Personlig assistent med glöd och engagemang
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Jag bor med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Hit tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken eller med cykel/promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film.   Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger du självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. För att jag ska kunna komma iväg på mina aktiviteter så behöver jag dig som har driv och god planeringsförmåga. Du kommer också att assistera mig i samband med diverse vardagsbestyr; såsom att tvätta, diska, städa och handla, duscha, av- och påklädning, kommunikation och allt annat som ingår i de flesta människors vardag.     Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är du som hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Obs! Inga pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla).  Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem * Det är viktigt att du vill lära dig och förstå hur jag fungerar och kan anpassa dig efter mina behov. Stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Du kommer få en gedigen introduktion, kontinuerlig handledning och fort- och utbildning av Balans, som blir din arbetsgivare. INFORMATION KRING TJÄNSTEN Jag söker två personer som kommer arbeta blandat i mitt schema med dagpass 7-15.30, kvällspass 15.30-21.30 och ibland vaken natt. Passen är förlagda under veckans alla dagar, när man jobbar helg är passen oftast lite längre Bemanningsansvar kan förekomma  Du är öppen för att hoppa in när någon kollega blir sjuk eller vill vara ledig Vi tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre. Lön:  Individuell lönesättning. Avtal: Fremia-Kommunal Sök gärna tjänsten och det gör du via formuläret nedan Jag ser fram emot din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Product Manager
Vattenfall AB
Övriga förmedlare

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Om rollen Vill du vara med och forma framtidens energilösningar? Vi söker en engagerad och affärsdriven Product Manager som vill ta helhetsansvar för att utveckla skalbara kunderbjudanden kopplade till den fysiska elmarknaden. Som Product Manager ansvarar du för att produkten fungerar i sin helhet, det innebär att förstå kundbehov och omsätta dem i skalbara lösningar. Allt från utbildningsmaterial och avtalstexter till fakturerings- och uppföljningsprocessen mm. Du säkerställer att produkterna är attraktiva, lönsamma och följer gällande regelverk och marknadspraxis. Du har en nyckelroll i att integrera produkterna i våra operativa processer kopplat till prognosläggning, anskaffning och budgivning på den fysiska elmarknaden. Du är också kravställare gentemot våra digitala tjänster och IT-system och säkerställer att de stödjer affären på bästa sätt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Äga och utveckla kunderbjudanden kopplade till den fysiska elmarknaden. Säkerställa att produkterna är integrerade i våra operativa processer. Ansvara för att produkterna är affärsmässigt hållbara och regelmässigt korrekta. Vara kravställare för digitala lösningar ur ett produktägarperspektiv. Nära samarbete med avdelningen för prognosläggning, anskaffning och budgivning. Arbeta tätt med Business Sales för att säkerställa kundnytta och affärsresultat. Kravspecifikation Civilingenjör eller motsvarande universitetsexamen. Kompetens i hur elmarknaden fungerar och dess olika aktörer, speciellt den fysiska elmarknaden för Intraday och Dayahead. Arbetslivserfarenhet som produktägare och samarbete med säljorganisationer är meriterande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du en lagspelare med god kommunikativ förmåga och förmåga att bygga relationer. Du är öppensinnad, lösningsorienterad och har hög integritet. Det är också av vikt att du har ett strukturerat arbetssätt och stark analytisk förmåga. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort: Solna. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Caroline Wijnbladh, [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jennifer Wikström, [email protected]. Fackliga representanter är Rolf Olsson (Akademikerna), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) och Simon Salomonsson (Unionen). Du når samtliga via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2025. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Annonseringsperioden är förlängd med anledning av sommarledighet. Vi använder oss av tester i denna rekryteringsprocess och ett online-test kommer att skickas ut till alla sökanden som ett första steg i rekryteringsprocessen efter sista ansökningsdag. På Vattenfall värdesätter vi att vara aktiva, positiva, öppna och säkerhetsmedvetna. Vi söker medarbetare som delar vår vision och kan bidra till att stärka vår företagskultur. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Enhetschef till Vattenfall Nuclear Fuel
Vattenfall AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Företagsbeskrivning Business Unit (BU) Vattenfall Power Solutions är en affärsenhet på ca 600 personer inom Business Area (BA) Vattenfall Generation som utbildar personal inom svensk kärnkraft, levererar kärnbränsle till Vattenfalls kärnkraftverk, utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster för samtliga utav Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Detta innebär verksamhet i form av bl.a. framtagning och tillhandahållande av utbildningar, projektledning och projektstöd, analysledning och utredning, produktframtagning, kärntekniska säkerhets- och dammsäkerhetsuppdrag. Fokus inom affärsenheten Vattenfall Power Solutions är att utveckla vår förmåga inom projektledning samt valda tekniska nyckeldiscipliner. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringsinitiativ och utveckling av våra modeller, där vårt arbete och kompetens skapar stora värden för Vattenfall och dess satsningar. Om rollen Brinner du för samverkan och utveckling av medarbetare? Nu söker vi en Enhetschef till Vattenfall Nuclear Fuel för området bränslekomponenter och prestanda med placering i Solna. Vattenfall Nuclear Fuel AB (VNF) har som främsta uppgift att upphandla, kvalitetssäkra, dimensionera och leverera kärnbränsle till Vattenfalls kärnkraftverk. Vi har ansvarsåtaganden som spänner över hela livscykeln fram till det att bränslet tas ur härden. VNF levererar också tekniska analyser och andra tjänster inom kärnbränsleområdet. Detta ansvar bidrar till att säkra den fossilfria elproduktionen. Enhetsbeskrivning: Bränslekomponenter och prestanda Enhetens verksamhetsområde omfattar kärnbränslet, komponenternas mekaniska design och funktion (prestanda). Det innebär att vi stödjer Forsmark och Ringhals i kvalificeringar av nya samt uppdaterade bränsletyper. En annan återkommande uppgift för enheten är tillverkningsuppföljning av bränslet som del av VNFs huvuduppdrag, nämligen den årliga bränsleleveransen till kraftverken. Vi är behjälpliga med tekniskt stöd vid bränsleinspektioner på kärnkraftverken och beställer efterbestrålningsundersökningar för att verifiera nya bränsletyper. Vi arbetar med forskning och utveckling av bränslet för att säkerställa robust och säker drift från ”vaggan till graven”, vilket innebär att vi också arbetar med SKB i slutförvarsfrågor avseende bränslet. Som Enhetschef har du ett verksamhetsansvar som innefattar personal-, budget- och resultatansvar. Gruppen består av 10 medarbetare. Rollen förutsätter också tätt samarbete med andra enhetschefer inom organisationen samt kunddialoger med våra kärnkraftverk. I dina arbetsuppgifter ingår att: Leda och utveckla medarbetare och verksamhet inom enheten. Ansvara för delprocesser kopplat till bränsleleveransen. I dialog med uppdragsgivare säkerställa tillgänglighet av efterfrågade kompetenser och resurser. Ta en samverkande roll mellan olika verksamheter. Möjliggöra och driva erfarenhetsutbyte mellan verksamheter för att finna förbättringspotential och lärande. Utveckla organisationen mot framtida behov, tillsammans med andra enheter och övriga intressenter inom Vattenfalls kärntekniska verksamhet. Att bidra och verka för gemensamma arbetssätt och erfarenhetsöverföring mellan verksamheterna är prioriterat inom enheterna. Vi vet att våra anställda är nyckeln till vår framgång. För oss är din utveckling viktig och därför kommer vi alltid att uppmuntra dig till att använda dina kunskaper och ge dig möjligheter till att utvecklas genom nya utmaningar, utbildningar och