Teknikinformatör till Saab
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Mest känt av dessa är Gripen där Aeronautics har ett helhetsansvar från utveckling till försäljning och även support på sålda flygplan. Dina arbetsuppgifter I rollen som teknikinformatör arbetar du med att översätta teknisk information till tydliga och användarvänliga instruktioner. Du fungerar som en viktig länk mellan ingenjörer och slutanvändare och säkerställer att dokumentationen är korrekt, uppdaterad och lätt att förstå. Arbetet sker i en högteknologisk miljö med avancerade flygsystem. Exempel på arbetsuppgifter: Skapa och uppdatera instruktioner i underhållsmanualer Ta fram servicebulletiner och uppdatera tillhörande dokumentation Söka information i databaser, ritningar och tekniska underlag Arbeta med strukturerad teknisk information enligt etablerade standarder Samarbeta med utvecklare och andra tekniska experter för att samla in och verifiera data Din profil Vi söker dig som har en bakgrund inom el/elektronik och som har erfarenhet av att arbeta som teknisk skribent. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har ett intresse för teknik och en vilja att förstå både helhet och detaljer. Som person driver du dina processer framåt självständigt och har förmågan att kommunicera med flera olika kontaktytor.  Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. I den här tjänsten behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Ansökningsförfarande Detta är ett konsultuppdrag på cirka 6-12 månader, med möjlighet till anställning på Saab efter en tids inhyrning. Tjänsten kan tillsättas omgående eller enligt överenskommelse, och urvalet sker löpande. Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Axel Johansson på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Teknisk dokumentatör till Aeronautics IT
SAAB AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll På Aeronautics IT letar vi nu efter en erfaren och driven teknisk dokumentatör! Som dokumentatör hos oss blir du en del av ett team som alla drivs av samma sak - att göra vår verksamhet säkrare. Vi bygger nu upp en drift- och förvaltningsförmåga för våra miljöer. Som teknisk dokumentatör är du en viktig person i teamet som ansvarar för genomgång och uppdatering av befintlig teknisk dokumentation, inventering av verkligheten mot dokumentationen samt uppdatering och nyframtagning där brister identifieras. Du kommer även att arbeta med vidareutveckling och förvaltning av tekniska tjänster till Aeronautics verksamhet. I uppdraget ingår att dokumentera system och digitala tjänster, där vi har höga krav på säkerhet, stabilitet och noggrannhet. Du kommer ha en central roll i leverans- och supportflödet av IT-tjänsterna. Vi behöver hitta sätt att arbeta smartare och effektivare - där kan du göra skillnad! Du blir en del av ett team som utvecklar och implementerar avancerade IT-lösningar för nästa generations stridsflygplan. Exempel på arbetsuppgifter; * Arbeta aktivt med teknikförbättringar * Ta fram förslag på tekniska lösningar som möter verksamhetens behov * Följa och hålla dig uppdaterad kring relevanta regelverk, både interna och externa * Standardisera, effektivisera och automatisera arbetssätt och system * Delta i projekt kopplade till tekniska plattformar och infrastruktur * Hantera livscykelhantering av tekniska plattformar * Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet av dokumenthanteringssystem, databaser och dess tillämpningar, samt god teknisk förståelse för komplexa miljöer som uppfyller Saabs interna och externa krav - såsom IT-säkerhet och exportkontroll. Du är initiativtagande, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du behöver vara serviceinriktad och ha en pedagogisk förmåga, då du ofta förklarar komplex information för personer utanför ditt expertområde. Vi ser att du har: * Erfarenhet av teknisk dokumentation * Minst två genomförda uppdrag med teknisk dokumentation * Förståelse för vikten av korrekt driftsdokumentation och noggrannhet * Flytande svenska och engelska, i tal och skrift * B-körkort, då resor kan förekomma i tjänsten Det är meriterande om du har: * Operativ erfarenhet av teknisk dokumentation * Erfarenhet av certifiering och ackreditering * Arbetat enligt ITIL och ISO 27001 Placering: Linköping. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval - tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett växande team! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare till produktion
