Företagspresentation Vår kund är ett globalt bolag med stark närvaro i flera länder och fokus på kvalité, regelefterlevnad och hållbarhet. Här får du möjlighet att stödja ett viktigt arbete – och stärka verksamhetens stöd inom lönehantering, belöning och förmåner på både operativ och strategisk nivå. Kontoret i Linköping är navet för flera viktiga stödfunktioner och kännetecknas av samarbete, högt tempo och stort engagemang. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I denna roll får du personalansvar för ett mindre team inom Payroll och HR-administration. Du kommer att ha en central roll i att forma en effektiv och framtidssäkrad lönefunktion, som stöttar verksamheten i flera länder. Arbetet sker i nära samarbete med Ekonomi och HR – och lönen administreras både inhouse och via outsourcing, beroende på marknad. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Personalansvar för ett mindre löneteam. - Löneadministration och lönekörningar i samarbete med teamet. - Stötta chefer och medarbetare i frågor om lön, avtal, ledighet, bonus, pension, försäkringar m.m. - Samarbeta med HR, Ekonomi och externa partners för att utveckla arbetssätt, processer och rapportering. - Driva förbättrings- och digitaliseringsprojekt inom Payroll och HR-admin. - Utveckla och följa upp nyckeltal och KPI:er kopplat till lönefunktionen. Din profil Du är en strukturerad och effektiv person som trivs med att ha flera bollar i luften. Du ser samband mellan människor, processer och teknik – och motiveras av att skapa struktur i förändring. Du har ett naturligt ledarskap och tycker det är inspirerande att bygga team och funktioner från grunden. Du är dessutom nyfiken på hur rätt system och ny teknik kan skapa värde i löne- och HR-processer, och har ett genuint intresse för strategisk lönebildning. Skallkrav - Erfarenhet av löneadministration och/eller ekonomiarbete. - God vana att ta fram och analysera nyckeltal och KPI:er. - Erfarenhet av digitalisering och effektivisering av löne-/ekonomiprocesser. - Erfarenhet av förändringsarbete. - Mycket goda kunskaper i Excel (datahantering, rapporter och analyser). - Engelska – i tal och skrift - Dokumenterad ledarerfarenhet (formell chefsroll är meriterande, men inget krav). Meriterande - Erfarenhet av Agda och/eller Workday. - Intresse för AI och tekniska lösningar inom stödfunktioner. - Erfarenhet av internationell löneadministration. - Intresse för analys av data och strategisk lönebildning. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra [email protected] 727 49 79 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite
Beskrivning Vi söker nu erfarna nätverkstekniker till långsiktiga och säkerhetsklassade uppdrag inom en försvarsrelaterad miljö. Uppdraget innebär varierande arbetsuppgifter inom drift, utveckling och uppgraderingar av nätverksinfrastruktur, med högt fokus på säkerhet och funktionalitet. Placering kan vara på något av kundens kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Malmö eller Karlskrona. Du blir anställd av oss som konsult och uthyrd till kund. Arbetsuppgifter Som nätverkstekniker kommer du att: Arbeta med drift, utveckling och förbättring av nätverkslösningar. Utföra konfigurationer och underhåll av nätverksutrustning. Arbeta i projektform med uppgraderingar och införande av nya lösningar. Säkerställa att miljöerna uppfyller högt ställda krav på funktion och säkerhet. Samarbeta med interna team och externa leverantörer i en komplex IT-miljö. Arbeta i säkerhetsklassad miljö (RK2/”röd miljö”). Kvalifikationer Skall-krav: Minst 4 års erfarenhet som nätverkstekniker. Bred kompetens inom nätverksteknik, särskilt: LAN baserat på Cisco, Dell och/eller HPE Aruba. CISCO ISE. Fortigate och/eller Checkpoint. Svenskt medborgarskap. Möjlighet att genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning enligt RK2. Meriterande: Erfarenhet från försvars- eller myndighetsmiljöer. Certifieringar inom nätverk (ex. Cisco CCNP, Fortinet NSE). Erfarenhet av arbete i geografiskt spridda team. Villkor Uppdragsform: Konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund. Omfattning: Heltid Startdatum: 1 augusti 2025 Slutdatum: 31 augusti 2026 Placeringsort: Göteborg, Stockholm, Linköping, Malmö eller Karlskrona Ansökan Vi arbetar med löpande urval och presentation till kund – vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Viktigt: Se till att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller samtliga skall-krav. Välkommen med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Är du vår nya gruppchef för Projekt och planering? Vill du vara med och forma framtidens energiinfrastruktur i en dynamisk och framåtblickande organisation där du får använda både hjärna och hjärta? Vi söker nu en engagerad gruppchef som vill ta ett helhetsgrepp om vårt arbete med projektledning, projektering och utbyggnad av våra fjärrvärme- och fjärrkylanät. Hos oss får du vara med och omsätta strategier till konkreta projekt som gör verklig skillnad – för både samhälle och miljö. Som gruppchef blir du en del av ett härligt och kompetent team där du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och styra gruppen mot uppsatta mål samt utveckla funktionsområdet inom koncernen. Tillsammans säkerställer ni projektledning och projektering av våra fjärrvärme- och fjärrkylanät. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt och samverka med olika avdelningar inom koncernen. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med: - personal- och budgetansvar - planering och ledning av projekt inom utbyggnad och förnyelse för fjärrvärme och fjärrkyla - strategiskt arbete med avdelningens långsiktiga utveckling och investeringar - upphandling av ramavtal, varor och entreprenader samt administration av offerter och inköp - upprättande av förfrågningsunderlag och kalkyler - att skapa goda förutsättningar för medarbetarna i det dagliga arbetet Är du den vi söker? Vi ser att du inspirerar och engagerar ditt team genom ett inkluderande ledarskap och bidrar till en positiv arbetsmiljö där samarbete och trivsel står i fokus. Genom din kommunikationsförmåga och samarbetsvilja skapar du delaktighet och engagemang hos medarbetare och samarbetspartners. Du är driven och förändringsbenägen ledare med ett strategiskt tänk och förmåga att se helheten. Som person är du dessutom lösningsorienterad och arbetar proaktivt för att förbättra verksamheten. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Högskoleutbildning med teknisk inriktning alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - God datavana - Goda kunskaper i svenska språket - B-körkort Har du tidigare ledarskapserfarenhet ses det meriterande. Vi ser även positivt på erfarenhet inom bygg, anläggning, VVS samt projektledning och rörprojektering. Arbetserfarenhet inom/kunskap om fjärrvärme är meriterande. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Martin Lindner, 013-30 86 02. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013- 30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.
Vill du bidra till ett säkrare samhälle genom att stötta en världsledande aktör inom försvars- och säkerhetsindustrin? Nu söker vi på Poolia en noggrann och strukturerad Company Instructions Administrator till ett konsultuppdrag hos Saab i deras enhet Management System Support (MSS). Här får du chansen att arbeta i ett kompetent team där kvalitet, struktur och samarbete står i centrum Om tjänsten Som Company Instructions Administrator kommer du att arbeta i MSS-teamet, en del av Saab Group Function Quality. Gruppen består idag av 14 medarbetare och ansvarar för att guida och stötta Saabs verksamheter i arbetet med att uppdatera och underhålla dokumentationen i ledningssystemen, i enlighet med interna krav, externa kvalitetsstandarder och myndighetskrav. Önskad start på uppdraget är början av september och sträcker sig till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att: -Stötta olika delar av Saabs verksamhet med att uppdatera och förvalta dokumentation kopplad till ledningssystem. -Säkerställa att dokumentation uppfyller både interna och externa formaliakrav. Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du är serviceinriktad, gillar att samarbeta med andra och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor. Din kommunikativa förmåga gör att du på ett smidigt sätt kan hantera dialoger med både kollegor och kunder. För att lyckas i rollen bör du ha: -Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, särskilt MS Word -Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete -Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en god lagspelare -Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift -Flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter I tjänsten som verksamhetsutvecklare är ditt huvudsakliga uppdrag att verka som ledningsstöd i specialpedagogiska frågor. Du är direkt underställd och arbetsleds av områdeschef. Du kan som ledningsstöd kliva in i rollen som tillförordnad rektor, biträdande rektor eller senco(rektors specialpedagogiska ledningsstöd) när vakanser uppstår. Du kan också vara ett stöd till rektor när ledningsstöd saknas, särskilda händelser uppstått eller när rektor av annan anledning har behov av stöd. Du kan i ditt uppdrag komma att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi. En stor del av ditt uppdrag är det pedagogiska ledarskapet i specialpedagogiska frågor, där verksamhetsutveckling med elevers behov ligger i fokus. Du arbetar aktivt för en god arbetsmiljö för personal och elever som en grund för lärande. I ditt uppdrag kan du också komma att leda och utveckla elevhälsoteamets tvärprofessionella arbete med elevhälsa som en integrerad del av verksamheten. Du arbetar då tillsammans med nyckelfunktioner som stöttar med styrning och ledning i verksamheten. Din arbetsplats Verksamhetsområdet grundskola 7-9 söker nu en verksamhetsutvecklare tillika ledningsstöd i specialpedagogiska frågor. Verksamhetsområdet omfattar 10 skolenheter över hela kommunen. I våra 7-9 skolor finns även resursskolor för elever med autism och språkstörning. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning och en avslutad rektorsutbildning. Du har också en vidareutbildning inom specialpedagogik. För att lyckas i rollen har du en bred erfarenhet av arbetet som specialpedagog med allt vad det innebär. Du har god erfarenhet av att ha haft en arbetsledande funktion inom grundskola. Vidare har du erfarenhet från att strategiskt planera och driva pedagogiskt utvecklingsarbete eller förändringsarbete samt erfarenhet av det systematiska kvalitetsarbetet. Du har även erfarenhet och kunskap gällande de lagar och regler som krävs för att verka för en god arbetsmiljö. Eftersträvansvärt är om du har erfarenhet av att arbeta med att utveckla elevhälsans arbete för att tillgodose möjligheter för elevers lärande. Vidare har du en god förståelse för och tillämpar personalstrategiska och ekonomiska principer i ditt utövande som rektor. I rollen som ledningsstöd leder, motiverar och förser du andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Att samarbeta med andra är en självklarhet för dig där du skapar engagemang och delaktighet. Du relaterar lyhört till andra och har förmågan att lösa uppkomna konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har även lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetssätt, vågar tänka nytt och ser möjligheter i förändring. Avslutningsvis har du en realistisk tro på din egen förmåga och det är naturligt för dig att analysera och bryta ner problem i beståndsdelar för att finna en lösning. Vi ser fram emot att läsa din ansökan efter sista ansökningsdagen. Intervjuer kommer ske vecka 34. I denna rekrytering kommer vi att använda personlighetstester som en del av vår bedömning. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15337 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Vill du vara en del av något större? Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo! Sodexo Hjälpmedelsservice är en del av Sodexo Healthcare. Vi vill att våra tjänster ska vara det bästa alternativet för den enskilde människan, för företaget, miljön och ekonomin. Hjälpmedelsservice möter behov från både brukare och förskrivare. Våra hjälpmedelskonsulenter och anpassningstekniker utvärderar noggrant varje hjälpmedel. De ska vara hållbara, säkra, lätta att använda och kunna användas av olika åldersgrupper. Sodexos värderingar är serviceanda, laganda och utveckling. Arbetsbeskrivning Som hjälpmedelskonsulent får du utlopp för hela din kunskap, din erfarenhet och kreativitet. Med olika åtgärder kan du göra stor skillnad för personer med hjälpmedelsbehov. Du ingår i ett konsultationsteam med bred kompetens där ni tillsammans bidrar till det goda livet för personer med funktionsnedsättning. Du arbetar konsultativt och ger vårdgivarna i Östergötland expertstöd kring hjälpmedel. Du genomför utprovningar, utbildningar, handlägger anpassningar och specialanpassningar av hjälpmedel, tillsammans med våra tekniker. Sodexo Hjälpmedelsservice är i en utvecklingsfas och söker därför två hjälpmedelskonsulenter. Du arbetar främst med att: • ge information och rådgivning gällande hjälpmedel • ge konsultativt stöd till förskrivare • hålla utbildningar till förskrivare • medverka vid upphandling och sortimentsarbete • orderläggning, beredning och övrig dokumentation. Om dig Vi söker dig som har bred erfarenhet av hjälpmedel för vuxna och/eller barn. Som hjälpmedelskonsulent har du möjlighet att fokusera på något/några produktområden och vi ger dig löpande utveckling inom kompetensområdet. Beroende på din kompetens och tidigare erfarenhet är vi intresserade av att föra en dialog kring önskade produktområden. De områden du arbetar med kan dock växla över tid, beroende på verksamhetens behov. Teamet ansvarar tillsammans för arbete med alla inkommande uppdrag från vårdgivarna inom ramen för hela sortimentet. I Östergötland är våra kunder både Region Östergötland och länets tretton kommuner. Du är legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut eller logoped med flerårig erfarenhet i yrket och av arbete med hjälpmedelsförskrivningar samt utprovningar. Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Du är van datoranvändare med goda kunskaper i Officeprogrammen och har giltigt körkort för bil samt god körvana. För att ge god service i rollen som hjälpmedelskonsulent behöver du: • kunna skifta fokus och anpassa dig utifrån vad som händer • ha god samarbetsförmåga • ha god pedagogisk förmåga • vara serviceinriktad Om tjänsten och ansökan Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Personlig lämplighet är av stor betydelse. Erfarenhet av svår sittproblematik är meriterande men inget krav. Noggrann introduktion och vägledning kommer att ske vid påbörjad anställning. Vid fackliga frågor kontakta Marika Malmersjö och vid frågor angående tjänsten kontakta produktionschef Petra Björklid telnr. 013-277800. Arbetet är på heltid mån-fre 8:00-16:30 Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Vill du jobba i ett engagerat team och samtidigt se den direkta effekten av din insats? Hos oss på TitanX blir du en viktig del i att hålla vår produktion i toppform – tillsammans med kollegor, spännande teknik och en stark vilja att hela tiden bli bättre. Om oss TitanX Engine Cooling AB är en global partner till tillverkare av kommersiella fordon för värmeöverföring. Med stöd av våra ägare TataAutoComp Systems är vårt uppdrag att utveckla innovativa och konkurrenskraftiga lösningar för värmehantering för att påskynda arbetet med renare transporter. På TitanX litar vi på att varje teammedlem gör skillnad, bidrar med innovativa idéer och tillför värde till företaget. Våra beslutsvägar är korta, vi agerar snabbt och tar ägandeskap. Vi är ett globalt team och uppnår bättre resultat tillsammans. Om tjänsten Vi söker en driven och tekniskt kunnig underhållsledare till vår verktygsavdelning. I denna nyckelroll leder du det dagliga underhållet och utvecklar samtidigt både personal och arbetssätt. Målet är ett säkert, förutsägbart och effektivt underhåll. Du har ansvar för såväl operativ drift som långsiktig utveckling av verktygsunderhållet. Det innebär bland annat: • Planering och genomförande av förebyggande underhåll • Hantering av akuta reparationer • Förbättring av arbetssätt och metoder tillsammans med processteknik • Du arbetar nära produktionen och har personalansvar för ett team av underhållstekniker Du arbetar nära produktionen och har personalansvar för ett team av underhållstekniker. Dina huvudsakliga uppgifter: • Leda och prioritera verktygsunderhåll – även vid akuta behov i samråd med produktion • Ansvara för planering, bemanning, reservdelsinköp och uppföljning av underhållsaktiviteter • Analysera underhållsdata och driva förbättringsarbete för ökad driftsäkerhet • Coacha och utveckla teamet samt säkerställa att rutiner och processer följs • Samverka med funktioner som verktygskonstruktion, produktion och projektorganisation Din profil Vi söker dig med teknisk utbildning på gymnasie- eller högskolenivå och flerårig erfarenhet av liknande arbete. Du är van att arbeta strukturerat, datadrivet och lösningsorienterat, och kan växla mellan operativt arbete och strategisk överblick. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av verktyg för plåtformning, pressning och verktygskonstruktion • Kunskap inom maskinbearbetning, felsökning och underhållsmetodik • Vana vid underhålls- och produktionssystem samt uppföljning av nyckeltal (KPI:er) • Goda IT-kunskaper • Kommunikativ förmåga på både svenska och engelska Som person är du analytisk, engagerad och resultatinriktad. Du leder genom att inspirera, följa upp och utmana befintliga arbetssätt för att ständigt förbättra verksamheten. Vad vi erbjuder Vi beskriver vårt arbetsklimat som internationellt, stärkande, mångkulturellt, snabbt och dynamisk. Hos oss är du med och skapar premiumprodukter i världsklass i ett globalt företag. TitanX är en arbetsplats där du får växa och kan göra skillnad! Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara Lidmer, [email protected] eller Martin Ingström, [email protected] Urval sker löpande och denna annons kommer att vara aktiv under sommaren och urvalet påbörjas under augusti. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en erfaren och engagerad inköpare med kunskap inom strategisk sourcing? Vill du arbeta i en spännande och utmanande roll inom flygindustrin? Just nu söker vi på Jefferson Wells en Strategic Sourcing Manager/strategisk inköpare till Saab i Linköping. Ta chansen att bli en del av en dynamisk och innovativ organisation med fokus på Gripen och T-7A Trainer! Ort: Linköping Start: Enligt överenskommelse Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag med god chans till direktanställning. Om rollen Som Strategic Sourcing Manager på Saab Aeronautics arbetar du med affärsrelationer, projekt och strategiska inköp kopplade till Saabs produkter. Du ansvarar för samarbetet med utvalda strategiska leverantörer och arbetar med såväl nya som befintliga projekt i nära samarbete med tekniska och ingenjörsteam. I din roll kommer du bland annat att: * Ansvara för affärsrelationer med strategiska leverantörer och säkerställa deras långsiktiga engagemang gentemot Saab. * Leda upphandlingar och förhandlingar för nya och pågående projekt. * Agera projektledare för sourcingteam vid större projekt. * Driva kontinuerlig utveckling inom ansvarsområdet. * Bygga och upprätthålla ett omfattande professionellt nätverk både internt och externt. Din profil Vi söker dig som har kommersiell erfarenhet och gedigen kunskap inom strategisk sourcing. Du är engagerad, strukturerad och affärsinriktad. Din förmåga att bygga och bibehålla långsiktiga relationer är avgörande. Som person är du uthållig, initiativrik och trivs med samarbete både internt och med externa parter. Vi tror att du har: * Högskoleexamen eller yrkeshögskoleutbildning inom inköp eller motsvarande dokumenterad utbildning. * Erfarenhet av strategiskt inköp och projektledning. * God kommunikativ förmåga och färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift. * Meriterande är internationell erfarenhet eller kunskap i ytterligare språk. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef på [email protected].
Vi söker dig som vill bli världens bästa telefonist! Är du en serviceinriktad och social person, som är orädd i telefon, och kan detta med att lyssna och skriva samtidigt? Då har vi jobbet för dig! Arbetsuppgifter Under din arbetsdag kommer du svara på inkommande telefonsamtal från olika branscher och ha datorn som ditt främsta arbetsverktyg vilket kräver att du är en van datoranvändare samt har lätt för att lära dig nya system. Vi söker dig som har...Ett leende som hörs genom telefonen. Mod nog att fråga när du ej förstår. En positiv personlighet med mycket energi. Vi tror att du är en lyhörd, lugn, positiv och utåtriktad person, som trivs med att arbeta med service. Du bör vara ordningsam, stresstålig samt ha en förmåga att vara vänlig, även i de mest pressade situationer. Du har en bra förmåga att hålla många bollar i luften, och klara av att hålla fokus även under perioder med hög arbetsbelastning. För att lyckas(erfarenhet och krav)... Behöver du inte ha tidigare erfarenhet som telefonist, det är meriterande men inget krav. Du behöver gilla att prata i telefon då det är vårt främsta arbetsverktyg. Har du erfarenhet från serviceyrket, och är van vid att ha kundkontakt och prata med kunder, så kommer du både gilla, och med stor sannolikhet fixa jobbet galant. Många gånger behöver man kunna LYSSNA och SKRIVA samtidigt. För tjänsten krävs också att du behärskar svenska i både tal och skrift. Vi har många kunder med utländska kontakter, varför det är väldigt viktigt att du talar och förstår engelska. För att lyckas har du lätt för att prata, oavsett vem som finns på andra sidan luren. Till detta har du en snabb tangentbordsteknik och kan detta med att lyssna och skriva samtidigt. Kvalifikationer Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska, främst i tal då många kunder pratar engelska när dom ringer. Du har minst gymnasiekompetens eller annan lämplig utbildning alternativt likartad arbetslivserfarenhet. God datavana och tangentbordsteknik. Du kommer att få utbildning i våra program och även i samtalsteknik, som kommer hjälpa dig få fram information, som gör att du kan utföra ditt jobb på bästa sätt. Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper och tror att du är en person som vill vara med och bidra till dina kollegors trivsel genom att sprida en god stämning på arbetsplatsen. Välkommen med din ansökan För att vi ska kunna hantera din ansökan ber vi dig maila oss både CV + Personligt brev. Ange även vilken om det är heltid eller deltid du söker(hur många procent söker du). maila till: [email protected]
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Letar du efter nya spännande utmaningar där du är en del av ett starkt team med högt tempo och fokus på affären? Affärsenheten Aerospace Systems söker dig som vill bli en del av vårt engagerade team inom Operational Excellence och hjälpa oss i både våra operativa och strategiska utmaningar. Vi står som affärsenhet inför flera inspirerande utmaningar och vi behöver komplettera vårt team med denna roll som Contract Manager. Din roll kommer bestå i att stötta i avtalsrelaterade frågor både i leverantörs och kundgränssnittet. Som Contact Manager erbjuds du en varierande och utvecklade roll där du utmanas med arbetsuppgifter både på detaljnivå och i övergripande frågor. I huvudsak kommer du att stötta våra strategiska inköpare och våra affärsansvariga med din affärsjuridiska kompetens, för att tillsammans minska potentiella risker i våra kontrakt och möjliggöra en pragmatisk dialog med våra externa gränssnitt. I rollen kommer du även ha tätt samarbete med övriga Contract Manangers inom Saabs organisation, för att på så vis kunna stötta och vidareutveckla varandra i avtalsfrågor. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att: * Ansvara för att flöda de affärsjuridiska aspekterna av kundkraven i våra leverantörsavtal. * Delta i framtagande av förhandlingsstrategier * Utvärdera, bedöma och förebygga affärsjuridiska risker * Vid behov utbilda och informera relevanta personer på affärsenheten inom affärsjuridik, legala risker och befintliga och nya avtalsmallar. * Samverka och ha en tät dialog med Saab Group Legal * Granska avtal inkl. Non Disclosure Agreements * Vara affärsenhetens PoC för legala frågor kopplat till regelverk som tex FAR/DFAR * Ha ett helhetsgrepp för inköpsavdelningens avtalshälsa Din profil Vi söker dig som inspireras av att tillsammans med oss utveckla och skapa rollen som Contract Manager. Vi tror därav att du som person är innovativ och lösningsorienterad och trivs i en roll där du får arbeta självständigt likväl som i team. Du har en fallenhet för att skapa relationer och räds inte för att kommunicera med olika funktioner utanför din närmsta arbetsgrupp. Ditt affärstänk och förmåga att planera och strukturera ditt arbete, ser vi som mycket viktigt i denna roll. För att lyckas i rollen ser vi att du har en formell utbildning inom affärsjuridik. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av förhandlingar och konstraktskrivningar. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom större regelstyrd verksamhet. Du behärskar svenska och engelska flytande såväl i tal som skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Affärsenheten Aerospace Systems levererar delar till den kommersiella flygindustrin så väl som halva flygplanskroppen till skolflygplanet T7 som tillverkas i vår fabrik i USA.. Inom vårt ansvar ligger att skapa kommersiella förutsättningar för bl. a T7, Boeing 787 och Airbus A320. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Välj ett jobb för att visa detaljer