Signalskyddschef till Försvarsmaktens logistik

Är du beredd att anta utmaningen att vara med och utveckla underrättelse- och säkerhetstjänsten inom ett krigsförband som står inför en stark tillväxt och nya uppgifter? Då finns det en plats för dig vid Underrättelse- och säkerhetsavdelningen vid staben för Försvarsmaktens Logistik, FMLOG i Stockholm. Om enheten Underrättelse- och säkerhetsavdelningen är en del av FMLOG Stab och utgör ett direkt stöd till Chefen FMLOG och FMLOG enhetsledningar. Avdelningens uppgift är att leda och samordna arbete rörande underrättelse- och säkerhetsfrågor inom FMLOG. Arbetet präglas av förutseende, stöd till chefer och medarbetare, samt uppföljning inom ramen för gällande lagar och förordningar. Inom förbandet arbetar vi utifrån vår värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du är som signalskyddschef underställd säkerhetschefen men arbetsleds av avdelningschefen, Säkerhetsavdelningen. Du deltar i det dagliga arbetet och handlägger självständigt ärenden inom signalskyddstjänsten för hela FMLOG. Ansvarsområden omfattar certifikat, aktiva kort, kryptonycklar, skapa rutiner, hantera signalskyddsutrustning, delta vid interna kontroller och hantera ärenden vid signalskyddsincidenter. Arbetsuppgifterna innebär även att stödja hela FMLOG med utbildning, handledning och uppföljning inom ditt ansvarsområde. För att trivas och lyckas behöver du därför känna dig bekväm i rollen som utbildare och föredragshållare. Tjänsten kräver fortlöpande utbildning och vidareutbildning, deltagande i övningar och annan verksamhet som innefattar resor utanför tjänstgöringsorten. Stundtals kan verksamheten vara intensiv vilket gör att du tidvis behöver hantera en hög arbetsbelastning och ha god förmåga att arbeta i grupp. Tillsammans leder vi förbandets interna säkerhetstjänst. Kvalifikationer • Gymnasieexamen • Utbildad signalskyddschef • Utbildad kortadministratör • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • Körkort B manuell växel Meriterande • Utbildad signalskyddslärare • Arbetslivserfarenhet inom signalskydd och säkerhetstjänst • Erfarenhet från arbete inom statlig myndighet eller offentliga sektorn • Kunskap om Försvarsmakten • Erfarenhet av militär underrättelse- och säkerhetstjänst • Erfarenhet av stabsarbete • Erfarenhet av Försvarsmaktslogistik • Teknisk förståelse och kunskap gällande IT och signalskydd • Kunskaper om Försvarsmaktens IT-system inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen, exempelvis IS U/S • Grundläggande kunskap i Försvarsmaktens lednings- och informationssystem Personliga egenskaper För att du ska lyckas i denna roll behöver ha en pedagogisk- och social förmåga samt kunna arbeta på ett självständigt, kritiskt och initiativrikt sätt. Du kan snabbt sätta dig in i nya komplexa arbetsuppgifter samt har en väl utvecklad samarbetsförmåga och en hög säkerhetsmedvetenhet. Vidare är du serviceinriktad och har en hög integritet. Det är naturligt för dig att följa Försvarsmaktens ledarskap och värdegrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten Arbetsort: Stockholm Upplysningar om befattningen Du är välkommen att kontakta rekryterande chef på Säkerhetsavdelningen, Tony Remes, 08-514 398 91, 072-1877433. Information om rekryteringsprocessen Du är välkommen att kontakta rekryterare FMLOG, Jenny Axelsson, 070-456 82 18 Fackliga företrädare SEKO: Eva-Britt Steen              SACO: Madeleine Bagge         OFR/S: Håkan Antonsson        OFR/O: Torbjörn Bäckman Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-28. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. I brevet vill vi att du beskriver vilka områden och uppgifter inom underrättelse- och säkerhetsfunktionen du har arbetat med och vilka områden du är särskilt intresserad av. Vi vill också att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Lokalvårdare i Stockholm

