Vem söker vi? Vi söker nu lastbilschaufförer som är flexibla och kan tänka sig jobba hos våra olika kunder med varierande typer av körningar. Vi ser att du tar väl hand om både fordon och godset du levererar, samt att du gör de med noggrannhet och kvalité! Att du inte har emot att jobbet stundvis kan innebära en del fysiska moment. Om tjänsten: Ett arbete med varierande dagar, hos våra olika kunder där du får möjlighet att bredda din erfarenhet som lastbilschaufför. Många av våra kunder finns bland annat inom Livsmedel (kolonial och tempererat gods), Styckegods (vanligtvis paket), men även andra branscher kan förekomma. Exempel på några utgångs orter är Bålsta, Rosersberg och Järfälla. Arbetstiderna kan vara varierande beroende på hos vilken av våra kunder du kommer utgå från. Arbetspassen är förlagda med 8h. Vanligt förekommande är pass med start mellan 05.00-07.00 på morgonen. Det förekommer även kvällsskift, och då startar du ditt pass någonstans omkring 13:00-15:00 på eftermiddagen. Krav: C-körkort CE-körkort Giltigt YKB Digitalt förarkort Truckkort A Behärska svenska språket Meriterande: Erfarenhet av daglig körning av tung lastbil Tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatser som ligger avsides ADR-grund Krankort-helst över 18 ton Tillsättning: Intervjuer och upplärning sker löpande. Tjänsterna är heltid med stora chanser till en tillsvidareanställning efter 6 månader. Det finns också goda möjligheter att övergå som anställd till någon hos våra olika kunder. Vi använder oss av Verifieras kontroll verktyg och gör en bakgrunds kontroll på dig som sökande.
Habiliteringscenter Järva vuxna söker kurator/utbildad socionom. Stockholms länssjukvårdsområde, Habilitering och Hälsa Vill du skapa förutsättningar för den enskilde att fungera på bästa sätt i sin vardag? Om oss Habiliteringscenter Järva https://www.habilitering.se// är en specialistmottagning som tillhör verksamheten Habilitering & Hälsa. Vi erbjuder insatser till personer över 18 år med medfödda eller tidigt uppkomna funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen, som exempelvis autismspektrumdiagnos, intellektuell funktionsnedsättning eller rörelsenedsättning. Genom att ge råd, stöd och behandling till patienten och dess nätverk kan vi förebygga och minska svårigheter som en funktionsnedsättning kan medföra. Vi skapar förutsättningar för patienten att fungera på bästa sätt i sin vardag. Vi arbetar i tvärprofessionella team med kurator, logoped, psykolog, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Vår mottagning ligger i Rinkeby med upptagningsområde Järva och Sundbyberg. Om tjänsten Vi söker nu en kurator som är utbildad socionom som i första hand kommer arbeta i teamet som arbetar med personer som har intellektuell funktionsnedsättning och/eller rörelsenedsättning. Tjänsten kan också innebära arbete i vårt autism-team. Som kurator ansvarar du för kuratorns perspektiv i nära samarbete med andra yrkesgrupper på enheten. I arbetet ingår bla: · Rådgivning kring samhällets stöd. · Samtalsstöd till patienten och anhöriga kring konsekvenserna av funktionsnedsättningen. · Arbete med patient och dess nätverk gällande problemskapande beteenden. Arbetet sker både individuellt och i team med andra yrkesgrupper hos oss. Arbetet sker till största del från vår arbetsplats men innebär ibland besök ute i verksamheter eller hemma hos patient. Vi är en arbetsgrupp med trevligt arbetsklimat och god arbetsmiljö. Vi lägger vikt vid kompetensutveckling och erbjuder en strukturerad introduktionsperiod, specifika introduktionsutbildningar, vidare fördjupad personalutbildning samt jämte det kollegiala stödet och samarbetet även tillgång till ärendehandledning. Förutom ett stimulerande och roligt arbete så får du hos oss ett variationsrikt arbete som är uppskattat av både patienter och deras anhöriga. Vi tillämpar flexibel arbetstid och har förmåner så som fri hälso- och sjukvård samt ett generöst friskvårdsbidrag och friskvård under arbetstid. Kvalifikationer Du har socionomexamen och gärna erfarenhet av habilitering och personer inom målgruppen intellektuell funktionsnedsättning och/ eller rörelsenedsättning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat i en kuratorsroll tidigare. Du har ett stort intresse för människor med funktionsnedsättning. Du engageras av att utforska och försöka förstå patienter som sällan fungerar enligt