VERKSAMHETSSAMORDNARE TILL HYRESBOSTÄDER – KUNSKAPENS HUS

Vi står inför en spännande tid av förändring inom Hyresbostäder. Vår målbild är att bidra ännu mer till Norrköpings utveckling och tillväxt.  Vi vill ytterligare stärka samarbetet med våra hyresgäster och med våra samverkansparter för att tillsammans förbättra och utveckla våra hus, områden och våra hyresgästers hem. Vårt förändringsarbete, som kommer att innebära en rad initiativ och projekt, syftar till att skapa ekonomisk stabilitet över tid och att vara en tydlig förebild inom social och ekologisk hållbarhet. Som Verksamhetssamordnare får du en viktig roll i den omställningsresa som startar hos oss nu! Om Kunskapens hus och Föreningarnas hus Kunskapens hus i Klockaretorpet är idag en mötesplats för kunskap och kompetens. Hit kommer de boende för att skapa möten, sammanhang och gemenskap. Kunskapens hus har aktiviteter för att öka delaktigheten i samhället och samtidigt inspirera individens egen vilja att lära sig nya saker. Men också för att stötta och uppmuntra boende till att engagera sig för en positiv utveckling av stadsdelen. I Kunskapens hus skapar vi nätverk och en stark samverkan för att utveckla en mötesplats där verksamheten utformas efter de boendes behov – och med ett starkt fokus på att växa och utveckla kunskap hos alla. Kunskapens hus är en del av ett centrumkluster i Klockaretorpet kopplat till idrott, kultur, fritid och lärande och bakom detta finns ett partnerskap av organisationer bestående av Norrköpings kommun, RF-SISU, Svenska kyrkan, Hyresgästföreningen och oss på Hyresbostäder. Övriga verksamheter i centrum är Idrottens hus, Föreningarnas hus, Fritidsbanken, Fritidsgårdar i Norrköping och delar av enheten idrott, kultur och fritid inom Norrköpings kommun.   OM TJÄNSTEN Rollen som verksamhetssamordnare innebär att vara en del av vidareutvecklingen av konceptet Kunskapens- och Föreningarnas hus i stadsdelen Klockaretorpet i Norrköping. I ditt uppdrag kommer du att arbeta tillsammans med den interna arbetsgruppen, samarbetspartners och inte minst, tillsammans med de boende i området. Tillsammans med verksamhetsledaren ansvarar du för verksamheten med fokus på daglig drift, schemaläggning av verksamheten, extern kommunikation, bemötande av besökare, platsens förhållningssätt och utveckling. Rollen innefattar även att knyta nya kontakter och bygga ett förtroende med de intressenter som finns i området. DET HÄR BIDRAR DU MED Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor. Du vill utveckla samhällen där alla människor kan känna sig hemma och du har några års erfarenhet av socialt arbete. Du känner dig trygg i rollen som samordnare och har en förmåga att se helheten utan att tappa fokus på de viktiga detaljerna. Ditt lyhörda, flexibla och prestigelösa sätt skapar förtroende och du har lätt att få människor att dra åt samma håll. Vi ser det som en styrka att du har erfarenhet av samtalsteknik, exempelvis motiverande samtal. Tidigare erfarenheter av föreningsliv är ett stort plus i rollen. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, talar du fler språk är det utmärkt. Du behöver god erfarenhet av att arbeta i Officepaketet och har gärna erfarenhet av grafisk kommunikation och även av att arbeta med exempelvis film, audio, photoshop med mera I tjänsten behöver du ha B-körkort och tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom personlig mognad, samspel i grupp samt förmåga att organisera arbetet utifrån relativt flexibla strukturer. VÄRT ATT JOBBA FÖR Hyresbostäder har ett uppdrag som är unikt för bostadsbranschen i Norrköping. Det sträcker sig långt bortom att ”bara” hyra ut bostäder. Vårt perspektiv och ansvar är så mycket större. Därför är också möjligheterna så mycket större. Hos oss får du göra skillnad för människor idag, och påverka framtiden.   Utöver dina varierande och självständiga arbetsuppgifter erbjuder vi en härlig gemenskap med goda samarbeten och rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb. Vi vill att du ska känna dig som hemma – även när du är på arbetet! Vår senaste kundundersökning och medarbetarundersökning visar även att både våra hyresgäster och medarbetare trivs hos oss. ANSÖKAN Tycker du att en trygg framtid i Norrköping är värt att jobba för? Då är vi nyfikna på dig. Varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 2025-08-15. Vill du veta mer? Hör gärna av dig till Tomas Lindquist, chef Stadsdelsutveckling, [email protected], 011-21 09 28. Frågor besvaras  under v26-28 och under v 33. För att vi på Hyresbostäder ska kunna skapa en inspirerande, trygg och hållbar stad för alla, måste vi som jobbar här också vara alla. Vi behöver människor med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv. Därför eftersträvar vi mångfald och välkomnar alla sökanden. Var med och skapa framtiden i Norrköping. Välkommen till oss på Hyresbostäder!

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Produktionspersonal till Lantz Järn och Metall
Uniflex Sverige AB
Maskinoperatörer, kvarn-, bageri- och konfektyrindustri

Just nu söker vi dig som har erfarenhet inom industri och Produktion i Norrköping. Vill du vara med och delta i en verksamhet som bidrar till en bättre miljö? Här har du chansen att utveckla både dig och dina kunskaper inom industriåtervinning. Om tjänsten I denna tjänst kommer du att arbeta som Produktionspersonal och se till att noga sortera material från ett löpande band. I sorteringsmaskinerna sorteras skrotet som Lastmaskinsförarna skopar in i en så kallad matficka, skrotet åker sedan på ett band och in i en maskin som sedan sorterar ut materialet och kommer ut i rena metaller, koppar m.m. Du kommer att huvudsakligen stå i ett så kallat sorteringshus, men också utföra enklare underhållsuppgifter. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Ansvara för att utföra de arbetsuppgifter som åläggs vederbörande av den Produktionsansvarige • Ansvara för att produktionen sker i enlighet med den plan och de riktlinjer som finns fastställda av bolaget. • Ansvara för att utföra sitt arbete så att kvalitetsarbetet blir utfört och efterlevs och följer de instruktioner som den Produktionsansvarige har meddelat via löpande information till medarbetarna i produktionen eller om det finns andra direktiv från Platschef/VD. • Ansvara för att se till att det producerade avfallet håller den avfallsklass i en kvalitetskontroll som det är informerat om av Produktionsansvarig eller Platschef/VD. • Ansvara för att använda föreskriven personlig skyddsutrustning såsom varselkläder och skyddsskor. • Ansvara för att skriva en tillbud-förbättring-avvikelse-reklamationsrapport vid uppkommen störning i processen. Vem är du? Kravprofil: • Erfarenhet från Process Industrin • Kunna skruva och mecka • Flexibel • Bra kommunikation • Flexibel i sitt arbete • Noggrann • Ha säkerhetstänk • Vana att jobba utomhus i alla väder Meriterande (inga krav): • Truckkort C2 • Heta Arbeten • Skylift Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Lärare i biologi, kemi och naturkunskap till Norrköping Fria Läroverk
Watma Education AB
Gymnasielärare

Just nu söker Norrköping Fria Läroverk legitimerade gymnasielärare i biologi, kemi och naturkunskap inför höstterminen 2025. Detta är en tidsbegränsad anställning pga föräldraledighet. Ditt uppdrag Som lärare hos oss blir du en del av ett engagerat team bestående av dedikerade kollegor. Varje dag gör vi vårt bästa för att eleverna ska nå sin fulla potential. Du leder arbetet i klassrummet med en varm och tydlig hand och ditt ledarskap präglas av närvaro och inkludering. Ditt huvudsakliga ansvar består av att undervisa i dina ämnen där du planerar, genomför och utvärderar din egen undervisning. Självklart är du öppen för att både ge och ta emot feedback på din undervisning och du strävar ständigt efter att utvecklas som lärare. För att ansöka vill vi att du har Erfarenhet från arbete som lärare. Svensk lärarlegitimation. Behörighet i aktuella ämnen. För att lyckas i rollen vet vi att du är En naturlig ledare med förmåga att skapa struktur och tydlighet i klassrummet. Vänlig och empatisk och har lätt för att bygga goda relationer med elever och kollegor. Villkor Tillträde: augusti 2025. Tjänstgöringsgrad: 100% Anställningsform: Vikariat under hela läsåret 25/26. Sista ansökningsdatum: 13 juli 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Account Manager
