Säljledare Kolonial - ICA Kvantum Mall of Scandinavia
Matmarknaden i Arenastaden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Säljledare Kolonial – ICA Kvantum Mall of Scandinavia Vill du ta nästa kliv i din karriär och leda en av våra största avdelningar – mitt i hjärtat av Nordens största köpcentrum? Vi på ICA Kvantum Mall of Scandinavia uttökar nu vårt kolonialteam och söker en driven och strukturerad Säljledare till vår Kolonialavdelning. Hos oss får du chansen att arbeta i en butik där viljan att utvecklas och lyckas tillsammans genomsyrar allt vi gör. Om rollen Som Säljledare Kolonial har du ett övergripande ansvar för avdelningens dagliga drift, varuplock, exponeringar och prisinformation. Tillsammans med din försäljningschef arbetar ni för att avdelningen ska nå sina mål och budget, samtidigt som ni driver försäljningen framåt och säkrar hög standard i hela butiken. Du leder och coachar ditt team mot gemensam framgång – genom tydlig kommunikation, bra struktur och ett närvarande ledarskap. Du säkerställer att medarbetarna har rätt förutsättningar, kunskap och verktyg. Vem är du? -Har erfarenhet från dagligvaruhandeln, gärna i en liknande roll -Är strukturerad, har god planeringsförmåga och gillar att ha många bollar i luften -Är en naturlig ledare och inspiratör som motiveras av att se andra växa -Har goda kunskaper i ICAs interna system och digitala verktyg -Trivs med att arbeta resultatorienterat och drivs av att nå högt uppsatta mål -Är initiativrik, gillar att testa nya idéer och vågar tänka nytt -Har ett starkt engagemang för både människor och försäljning Att jobba hos oss innebär att bli en del av ett engagerat team där vi jobbar hårt, har kul och strävar efter att varje dag bli lite bättre. Tjänstens omfattning -Tillsvidaretjänst på heltid -Varierande arbetstider, inklusive helgarbete -Tillträde: 1 september 2025 -Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Regeringen söker generaldirektör och chef till Statens haverikommission
Regeringskansliet
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Statens haverikommissions uppgift är att, i enlighet med lagen (1990:712) om undersökning av olyckor samt förordningen (2007:860) med instruktion för Statens haverikommission, utifrån säkerhetssynpunkt undersöka allvarliga olyckor och tillbud till olyckor inom sjöfart, spårbunden trafik, luftfart, vägtrafik och annan verksamhet. Myndigheten samverkar med myndigheter och organisationer i andra länder i frågor som ligger inom myndighetens verksamhetsområde. Myndigheten utför utredningar som bidrar till att viktiga säkerhetsförbättringar hos berörda aktörer kan vidtas, vilket i sin tur stärker säkerheten i samhället.  Statens haverikommission leds av en generaldirektör som är myndighetschef. På myndigheten arbetar haveriutredare, varav minst en ska vara jurist med erfarenhet som domar­e. En av utredarna fungerar även som ställföreträdare för generaldirektören. Statens haverikommission har sitt huvudkontor i Stockholm och en lagerlokal i Strängnäs. Totalt har myndigheten cirka 30 anställda. Kvalifikationer Vi söker dig som är dokumenterat god chef och ledare samt har • goda kunskaper om statsförvaltningen och om övrig offentlig förvaltning när det gäller dess beslutsprocesser,  • förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar inom, • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, • juristexamen/jur. kandidatexamen och domarerfarenhet. Du ska också ha förmåga att • samverka med för myndigheten viktiga aktörer, • Ha en god kommunikativ förmåga. • Ha en god administrativ förmåga. • engagera och motivera medarbetare, • företräda myndigheten såväl internt och externt, som nationellt och internationellt på ett professionellt och förtroendefullt sätt samt med hög integritet, • arbeta strategiskt med kompetensförsörjningsfrågor, • leda och utveckla myndigheten inom ramen för en god förvaltningskultur, • företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. Det är meriterande om du har • kunskap och erfarenhet i fråga om olycksförebyggande arbete, • erfarenhet av internationellt arbete. Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas till generaldirektör för Statens haverikommission. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning.   Mer information Mer information om befattningen lämnas av statssekreterare Johan Berggren och avdelningschef Per Bolinder. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Helena Enström och Jan Lindberg Sezer, kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 1000. Sekretess gäller för uppgift om enskild kandidats identitet.   Välkommen att registrera din intresseanmälan och CV i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Undervisningsråd rektorsprogrammet
Statens Skolverk
Planerare och utredare m.fl.

Har du erfarenhet inom skolledarskap och förmågan att bygga långsiktiga arbetsrelationer? Är du intresserad av lednings- och professionsvecklingsfrågor inom skolväsendet? Vi söker nu ett undervisningsråd med huvuduppdrag att arbeta med den statliga befattningsutbildningen för rektorer, Rektorsprogrammet. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet I den här rollen är ditt främsta ansvarsområde att arbeta med Rektorsprogrammet. Det innebär ett övergripande samordnings- och beställaransvar för utbildningen samt att du tillsammans med dina kollegor arbetar för en långsiktig utveckling av utbildningen. Du är länken mellan Skolverket och de lärosäten som ger utbildningen, där din uppgift bland annat är att förmedla det som är aktuellt inom skolväsendet så att detta lyfts in i Rektorsprogrammet. I ditt arbete ingår även att medverka i andra uppdrag av lednings - och styrningskaraktär, exempelvis inom säkerhet och krisberedskap, professionsutveckling och systematiskt kvalitetsarbete. Uppdragen varierar såväl i omfattning som innehåll och du genomför dem antingen i team eller enskilt. Arbetsuppgifterna innebär allt från analys av behov till strategisk planering och praktisk hantering. Förutom att du samarbetar internt med kollegor inom Skolverket så innebär en stor del av uppdraget att du samverkar med lärosäten och andra myndigheter och intresseorganisationer. Du tillhör enheten för ledning och professionsutveckling på Avdelningen för skolutveckling. På enheten finns ca 25 medarbetare som arbetar med utbildningar och skolutvecklingsinsatser som rör skolans ledare och chefer på olika nivåer. * * * * * ”I den här tjänsten får du möjlighet att bidra till att nya rektorer blir väl rustade för uppdraget att leda och utveckla skolan, så att barn och elever får en trygg och kvalitativ utbildning” - Anders Duvkär, enhetschef * * * * * Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, kompetenta kollegor, meningsfulla och komplexa arbetsuppgifter samt ett omväxlande arbete med breda kontaktytor mot flera olika aktörer. Arbetet innefattar regelbundna resor inom Sverige. Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50% på distans.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha akademisk examen med inriktning mot pedagogik eller samhällsvetenskap, alternativt annan inriktning som vi bedömer relevant flerårig aktuell erfarenhet av ledande befattning inom utbildningsvetenskap eller motsvarande på universitet/högskola eller inom skolväsendet, såsom rektor, skolchef, kvalitetsutvecklingschef eller motsvarande erfarenhet av att leda utvecklings- och utredningsarbete flerårig aktuell erfarenhet av och mycket goda kunskaper om skolans uppdrag, organisation och styrkedja mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande att du har undervisat på Rektorsprogrammet och att du har erfarenhet från undervisning på akademisk nivå eller har disputerat inom utbildningsvetenskap. Som person behöver du vara proaktiv med stor initiativförmåga och självständigt kunna strukturera och driva ditt arbete framåt, vara samarbetsorienterad och utveckla arbetet tillsammans med andra samt ha förmåga att bygga långsiktiga arbetsrelationer, vara kvalitetsmedveten och utvecklingsinriktad, vara flexibel då arbetsuppgifterna i rollen kan variera och förändras över tid. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är den 11 augusti. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats https://www.skolverket.se/om-oss/jobba-hos-oss. Vårt uppdrag – skolans framtid.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Technical Support

About TP-Link Headquartered in the United States, TP-Link is a key player in the network products and solutions market. Ranked the No.1 supplier of WLAN products, TP-Link distributes its service in more than 170 countries. TP-Link Nordic has established office in Sweden since 2013. We’re looking for 2 technical support Sweden. Job role and responsibilities: Daily tasks: • Help consumers and clients who contact TP-Link Support, to record and answer questions, solve their problems. • Support channels: Phone Calls, Email, Online Chat. • Answer review questions in public forum. • Other technical support tasks assigned by GM or Line Manager. Products: • Consumer networking, smart home. • Refer to https://www.tp-link.com/se/. Knowledge improvement and certification by TP-Link: • Receive professional training of TP-Link products and troubleshooting skills. • To attend and pass TP-Link Certification Test is mandatory. Desired Skills and Experience: • You have at least 2 years of experience of technical support in ICT or consumer electronics industry. • Basic networking knowledge. • Strong sense of customer satisfaction. • Technical background and call center experience is plus. We offer: TP-Link has no.1 market share in consumer networking and IPC categories. We continue to grow by expanding channel partners and portfolios. In return for your talent and effort, we pay a competitive salary and offer attractive benefits, which may include, but not limited to: • Competitive salary package. • KPI bonus, monthly assessment and distribution. • Pleasant, young, and international working environment. • Career opportunities to develop into product or category management team. Other information: • Place of work: 100% in office in Solna. • Starting date: Q2 2025. • Language: native Swedish is mandatory, fluent in English, other Nordic language is a plus. If you are interested, please send your CV in English to us.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Chaufför Sommaren 2025 med chans till förlängd tid
Brunnsviken Service AB
Ramppersonal, flyttkarlar och varupåfyllare m.fl.

B- körkort? B-körkort är ett krav, erfarenhet av att köra catering är meriterande. Du måste ha bra framförhållning, lokalsinne och kunna hålla tider. Arbetstider: runt 07:00-16:00 Arbetsuppgifter: Sommartjänst som chaufför i Stockholm. Tjänsten kan förlängas efter sommaren. Du kommer att lasta och köra iväg mat med lätt lastbil, sedan plocka ur och köra tillbaka med returer. Din profil Vi tror att du är en glädjespridare som trivs i restaurangmiljön. Laganda och teamarbete är något du värderar högt. Vi tror att du har en ambitiös inställning och är praktiskt lagd. Noggrannhet, hög servicekänsla och stresstålighet egenskaper som du besitter. Pålitlighet och punktlighet är självklart för dig. Svenska eller engelska är krav för att kunna kommunicera på arbetsplatsen. Att jobba med Brunnsviken Service: -Schyssta löner efter kollektivavtal! Anställningsform: Behovsanställning. Välkommen med din ansökan till oss! Brunnsviken Service AB är ett Stockholmsbaserat bemanningsbolag som sammarbetar med flertal restauranger, hotell och event i Stockholmsområdet. Maila din ansökan till: [email protected]

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Chef till mottagning Barn och Unga

Chef till Mottagningsgruppen barn och unga. Placering: Solna Omfattning: Heltid Uppdragstid: 2025-08-20 – 2026-01-20 evt längre Om uppdraget Barn- och ungdomsenheten söker en erfaren och trygg chef till mottagningsgruppen. Gruppen består av 6–7 socialsekreterare och är i ett uppbyggnadsskede. Du kommer att ha personal- och arbetsmiljöansvar och förväntas arbeta nära medarbetarna med ett stödjande och vägledande ledarskap. Gruppen är ny, osäker och i behov av tydlig struktur och trygg ledning. Som chef behöver du skapa stabilitet, bygga förtroende och vägleda i det dagliga arbetet med barn och unga. Kvalifikationer Obligatoriska krav: Socionom examen  Minst 5 års erfarenhet som chef inom socialt tjänsten Barn och Unga Dokumenterad erfarenhet av mottagningsarbete inom barn- och ungdomsvård. Meriterande: Erfarenhet av arbetssättet Signs of Safety. Kunskap i verksamhetssystemet Treserva. Egenskaper för att lyckas i rollen För att lyckas i uppdraget ser vi att du har:En socionomexamen och som har flerårig erfarenhet son Chef inom området barn och unga mottagning,Du ska vara självständig och självgående i din profession, ha god samarbetsförmåga och självklart ett respektfullt bemötande mot alla du möter i ditt arbete. Vidare ska du ha god dokumentationsförmåga och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. En trygg och stabil ledarstil.God förmåga att kommunicera tydligt och empatiskt.Styrka i att strukturera upp arbetssätt och rutiner. Hög närvaro och lyhördhet för gruppens behov. God samarbetsförmåga och förmåga att bygga starka relationer både internt och externt. ​​​​​​​Flexibilitet och lösningsfokus i en föränderlig vardag. Arbetsplats & arbetssätt Arbetet sker på plats i Solna. Enstaka hemarbetsdagar kan vara möjliga, men ska alltid stämmas av i förväg med hänsyn till gruppens behov och arbetsbelastning.  Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

7 dagar sedan
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Enhetschef
Folkhälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa.  Har du ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap? Då har vi ett vikarierande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir enhetschef för Enheten för sexuell hälsa och hivprevention inom Avdelningen för smittskydd och hälsoskydd. Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för att enheten arbetar i enlighet med myndighetens övergripande mål och uppdrag. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för enhetens samlade verksamhet och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Sätta upp, tydliggöra och följa upp aktiviteter som leder till att verksamhetens mål och önskade effekter uppfylls. • Säkerställa verksamhetens kompetens på kort och lång sikt. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog såväl inom som utom den egna organisationen samt att företräda myndigheten externt och i media. • Tillsammans med övriga chefer ansvara för och främja utveckling av hela verksamheten för att möta omvärldens behov och myndighetens uppdrag. Om dig som ledare Du är en erfaren, trygg och inspirerande ledare som trivs med att samverka och skapa nätverk. Din roll i avdelningens ledningsgrupp, som gemensamt ansvarar för att främja utveckling för att möta omvärldens behov och därtill hela myndighetens uppdrag, kommer vara en viktig del i arbetet. Du leder utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, ser mångfald som en tillgång och skapar förutsättningar för medarbetare på enheten att göra ett bra arbete genom att främja en god arbetsmiljö och ett gott medarbetarskap samt motivera till utveckling.  Som enhetschef ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi?  Krav för anställningen: Vi söker dig som har ett stort engagemang för chefsuppdraget och ett dokumenterat gott ledarskap. Du har en akademisk examen inom folkhälsovetenskap, medicin, statsvetenskap eller annat ämnesområde som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt för uppdraget samt flerårig aktuell erfarenhet av kunskapsbaserat arbete inom statlig förvaltning. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet som chef med budget- personal- och arbetsmiljöansvar. • Mycket goda ledaregenskaper, vilket innebär att du är beslutsmässig och agerar utifrån en helhetssyn för organisationens bästa. Det innebär också att du har en mycket god förmåga att kommunicera och skapa en kultur som främjar ett kontinuerligt utvecklings- och förändringsarbete samt ett tillitsfullt klimat bland enhetens medarbetare. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och strukturerad samt har ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens ansvarsområde, exempelvis kunskapsproduktion och kunskapsspridning utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet. • Erfarenhet av arbete inom ramen för enhetens sakområde, exempelvis SRHR, hbtqi, jämställdhet eller hiv/STI-prevention. Vad gör enheten? Enheten för sexuell hälsa och hivprevention arbetar med hiv/STI, sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter (SRHR), hbtqi och jämställdhet. Våra arbetssätt omfattar kunskapsframtagning, kunskapsspridning, samordning och uppföljning. Mer specifikt ansvarar enheten för nationell samordning inom hbtqi, hiv/STI och SRHR. Arbetet utgår från den nationella handlingsplanen för hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter, den nationella hivstrategin samt den nationella SRHR-strategin med efterföljande handlingsplan. Enheten arbetar också med stöd till det systematiska utvecklingsarbetet kring jämställdhet och hbtqi inom myndighetens olika uppdrag. Enheten medverkar även i fördelning av statsbidrag till de organisationer som arbetar med hivprevention samt till dem som arbetar för att främja hälsa och rättigheter bland personer som lever med hiv. Uppdrag som handlar om mäns våld mot kvinnor ryms också inom enhetens arbete. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är ett vikariat på heltid från och med 2025-09-01 eller snarast enligt överenskommelse, tills dess att en ordinarie enhetschef träder i tjänst, dock längst till och med 2026-02-28. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef Agneta Falk Filipsson, telefon 010- 205 21 72. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-13 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02915-2025-2.1.1

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Research Assistant, Food, Peace and Security
Stift Sipri
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

SIPRI’s Peace and Development Cluster is hiring a Research Assistant to join the Food, Peace and Security Programme. Context The Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) is a globally respected, independent institute dedicated to research on conflict, arms control, security, peace, and development. Since its founding in 1966, SIPRI has provided policymakers, researchers, and the public with reliable data, in-depth analysis, and informed recommendations. With a collaborative and international environment, SIPRI offers an intellectually stimulating workplace that values diversity, inclusion, and professional growth. The programme SIPRI’s Food, Peace and Security Programme studies the intersection between food security, conflict dynamics and peacebuilding processes. Researchers in the Programme explore this intersection from a variety of perspectives—including gender and climate change—and examine the role of humanitarian, development and peacebuilding actors and donors in breaking vicious cycles between food security and violent conflict. One key area of work is the Sahel Resilience Partnership—a multi-year collaboration between WFP, UNICEF, and GIZ—where SIPRI serves as the research partner. The primary purpose of this position is to support SIPRI’s engagement with and research on the SRP, contributing to publications that inform efforts to build sustainable peace and resilience in one of the world’s most challenging regions. The Role We are seeking a Research Assistant to contribute to the research conducted by the Food, Peace and Security Programme. The position is especially focused on supporting the research on social cohesion building efforts by, and coordination with, the Sahel Resilience Partners. This role offers a unique opportunity to be part of an engaged research team working at the intersection of policy and practice in peace and development. Key Responsibilities • Conduct structured literature reviews and analyze project-related documentation; • Support the design, implementation, and analysis of interviews; • Assist in preparing research reports and internal progress updates; • Coordinate and help facilitate meetings with project partners; • Support the planning and execution of fieldwork activities; • Contribute to the overall coordination and administrative support of the project; • Assist in the development and dissemination of high-quality research outputs. Requirements We are seeking a highly motivated and dedicated individual with a strong interest in pursuing a future research career—whether through advanced academic study, such as a PhD, or engagement in applied policy research. The ideal candidate will combine a solid academic background with relevant experience and a strong commitment to issues related to peace, development and food security in fragile contexts. Candidates should meet the following criteria: • A university degree—preferably at master's level or beyond—in a relevant field such as peace and conflict studies, development, humanitarian action, food security, political science or international relations; or equivalent professional experience in these areas; • At least one year of professional experience, ideally in a similar research or project support role; • Sound knowledge of international relations and humanitarian work in fragile and conflict-affected settings; • Fluency in English and French, with strong written and verbal communication skills in both languages; • High attention to detail and accuracy in research and documentation tasks; • Strong organizational and time-management skills, with the ability to manage multiple tasks efficiently; • A collaborative and proactive mindset, with a commitment to contributing to a positive team environment. Contract period The contract period is initially one year with the possibility of an extension. The post is full-time. The post requires residency in Stockholm, Sweden, when employment starts. The salary package will be negotiated on an individual basis. How to apply Interested candidates should submit: • A one-page cover letter in English detailing their qualifications and specifying why they are applying for this position; • A CV in English including degrees, work experience, language skills and contact details for two referees. Please access the application form via the ‘apply’ button at the end of this page. The closing date for applications is 31 July 2025. Interviews are expected to take place in August. For enquiries regarding the position, please contact: Dr Caroline Delgado, Senior Researcher and Director of the Food, Peace and Security Programme. SIPRI is an equal opportunity employer and is committed to achieving workforce diversity in terms of gender, nationality and culture. The trade union contacts at SIPRI are Pieter Wezemanfor ST and Kheira Tarif for Saco-S.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Undersköterska till Stockholms modernaste vårdcentral
Hälsa Hemma Sverige AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Hälsa Hemma är en ny innovativ vårdcentral som kombinerar hembesök och digitala möten. Våra ledord: Digifysisk vård på riktigt! Nu söker vi dig som är undersköterska och vill vara med och bygga upp vår nya vårdcentral. ___________________________________________________ Hos oss får du göra riktigt kvalificerade arbetsuppgifter Genomföra spirometrier Ta bilder på hudförändringar med dermatoskop Undersökningar, vaccinationer och provtagning ___________________________________________________ Hos oss får du: arbetsglädje och en god arbetsmiljö. arbeta på en vårdcentral startad av oss som jobbar i vården. utvecklande och självständiga arbetsuppgifter. en varierad arbetsdag där du träffar patienter både via chatt och hembesök. ge nära vård – på riktigt! vara ute och se många delar av Stockholm eftersom vi möter patienterna i deras hem. fantastiska patienter. Vi söker dig: som är utbildad undersköterska som har körkort för personbil (B-körkort). som har god stickvana. som brinner för att ge god vård. med mycket god svenska i tal och skrift. med god datorvana. Om oss: Vi prioriterar vårdkvalitet, arbetsglädje och god arbetsmiljö. Vi har stora ambitioner att bli Sveriges bästa vårdcentral. Vi älskar att tänka nytt. För oss är det viktigt att patienten får ett gott bemötande, och god vård med hög kontinuitet. Så fungerar Hälsa Hemma Vården på Hälsa Hemma drivs dels genom digitala besök i vår mobilapp genom text- och video, och dels genom hembesök. Vår ambition är att patienten ska uppleva att Hälsa Hemma är en tillgänglig och pålitlig vårdcentral. Du kommer stötta flera mindre arbetsgrupper bestående av en sjuksköterska, läkare och vid behov annan vårdprofession beroende på patientens behov. Du behöver inte ha någon erfarenhet av digitala besök eller hembesök sedan tidigare, vi lär gärna upp dig. Du får tillgång till en modern elbil som du laddar vid vår vårdcentral. Vi drivs av att erbjuda bästa möjliga vård samtidigt som vi har roligt tillsammans. Vi ser fram emot att berätta mer om oss själva och hur vi arbetar - men framförallt att lära känna dig!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Talent Acquisition Specialist
Unilabs AB
Personal- och HR-specialister

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker nu en erfaren och engagerad Talent Acquisition Specialist till vårt HR-team i Huvudsta. Hos oss är våra medarbetare vår viktigaste tillgång – och i den här rollen får du en central position i att säkra framtidens kompetens. Som en del av Unilabs HR-team kommer du att arbeta med hela rekryteringsprocessen från start till mål – från sourcing till signering. Du fungerar som partner till våra affärsområden i frågor som rör talangförsörjning och bidrar till att forma våra strategier inom Employer Branding, Search och content marketing. Med stöd av data och marknadsinsikter kommer du även att bidra till att utveckla vårt rekryteringsarbete ytterligare. I din roll kommer du att: - Identifiera nuvarande och framtida kompetensbehov tillsammans med våra chefer - Driva och ansvara för hela rekryteringsprocesser - Fungera som senior partner inom rekrytering och kompetensförsörjning - Arbeta aktivt med sourcing och headhunting - Stärka vår talent pipeline och driva Employer Branding-projekt - Skapa och sprida engagerande innehåll för att attrahera rätt kandidater - Arbeta nära vårt globala Talent Acquisition-team VEM Som Talent Acquisition Specialist söker vi dig som är en självgående och energisk doer med ett starkt engagemang för att matcha rätt person med rätt möjlighet. Du är affärsdriven och har en god förståelse för vilken påverkan rätt kompetens har på en organisations framgång. Du trivs i en snabb och dynamisk miljö där samarbete står i centrum, och du är en sann lagspelare som vill ha roligt på vägen. Med din rådgivande och kommunikativa stil har du lätt för att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer i organisationen. Dessutom är du strukturerad och strategisk, och har förmågan att driva Employer Branding-initiativ framåt på ett målinriktat sätt. Vi söker dig som har: - Flera års erfarenhet av rekrytering i en specialist- eller konsultroll - Relevant högskoleutbildning eller motsvarande - Gedigen erfarenhet av Search, Headhunting och Employer Branding - Goda kunskaper i rekryteringsdata och hur det används strategiskt - Erfarenhet av projektledning - Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt - Meriterande om du har erfarenhet av att skapa kvalitativt innehåll för t.ex. sociala medier eller karriärsidor Vi erbjuder - En kreativ och flexibel arbetsmiljö vid vårt huvudkontor i Huvudsta - En stark företagskultur där vi sätter patienten i fokus och jobbar med ständiga förbättringar - Möjlighet att påverka och utveckla vår rekryteringsstrategi tillsammans med ett engagerat HR-team Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse, vi tillämpar provanställning. Du kommer att ingå i ett HR-team där du rapporterar till vår HR-chef. Under semesterperioden kan det dröja något innan du hör ifrån oss, vi startar upp arbetet med urval och intervju så snart vi är tillbaka i augusti. VAR Vi sitter i fina och moderna lokaler på vårt huvudkontor i Huvudsta, Solna, tillsammans med ett 30-tal kollegor från olika funktioner såsom företagsledning, ekonomi, HR, sälj, kommunikation & Legal. Huvudkontoret ligger i anslutning till ett av våra större labb. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi, laboratoriemedicin och patologi. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025