normer, som kräver stora anpassningar i arbetssätt och perspektivtagande och som kräver att man skapar individuella lösningar på problem utifrån gällande vårdprocesser. Du gillar att arbeta självständigt likväl som i team och tar eget ansvar för att planera, utveckla och driva patientarbetet framåt på ett strukturerat sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Hos oss får du: - Kompetenta och trevliga kollegor i såväl den egna som andra professioner - Stimulerande arbetsuppgifter med stor bredd och variation - Stora möjligheter att själv planera ditt arbete - Kollegialt stöd och utbyte - God kompetensutveckling bl a genom vår interna personalutbildning samt handledning. - Flexibel arbetstid - Fri hälso- och sjukvård - Ett generöst friskvårdsbidrag Anställningsform Tillsvidareanställning Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Omfattning; 75-100%. Frågor? Kontakta gärna, Sektionschef Åsa Nilsson telefon 08-123 350 23. SSR Akademikerförbundet, Gunilla Wurtzel 08-12340487 Vision, Ola Teller 08-12340481 Låter detta intressant, vill du utvecklas tillsammans med oss och stötta patienter till en mer fungerande vardag? Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Nu söker vi på Arena Personal erfarna och engagerade budbilschaufförer till ett spännande uppdrag i Bålsta! Start efter sommaren. Om tjänsten I rollen som budbilschaufför arbetar du hos en välkänd kund med att leverera matkassar till privatkunder. Arbetet är självständigt där du kommer köra lätt lastbil (3,5 ton) utrustad med GPS. Du kommer att utgå från Bålsta där du börjar dagen med att lasta bilen. Vi söker chaufförer både på heltid och på deltid. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag där möjlighet till morgon-, dags- och kvällspass finns. Det är fördelaktigt om du är flexibel och öppen för att arbeta olika tider. Det finns även möjlighet till helgarbete. Om dig För att du ska trivas i rollen bör du vara serviceinriktad då du kommer ha daglig kontakt med kunder. För övrigt är du som person noggrann och stresstålig. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av liknande yrke och att du på ett säkert sätt kan framföra fordonet i trafiken. Det kan förekomma tunga lyft och spring i trappor och därmed bör du tycka om fysiskt arbete. Vi lägger stor vikt vid pålitlighet och kommunikation, då vi anser att det bygger starka relationer vilket i sin tur bidrar till ett väl utfört arbete och trivsel på jobbet. Krav för tjänsten B-körkort Servicevana Goda kunskaper i svenska Erfarenhet inom branschen Du ska vara tillgänglig att jobba minst 3 dagar i veckan Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete! Ansökan Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
På Nordic Netmedia & Sales AB jobbar vi med Mötesbokning och hushålls nära tjänster. Som anställd hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team där vi gemensamt strävar mot positiv utveckling och förändring av hemindustrin. För att kunna fortsätta expandera söker vi nya stjärnskott till vårt Team med större ambitioner Jobbet Vi söker nu säljare med erfarenhet för att ta hand om våra varma kunder. För just denna tjänst krävs erfarenhet av försäljning för att på bästa sätt kunna förvalta våra kontakter. På kontoret i Stocksund är vi ca 15 medarbetare som jobbar tillsammans i en trivsam miljö där alla tar eget ansvar för att nå sina mål. Vi arbetar måndag till fredag dagtid. För denna tjänst erbjuder vi för rätt person fast lön, provision och bonusar men erfarenhet är ett KRAV. Profil Du ska vara utåtriktad, social, ha nära till skratt, envis och kunna bidra med bra energi tillsammans med hela teamet . Du ska vara en ordentlig person med ett sinne för försäljning som tänker lösning istället för problem när det oväntade sker. Du gillar att peppa andra samtidigt som du strävar efter dina personliga mål. Inga problem ska vara för stora att hantera för dig. Vi står givetvis för produkt utbildning. Placering: Brovägen 5, Stocksund Lön: Fast lön, provision samt bonus Svenska är ett krav Tillträde: Enligt överenskommelse Meriterande är att du utövat någon form av sport Omfattning: Heltid tillsvidare, Deltid efter överenskommelse
