OMNILS GROUP är ett passionerat Facility services företag som stolt hjälper många kunder inom hotell- och restaurangbranschen. Vi är ISO-certifierade inom både miljö och kvalitet, vilket återspeglas i varje aspekt av vårt arbete. Vi arbetar nära våra kunder för att alltid hitta de mest optimala lösningarna som passar just deras behov. Vårt mål är att vara branschens bästa, med fokus på att skapa enastående gästupplevelser. Under 2025 förväntas vi omsätta cirka 25 miljoner kronor och ha cirka 200 dedikerade medarbetare. OMNILS kärnverksamhet består av entreprenad och bemanning inom hotell, och vi kommer att städa ungefär 200 000 rum under året. Som medarbetare och kund kan du känna dig trygg hos oss, då vi har kollektivavtal och är medlemmar i Visita, Almega samt Svenskt Näringsliv. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Stötta driftledning och supervisors i drift, och utbildning av housekeepingpersonal : Delta i det operativa arbetet/städuppdraget och vara behjälplig där så behövs. Utveckla och genomföra utbildningsmoduler och följa upp medarbetarnas behov. Se till att alla medarbetare har rätt förutsättningar och kunskaper för att kunna utföra städning efter OMNILS och kundens förväntningar. ·Medverka tillsammans med driftledning i rekrytering och introduktion av nyanställda. Tillsammans med driftledning medverka till att omplaceringar inom företaget blir utförda efter rätt förutsättningar och kompetens. Erfarenhet och engagemang: Du har minst 2 års erfarenhet av housekeeping på hotell och av arbetsledning inom samma område, samt kan uppvisa starka referenser från tidigare arbetsplatser. Ledarskap och motivation: Du trivs med att leda och motivera personal, och har en positiv energi som inspirerar andra. Kvalitetsmedvetenhet: Du värdesätter kvalitet och har öga för detaljer. Teknisk kunskap och flexibilitet: Du har systemvana och uppskattar digitala lösningar, samt är flexibel och kan anpassa dig till olika situationer. Kommunikationsförmåga: Du talar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Mobilitet: Du har körkort eller kan på annat sätt lätt ta dig runt till arbetsplatser i Storstockholm. Hör av dig! Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Tveka inte att kontakta oss på [email protected] om du har frågor om tjänsten eller OMNILS GROUP AB. För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs på alla sätt. Vi erbjuder därför en arbetsmiljö präglad av våra värdeord: engagemang, glädje och respekt. Vi erbjuder goda möjligheter till karriärutveckling i OMNILS-familjen.
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vår verksamhet växer, och därför söker vi nu två sjuksköterskor till ASIH i Innerstaden (Linnégatan, Östermalm) Helgpass! Vi söker dig som vill arbeta med avancerad sjukvård i hemmet; ett självständigt och stimulerande arbete med fokus på god omvårdnad och symtomlindring, t ex under pågående onkologisk behandling eller under livets sista tid. Du kommer att arbeta i ett väl sammansvetsat team med läkare, sjuksköterskor, arbets- och fysioterapeut, dietist och kurator. Söker du en arbetssituation där du kan påverka både din och verksamhetens utveckling? Där ditt engagemang och din drivkraft kan bidra till goda och mätbara resultat? En verksamhet med korta beslutsvägar där patienten står i centrum? Välkommen att söka tjänsten som sjuksköterska och bli en del av vårt team! Beskrivning av tjänsten Som sjuksköterska i avancerad hemsjukvård har du ett omväxlande och självständigt arbete med sedvanliga sjuksköterskeuppgifter i patientens hem. Du medverkar du till att patient och närstående blir delaktiga i vården och att de ska känna sig trygga i hemmet under en period av svår sjukdom. Vården ska tillgodose fysiska, psykiska, sociala och existentiella behov. Vi dokumenterar i journalsystemet Take Care och planerar vården i verktyget Alfa Welfare (fd Epsilon). Vi kan erbjuda en trivsam arbetsmiljö, trevliga kollegor och nyrenoverade lokaler ett stenkast från Djurgården. Möjlighet till utveckling och en konkurrenskraftig lön utifrån din kompetens. Vi välkomnar förbättringsförslag och vill alltid utveckla verksamheten framåt. Dina kvalifikationer Arbetet ställer krav på förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Våra patienter är svårt sjuka, därav läggs stor vikt vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för vård i patientens hem. Du är positiv, initiativrik, flexibel och känner dig säker i din yrkesroll. Du ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat. Körkort är ett krav. Det är meriterande att ha erfarenhet avancerad sjukvård i hemmet eller hemsjukvård. Adekvat specialistutbildning är också meriterande, t ex i onkologisk vård, i palliativ vård eller som distriktssjuksköterska. Tjänsten: Helgpass, du väljer själv hur många procent du önskar arbeta. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi arbetar för mångfald och jämställdhet och är en hälsofrämjande arbetsgivare som arbetar aktivt med att ständigt utveckla verksamheten. Familjeläkarna är kvalitets och miljöcertifierade enligt ISO. Låter det intressant, tveka inte hör av dig för vidare information! Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande. Bifoga gärna din sjuksköterskelegitimation och ditt examensbevis i din ansökan. Vi undanber oss vänligt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid, 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Centrala Stockholm Startdatum: Önskad start augusti Uppdragslängd: Löpande Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker nu till vår kund, en glad och social Facility Assistant som brinner för att leverera service i världsklass! Vår kund är ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. Du blir anställd av Inte Bara Post Bemanning och uthyrd till vår kund. Annonsen är anonym. Vi delger givetvis vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen. DIN ROLL I rollen fokuserar du på att stötta den dagliga driften av kontoret för att säkerställa en välfungerande och smidig arbetsmiljö. Du rör dig på kontorets interna ytor och har en central roll för att skapa en inspirerande och härlig arbetsmiljö. Du arbetar du tätt med 2 kollegor i receptionen men också självgående med varierande arbetsuppgifter. Du har en naturlig fallenhet för att se vad som behöver göras och du gör gärna det där lilla extra för att kunder såväl som kollegor ska känna sig välkomna. Du kommer att vara en viktig person för att säkerställa en hög servicenivå till samtliga på kontoret samt att du även är ansiktet utåt för företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra postrutiner och pakethantering Besvara inkommande samtal Växel- och mailhantering Kafferundor Tömma och fylla på diskmaskiner Utföra dagliga kontorsrundor Se till att kontoret är snyggt och välkomnande Förberedelser inför möten och interna event Administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial och leverantörskontakt Stötta receptionen vid behov VEM ÄR DU? För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är social, prestigelös och trivs i ett högt tempo. Du är initiativtagande, lösningsorienterad, en teamplayer och har lätt för att se vad som behöver göras – och du agerar. Din professionella attityd och ditt öga för detaljer gör dig till en självklar ambassadör för både företaget och arbetsmiljön. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av serviceyrket Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då vår kund är ett internationellt företag Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Därför är du viktig Har du ett skarpt öga för kassaflöden och trivs med att arbeta nära affären? För vår kunds räkning söker vi nu en Cash Manager till ett konsultuppdrag med start i september. Uppdraget sträcker sig över 6 månader och innebär en nyckelroll i att hantera och optimera företagets likviditet. Kunden är ett välkänt bolag i Stockholm – men uppdraget är konfidentiellt i nuläget. Fokus i din roll Som Cash Manager kommer du att ansvara för den dagliga likviditetsplaneringen och arbeta med koncernens kassaflöden, betalningsprocesser och bankrelationer. Du kommer att ha en operativ roll men också bidra i strategiska frågor kring finansiering och kapitalstruktur. Du kommer att ha ett nära samarbete med ekonomi- och finansavdelningen, och rollen kräver både analytisk förmåga och förmåga att agera proaktivt. Det här är en roll för dig som gillar ett högt tempo, är lösningsorienterad och inte tvekar att ta egna initiativ. Om vi får önska Vi tror att du har flerårig erfarenhet av arbete inom treasury, cash management eller liknande roller. Du har god förståelse för finansiella flöden, bankstrukturer och har gärna erfarenhet av koncernövergripande likviditetshantering. Du är van att arbeta självständigt, har god systemvana och kan snabbt sätta dig in i nya verktyg och processer. Har du tidigare arbetat i en konsultroll eller inom internationella bolag är det meriterande. Som person är du trygg, noggrann och prestigelös – du gillar helt enkelt att få saker att fungera. Är det rätt uppdrag för dig? Det här uppdraget passar dig som vill ha en central roll i ett bolag där din insats syns och gör skillnad. Du kommer att vara med och säkerställa ett effektivt kassaflöde under en viktig period – samtidigt som du får utvecklas vidare i din yrkesroll. Bra att veta Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader. Placering i Stockholm. Urval sker löpande, så vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Frågor? Kontakta rekryteringskonsult Martin Olofsson Carlbom på [email protected] eller 076-163 02 12.
