Matematik och NO-lärare på Fässbergsskolan
Mölndals kommun
Grundskollärare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Fässbergsskolan är en 4-9 skola med ca 600 elever, de flesta på högstadiet. Vi har en personalstyrka på 75 medarbetare, stor elevhälsa och utbyggd stöd till elever. Skolledningen består av en rektor och två biträdande rektorer. Lärare är organiserade i årskursvisa arbetslag som präglas av samarbete för elevernas bästa. Vi har hög lärarbehörighet och goda förutsättningar att bedriva kvalitativ undervisning för våra elever. Fässbergsskolan ligger nära Mölndals centrum med goda kommunikationer till Kungsbacka och Göteborg. I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i matematik, NO och teknik i två grupper i årskurs nio. Du ingår i ett arbetslag på 13 personer och är mentor för en grupp elever i nian. Tjänsten är visstidsanställning under nästa läsår. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation i matematik och NO. ÖVRIGT Tjänsten tillsätt under förutsättning att ingen övertalighet uppstår i staden. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
1 sushikock och 1 kassa
Sushibar Kanemochi AB
Kockar och kallskänkor

1 sushikock och 1 kassa Arbetsplats: Göteborg Erfaren fiskskärare föredras. Ansök via mejl Mejla din ansökan till [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
IT-tekniker Nät

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi en passionerad IT-tekniker med inriktning mot nätverksinfrastruktur till vårt team - Infrastrukturleverans. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss får du möjlighet att axla rollen som IT-tekniker med fokus på nätverksinfrastruktur och arbeta i en av Nordens mest framstående IT-miljöer där teamet har en viktig roll inom VGR. Vill du vara en del i vår utvecklingsresa där målet är att alltid ligga i framkant både när det gäller utveckling, tekniska förbättringar och service? Ditt uppdrag I rollen som IT-tekniker med fokus på nätverksinfrastruktur kommer du att vara en del av ett dedikerat team som ansvarar för att säkerställa effektiva IT-lösningar för våra kunder. Din roll innebär att proaktivt förbereda infrastrukturen för framtidens behov inom vården samt säkerställa hög kvalitet och effektivitet i våra leveranser. Vad kan vi erbjuda dig? Som Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”, samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Hos oss får du arbeta i en moderns teknisk miljö och i en agil organisation som ständigt strävar efter att förbättras. Det genomförs bland annat genom daglig kompetensöverföring mellan kollegor, fördjupande personligt anpassade utbildningar och ger möjlighet att aktivt delta i nya tekniska lösningar. För att trivas och lyckas i rollen vill vi att du har: En relevant utbildning inom nätverksteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Ett genuint tekniskt intresse och nyfikenhet på ny teknik God kännedom inom routing och switching God kännedom inom LAN och WLAN Kännedom inom nätverkssäkerhet God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift B-körkort Vi vill också att du har förmåga att arbeta strukturerat och att du har ett starkt driv att utvecklas – både själv och tillsammans med ditt team. Du har därtill lätt för att samarbeta och ser värdet av IT som en nyckel till ökad kundnöjdhet Hos oss får du möjlighet att arbeta med teknologier från ledande leverantörer som: Cisco, Fortinet, F5 och Infoblox. Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Tjänsten kan innebära en krigsplacering. Övrigt Då tjänsten kan komma att säkerhetsklassas kan krav på svenskt medborgarskap ställas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs gärna mer om våra förmåner, verksamheter och vår avdelning.  Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Leg. Optiker till Synsam Mölndal Galleria, hel- eller deltid

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 september 2025
Extrajobb som truckförare
Adecco Sweden AB
Truckförare