SAAB AB
Övriga civilingenjörsyrken

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker dig som vill forma en ny funktion inom Missile Systems Produktion hos oss på Saab Dynamics. Här får du direkt påverka verksamheten och snabbt se konkreta resultat. Rollen fokuserar på att hantera komplexa situationer, snabbt identifiera och genomföra åtgärder inom något av våra sju produktområden. Du möts av en dynamisk vardag med högt tempo, högt i tak och täta samarbeten. Du får möjligheten att utveckla produktionsprocesser för att förbättra effektivitet och kvalitet. Genom att snabbt identifiera förbättringsområden och analysera produktionsflöden säkerställer du optimal funktion. Efter uppdrag överlämnas långsiktiga åtgärder. Rollen innebär också att utmana befintliga arbetssätt, processer och lösa problem i högpulsmiljöer där snabba beslut och resultat krävs. Din profil Vi söker dig med flera års erfarenhet från arbete i eller mot produktionsmiljöer, till exempel inom logistik, produktionsteknik, kvalitet eller produktionsplanering. Du har djup förståelse för hur olika delar påverkar producerbarhet och kan snabbt vidta kritiska åtgärder för att säkra fortsatt produktion. Du har god kunskap om produktionsflöden i tillverkande industri och arbetar gärna självständigt med att förbättra processer. Du är även van vid att kommunicera tydligt, dokumentera och rapportera framsteg i en föränderlig arbetsmiljö. Kunskaper och meriter som underlättar för ditt uppdrag hos oss * Kunskaper i EN/AS 9001, AS/EN 9100 eller likvärdig * Erfarenhet som intern eller extern revisor * Erfarenhet av produktionsledning * Leverantörsutveckling * Goda datakunskaper samt erfarenhet av att använda PowerPoint och Excel för att skapa presentationer, analysera data och tydligt visualisera resultat * Goda kunskaper att arbeta i större affärssystem, gärna IFS För att trivas i rollen krävs driv och engagemang, samt en analytisk förmåga för att dra rätt slutsatser även när inte all information finns. Du trivs i stressiga situationer, där du kan ta ledningen och skapa struktur. Att driva förbättringsprojekt både på kort och lång sikt är en av dina passioner och trivs i en dynamisk miljö. Eftersom rollen innebär ett stort kontaktnät är god kommunikations- och samarbetsförmåga avgörande. Det är således viktigt att du på ett enkelt och övertygande sätt kan förklara varför det är viktigt att prioritera rätt och hur det leder till bättre resultat. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Speciallärare till Folkungasklan 7-9
Linköpings kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som speciallärare har du ansvar för det specialpedagogiska arbetet och arbetet kring elever i behov av särskilt stöd. I ditt arbete förväntas du bidra till att upptäcka och kartlägga elevens stödbehov samt säkerställa att arbetsmetoden som används är forskningsbaserad och utvärderingsbar i så stor utsträckning som möjligt. Din uppgift är att säkerställa en god kvalitet på utredande kartläggning och aktuellt stöd samt upprättande av åtgärdsprogram kring detta. Du kommer att samarbeta med klasslärare runt enskilda elevers behov av anpassningar. Som speciallärare har du en viktig uppgift i att stödja arbetet med elever som riskerar att inte nå de nationellt uppställda målen. Du arbetar med detta både genom klassrumsundervisning och i enskild undervisning.  Du främjar ett kollegialt lärande genom diskussion och reflektion vid såväl planerade som spontana tillfällen. För att gynna elevernas lärande, samt din egen och verksamhetens utveckling, tar du tillvara på olika professioners erfarenheter och kunskaper. Du samarbetar med alla EHT:s professioner, samt fler speciallärare och även specialpedagog på skolan.  I denna roll kommer du att arbeta inom skolans stödverksamhet och med elever i behov av särskilt stöd. Arbetet är att vara ett elevnära stöd och verka för att alla elever ska få en ökad måluppfyllelse.  Din arbetsplats Folkungaskolan är en kombinerad grund- och gymnasieskola med ca 1500 elever och ca 170 lärare. Skolan är belägen i centrala Linköping på bekvämt gångavstånd från city. Blandningen av elever från både grundskola och gymnasium gör Folkungaskolan till något unikt, inte bara i Linköping, utan i hela landet. Folkungaskolans åk 7-9 är sju parallell med ca 630 elever totalt där alla elever har en profil eller inriktning. Skolan har tre olika profiler: Dansprofil, körprofil och konst- och desginprofil. Skolan har också tre olika inriktningar: Framtidsinriktning, musikproduktionsinriktning och hem- och konsumentkunskapsinriktning. Som lärare i svenska och engelska på Folkungaskolan samarbetar du med kollegor kring planering, undervisning och bedömning. Det är 14st andra lärare som undervisar i svenska och engelska. I huset finns också kurator, psykolog, specialpedagoger och elevassistenter du samarbetar med för elevens bästa.  Vi är stolta över att Folkungaskolan är en stor skola och med en unik sammanhållning. Skolan präglas av en härlig stämning där alla, såväl elever som personal, bidrar till engagemang och gemenskap. Du som söker Det är ett krav att du har lärarlegitimation i svenska i grundskolan. I första hand söker vi sig som har speciallärarexamen med inriktning språk-, skriv- och läsutveckling, alternativt är du under utbildning för att bli speciallärare. Det är meriterande om du har behörighet att undervisa i fler ämnen i grundskolan, utifrån verksamhetens behov.  Du har tidigare arbetslivserfarenhet av det pedagogiska arbete som läraruppdraget innebär, det är ett krav att du har erfarenhet av att undervisa i svenska på grundskolan. Det är meriterande om du har erfarenhet av specialpedagogiska arbetsuppgifter.  Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen ska organisera och genomföra arbetet så att eleven får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling.  Du har ett positivt förhållningssätt och tillför entusiasm och energi i arbetet. Du har en god förmåga att skapa delaktighet i verksamheten och kan skapa och underhålla relationer på arbetsplatsen. Du har god insikt i hur människor tar till sig kunskap och kan anpassa ditt sätt att förmedla budskap till andra. Du kommunicerar på ett tydligt sätt. Du är trygg i dig själv och ser relationer i dess rätta perspektiv. Vidare tar du ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt.   Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15485 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Du som har en utfärdad lärarlegitimation samt behörighetsförteckning, vänligen bifoga dessa som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten. Är du utbildad lärare men ännu inte har ansökt om lärarlegitimation, vänligen bifoga utbildningsintyg. Är du under utbildning till lärare, bifoga studieintyg på hittills avslutade kurser vid högskola eller universitet. Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Kundsegmentsansvarig

Är du vår nya kundsegmentsansvariga? Vill du göra verklig skillnad – för både kund, samhälle och klimat? Som kundsegmentsansvarig på Tekniska verken får du en central roll i att forma framtidens energilösningar. Du arbetar nära kundsegmentet, bygger starka partnerskap och skapar värde genom smarta och hållbara helhetslösningar inom fjärrvärme, el, fiber, avfall, vatten och avlopp. Hos oss kombinerar du affärsmässighet med samhällsnytta – och blir en viktig del av omställningen mot ett grönare och mer hållbart samhälle. Som kundsegmentsansvarig hos oss får du en central roll i att utveckla vårt erbjudande till bostadsrättsföreningar och småföretagskunder – två viktiga segment med stor potential. Du skapar helhetslösningar inom fjärrvärme, el, fiber, avfall, vatten och avlopp, med fokus på både affärsutveckling och samhällsnytta. Genom att stärka kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter bidrar du till smarta, relevanta affärslösningar som möter kundernas behov – idag och framåt. Med varierande och utvecklande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med: - att agera rådgivare och strategisk partner till kundsegmentet - försäljning och koordinering av vårt erbjudande - att ta fram helhetslösningar, både genom färdiga paketerade erbjudanden och intern koordination mellan våra olika branschområden - att säkerställa lönsamhet, nöjdhet och långsiktiga relationer Är du den vi söker? Vi söker dig som är affärsmässig och har en förmåga att bygga långsiktiga relationer – något som är centralt för att utveckla starka partnerskap och hög kundnöjdhet. Du är ansvarstagande och samarbetar gärna med både kollegor och partners för att driva affärer framåt. Med ett starkt driv och en självgående inställning bidrar du aktivt till att nå våra gemensamma mål. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Eftergymnasial utbildning inom relevant område - Erfarenhet av sälj - Goda kunskaper i svenska språket såväl skriftligt som muntligt - B-körkort Vill du veta mera? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Tomas Stålnert, 013-30 86 77. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013- 30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 3 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior Specialist RAN e2e Performance