Om oss Clockwork Skolbemanning & Rekrytering är företaget med mångårig erfarenhet av skolverksamhet. Vi bistår huvudmän och skolledare över hela landet med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till högskola. Vi arbetar mot samtliga skolformer och kan genom goda samarbeten och relationer skapa utrymme för det som vi tycker är viktigt – att du som skolledare och pedagog får vara elevernas främsta resurs för inlärning. Vi har själva varit verksamma inom skolan i olika roller och har således en djup förståelse och insikt i uppdraget- så när ni samarbetar med oss, får ni all vår kompetens på köpet! För dig som söker nya utmaningar, har vi stora nätverk. För dig som söker personal eller annat stöd, erbjuder vi skräddarsydda lösningar. Alla våra konsulter erbjuds ”lön varje fredag”, gemensamma aktiviteter samt stöd av legitimerade lärare. Vi är självklart auktoriserade och ISO-certifierade. Vill du bli en av oss? Registrera en jobbevakning via www.pedagogjobb.nu eller besök vår hemsida för mer information om hur vi arbetar och vad vi erbjuder www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering Om företaget Har du en passion för att dela med dig av kunskap och utveckla framtidens experter inom CAD och processindustrin? Clockwork Skolbemanning och Skolrekrytering söker nu för kundsräkning en engagerad och erfaren utbildare för ett spännande konsultuppdrag på distans. Ta chansen att bidra till den nya generationens ingenjörer och dela med dig av dina värdefulla insikter och erfarenheter. Dina arbetsuppgifter Kursen bedrivs under tidsperioden 2025-12-22 - 2026-02-02. Undervisning omfattas av 6 timmar per vecka, dagtid. Förarbete (skapande av material) och efterarbete (bedömning och betygsättning) tillkommer. Du kommer att undervisa i följande områden: Materiallära Normer och standards Hållfasthetsteknisk dimensionering av rör och rörkomponenter Spänningsanalys av rörsystem Ångteknik Isolering av rörsystem Efter genomförd kurs kommer studenterna att kunna: Redogöra för vanliga material i rörsystem och argumentera kring isoleringens påverkan Beskriva och konstruera dimensionering av ång- och kondensatsystem Utföra och förklara hållfasthetstekniska beräkningar samt tillämpa spänningsanalys och standards Din profil Vi söker dig som har: Djupgående erfarenhet av CAD- och processindustrin, särskilt i programmet ROHR2. Förmågan att skapa en engagerande och interaktiv undervisningsmiljö. Utmärkt förmåga att kommunicera och förmedla komplex information på ett enkelt och tydligt sätt. Ett genuint intresse för att stödja och inspirera studenter i deras utveckling. Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan till oss redan idag! Sök tjänsten via: www.clockworkpeople.se/lediga-jobb I denna tillsättning samarbetar skolan med Clockwork Skolbemanning & Rekrytering som sköter hela processen. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Följ oss: www.linkedin.com/company/clockwork-skolbemanning www.facebook.com/skolbemanning Få förslag på tjänster som passar dig. www.pedagogjobb.nu
Vill du vara med och forma framtidens digitala myndighet? Vi söker en strategisk och drivande koncernarkitekt som vill leda utvecklingen av vår enterprisearkitektur och göra skillnad för samhällsnyttan. Om tjänsten Tjänsten innebär att agera som koncernarkitekt inom myndigheten, med ansvar för att leda och utveckla myndighetens arbete inom enterprisearkitektur. Du kommer att vara en del av myndighetens koncernarkitekturfunktion och bidra till utvecklingen av myndighetens arkitekturramverk, it-strategi och tillhörande tillämpningsanvisningar. I rollen ingår att ge stöd till myndighetens verksamhetsavdelningar i frågor som rör ramverk och metodik samt att säkerställa att beslutade strategier och riktlinjer följs. Du förväntas även ge stöd i kravprocessen och säkerställa att kravställningen översätts till välgrundade arkitekturprinciper och lösningsförslag som bidrar till en sammanhållen och hållbar utveckling av myndighetens verksamhet och it-landskap. Du kommer att ingå i en tvärfunktionell enhet som jobbar tillsammans för att stödja myndighetens övergipande strategiska mål och förflyttingar. Om avdelningen Avdelningen digital strategi och plattform ansvarar för myndighetsövergripande frågor inom arkitektur, it-/informationssäkerhet, UX, portföljhantering, plattformsförmågor, drift, support och digital arbetsplats. Enheten digital strategi, där tjänsten är placerad, fokuserar på strategisk planering och rådgivning med ansvar för myndighetens långsiktiga planering och digitala transformation. Om dig Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Du är en strukturerad och självgående person som arbetar strategiskt och har ett brett perspektiv på komplexa frågor. Med din helhetssyn kan du identifiera långsiktiga lösningar som skapar värde för hela organisationen. Du har en god samarbetsförmåga och bidrar till gemensamma mål med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning som civilingenjör, systemvetare eller motsvarande arbetslivserfarenhet • flerårig erfarenhet av arbete med it-arkitektur • erfarenhet av modelleringsnotationer som Archimate och Unified Modeling Language (UML) och relevanta verktyg • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarehet av arbete i enterprise-/koncernarkitekturfunktion där organisationens strategi och riktning realiseras arkitekturellt • certifiering(ar) inom arkitektur • erfarenhet av förmågemodellering • erfarenhet av arkitekturarbete i portföljstyrning Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Johan Palmqvist: 010-106 07 26 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 4 augusti 2025. Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan dessa två orter. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Är du en tekniker som gillar att få saker på plats? På Bravida är vi proffs som gör jobbet ordentligt. Nu söker vi en vitvaruinstallatör som vill bli en del av vårt härliga team i Stockholm. Vi installerar allt från kylskåp till tvättmaskiner. Ibland i vanliga hem, ibland i tvättstugor eller storkök. Oavsett var, så gör vi det tillsammans! Ditt nya jobb: Som vitvaruinstallatör hos oss jobbar du ute på fältet tillsammans med en kollega, oftast i team om två, ibland fler. Du kommer att arbeta med: • Installation av alla typer av vitvaror • Ibland även större utrustning i tvättstugor och storkök (vi lär dig om du inte gjort det förut) • Kundkontakt och samarbete med kollegor • Körning med lätt lastbil till och från uppdrag Det här är en ren installationsroll, du behöver inte kunna felsöka eller serva maskinerna, men det är ett plus om du har erfarenhet av det. Plats: Sollentuna (uppdrag i hela Stockholmsområdet) Tjänst: Heltid, tillsvidareanställning Start: Enligt överenskommelse Vi tror att du: • Har B-körkort (krav) • Har tekniskt intresse och gärna erfarenhet av installationer • Har utbildning inom el eller VVS (meriterande) • Är en lagspelare som gillar att jobba strukturerat och med kunden i fokus • Är nyfiken och vill utvecklas, vi lär dig gärna det du inte redan kan! Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid. På Bravida får du mer än bara ett jobb, du får en trygg och trivsam arbetsmiljö där vi värnar om både din säkerhet och din utveckling. Du får frihet under ansvar, och vi tror på att det är tillsammans vi gör det bästa jobbet. Vi satsar på arbetsglädje, struktur och kvalitet och vi gillar ordning och reda. Du kommer att ha tillgång till bra verktyg, tydliga rutiner och kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi tror på långsiktighet och att man ska trivas på jobbet, varje dag. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Ansök nu! Skicka in din ansökan redan idag, vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Har du frågor? Hör av dig, vi berättar gärna mer!
Vi på Adecco söker nu, på uppdrag av kund, en affärsinriktad och driven Controller till kundens svenska huvudkontor beläget i centrala Stockholm. Rollen rapporterar direkt till VP Finance för Norden. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill växa i ett dynamiskt och snabbt växande företag, där man just nu implementerar en tillväxtstrategi för 2025 och bygger upp nya strukturer för arbetssätt och organisation. Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har en god förståelse för både IFRS och svensk redovisningspraxis. Du har ett genuint intresse för interna kontrollsystem och redovisningsprocesser. Redovisningen i Sverige är idag outsourcad till en lokal redovisningsbyrå. Som Controller kommer du att arbeta nära projektteamet i Sverige, den externa redovisningsbyrån samt koncernens centrala ekonomiavdelning. Eftersom teamet är litet och växande, kommer rollen att innefatta allt från administrativa redovisningsuppgifter till mer avancerad rapportering, analys och projektbaserat arbete. Huvudsakliga ansvarsområden: • Stödja och samordna arbetet mellan ekonomi, redovisning och projektteam • Skapa underlag och bokningar i NetSuite • Hantera kund- och leverantörsreskontra samt treasury-funktion • Delta i månads-, kvartals- och årsbokslut • Finansiell rapportering • Projekt- och dataanalys • Förbättring av interna kontroller och processer • Underlag för revision • Medverkan i due diligence vid finansieringsrundor Kvalifikationer: • Universitetsutbildning inom ekonomi/redovisning eller liknande • Minst 5 års erfarenhet inom redovisning/finans • Stark erfarenhet av redovisning, interna kontroller och rutiner • Goda kunskaper i IFRS och svensk redovisningsstandard • Erfarenhet av Oracle NetSuite och projektredovisning är meriterande • Kunskaper inom finansiering av projekt samt skuld- och kapitalresning är en fördel • Avancerad användare av MS Office 365, särskilt Excel, PowerPoint och SharePoint • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Resa utomlands vid behov Vi söker dig som är en lagspelare, nyfiken på att lära och motiverad att bidra i en miljö i förändring. Övrig information: • Detta är en direktrekrytering till kundföretaget. • Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse. • Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Tiritidou via e-post: [email protected]
Är du en praktiskt lagd person som gillar fysiskt arbete? Då vill vi gärna att du läser den här annonsen. Isolerab söker dig som är händig, pålitlig och villig att lära sig nytt Jobbet som lösullsinstallatör Som lösullsinstallatör ingår du i ett härligt team av glada hantverkare som dagligen bidrar till att fler hem får ett optimalt inomhusklimat genom tilläggsisolering av vinden. Jobbet består av att åka hem till kunden, se över behovet och förbereda vinden. Ni bygger och monterar en landgång på vinden och blåser sedan lösullsisolering i hela vindsbjälklaget. För att klara jobbet behöver du inte ha arbetat med liknade uppgifter tidigare. Du genomgår vår internutbildning och introduktionsplan där vi lär dig allt du behöver kunna för att bli en fullfjädrad lösullsinstallatör. Vem söker vi? Vi söker dig som är praktiskt lagd, har initiativförmåga, är noggrann och har motivationen att utvecklas tillsammans med oss där positiv inställning och glädje är viktiga faktorer. För att klara jobbet är C1 eller C-körkort ett krav. Inga andra formella krav på utbildning men om du har tidigare erfarenhet från byggbranschen så är det meriterande. Du behöver också ha goda svenska-kunskaper för att kunna kommunicera med våra kunder. Jobbet är på heltid och en tillsvidareanställning med månadslön. Om Isolerab Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm. Vi har varit verksamma i branschen i över 14 år och levererar trygghet till villaägare genom våra lösningar och produkter. Företaget har haft en snabb tillväxt de senaste åren och är just nu i en spännande expansionsfas, med en ljus framtid genom ytterligare tillväxt på både existerande och framtida marknader. Med fokus på att anställa rätt människor vill vi positionera oss som en av de starkaste spelarna på vår befintliga marknad och även kommande marknader. Idag är vi över 100 anställda och söker nu lösullsinstallatörer i norra Stockholm. Vi ser fram emot din ansökan! Ansökningar och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts enligt överenskommelse. Arbetsgivare Isolerab AB Huvudkontor Humanistgatan 2b 784 70 Borlänge 020-48 00 10 [email protected] www.isolerab.se
Dina arbetsuppgifter Omniglot söker nu en modersmålslärare i hausa på 10% med start 11 augusti. Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål på olika skolor. Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Som studiehandledare stöttar du nyanlända elever i olika ämnen på ert gemensamma modersmål. För studiehandledning krävs goda kunskaper i svenska. Skolorna är belägna norr om Stockholm. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - studiehandledning på hausa i olika skolämnen, i samarbete med ämnesläraren; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profil För att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt. Beställ här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi söker dig som: - Bor i Stockholmsområdet; - Har hausa som modersmål; - Talar och skriver svenska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse; - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna. Undervisningserfarenhet är meriterande. Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande. Om oss Omniglot – En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer