kapacitet. Om tjänsten: Som Automationstekniker arbetar du med att säkerställa att våra automatiserade system och maskiner fungerar optimalt. Du genomför felsökningar, uppdaterar el-ritningar, programmerar PLC-system och deltar i utredningar av avvikelser. Du får arbeta i en miljö med stark teknisk utveckling och hög förändringstakt, där du också bidrar med förbättringar och smarta lösningar. Du får möjlighet att arbeta med automation i framkant inom en framåtsträvande verksamhet som satsar på utveckling, kompetens och innovation som dessutom producerar Sveriges mest älskade godis. Du rapporterar till Underhållschefen och jobbar tätt ihop med produktionsteamen och övriga kollegor på underhållsavdelningen. Placering är på anläggningen på Torsvik i Jönköping. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Felsöka och åtgärda fel inom automation, el och styrsystem Programmera och uppdatera PLC-system Läsa, skapa och revidera el-ritningar Delta i rotorsaksanalyser och förbättringsarbete inom LIA (avvikelsesystem) Medverka i projekt kopplat till nyinstallation och teknisk utveckling Vem är du? Vi söker dig som har en KY-utbildning inom automation eller motsvarande teknisk bakgrund, samt minst fem års erfarenhet från tillverkande industri, gärna inom processindustrin. Du har gedigen kunskap inom PLC-programmering och felsökning, och är van vid att arbeta med el-dokumentation och ritningar. För att lyckas i rollen krävs ett strukturerat arbetssätt, ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Som person är du lösningsorienterad, metodisk och har ett brinnande intresse för automation. Du trivs med att arbeta självständigt men uppskattar också värdet av samarbete och bidrar aktivt i teamet. Du är nyfiken, engagerad och drivs av att hitta förbättringar. Om Orkla Snacks Sverige: Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Koncernen har drygt 18 000 anställda och omsätter cirka 43 miljarder NOK. Orkla Snacks Sverige gör livets små stunder större, med älskade och starka varumärken inom kex, snacks och konfektyr såsom OLW, Cheez Doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Smash och BUBS. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad, Nöbbelöv och Jönköping. Bolaget, med cirka 370 medarbetare, omsätter ca 2,4 miljarder kronor årligen. På Orklas anläggning söder om Jönköping producerar man konfektyr under varumärket BUBS där du bland annat hittar Hallon-Lakrits Skallen. På anläggningen är man idag ca 70 anställda. Läs mer om oss på www.bubs.se. Bra att veta: I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Poolia. Ansvarig rekryteringskonsult är Halima Iman Barre ([email protected]). Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 10/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
System Safety Engineer 
AxÖ Consulting AB
Övriga civilingenjörsyrken

Junior System Safety Engineer  Vi söker nu en System Safety Engineer till ett utvecklingsinriktat team inom tekniksektorn. Du kommer att bli en del av en grupp som arbetar med systemsäkerhet och logistiskt stöd, där säkerhet är en central del i hela produktens livscykel – från idé till färdig produkt. I rollen kommer du att samarbeta tätt med både utvecklings- och kundprojekt. Du får möjlighet att påverka produktdesignen och funktionaliteten samt bidra till att säkerställa att slutprodukten inte innebär oacceptabla risker för människor, egendom eller miljö. Våra produkter används i utmanande miljöer, vilket ställer höga krav på kvalitet och systemsäkerhet. Som System Safety Engineer är du involverad från start i utvecklingsprojekten. Du kommer att genomföra kontinuerliga analyser och utvärderingar av både prototyper och färdiga produkter, där din uppgift är att kritiskt granska konstruktionen och identifiera potentiella risker. Vi söker dig som har: Ingenjörsexamen inom ett relevant område, gärna med inriktning mot produktutveckling Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med riskanalyser, antingen genom utbildning eller yrkesliv Civilingenjörsexamen eller master inom produktutveckling Tidigare arbetslivserfarenhet inom systemsäkerhet eller liknande tekniska områden Om uppdraget: Start: 1 september Omfattning: Heltid Längd: 1 år Plats: Huskvarna Är du i början av din karriär och vill utvecklas i en roll där säkerhet står i fokus? Skicka in din ansökan redan idag! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Skjutstativförare
Randstad AB
Truckförare

Arbetsbeskrivning Är du en driven och erfaren skjutstativförare som vill arbeta i ett härligt team hos en av våra kunder i Nässjö? Då är det dig vi söker! Som truckförare arbetar du med att plocka och packa orders som ska skickas till kund. Du kommer att arbeta tillsammans med ett team om ca. 15 personer och rapportera till teamledare. I arbetet kan det även förekomma tunga lyft så vi ser gärna att du trivs med att arbeta fysiskt. Ordrarna plockas med skjutstativtruck och ett körtest utförs innan anställning. Arbetstiderna är förlagda på tvåskift måndag-fredag kl. 05.00-13.30 och kl. 14.00-23.30 men kan du enbart jobba dagtid är vi nyfikna även på dig.  Vi söker dig som tidigare kört truck (B3) och har erfarenhet inom lagerarbete. Som person är du driven, engagerad och en lagspelare. Du är stresstålig och kan hantera flera bollar i luften samtidigt som du är flexibel. Vidare ser vi att du trivs med ett fysiskt arbete och där du arbetar i nära samarbete med andra i verksamheten. Det är ett krav med truckkort B3 och erfarenhet av att köra skjutstativtruck. Vi ser även att du är flytande i svenska i tal som skrift.  att vara konsult  Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. om randstad professional Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Du blir anställd av Randstad men arbetar ute hos vår kund. Vi erbjuder en visstidsanställning på 6 månader med goda chanser till förlängning. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef på mail: [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mail.  Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Plock och pack Truckkörning Kvalifikationer Truckkort (B3) Svenska i tal som skrift Körkort B meriterande Erfarenhet av lagerarbete Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025