Utesäljare - Arbeta 4 dagar i veckan
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

4 dagar sedan
Sista ansökan:
14 december 2025
Butikssäljare Karlstad
Lidl Sverige KB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikssäljare som vill rocka 20 timmar i veckan med oss! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften.  Detta innefattar uppgifter som: •    Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda •    Säkerställa färskhet och slutdatum på varor •    Hålla rent och fräscht i butiken •    Betjäna kunder i kassan •    Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. •    Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch •    Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar  •    Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension.  Vill du vara med på vår resa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: •    Klicka på “Sök nu” •    Fyll i formuläret  •    Bifoga CV  Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 20 timmar i veckan. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Karlstad arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 september 2025
Rekryteringskonsult till oss på Tacting
Testhuset Urval & Utveckling AB
Personal- och HR-specialister

Om tjänsten Som Rekryteringskonsult på Tacting kommer du att vara ansvarig för hela rekryteringsprocessen, från införsäljning till uppföljning av kandidat och kund. Du kommer att arbeta nära våra kollegor, kandidater och kunder för att säkerställa att vi levererar bästa möjliga tjänster. Tjänsten är baserad i Karlstad. Viktiga delar i ditt nya arbete: Att driva rekryteringsprocesser från start till slut Införsäljning och uppföljning av kandidater och kunder Att utveckla och överta kunder i regionen Vi förväntar oss att du med tiden blir trygg i din roll, har en bra struktur i ditt arbete och kan sälja in Tacting med enkelhet. Du ska kunna hantera dina rekryteringsprocesser effektivt och uppnå dina effektivitetsmål samt budgetmål. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du får energi av att hantera flera arbetsuppgifter och uppdrag parallellt. Du tycker om att knyta relationer med både våra kunder och kandidater men har samtidigt inga problem med att hantera administrativt tungt arbete. Tidigare erfarenhet inom rekryteringsbranschen och/eller en kundorienterad bransch är meriterande och vi värdesätter din personlighet högt. Vi letar efter någon som har: Hög energinivå och förmåga att hålla igång många uppgifter samtidigt Lätt för att knyta nya kontakter och är nära till skratt Förmåga att prioritera och är lösningsorienterad En riktig vinnarskalle! Vi erbjuder bland annat: Ett stimulerande arbete som gör skillnad för människor och organisationer En arbetsmiljö som andas frihet och eget ansvar Förmåner som träning tillsammans, friskvård, gemensamma aktiviteter och sjukvårdsförsäkring Om oss Tacting är ett ledande företag inom HR och rekrytering, kända för vår kvalitet och vår vilja att förändra branschen. Under 2023 blev vi nominerade till årets rekryteringsföretag i Sverige, en nominering som speglar vår ambition och vårt engagemang för att alltid leverera högsta standard till våra kunder och kandidater. Vi vill fortsätta att utvecklas och söker nu en engagerad Rekryteringskonsult som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss. Om processen Vi tror på tester och för att jobba på Tacting behöver du göra det samma. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser kan vi göra en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på [email protected]. Låter detta som ett spännande och kul jobb för dig? Skicka in din ansökan och bli en del av Tactings resa senast den 31 juli.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Controller till Ahlstrom

Är du en verksamhetsinriktad Controller som brinner för att utveckla sina färdigheter och vill vara del av vår fortsatta resa? Är du intresserad av att arbeta i en kvalificerad roll i ett stabilt och växande bolag i en framtidsbransch? Då kan du vara den person vi söker till rollen som Controller hos Ahlstrom i Billingsfors, ett av världens ledande företag inom cellulosabaserade material. Som Controller hos Ahlstrom arbetar du tillsammans med ditt team med ekonomisk styrning, uppföljning och kontroll för verksamheten i Billingsfors. Du ingår i ett controller team som består av fyra Controllers. Du arbetar även nära företagets FSC-team (redovisningsteam). Exempel på arbetsuppgifter: - Delta i månadsbokslut, budgetering och prognosarbete. - Sammanställa, analysera och rapportera balanskonton och nyckeltal. - Produktkalkylering och lagervärdering tillsammans med verksamheten. - Anläggningstillgångar – projekt och rapportering. - Stödja FSC-teamet med kundreskontra och inkassoprocesser mm. - Stödja Plant Controller i både Billingsfors och Jönköping i förbättringsaktiviteter och projekt. Den dagliga arbetsplatsen är på Ahlstrom i Billingsfors som ligger söder om Bengtsfors. Möjlighet finns att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka samt att veckopendla och övernatta i företagets herrgård som ligger i anslutning till fabriken i naturnära Billingsfors. Kvalifikationer: - Högskoleutbildning inriktning redovisning eller motsvarande utbildning och erfarenhet. - Goda kunskaper i redovisning. - Erfarenhet från tillverkningsindustrin är meriterande. - Hög digital mognad samt goda kunskaper i Office, främst Excel - God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift.  - Lagspelare med intresse för att förstå och stödja affärsbehov.  Som person är du positiv, flexibel, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du har en god analytisk förmåga och gillar att vara del av ett team. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om Ahlstrom Ahlstrom är världsledande inom fiberbaserade specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar tre växande och distinkta slutmarknader. Filtration & Life Science, Food & Consumer Packaging och Protective Materials. Koncernen omsätter cirka 3000 mEUR på årsbasis och har cirka 6800 medarbetare. Läs mer på http://www.ahlstrom.com/. Billingsfors är ett integrerat bruk varför det tillverkas pappersmassa som vidareförädlas till pappersprodukter som levereras till kunder runt om i världen. Omsättningen 2024 översteg 1,4 miljarder SEK och verksamheten har 290 anställda. Företagets värderingar är ansvarstagande, ständig utvecking, omtanke samt arbeta som ett team. Vi erbjuder Vi erbjuder en omväxlande roll hos en attraktiv och stabil arbetsgivare som satsar framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling. Arbetsmiljön präglas av en vänskaplig och familjär arbetskultur. Du får ett nära och coachande ledarskap, stöd från engagerade kollegor samt kontinuerlig kompetensutveckling. Vi vill ta vara på dina drivkrafter - vi tror att engagerade och motiverade medarbetare med rätt kompetens är nyckeln till framgång och en avgörande faktor till att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål och visioner.  Övrigt Tjänsten är på heltid, tillträde efter semestern eller enligt ök.  Låter det intressant? Varmt välkommen att söka tjänsten via länken: https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/840344/ Vid frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg som nås på 0727164381.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kallskänka till Café Vänern i Karlstad
Compass Group AB
Kockar och kallskänkor

Tillsvidare, deltid 83% Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Nu söker vi en kallskänka som med glädje och positivitet vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med entusiasm levererar du enastående service till caféets alla gäster. I tjänsten ingår bland annat förberedelse och servering av mat och dryck, kassahantering samt hålla arbetsplatsen och ren och fin. Ibland kan även inventering och beställning av varor förekomma. Om Café Vänern Café Vänern är ett café beläget på Karlstad Universitet där vi serverar allt från hälsosamma sallader, frukost, olika mackor, gott hembakat fika och kaffe. Du jobbar heltid under teminerna och har längre ledighet under sommaren och vid jul. Arbetstiderna är ca: 07,30-15,30 Måndag-Fredag. Helgerna har vi stängt. Vem är du? • Du är över 18 år • Du har god erfarenhet av bakning • Du ser en glädje i att arbeta aktivt med merförsäljning • Du har inga problem med att arbeta självständigt så väl som i grupp • Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen • God service är viktigt för dig där ett leende och ögonkontakt är en självklarhet • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du tycker om att planera och strukturera ditt arbete så att det blir effektivt • Du talar och skriver svenska • Har tidigare erfarenhet av arbete som kallskänka Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lärare till Folkuniversitetet i Karlstad

Folkuniversitetet i Karlstad är en skola i det lilla formatet, mitt i centrala Karlstad, med nära kontakt mellan elever och personal. Hos oss finns en kreativ lärmiljö med kompetenta och engagerade lärare som alla sätter det personliga mötet och kunskapen i fokus. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en miljö där du själv är med och påverkar. Nu söker vi två legitimerade och behöriga lärare för undervisning i svenska som andraspråk och engelska på gymnasial nivå. Vill du arbeta för en oberoende organisation som har en stark koppling till universiteten och ligger i framkant av den pedagogiska utvecklingen? Välkommen till oss på Folkuniversitetet! Om tjänsten Skolan bedriver utbildning inom kommunal vuxenutbildning såväl på grundläggande som gymnasial nivå på uppdrag av Karlstad kommun. Undervisningen sker i lokaler centralt belägna i Karlstad och bedrivs platsbundet på dagtid samt som flexibel form. Som lärare ansvarar du för planering och genomförande av lektioner i dina aktuella ämnen samt individuell uppföljning av dina elever. Dessutom förväntas du på olika sätt medverka i det kollegiala samarbetet tillsammans med kollegor och rektor. Vårt mål har alltid varit hög kvalitet i undervisningen och att ligga i framkant såväl pedagogiskt som akademiskt, för att ge eleverna en god grund för vidare studier på högskolor och universitetet. Din kompetens och bakgrund Vi söker lärare för undervisning i följande ämnen (Gymnasial nivå): svenska som andraspråk och engelska. Lärarlegitimation är ett krav för tjänsten alt. pågående lärarutbildning. Som medarbetare på Folkuniversitetet förväntas du ha förmågan att individanpassa ditt arbete och locka fram varje individs potential. Det är viktigt att du är van att arbeta lösningsfokuserat och strukturerat samt har ett positivt driv. Vi arbetar med stöd och anpassningar till elever i hög grad vilket du behöver vara nyfiken på och lära dig att behärska. Du har ett genuint intresse för informations- och kommunikationsteknik (IKT) som pedagogiskt verktyg och en mycket god digital kompetens. Även erfarenheter av AI är meriterande. Vi förutsätter att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Om anställningen Tillsvidare -eller visstidsanställning på del- eller heltid, beroende på dina ämneskombinationer. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2025-07- 27 via vår e-rekrytering. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Bifoga också dokument som styrker lärarlegitimation och behörigheter i ansökningsformuläret under ”CV/dokument”.  För ytterligare information och frågor Annika Eriksson, [email protected] Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Överförmyndarhandläggare
Karlstads kommun
Planerare och utredare m.fl.

Beskrivning Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och har som huvuduppgift att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Verksamheten regleras främst av föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vårt uppdrag är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare skyddar och tillvaratar sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Dessa huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättningar som behöver stöd för att hantera sina intressen, förvalta sin egendom och sörja för sin person. För närvarande består överförmyndaravdelningen av tio medarbetare. Arbetsuppgifter I rollen som överförmyndarhandläggare kommer du att självständigt utföra en bredd av samhällsviktiga arbetsuppgifter. Det inkluderar att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare, vilket bland annat innebär att granska års- och sluträkningar samt att erbjuda stöd till ställföreträdarna i deras uppdrag. Du kommer också att vara involverad i flera andra delar av verksamheten, såsom att hålla informationsträffar, ansöka hos tingsrätten om anordnande och upphörande av godmanskap och förvaltarskap, samt att delta i rekryteringsprocessen för gode män och förvaltare. Du kommer också vara en del i att arbeta med utvecklingsfrågor på avdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning inom rättsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav. Du kommer att ingå i ett team vilket förutsätter att du har lätt för att samarbeta samtidigt som arbetsuppgifterna fordrar att du själv driver ditt arbete framåt och att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har ett professionellt förhållningssätt och har en naturlig känsla för god service samt arbetar lösningsfokuserat. Din kommunikativa förmåga är god och du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang samt är bekväm med att hålla i utbildningar och informationsträffar. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som kan komma att spela en avgörande roll vid tillsättningen. Vi erbjuder Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/jobbahososs Hos oss får du: - Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden” - Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar - Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv - En centralt belägen arbetsplats - Förmåner - Flextid Varmt välkommen med din ansökan! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Byggnadsantikvarie
Länsstyrelsen i Värmlands län
Planerare och utredare m.fl.

Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning Är du intresserad av att vara med och bidra till Värmlands läns kulturmiljövård? Hos oss ges du möjlighet att arbeta med många av länets mest värdefulla bebyggelsemiljöer. Länsstyrelsen har ett stort ansvar för kulturmiljövården i länet. Vårt uppdrag bygger på flera olika lagrum, förordningar och statliga mål varför arbetet till stor del sker tvärsektoriellt tillsammans med andra kollegor inom myndigheten. Länsstyrelsen tillser bl.a. att kulturmiljölagen följs, prövar tillstånd samt lämnar råd och information gällande fornlämningar, kyrkor och byggnadsminnen. Vi arbetar även med bidrag till vård av särskilt värdefulla fornlämningar, byggnader och kulturlandskap.   Arbetsuppgifter Tjänsterna är placerad vid Samhällsbyggnadsenheten. Vi söker i första hand dig som har en akademisk utbildning och som vill prova på att arbeta hos oss under en kortare period. Beroende på din erfarenhet och kompetens kan tjänsten omfatta olika typer av arbetsuppgifter inom kulturhistorisk dokumentation. Exempelvis handlar det om att bedöma och dokumentera status hos utpekade miljöer i det regionala kulturmiljöprogrammet ”Ditt Värmland”. I arbetet kan även ingå kontakter med myndigheter, kommuner, företag och enskilda. Arbetets innehåll anpassas efter din kompetens och erfarenhet.   Du kommer ingå i myndighetens kulturmiljöfunktion som nu växer och under hösten kommer bestå av 6-9 medarbetare. Kvalifikationer För den här rollen vill vi att du har - Universitets- eller högskoleutbildning med byggnadsantikvarisk inriktning, kulturgeografi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som motsvarande - God förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - B - körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av arbete inom det byggnadsantikvariska området - Erfarenhet av att arbeta med och goda kunskaper om kulturmiljövårdens lagstiftning - Grundläggande kunskaper i GIS erfarenhet att jobba med och administrera stora mängder data och digital information Som person är du en lagspelare som är bra på att skapa och bibehålla goda relationer med kollegor, medborgare och andra samhällsaktörer. Du är bekväm med att fatta självständiga beslut och har erfarenhet av att göra prioriteringar och avvägningar mellan olika intressen. Som person är du även ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har god förmåga att hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Villkor För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Jobba med Fastighetsautomation och PLC hos Fläkt Teknik!
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Vill du arbeta med spännande projekt där du får vara med från projektering till idriftsättning av ventilationssystem? Vill du fortsätta jobba med PLC-programmering men samtidigt utvecklas och lära dig mer? Då kan denna tjänst vara för dig! Om rollen Nu söker vi en Servicetekniker som är en fena på fastighetsautomation! Som Servicetekniker hos Fläkt Teknik kommer du att arbeta med styr och regler för att skapa kundanpassade lösningar. Du kommer arbeta i alla olika stadier av projekten, så som projektering och installation av ventilationssystem, service och underhåll, energioptimering och klimatlösningar. Du programmerar och konstruerar styrsystem för värme, kyla och energiövervakning. Du kommer jobba med varierande områden, exempelvis industri, kontor och offentlig sektor. Det finns en gedigen kompetens inom företaget men de är också nyfikna på att ta sig an nya innovativa lösningar inom styr och regler. På sikt innebär detta jobb stor frihet under ansvar – du planerar själv dina dagar, bokar kundmöten och driver dina projekt mot uppsatta deadlines. Hos Fläkt Teknik råder en kultur av frihet under ansvar, där kvalitet, flexibilitet och pålitlighet står i centrum. Rollen är varierande och består till cirka 50 % av arbete på kontoret och 50 % ute i drift hos kunder. Beroende på kund och din självständighet kan du på sikt ha möjlighet att jobba hemifrån vissa dagar. På sikt finns även en förhoppnings att vara delaktig i säljprocesser och ta fram kundanpassade uppdatering och nya lösningar till befintliga kunder. Fläkt Teknik erbjuder servicebil och har du inte jobbat i deras PLC-system tidigare kommer du få utbildning. Exempel på arbetsuppgifter •Arbeta med styr- och reglerteknik för värme, ventilation och kyla. •Installera och driftsätta styr- och reglerutrustning. •Programmera och konfigurera PLC-system. •Genomföra service och underhåll av befintliga automationslösningar. •Delta i projektering och teknisk planering av nya system. •Arbetar med kundkontakt, planerar egna uppdrag och bokar servicebesök. Vi söker dig med För att axla denna roll behöver du känna dig trygg inom styr- och reglerteknik och ha jobbat med fastighetsautomation i minst två år. Du behöver ha varit med i idriftsättning och arbetat med anpassning av PLC-system. Utöver din tekniska kunskap behöver du vara en kommunikativ och social person som är anpassningsbar för nya smarta lösningar och varierande kunder. Skallkrav •2+ års arbetserfarenhet inom fastighetsautomation och styr- och reglerteknik. •Kunna arbeta i något PLC-system, exempelvis Siemens, Bastec, Regin, Webbport eller liknande. •B-körkort. •Svenska & engelska, flytande i tal & skrift. Meriterande •Kunskap inom nätverk (router, switch, VPN). •Arbetserfarenhet av fastighetsautomation i projektform. Om Fläkt Teknik Fläkt Teknik är en ledande aktör inom ventilations- och klimatteknik med över 30 års erfarenhet. De erbjuder helhetslösningar för installation, service och energioptimering – alltid med fokus på hållbarhet, kundnytta och teknisk spetskompetens. Företaget kombinerar en jordnära service med hög kompetens inom fastighetsautomation och klimatsmarta lösningar. Medarbetarna trivs och stannar länge, vilket skapar trygghet och kontinuitet för kunderna. Fläkt Teknik levererar styrutrustning för värme, kyla och energiövervakning, och erbjuder flexibla lösningar utan att vara bundna till specifika fabrikat. Verksamheten vilar på värdegrunden ÄRA – Ärlighet, Respekt och Ansvar – vilket genomsyrar varje projekt, från idé till färdig lösning. Om Framtiden AB Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Fläkt Teknik. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Fläkt Teknik. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Villkor Start: enl. ö.k Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: 7-16, förtroendearbetstid. Ort: Karlstad. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025