Vill du arbeta med design och inredning och hjälpa kunder att förverkliga sina drömmar? Trivs du med att skapa långsiktiga relationer och drivs du av att överträffa mål och skapa resultat? Då kan du vara den vi söker till Ballingslöv i InfraCity! Hos Ballingslöv får du möjlighet att vara en del av ett starkt premium varumärke inom kök, badrum och förvaring. Vår vision är enkel: att skapa lösningar som gör våra kunders vardag bättre och roligare. För att nå dit söker vi en engagerad säljare som kan bidra till vår fortsatta framgång. Om rollen Som säljare på Ballingslöv är du en nyckelperson i vår butik och en viktig del i att förverkliga kundernas visioner för deras hem. Du kommer att bygga relationer som varar, skapa skräddarsydda lösningar och bidra till att kunderna får en upplevelse utöver det vanliga. Här är några av de arbetsuppgifter du kommer att ha: Bidra med ett glatt humör som gör att både kunder och kollegor känner sig sedda, uppskattade och välkomna. Sälja och rita kök, badrum och förvaringsinredning enligt Ballingslövs säljprocess och metodik. Aktivt arbeta för att alltid överträffa kundens förväntningar genom att hålla en nära och personlig dialog med kunder under hela köpresan. Genomföra hembesök och aftersales-besök, där du fortsätter att vara en trygg rådgivare för våra kunder. Projektleda och säkerställa att våra kunder får exakt det de behöver i varje projekt – från trygghetspaket till hantverkartjänster. Säkerställa en hög konceptefterlevnad genom att håll en god ordning i utställningen och butiken. Vad förväntar vi oss av dig? Vi söker dig som är lösningsorienterad och brinner för försäljning, samtidigt som du har en genuin passion för att hjälpa människor. Du trivs med att ta ansvar och är en självgående person som ständigt strävar efter att utvecklas. Vi värdesätter: Din förmåga att lyssna, förstå kundens behov och omvandla dem till konkreta lösningar som gör skillnad. Ditt engagemang och driv för att nå dina uppsatta mål – både individuella och för teamet. Din uthållighet och strävan efter att överträffa både dina och andras förväntningar. Ditt intresse för att löpande analysera och kontinuerligt förbättra och finjustera din egen säljprocess för att nå bättre resultat. Vi ser även att du är: Orädd för att lära dig nytt och har en nyfikenhet för att söka svar och vilja utvecklas. En relationsbyggare som trivs med att skapa förtroende och kundrelationer som sträcker sig över tid. Är strukturerad, noggrann och alltid strävar efter att ge ett professionellt bemötande i varje steg. Trivs med att jobba självständigt utifrån angivna metodik, regler, policys och rutiner. Vad erbjuder vi dig? Hos Ballingslöv får du mer än bara en arbetsplats – du får vara en del av ett team som ständigt strävar efter att bli bättre och som värdesätter utveckling och lärande. Vi satsar på våra medarbetare och erbjuder omfattande utbildning och verktyg för att du ska kunna växa och utvecklas i din roll. Vi har inga krav på formell utbildning, men vi lägger desto större vikt på din personliga kompetens, drivkraft och vilja att bidra till vår framgång. Erfarenheter och förutsättningar: Försäljningserfarenhet är meriterande, gärna inom sällanköpshandeln. Du talar och skriver svenska flytande. Info om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med arbetstid fördelad på vardagar samt varannan helg. Lön: Fast månadslön under introduktionsperioden (3 mån), därefter helt provisionsbaserad lön. Placering: Butiken i InfraCity, Upplands Väsby Tillträde: Augusti alternativt enligt överenskommelse. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Ballingslöv med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Tina Pascotto. Eventuella frågor görs till: [email protected] Urval, tester och intervjuer sker löpande. Om Ballingslöv Ballingslöv AB ingår i koncernen Ballingslöv International AB, som innefattar flera koncept inom kök, bad och förvaringslösningar och är representerat i stora delar av Europa. Ballingslöv International ägs till 100 % av Stena Adactum AB. Historien om Ballingslöv AB är på många sätt historien om svenska kök och hem. I mer än 90 år har vi byggt svenska kök som anpassas efter tidens behov och önskemål. Vi har sett trender komma och gå, men har konsekvent hållit fast vid vår filosofi om att kvalitet och erfarenhet är vägen framåt. Vi är alltid nyfikna på nya lösningar och bygger fortfarande kök, badrum och förvaring med samma Ballingslövsanda som tidigare. Idag talar vi gärna om Var Dags Glädje – för det är just vad ett bra kök ska vara: en källa till vardagsglädje. Läs mer om Ballingslöv här. Välkommen med din ansökan.