DC Talents AB
Företagssäljare

OM FÖRETAGET Canon Business Center Norrköping startades 1990 och är ett etablerat och marknadsledande företag med fokus på digitalisering och smarta lösningar för deras kunder. De är ett helt fristående företag som är en del av en nationell kedja – med en lokal, familjär känsla. Vill du jobba med ett starkt varumärke, drivna kollegor och ett utbud av marknadens vassaste produkter och tjänster? Blir du dessutom taggad på att få jobba på ett kontor som är prisbelönt två år i rad? Då är detta möjligheten du inte vill missa! DC Talents hjälper nu Canon Business Center Norrköping som söker en driven Account Manager som vill växa i karriären och dessutom ha väldigt kul på vägen. Detta är en direktanställning på Canon Business Center, där DC Talents håller i rekryteringsprocessen. Vi använder oss av ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! OM ROLLEN Som Account Manager ansvarar du för hela säljprocessen, från prospektering till affär, och kombinerar nykundsbearbetning med utveckling av befintliga relationer. Du jobbar med Canons hela produktportfölj och kringtjänster och bokar möten, träffar kunder och bygger relationer. Du har stor frihet att styra dina dagar själv – med full backning från ett erfaret säljteam. 🤝 Fokus i din roll – att bygga relationer och affärer Hitta och bearbeta nya kunder (främst i Norrköping/Finspång/Nyköping med omnejd) Utveckla relationer med företagets befintliga kunder Jobba långsiktigt, skapa förtroende och värde för kund ‍ Vad Canon erbjuder 🧠 Canon investerar i dig och du får utvecklas på riktigt. Du får: · Säljutbildningar som anpassas efter din nivå, sker löpande internt och externt · Produktutbildningar i Canons breda portfölj från erfarna säljare · Coaching av ledare och kollegor som vill se dig lyckas 😄 Du har kul på jobbet Det här är ett team där man stöttar, peppar och skrattar ihop – men också levererar på höga mål. En kultur där det är prestigelöst, proffsigt och positivt med dig, kunden och affären i fokus. 🥇 Du är på en vinnande arbetsplats Canon Business Center Norrköping har blivit utsedda till Sveriges bästa Canon Business Center två år i rad. Du kliver in i ett vinnande lag – där du inte bara ska prestera, utan också trivas. DIN PROFIL För att lyckas i denna roll tror vi att du har erfarenhet av försäljning (gärna B2B), är självgående, social och gillar att bygga nätverk. Du vill framåt, gillar högt tempo och motiveras av att nå resultat. Körkort krävs, men viktigast är att du har rätt attityd, tävlingsmänniska, social och viljan att utvecklas. ANSÖKAN & KONTAKT I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval. I och med det ser vi gärna att du kommer in med din ansökan snarast, men senast 11/7. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Din ansökan bestående av CV skickas till [email protected]. OM DC TALENTS DC Talents är ett specialistbolag inom bemanning, rekrytering och hyrrekrytering. Vi är nischade inom den juniora tjänstemannasektorn och vårt fokus ligger på mjuka värden där kandidaternas personlighet, driv och kulturella matchning premieras i lika stor utsträckning som de traditionella hårda kraven.

