Vårdenhetschef till IVA, Södertälje sjukhus
REGION STOCKHOLM
Grundutbildade sjuksköterskor

Välkommen till VO AnOpIVA på Södertälje sjukhus som omfattar operationsavdelning, dagkirurgi, sterilenhet, intensivvårdsavdelning och smärtcentrum Syd. Vi är en del av det lilla sjukhuset med ett stort hjärta. De korta beslutsvägarna hos oss gör att vi lättare och snabbare kan utveckla nya effektiva sätt att arbeta på och alltid med fokus på det bästa för våra patienter. Vi värnar om god arbetsmiljö och ett gott samskapande klimat, både i och utanför vårt verksamhetsområde. Vill du bli en del av oss? Vårdenhetschef till Intensivvårdsavdelningen på Södertälje sjukhus:   Vi söker en ny chefskollega till intensivvårdsavdelningen. Som vårdenhetschef är du första linjens chef, du kommer att ansvara för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. I rollen som vårdenhetschef kommer du att ta tillvara på och utveckla medarbetarnas kompetens samt skapa delaktighet i verksamheten. Tillsammans med befintlig vårdenhetschef och sektionschef kommer du ta fram och arbeta mot uppsatta mål för enheten. Du är underställd verksamhetschefen och blir en viktig person i ledningsgruppen AnOpIVA.  Dina personliga egenskaper:   Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har ett genuint intresse för ledarskap och förmåga att bygga ditt team!  För denna tjänst är god samarbetsförmåga och förmågan att skapa ett positivt arbetsklimat av största vikt. Du har lätt för att integrera med olika professioner och förmår entusiasmera, coacha och stödja dina medarbetare till att bidra till utveckling av verksamheten. Som chef har du förmågan att utveckla och motivera dina medarbetare och skapa delaktighet. Vi ser att du som söker även är målinriktad, strukturerad, har ett flexibelt förhållningssätt samt ett kommunikativt ledarskap.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.  Dina kvalifikationer:   Krav: - Legitimerad sjuksköterska med rätt att verka inom svensk hälso- och sjukvård. - Flerårig yrkeserfarenhet i din sjuksköterskeprofession. Meriterande: - Tidigare erfarenhet av chefs- eller ledarroll. - Dokumenterad ledarskapsutbildning och erfarenhet från liknande verksamhet. Anställningsform:   Tillsvidareanställning, heltid 40 tim/vecka. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat treårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i din grundprofession. Ditt sjukhus genom karriären: Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag Personalgym, inomhus och utomhus Friskvårdsrabatter Ersättning vid sjukvårdsbesök Fler semesterdagar efter du fyller 40 Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från Liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje).   Ditt sjukhus genom livet: Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

5 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vi söker C-Chaufförer inom återvinning i Södertälje - Heltid!(Lastväxlare)
Simplex Bemanning AB
Lastbilsförare m.fl.

Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Södertälje. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Södertälje. Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsöretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna Lastväxlare. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av lastväxlare Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera återvinning material Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kulturpedagog, vikariat till Hölö bibliotek
Södertälje kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Kultur och fritidskontoret ansvarar för att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv och ett mångsidigt fritidsutbud i Södertälje kommun. Vi ansvarar för bibliotek, kulturskola, konsthall, ung fritid, idrottsanläggningar och friluftsliv. Biblioteken i Södertälje består av två enheter: Stadsbiblioteket med det målgruppsanpassade biblioteket TIO14 och Områdesbiblioteken som består av ett filialbibliotek i Hovsjö, samt kommundelsbiblioteken i Enhörna, Järna, Hölö och Mölnbo och en bokbuss. Du ingår i enheten områdesbibliotek och din primära arbetsplats är Hölö bibliotek som är ett kombinerat folk- och skolbibliotek, beläget i Hölö skola. Hölö bibliotek är ett mindre bibliotek där du arbetar tillsammans med en kollega. Vår ordinarie kulturpedagog är tjänstledig för studier och det är under hennes tjänstledighet vi söker en vikarie. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som vill ha ett omväxlande, roligt och kreativt arbete. Du kommer att arbeta läsfrämjande mot barn och unga, både under skoltid och fritid.  Arbetet är omväxlande och ingen dag är den andra lik.  I arbetsuppgifterna ingår bland annat - bemanning av biblioteket - programverksamhet - klassvisningar - bokprat - läsprojekt  - med mera Kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma Vem är du? Krav:   - Högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten.  - Goda kunskaper i svenska och engelska.    - Goda kunskaper och ett stort intresse i att arbeta läsfrämjande.    Meriterande:    - Utbildning eller arbetslivserfarenhet kring pedagogik, gärna riktad mot barn och unga.    - Erfarenhet av program för barn- och unga.  - Erfarenhet av arbete på folkbibliotek. - Erfarenhet av biblioteksdatasystem.  - Erfarenhet av arbete med mångfaldsperspektiv.   - Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språk (ex. finska, arabiska, syriska) är meriterande.     Personliga egenskaper:   - För att lyckas i tjänsten ska du vara lyhörd, ansvarsfull och driven. - Du är van att ta initiativ och kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. - Du verkställer planer med engagemang och följer upp samt utvärderar resultatet. - Du tycker om att möta olika slags människor, ge ett gott bemötande och har en hög servicenivå.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.    Vi erbjuder dig Din arbetsplats är på Hölöskolan. Vi är cirka 45 anställda på Biblioteken i Södertälje. Tjänsten är ett vikariat under ordinarie kulturpedagogs tjänstledighet. Vikariatet löper från september 2025 - maj 2026. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Section Assistant Södertälje!
Sway Sourcing Sweden AB
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Vi söker nu en Section Assistant till vår kund i Södertälje där du blir en viktig nyckelperson i att hålla verksamheten organiserad och effektiv. Dina arbetsuppgifter har en bred variation och berör områdena Administration, Ekonomi, Kommunikation och HR.  Dina huvudsakliga ansvarsområden: Samordna och boka interna/externa möten, ta fram agendor och föra protokoll Stötta chefer med resor, mötesbokning, fakturahantering och administration Uppdatera policyer, mallar och sektionens interna webbplats Hjälpa till med rapportering, presentationer och HR-data Lägga inköpsordrar och hantera fakturor i Basware Planera workshops, onboarding och teamaktiviteter Fungera som kommunikationslänk inom sektionen och förbättra rutiner Se till att kontorsytor är funktionella och att alla har rätt utrustning Vi söker dig som: Är strukturerad och noggrann – du har koll på detaljerna Är självständig och initiativtagande – du får saker att hända Är flexibel – du hanterar skiftande prioriteringar galant Är kommunikativ – du skriver och talar både svenska och engelska obehindrat Är teknikkunnig – du är van att jobba i Office 365, Basware, SharePoint m.m. Har tidigare erfarenhet av att stötta ledningsgrupp eller avdelningar med administrativa arbetsuppgifter. Har en eftergymnasial utbildning inom Ekonomi, Inköp, Marknadsföring eller HR. Har arbetat i internationell kontext tidigare (meriterande) Praktisk information: Plats: Södertälje med möjlighet till hybrid 25 % Uppdragsperiod: 11 augusti – 31 december 2025 (goda chanser till förlängning) Sista ansökningsdag: 7 juli 2025 Observera: Bakgrundskontroll genomförs före uppdragsstart Vi ser fram emot din ansökan, vi arbetar med löpande urval och intervjuer.  Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
18 december 2025
Administratör/sekreterare till spännande företag!
Academic Work Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du ett öga för struktur och trivs i en stödjande roll? Vi söker nu en administratör/sekretariatsassistent till ett spännande företag. Rollen passar dig som är serviceinriktad, gillar att ta ansvar och som vill ha en central roll i att skapa ordning och effektivitet i en spännande utvecklingsmiljö. OM TJÄNSTEN Som sektionsassistent kommer du att spela en viktig roll i att stödja sektionens verksamhet. Du kommer att arbeta nära teamet och bidra till en effektiv och välfungerande arbetsmiljö. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I den här rollen kommer du att: - Samordna interna och externa möten, skicka agendor, kallelser och föra protokoll. - Ge administrativt stöd till chefer – exempelvis bokning av resor, hantering av mötesrum och fakturering. - Hantera och uppdatera dokument, rutiner, mallar och internwebb. - Samla in data från HR-system och sammanställa rapporter och presentationer. - Sköta inköp och leverantörsfakturor i affärssystem. - Stötta i frågor kopplat till testutrustning, processbeskrivningar och annan internadministration. - Planera interna utbildningar, workshops och teamaktiviteter. - Ansvara för introduktion av nya medarbetare och besökare från andra enheter. - Fungera som kommunikationslänk inom sektionen och säkerställa god informationsspridning. - Arbeta kontinuerligt med förbättring av administrativa rutiner och arbetssätt. - Ha översyn över gemensamma ytor och säkerställa att interna rutiner följs. VI SÖKER DIG SOM - Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska - Är självgående och trivs med att ta eget ansvar - Har hög integritet och är van att hantera konfidentiell information - Har goda kunskaper i Microsoft Office, Baseware och Sharepoint - Har en god organisatorisk förmåga och är noggrann i ditt arbetssätt Det är meriterande om du har - Har erfarenhet av DMS och/eller 3D experience För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Social - Stabil - Ansvarstagande - Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

