Vill du arbeta i en teknisk och affärsdriven roll där du leder projekt från start till mål? Candor söker en projektledare som vill ta nästa steg i karriären! Här får du arbeta med innovativa lösningar, driva egna projekt och utvecklas i en framåtlutad och globalt verksam organisation. OM TJÄNSTEN Candor är en ledande leverantör av specialkemikalier, metaller och utrustning för ytbehandlings-, verkstads-, anodiserings-, lackerings- och elektronikindustrin. Företaget utvecklar och tillverkar anläggningar för kontinuerlig ytbehandling av tråd och band, konventionella doppanläggningar samt system för vattenrening. Med huvudkontor och produktion i Norrköping, dotterbolag i alla nordiska länder och ett starkt nätverk av agenter i Europa, Asien och USA, har Candor en global närvaro. I Sverige arbetar 36 medarbetare och totalt 48 inom koncernen. Många anställda har varit i företaget under lång tid, vilket har byggt upp en stor kunskapsbas internt. Hos Candor finns goda möjligheter till utveckling och karriär på sikt. Företaget är framåtlutat och har en stark vilja att utvecklas och förbättras. Candor har en stor efterfrågan på deras produkter och tjänster och söker nu dig som är eller vill ta nästa steg till en roll som projektledare! Som projektledare hos Candor blir du en del av ett team med erfarna projektledare och konstruktörer. Rollen innefattar ansvar för projekt från offertstadiet till driftsättning, där du säkerställer hög kvalitet och effektiv genomförande. Låter detta som en spännande utmaning? Då är Candor redo att välkomna en ny kollega till teamet! Du erbjuds Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som projektledare är du involverad i hela processen – från planering, konceptutformning och analys till projektledning, konstruktion, implementering och driftsättning. Rollen innebär att ta fram underlag och 3D-CAD-ritningar samt att ansvara för egna projekt och driva dem mot uppsatta mål. Arbetet sker i nära samarbete med företagets säljorganisation och du blir en del av ett team bestående av konstruktörer, projektledare, montörer och tekniker. Att arbeta hos Candor är både stimulerande och utvecklande, där teknik och affärer kombineras i en kreativ miljö. Möten med kunder och kollegor skapar inspiration och möjligheter för fortsatt utveckling. Resor utomlands förekommer i tjänsten. VI SÖKER DIG SOM - Har civil- eller högskoleingenjörsexamen inom relevant område. Alternativt förvärvat kunskapen genom yrkeslivet. - Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. - Som gillar att sätta struktur och ordning. För att trivas i rollen ska du våga vara drivande och utmanande samt motivera dina kollegor. - B-körkort. Det är meriterande om du har - Kunskaper i 3D-CAD är meriterande. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Om företaget Quatra är Europas ledande aktör inom insamling och förädling av använt frityrfett – en viktig del i omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Genom att omvandla avfall till råvara för förnybart biodrivmedel minskar deras verksamhet koldioxidutsläppen med över 90% jämfört med traditionell diesel. Med över 700 medarbetare i 10 länder är Quatra en snabbväxande organisation med starkt miljöfokus. I Sverige drivs verksamheten av ett engagerat team med korta beslutsvägar, där det nu finns möjlighet att bli en del av ekonomiavdelningen i en bred och varierad roll. Dina arbetsuppgifter Det här är en roll för dig som trivs med att arbeta brett inom redovisning och som vill fortsätta utvecklas i en stabil och växande verksamhet. Du kommer att ha en viktig funktion i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetsuppgifterna innefattar framför allt löpande bokföring, fakturahantering och enklare månadsavstämningar. Du hjälper till med att hantera inkommande och utgående fakturor, gör kontroller av bokförda underlag och deltar i det praktiska arbetet inför månadsbokslut – exempelvis genom att boka kostnader, hantera banktransaktioner och följa upp saldon på balanskonton. Vid behov bistår du även med att ta fram enklare rapporter eller sammanställningar, och du kommer att arbeta i nära dialog med kollegor inom både ekonomi och verksamheten. Har du tidigare arbetat med momsredovisning och periodiseringar är det meriterande, men inget krav – här finns goda möjligheter att utvecklas inom området. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av löpande redovisning och som känner dig bekväm med de vanligaste arbetsmomenten inom ekonomi. Du arbetar strukturerat och noggrant, och har en god känsla för siffror. Framför allt är du nyfiken, ansvarstagande och tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt. Vi tror att du har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Några års erfarenhet av arbete med löpande bokföring, fakturahantering och avstämningar. God datorvana och trygghet i Excel. Erfarenhet av affärssystem, gärna Odoo, är ett plus. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person har du ett analytiskt öga, gillar att förstå sammanhang och ser det som en självklarhet att bidra till förbättringar där det behövs. Du är van vid att arbeta i en föränderlig miljö och motiveras av att få vara med och bygga upp fungerande strukturer. Varför Quatra? Här erbjuds du en roll med god inblick i både siffror och verksamhet – i en miljö där du får vara med och bidra från dag ett. Det är en direktrekrytering till Quatra, vilket innebär att du blir en del av teamet från start och får ett helhetsgrepp om ekonomin i ett bolag som gör konkret skillnad för miljön varje dag. Friskvårdsbidrag på 5 000 kr/år Årlig bonus för alla anställda Möjlighet till en roll med stor insyn och varierade arbetsuppgifter En stabil arbetsgivare med starkt hållbarhetsfokus och korta beslutsvägar Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Quatra tillsammans med Skill. Vi jobbar löpande med urval och tillsättning. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot svarar du på våra inledande urvalsfrågor. Har du frågor kring vår rekryteringsprocess? Kontakta ansvarig rekryterare [email protected].
Är du en engagerad, erfaren tandläkare med en vilja att utvecklas? Vi söker nu en tandläkare som brinner för sitt yrke och kan arbeta självständigt. Tjänsten är på 80-100 % enl. överenskommelse. Fast -eller provisionsbaserad lön. Start hösten 2025, enligt överenskommelse. Idag arbetar två tandläkare, två tandhygienister samt fyra tandsköterskor på mottagningen. Vi arbetar nästan uteslutande med vuxentandvård. Vi har fyra behandlingsrum på kliniken och ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta på två rum. Som person är du flexibel, ödmjuk och har lätt att samarbeta med andra. Arbetsuppgifter: Sedvanliga tandläkaruppgifter Vad vi erbjuder -Goda arbets- och lönevillkor -Friskvårdsbidrag -Pensionsavsättning enl. ITP-1 -Individuell lönesättning -Goda möjligheter att gå på kurs och utvecklas Välkommen med din ansökan senast sista juli 2025. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt.
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Vi på Forenede Care söker dig som är undersköterska och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Konstantinopel på Skomakaregatan 11! Som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Skomakaregatan är ett särskilt boende med 44 platser och ligger i centrala Norrköping, nära till buss och spårvagn. Lägenheterna är fördelade på fyra våningar och innanför finns vår fina trädgård. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få nya vikariat eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollegorpå hel- och deltid till sommarvikariat med sysselsättningsgrad på minst 80 % med startdatum 2025-06-17. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag Rekrytering sker löpande. Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Arbetsbeskrivning Laboratorieassistent med känsla för smak? Välkommen till ett företag där innovation, kvalitet och arbetsglädje går hand i hand! Om NordArom NordArom AB är ett företag som specialiserat sig på att utveckla och tillverka aromer och färg för livsmedelsindustrin sedan 1956. Då, precis som nu, har bolaget konsumenternas upplevelse i centrum. Som ett av nordens ledande aromhus utvecklar NordArom framtidens smaker inomlivsmedelsindustrin – och vi söker dig som vill vara med på den resan! Som anställd hos NordArom erbjuds du en innovativ, hållbar och familjär miljö där kreativitet, kvalitet och kundfokus står i centrum. Nordarom söker en Laboratorieassistent till sitt engagerade Produktutvecklingsteam. Här får du arbeta tillsammans med passionerade kollegor från olika avdelningar i en roll där du är en nyckelperson i det dagliga utvecklingsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Det här är en perfekt roll för dig som vill ha varierade arbetsuppgifter och som trivs i en miljö där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus. Du får möjlighet att bidra till spännande smakprojekt och vara med på resan från idé till färdig produkt. Du kommer bland annat att: Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 1 års arbetserfarenhet alternativt laborativ erfarenhet från sin utbildning Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Meriterande Erfarenhet från livsmedelsindustrin Engelska på professionell nivå i tal & skrift Personliga egenskaper Du är van att arbeta noggrant och självständigt, och har en god kommunikativ förmåga – både internt och externt. Vidare ser vi gärna att du: Tycker att livsmedelsindustrin är spännande Har ett serviceinriktat arbetssätt och trivs i en supporterande roll Är strukturerad och kan planera samt prioritera utifrån verksamhetens behov Är noggrann och ansvarstagande, med hög fokus på kvalitet – även vid högt arbetstempo Har ett grundläggande säkerhets- och risktänk, och följer gällande rutiner i laborativ miljö Är nyfiken och initiativtagande, med förmåga att se helheten och identifiera var din insats behövs Har en stark vilja att lära och utvecklas i rollen Övrigt Sista ansökningsdag: 29 Juni Placering: Norrköping Tjänsten omfattning: Vikariat 1 år (heltid) med start enligt överenskommelse I denna rekrytering samarbetar NordArom AB med Randstad Life Sciences. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart du kan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Midia Hussein, [email protected]. För mer information om Nordarom besök www.nordarom.se Ansvarsområden Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 1 års arbetserfarenhet alternativt laborativ erfarenhet från sin utbildning Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Om företaget NordArom AB
Arbetsbeskrivning Laboratorieassistent med känsla för smak? Välkommen till ett företag där innovation, kvalitet och arbetsglädje går hand i hand! Om NordArom NordArom AB är ett företag som specialiserat sig på att utveckla och tillverka aromer och färg för livsmedelsindustrin sedan 1956. Då, precis som nu, har bolaget konsumenternas upplevelse i centrum. Som ett av nordens ledande aromhus utvecklar NordArom framtidens smaker inomlivsmedelsindustrin – och vi söker dig som vill vara med på den resan! Som anställd hos NordArom erbjuds du en innovativ, hållbar och familjär miljö där kreativitet, kvalitet och kundfokus står i centrum. Nordarom söker en Laboratorieassistent till sitt engagerade Produktutvecklingsteam. Här får du arbeta tillsammans med passionerade kollegor från olika avdelningar i en roll där du är en nyckelperson i det dagliga utvecklingsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Det här är en perfekt roll för dig som vill ha varierade arbetsuppgifter och som trivs i en miljö där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus. Du får möjlighet att bidra till spännande smakprojekt och vara med på resan från idé till färdig produkt. Du kommer bland annat att: Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 2–3 års relevant arbetslivserfarenhet Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Meriterande Erfarenhet från livsmedelsindustrin Engelska på professionell nivå i tal & skrift Personliga egenskaper Du är van att arbeta noggrant och självständigt, och har en god kommunikativ förmåga – både internt och externt. Vidare ser vi gärna att du: Tycker att livsmedelsindustrin är spännande Har ett serviceinriktat arbetssätt och trivs i en supporterande roll Är strukturerad och kan planera samt prioritera utifrån verksamhetens behov Är noggrann och ansvarstagande, med hög fokus på kvalitet – även vid högt arbetstempo Har ett grundläggande säkerhets- och risktänk, och följer gällande rutiner i laborativ miljö Är nyfiken och initiativtagande, med förmåga att se helheten och identifiera var din insats behövs Har en stark vilja att lära och utvecklas i rollen Övrigt Sista ansökningsdag: 29 Juni Placering: Norrköping Tjänsten omfattning: Tillsvidare anställning 100% med start enligt överenskommelse (provanställning tillämpas) I denna rekrytering samarbetar NordArom AB med Randstad Life Sciences. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart du kan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Midia Hussein, [email protected]. För mer information om Nordarom besök www.nordarom.se Ansvarsområden Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 2–3 års relevant arbetslivserfarenhet Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Om företaget NordArom AB
