Butiksbiträde Beirut Café Deli #jobbjustnu

Vi har drivit en libanesisk Restaurang, Beirut Café, i över 20 år. För ett par år sen bestämde vi oss för att öppna en delibutik i Östermalms Saluhall för att kunna vara mer tillgängliga för våra kunder. Vi söker nu personal till Deli butiken där vi säljer libanesisk mat på lösvikt tex hoummos, aubergineröra och falafel men även lunch- och middagslådor, sallader, wraps, piroger och drycker av olika slag. Butiken ligger i den nyrenoverade Östermalms Saluhall. Våra öppettider i denna butik är från 9.30-19 på vardagar och 9.30-17.00 på lördagar, söndagar har vi stängt. Du som söker arbetet hos oss ska ha följande kvalifikationer; - Trevlig, glad och utåtriktad - God serviceförmåga - Stresstålig - Ansvarstagande - God samarbetsförmåga - Vilja till att ta in ny kunskap Vi ser det som en självklarhet att du brinner för serviceyrket och förstår att ge god service till våra kunder är det allra viktigaste uppdraget med arbetet. Vi söker ett biträde som kan hjälpa oss med försäljning av vår mat. Allt från färdiga maträtter och wraps till att sälja våra härliga meze på lösvikt. I arbetsuppgifterna ingår att man förstår vikten av att ge god service och att kunna tillmötesgå kunder på bästa sätt. I arbetsuppgifterna ingår enklare förberedelser tex baka piroger, förbereda wraps och sallader och att hela tiden se till att våra diskar är påfyllda på bästa sätt. Man ska även kunna ta emot och sortera leveranser av varor, städa och hålla ordning i butiken. #jobbjustnu

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Barnvakt/Nanny till familj i Solna

Vi söker dig som har ett genuint intresse för barn och gillar ett flexibelt och socialt extrajobb. Just nu söker vi bland annat en barnvakt till en familj i Solna som behöver hjälp 5 gr/veckan 15.30-18.00/21.00 under juni månad. Familjen har ett barn (1,5 år) Med start omgående. Som barnvakt ser vi att du har:  Erfarenhet som barnvakt eller Nanny och alltid tycker det är roligt att vara med barn. Som person ser vi att du är ansvarsfull, social och kreativ för att komma på nya lekar med barnen. Viktigt att du känner dig trygg som barnvakt och kan ta stort ansvar samt att du kommunicerar flytande på svenska. Då barnen vanligtvis är i åldrarna 0-5 år är det viktigt att du har erfarenhet av dessa åldrar sen tidigare.   Jobbet är optimalt för dig som: Vill jobba som barnvakt på flexibelt schema med där man känner att man har tid för minst 10 timmar per vecka. Stort plus om du är tillgänglig på eftermiddag/kväll. Vi ser att man helst har en parallell sysselsättning som studier eller annat deltidsjobb. Vill du även jobba som timvikarie på förskola finns den möjligheten.   Om våra barnvaktstjänster: Du väljer själv vilken familj du vill jobba för utifrån var de bor, arbetstider och åldrar på barnen. Vi hjälper dig att hitta den perfekta familjen utifrån dina önskemål.   Vi som arbetsgivare erbjuder dig:  Konkurrenskraftig lön, mellan 110-150 kronor per timme, Barnvaktscertifiering utformad av specialpedagoger med tillhörande hjärt och lungräddningsutbildning. Toppservice från kontoret som hjälper dig vid frågor eller funderingar och såklart ett väldigt roligt extrajobb med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Ansökan: Känner du att du är rätt person att jobba som barnvakt hos oss? Tveka inte att söka! Skicka in din barnvaktsansökan eller ställ frågor till rekryteringansvarig. Mejladress [email protected]  Vi jobbar med professionell barnpassning i hela Stockholm och hjälper familjer med allt från hämtning på förskola till passning i hemmet på eftermiddagar, kvällar och helger. Vi erbjuder våra barnvakter ett flexibelt extrajobb där du kan fokusera på dina studier samtidigt som du får möjligheten att arbeta med barn och utvecklas som person. Vi satsar mycket på trivsel, internutbildning och personlig utveckling för att du ska trivas och vara nöjd. Vi är övertygade om att de bästa barnvakterna är de som trivs sin anställning.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Ledande montör Installation och Montage till Förbifart Stockholm

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Ledande montör inom installation och montage till Förbifart Stockholm! Du har även möjligheten att ta med din bästa kollega på resan. Vidare är Eltel en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera el-, tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Vilka är mina arbetsuppgifter? På förbifarten ansvarar vi för el-, tele-, styr- och övervakningssystem samt kommunikationsplattform. Som ledande montör inom installation och montage arbetar du själv i stor utsträckning med montage och installation samtidigt som du leder och stöttar teknikerna och montörerna i ditt team. Vidare säkerställer du att allt arbete dokumenteras på rätt sätt utifrån gällande kontraktskrav. Konkret innebär arbetet: Kabeldragning och mycket varierat montage samt inkoppling av kameror, skåp, radiokomponenter, brandlarm och mycket mer. Läsa och förstå bygghandlingar i form av kretsscheman, 2D ritningar, 3D modeller och montaganvisningar. Egenkontroller, märkning, dagböcker. Planera tillsammans med och avrapportera till arbetsledningen och platsledningen. Leda ett eller flera montageteam och tillse att produktionen flyter. Arbetet sker i tunnelmiljö och ytvägnät. Nattarbete kan förekomma i denna tjänst. Som ledande montör för installation och montage har du många olika kontakter, dels med våra arbetsledare samt med kund och sidoentreprenörer när det behövs. Det är viktigt att du tar egna initiativ till att lösa problem då de uppstår, då kommunikation är A och O. Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig möjligheten att etablera ett stort nätverk på kort tid. Vi på Förbifart Stockholm är ett glatt och trevligt gäng som beskrivs som engagerade, kompetenta och roliga. Vi har ett trevligt och lättsamt klimat. I denna roll rapporterar du till arbetsledaren för montage och installation. Din roll kommer vara varierande, målinriktad, kontaktskapande och spännande, men det bästa av allt är att du får möjligheten att vara med och driva detta spännande projekt framåt tillsammans med kompetenta kollegor! Vi tror på utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare så det finns stora möjligheter för dig att växa i din roll och inom Eltel. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Vi söker även Arbetsledare och Platschefer till detta unika och spännande projekt!

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Jobbcoach/Handledare

Jobbträffen Sverige AB söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som handledare genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du kommer även att samarbeta med din närmaste kollega och stötta och hjälpa till med seminarier/föreläsningar. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsten Rusta och Matcha. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Arbetet kräver att du kan besöka arbetsgivare du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Informationsskydd- och Efterlevnadsspecialist till SJ

I snart 170 år har vi på SJ fört människor närmare varandra och bundit samman landet. Det är ett arv vi värdesätter, men vår resa har bara börjat. Tillsammans skapar vi dagens – och morgondagens resande. Följer du med?  Äter du Microsoft Office 365 till frukost? Tycker du att informationsskydd och efterlevnad är av allra största vikt? Har du gedigen erfarenhet av identitet och åtkomst, plattforms- och applikationsskydd? Vill du sitta i moderna lokaler centralt i Stockholm, kombinerat med hybridarbete? Då har du hittat helt rätt!    Din kommande roll     Som Informationsskydd- och Efterlevnadsspecialist hos oss kommer du, tillsammans med nio andra ingå i teamet som vi hos oss kallar för Digital Arbetsplats. Hantering av telefoni, klienter, IAM, säkerhet, MS365 och kontorsutrustning tillhör vardagen, där du kommer kroka arm med flera andra service managers och skapa en helt ny roll.   Vår förhoppning är att du vill...  • Driva och delta proaktivt i arbetet med att stärka skyddet för SJs data i våra olika system, främst inom Microsoft Office365-sviten.    • Översätta organisationens risk- och efterlevnadskrav till teknisk implementering.  • Implementera och hantera lösningar för innehållsklassificering, dataförlustprevention (DLP), informationsskydd, datalivscykelhantering, registerhantering, integritet, risk och efterlevnad - självklart i samarbete med andra roller som ansvarar för styrning, data och säkerhet.   • Assistera affärsapplikationsägare, personalavdelningar och juridiska intressenter med att implementera tekniklösningar som stöder nödvändiga policys och kontroller.   • Utbilda och förbättra medvetandet om informations-klassning, regelefterlevnad, och verktyg för att säkra utbytet av SJs information internt, men även externt med leverantörer.   • Skapa policys, föra dialoger, tolka och skapa förståelse kring hur konfigurationer ska göras i våra plattformar.    Vi gör skillnad   Som medarbetare i SJ-koncernen är du vår viktigaste ambassadör. Hos oss har du varje dag möjlighet att påverka och göra skillnad i våra resenärers liv. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du värde för företaget och arbetar för ett hållbart samhälle.     Vi är stolta   Vi vet hur viktigt det är att alla medarbetare är med på vår gemensamma resa, känner sig inkluderade och förstår vart vi är på väg. Vi bryr oss och tar hand om varandra. Tillsammans skapar vi ett SJ för alla – och gläds över förmånen att arbeta på ett företag vi är stolta över.    Vi utvecklas tillsammans    På SJ är en arbetsdag sällan den andra lik. Som medarbetare möter du både utmaningar och möjligheter. Vi tror på samarbete och kontinuerligt lärande och strävar hela tiden efter att förbättra våra arbetsverktyg, vår produkt och fordonsflotta.    Några av våra förmåner inom SJ       För att du ska kunna göra ett bra jobb och framförallt trivas i din roll så tror vi att du...  • Har flerårig erfarenhet av Microsoft 365-tjänster (Microsoft 365-appar, Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint, Microsoft OneDrive och Microsoft Teams).   • Har flerårig erfarenhet av identitet och åtkomst, plattforms- och applikationsskydd, samt säkerhetsoperationer och dataskydd.  • Är bekant med PowerShell.   • Har flerårig erfarenhet av Purview, Windows Defender, regelefterlevnad, policy-skapande samt Conditional access.  Är du kanske certifierad inom Microsoft SC-400 Information Protection and Compliance Administrator Associate? Då passar du som handen i handsken.      Vi tror också att du är en person som ser möjligheter snarare än hinder och anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar. Du trivs att arbeta med tvärfunktionella team, är nyfiken och har lätt för att själv driva processer och få andra med dig längs vägen.   Bra att veta   Vi är en agil organisation som lutar sig mot SAFe-ramverket. Aktuellt team tillhör vårt huvudkontor som ligger på Vasagatan 10 i Stockholm. Vi jobbar i 2-veckorssprintar med dagliga standups och träffas på kontoret 2 dagar i veckan. Utöver dessa dagar kan man arbeta var man vill. Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.    SJ för människor närmare varandra, varje dag. SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Arbetsterapeut till Försäkringsmedicinsk utredningsenhet, Danderyds sjukhus

Vi söker nu en arbetsterapeut till Försäkringsmedicinsk Utredningsenhet. Enheten genomför försäkringsmedicinska utredningar inom Region Stockholm och Region Uppsala på beställning av Försäkringskassan. Utredningarna ska ge en fördjupad beskrivning av sjukdomens konsekvenser för individens funktionstillstånd och förmåga till aktivitet, och därmed bidra till Försäkringskassans bedömning av individens arbetsförmåga och eventuella behov av samordnande insatser. Enheten har även ett nytt uppdrag att genomföra arbetsförmågeutredningar för Stockholms Stad. Vårt anställningserbjudande Vi erbjuder ett viktigt och utvecklande arbete i en trevlig arbetsgrupp. På vår enhet arbetar administratörer, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, läkare och psykologer. Teamets arbete baseras på en helhetssyn och individen i centrum. Vi har en stimulerande arbetsplats där alla yrkeskategorier arbetar med utveckling integrerat i den kliniska verksamheten för att nå ett så bra resultat som möjligt. Vi erbjuder individuell introduktion med mentorskap. Verksamheten finns i nya lokaler på Danderyds sjukhus.  Som anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling. Allt om dina förmåner Arbetsbeskrivning Du blir en viktig del i arbetet med att genomföra kvalitativa aktivitetsförmågeutredningar. Som arbetsterapeut gör du självständiga bedömningar och utreder individens förmåga till aktivitet utifrån standardiserade bedömningsinstrument. Rollen innebär en del administrativt arbete eftersom man skriver utlåtanden på de bedömningar som genomförs. Tillsammans med teamet deltar du även i teamkonferenser där era olika bedömningar diskuteras för att skapa en helhetsbild av individens förmågor. Kvalifikationer Vi söker dig som är leg. arbetsterapeut med några års erfarenhet från yrket. Har du tidigare erfarenhet av aktivitetsförmågebedömningar och bedömningsinstrumentet AWP/AWC är det meriterande. Vi ser gärna att du har kunskap inom långvarig smärta, stressjukdomar och/eller psykiatri. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift och får gärna ha tidigare erfarenhet av forskning och utvecklingsarbete. Personliga egenskaper Vi söker dig som vill bidra med ditt engagemang och dina erfarenheter. Vi tror att du är ansvarstagande, strukturerad och nyfiken. Du tycker om att arbeta både självständigt och i team. Egenskaper som vi värdesätter är samarbetsförmåga, strukturerad och flexibilitet. Känner du igen dig och tror att dina erfarenheter behövs här hos oss? Nu har du chansen att förstärka vårt team ytterligare! Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning. Om Danderyds Sjukhus Danderyds Sjukhus AB ett av Sveriges största akutsjukhus med natur, vatten och t-bana runt knuten. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år. Här möts akutsjukvårdens puls med högkvalitativ vård och det nära omhändertagandet. Vi hjälper varandra och ger dig möjligheten att växa och utvecklas från student till erfaren medarbetare. Du som värnar patienten och du som vill driva patientnära forskning kommer trivas här. Danderyds sjukhus har en egen institution vid Karolinska Institutet vilket innebär ett omfattande uppdrag inom klinisk forskning och grundutbildning. Detta uppdrag är starkt integrerat med den kliniska verksamheten och sjukhusets utveckling. Vi vill vara en arbetsplats att längta till. https://www.ds.se/om-oss/om-ds/ Om verksamheten Rehabiliteringsmedicinska Universitetskliniken Stockholm på Danderyds sjukhus har ett regionövergripande uppdrag. Vi bedriver högspecialiserad rehabilitering av patienter inom områdena hjärnskada, kronisk smärta, postpolio, neuromuskulära sjukdomar, vuxenhabilitering samt försäkringsmedicin. Rehabiliteringsmedicinska Universitetskliniken Stockholm är ackrediterad enligt CARF (Commission on Accreditation of Rehabilitation Facilities). Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Analytiker inriktning ryska

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Just nu söker vi underrättelseanalytiker som vill bidra till att få ihop det informationspussel som skapar förståelse för vad som händer i vår föränderliga omvärld. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv verksamhet där du får vara med och göra skillnad varje dag. På FRA arbetar vi med unika uppgifter – för Sveriges säkerhet och integritet. Om FRA Omvärlden är FRA:s arena. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi gör det för att skydda det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Genom vår kunskap om omvärlden kan vårt land förbereda sig och möta hoten i tid. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning och en larmklocka för militära hot. Vi är också i kärnan av det svenska cyberförsvaret och skyddar de viktigaste verksamheterna och den viktigaste infrastrukturen från angrepp. För att klara våra kärnuppdrag krävs avancerade tekniklösningar. Tillsammans har vi en unik uppgift, som vi löser med kunskap och kompetens som vi är ensamma om i Sverige. För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Ditt uppdrag Som underrättelseanalytiker hör du till en enhet inom avdelningen för Signalunderrättelser.  Avdelningen arbetar med inhämtning av råmaterial, bearbetning samt analys och levererar underrättelserapporter och andra tjänster till myndighetens uppdragsgivare.   I rollen som underrättelseanalytiker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att: Bearbeta, översätta och analysera olika informationsmängder Bevaka händelseutvecklingen inom ditt produktionsområde Medverka i att anpassa produktionen efter verksamhetens och uppdragsgivarnas behov Vid behov företräda produktionsområdet samt representera myndigheten nationellt och internationellt Tjänsteresor förekommer, både inom och utom landet. Verksamheten präglas av hög sekretess, det är viktigt att du känner dig bekväm med det. Du kan Vi söker dig som har: Skriver, förstår och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Goda kunskaper i ryska God datorvana Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av analytiskt arbete Erfarenhet av arbete inom säkerhets-, utrikes- eller försvarspolitiska områden Utbildning inom säkerhets-, utrikes- eller försvarspolitiska områden Kunskap om/arbetat i områden där ryska talas Intresse och kunskap om militära organisationsstrukturer och plattformar Erfarenhet av underrättelsearbete och/eller från ett teknikorienterat arbete Vana att producera underlag och rapporter vid statlig myndighet eller utredande verksamhet Goda kunskaper i andra språk Du är Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en god problemlösande och analytisk förmåga. Du har ett stort intresse för omvärlden och en förmåga att hantera stora mängder information systematiskt. Du är nyfiken till din natur och söker gärna upp nya perspektiv och idéer för att kunna möta morgondagens behov. Du sätter hög standard och tar ansvar för ditt arbete och ser till att slutföra dina uppgifter i tid på ett strukturerat sätt. Arbetsuppgifterna kan variera över tid så det är viktigt att ha en flexibel inställning, samt vara nyfiken och villig att utvecklas. Då du, till del, kommer arbeta tillsammans med andra samt ska kunna representera produktionsområdet och oss som myndighet söker vi dig som är tydlig i din kommunikation. Du värdesätter att hålla andra informerade och delar gärna med dig av din kunskap och expertis genom samarbete med andra. Rätt person för tjänsten har ett högt säkerhetstänkande och kan kombinera integritet med lojalitet då verksamheten grundar sig på både etik och tillståndsförfarande. Vårt erbjudande På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större.  På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Våra medarbetare har hög kompetens, men vi kan alltid bli bättre. Därför är professionell utveckling en självklarhet för oss.  Vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling. Som nyanställd får du bredda din kompetens direkt med en omfattande introduktionsutbildning som ger dig en större förståelse för uppdraget och hjälper dig in i verksamheten. Som medarbetare får du också möjlighet att hitta rätt utbildningar inom ditt specialområde för att bli ännu bättre på det du brinner för.  Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen och ledarledda aktiviteter, gratis parkering, ledighet på klämdagar, utökad föräldrapenning samt natursköna omgivningar.  Hos oss blir du en av de bästa. På ditt sätt. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min med buss från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2024-05-19 Referensnummer 2024FRA11. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Controller

Nu söker vi för ett långt uppdrag en controller till Försvarets radioanstalt. Om uppdraget För ett konsultuppdrag med planerad start 240528 söker vi nu en controller. Uppdraget är på heltid till och med 241231. Möjlighet till förlängning med ett år i taget finns, längst till och med 280527. Dina arbetsuppgifter Alla förekommande arbetsuppgifter som Controller vid Ekonomienheten. Utföra arbete med budget, redovisning samt analys och arbeta i programverktyg/programvara UNIT4. genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat sammanställa rapporter ta fram prognoser kopplade till verksamheten ta fram riktlinjer för budgetarbete genomföra budgetarbete och budgetuppföljning servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) Dina kvalifikationer gymnasium eller likvärdig utbildning genomgått utbildning inom aktuellt område minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt) kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) erfarenhet av statlig redovisning kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Meriterande Du uttrycker dig väl på svenska och på engelska. Vi söker en social och serviceinriktad konsult som arbetar effektivt med andra, delar med sig av kunskaper, erfarenhet och information. En person som stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Det är viktigt att man uttrycker en positiv attityd till sitt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Som person värdesätter du att ditt arbete blir genomfört i tid och att dina arbetsuppgifter blir slutförda på ett strukturerat sätt. Du har en pedagogiskt förmåga i ditt sätt att arbeta för att snabbt och effektivt hantera svårigheter om de skulle uppstå. Vi ser även att du är prestigelös och har lätt för att be om hjälp från andra när det behövs för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240508 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
IT-Säkerhetschef

Ta steget in i en framträdande roll inom Försvarsmaktens Logistik: som IT-säkerhetschef på Säkerhets- och underättelseavdelningen på FMLOG Stab erbjuder vi dig en unik möjlighet att påverka och utveckla säkerhetstjänsten i ett expansivt krigsförband. Sök dig till oss för en karriär där din expertis inte bara värdesätts, utan är avgörande. Om enheten: FMLOG Stab, där Säkerhets- och underättelseavdelningen är placerad, stöttar och styr all verksamhet inom förbandet Försvarsmaktens Logistik på uppdrag av förbandschefen. Förbandet står inför betydande förändringar när logistiken inom Försvarsmakten expanderar, vilket kommer ställa allt högre krav på säkerhets- och underrättelsearbetet. Säkerhets- och underättelseavdelningen utgör direkt stöd till chefen för FMLOG och FMLOGs enhetsledningar. Avdelningens uppgift är att leda och samordna allt arbete rörande underrättelse- och säkerhetsfrågor inom FMLOG. Arbetet präglas av förutseende, stöd till chefer och medarbetare, samt uppföljning inom ramen för gällande lagar och förordningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter:  Som IT-säkerhetschef är du underställd säkerhetschefen men arbetsleds av avdelningschefen för Säkerhetsavdelningen. Du deltar i det dagliga arbetet och handlägger självständigt ärenden inom IT-säkerhetsområdet för hela FMLOG och ansvarar bland annat för: • Framtagande och revidering av säkerhetsplaner och styrdokument. • Att erbjuda stöd vid ackrediteringar samt hantera IT-incidenter. • Att ge stöd till medarbetare och chefer, inklusive uppföljning enligt gällande lagar och förordningar inom ditt ansvarsområde. • Att stödja hela FMLOG med utbildning, handledning och uppföljning inom IT-säkerhetsområdet. • Att fungera som förbandets kontaktperson gentemot Försvarsmaktens Telekommunikations- och Informationssystemsförband (FMTIS), samt arbeta nära med förbandets ledningssystemschef. Tjänsten kräver fortlöpande utbildning och vidareutbildning, deltagande i övningar och annan verksamhet som innebär resor utanför tjänstgöringsorten. Stundtals kan verksamheten vara intensiv, god förmåga att prioritera och samarbeta är därför avgörande för att lyckas i den här rollen. Tillsammans leder vi förbandets interna säkerhetstjänst. Kvalifikationer: • Gymnasieexamen. • Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete inom IT/IT-säkerhet. • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. • Körkort B. Meriterande: • Auktoriserad IT-säkerhetschef i Försvarsmakten alternativt dokumenterad motsvarande civil utbildning. • Erfarenhet av IT-säkerhet och informationssäkerhet inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet. • Erfarenhet av att hantera Försvarsmaktens IT- och informationssystem avsedda för säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter. • Erfarenhet från arbete inom statlig myndighet eller offentliga sektorn. • Kunskap om Försvarsmakten. • Erfarenhet av militär underrättelse- och säkerhetstjänst. • Erfarenhet av stabsarbete. • Erfarenhet av att utbilda andra. Personliga egenskaper: För att du ska lyckas i denna roll behöver du ha en god pedagogisk och social förmåga samt kunna arbeta på ett självständigt, kritiskt och initiativrikt sätt. Du kan snabbt sätta dig in i nya komplexa arbetsuppgifter samt har en väl utvecklad samarbetsförmåga och en hög säkerhetsmedvetenhet. Vidare är du  serviceinriktad och har en hög integritet. Det är naturligt för dig att följa Försvarsmaktens ledarskap och värdegrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare heltidsanställning som inleds med 6 mån provanställning. Arbetsort: Stockholm Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.  ANSÖKAN: Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I brevet vill vi att du beskriver: • Vilka områden och uppgifter inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen du har arbetat med. • Vilka områden du är särskilt intresserad av inom underättelse och säkerhetsfunktionen. • Varför du är lämpad för denna befattning. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-28. För upplysningar om befattningen kontakta: Rekryterande chef Säkerhetsavdelningen, Tony Remes, 08-514 398 91, 072-1877433. För information om rekryteringsprocessen kontakta: Jenny Axelsson, rekryterare FMLOG Fackliga företrädare: Madeleine Bagge, SACO. Eva-Britt Steen, SEKO. Torbjörn Bäckman, OFR/O. Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 08 - 788 75 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Administrativ chef

vid Statsvetenskapliga institutionen. Sista ansökningsdag: 2024-05-13. Stockholms universitet är rankat som ett av världens 200 främsta lärosäten och präglas av öppenhet och en nyskapande, gränsöverskridande verksamhet. Universitetet har mer än 5 400 medarbetare och 29 400 helårsstudenter som verkar i en vacker miljö i norra utkanten av Stockholm. Vi erbjuder dig en stimulerande och spännande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter. Välkommen att jobba hos oss! Statsvetenskapliga institutionen har cirka 90 medarbetare och en ekonomisk omsättning på ca 100 miljoner kr, med externa forskningsbidrag som står för mer än 50 procent av institutionens intäkter. Forskarna vid institutionen har ett stort antal projekt med olika typer av kontrakt. Verksamheten är bred och mycket internationellt orienterad, bland annat med utländska anställda och gäster. Det finns en omfattande forskarutbildning och utbildning på grund-, avancerad- och forskarnivå. Mer om institutionen på https://www.su.se/statsvetenskapliga-institutionen/. Arbetsuppgifter Som administrativ chef leder och samordnar du institutionens teknisk/administrativa (T/A) personal. T/A-gruppen arbetar med ekonomi, utbildningsadministration, personalfrågor, upphandling, avtal, diarie- och arkivfrågor, extern och intern kommunikation, IT och lokalfrågor. Gruppen består av tio medarbetare. Du är direkt underställd prefekten och ingår i institutionens ledningsgrupp. Du ansvarar övergripande för institutionens administrativa processer, regelefterlevnad och verkställande av beslut. Du verkar för en effektiv och stödjande administrativ funktion vid institutionen. Du samarbetar nära prefekten när det gäller verksamhetsutveckling, informations- och uppföljningsarbete och det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du är adjungerad i institutionsstyrelsen och föredragande för bland annat olika utbildningsadministrativa och ekonomiska frågor. Centrala uppgifter i rollen som administrativ chef är att leda och samordna utbildningsadministrationen samt att ansvara för institutionens ekonomi. Till det senare hör budgetarbete, uppföljning, bokslut, prognoser, långsiktig ekonomisk planering samt löpande bokföring. Till det ekonomiska ansvaret hör också att stödja institutionens forskare med projekthantering, främst avseende projektbudgetar och avtal. Ytterligare en central arbetsuppgift är att stödja prefektens arbete med strategisk verksamhetsplanering och olika utvecklingsarbeten. Arbetet som administrativ chef innebär omfattande kontakter med såväl T/A-personal som lärare och forskare. En viktig uppgift är därför att med lyhördhet och servicekänsla bygga väl fungerande relationer och skapa ett gott arbetsklimat. Arbetet vid universitetet är också i delar svårt att planera på grund av osäkerhet kring t.ex. antal studenter och inkomna externa forskningsmedel. Därför ställs höga grav på flexibilitet och stresstålighet samt förmåga att självständigt planera sitt arbete och driva utvecklingsprocesser. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Kvalifikationer Krav • Akademisk examen inom antingen ekonomi, personal eller annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt relevant. • Chefserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. • Erfarenhet av arbete med ekonomiska frågor. • Erfarenhet av arbete med utbildningsadministrativa frågor. • Erfarenhet av administrativt arbete i universitet eller högskola. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Meriterande • Dokumenterad erfarenhet av ledning av utvecklingsarbete. • Erfarenhet från de administrativa systemen Raindance, Primula och Prisma. • Kunskap om samhällsvetenskaplig utbildning på olika nivåer och av samhällsvetenskaplig forskning. Personliga egenskaper • Du är strukturerad och noggrann, både i ditt eget arbete och i ditt ledarskap. Du har hög tillit till dina medarbetare, delegerar samt följer upp och återkopplar. Du har lätt för att samarbeta och månar om en god arbetsmiljö. • Du har god förmåga att på ett pedagogiskt sätt sammanställa och presentera resultat och analyser, både skriftligt och muntligt på såväl svenska som engelska. • Du är flexibel och stresstålig. Du är lösningsfokuserad och initiativtagande, och du klarar av att ta hand om snabbt uppkomna och oplanerade frågor och ärenden. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av, prefekten, professor Göran Sundström, tfn 070-374 82 74, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

30 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024