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: HitMeUp Söker nu lokalvårdare/städare med erfarenhet av träningingsanläggningar och butik-städ i Stockholm. Bolaget har vunnit flera nya kontrakt och söker därför efter en nya medarbetare till vårt team inom lokalvård. Hos oss arbetar du i ett modernt och entreprenörsdrivet företag. Anställda som gör ett bra jobb har stora möjligheter att utvecklas och att ta sig an nya arbetsuppgifter inom företaget. Företaget använder modern professionell städutrustning. Vår affärsmodell bygger på att bygga långsiktiga kundrelationer genom att erbjuda en städning med hög kvalité vid varje städtillfälle Vad vi förväntar oss av våra anställda: Minst 24 månaders dokumenterad erfarenhet av trappstädning. Erfarenhet av Viledas städutrustning/redskap är meriterande. Vi prioriterar flexibilitet och att vara ett städföretag som ställer upp för våra kunder, inte minst i akuta situationer. Vi söker lokalvårdare som har en positiv inställning, är serviceinriktade med känsla för kvalité och noggrannhet. Mycket goda svenska kunskaper i tal och skrift. Du följer företagets riktlinjer för hur vi beter oss mot våra kunder och kollegor. Att ha grundläggande kunskaper i Microsoft Office Word och Excel är meriterande. Kan du flera språk utöver svenska och eller engelska är det meriterande. B-Körkort ser vi som meriterande.

30 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Kundservicemedarbetare till Aspia!

Är du en serviceorienterad person som trivs i en föränderlig miljö? Vill du arbeta på ett företag där laganda och kompetensutveckling främjas? Här är det din och teamets uppgift att leverera och utveckla förstklassig service till kunderna, samtidigt som företaget i sig växer på alla håll och kanter. Låter det spännande? Läs mer nedan! OM FÖRETAGETAspia är Sveriges ledande affärspartner inom redovisning, lön och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 60 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det de är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Besök vår webbplats på www.aspia.se för mer information om oss. OM TJÄNSTENDu kommer ingå i ett mindre familjärt team där alla jobbar mot samma mål – säkerställa att kunden får rätt hjälp med ett suveränt bemötande. Du möter kunder, både från den interna verksamheten likväl som externa, via mail och telefon. De främsta ärendena handlar om teknisk support, som du behandlar, handlägger och administrerar. Du kommer även vara delaktig i förbättringar och utvecklingsarbeten kring processer och rutiner. VEM ÄR DUDu är öppen för förändringar och gillar utmaningar. Du bör ha ett stort intresse för IT och kundservice – kombinationen av att bemöta människor och få lösa deras unika problem på bästa möjliga sätt. För att lyckas i denna roll ser vi att du är tekniskt lagd och har tidigare erfarenhet av systemsupport. Vidare ser vi att du har ett intresse och en förmåga av att samarbeta med dina kollegor och ser ett värde i att samarbeta och stötta dina kollegor vid behov. VI SÖKER DIG SOM Talar och skriver svenska obehindrat, samt behärskar engelska i tal och skrift Har en fullständig gymnasieexamen eller motsvarade. Tidigare arbetat med IT- eller kundsupportMeriterande om du har En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning Tidigare arbetslivserfarenhet av ekonomi, lön och kundreskontra PRAKTISK INFORMATIONStart: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställningLön: Enligt kollektivavtal Placering: Torsgatan 21, centrala StockholmArbetstider: Kontorstider, vardagar VI ERBJUDER DIG Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz! ANSÖKANVi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Sommarvikariat Fastighetstekniker till Söderort!

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du driven och tycker om att arbeta varierat med mycket eget ansvar? Ser du det som en självklarhet att alltid arbeta serviceinriktat, göra det lilla extra och sätta kunderna i fokus? Då kan denna tjänst som Fastighetstekniker till Heba vara något för dig! Vi söker dig som kan starta omgående och arbeta cirka 3-4 månader med chans till förlängning eller övertag direkt hos Heba Fastighets AB. I rollen som Fastighetstekniker ingår drift, skötsel och underhåll samt andra service- och driftrelaterade ärenden för hyresgäster och fastigheterna i ditt område. Som Fastighetstekniker hos Heba är du ansiktet utåt gentemot hyresgästerna och därför är det av stor vikt att du hela tiden arbetar kundorienterat och strävar efter att fastigheterna upprätthåller så hög standard som möjligt. Du börjar dagen på kontoret där du planerar din dag för att sedan åka ut till dina fastigheter i ditt ansvarsområde. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta: - Rondering av fastigheter - Ta emot felanmälningar och utföra åtgärder - Kontakt med hyresgäster gällande hantering av felanmälan, planering av åtgärder samt återkoppling - Planera och genomföra lägenhets- och avflyttningsbesiktningar - Nyckelhantering Personprofil Vi söker dig som är en driven och prestigelös problemlösare. Vi tror att du kommer från en bransch där du fått arbeta händigt och med kroppen, kanske inom snickeri, el, eller bygg. Vid frågor eller problem så kommer du vara den primära kontakten som hyresgästerna vänder sig till, vilket ställer krav på dig som söker att du är kommunikativ och tycker om att lösa problem samt bemöter hyres-gästerna på ett professionellt och trevligt sätt. Har du tidigare arbetat som servicetekniker, fastighetstekniker, drifttekniker eller fastighetsskötare är det meriterande. För att lyckas i rollen som fastighetstekniker krävs: - Svenska och engelska flytande i tal och skrift. - B-körkort. - Datorvana Övrigt Start och uppdragslängd: Omgående och 3-4 månader. Omfattning: Heltid. Arbetstid: mån 07-18, tis-tors 07-16, fre 07-14 Arbetsplats: Gullmarsplan, Olaus Magnus väg 10 Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer vara anställd hos PerformIQ och uthyrd till Heba Fastighets AB med chans till förlängning eller övertag hos kund. PerformIQ är vår samarbetspartner, och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Heba Fastighets AB är en långsiktig och erfaren fastighetsägare som grundades 1952. Vi erbjuder hållbara och trygga boenden där våra hyresgäster ska kunna trivas i alla skeden i livet. Vi har ungdomsbostäder, hyresbostäder och samhällsfastigheter i centrala lägen i Stockholmsregionen och Mälardalen. Vi tar hand om våra hus och gårdar med stor yrkesstolthet. Det ska vara välskött både i och runt våra hus. Vi vet att det bidrar till en trygg upplevelse, för våra hyresgäster som bor hos oss och för området. Förvaltningen driver vi i egen regi.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Driftkoordinator Stockholm

Brinner du för administration, har eget driv och är intresserad av att jobba inom fastighet? Då kan du vara den vi söker! Ta chansen att jobba som driftkoordinator i ett internationellt företag med lokal förankring och familjär känsla! Här får du möjlighet att jobba i ett team och med omväxlande administrativa arbetsuppgifter. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Vem är du? Du har: Du är en utbildad fastighetsingenjör, fastighetsförvaltare eller har likvärdig erfarenhet av en administrativtjänst i fastighetsbranschen Fördjupad kunskap i fastighetstekniska system Du har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete Det är meriterande om du tidigare har arbetat med ABFF Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturering. Personliga egenskaper: God kommunikativ förmåga både internt och externt Självgående och driven Kan ta egna initiativ och lösa problem självständigt Är noggrann och systematisk i ditt arbete Strukturerad, duktig på att prioritera och ser helheten i arbeten som utförs God administrativ förmåga Är lyhörd och prestigelös Tjänsten innefattar bland annat följande arbetsuppgifter: Tillsammans med driftledare och operativ chef ska du verka för att säkerställa att vi levererar det som står i avtalen mellan H2M och kunden Delta i avtalsuppföljning och förbättringsarbete av leverans till kund Vara KMA-Ansvarigs stöd i det systematiska KMA-arbetet och vid interna revisioner Kontrollera och följa upp så att vi följer interna rutiner och processer Administrativt stöd med att bevaka prioriterade ordrar i vårt arbetsordersystem, m.m Skapa och analysera rapporter till kund, tex driftrapporter och entreprenadrapporter  Ansvara för fakturering i aktuellt uppdrag Vi söker som brinner för administration och självständigt kan driva administrativa ärenden i uppdraget och på så vis kan avlasta operativ chef och driftledare i dessa uppgifter. Det är viktigt att du är systemvan och snabbt kan sätta dig in i administrativa system som t.ex. arbetsorder- och ekonomisystem. Placering kommer att vara till stor del ute hos kund varför samarbete med både kollegor inom företaget och kundens företrädare och anställda är en del av vardagen. Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Nina Rolfsdotter på tel: 08- 408 895 55

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Global Talent & Performance Specialist

Electrolux, with its strong focus on Talent Management (TM), recognizes that the company’s ability to deliver on the strategy is based on developing excellent leadership capabilities and being recognized as an Employer of Choice. We continue to strengthen our global agenda and manage global processes relating to Performance and Talent (succession management and planning, and performance management cycle), supporting the coordination of good practices across functions and Business Areas. Within the Talent & Performance scope also lie the Leadership model, Our behaviors, developmental assessment tools and Mentoring/Coaching practices, and related analytics. Key operational responsibilities: In this position, you will be part of the Global TM team, focusing on supporting the Talent & Performance mandate, comprising succession management and planning and the performance management cycle, along with TM Specialists and regional SME colleagues. You will apply the global Talent & Performance practices and continuously contribute to developing the employees and leaders by creating content and materials of relevant programs, tools and practices. You will also contribute to deploy programs and practices through facilitation of webinars and workshops. Main key responsibilities are: Contribute to maintain and innovate the Talent and Performance programs, tools and practices Support Talent Review activities throughout the year (succession management activities) Support business partnering activities towards functions, product lines and business areas Deliver global webinars to employees, leaders and the People community together with the Global Talent & Performance colleagues, to inspire consistency and one way of working globally Prepare analytics insights relating to Talent and Performance areas, to help with data driven decision making and prioritization You are the ideal candidate if you: Have a good understanding of how succession & performance management practices Have business acumen, understanding how the business agenda drives people imperatives and future organizational needs Have proven skills working across country borders with the understanding and respect for cultural differences and experience of how to work in a complex multinational organization Have experience in data analysis for decision making and planning Have communication and influencing skills for the purpose of stakeholder management Have experience in strong cross-collaboration in all directions and aspects around activities or projects (Openness) Have an Agile and Growth mindset to deliver innovatively in a very multinational environment

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Personlig assistent, fast schema Skarpnäck

Gillar du ett jobb med väldigt varierande arbetsuppgifter med tydlighet som ledord? Då kanske du skulle passa hos mig… Jag är en kvinna på 50 år, som bor med min man och katt. Jag har en cp-skada med ytterligare en neurologisk sjukdom som innebär att jag behöver assistans med allt som kräver motorik, styrka eller koordination. Mitt tal är påverkat, vilket gör att det är olika lätt att förstå mig, men det brukar handla om tid och tålamod så löser det sig oftast relativt lätt. Som assistent hos mig kommer du att assistera mig i alla delar som ingår i mitt liv. T ex behöver jag assistans med: - Av- och påklädning - Äta och dricka - Förflyttningar som sker med mig ståendes (lift finns i nödfall) - Alla förekommande sysslor i ett hem - Hjälp i stallet att sätta på mig mina grejer och upp på häst med hjälp av lift - Plocka fram de saker som jag behöver inom räckhåll - Följa mig dit jag ska oavsett om jag är på jobbet, i stallet eller hemma eller andra aktiviteter - Mm För att trivas som assistent hos mig bör det här stämma väl in på dig: - Du har inget behov av kontroll och är helt bekväm att finnas i bakgrunden tills jag behöver assistans för att sedan återgå till att vara i bakgrunden - Förstå integritet och tystnadsplikt - Du är orädd och står med båda fötterna på jorden - Kan ta emot konstruktiv kritik - Du har inget behov av att ”ta hand om personer” - Du talar och skriver svenska flytande med stort ordförråd - Du röker inte - Du använder inte parfym eller starkt parfymerade produkter Om tjänsten Just nu finns det två lediga tjänster på 50-75 %. En med nattpass och en med kväll/helgpass. Dessa kan även kombineras i olika konfigurationer. Du börjar som timanställd i ca 3 månader för att se om personkemin stämmer. Rätt person kan sedan få ett nytt avtal och gå in på schema. Det är dygnet-runt assistans med vaken natt. Passen är förlagda 07:00-14:30, 14:30-22:00, 22:00-07:00. Endast kvinnliga sökanden. Om arbetsgivaren IGS Assistans är ett privat företag med över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. Vi har idag ca 250 anställda och sitter i ljusa, fräscha kontorslokaler vid Globen i Stockholm, med plats för personalmöten och utbildningar. Vi lägger stor vikt vid kundens individuella önskemål och självbestämmanderätt samt erbjuder utbildningar och friskvårdsbidrag till våra anställda. IGS Assistans är ett företag som satsar hårt på god kvalité med mångfald och utvecklingsmöjligheter. Ditt jobb är att göra det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Utdrag från Polisens belastningsregister måste uppvisas innan anställning. Beställ gärna i samband med att du ansöker då handläggningstid är upp till 14 dagar. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas, intervjuer sker löpande så ansök snarast. Tim-lön enligt individuell överenskommelse. Kollektivavtal med Kommunal finns. Genom att ansöka samtycker du till att IGS Assistans AB sparar dina personuppgifter under rekryteringsprocessen.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Farmaceut Apotek Hjärtat Gubbängen

Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Suheir Alsaadi berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Gubbängen, Enskede. Vi är ett bostadsområde apotek som ligger nära Gubbängens Vårdcentral och har nära till kollektiv trafik. Våra öppettider är vardagar 9-18 och lördagar 10-14, söndag stängt. Vi söker en farmaceut som brinner för kundmöte och kvalitet. Du är kundfokuserad, flexibel, driven, tar egna initiativ och är bra på att samarbeta med kollegor. I rollen finns det möjlighet att ta varuansvarig rollen eller LMA rollen. Våra kunder är både äldre, stamkunder och barnfamiljer. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller deltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Kontaktperson: Suheir Alsaadi, 0761348350 Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Drifttekniker Stockholm

Erfaren drift-/fastighetstekniker till Stockholm  Ta chansen att jobba som drift-/fastighetstekniker i ett internationellt företag med lokal förankring och familjär känsla! Här får du möjlighet att jobba med omväxlande arbetsuppgifter i en eller flera olika fasitgheter. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Tjänsten innebär bland annat att: Ansvara, för och själv kunna utföra de flesta tekniska arbeten såsom förebyggande-, felavhjälpande- samt planerat underhåll Lämna förslag på förbättringar, förändringar, energibesparande åtgärder m.m. Sköta kontakt och återkoppling till beställare Samarbeta med övrig driftpersonal och specialister   Vem är du?  Du har: Minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsdrift Utbildning inom fastighet eller motsvarande kompetens förvärvad genom flerårig erfarenhet Erfarenhet av självständigt arbete i olika typer av fastigheter Personliga egenskaper: Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, att du ser till kundens bästa och du är bra på att hantera olika typer av människor och olika typer av situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet. Det är också en fördel om du har förmåga att prioritera och planera ditt arbete samt att du gillar att dela med dig av din kunskap till andra i ditt team. Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning. Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Johan Stålbrand på tel: 08-560 059 61   Eftersom vi redan valt rekryteringskanaler för denna och övriga rekryteringar undanbeder vi kontakt med rekryterings- och bemanningsföretag.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Affärsförvaltare