Vill du arbeta med att stötta och motivera de som vill lämna en kriminell livsstil? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Målgruppen för SIG är individer vars mönster av risk- och skyddsfaktorer indikerar en hög risk för fortsatt kriminalitet och annat allvarligt normbrytande beteende. Målgruppen för avhopparverksamhet gäller individer som valt att lämna organiserad brottslighet och som bedöms vara i behov av samhällets stöd och skydd för att fullfölja detta. Ett avhopp kan ske från olika kriminella miljöer, exempelvis lokala kriminella nätverk, en våldsbejakande extremistisk miljö eller en löst sammansatt kriminell gruppering. Definitionen är gemensam för polismyndigheten, länsstyrelserna, Kriminalvården, Statens institutionsstyrelse och Socialstyrelsen. Dina arbetsuppgifter Som socialsekreterare kommer du att, i samverkan med SIG- koordinatorer utreda behov och fatta erforderliga beslut om insats för SIG och/eller avhopparverksamhet. Du utreder enligt enhetens rutiner och processer för handläggning. Du kommer att handlägga flertalet vuxenärenden. Du samordnar arbetet runt personen och ingår i arbetsgruppen för SIG och avhopparverksamhet tillsammans med SIG- koordinatorerna. Du arbetar med verksamhetsutveckling och i nära samverkan både internt och externt med andra myndigheter och andra relevanta samverkans forum. Du kommer att arbeta med personer som vill och bedöms ha behov av att lämna en kriminell livsstil samt motivera och stötta till att lämna vilket innebär att en del av dina arbetsuppgifter även innefattar behandlande insatser i form av kriminalitetsprogram och bedömning av RBM- risk, behov, mottaglighet. Du har din anställning i myndighetsutövningen för ungdomar men med tillhörighet i SIG teamet. Vem är du? Vi söker dig som har en socionomexamen. Du har erfarenhet av myndighetsutövning samt intresse och kunskap om brottsförebyggande arbete. Vi ser gärna att du har kunskap om risk och skyddsfaktorer och tidigare erfarenhet av riskbedömningar enligt RBM. Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och har ett positivt förhållningssätt till din omgivning. Vidare ser du och tar tillvara på möjligheter till förändring och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi erbjuder dig som medarbetare flextid, individuell lönesättning, extern handledning, gedigen introduktion och engagerade kollegor. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 förutsatt erforderliga beslut Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Sista ansökningsdatum: 30 juni, intervjuer sker löpande Kontakt: Enhetschef Christina Colliander Lind, 011- 15 17 02 eller Hillevi Kassow Helander, 011-15 26 40 KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du arbeta brett med kommunikation i en roll där du både får tänka strategiskt och agera operativt? Här erbjuds du en möjlighet att driva kommunikationsinsatser från analys och planering till genomförande och uppföljning – med fokus på att skapa verklig effekt. Kort sagt: Trafikverket söker en kommunikationsspecialist med huvudfokus projektkommunikation! Är det dig de söker? Om tjänsten En av Peridos många kunder är Trafikverket, en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en erfaren kommunikatör, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete kan ske från kontoret i Norrköping eller Göteborg, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans. Eftersom resor ingår i tjänsten krävs även B-körkort. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du framför allt arbeta med kommunikation i något av myndighetens större projekt, men också med andra investerings- och underhållsåtgärder. Exempel på arbetsuppgifter: Arbete med såväl strategisk som operativ kommunikation, proaktivt och reaktivt Analys, planering, samordning, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter utifrån önskad effekt Budskapsutformning, produktion, kanalval, publicering i olika kanaler Planera och bidra i genomförande av evenemang som t.ex. samråd Identifiera, bedöma och prioritera kommunikationsbehov, kommunikativa risker och möjligheter Arbeta integrerat med intern och extern kommunikation Bidra till utvecklingen av Trafikverkets kommunikativa förmåga genom exempelvis rådgivning Samverkan med både interna och externa intressenter Dina egenskaper Vi söker en självständig person med initiativförmåga som har lätt för att samarbeta, skapa relationer och vinna förtroende med en stark egen drivkraft att söka information, är trygg i rollen som kommunikationsspecialist och har förståelse för kommunikationsuppdraget. Du är vass både på att genomföra självständigt arbete och genomföra leveranser tillsammans med andra. Du har goda kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier, liksom förståelse för varumärkesbyggande. Du har arbetat rådgivande i kommunikationsfrågor och har förmågan att omsätta dina insikter i konkreta leveranser. Dessutom har du erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för olika målgrupper och kanaler, med mycket god språklig förmåga på svenska. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning om minst 120 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Minst tre (3) års erfarenhet under de senaste fem (5) åren av strategiskt och operativt kommunikationsarbete Minst ett (1) års erfarenhet av press- och mediefrågor Minst ett (1) års erfarenhet av webbpublicering i Optimizely (tidigare episerver) Minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala kanaler Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier Kunskaper om varumärkesbyggande Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.) Kunskap om klarspråk Erfarenhet av analys, planering, produktion, genomförande och uppföljning av kommunikation Erfarenhet av att arbeta rådgivande i kommunikationsfrågor, med förmåga att omsätta det till leverans och i handling Erfarenhet av att arbeta med, skriva och målgruppsanpassa innehåll i olika kanaler, med god språkbehandling på svenska B-körkort, då det ingår resor i arbetet Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Meriterande: Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete i samverkan med andra aktörer Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning upp till totalt 17 månader. Start 2025-08-06. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35306 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du skruvmejseln i ena handen, lagerpressen i den andra och ett leende som smittar av sig på kollegorna? Då kan det här vara ditt nästa äventyr! Varför ska du söka? Stabila arbetstider på verkstaden (07–16) varvat med spännande montageuppdrag hos välkända industrikunder. Resor och övernattningar kan förekomma – perfekt för dig som gillar omväxling. Gott kamratskap – du blir del av ett sammansvetsat gäng där man skrattar lika ofta som man byter tätningar. Utvecklingsmöjligheter – interna utbildningar och chans att ta fler behörigheter (SSG-entré, truck, heta arbeten, fallskydd, säkra lyft). Riktig påverkan – du kliver in som nyckelperson när teamet växer från 5 till 7 medarbetare. Dina huvudsakliga uppgifter Service, reparation och felsökning av pumpar, fläktar och annan roterande utrustning. Lagerbyten, demontering och montering i verkstad och ute på kundprojekt. Förbättringsarbete för att minimera stillestånd och höja driftsäkerheten. Vi tror att du har … Måste-ha-kvalifikationer Praktisk verkstadsvana och vana vid skruvjobb. Förmåga att arbeta självständigt och i team. God svenska i tal och skrift. Meriterande Erfarenhet från tung industri. SSG-entré eller viljan att ta den. Behörigheter såsom truckkort, heta arbeten, fallskydd och säkra lyft. Personlighet Social, prestigelös och bidrar till en kamratlig stämning. Tidigare toppkandidat föll på svag social förmåga trots teknisk kompetens – därför värdesätter vi lagkänsla högt. Anställningsinformation Omfattning: Heltid, tillsvidare – vi välkomnar dig så snart du kan. Plats: Verkstad i Östergötland + kunduppdrag (t.ex. SSAB och andra stora industriföretag). Lön & villkor: Konkurrenskraftiga, enligt kollektivavtal. Övertid ersätts. Så här går rekryteringen till Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande och tjänsterna kan tillsättas snabbt – men rätt person är viktigare än en snabb lösning.
Välj ett jobb för att visa detaljer