Är du en trygg chef och skicklig jurist? Vill du arbeta på en växande myndighet med fokus på Sveriges försvars-, säkerhets- och utrikespolitik? Då är det här rollen för dig. Inspektionen för strategiska produkter (ISP) söker chef för Juridik- och tillsynsgruppen, tillika biträdande chefsjurist. Som chef för gruppen Juridik och tillsyn leder, samordnar och utvecklar du gruppens verksamhet. Du ser till att olika kompetenser tas tillvara och skapar en inkluderande arbetsmiljö som präglas av engagemang och respekt. Du arbetar i nära samverkan med myndighetens chefsjurist. Du fattar beslut i ett stort antal ärenden och säkerställer att ärenden som föredras för chefsjuristen är allsidigt belysta och i linje med riktlinjer och praxis. Du är chefsjuristens ersättare och utgör ett viktigt stöd i myndighetens juridiska arbete. Kvalifikationer • Flerårig och aktuell chefserfarenhet, innefattande personal- och verksamhetsansvar • Juris kandidat-/juristexamen • Fullgjord notarietjänstgöring eller motsvarande erfarenhet från domstol som myndigheten bedömer som likvärdig • Minst fem års aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från offentlig verksamhet • Betydande erfarenhet av eget kvalificerat beslutsfattande från offentlig verksamhet Meriterande • Erfarenhet av kvalificerat arbete med förvaltningsrätt, sekretesslagstiftningen, dataskydd och/eller upphandling • Erfarenhet av arbete i överrätt Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap. Du har god vana av att arbeta självständigt. Du har förmåga att skapa engagemang och delaktighet och är tydlig i dialogen med andra. Du lyfter frågor för att undvika missförstånd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Arbetet ställer höga krav på förmåga att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter samt ett analytiskt och ett strukturerat angreppssätt. Du har mycket hög arbetsförmåga, ett gott omdöme och en god samarbetsförmåga. Vidare har du en hög integritet, men är ändå lösningsorienterad. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetsgruppen Juridik- och tillsynsgruppen stödjer chefsjuristen i dennes uppdrag, såsom juridisk rådgivning och juridiskt utvecklingsarbete. Gruppen ansvarar för ärenden om misstanke om brott och administrativa sanktionsavgifter. I gruppen finns myndighetens utlämnande- och tillsynsfunktion. Som chef för gruppen har du personalansvar för tio medarbetare, varav fyra verksjurister, fyra jurister och två sekretesshandläggare. Du är direkt underställd enhetschefen som också är myndighetens chefsjurist. Du ingår tillsammans med enhetschef och ytterligare två chefer i Enheten för verksamhetsstöds ledningsgrupp. Om anställning på Inspektionen för strategiska produkter (ISP) Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För att arbeta hos oss krävs svenskt medborgarskap. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Då en stor del av arbetsuppgifterna omfattar sekretessbelagd information är möjligheterna till distansarbete begränsade. Om ISP ISP är en statlig myndighet med utrikespolitisk inriktning. Våra uppdrag är exportkontroll av strategiska produkter samt granskning av utländska investeringar. Vi är också nationell myndighet för kemvapenkonventionen och hanterar internationella sanktioner. Läs mer om oss på isp.se. Vi är en växande specialistmyndighet belägen i Solna/Stockholm. Vi rekryterar löpande till nya uppdrag och hos oss arbetar statsvetare, jurister, ingenjörer och många andra experter. På ISP arbetar drygt hundra medarbetare som tillsammans skapar en varm och välkomnande atmosfär. Vi menar att våra olikheter är en styrka då arbetet kräver flexibelt tänkande och att kunna ta in olika perspektiv. Hos oss arbetar du i rymliga lokaler som ger arbetsro för komplexa frågeställningar. Vårt arbete sker huvudsakligen på kontoret då säkerhet är i fokus för oss. Utöver goda utvecklingsmöjligheter erbjuder vi flexibel arbetstid, friskvårdtimme och friskvårdsbidrag på 5 000 kr per år. Semestern är 28 - 35 dagar per år (beroende på din ålder) och du har möjlighet till löneväxling. De statliga kollektivavtalen ger dig trygg anställning och bra tjänstepension. Läs mer om våra förmåner på isp.se. Vi arbetar utifrån den statliga värdegrunden och vårt fokus ligger på legalitet och objektivitet samt service och effektivitet. Det är viktigt för oss att du delar dessa värderingar. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV, examensbevis, samt personligt brev senast den 18 augusti 2025. Enligt Riksarkivets föreskrifter gallras ansökningshandlingar från ej antagna sökande två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Nu rekryterar vi en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Om rollen MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du ingår även i Region Stockholms olika nätverk för IT-chefer. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: I rollen som IT-chef är du ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL och agilt arbetssätt samt ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5 000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. VI ser framemot din CV och ett personligt brev på svenska. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på https://www.poolia.se/lediga-jobb/stockholm/it-chef-till-medicarrier/74050/ Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Vi hoppas att du kontaktar Poolia för en vidare dialog om rollen. Välkommen!