Vill du vara med och säkerställa att Stockholms kollektivtrafik är säker att resa med? Vi söker nu två Affärsförvaltare som vill arbeta med våra bussdepåer vilket inkluderar såväl depåer som väderskydd och hållplatser inom kollektivtrafikens anläggningar. Rollerna tillhör sektion Fastighet och ingår i gruppen Buss & Sjö. Varmt välkommen att söka! Om oss Hos oss på trafikförvaltningen får du jobba med starka varumärken som SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänst i Region Stockholm och Spårvägsmuseet. Tillsammans ansvarar vi för halva Sveriges kollektivtrafik och vi har höga ambitioner. Vi utvecklar en av världens mest hållbara och attraktiva kollektivtrafik. Och vi jobbar dagligen med att minska vår miljöpåverkan, öka social hållbarhet och ansvarfullt förvalta våra gemensamma medel. Utan oss stannar Stockholm. Om rollen Affärsförvaltare för fastigheterna som tillhör buss och sjö ska förvalta den del i avtalet som omfattar fastigheterna. Det omfattar bussdepå och väderskydd samt hållplatser längs geografiskt avtalsområde. Några exempel på arbetsuppgifter: Förvaltning av bussdepåer, väderskydd och hållplatser Uppföljning och utveckling av avtal med leverantörer/trafikutövaren för bussdepåer, väderskydd och hållplatser Ansvara för del av budget och verksamhetsplanering avseende affärsförvaltarens förvaltningsobjekt Ansvara för att beställa och delta i driftprojekt som påverkar affärsförvaltarens förvaltningsobjekt Ansvara för att initiering av teknik- och fastighetsrelaterade investeringar genom bland annat framtagande av projektbeställningar, genomförandebeslut och investeringskalkyler Vara ägarrepresentant mot trafikförvaltningens alla intressenter. För att trivas och lyckas i rollen behöver du: Vara affärsmässig, resultatorienterad och förstår vikten i god planering. Vidare har du en mycket god förmåga att samarbeta både inom den egna gruppen och även med externa entreprenörer och andra intressenter. Krav: Minst gymnasieutbildning Några års erfarenhet av att styra och följa upp affär- eller driftavtal Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: Yrkeshögskola eller Högskola/Universitet med inriktning energi/bygg/anläggning/fastighetsförvaltning Utbildningar inom, Allmänna Bestämmelser (AB, ABT, ABK, ABFF), BBR, hyreslagen och förhandlingsteknik Några års erfarenhet av ekonomi- och resultatansvar i en beställar- eller leverantörsorganisation Erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystemet Faciliate (Landlord). Det här erbjuder vi dig På trafikförvaltningen har du möjlighet att växa och utvecklas för ett helt yrkesliv. Här kan du vara expert och fokusera på ditt sakområde. Samtidigt som du jobbar i ett lag och i en organisation med stor bredd. Det finns stora möjligheter att röra sig mellan olika roller och uppgifter. Du har utrymme att forma din egen karriärväg och stärka både din personliga och professionella utveckling i en spännande och varierad miljö! Vi är en välkomnande och öppen arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra. Vi vet att nyckeln för att vi ska klara vårt uppdrag – är medarbetare som trivs, mår bra och kan utvecklas på jobbet. Därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa hållbarhet i vårt arbetssätt, bland annat genom att erbjuda flexibilitet i vardagen och hybridarbete när möjlighet finns. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag på 5 000 kr. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss. Läs mer om våra förmåner här. Välkommen med din ansökan! Du ansöker med CV via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post. För att säkra objektiva bedömningar använder vi tester i samband med urval. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Conny Håkansson, tfn 08-123 333 56. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-123 336 74. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval.  Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 21 månad. Vi ser fram emot din ansökan!  Eventuella arbetsprov kan bli aktuella för tjänsten. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll kommer att genomföras innan anställning. I vissa fall ställs krav på svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Webb och sociala medier För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida. Du hittar oss också på LinkedIn. #LI-Hybrid Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024