Igår
Sista ansökan:
11 juli 2025
Enhetschef till kansli och ekonomi, kompetensförsörjningskontoret
Norrköpings kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du arbeta med att skapa tydliga processer och goda förutsättningar för de du leder? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Vi söker nu en enhetschef till verksamhetsstöd, enhet kansli och ekonomi. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef för kansli och ekonomi leder och utvecklar du verksamheten tillsammans med ditt kompetenta team. Enheten är ett ledningsstöd och har roller som arbetar kontorsövergripande och stödjande för verksamheterna vilket innebär att du snabbt behöver växla fokus och kan balansera arbetet därefter. Rollen som enhetschef innebär att du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. För att lyckas i rollen har du kontinuerlig dialog med verksamheterna kring ärendeframskrivning, utvärdering, policyarbete, framtagande av riktlinjer, analys samt omvärldsbevakning som ligger till grund för framtida planering. Du ansvarar för förberedelser, genomförande och efterarbete av den politiska nämndens möten samt det totala ärendeflödet inom kontoret allt från inkommen handling till expedierat protokoll. I din roll ansvarar du för att styra, leda, samordna, utveckla och säkerställa de olika processerna samt säkerställer en god service och tillgänglighet. Du är en del av en engagerad ledningsgrupp för verksamhetsstöd som består av tre enhetschefer, en verksamhetsutvecklare och en verksamhetschef. Här arbetar du strategiskt tillsammans med ledningsgruppen för att kärnverksamheten ska nå nämndens mål samt säkerställer att vi arbetar utifrån gällande lagar, förordningar och vår lokala styrning. Du har ett intresse av ekonomiprocessen då kontorets ekonomifunktion finns inom enheten. En gruppledare inom ekonomifunktionen leder det dagliga operativa arbetet. Du behöver ha ett nära samarbete med ekonomichef och gruppledare. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleexamen inom statsvetenskap, ledning och organisation eller annan motsvarande utbildning. Alternativt arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta och leda i politisk styrd organisation, gärna inom en kommun. Vi söker dig som är en trygg och pålitlig ledare med ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är utvecklingsorienterad, samarbetsinriktad och anpassar din ledarstil efter individ och situation. Du har en god självkännedom och kommunicerar tydligt dina förväntningar. Vi ser gärna att du har kunskap att arbeta med ärendehantering samt bereda underlag till nämnd. Du behöver vara en god skribent som har intresse av att skriva egna underlag samt läsa och ge feedback på medarbetarnas underlag. Du är förtrogen med lagar kopplade till kommunal verksamhet, så som kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighetsprincipen. Du erövrar kunskaper i det du inte vet och söker stöd där det behövs, exempelvis genom kontakter och kollegor på andra kanslienheter inom kommunen och utbyter erfarenheter.  Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 3 augusti Kontakt: Verksamhetschef/Ekonomichef Katarina Onmalm, [email protected] eller HR-konsult rekrytering Katarina Nyqvist, [email protected] På grund av semestrar har vi begränsad möjlighet att svara, men återkommer till dig så snart vi kan.  Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Säljare sökes i Norrköping – Mediaförsäljning med starkt varumärke, digital
Rds Förlag AB
Övriga förmedlare

Vill du ha full frihet över din tid, arbeta med en modern medieprodukt och samtidigt ha möjlighet till riktigt höga inkomster? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Vi på Enterprise Magazine är ett väletablerat varumärke inom svensk företagsmedia. Nu söker vi fler säljare över hela Sverige för att täcka nya regioner - och vi letar efter dig som vill arbeta självständigt, resultatinriktat och långsiktigt. Vad säljer du? Du arbetar med en stark medieprodukt som kombinerar det bästa av två världar: * En fysisk tidning med trovärdighet, räckvidd och lång lästid * Ett digitalt erbjudande där varje artikel publiceras online med sökmotoroptimering (SEO), kampanjer i sociala medier och exponering på vår starka hemsida Det här ger dina kunder ett komplett marknadsföringspaket - och dig som säljare en produkt som är både efterfrågad och lätt att stå bakom. Vi erbjuder dig: * Fast grundlön: 10 000 kr/mån * Vid 50 % av budget (80 000 kr): löneväxling upp till 23 000 kr/mån * 18 % provision på all försäljning - från första kronan * Total frihet att styra din tid - arbeta varifrån du vill * Etablerat varumärke med bevisad försäljningsmodell * Stöd från redaktion, säljledning och färdiga verktyg Om rollen Du ansvarar för din egen region och arbetar med nykundsförsäljning. All kontakt sker via telefon, digitala möten och e-post. Många av våra säljare har varit med oss i över 10 år - det säger något om både trivseln och möjligheten att lyckas. Vi söker dig som: * Har erfarenhet av försäljning (gärna B2B eller telefon) * Är självgående, disciplinerad och målfokuserad * Gillar att arbeta fritt men med struktur * Vill bygga upp en egen portfölj och nå höga inkomster Exempel på månadslön baserat på försäljning: Försäljning/mån Total månadslön 80 000 kr ca 23 000 kr 160 000 kr ca 38 800 kr 250 000 kr ca 55 000 kr 300 000 kr ca 65 000 kr Sök idag - vi intervjuar löpande! Vill du arbeta med frihet, starkt stöd, och en produkt som verkligen gör skillnad för dina kunder? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! _______________________________ Ansökan skickas in här via vårat formulär. Vid eventuella frågor eller funderingar så går det bra att ringa Danny Nilsson på 070 77 99 240 eller via mail till [email protected]

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Löneadministratör (2st) till myndighet i Norrköping
Adecco Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten Till en myndighet i Norrköping söker vi just nu två löneadministratörer till finansavdelningen för att stärka deras lönefunktion. Arbetsuppgifter som förekommer är sedvanliga arbetsuppgifter i en löneprocess från ax till limpa med en hel del manuell handpåläggning. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma: - Bearbeta och kontrollera löneunderlag - Ta fram lönelistor - Ta fram rapporter och statistik - Redovisa skatter och arbetsgivaravgifter - Sammanställa tid- och frånvarorapporter - Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) - Arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid där den ena tjänsten beräknas påbörjas 2025-08-01 och den andra 2025-09-01. Arbetat förväntas pågå i ca. 6 månader från uppdragsstart. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma) • Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.) • Goda kunskaper om kollektivavtal • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig För att lyckas i rollen som löneadministratör tror vi att du är en strukturerad medarbetare som bidrar till att dokumentera rutiner och arbetssätt för att sedan kompetensöverföra dessa inom gruppen. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-06-27 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
27 juni 2025
Svarvare
Saltängens Mekaniska Verkstad AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Vill du bli en del av Sveriges mest flexibla verkstad? Saltängens verkstad söker nu en erfaren och noggrann svarvare som vill vara en del av vårt kompetenta team. Vi erbjuder en arbetsplats med stark gemenskap och möjligheten att arbeta med intressanta och utmanande projekt. Har du flera års erfarenhet inom skärande bearbetning och ett brinnande intresse för svarvning? Då kan du vara den vi söker! Om jobbet Som maskinoperatör hos oss kommer du, tillsammans med dina kollegor, arbeta med hela processen. Från ritningsläsning, planering av arbetsuppgiften, riggning, utförande och slutkontroll. Du kommer att få arbeta med allt från snäva toleranser med höga ytkrav i solida material till grov – och finbearbetning av svetsade konstruktioner. Vår verkstad i Norrköping står alltid redo för akuta reparationer såväl som planerade servicestopp och legotillverkning. Vi är ett sammansvetsat gäng med hög serviceanda och goda samarbetsförmåga vilket gör att vi hjälper och stöttar varandra i arbetet. Vårt mål är alltid att tillsammans lösa kundens problem. Vi söker Vi söker dig som har flera års erfarenhet av skärande bearbetning, med särskild inriktning mot manuell svarv. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med manuella svarvar och en god förståelse för maskinernas funktioner. Du har kunskap av att läsa ritningar och tekniska specifikationer. Du arbetar lösningsorienterat med hög grad av noggrannhet. Det är meriterande med erfarenhet av CNC-programmering. Goda kunskaper i svenska och/eller engelska, både i tal och skrift är ett krav. Som person är du en engagerad lagspelare med god serviceanda och samarbetsförmåga. Du gillar utmaningar och har en egen drivkraft och framåtanda där du själv tar ansvar för att rigga, programmera och färdigställa arbetsuppgiften. Du ska ha möjlighet att arbeta obekväma arbetstider vid hög arbetsbelastning eller vi akuta servicearbeten. För oss på Saltängen är det viktigt att hitta rätt person och vi erbjuder goda förmåner och en möjlighet att utvecklas i en stimulerande miljö. Omfattning och placering Heltid med placering i Norrköping Ansökan Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 2025-08-24. Vi ser fram emot din ansökan! Saltängen - Sveriges mest engagerade industripartner Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsföretag, bemanningsföretag och annonssäljare i samband med denna rekrytering.

Igår
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Specialpedagog & Speciallärare till konsultuppdrag
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Om oss Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning. Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet! För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar. Alla våra konsulter erbjuds ”lön varje fredag”, gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade. Vill du bli en av oss? Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering Om företaget Är du en engagerad och erfaren specialpedagog eller speciallärare som söker nya utmaningar? Vill du vara en del av ett team som gör skillnad i elevernas vardag? Då kan detta konsultuppdrag vara rätt för dig! Vi söker nu specialpedagoger och speciallärare till konsultuppdrag hos våra samarbetsskolor, både friåstående och kommunala. Uppdragen varierar i omfattning och längd och du kan komma att arbeta på såväl för-, grund- som gymnasieskolor. Rollen innebär att stötta elever i behov av särskilt stöd, handleda kollegor samt bidra till att utveckla skolans inkluderande arbete och lärmiljöer. Som konsult har du möjlighet att påverka ditt arbete och välja de uppdrag som passar dina erfarenheter och önskemål. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna varierar från uppdrag till uppdrag, men vanligt förkommande är: - Utforma och genomföra åtgärdsprogram samt individuella utvecklingsplaner för elever. - Handleda lärare och skolpersonal i pedagogiska strategier och anpassningar. - Delta i elevhälsoteam och bidra till ett systematiskt kvalitetsarbete. - Arbeta förebyggande och främjande för att skapa en inkluderande lärmiljö. - Vid behov, hålla undervisning för elever inom dina ämnesområden. Din profil Vi välkomnar dig har en avslutad eller pågående utbildning till speciallärare eller specialpedagog att söka tjänsten. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förmåga att anpassa undervisning och lärmiljöer efter elevernas individuella behov. Du är också skicklig på att bygga förtroendefulla relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare, och du arbetar gärna i team för att nå bästa möjliga resultat. Erfarenhet av att arbeta med digitala hjälpmedel är meriterande. Vi erbjuder: - Trygga anställningsvillkor med marknadsmässig lön. - Flexibilitet att välja uppdrag utifrån dina önskemål och din kompetens. - En dedikerad konsultchef som stöttar dig under uppdraget. - Kollektivavtal Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Sök tjänsten via: www.clockworkpeople.se/lediga-jobb I denna tillsättning samarbetar skolan med Clockwork Skolbemanning & Rekrytering som sköter hela processen. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Följ oss: www.linkedin.com/company/clockwork-skolbemanning www.facebook.com/skolbemanning Få förslag på tjänster som passar dig. www.pedagogjobb.nu

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Upphandlings- och inköpsassistent till samhällsbyggnadskontoret
Norrköpings kommun
Inköps- och orderassistenter

Är du en driven och engagerad person med ett intresse för upphandling och inköp? Söker du en roll där du får möjlighet att växa och utvecklas? Då kan du vara vår nya kollega! Vilka är vi? Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Här har du möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att Norrköping växer på ett hållbart sätt. Tillsammans löser vi kluriga utmaningar genom att vara innovativa och modiga. Vill du vara med? Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande: Samhällsbyggnad Avdelningen Ekonomi och upphandling är en av samhälsbyggnadskontorets sju avdelningar och fungerar som stödfunktion till hela kontoret och innefattar processer för ekonomi, upphandling, inköp, lön samt hyresadministration. På upphandlingsenheten säkerställer vi genom god planering och tydliga arbetssätt, att kontorets verksamheter följer lagen om offentlig upphandling (LOU) och de grundläggande principerna vid upphandling och inköp. Vidare hanterar och stöttar vi i frågor gällande direktupphandling, säkerställer att rutiner och riktlinjer kopplat till upphandling hålls uppdaterade och följs. Våra avtalscontrollers följer upp befintliga avtal. Enheten sitter i nyrenoverade fina kontorslokaler centralt i Norrköping. Vi är sex medarbetare och en enhetschef som tillsammans ansvarar för kontorets upphandlingar av entreprenader, tekniska konsulter och drift- och underhåll.  Nu förstärker vi vårt team och söker efter en driven och engagerad upphandlings- och inköpsassistent som vill växa tillsammans med oss och bidra till att skapa ändamålsenliga och resurseffektiva avtal! Dina arbetsuppgifter Som upphandlings- och inköpsassistent stöttar du upphandlarna med administrativt stöd, så som hantera mejl i funktionsbrevlådan innehållande varierande frågor. Frågorna kan komma både från kollegor inom kommunen och från externa aktörer och hantering av utlämnande av handlingar. Tjänsten innebär även löpande avtalshantering som till exempel indexjustering av ramavtal och prövning av nya konsulter samt att utföra enklare avrop från upphandlade ramavtal.  Du är även ett rådgivande stöd för verksamheten i frågor gällande Samhällsbyggnadskontorets direktupphandlingar. Du är med med och genomför direktupphandlingar genom skriftlig offertförfrågan. Du kommer även att utgöra ett stöd till kontorets certifierade inköpare. I den här rollen får du möjlighet att utvecklas och känna på alla delar av Samhällsbyggnadskontorets upphandlingar, både inför, under och efter slutförd upphandling. Vem är du? Vi söker dig som har minst examen från yrkeshögskola med inriktning inköp och upphandling, alternativt högskoleutbildning inom inköp och upphandling. Positivt om du har erfarenhet av arbete inom upphandling eller inköp, men det är inget krav, viktigare för oss är att du är engagerad och intresserad av yrket.  Som person är du trygg, stabil och mån om att bemöta andra på ett serviceinriktat och lösningsfokuserat sätt. Du har lätt för att samarbete med andra, och ser samverkan som nyckeln till framgång.  Du vill utvecklas och är nyfiken på att lära dig mer. Du lägger högt värde i samarbete med andra människor där du delar med dig av din kunskap och kompetens samtidigt som du uppskattar att ta del av andras erfarenheter och perspektiv. Rollen innebär att du ska kunna driva dina processer på ett självständigt sätt, därför ser vi att du har ett sinne för att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter efter deras brådska och betydelse. Du tar gärna egna initiativ och initierar aktiviteter på ett proaktivt sätt. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter förändrade förutsättningar eller önskemål från de du stöttar.  I den här tjänsten behöver du ha kunskaper inom LOU. Vidare ser vi även att du har god systemvana och positivt om du har erfarenhet av att arbeta i ett upphandlingsverktyg (i tjänsten kommer du använda e-Avrop). Du har en nyfikenhet kring nya digitala arbetssätt inom AI och BI-system och vill fortsätta utforska detta tillsammans med oss. Du har god svenska i både tal och skrift.  Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 10 augusti Kontakt: Avdelningschef Rickard Bardun, [email protected] eller HR-konsult rekrytering Robert Brandt, [email protected]  På grund av semester har vi begränsad möjlighet att svara, men återkommer till dig så snart vi kan.  Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025