Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi söker dig som vill vikariera som skolsköterska hos oss på Bandhagens skola. Skolan har ca 500 elever och ca 110 personal. Vi tar emot elever från förskoleklass till årskurs 6 i grundskolan. Vi tar även emot elever från årskurs 1 till årskurs 6 i anpassad grundskola samt förskoleklasselever som förbereds för anpassade grundskola. Vi har fritidshem för F–3 grundskola och F–6 anpassade grundskola, samt erbjuder fritidsklubb för årskurs 4–6 grundskola. Bandhagens skola ligger i ett område i Bandhagen, som erbjuder alternativa arbetssätt då vi har nära till naturområden och en parklek med djur. Vår mål är att eleverna ska uppleva en skolgång av trygghet, utveckling och framgång. Vi bygger verksamheten så att medarbetarna ska uppleva en god arbetsmiljö att utvecklas i, där vi tar tillvara på kompetensen och ger möjlighet till utveckling. Vårdnadshavare ska uppleva att deras barn utvecklas och trivs. Bandhagens skola ska vara en skola för alla. Ta chansen att vara med och utveckla vår skola! Din roll Vår skolsköterska kommer att vara ledig 20% under kommande läsår och vi söker nu en skolsköterska som vill arbeta en dag i veckan, tillsammans med vår skolsköterska. Som skolsköterska är du anställd direkt under rektor, som ansvarar för elevhälsoarbetet. Verksamhetschef och medicinskt ledningsansvarig på central förvaltning är ansvarig för elevhälsans medicinska insats (EMI) och är ett stöd för rektor och skolsköterska. Tillsammans med de andra skolsköterskorna och skolläkaren, i samråd med skolledningen, ansvarar du för organisationen av elevhälsans medicinska insatser i skolan. Du utför elevhälsans medicinska insatser i skolan enligt gällande lagstiftning, stadens Program för elevhälsans arbete som inkluderar Ledningssystem för elevhälsans medicinska insatser (EMI) och Centrala EMI´s föreskrifter och riktlinjer. Arbetet innefattar samverkan med elever, föräldrar, skolans personal samt organisationer och myndigheter utanför skolan. Stockholm stads skolsköterskor journalför i journalsystemet Prorenata. Som skolsköterska ingår du skolans Elevhälsoteam och har ett nära samarbete med de andra professionerna i teamet, vilka är specialpedagog, speciallärare, skolpsykolog, skolkurator, rektor, biträdande rektorer, utvecklingslärare mot fritidshem och socialpedagoger. Skolsköterskans uppdrag i teamet är att utifrån sin medicinska kompetens, i samverkan, skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas lärande, utveckling och hälsa. Din kompetens och erfarenhet Utbildningskrav Legitimerad sjuksköterska med någon av nedanstående specialistsjuksköterskeutbildningar: • Specialistsjuksköterskeprogrammet – Distriktssköterska 75hp • Specialistsjuksköterskeprogrammet – Barn och ungdom 60hp • Specialistsjuksköterskeprogrammet – Skolsköterska 60hp Kravprofil och erfarenheter För att lyckas i rollen som skolsköterska ska du vara professionell, flexibel och relationsskapande. Du har ett respektfullt och empatiskt förhållningssätt vilket genomsyras av dialog och delaktighet i mötet med eleven och/eller vårdnadshavare. Du kan bevara elevens integritet och värdighet utifrån deras bakgrund. Du har ett gott omdöme, är noggrann och har god samarbetsförmåga. Därutöver ställer rollen krav på en förmåga att vara självständig och strukturerad i ditt arbetssätt för att lyckas planera på kort och långt sikt. Du har en god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande Tidigare arbetat som skolsköterska Folkhälsovetenskaplig kompetens Erfarenhet av arbete i journalsystemet Prorenata Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
FMV upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Om tjänsten Området artillerilokalisering är en viktig förmåga inom Försvarsmakten. Vi söker en projektledare som kommer vara en sammanhållande kraft och som tillsammans med sin kompetenta projektgrupp drivprojektet framåt. Projektmedlemmarna besitter bland annat kunskaper inom systemkunskap, IT-säkerhet, systemsäkerhet, ILS-kompetens och militär expertis. Projektledarens roll blir att sammanhålla gruppen mot ett bestämt mål. Projektet är just nu i en spännande fas och har behov av en projektledare som trivs med tekniska utmaningar och många olika kontaktytor, både intern och externt. Projektet kommer pågå i flera år framöver med olika tyngdpunkter i olika faser. Det finns stor chans för vidareutbildning inom projektledning och möjligheter att driva många typer av spännande projekt framöver. Om dig Du är utbildad civil-, högskoleingenjör, systemvetare eller har annan relevant utbildning. Du har projektledarutbildning eller har motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt. Du har erfarenhet av att leda projekt med tillhörande projektmedlemmar. Du har i tidigare roller arbetat med anskaffningar av tekniska system och medverkat i förhandlingar med leverantörer. Om du har kunskaper inom tekniskt systemarbete, offentlig upphandling eller försvarsindustrin så är det meriterande. Vi tror att du har flera positiva egenskaper som gynnar samarbete. Du är en problemlösare och är ansvarstagande och har goda ledarskapsegenskaper. Du talar och skriver på svenska och engelska, har god kunskap inom Officepaketet och B-körkort. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi har i uppdrag att förse det svenska försvaret med den senaste tekniken och kunskapen så att de kan försvara vårt land och våra allierade. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du vara med och utveckla och upphandla det som ibland inte existerar än. Du driver utvecklingen, hela vägen från behov till leverans. Från idé till verklighet. Hos FMV erbjuds du en trygg anställning med bra förmåner: • Kompetensutveckling och karriärmöjligheter • Flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete i den mån arbetet tillåter • Tjänstepension och friskvårdsbidrag Läs mer om FMV som arbetsgivare och om de förmåner vi erbjuder på vår hemsida: Arbeta på FMV. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Bra att veta • Du ansöker genom att bifoga ditt CV, betyg och intyg på svenska. I ditt CV beskriver du tydligt på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter. För en mer inkluderande rekryteringsprocess tar vi inte emot några personliga brev. • Vi rekryterar kompetensbaserat och bedömer kandidater utifrån rollens krav på erfarenhet, kompetens och personliga egenskaper. • Våra fackliga företrädare är SACO . Våra fackliga företrädare är SEKO Peter Andersson, SACO Pierre Königsson, OFR/O Lars Mörrby och OFR/S Leif Jansson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). • Vid frågor om tjänsten kan du kontakta Johan Ersson (Chef Eldledning och sensorsystem) på FMV:s växel: 08-782 4000.
Beskrivning Vi söker nu en erfaren teknisk konsult för ett uppdrag hos en av våra kunder inom kollektivtrafik och fordonsförvaltning. Du kommer att spela en central roll i att identifiera, driva och följa upp tekniska ändringar av fordon – med särskilt fokus på Coradia. Uppdraget innebär både strategiskt och operativt arbete, där du blir en nyckelperson i ett tvärfunktionellt team som arbetar för förbättrad tillgänglighet, arbetsmiljö och underhållseffektivitet. Stationeringsort är Stockholm, men det finns goda möjligheter till distansarbete. Uppstart enligt överenskommelse – möjlighet till successiv upprampning mot 100 % finns. Arbetsuppgifter Driva ändringshantering för fordonstypen Coradia Identifiera och implementera tekniska ändringar på fordon och stödsystem Arbeta med ersättning av obsolet material (t.ex. framtagning av ny lösning, konstruktion, tester/verifiering) Säkerställa att ändringar uppfyller gällande regelverk, inklusive CSM-RA och relevanta TSD:er Samarbeta med berörda intressenter såsom underhållsleverantörer, depåer och andra kollektivtrafikmyndigheter Kvalifikationer Skall-krav (måste uppfyllas): Minst 3 års erfarenhet av arbete där FORD varit ett centralt system Minst 3 års erfarenhet av verktyg för fordonsdokumentation, underhåll och statusuppföljning Minst 3 års erfarenhet från arbete med fordonstyp Coradia Meriterande (bör-krav): Teknisk kunskap om järnvägsfordon och dess förvaltning Praktisk erfarenhet och/eller utbildning inom CSM-RA och dess tillämpning Erfarenhet av att ta fram tekniska underlag och underhållsinstruktioner Välutvecklat kontaktnät inom Coradiaområdet (förvaltningar, leverantörer, depåer) Praktisk erfarenhet från arbete i depåmiljö Mer än 3 års erfarenhet från arbete med Coradia Personliga egenskaper: Teknisk generalist med problemlösningsförmåga Självständig och strukturerad, med god förmåga att prioritera arbete Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kunden. Du erbjuds en trygg anställning enligt kollektivavtal, med marknadsmässig lön och förmåner. Vi arbetar löpande med urval och presentation av kandidater, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Det är viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller skall-kraven. Vill du bli en del av ett viktigt samhällsuppdrag och bidra till en bättre kollektivtrafik? Välkommen med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du kombinera ditt ledarskap med ett meningsfullt uppdrag? Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi söker nu en engagerad och trygg verksamhetschef till Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet inom Nytida. Här får du leda ett erfaret team, utveckla en kreativ verksamhet och vara med och göra verklig skillnad – varje dag. Hos oss får du: En tydlig värdegrund – du leder utifrån Respekt, Kunskap, Enkelhet och Ansvar. Starkt ledarstöd – tillgång till ledarskapsprogram, chefshandledning och pedagogiskt ramverk. Utvecklingsmöjligheter – genom vår utbildningsorganisation Lära. Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Förmånsportal – med rabatter och erbjudanden. Om rollen Som verksamhetschef har du helhetsansvar för Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet enligt LSS. Det innebär att du leder både personal, kvalitet och ekonomi samt samarbetar med kommunen, närstående och andra aktörer. Du är en närvarande och operativ ledare som bygger vidare på det goda arbete som redan finns i verksamheten. Du arbetar nära ett erfaret team: en verksamhetsutvecklare, två gruppledare och två stödpedagoger – alla med stort engagemang och gedigen kompetens. Om Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet Skarpnäcksgården vänder sig till personer i yrkesverksam ålder som tillhör personkrets 1 enligt LSS. Här får deltagarna utvecklas genom individanpassade aktiviteter som speglar deras intressen och mål. Verksamheten har två inriktningar: - Arbetsinriktad del – arbete i secondhandbutik (i samarbete med Artikel 2), köks- och trädgårdsarbete, återvinning m.m. - Skapande och kultur – konst, musik, dans, sinnesstimulerande aktiviteter och studiebesök. Vi arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk – med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Verksamheten ligger centralt i Skarpnäck med närhet till kollektivtrafik och grönområden. Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning samt påbyggnad juridik (t.ex. socionom, beteendevetare, sjuksköterska). Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Har haft eller har IVO-tillstånd för verksamhetsansvar inom LSS Har flerårig chefserfarenhet inom LSS-verksamhet, gärna inom entreprenad Har god kännedom om SoL, LSS, förvaltningsrätt, arbetsmiljö och dokumentation. Är coachande, tydlig, lösningsfokuserad och närvarande i ditt ledarskap. Har erfarenhet från daglig verksamhet och/eller bostäder med särskild service. Anställningsform Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Vill du jobba med ett grymt team och utecklas inom försäljning är vi rätt plats för dig! Vi söker vårt nästa sjärnskott! Vi på WE CLOSE expanderar och söker nu fler säljare till vårt fantastiska kontor i Hammarby Sjöstad. Nu kan du bli en del av WeClose underbara team, vi utbildar dig och du får möjlighet till en framgångsrik karriär! Inga förkunskaper krävs - vi letar efter personligheter med rätt attityd och vilja att lära sig. Vad innebär rollen? -Som telefonförsäljare kommer du dagligen prata med både nya och befintliga kunder. -Du kommer vara hjärtat i vår försäljning och ha chansen att erbjuda kunder våra produkter och tjänster till våra kunder. -Tillsammans med ditt team kommer du att arbeta mot ambitiösa mål och bli belönad för dina resultat. Vad vi erbjuder: -Garantilön, generösa provisioner och lockande bonusar som belönar din prestation. -Daglig coaching och mentorstöd för att stödja din personliga och professionella tillväxt. -Spännande tävlingar, roliga aktiviteter och AW:s för att stärka sammanhållningen och skapa en positiv arbetsmiljö. -Möjlighet att jobba med fantastiska kollegor i en inspirerande och stöttande miljö. -Kontinuerliga utbildningar inom försäljningsteknik och produktkunskap för att hjälpa dig att bli en mästare på ditt område. Vi letar efter dig som: -Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. -Drivs av utveckling och resultat och är redo att ta din karriär till nya höjder. -Besitter slipade sociala färdigheter och trivs med att kommunicera med människor. -Strävar efter framgång och är redo att ta steget mot en spännande och givande karriär. -Är en energifylld person som gillar att jobba med ett team och uppnå sina mål. Så, är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt vinnande team? Ansök via denna annons Välkommen till We Close – där ambition möter framgång i hjärtat av Hammarby Sjöstad! Vi är stolta över att ha ett av Sveriges främsta säljteam, där varje individ är noggrant utvald för att skapa en dynamisk och resultatinriktad enhet. Hos oss handlar försäljning inte bara om siffror – det handlar om att bygga relationer, utvecklas och ständigt sträva efter nästa nivå. En exklusiv och inspirerande arbetsmiljö Våra moderna lokaler erbjuder en kreativ och motiverande miljö där du kan prestera på topp. Med begränsade kontorsplatser säkerställer vi en tight gemenskap, där samarbetet står i fokus och varje individ får utrymme att växa. Din framtid börjar här På We Close är du mer än en anställd – du är en del av ett vinnande lag. Här får du möjligheten att bevisa din potential, ta din karriär till nya höjder och vara en del av något extraordinärt. Varje dag är en chans att utmana dig själv, utvecklas och skapa framgång tillsammans med oss. 🔹 Är du redo att ta nästa steg? Välkommen till We Close – där vi stänger affärer och öppnar dörrar till en lysande framtid!
Är du duktig på Stål och har erfarenhet av stora projekt då har du nu möjligheten att få vara med och bygga ett av Sveriges mest spännande och omfattande byggprojekt? Vi står inför en historisk utveckling. Den tunga industrin ställer om och banar väg för en fossilfri framtid som skapar betydande värden inom ekonomi, teknisk utveckling och miljö. NCC:s affärsområde NCC Green Industry Transformation söker nu en driven Projektchef eller senior Platschef som har kunskap inom Stål till vårt team i Gällivare. Dina kollegor pendlar från olika orter i Sverige och har nu påbörjat en spännande resa där nya utmaningar, nya kunskaper och fin gemenskap utvecklas. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som Projektchef Stål Som Projektchef för Stål har du en nyckelroll där du ansvarar för att kontrollera tillverkning och ytbehandling hos stålentreprenörerna samt montagearbeten på plats. Du övervakar och följer upp kvaliteten samt hanterar kostandsregleringar för både tillverkning och montagearbeten. Du driver projekt framåt – från planering till genomförande – med fullt ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Du leder ett engagerat team av platschefer och arbetar nära produktionsledning, inköp och övriga intressenter för att optimera hela byggprocessen. Genom att bygga starka relationer med kunden säkerställer du både nöjda beställare och nya affärsmöjligheter. Rollen kan även innebära medverkan i anbudsarbete där din erfarenhet bidrar till att vinna och vidareutveckla samarbeten. Om affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten. Din profil som Projektchef Stål Du arbetar idag antingen som Projektchef, senior Platschef eller Entreprenadingenjör med gedigen erfarenhet av byggproduktion inom stora projekt och med Stål. Du kan även ha en bakgrund från stålverkstäder eller platsmontering, antingen som entreprenör eller som kvalitetskoordinator. I grunden har du en teknisk utbildning och har följande utbildningar för stål: TR-stål/N och TR-stål/K och/eller målningskontroll: FROSIO är meriterande men ej ett krav. Du känner dig trygg i både entreprenadjuridik, ekonomisk styrning, produktionsplanering, kalkylering och riskhantering. Du vet hur man leder – både i medvind och motvind – och har ett naturligt fokus på struktur, kommunikation och teamkänsla. Du är lösningsorienterad och ser till att projektet alltid har rätt riktning. Du är van vid och trivs med att bygga långsiktiga relationer både internt och med kunder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. För att lyckas med rollen ser vi att du utgår ifrån Gällivare men det finns goda transportmöjligheter dit om du inte väljer att flytta dit på heltid. Initialt, d v s innan projektet är i full produktion, bedömer vi att ca 50 % av tiden kan ske på distans. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Produktionschef Olaf Burger på 070 - 393 75 00 alternativt HR Specialist Monica Klersén på 070-653 90 49. Urval sker löpande dock är sista ansökningsdagen den 10 augusti 2025. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Elinstallatör med allmän behörighet för flera stora och unika projekt inom el entreprenader. Arbetsplatserna ligger oftast centralt i Stockholm. Arbetsbeskrivning Som Elinstallatör med allmän behörighet på projekten kommer du utföra olika typer av elinstallationer, både för låg- och högspänning, tillsammans med ditt arbetslag eller själv. Utbildning och Intyg Krav: Elsäkerhets verkets Behörighetsbevis för Elinstallatör med allmän behörighet Flytande svenska i tal och skrift Meriterande utbildningar: ESA, SoS-ledare, tillsyningsman (TSM), elsäkerhetsledare (ESL), B-körkort. Vi söker för kunds räkning flera drivna, självgående Elinstallatör med allmän behörighet som har god erfarenhet inom ny produktion, entreprenad, kontorsanpassningar, unika el projekt.
Brunnby Hotel, Årsta Partihallar – 44 rum Vill du ha ett omväxlande extrajobb där du får ta ansvar och vara delaktig i flera delar av hotellverksamheten? Vi söker nu en hotellreceptionist för extraarbete, främst varannan helg, med möjlighet till fler pass under sommaren, men även enstaka vardagar i perioder. Om oss Brunnby Hotel är ett familjeägt 2-stjärnigt hotell med 50 rum, beläget i Årsta Partihallar – nära både Stockholmsmässan och Globen. Vi är ett litet team med stort engagemang, där varje medarbetare gör verklig skillnad för våra gästers upplevelse. Om tjänsten Det här är en bred och varierad roll där du arbetar med allt från att ta emot gäster i receptionen till att sköta frukost och hjälpa till med städning vid behov. Du behöver vara självgående och ha lätt för att hantera många uppgifter samtidigt. Arbetspass: – 06.30–14.30 (morgon) – 14.30–22.30 (kväll) Omfattning: Extra vid behov, främst varannan helg – med möjlighet till fler pass under sommaren. Arbetsuppgifter: In- och utcheckning av gäster Telefonsamtal, mejl och bokningar (vi använder Sirvoy) Kassahantering Förberedelse och skötsel av frukostbuffé Städning av rum och gemensamma ytor vid behov Hålla ordning i allmänna utrymmen och receptionen Vara hotellets ansikte utåt – du möter gästerna med värme och ansvar Vi söker dig som: Har tidigare arbetslivserfarenhet, oavsett bransch Är ansvarstagande, självgående och prestigelös Trivs med ett högt arbetstempo och att hantera flera uppgifter samtidigt Har god datorvana Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Tidigare erfarenhet från hotell, reception eller service är meriterande, men inget krav Vi erbjuder: Ett varierat extrajobb med mycket eget ansvar Möjlighet till fler pass under sommaren Ett litet team med god stämning och gemensamt ansvar En chans att få inblick i alla delar av hotellverksamheten – från frukost till städning och gästservice Plats: Brunnby Hotel, Årsta Partihallar, Stockholm Omfattning: Extra vid behov, ca varannan helg Arbetstider: 06.30–14.30 eller 14.30–22.30 Start: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Skicka ditt CV och några rader om dig själv så snart som möjligt. Urval sker löpande. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du jobba i ett säljteam där energi, tempo och resultat står i centrum? Är du den som gärna tar på dig ledartröjan, går före och drar med dig kollegorna mot målet? Då är det här din nästa utmaning! Om rollen Som Innesäljare arbetar du aktivt med nykundsbearbetning via telefon – huvudsakligen genom det effektiva verktyget CallMaker. Du får färdiga listor med prospekt, leads, tidigare kunder och prenumeranter som kan ha intresse av våra systerprodukter. Ditt jobb? Att göra dem till nöjda, betalande kunder igen – eller för första gången. Vi söker dig som motiveras av provision, älskar att överträffa din budget och gärna höjer både volym och motivation på säljgolvet. Här belönas initiativförmåga, energi och ett prestigelöst teamwork. Vad du kommer att göra •Ringa till prospekt, tidigare kunder och nya leads i vårt CRM-system •Följa upp och vinna tillbaka kunder •Arbeta aktivt med daglig budget, KPI:er och personlig försäljning •Bidra till ett högt tempo och peppande teamkultur Vi tror att du... •Är målinriktad, orädd och trivs i ett prestationsdrivet sammanhang •Gillar att inspirera andra och har inga problem att gå före •Har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning (meriterande, men inget krav) •Vill utvecklas inom försäljning och ser möjligheter i varje samtal Vi erbjuder dig: •Grundlön + provision •30 dagars semester per år •Trygg anställning med kollektivavtal •Arbetstid: Mån–tors 8:15–17, fre 8:15–16 (sommartid: fredagar till 15 i maj & aug, samt 16 mån–tors i juni & juli) •Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år •100 % kontorsbaserat – vi tror på att bygga energi tillsammans på plats! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. För denna tjänst kommer du bli anställd direkt hos kundföretaget. Låter det som något för dig? Ansök redan idag och ta första steget mot din nästa säljresa!
Arbetsbeskrivning Specialfastigheter söker en erfaren och engagerad Hållbarhetssamordnare med inriktning på fastighetsförvaltning. I denna roll blir du en nyckelperson i att driva, utveckla och stödja hållbarhetsarbetet inom vår förvaltning – med uppdrag att omsätta bolagets hållbarhetsmål i praktiken och skapa långsiktigt värde i våra förvaltningsprocesser. Som medarbetare på Specialfastigheter blir du en del av ett av Sveriges ledande fastighetsbolag inom säkerhetsklassade byggnader. Våra kunder bedriver verksamhet som ofta är avgörande för Sveriges säkerhet, vilket ställer höga krav på såväl våra lokaler som vår kompetens. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och ser ett växande behov av hållbar kompetens – därför söker vi dig som vill vara med och bidra till en mer hållbar fastighetsförvaltning i samhällsviktig verksamhet. Tjänsten är placerad på hållbarhetsavdelningen där du rapporterar till hållbarhetschefen, men ditt dagliga arbete sker i nära samverkan med fastighetsavdelningen. Du arbetar konsultativt och pådrivande mot flera nivåer inom organisationen – från drifttekniker till chefer inom olika förvaltningsområden – med fokus på att etablera gemensamma arbetssätt, vägleda i hållbarhetsfrågor och bidra till strategisk utveckling. Rollen är bred och kombinerar operativt stöd med strategiskt ansvar, utan formellt linjeansvar. Arbetet omfattar bland annat att hålla utbildningar och workshops, följa upp och analysera hållbarhetsinsatser, samt ta fram styrande dokument och planer. Du kommer också att bidra med specialistkunskap inom områden som miljö, kemikaliehantering och compliance. Rollen har en tydlig inriktning på fastighetsförvaltning, snarare än nyproduktion, och kräver god förmåga att växla mellan strategiska och praktiska frågor. Eftersom våra fastigheter är geografiskt spridda över hela landet ingår resor som en naturlig del av arbetet. Tjänsten utgår med fördel från Stockholm. Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] alternativt +46 72 988 90 03 Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Stötta fastighetsförvaltningen i hållbarhetsrelaterade frågor Säkerställa gemensamma arbetssätt och kunskapsöverföring Identifiera och driva strategiska hållbarhetsfrågor Utveckla och implementera styrande dokument och rutiner Följa upp, analysera och presentera hållbarhetsresultat Hålla utbildningar och workshops Omvärldsbevaka lagar, krav och trender inom miljö och hållbarhet Kvalifikationer Högskoleutbildning inom miljö, teknik, samhällsbyggnad eller motsvarande Flera års erfarenhet av hållbarhetsarbete inom fastighetsförvaltning God kommunikativ förmåga, van vid utbildning och presentationer B-körkort (för resor i tjänsten) Meriterande kunskaper: Certifieringssystem som Miljöbyggnad ISO 14001 eller liknande miljöledningssystem Erfarenhet av projektledning och förändringsarbete Personliga egenskaper Vi söker dig som är pedagogisk, strukturerad och prestigelös. Du har lätt för att samarbeta, bygga relationer och trivs med att ha en rådgivande roll. Du är trygg i att driva frågor och trivs i en dynamisk vardag där du får göra verklig skillnad. Du är van vid att ta initiativ och är resultatfokuserad samt förstår hur hållbarhetsarbetet kan drivas på ett affärsmässigt sätt. Du vet att samarbete är nyckeln till framgång och att utveckling kräver både driv och uthållighet. Om företaget Specialfastigheter Sverige AB Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Med vår breda och djupa säkerhetskompetens möter vi kundernas särskilda krav på säkerhet. Vi vill vara föredömliga inom hållbarhet och med en beslutad projektportfölj om 32 miljarder kronor följer ett ansvar att minska klimatutsläppen och att vara en ansvarsfull byggherre. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 52 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Om rekryteringsprocessen Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28.
Välj ett jobb för att visa detaljer