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Vår kund är verksamma inom industrin, och gör produkter till medicin- och bryggeribranschen. De är ett bolag med en 150 årig historia med fabriker över hela världen. Företaget har ett gott rykte och är en attraktiv arbetsgivare internationellt. Dina arbetsuppgifter Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara: - Ritläsning - Kapning - Svetsning med TIG-metoden - Dokumentation Tjänsten är med start omgående och du kommer erbjudas en visstidsanställning med stor chans till förlängning och anställning hos kundföretaget. Arbetsplatsen är belagd i Jordbro och arbetstiderna är mån-fre, 07.00-15.30. Din profil Vi söker dig som har två till tre års erfarenhet av tidigare svetsjobb där du utfört svetsning via TIG-metoden. Det är meriterande om du arbetat inom livsmedels- eller läkemedelsindustrin, samt har vana av dokumentation. Krav för tjänsten är att du pratar engelska och svenska flytande. Vi ser gärna att du har lätt för att samarbeta, är hjälpsam och uppskattar att arbeta med andra människor. Ansökan Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att vi kallar in kandidater till intervju under hela ansökningsperioden. Så vänta inte, ansök via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt. För frågor, kontakta ansvarig Konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en Office & Marketing Coordinator till ett bolag inom VVS. Du har känsla för struktur, ett öga för det visuella samt ett intresse för digital marknadsföring. Här blir du en viktig del av teamet, någon som håller ihop både det dagliga kontorsarbetet och företagets digitala närvaro. Vad erbjuder vi? Hos vår kund får du en varierad roll med både ansvar och frihet. Vi tror att du trivs bäst om du gillar att kombinera administration med marknadsföring och vill jobba i ett bolag där dina insatser märks. Du får arbeta nära ledningen och vara med och forma både innehåll och struktur i vardagen. Vidare erbjuds du: En bred och självständig roll med både kontorsansvar och marknadsföring En roll med utrymme att växa, både i ansvar och kompetens Möjlighet att arbeta i ett mindre bolag med korta beslutsvägar Vem söker vi? Vi letar efter dig som är organiserad, självgående och har lätt att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer, gillar att skriva och tycker det är roligt att hålla ordning på saker, både digitalt och praktiskt. Du har erfarenhet av att arbeta med innehåll i CMS-verktyg (t.ex. WordPress) Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat Du är strukturerad, pålitlig och lösningsorienterad Du har ett öga för färg, form och innehåll Du är social, prestigelös och har lätt att samarbeta med andra För att trivas i rollen tror vi att du har arbetat i en liknande samordnande roll tidigare, eller har erfarenhet från kontors- eller marknadsföringsarbete där du haft många bollar i luften. Har du dessutom erfarenhet av SEO, SEM, Google Ads eller sociala medier är det meriterande. Vad innebär rollen? Som Office & marketing Coordinator kombinerar du marknadsföring, kommunikation och administration och blir en viktig kontaktpunkt både internt och externt. Rollen innebär alltifrån att hantera inkommande samtal och mejl till att uppdatera hemsidan och följa upp leads. Du kommer att fungera som en viktig länk mellan kund och företag. Det mesta gör du självständigt, men vid mer avancerade delar kopplas extern hjälp in. Uppdatera och underhålla innehåll på hemsidan (WordPress/CMS) Skapa nytt innehåll för webb och sociala medier Löpande arbeta med SEO och SEM (Google Ads) Sköta kontorsadministration Samverka med interna resurser och stödja servicechefen Korrekturläsa offerter och underlag Intresserad? Skicka in din ansökan snarast, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.2Complete Group är Gasellen-vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Restaurang Keemchi i Stockholm söker nu en engagerad och erfaren köksbiträde till vårt centralkök. Arbetsuppgifterna inkluderar hantering av råvaror, tillverkning och blandning av sallader, vakuumpackning samt att stötta kockarna i deras arbete. Vi söker dig som har minst ett till två års erfarenhet inom restaurangbranschen, trivs i ett högt arbetstempo och alltid levererar hög kvalitet. Låter det som något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer