Vill du ta ledarskapet till nästa nivå – i en verksamhet som gör skillnad? Som ekonomichef för hälso- och sjukvården i Region Värmland kliver du in i en strategiskt viktig roll där ditt ledarskap är avgörande för helheten. Du blir en nyckelperson i ledningen, med ansvar för att driva ekonomistyrning, analys och utveckling framåt i en komplex och samhällsviktig organisation. Här leder du genom att engagera, skapa förtroende och se helheten. Arbetsbeskrivning Som ekonomichef till Hälso- och sjukvården är du är en partner till hälso- och sjukvårdsdirektören och hälso-och sjukvårdens ledningsgrupp. I rollen som ekonomichef hälso- och sjukvård kommer du att: - Ha helhetsansvar för ekonomistyrning med ansvar för uppföljning, budget, prognos och målstyrning inom hälso- och sjukvården. - Ta fram ekonomipresentationer till hälso- och sjukvårdsledning och nämnd. - Ta fram beslutsunderlag och förslag på åtgärder för en ekonomi i balans. - Stödja med analys och beslutsunderlag för vägval inom hälso-och sjukvården. - Tillsammans med ledningsgruppen för planerings- och ekonomiavdelning leda och genomföra utvecklingsarbete av nyckelprocesser inom avdelningen. Rollen innefattar även ett nära samarbete med controllerchefen, där du – utan personalansvar – bidrar till ledning och fördelning av såväl arbetsuppgifter som information till de 17 controllers som arbetar inom hälso- och sjukvårdsområdet. I rollen rapporterar du till regionens controllerchef samt indirekt till ekonomidirektören för regionen. Du är en partner till regionens hälso-och sjukvårdsdirektör och ingår i hälso- och sjukvårdens ledning. Dina kunskaper och kompetenser För tjänsten krävs: - Universitets/högskoleutbildning inom ekonomi och erfarenhet som vi bedömer relevant för arbetsuppgifterna. - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. - God analytisk förmåga och du kan växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter samt ha god förmåga att prioritera. - Erfarenhet av seniora ekonomiroller i stora och komplexa organisationer. - Erfarenhet av verksamhetsplanering och ekonomisk styrning på strategisk och övergripande nivå. För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av kvalificerat uppdrag som ekonomichef i en komplex organisation, meriterande är erfarenhet från hälso- och sjukvård. Vi ser även att du har förmåga att leda genom att tillvarata medarbetarnas kompetenser och skapa engagemang och delaktighet. Du är en trygg person som enkelt etablerar och upprätthåller professionella kontakter och relationer. Ledarskap i Region Värmland Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du en affärsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Chefscontroller (Plant Controller) hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Chefscontroller hos Ahlstrom är du övergripande ansvarig för ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du har personalansvar för två engagerade controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam) samt Plant Controller för verksamheten i Jönköping (båda bruken ingår i samma juridiska enhet). Du rapporterar till Business Unit Controller som utgår från Billingsfors. Tjänsten präglas av en internationell miljö varför stora delar av kommunikationen sker på engelska. Exempel på arbetsuppgifter: - Ansvara för anläggningens resultat (P&L), rörelsekapital och kassaflöde. - Koordinera stängningsprocessen av bolagets rapportering och finansiella resultat i enlighet med koncernens-/ svenska- och internationella redovisningsprinciper. - Samordna budget, prognoser och långsiktig finansiell plan för anläggningen. - Delta i och ge den lokala ledningsgruppen finansiella och affärsmässiga insikter för att förbättra resultat. - Bistå vid beredning av kvartalsprognoser, årsplan och affärsplan. - Stötta FSC-teamet i revisionsfrågor samt extern och intern rapportering. - Coaching, mentorskap och regelbunden feedback till personalen. - Övergripande ansvar för och förbättring av processer och rutiner. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift. - God förmåga att leda ett team och arbeta effektivt i en dynamisk och snabbföränderlig miljö. Du trivs med ett självständigt arbete i nära samarbete med andra. Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och ett intresse av ekonomi och tillverkningsindustri. Du brinner för analys och effektiviseringar och drivs av att få ta ett stort eget ansvar och skapa mätbara resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner. Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök. Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten på: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/838603/ För mer information vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.
Om företaget ANDRITZ AB ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 medarbetare. ANDRITZ finns på ca 280 platser i 40 länder. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat pappers- och massaindustrin, sågverk och kraftvärmeverk med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB i Sverige är det ca 450 medarbetare med kontor och filialer i Iggesund, Karlstad, Norrköping, Linköping, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. Affärsområdet Wood Processing Service levererar servicetjänster, reservdelar, uppgraderingar och moderniseringar för vedgårdar, renserier och bränslehanteringar till kunder inom skogsindustri och bioenergisegmentet. Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag ? Vi söker en självgående och initiativrik Serviceingenjör ! Dina arbetsuppgifter I rollen som Serviceingenjör ingår du i ett team som arbetar mot pappers- och massabruk i Skandinavien samt bioenergianläggningar i samma region. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, leda och utföra montage på utrustningar inom området wood yard, dvs vedgård, renserier samt bränslehantering för bioenergi-pannor. Uppdragen varierar från mindre servicejobb till större ”re-builds” och projekt. Du är kontakt mot kunder, leder underleverantörer i arbetet och deltar i offertframtagande samt hela utförandet på site inom projekten/uppdragen. I tjänsten ingår resor och servicebil. Vårt kontor ligger i Örnsköldsvik men ANDRITZ har kontor i flertalet svenska städer tex Sundsvall, Varberg eller Karlstad som du kan utgå ifrån. Vi erbjuder dig: Hos ANDRITZ får du vara en del av ett världsledande, globalt bolag med kollegor över hela världen. Du kommer att vara omgiven av en positiv laganda med stödjande kollegor som är villiga att samarbeta, dela kunskap och lära tillsammans. Dina kollegor är engagerade och kompetenta vilket innebär goda förutsättningar för din egen kompetensutveckling i din roll och det erbjuds också många utvecklingsmöjligheter inom bolaget. I ditt arbete får du träffa många olika människor och har möjlighet att upptäcka nya platser. Vi erbjuder dig varierande utmaningar och friheten att i stor utsträckning planera ditt eget arbete. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund, erfarenhet av att arbeta med säkerhet i fokus, planering i projektform samt att utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner. Du kanske tidigare arbetat i en liknande roll inom pappers-och massabruk och är van att resa och trivs med det. Som person är du självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder. Vi söker dig som trivs med både människor och maskiner, det du eventuellt inte kan inom teknik kan ANDRITZ utbilda dig inom. I din roll har en synnerligen god backup av rejält kompetenta kollegor. Ansökan Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 22 juni 2025. Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Jennie Helmersson på telefonnummer: 073 351 27 05, [email protected]
PRODUKTIONSPERSONAL TILL AURENA LABORATORIES ARBETSUPPGIFTER Är du en erfaren produktionsarbetare som trivs inom industrin men känner dig redo för nya utmaningar i en inspirerande arbetsmiljö? Vi på Aurena söker nu engagerade produktionsarbetare med erfarenhet av liknande roller. Som produktionsarbetare hos oss kommer du att bli en del av ett dynamiskt team där samarbete och god kommunikation är nyckeln till framgång. Du kommer att arbeta vid olika arbetsstationer och ansvara för att kvalitetssäkra våra produkter samt säkerställa att tillverkningsprocessen flyter smidigt. Självständigt arbete förekommer också. Exempel på arbetsuppgifter: Paketera och testa produkter enligt fastställda rutiner Dokumentera och rapportera produktionsresultat Utföra maskinomställningar Om du är en lagspelare med öga för detaljer och en vilja att utvecklas vill vi gärna höra från dig! PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi tror att du som söker arbetar eller har arbetat i en liknande roll och att du nu är sugen på nya utmaningar! Vi tror också att du trivs i en arbetsmiljö som genomsyras av god laganda och kvalitetsmedvetna kollegor. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad person som är social och bidrar till god stämning i arbetsgruppen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Viktigt för tjänsten är: Att du talar och skriver svenska Att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete Att du har tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet OM TJÄNSTEN Tjänsten som produktionsarbetare är ett heltidsjobb där du arbetar 2- eller 3-skift. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och uthyrd till Aurena Laboratories. Efter 6 månader finns det goda möjligheter till anställning direkt hos Aurena Laboratories. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN
Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i samhällskunskap och/eller pedagogik, där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare. Tjänsten består av undervisning av följande kurser: - Samhällskunskap 1 och 2 - Ledarskap och organisation - Människorsmiljöer - Kommunikation Mentorskap ingår i tjänsten. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. Svensk lärarlegitimation. Behörighet i aktuella ämnen. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever och kollegor. Villkor Anställningsform: Tillsvidare, ferietjänst. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 100% Tillträde: 7 augusti 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Nu är vi på jakt efter en service- och kundfokuserad receptionist. Arbetsuppgifter Som receptionist på Sundstabadet är du en av de första som möter våra gäster. Ditt jobb kommer främst att handla om en sak och det är att ge våra kunder en härlig upplevelse på Sundstabadet. Det betyder att Sundstabadet alltid behöver synas från sin bästa sida och att kunderna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor skapar en välkomnande känsla på Sundstabadet. I tillägg till att vara kundens första kontaktpunkt så kommer du även att arbeta med verksamhetens kassasystem, vara delaktig i fakturahantering samt upprätthålla varuflöden och lager. Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Du kommer att arbeta på ett rullande schema över verksamhetens öppettider som innefattar tidig morgon, kvällar och helger. I dagsläget har vi öppettiderna kl. 06.30 - 21.30. Detta passar för dig som önskar variation i dina arbetstider. Kvalifikationer Som receptionist på Sundstabadet är du en driven och säljande person som motiveras av att möta och skapa relation till kunder. Din energi och ditt engagemang sprider sig till både anläggningens kunder och dina kollegor. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt kunna ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du kan arbeta i ett högt tempo, vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär samt ha ett lösningsorienterat fokus. Du behöver ha erfarenhet från tjänster med fokus på kundbemötande så som exempelvis receptionist, butiksarbete eller liknande där kassaarbete ingått i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta digitalt vilket gör att du behöver ha god datorvana och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med start från 6/10 2025, med möjlighet till förlängning. Urval och tillsättning sker löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer kommer att ske under v 33. Om Karlstads kommun Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet. Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Sundstabadet är en av landets största badanläggningar med närmre 400 000 inpasseringar årligen. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du förmågan att agera när det händer? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som tekniker arbetar du med att stödja och utveckla enhetens arbete med drift och förvaltning av systemet för utomhusvarning. Systemet för utomhusvarning består av ca 4300 ljudsändare som finns över hela landet. I arbetet ingår att planera och genomföra underhåll av utomhusvarningssystemet. Arbete sker till stor del i fält och resor, inom landet, förekommer kontinuerligt i anställningen. I dina arbetsuppgifter ingår att: Planera för genomförande av underhåll och nyinstallation av varningssystem. Felsöka och reparera ljudsändare, både elektroniska och pneumatiska. Flytta och installera nya ljudsändare inklusive de förarbeten som krävs i rekognosering etc. Felsöka och reparera ingående komponenter i styrsystemet för utomhusvarningen (styrdatorer, manöverpanel, centralenhet och styrskåp). Samplanera arbete med kommunala aktörer och underleverantörer. Vi söker nu medarbetare till följande arbetsområde: - Arbetsområde Götaland (majoriteten av arbetet sker i västra delarna av området) - Arbetsområde Svealand (majoriteten av arbetet sker i östra delarna av området) - Arbetsområde Norrland (majoriteten av arbetet sker i östra delarna av området) Ange i ansökan om du söker en eller fler av de arbetsområden som listas ovan. Huvuddelen av ditt arbete kommer att ske inom arbetsområdet men du kommer att samarbeta med kollegor och ibland även tjänstgöra i andra geografiska delar av landet. Resor sker i mindre omfattning till Karlstad, där enheten är placerad. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - El- teleteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. - B-auktorisation i enlighet med gällande krav från Elsäkerhetsverket (ska styrkas vid ansökan). - Körkort med minst B-behörighet. Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av arbete med utomhusvarningssystemet. - Flerårig erfarenhet inom installationsarbeten. - Erfarenhet av arbete med spänningssatta anläggningar. - Auktoriserad lågspänning, AL. - Erfarenhet av arbete med trycksatta anläggningar. - Byggteknisk kompetens för hantering av genomföringar i tak och brandskyddsväggar. - Genomfört utbildning för arbete på tak (>13m). - Erfarenhet av hantering av skylift. - Erfarenheter av att leda underleverantörer. - Körkort med utökad behörighet (E) för tungt släp tillkopplat till din bil. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning på sex månader. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm. Önskemål om annan placering på någon annan av MSB:s verksamhetsorter ska anges i ansökan och blir föremål för särskild prövning. Resor i anställningen är vanligt förekommande. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Du kommer vara placerad vid Enheten för befolkningsskydd och kärnenergiberedskap som tillhör Avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att tillgodose befolkningens behov av skydd genom arbete med varning, utrymning, inkvartering och hemskyddsorganisation. I uppgiften ingår utveckling, drift och förvaltning av systemet viktigt meddelande till allmänheten (VMA) samt system för utomhusvarning. Enhetens uppgift är att samordna utvecklingen av statlig räddningstjänst och stärka samhällets förmåga att förebygga och hantera en kärnteknisk olycka, både i fred och vid höjd beredskap. Enheten ansvarar även för tillsyn av densamma. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Norlander. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025.
Sommarjobb i köket på italiensk restaurang Är du passionerad för matlagning och vill vara en del av vårt team i sommar? Vi söker nu en driven och engagerad person till vårt kök på Ll´amice, en populär italiensk restaurang belägen i Karlstad. Som en del av vårt köksteam kommer du att arbeta nära våra kockar och hjälpa till med att tillaga italienska rätter och hålla köket i toppskick. Arbetsuppgifter: Förbereda och tillaga italienska rätter som pasta, pizza, antipasti och mer Hålla köket rent och organiserat Assistera kockarna vid behov och arbeta i ett högt tempo Säkerställa att hygien- och säkerhetsföreskrifter följs Vi söker dig som: Har ett genuint intresse för matlagning, särskilt italiensk mat Kan arbeta effektivt och i ett högt tempo Är noggrann och har god samarbetsförmåga Är flexibel och öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter Har erfarenhet av att arbeta i kök (meriterande men inte ett krav) Vi erbjuder: Ett roligt och dynamiskt arbetsklimat Möjlighet att utvecklas och lära sig mer om italiensk matlagning Arbetstider under sommaren (start och slutdatum kan diskuteras) Möjlighet till förlängning eller fortsatt anställning beroende på behov och prestation Låter det intressant? Skicka gärna din ansökan till [email protected] eller kom förbi restaurangen och lämna ditt CV direkt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Beskrivning Elevassistenter arbetar i skolan och hjälper elever som behöver stöd för att kunna följa med i undervisningen. Det är ett uppdrag för dig som söker varierande arbetsuppgifter, som är ett omväxlande arbete där ingen dag är lik den andra. Resursskolan i Karlstad är enheter för elever i behov av särskilt stöd. Vi strävar efter att skapa en trygg, stimulerande och inkluderande lärmiljö där varje elev ges möjlighet att nå sin fulla potential. Resursskolan riktar sig till elever i årskurs 4–9 som har så omfattande behov av särskilt stöd att det inte kan tillgodoses i den ordinarie skolan. I Karlstad finns fyra kommunala resursskolor. Resursskolorna är självständiga skolenheter med egen rektor, även om flera av dem delar lokaler med andra skolor. Till kommande läsår söker vi nu två elevassistenter till två av våra enheter för elever i årskurs 7-9 på Karlstads https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/resursskola. Arbetsuppgifter Som elevassistent hos oss kommer du att arbeta nära våra elever och pedagoger för att ge individuellt anpassat stöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att du stöttar elever i deras lärande både enskilt och i grupp, utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Du kommer också att hjälpa till med sociala situationer och bidra till en positiv gruppdynamik, samt assistera vid praktiska moment och aktiviteter under skoldagen. Ett nära samarbete med lärare och annan personal är centralt för att säkerställa en helhetssyn kring elevernas utveckling och välmående. Ditt arbete är avgörande för att bidra till en trygg och strukturerad skolmiljö. Du ska vara en trygg vuxen för elever i särskild undervisningsgrupp, ett stöd i undervisningen och samarbeta kring det individuella stödet i särskild undervisningsgrupp. Du förväntas planera och delta i rastverksamheten för elever i särskild undervisningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad elevassistent eller har tidigare erfarenheter som kan bedömas som likvärdig. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med elever med en NPF-diagnos gärna från skolverksamhet eller liknande. Du är van vid att stötta enskilda elever med särskilda behov. Du är engagerad och har eleverna i fokus. Du har en hög arbetsmoral och följer våra gemensamma rutiner och beslut. Du agerar snabbt och omprioriterar vid behov i samråd med dina kollegor. Du vågar ta eget initiativ och är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra personer. Du har lätt för att skapa goda relationer och kan underhålla dem på ett professionellt sätt i din yrkesroll. Det är ett plus om du kan ha paus- och rastaktiviteter med eleverna som främjar deras praktiska sidor och motorik. Framför allt söker vi en ny kollega som visar glädje i att jobba med barn och ungdomar och som aktivt väljer det här uppdraget och vill vara hos oss på Resursskolan. Självklart har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort krävs då arbetet kan komma att innebära att köra elever till undervisning på andra skolor i Karlstad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Jobbeskrivning Som elektriker får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation, underhåll och felsökning. Du får egen servicebil och åker mellan dina kunder emellanåt arbetar man i lag men oftast självständigt. Arbetsuppgifterna kommer skilja sig på dem olika arbetsplatserna då projekten är i olika skeden. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder och analysera samt dokumentera arbetet för att säkerställa kvalité och en trygg miljö. Du planerar din dag med informationen i respektive uppdrag. Rotationsgång Måndag-Torsdag (Restid på måndagar under arbetstid) Måndag-Måndag (7/7 rotation). Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Felsökning av elmätare Byte av tygkablar Installation av mätare Driftsättning Din profil För att vara en attraktiv elektriker på eLinked ser vi gärna att du värdesätter yrkesstolthet, en vilja att göra ett snyggt och bra jobb samtidigt som du är en schysst arbetskollega. Det är viktigt att kunna samarbeta likaväl som att arbeta självständigt. Krav för att söka tjänsten: Fullständig El-utbildning ECY eller likvärdigt el-certifikat godkänt/validerat utlåtande av installatörsföretagen Minst 2 års erfarenhet som elektriker. Körkort B, Manuell. Meriterande: Kurser och certifikat såsom liftkort, fallskydd, ESA etc. Snöskoter körkort Tidigare erfarenhet av arbete som serviceelektriker mot privatkunder. Tjänsten erbjuder Som elektriker på eLinked arbetar du ihop med våra övriga elektriker och ledande montörer ute på projekten. Du går som uthyrd konsult till dom projekten vi är med och samarbetar på. När projektet sedan är klart placerar vi om dig på något nytt likvärdigt projekt, eller efter nya önskemål om du vill testa något annat.Här ges möjligheten att få bredda sin kompetens och sitt kontaktnät inom branschen. Utöver det så erbjudes många härliga arbetskollegor i ett ungt och dynamiskt gäng, med många trevliga aktiviteter på firman. Vi arbetar kontinuerligt med att kompetensutveckla våra elektriker genom att följa deras erfarenhet och utbilda inom kurser. Många av våra elektriker har startat som 1-3 års montörer och är idag Ledande montör på projekt, eller ledande montörer som idag är arbetsledare eller projektledare. eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7. Ett stort kontaktnät i el-branschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Ansökan Välkommen med att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV. Löpande urval tillämpas, därmed kan tjänsterna komma att tillsättas innan annonsen löper ut.
Välj ett jobb för att visa detaljer