kompetensöverföring. Hos oss får du förtroendet att agera med stor frihet och eget ansvar, vilket tillsammans med bra arbetsvillkor och ömsesidigt förtroende ger en hög flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv. Kravspecifikation Som enhetschef behöver du följande kvalifikationer: Akademisk utbildning som civilingenjör. Erfarenhet från processindustrin eller FoU-verksamhet samt av arbete med frågor som rör mekanik och material. Erfarenhet av ledarskap från tidigare chefspositioner, roll som projektledare eller genom andra arbetslivserfarenheter och framförallt ett genuint intresse för ledarskap och att utveckla andra. Flytande i svenska och engelska i tal såväl som skrift. Det är starkt meriterande om du också har erfarenhet inom kärnkraft. Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och har en vilja att utveckla andra. Som person är du strukturerad, initiativtagande och trivs i en roll där du får driva frågor. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att bygga förtroende och engagemang. Du är tydlig och trygg i din roll och tycker om att ta dialogen ute i organisation som en del i din kommunikation. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Ytterligare information Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs gärna mer om våra förmåner här. Placeringsort är Solna. Resor ingår som en naturlig del av tjänsten men vi arbetar aktivt med tekniska hjälpmedel för att minska dessa, För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ella Ekeroth, [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta rekryterare Jennifer Wikström, [email protected]. Fackliga representanter för denna tjänst är Gustaf Treiber (Akademikerna), Jan Stigbert (Unionen), Philip Carendi (Ledarna), Ingemar Eriksson (SEKO). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Specialistläkare till sektionen för ögononkologi
REGION STOCKHOLM
Specialistläkare

Vi söker dig som är erfaren specialistläkare inom ögononkologi och som vill vara med och utveckla ögonsjukvården med oss. Om oss Mottagningsarbete, operation, forskning och utveckling är en del av det dagliga arbetet vid sektionen för ögononkologi. Vi strävar efter att ligga i framkant inom ögononkologi både nationellt och internationellt. Om tjänsten Vi söker en nybliven specialistläkare inom oftalmologi till ögononkologisektionen. Vi söker dig som vill vara med och utveckla området. I arbetet ingår mottagningsarbete och kirurgi. I tjänsten ingår även att utbilda och undervisa från grundutbildningsnivå till specialistnivå. Du deltar i S:t Eriks övergripande beredskap och jourverksamhet. Kvalifikationer Du är nyutexaminerad ögonspecialist med 5 år erfarenhet inom ögononkologi. Goda pedagogiska kunskaper samt undervisnings- och forskningserfarenhet är meriterande. Personliga egenskaper Du har god samarbetsförmåga men trivs även med att arbeta självständigt. Det dagliga arbetet ställer krav på att du som person är noggrann och ansvarstagande. Du har god kommunikationsförmåga med medarbetare, patienter och anhöriga. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.  Villkor Tillsvidare, heltid. Övrig information  Urval och intervjuer sker löpande. För S:t Erik är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö.    Se även vår webbplats www.sankterik.se Viktig information till dig som söker tjänst som specialistläkare   Du ska bifoga följande obligatoriska dokument i din ansökan. Dokumenten ska vara läsbara, fullstora och rättvända. Kontaktuppgifter ska skrivas digitalt.  Viktig information till dig som söker tjänst som specialistläkare    Du ska bifoga följande obligatoriska dokument i din ansökan. Dokumenten ska vara läsbara, fullstora och rättvända. Kontaktuppgifter ska skrivas digitalt.   