Om tjänsten Vi söker nu efter truckförare för extrajobb hos vår kund i Mölndal som är verksam inom medicinteknisk industri. I rollen ingår truckkörning, plock och pack av material samt att säkerställa att leveranser sker på ett smidigt och effektivt sätt. Du kommer att arbeta nära produktionen och vara en viktig del i logistikflödet. Tjänsten omfattar arbete i ett kontinuerligt 5-skift där du kommer ha möjlighet att boka in dig på de pass som passar dig bäst. Det krävs dock att du är tillgänglig för att arbeta varierande tider, inklusive dag-, kvälls- och nattpass. Detta är ett extrajobb och behovet sträcker sig över minst ett år, med start omgående och löpande enligt ovanstående schema. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av truckkörning och ett intresse för logistik. Du är ansvarstagande, självgående och trivs i ett tempo som ibland kan vara högt. Du har en positiv inställning, gillar att lösa problem och är inte rädd för att ta eget ansvar. Det är önskvärt att du har god kännedom om truckhantering och logistikprocesser. Vi värdesätter engagemang och en vilja att utvecklas i rollen. Viktigt för rollen: • Truckkort A1-4 och B1-4 enligt TLP 10 (meriterande med erfarenhet av truckkörning) • Goda kunskaper i svenska • Studier eller annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 procent • Möjlighet att arbeta minst 2 pass i veckan • B-körkort Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linnea Johansson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan. Ansökningar via mail hanteras ej. Vi uppskattar din förståelse!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Software Engineer (C++) to Kollmorgen
Kollmorgen Automation AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Create Your Better Tomorrow With over 50 years of experience in the industry, Kollmorgen, a Regal Rexnord brand, is a technology leader in navigation and fleet control of automated guided vehicles (AGVs) and autonomous mobile robots (AMRs). In our continued effort to innovate and grow, we are now expanding and are seeking talents to join us and be part of our success story. At Kollmorgen, we cultivate a collaborative and inclusive environment where innovation thrives and every individual is valued. Our commitment to professional growth and development ensures that you will have the opportunity to advance your career while working on cutting-edge automation solutions. We are looking for a Software Engineer to be part of a dynamic team that is passionate about making a difference in the world of AGVs and AMRs. Position Overview In this position, you will join our newly established Hardware Engineering team, which currently includes Component Owners, Electronics Engineer, and Embedded Software Engineer. Our electronics portfolio features both in-house developed products as well as from third-party providers. As one of the early members of the team, you will have a unique opportunity to help shape its direction and make a significant impact from the start. As a Software Engineer within the team, your main mission is to develop and maintain software that adapts to customer-focused product needs while supporting hardware testing and delivering dependable performance. You will work closely with the Vehicle Controlling team, which develops software for vehicle motion control, sensors, and localization. You will play a key role in enhancing the product development efficiency by acting as the main link between the Hardware Engineering and Vehicle Controlling team. This team works according to scrum, but also partly in project form. Tech Stack: C++, Linux, Python, Yocto, CAN, and C. What does success look like in this position: Collaborative Development: Partner with colleagues to develop software for evaluating prototype hardware and defining product requirements for new innovations; Requirement Integration: Seamlessly integrate new and updated product requirements into the software development lifecycle; Alignment and Coordination: Collaborate with developers, product owners, and product managers to align software architecture with both internal and external demands; High Code Quality: Write clean, efficient, and maintainable code that meets project requirements and passes all code reviews; Activity Coordination: Coordinate development activities with external partners and suppliers to ensure seamless integration and functionality; Continuous Improvement: Actively engage in continuous improvements and share knowledge on software development techniques and agile practices. To achieve the mission and success of this position, we believe you already have: Educational background in Computer science, IT, Engineering, or equivalent; Solid experience working with C++ and preferably knowledge in C; At least 3 years of experience working with Software Development; Fluency in English, both spoken and written; Strong collaboration and communication skills; Ability to anticipate, address, and solve complex problems; Drive to challenge the status quo to create breakthrough innovations; Flexibility and adaptability in changing circumstances; Experience with hardware integration, including developing software that interfaces with physical components like sensors or embedded systems are considered beneficial; Experience working with AGVs and AMRs are considered beneficial. We see that our ideal candidates are committed to personal & professional growth, and they share our core values and genuine enthusiasm for innovation. Our Commitment to Your Well-Being At Kollmorgen, we prioritize your well-being and professional growth. We offer a range of benefits including Innovation Day to explore new ideas, a free office gym, engaging company events, group workout sessions, carer opportunities, and online learning with Coursera. Additionally, we provide flexible working hours, a structured hybrid work model, 30-days vacation, work-time reduction, wellness allowance, home equipment, free parking and bicycle garage, and additional benefits like collective agreement and occupational pension. To learn more, please refer to this job advertisement on our career site. Additional Information Full time employment | Based in Mölndal, Sweden Selection takes place on an ongoing basis, so be sure to apply early. We're excited to hear from you! Please submit your application in English. Kollmorgen - Autonomous Mobile Solutions We offer a complete automation solution for AGV and AMR providers. Our NDC Solutions platform is a proven platform that enables efficient and reliable vehicle automation with increased performance. It includes all hardware, software, and navigation technologies necessary to automate a vehicle fleet. The platform has been installed in a vast variety of material handling sites and vehicles across the globe.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Aktiveringspedagoger till Åbybergsskolan
Mölndals kommun
Fritidspedagoger

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Mölndals anpassade grundskolor består idag av Rävekärrs och Katrinebergs anpassade grundskolor (åk 1–6) samt Solängsskolan (åk 7–9). Vi tar emot elever från hela Mölndals stad och vid behov även från närliggande kommuner. Inför höstterminen 2025 står vi inför en spännande förändring då Rävekärrs och Katrinebergs anpassade grundskolor slås samman och bildar en helt ny skola – Åbybergsskolan. I samband med detta söker vi nu en engagerade aktiveringspedagoger som vill vara med från starten och bidra till att bygga upp en kreativ, trygg och tillgänglig lärmiljö för våra fantastiska elever. Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Då hoppas vi att du vill bli vår nya kollega! Hos oss möts du av en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är centralt – både bland elever och personal. Vi arbetar för ett inkluderande klimat där delaktighet, inflytande och samarbete är självklara delar av vardagen. Våra medarbetare är kompetenta, engagerade och arbetar tillsammans för varje elevs bästa. Alla elever har tillgång till digitala verktyg för att främja sin utveckling och sitt lärande. I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Som aktiveringspedagog har du möjligheter att tillsammans med ditt arbetslag vara delaktig i planering och genomförande av det dagliga arbetet inom skola och fritids. Vår verksamhet präglas av samarbete, glädje och professionalitet värden vi tror att även du bidrar med. Du arbetar i ett arbetslag nära eleverna och ger dem stöd genom hela deras skoldag. När skoldagen tar slut övergår verksamheten till fritids där du arbetar med en ny arbetsgrupp på fritids och ger stöd till eleverna i verksamheten. Tillsammans skapar vi en positiv och tillgänglig lärmiljö där god kommunikation står i fokus. Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), såsom tecken som stöd, är en naturlig del av vårt dagliga arbete och viktiga verktyg i att främja elevernas kommunikation, lärande och sociala utveckling. Du har tillgång till vårt elevhälsoteam för stöd och handledning, där du samarbetar med bland annat specialpedagog, logoped och psykolog. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från YH-utbildning Du har erfarenhet av arbete med barn med funktionshinder och NPF och med kunskap av kompletterande kommunikation (AKK) Personliga egenskaper: Du har en god samarbetsförmåga och arbetar tillsammans med andra för att nå gemensamma mål. Genom att visa intresse för andras perspektiv och skapa förståelse bidrar du till ett respektfullt och utvecklande arbetsklimat. Du har en tydlig känsla för det gemensamma uppdraget, agerar i linje med det och bidrar aktivt till helheten. Du drivs av att bidra till andras lärande och skapar förutsättningar för att utveckling ska kunna ske. Med förmågan att förklara och anpassa information utifrån olika mottagares behov gör du det lättare för andra att ta till sig och förstå. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang i mötet med både kollegor och elever. Du lyssnar aktivt med syftet att förstå andras behov och söker aktivt efter olika perspektiv. Du är lyhörd, visar respekt och omtanke, något som märks i ditt sätt att bemöta andra. Du främjar sammanhållningen i arbetsgruppen och ser motgångar som lärande möjligheter. Genom ditt sätt att arbeta skapar du utrymme för öppen dialog och gemensam utveckling. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lönespecialist med systemvana
OIO Väst AB
Löne- och personaladministratörer

Självständig och strukturerad lönespecialist med systemvana? Vi söker dig som vill vara med och bygga från grunden! Till vår kund söker vi nu en konsult med erfarenhet av både lön och systemimplementation – en roll där du kliver in i ett nyckelprojekt och får sätta strukturen för bolagets framtida lönefunktion. Om tjänsten Vår kund står inför en spännande förändring där lönehanteringen ska tas hem från extern part samtidigt som ett nytt lönesystem ska implementeras. Du kommer in i ett läge där din expertis inom lön, projektledning och system är avgörande för att lyckas. Uppdraget sträcker sig initialt över 6 månader med god chans till förlängning – och kanske en fortsatt roll som förvaltare när allt är på plats? Rollen är bred och självständig. Du kommer att jobba nära HR och ekonomi men det finns ingen intern lönekompetens idag – därför söker vi dig som är trygg i din kunskap, driver ditt arbete framåt och har lätt för att skapa struktur där det saknas. Dina huvudsakliga arbetsområden: Projektleda implementationen av nytt lönesystem Kartlägga behov och processer, hantera kontakter med leverantörer Säkerställa datamigrering och testning inför driftstart (önskat vid årsskiftet) Ta fram rutiner, flöden och struktur för framtida lönearbete Hantera viss löneadministration och tillhörande HR-uppgifter, såsom: Utläggshantering, nyanställningar, tjänstebilar, sjukförsäkringar Stöd i frågor kopplade till kollektivavtal Underlag till bokföring och rapportering Om dig Vi tror att du har en bakgrund som lönespecialist eller löneadministratör med flera års erfarenhet av hela löneprocessen – och med vana av att arbeta i (eller implementera) olika system. Du trivs i förändring, är självgående, strukturerad och tycker det är kul att skapa ordning från grunden. Har du varit delaktig i eller drivit systemprojekt tidigare är det ett stort plus. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete Erfarenhet av systemimplementation eller förbättringsprojekt inom lön/HR Erfarenhet av att hantera kollektivavtal och avtalstolkning Vana av att arbeta självständigt och fatta egna beslut Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO, inledningsvis över 6 månader med goda möjligheter till förlängning - på sikt även anställning hos vår partner om du är rätt person för att förvalta löneprocessen efter implementation. Omfattning: Heltid, kontorstider Placering: Mölndal Start: Omgående eller efter överenskommelse Kontaktperson: Elsa Jonasson Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker en vikarie till vår förskola i Mölndal!
Lindormen Ek För
Förskollärare

Vi söker en vikarie till vår förskola i Mölndal! Brinner du för att arbeta med barn och vill få möjligheten att göra skillnad i barnens vardag? Då kan du vara den vikarien som vi söker. Om tjänsten Vi söker nu en vikarie till vår förskola. Den vi söker kommer att bli erbjuden en fast dag i veckan med möjlighet till fler dagar vid ledigheter och sjukdomar av den ordinarie personalen. Eventuellt kan det bli aktuellt med två fasta dagar, men detta diskuteras längre fram om behovet finns. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt bemötande mot alla som vistas på förskolan. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är * Engagerad - du visar intresse för barnen och barnens utveckling och lärande. * Positiv och flexibel - du har lätt för förändringar och är flexibel, ingen dag är den andra lik, men du tar dig an förändringarna på ett positivt sätt. * En lagspelare - du har lätt för att samarbeta med andra och det är av stor vikt att du kan kommunicera samt har ett positivt synsätt på vårt viktiga uppdrag. Du som person ska vara en trygghet för barnen. Utbildning Gymnasial utbildning krävs. Arbetslivserfarenhet Erfarenhet av arbete med barn är meriterande. Språk Flytande svenska krävs. Lön Enligt överenskommelse. Anställningsvillkor Vikariatet innebär en fast dag i veckan samt möjlighet till fler dagar vid sjukdomar och ledigheter bland den ordinarie personalen. Eventuellt finns det möjlighet till två fasta dagar i veckan under höstterminen. Vikariatet passar dig som studerar eller är mellan arbeten. Tillträde under september/oktober 2025. Om oss Lindormen är en mindre förskola som drivs som ett föräldrakooperativ där vi har en avdelning. Lindormen är belägen i Östra Mölndal, i Kikås. Vi värdesätter omtanke, glädje och natur som är några av våra ledord. Vi är en blandad barngrupp med barn i åldrarna 1-6 år. Vi arbetar mycket med att dela in barnen i individanpassade mindre grupper där barnen ges möjlighet till lek, utflykter och planerade aktiviteter där vi följer läroplanens mål. I dagsläget har vi 21 stycken barn samt 4 ordinarie pedagoger. Vid eventuell intervju behöver den sökande ta med ett utdrag ur belastningsregistret. Vid fler frågor gällande vikariatet hänvisas ni till att ta kontakt med förskolans rektor via mejlen: [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Vi söker Lärare till årskurs 4-6 till Innovitaskolan Mölndal
AcadeMedia Support AB
Grundskollärare

Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Var med och ge barn förutsättningarna att forma sin egen framtid Framtiden är full av möjligheter. På Innovitaskolan utbildar vi för varje framtid. Vårt arbete innebär att skapa en bra utbildningsmiljö där vi kan ge våra barn och elever kunskaper och kompetenser för en ständigt föränderlig framtid. Ditt uppdrag Tillsammans med våra nyfikna och nytänkande lärare, pedagoger och medarbetare vill vi på Innovitaskolan göra skillnad för våra barn och elever, för varje framtid. Vi kombinerar traditionell undervisning, det vi och forskningen vet fungerar, men moderna verktyg och metoder som förändrar lärandet. Därigenom ger vi dem redskap att forma sin egen framtid. Vi erbjuder nu en tjänst på 100% för undervisning och mentorsskap i årskurs 4-6. Din profil De frågvisa. De vetgiriga. De lösningsorienterade. De som alltid utforskar framtidens möjligheter och utmanar normen med nya perspektiv. Det är dem vi letar efter. Eftersom de är mycket sällsynta blir vi överlyckliga när vi hittar dem. Är det dig vi talar om? I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare inom Ma, Eng och SO. På vår skola har vi höga ambitioner för våra barns lärande och utveckling och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Därför söker vi dig med ett stort personligt engagemang för lärande och som drivs av att utforska nya metoder och tekniker i undervisningen genom kollegialt samarbete. Som lärare är du lyhörd och vill vägleda eleverna inför framtiden. Du är också kreativ, öppen, strukturerad och en tydlig ledare i klassrummet. Vi erbjuder På Innovitaskolan får du förutsättningar att ständigt utmanas som pedagog och möjlighet att utveckla framtidens kompetenser hos morgondagens generation. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, vilket möjliggör gemensamt utvecklingsarbete och kollegial samverkan från Kalix i norr till Landskrona i söder. Som en del av Innovitaskolan och AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde 20250811 eller enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Katarina Särnholm på 031-67399 eller mailadress [email protected] eller bitr rektor Sofia Idermark på 0761-198322 eller mailadress [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025