Ericsson AB
Övriga civilingenjörsyrken

Ericsson AB Join our Team About this opportunity: BNEW RCE CX TS is seeking a highly skilled and motivated Senior Specialist in RAN end to end Field Performance to join our team. This position is of strategic importance to establish and maintain RAN technology leadership in today's networks and to overcome the complexity of tomorrow's networks with hybrid deployments. The role involves driving end-to-end RAN performance characterization based on real-world commercial networks.  What you will do: * Analyze factors impacting satisfactory end-user performance experience in a RAN network.  * Influence deployment and software acceptance strategies, tools, and field characterization to ensure cost-effective and reliable end-to-end performance in deployed commercial networks.  * Define analysis and diagnostics methods, such as data analytics, for end-to-end performance evaluation and troubleshooting.  * Identify, interface, and drive product improvements to ensure quick, automated, and reliable feedback from the field to design via close collaboration with peer development teams.  * Actively interact with systems management to secure practical and testable end-to-end field performance requirements.  * Network with the entire product development unit and other organizations on end-to-end field performance-related questions.  * Coach, mentor, and actively spread knowledge related to RAN end-to-end field performance characterization throughout the organization.  * Stay updated with market trends and roadmaps – competitor and technology. The skills you bring: * Proven experience in RAN end-to-end field performance troubleshooting. * Strong analytical and problem-solving skills. * Excellent communication and collaboration abilities. * Ability to work effectively in a fast-paced and dynamic environment. * Knowledge of multi-standard RBS (Radio Base Station) and Cloud-RAN deployments.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Support- och Driftstekniker
Framtiden i Sverige AB
Supporttekniker, IT

Vill du vara en del av ett innovativt svenskt teknologiföretag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? Vi söker nu en engagerad Support- och Driftstekniker till ett konsultuppdrag hos ett av Sveriges ledande försvars- och säkerhetsföretag. Här arbetar du i en spännande och varierad miljö där teamet tillsammans verkar för att stödja interna kunder i deras dagliga arbete. Om företaget och uppdraget Vår uppdragsgivande är känt för sin expertis inom områden som flygplan, radar, sensorer, kommunikationssystem och stridsfordon. De utvecklar och tillverkar allt från jaktplan och obemannade luftfarkoster till radarsystem för övervakning, stridsledningssystem och marina system som ubåtar. Till IT-avdelningen söker vi nu en support- och driftstekniker för att förstärka teamet som arbetar med förvaltning och utveckling av SharePoint-lösningar. Teamet består av 15 personer som arbetar med utveckling och förvaltning av applikationer som används i olika stödfunktioner. Avdelningen ansvarar för utformningen av de tekniska lösningarna, daglig drift, effektivisering, leveranser och samarbete med interna kunder. De arbetar med komplexa lösningar kopplade till SharePoint och erbjuder samarbetsytor, dokumenthantering och portaler som förenklar vardagen för de interna användarna. För denna roll kommer du tillhöra en del av teamet som jobbar med support främst first-line support men på sikt även en del second-line support. Dina arbetsuppgifter Som tekniker inom drift, förvaltning och support kommer du på daglig basis att arbeta med: •Första och andra linjens support samt incidenthantering •Kundkontakt via telefon och skrift •Deltagande i förvaltningsmöten •Hantering av eskaleringar •Uppdatering av dokumentation •Support av SharePoint-baserade lösningar •Hantering av kösystem för ärenden Vem söker vi? Krav: •Minimum 6 månaders erfarenhet av IT och kundnära arbete •Utmärkt kommunikationsförmåga •Flyt i svenska och god engelska i tal och skrift •Stark vilja och förmåga att lära sig nya saker •Svenskt medborgarskap (bakgrundskontroll krävs då området hanterar exportkontrollerad information) Meriterande: •Erfarenhet av applikationsförvaltning •Användarsupport •Agilt arbetssätt •ITIL-kunskap • Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, ansvarsfull och social med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är i början av din karriär och vill utvecklas professionellt. Vi söker någon som är vaken, engagerad och brinner för att ge bra service med tålamod och vilja att hjälpa andra. Du ska kunna driva dig själv framåt och ha en inställning där du förstår att du är en del i en helhet och kan bidra redan från start. Praktisk information Arbetstider: Kontorstid Placering: Helst Linköping för bästa stöd och samarbete, men Stockholm eller Göteborg är också möjligt Anställningsform: Konsultuppdrag via Framtiden, 12 månader med möjlighet till förlängning Start: September/Oktober 2025

8 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Personliga assistenter sökes till glad och pigg 32-årig tjej i Linköping
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. I arbetsuppgifterna ingår det att vara med som personlig assistent på daglig verksamhet och hjälpa till vid ridning en gång i veckan. Vid ridningen är det dubbelassistans. Det ingår även att delta vid pedagogiska måltider med kunden under ditt arbetspass. Andra aktiviteter som kan förekomma är bad i pool och träning på gym. Kundens främsta intressen är film, musik, matlagning och djur. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 32-årig tjej bosatt i Vallastaden i Linköping bor i Linköping med omnejd har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort är rökfri tål pälsdjur Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har kunskaper i teckenkommunikation delar kundens intressen Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar". Just nu söker vi två personer till två tjänster är på ca. 75 % vardera. Tjänstgöringsgraden kan diskuteras, om du som sökande har andra önskemål. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid, på vardagar och helger. Vi söker även timvikarier som kan arbeta vid behov. Arbetstiderna är varierande dagtid, kvällstid och nattetid, på vardagar och helger.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig:  Mathilda Zakrisson [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Doktorand i energisystem, energieffektiva idrottsanläggningar

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Nu söker vi en doktorand inom Energisystem till ett projekt om Energieffektiva idrottsanläggningar i Östra MellanSverige. Dina arbetsuppgifter Forskningsprojektet som du arbetar i ämnar analysera idrottsanläggningar inom östra Mellansverige. Projektet ska minska energianvändning och koldioxidutsläpp vid idrottsanläggningar inom fotboll, ishockey och bandy i Östergötland, Södermanland, Västmanland, Örebro och Uppsala. Genom energikartläggningar och nyckeltal får idrottsföreningar och beslutsfattare bättre underlag för energieffektivisering. Du kommer att arbeta i nära samverkan med en doktorand som redan är antagen vid ämnet som arbetar med hållbara fotbollsplaner samt med avdelningens forskningsingenjör. Du kommer att planera och genomföra energikartläggningar vid idrottsanläggningar och även genomföra miljösystemanalyser av dess miljöpåverkan. Forskningen syftar till att ge beslutsunderlag för företag och kommuner och i förlängningen också offentliga beslutsfattare avseende nya styrmedel och arbetet har ett stort inslag av samverkan med externa intressenter såsom idrottsrörelser och företag. Projektet erbjuder intressanta fall och kontexter att studera, där några exempel är anläggningar inom de tre idrotterna, fotboll, ishockey och bandy. Som doktorand har du möjlighet att, med stöd av handledare, utforma ditt avhandlingsarbete inom ramen för projektets forskningsagenda. Som doktorand ägnar du dig åt din forskarutbildning och forskningsprojekt där du ingår. I ditt arbete kan även ingå att undervisa eller att delta i andra institutionsuppdrag, upp till 20 procent av heltid. Dina kvalifikationer Du har avlagt examen på avancerad nivå på ett civilingenjörsprogram eller motsvarande eller slutfört kurser om minst 240 högskolepoäng varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå inom relevant ämnesområde eller på något annat sätt förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Förmåga att skriva och uttrycka sig på engelska är ett krav. Arbetet kommer att ske tillsammans med andra forskare och forskarstuderande samt innefatta mycket externa kontakter med anläggningsägare samt idrottsrörelsen varför förmåga att arbeta tillsammans med andra personer är viktigt. God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav. Tidigare erfarenheter från energi- eller miljösystemanalyser, tekno-ekonomiska studier och statistiska metoder är meriterande. På sikt ser vi gärna att du arbetar så självständigt som möjligt med datainsamling. Eftersom elmätning kommer att utgöra en viktig del av detta arbete, ser vi det som meriterande om du har intresse av att skaffa behörighet för att mäta el på driftsatta anläggningar Din arbetsplats Avdelningen för Energisystem tillhör en av de ledande forsknings- och utbildningsorganisationerna inom sitt område och bedriver forskning inom två tematiska områden: Hållbar byggd miljö och Industriella energisystem. Forskningen bedrivs i nära samarbete med näringsliv och samhälle och i samarbete med våra nationella och internationella nätverk av forskare. Både utbildning och forskning är i stor utsträckning tvärvetenskaplig och bedrivs i nära samverkan med andra vetenskapliga institutioner, näringslivet och offentlig förvaltning. Läs mer på avdelningen för Energisystem. Om anställningen I samband med tillträde till anställningen kommer du att antas till forskarutbildningen. Läs mer om respektive fakultets forskarutbildning här. Anställningen är tidsbegränsad till fyra år heltid. Du anställs till en början på ett år, och därefter förnyas anställningen med högst två år i taget, utifrån uppnådd studieplan. Förlängning av anställning upp till fem år sker utifrån grad av undervisnings- och institutionsuppdrag. Vid särskilda skäl kan ytterligare förlängning ske.  Tillträde 1 oktober 2025 eller efter överenskommelse. Säkerhetskontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Lön och förmåner Doktorandlönen regleras utifrån en lokalt avtalad lönestege. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Du söker denna anställning genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Din ansökan ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 11 augusti 2025. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas inte. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
IT-Support till myndighet i Linköping
Bemannia AB (Publ.)
Supporttekniker, IT

Har du erfarenhet av arbete med IT- och first linesupport och vill ta dig an nya utmaningar? Brinner du för att ge god service åt kunder? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig! Välkommen med din ansökan nedan. Om uppdraget Vi söker nu medarbetare inom first linesupport åt vår kund, som är verksam inom offentlig sektor. Uppdraget startar under hösten 2025, och förväntas pågå ett år. Omfattningen är heltid och placering för uppdraget är på plats i kundens lokaler i Linköping. Arbetstiderna är under vardagar mellan kl. 08.00-16.30. Innan uppdragets start måste en säkerhetsintervju samt registerkontroll genomföras. Dina arbetsuppgifter I denna roll är du IT-enhetens ansikte utåt där du ger support och svarar på frågor avseende IT- och tele. Du kommer främst arbeta via telefon och dator men besök av myndighetens personal kan förekomma. IT-enhetens verksamhetsområde innefattar användarstöd, serverdrift, nätverk, lagring/backup, systemadministration samt IT-säkerhet. Det är därför viktigt att du har goda kunskaper inom området och erfarenhet av detta. Vidare ansvarar IT-enheten för bland annat videosystem, telefonväxeln, mobiltelefoner, skrivare och kopiatorer. Dina kvalifikationer 1 års arbetslivserfarenhet från tidigare arbete med användarsupport God kunskap gällande generell IT support/felsökning och användarstöd Kunskap av Windows, MS Office, Linux, Active Directory, klienthårdvara God social kompetens Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Godkänd gymnasieexamen Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16 juli 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected]  För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025