Meritförteckning för läkare (särskild meritförteckning korrekt ifylld, skriven på dator, underskriven av den sökande samt vidimerad av två personer.) Legitimationsbevis läkare Bevis på specialistkompetens från Socialstyrelsen Bevis om medicine doktorsexamen (i förekommande fall) Bevis om docentur (i förekommande fall) Publikationsförteckning, ange tio utvalda publikationer Personligt brev Dokumentet Meritförteckning för läkare hittar du på vår webbplats Så ansöker du om en läkartjänst - S:t Eriks Ögonsjukhus Samtliga korrekta ansökningshandlingar måste vara oss tillhanda senast sista ansökningsdag. Om S:t Eriks Ögonsjukhus S:t Eriks Ögonsjukhus är ett av Europas ledande ögonsjukhus. Vi erbjuder högspecialiserad ögonsjukvård och tar varje år emot cirka 175 000 patienter från Stockholms län, Sverige och utlandet. Tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi forskning och utbildning inom ögonområdet. Sjukhuset har 450 medarbetare. S:t Eriks Ögonsjukhus finns i nybyggda och moderna lokaler i Hagastaden. Se även vår webbplats För S:t Eriks Ögonsjukhus är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Content Manager
Vattenfall AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Om rollen Har du näsa för nyheter, en stark förmåga att skriva riktigt bra copy och är en hejare på storytelling? Kan du dessutom få ett komplicerat projekt eller en torr finansiell text att upplevas spännande och läsvärd? Då är du kanske den Content Manager vi söker! Som Content Manager tillhör du Media Relations Sverige och ansvarar för att stärka Vattenfalls varumärke och skapa förståelse för Vattenfalls strategi genom planerad och väl genomförd kommunikation i traditionell media, de egna interna kanalerna, och i det externa nyhetsrummet. I Media Relations tas många texter fram, till exempel webbtexter, copy till sociala kanaler, pressmeddelanden, nyhetsbrevet ”The Edit” och interna nyheter. Övriga roller inom Media Relations ansvarar dessutom för det traditionella arbetet med kriskommunikation, webbkommunikation och presstjänst. Rollen som Content Manager. Rollen som Content Manager är bred och kräver både strategisk och operativ förmåga. Som Content Manager arbetar du självständigt och ansvarar för arbetet från start till slut. Du skriver och publicerar artiklar, pressmeddelanden, nyhetstexter, webbtexter, bidrar till Vattenfalls framgångsrika externa nyhetsbrev och annan copy. Du skriver bland annat artiklar till årsredovisningen och kommunicerar enkelt torra finansiella texter på ett engagerande sätt. Du förväntas hitta nya möjligheter för att nå ut i rätt kanaler och analyserar resultatet av genomförda kommunikationsaktiviteter. Du är van vid att arbeta med traditionella nyhetstexter likväl som skarp copy till sociala kanaler och till webben. Du är bra på att skriva på både svenska och engelska och har ett sinne för detaljer. Som Content manager ansvarar du bland annat för: Proaktivt och strategiskt ansvar för långsiktig kommunikation av olika ämnen/områden Aktivt hitta och utveckla nya kommunikationsmöjligheter internt och externt Delta i planeringen och genomföra kommunikation i Vattenfalls egna kanaler, interna som externa Ta fram artiklar, pressmeddelanden, manus till filmer och andra typer av innehåll i samarbete med kollegor Målgruppsanpassa och publicera innehåll för olika kanaler, inklusive sociala medier, intranät och nyhetsrum och ha kunskap om relevanta verktyg och metoder, inklusive SEO Säkerställa att budskap i egna kanaler är i linje med Vattenfalls strategi och positioner. Hantera och säkra hög kvalitet på innehåll Ge råd till interna intressenter om bästa sättet att kommunicera ämnen Analys och kommunikationsrapportering Kravspecifikation Du har: Högskoleexamen inom kommunikation, journalistik, marknadsföring eller motsvarande. Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom PR, copy, journalistik eller liknande. Flytande i svenska och engelska, utmärkta färdigheter att skriva och redigera text i båda språken. Du har goda kunskaper digitala verktyg och du vet hur man SEO-optimerar texter. Du har en förmåga att se helheten, och har en gedigen kunskap om kommunikationslandskapet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med innehåll och nyhetskommunikation för en stor organisation eller drivit en kampanj eller projekt som gjort skillnad eller utmärkt sig. Vi ser det också meriterande om du tidigare inkluderat AI i ditt arbete. Personliga egenskaper Som person har du ett stort intresse för klimat- och energifrågor och följer samhälleliga och politiska debatter och förstår hur kommunikation kan påverka och skapa kommersiella möjligheter för Vattenfall. Du är en sann lagspelare som finner glädje i att arbeta med andra och att skapa samarbeten både internt och externt, samtidigt som du är van att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du är resultatorienterad och framåtlutad med en ödmjuk framtoning. Du är noggrann och analytisk med förmåga att utvärdera resultatet av genomförda kommunikationsaktiviteter. Ytterligare information Vi erbjuder. Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Natalie Sial Berkman på [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Anna Uppström [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Rolf Ohlsson (Akademikerna), Christer Gustafsson (Ledarna), Juha Siipilehto (SEKO) och Anders Bohlin (Unionen). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00 Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Tester kan förekomma i processen. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vi ser fram emot din ansökan!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Circle K Solna Järva Krog söker butikssäljare för nattarbete 78%
Circle K Sverige AB
Bensinstationspersonal

Vart är du på väg? Nu söker vi butikssäljare – ja, alltså riktiga servicehjältar! Vi vill bli världsbäst på service. Och därför söker vi nu fler servicehjältar som vill jobba natt. Vad gör en sådan? Jo, du möter våra kunders behov nattetid med kunskap, fingertoppskänsla och ett härligt leende – ofta samtidigt som du kanske fyller på kaffemaskinen eller lägger upp en korv. För vi är en butikskedja som erbjuder allt från god mat och bakverk, till bra drivmedel och fräscha toaletter. Du blir en viktig lagspelare som håller stationen i toppskick när andra kanske sover! Vi söker nu dig som vill jobba som butikssäljare under nätter hos oss på Circle K Järva Krog. Tjänsten motsvarar 78,43% och är en tillsvidare med inledande provanställning på sex månader. I rollen har du ett fast schema där du jobbar tre nätter 21:00 - 06:00 och veckan därpå jobbar fyra nätter mellan 22:00 - 06:00. På natten är det viktigt att man tar vara på tiden och förbereder för sina kollegor, därför tror vi att du som sökande har ett stort driv och kan arbeta självständigt eftersom ensamarbete förekommer. Som butikssäljare hos oss har du en månadslön som baseras på din tidigare erfarenhet inom service. Månadslönen vid heltidsarbete varierar mellan 26500-31000 kr/månad. Utöver din månadslön har du även OB-ersättning för arbete under kvällar, nätter, helger och röda dagar. Eftersom vi har en CV-lös och fördomsfri rekrytering behöver du styrka din tidigare erfarenhet genom att uppvisa arbetsgivarintyg under rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten fyller du enkelt i dina uppgifter, anger vilka tider du kan arbeta och genomför därefter ett kort servicetest som tar cirka 10 minuter. Är du vår nya butikssäljare som gillar varierande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta nattetid? Vi jobbar med löpande urval i rekryteringen så sök tjänsten omgående för att inte missa chansen!   Varmt välkommen in med din ansökan senast 09.07.2025 Om dig: * Du är en teamplayer – du sätter laget före jaget. * Du är en fixare – du hittar lösningar på allt. * Du älskar människor. * Du är en allkonstnär: Du gillar att ha koll på allt, och tycker om att göra många saker samtidigt. * Du vill lära dig nya saker och utvecklas. * Du känner att din samlade erfarenhet gör dig redo att testa på att jobba natt inom service. * Du pratar och förstår svenska. * Du är över 18 år. Om oss: * Vi är en plantskola för social skills – vi lägger en bra grund för alla framtida yrken. Och du får ett snyggt CV! * För dig som redan kommit en bit i yrkeslivet kan vi erbjuda ett utvecklande och mångsidigt jobb. * Du får kunskap om hur det är att driva butik.   * Du lär dig att bli en ledare med förståelse för service. * Du får specialistkunskap – vi kan allt från att driva butik och sälja drivmedel, till marknadsföring och ledarskap. * Du får en möjlighet till att göra karriär inom företaget – kanske vill du driva din egen butik, eller sikta mot ett jobb på vårt huvudkontor. * Du får ett roligt jobb med härliga kollegor.  * Vi är ett internationellt företag med kollegor runt omkring i hela världen. * Våra stationer kan ha biluthyrning, då är körkort B-manuell ett krav. * Vi erbjuder dig ett förmånligt friskvårdsbidrag och personalrabatt på alla våra stationer. Circle K är ett framgångsrikt globalt företag med mer än 14 000 butiker i 26 länder. Totalt har vi cirka 125 000 anställda som arbetar i våra butiker och på kontoren. Vi vill göra det enkelt för våra kunder längs vägen genom att erbjuda bra produkter och snabb och service i världsklass. Vi förbehåller oss rätten att göra bakgrundskontroller på slutkandidater i rekryteringsprocessen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Mekaniserad Provning söker rutinerade projektledare och specialister
The We Select Company AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du göra världen till en säkrare plats? Vår vision är att genom innovativa tjänster skapa trygghet på vägen, i hemmet och på jobbet. Tillsammans med över 45.000 kompetenta och engagerade medarbetare i 60 länder kommer du att ha kul på jobbet. Till DEKRAs affärsområde Mekaniserad Provning söker vi löpande rutinerade specialister/projektledare för avancerade & mekaniserade provningsprojekt! Affärsområde Mekaniserad Provning utvecklar och bygger robotiserade system för Oförstörande Materialprovning. Systemen är oftast av typen ROV för undervattensapplikationer eller Crawlertyp för torr miljö men kan även vara stationära system för exempelvis tillverkande industri. Systemen designas och byggs in-house för fjärrstyrd inspektion och oförstörande provning av komponenter i miljöer som är fysiskt svåråtkomliga, vilket ofta innebär att systemen är unika för varje uppdrag och projekt, som bidrar till ständigt nya och spännande utmaningar. OM TJÄNSTEN Som provningsspecialist/projektledare på affärsområde mekaniserad provning arbetar du med utveckling och applicering av avancerad och mekaniserad OFP-teknik. Du bidrar med din höga kunskap inom oförstörande provning och både leder och arbetar tillsammans med dina kollegor i projekten. Uppdragen drivs både i projektform i team men även individuellt och kräver stor initiativförmåga och social kompetens. Labbarbete är vanligt under utvecklingsstadiet i projekten för att senare övergå i skarp implementering som sker hos kunden. Vi söker dig som vill arbeta fritt, omväxlande och kreativt och du har i din roll möjlighet till stor inverkan på både arbetssätt, provningsteknik och robotarnas funktioner och utformning. Vi kommer att uppskatta dina idéer och förslag! Arbetet innebär ofta ett nära samarbete med dina kollegor på DEKRA i Sverige men även internationellt. Detta ger dig möjlighet att skaffa dig ett stort nätverk med kollegor inom samma profession! Vidare så är du social, kommunikativ och tycker om att både jobba i och leda team. Avdelningen finns utspridd över hela Sverige med den största gruppen placerad i Solna. Våra uppdrag innebär resor både inom Sverige och internationellt, oftast i perioder om 1–2 veckor per tillfälle. Normalt förekommer cirka 20–50 resdagar per år, vissa år färre och undantagsvis fler. VEM ÄR DU? Vi söker dig med erfarenhet av OFP, framförallt inom ultraljud och virvelströmsprovning som vill utvecklas inom avancerad provningsteknik. Vi skriver de flesta av våra dokument på engelska därför är det viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift. Dessutom kan våra uppdrag vara internationellt bemannade med deltagare från hela koncernen. Du som person Har teknisk utbildning eller erhållit motsvarande kunskaper genom erfarenhet Erfarenhet av OFP-metoder och mätmetoder i allmänhet Har goda språkkunskaper i svenska och engelska Är ansvarstagande och självgående Har social kompetens och god servicekänsla gentemot kunder Har körkort och har ingenting emot att resa i tjänsten Det är meriterande om du innehar OFP-certifikat nivå 2 inom UT och/eller ET och gärna PAUT enligt europeiskt och/eller amerikanskt certifieringssystem Vår framgång bygger på samarbete och goda relationer. Hos oss blir du delaktig i ett omväxlande arbete i en kreativ miljö, med täta kontakter både med kunder och kollegor. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Placeringsort: Stockholm eller Göteborg Stämmer ovanstående in på dig? Tveka inte att höra av dig! VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Skicka in din ansökan redan idag! För frågor, kontakta Anton Jansson, kontaktuppgifter nedan. Kontaktperson Anton Jansson [email protected] 0104551291

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kock till Restaurang Bruket NCC i Solna (kopia)
Compass Group AB
Restaurang- och kökschefer

Vikarie, heltid 100% med chans till tillsvidareanställning Vem söker vi? Nu söker vi en passionerad kock som kan hantera både varm/kall kök och som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och entusiasm skapar du smakfulla och vällagade rätter med fokus på hållbarhet. I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering. Du kommer även vara behjälplig i menyplanering och inventering samt ha kundbemötande vid servering Om Restaurang Bruket Vi är en öppen lunchrestaurang som finns på Ncc´s huvudkontor vid Järva Krog. Förutom frukost och lunch har cateringverksamhet i huset och till andra företag i området samt driver en liten café i byggnaden. Kvällsarbete kan förekomma i viss form vid bokade tillställningar. Vi har öppet måndag till fredag 08-15:30 Vem är du? • Du behöver vara 18 år eller äldre • Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande • Du har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Erfarenhet av menyplaneringssystem är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Trafikplanerare
Nobina Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Nobina är Nordens marknadsledande operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle genom ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader.   Gillar du ordning och reda, har en passion för ekonomiska lösningar och är en ansvarsfull samt målinriktad person? Då kan du vara den trafikplaneraren vi söker!  Om rollen  I rollen kommer du att vara spindeln i nätet och ta ansvar för fordonens och förarens vardag genom att skapa tidtabeller, fordon- och tjänsteplaner samt scheman. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med schysta kollegor som respekterar, bryr sig och hjälper varandra. Du kommer att arbeta med kollegor som besitter hög kompetens och lång erfarenhet. Vår arbetsplats präglas av omväxlande uppgifter och ett strukturerat arbetssätt med tydliga rutiner och processer. Dessutom får du tillgång till ett välorganiserat systemstöd med nära support. Vem är du?  Har en relevant högskoleutbildning/logistikutbildning eller motsvarande kunskaper  Har erfarenhet av att arbeta som trafikplanerare  Har god praktisk erfarenhet av Hastus och Officepaketet  Behärskar svenska och engelska i tal och skrift  Har erfarenhet av projektarbete och förmåga att ta ledande roller  Tjänsten är på heltid med placeringen på vårt huvudkontor i Solna. Vi sitter i stora ljusa lokaler i ett öppet kontorslandskap och tillämpar flexibla arbetstider. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Rekryterare
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Arbetsbeskrivning Vi söker nu en erfaren rekryterare för en tjänst som både kan utgå ifrån Luleå eller Stockholm. För att söka tjänsten så ser vi gärna att du har minst 5 års erfarenhet av rekrytering för ingenjörsroller, gärna mot bygg. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av tester och search för mer utmanande roller. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag! Anställningsgrad: 70-100% Arbetsgivare: Randstad AB Arbetsplats: Luleå eller Stockholm Uppdrag: start i augusti - 6-8 månader - stor sannolikhet till förlängning Resor kan förekomma i tjänsten Ansvarsområden Bland dina arbetsuppgifter: Rekrytera bland annat: ingenjörer, chefer, planerare m.m. Komma med tankar och ideer Driva sina processer Kandidatvård Agera kravställande och coachande mot chefer  Kvalifikationer Krav: Minst 5 års erfarenhet av rekrytering mot ingenjörer, gärna bygg Tidigare arbetat med hela rekryteringsprocessen Van att arbeta med både annonsrekrytering och search Erfarenhet av färdighetstester och personlighetstester Svenska - flytande i tal och skrift Engelska - flytande i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i SmartRecruiter Certifierad i Talogys tester (PAPI och Logics) Tidigare arbetslivserfarenhet från arbete inom stort bolag LinkedIn recruiter Relevant utbildning Personliga egenskaper: Driven, självständig, noggrann, proaktiv, tar ägarskap. Förstår vikten och värdet av tester. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025