6 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
IT Security Specialist, Shared Powertrain IT
Scania CV AB
IT-säkerhetsspecialister

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary Are you ready to lead and innovate at the intersection of IT and production? Join Scania as a IT Security Specialist for Shared Powertrain IT team and drive our transformation journey! In the next few years, we see exciting transformational projects driven by new business models and Industry 4.0. We shall also implement a new ERP system to modernize our system landscape and support the growing business demands. This will dramatically change how we conduct business and therefore we need a new awesome colleague to our team. In this role you will be part of a team that will work close to the production units within Powertrain IT and will also support other IT teams in identifying new business needs and translate them into digital solutions with IT security as a mindset. Job Responsibilities Your main responsibilities include: · Develop and implement security strategies to protect the company's IT infrastructure · Create and maintain a local information security plan · Perform risk analyses and security audits · Monitor and manage security incidents · Educate and support staff on security issues to raise the local awareness · Collaborate with other departments and with business to ensure that security measures are integrated in daily operations, processes and projects · Support business in creating and maintaining the business continuity management plan Who You Are We are looking for you that have · Has a relevant university degree in IT and significant experience in network security · Has at least 3 years of experience in IT security · Has good knowledge of security standards and regulations · Good communication skills and can absorb information fluently in both Swedish and English · Is meticulous and organized with the ability to handle multiple cases simultaneously and ensure their quality · Has experience with projects related to information security, such as the implementation of ISO standards · Has experience with IT from an industrial perspective (meritorious but not required) · Enjoys collaborating with others and thrives in working in different teams This Is Us We are 6 team in the section where 5 of the teams are in Södertälje and 1 in Luleå. We are now searching for our new colleague who is curious to take on this challenging and exiting position as IT Security Specialist for the Shared Powertrain IT team. The team responsible for IT deliveries within the Shared Powertrain IT team, have many ongoing and upcoming initiatives driven by new business models and Industry 4.0. We will also implement a new ERP system to modernize our system landscape and support the growing business demands. This requires an IT Security Specialist that secures that our current and future IT landscape in our production units upholds a high standard when it comes to IT security. To secure the high load of IT demands, the IT delivery have both own IT development and managed service set ups. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-10. Screening will take place after the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Albert Isik Section Manager, [email protected] Please note that due to the summer vacation period, responses to questions may take a bit longer than usual, and interviews will be scheduled after the holidays. We look forward to your application!

6 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kökschef till Kostenheten, Södertälje kommun
Södertälje kommun
Kockar och kallskänkor

Beskrivning av arbetsplatsen Kostenheten tillagar och serverar ca 17 000 matgäster inom förskola, grundskola och gymnasieskolan samt äldreomsorg i Södertälje kommun. Kostenheten ansvarar också för driften i Stadshusrestaurangen. Enheten består av 94 måltidsverksamheter och tjänsten innebär att du ansvarar för ett antal måltidsverksamheter. Södertälje är en kommun med en rik landsbygd, där vi värnar om att stötta en hållbar lokal livsmedelsproduktion när det t ex kommer till våra livsmedelsinköp.   Ledarskap i Södertälje   Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. Genom ditt ledarskap omsätter du den politiska viljan till verksamhet med god kvalitet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun.   Dina arbetsuppgifter Du ingår i Kostenhetens ledningsgrupp, vilket innebär att du är med och driver ett ständigt förbättringsarbete med fokus på att leverera det våra beställare efterfrågar. Behovet av måltidsservice i kommunen är under ständig förändring, vilket ställer höga krav på ett flexibelt ledarskap. Du kommer ha personal- och driftsansvar för ett antal kök med ca 20 medarbetare, vilket delvis innebär att du är delaktig i matlagningen. Du svarar mot resultatenhetschefen.   Vem är du? Vi söker dig som brinner för att tillaga och servera god och hälsosam mat, där gästens välbefinnande är i fokus. Du skall ha ett inkluderande förhållningssätt där du har en förmåga att lätt involvera och samarbeta med kollegor. Du har en helhetsförståelse och ser god service till matgästerna som en självklarhet.   Krav: - Du har god datorvana. - Gymnasialutbildning inom områdena restaurang och storkök eller motsvarande. - Du har för uppdraget relevant yrkeserfarenhet. - Du har arbetat i arbetsledande positioner tidigare. Personliga egenskaper: - Du brinner för det goda värdskapet, där gästens välbefinnande är i fokus. - Du skall ha en förmåga att leda medarbetarna och få dem att växa i sina roller. - Du har lätt för att få med dig människor, är flexibel och samarbetar väl. - Du tycker om att arbeta med processer, är lösningsorienterad, strukturerad och tydlig.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Som chef hos oss får du ta del av våra utvecklingsinsatser för chefer. Du kommer att utmanas i ditt ledarskap för att växa som ledare, stärka dina förmågor att engagera dina medarbetare, se utmaningar ur nya perspektiv och reflektera över ledarskapsfrågor kopplat till Södertälje kommuns värdegrund.   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Operations Manager / Driftchef till Sodexo hos Scania
Sodexo AB
Övriga administrations- och servicechefer

Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Som Operations Manager hos oss får du en nyckelroll i att forma framtidens arbetsmiljö – genom att leda, utveckla och kvalitetssäkra viktiga servicetjänster i nära samarbete med kund och kollegor. Tillsammans med Scania skapar vi framtidens arbetsplatser Vår kund Scania befinner sig i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen är ett strategiskt verktyg för innovation, flexibilitet och gemenskap. Som Operations Manager är du med och driver den utvecklingen framåt – med ansvar för våra team och leveranser inom logistik, utemiljö och Front End Services. Dina team möter människor varje dag, levererar service i världsklass och bidrar till en arbetsmiljö där både människor och idéer får växa. Genom ett nära och förtroendefullt ledarskap stöttar du både medarbetare och kund i att skapa hållbara, effektiva och välkomnande arbetsplatser. Din roll – operativ ledare med affärsdriv och förändringsfokus Som Operations Manager leder du både verksamhet och människor. Du har personalansvar för arbetsledare och ett indirekt ansvar för medarbetare inom dina tjänsteområden. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar, med fokus på kvalitet, kostnadseffektivitet och utveckling. Du kommer bland annat att: • Ansvara för budget, resursplanering och uppföljning inom dina områden • Coacha, utveckla och bemanna dina team – med fokus på engagemang, arbetsmiljö och prestation • Säkerställa leverans enligt avtal, servicenivåer och QHSE-standarder (Quality, Health, Safety & Environment) • Arbeta datadrivet – följa upp KPI:er och omsätta insikter till förbättringar • Identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter i samarbete med platschef och kund • Driva förändring och implementera nya, digitala arbetssätt Vad du bidrar med För att lyckas i den här rollen ser vi att du har ett utvecklingsorienterat synsätt, en trygg ledarstil och en stark känsla för affär och service. Vi söker dig som har: • Tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna med ansvar för andra chefer eller arbetsledare • Erfarenhet av Facility Management eller annan tjänsteverksamhet med komplex leverans • Förmåga att bygga relationer, skapa förtroende och arbeta lösningsorienterat i nära dialog med kund • Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och att driva förbättringsarbete • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och PowerPoint • Vana att arbeta med nyckeltal, uppföljning och systemstöd inom FM • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Per Karlsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Omsorgspersonal till Eveo hemtjänst i Södertälje
Eveo AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Eveo är ett hemtjänstbolag som med engagemang och kunskap försöker få till bästa möjliga omsorg för våra äldre. Med anledning av tillväxt i verksamheten söker vi nu mer personal till vårt Södertälje kontor. Eveo grundades 2009 av släkt och vänner och har som verksamhetsidé att leverera kvalitet genom en hög personalkontinuitet och engagemang i utförandet. I Södertälje har Eveo funnits sedan 2012 och har nyligen vunnit en upphandling och därmed fått utökat förtroende från kommunen. Vi söker dig som tycker om att arbeta med äldre, kan arbeta självständigt och vi ser gärna att du minst skall ha 1400 poäng omvårdnadsämnen på gymnasienivå. Utöver det att du kan bra svenska (motsvarande svenska grund), har körkort och ett hjärta av guld. Har du körkort och kan prata arabiska eller annat språk utöver svenska är det ett plus.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Senior specialistsjuksköterska till IVA, Södertälje sjukhus
REGION STOCKHOLM
Intensivvårdssjuksköterskor

Välkommen till VO AnOpIVA som omfattar operationsavdelning, dagkirurgi, sterilenhet, intensivvårdsavdelning och smärtmottagning. Vi är en del av det lilla sjukhuset med ett stort hjärta. De korta beslutsvägarna hos oss gör att vi lättare och snabbare kan utveckla nya effektiva sätt att arbeta på och alltid med fokus på det bästa för våra patienter. Vi värnar om god arbetsmiljö och ett gott samskapande klimat, både i och utanför vårt verksamhetsområde. Vill du bli en del av oss? Senior intensivvårdssjuksköterska till IVA på Södertälje sjukhus:   Södertälje sjukhus Intensivvårdsavdelning är en allmän intensivvårdsavdelning som tar emot patienter från sjukhusets olika verksamheter så som medicin-, kirurg-, ortoped-, urolog- och kvinnokliniken. På intensivvårdsavdelningen vårdar vi även intermediärvårdspatienter och under jourtid bedriver vi uppvakningsverksamhet. Vi erbjuder dig ett arbete där inflytande, delaktighet och arbetsglädje är nyckelord. I det dagliga arbetet ser vi på patientsäkerhet, samarbete och kommunikation som viktiga delar.  Här på intensivvårdsavdelningen arbetar vi ihop i alla led under det dagliga arbetet, där ett team består av en specialistsjuksköterska, anestesiläkare, fysioterapeut och undersköterska. Tillsammans vårdar varje team två patienter. Vi har ett varmt och tillåtande arbetsklimat där en hjälpande hand aldrig är långt borta. Hos oss är ensam inte stark. Här blir du en del av en kompetent medarbetargrupp med närvarande chefer. Tillsammans ser och använder vi varandras engagemang, kunskap och erfarenheter. Vi delar generöst med oss av våra kunskaper och erfarenheter och är nyfikna på andras.  Vi söker dig som har några års erfarenhet som intensivvårdssjuksköterska och vill arbeta tillsammans med vårt fantastiska team och vill vara med i vidareutvecklingen av vår intensivvårdsavdelning. Här finns stora möjligheter för kompetens- och verksamhetsutveckling då både utvecklings- och utbildningssjuksköterska finns på plats. Vi erbjuder en personlig introduktion som vi anpassar utifrån dina erfarenheter, kunskaper och behov.   Vi är stolta över vår fina verksamhet, men vi är inte nöjda!  Dina personliga egenskaper:   Du ska fungera väl i team och ha god samarbetsförmåga samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. För oss är det viktigt med arbetsglädje, att tänka nytt samt sprida positiv energi. Du tar ansvar för ditt arbete och är prestigelös nog att rycka in där det behövs. Du är trygg i dig själv och anpassar dig väl efter nya situationer samt kan hålla dig fokuserad i din arbetsroll.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Dina kvalifikationer:   Krav: - Legitimerad sjuksköterska med rätt att verka inom svensk hälso- och sjukvård. - Specialistutbildning inom intensivvård. Meriterande: - Några års erfarenhet som specialist inom intensivvård Anställningsform:   Tillsvidareanställning. Heltid, blandat dag-, kväll- och nattjänstgöring, enligt 24/7-avtalet.   Som sjuksköterska inom 24/7-verksamhet tillämpas arbetstidsavtal med möjlighet till kvarstannandebonus (i tid) och förkortad veckoarbetstid vid nattarbete. Om du arbetar förtätad helg och fler schemalagda nätter har du även möjlighet till ytterligare intjänad tid som kan tas ut i ledig tid, pengar eller pensionsavsättning.  Det här säger medarbetare som arbetar på IVA: Vi har en väldigt varierande patientgrupp. Det är ett litet familjärt sjukhus, med korta beslutsled.  -Johan, Specialistsjuksköterska IVA Mina kollegor, att jag utvecklas i mitt jobb, det är spännande med intensivvård och att jobba personcentrerat. Att man gör nytta! - Marie-Louise Specialistsjuksköterska IVA Följ länken för att träffa Jane och Rima, två av Marie-Louise kollegor: Intensivvårdsavdelningen söker specialistsjuksköterska. (youtube.com)          Ditt sjukhus genom karriären. Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: Friskvårdsbidrag Personalgym, inomhus och utomhus Friskvårdsrabatter Ersättning vid sjukvårdsbesök Fler semesterdagar efter du fyller 40 Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje).   Ditt sjukhus genom livet. Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

6 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025