Adven leder vägen inom energiomställningen med sina smarta, cirkulära och hållbara lösningar och behöver nu stärka upp teamet med en infrastrukturspecialist. Tjänsten passar dig som vill ha en nyckelroll inom företaget när det kommer till att skapa säkra, stabila och framtidssäkra IT-miljöer. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN I rollen som infrastrukturspecialist kommer du ansvara för att leda, planera och följa upp organisationens IT-infrastruktur. Du kommer att arbeta med bland annat kommunikation, nätverk, servrar och molnplattformar för att säkerställa en stabil och säker IT-miljö. Rollen kombinerar operativt arbete nära verksamheten med strategiska beslut och lösningar gällande teknologiinvesteringar och externa samarbeten. Du erbjuds - En nyckelroll i ett kunnigt och engagerat IT-team som tillsammans skapar verkligt affärsvärde - En spännande roll i en växande IT-organisation med starkt fokus på utveckling och säkerhet - Bli en del av en utvecklande och stöttande företagskultur där medarbetaren värderas högt ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för design, utveckling och underhåll av IT-infrastrukturen både lokalt och i molnet med fokus på driftsäkerhet och prestanda * Implementera och förvalta nätverkslösningar i nära samarbete med verksamheten * Säkerställa funktion och förvaltning av hårdvara, applikationer och tillhörande klientmiljöer i samarbete med supportteamet * Verka som beställare mot externa partners för säkerhetsrelaterade uppgifter som patch management, backup, accesshantering och nätverkssäkerhet * Bidra till utveckling och efterlevnad av IT-policys, standarder och regelverk som ISO-27001 och NIS2 * Dokumentera tekniska konfigurationer och processer för en effektiv och hållbar förvaltning VI SÖKER DIG SOM - Har minst ett par års erfarenhet inom IT-infrastruktur och nätverk - Har erfarenhet av att arbeta med molnlösningar, med fördel Azure - Har förståelse för informationssäkerhet - Har erfarenhet av att samarbeta med både interna och externa intressenter - Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet - Innehar B-körkort då resor i tjänsten kan förekomma Det är meriterande om du har utbildning inom nätverkshantering, nätverksarkitektur och/eller säkerhet. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande - Problemlösande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Adven Group är en ny energikoncern vars gemensamma resa för att bli en ledande aktör inom hållbara energilösningar påbörjades 2020. Tillsammans levererar deras 600 medarbetare fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag 350 anläggningar i Norden och Baltikum.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi behöver bli fler fysioterapeuter då vi startar upp ett nytt spännande projekt till hösten. Vi har även en medarbetare som går på föräldraledighet. Vi är en stabil enhet där det inom verksamheten finns 25 fysioterapeutkollegor, så det finns goda möjligheter till kollegialt stöd. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion och vi tillämpar mentorskap. Detta för att du ska få de bästa förutsättningarna att komma in i ditt uppdrag som fysioterapeut. Många av oss har arbetat länge, och vi beskriver vårt arbetsklimat som öppet, stöttande och tryggt. Som ny kollega tillåts man att våga fråga. Vår arbetsplats präglas av öppenhet och att alla individer ska behandlas jämlikt och med respekt. Vi främjar samhörighet och har roligt tillsammans. Fysioterapeuter, arbetsterapeuter och rehabassistenter bildar tillsammans Sundsvalls Kommunrehab. Vi sitter alla tillsammans i våra fina lokaler i Nacksta. Att vi sitter tillsammans ger möjligheten till ett nära utbyte av erfarenheter och är på så vis en bidragande faktor till att stärka varandra och våra kompetenser. Fysioterapeut och arbetsterapeut kompletterar varandra i geografiska team, där samverkan i tvärprofessionella team är en central del i arbetet. Sundsvalls kommun har en MAR och en hjälpmedelssamordnare som verksamhetsstöd. ARBETSUPPGIFTER Som fysioterapeut hos oss bedrivs insatserna i patientens egen bostad, på särskilda boenden och socialpsykiatriboenden. Fysioterapeutens arbete är mycket varierande, du prioriterar och organiserar din arbetsdag både självständigt och tillsammans med dina kollegor utifrån de ärenden du ansvarar för. Vi har ett nära tvärprofessionellt samarbete med arbetsterapeuter, sjuksköterskor, rehabassistenter, omvårdnadspersonal samt enhetschefer. Du kommer att delta i regelbundna teamträffar med vård- och omsorgstagarens behov i fokus. Som fysioterapeut hos oss gör du en funktionsbedömning, tar till vara på och utvecklar vård- och omsorgstagarens fysiska funktioner genom både specifik träning samt vardagsrehabilitering i patientens hemmiljö. De allra flesta personer vill vara så självständiga som möjligt vilket du ska vara med och bidra till med din specifika kompetens. Du kommer även att ha insatser som är bevarande och kompenserande. Du bedömer även behovet av, och förskriver personliga hjälpmedel. Handledning, råd, stöd och instruktion till vård- och omsorgstagare, anhöriga och omsorgspersonal är en viktig del av arbetet. Är du nyfiken på hur vi arbetar så har vi även möjlighet att erbjuda dig ett arbetsplatsbesök. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut och som har ett genuint intresse för äldreomsorg. Du ska kunna kommunicera väl muntligt och skriftligt på svenska. Som person är du ansvarstagande och trygg med att strukturera upp och planera det egna arbetet, samt att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser värdet av ett gott samarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet innefattar bilkörning och du måste inneha B-körkort för manuell växellåda. ÖVRIGT Urval sker löpande. Intervjuer kan förekomma innan sista ansökningsdag, så du är välkommen med din ansökan redan idag. Sundsvalls kommun erbjuder bland annat: • Kompetensutveckling • Hälsofrämjande åtgärder såsom friskvårdskort/friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. • Förtroendearbetstid • Från 2026 kommer vi även vara ledig halvdag före röd dag och klämdagar. • Tillägg till föräldraförsäkringen. • Extra semesterdagar när du fyllt 40 år. • Möjlighet till att semesterväxla mot fler semesterdagar. • Medlemskap i Sundsvalls Kommuns fritidsförening. Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi erbjuder ett arbete där varje dag är stimulerande, varierande och händelserik, där du kommer att jobba i ett team med engagerade kollegor. Hållbarhet, innovation och omtanke genomsyrar allt vi gör inom SCA och därför är vi intresserade av individer som vill göra skillnad och vågar tänka nytt. På SCA bryr vi oss om dig som anställd. Vi strävar efter en hälsosam arbetsmiljö som ger dig förutsättningar för ett hållbart och roligt arbetsliv, oavsett var du är i livet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Som skiftgående processoperatör på avdelning Energi, är du en del av den dagliga driften på ditt skift. Vi har kontinuerlig drift, vilket medför dag- och nattskift året om. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att övervaka och optimera driften av våra fastbränslepannor så att vi kan leverera värme till våra kunder inom och utanför industriområdet. Avdelningen ansvarar även för tryckluft och vattentillförsel till andra avdelningar och kunder på industriområdet. SCA har avtal med Sundsvalls Energi och levererar värme till fjärrvärmenätet både i form av spillvärme och prima värme. Här arbetar man i ett skiftlag om fyra processoperatörer och i arbetsuppgifterna ingår att aktivt bidra till en säker arbetsmiljö samt att säkerställa våra leveransåtaganden. Du bidrar med rondering, felsökning och förbättringsarbeten och ska även verka för optimala driftsförhållanden så att våra produktionsmål uppnås. Hos oss har du stor möjlighet till egen utveckling, både inom ditt eget arbetsområde och inom närliggande avdelningar. Vi söker dig som är driven, positiv och ansvarstagande. På Ortviken arbetar vi hela tiden med att hitta nya och bättre arbetssätt och är ett bruk i ständig förändring. Det innebär att det är viktigt att du tycker om att arbeta med problemlösning och att dela med dig av och ta till dig av andras goda idéer. Tillsammans med god laganda och god samarbetsförmåga så är detta dina största styrkor. Du har lägst examen från 3-årigt gymnasium eller motsvarande. Tidigare erfarenhet inom fastbränslepannor är starkt meriterande och vi ser gärna att du har en certifiering som pannoperatör. Du har förmågan att på ett bra sätt arbeta självständigt, samt att samverka med andra med viljan att nå uppsatta avdelningsmål såväl som personliga mål. Våra kärnvärden – ansvar, högklassighet och respekt – är grunden för allt vi gör på SCA. Därför är det viktigt att dina värderingar överensstämmer med dem.
Kundmottagare till Sundsvall – För kunds räkning Är du serviceinriktad, självgående och gillar att möta människor i din vardag? Då kan du vara den vi söker! För vår kunds räkning söker vi nu en Kundmottagare till kontor i Sundsvall – ett omväxlande och socialt arbete med inslag av både administration och kundkontakt. Om tjänsten Som Kundmottagare är du företagets ansikte utåt och skapar ett välkomnande och professionellt intryck för besökare och medarbetare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: • Mottagning och vägledning av besökare • Kontorsservice och administrativa uppgifter • Skapa en trivsam arbetsmiljö genom god service Vem vi söker Du är en positiv och lösningsorienterad person med ett stort engagemang för service. Du trivs med att arbeta självständigt, är strukturerad och tycker om att bidra till god stämning på arbetsplatsen. Vi ser gärna att du har: • Minst 2 års erfarenhet av kundmottagning eller liknande serviceyrken • God datorvana • Förmåga att arbeta självgående och ta ansvar • Ett professionellt och vänligt bemötande • Meriterande (ej krav): erfarenhet av sociala medier och administrativt arbete Kvalifikationer • Minst 1-årig eftergymnasial utbildning • Utpräglad servicekänsla och god kommunikationsförmåga • God organisationsförmåga • Flexibel och trygg i både självständigt arbete och teamarbete Om anställningen Tjänsten är en timanställning vid behov, med möjlighet till tillsvidareanställning längre fram. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Vi söker bil mekaniker med Kunskap av motor renoveringar, Felsöka elektronik på bil, Renovera Växellåda Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 18 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vi har ett stort behov av fler rör och anläggningskonstruktörer till vår avdelning Plant Design, Process Industries divisionen i Sundsvall och Härnösand. Som rör- och anläggningskonstruktör hos oss på AFRY får du möjlighet att arbeta med konstruktion av industriella anläggningar och produkter, vilket bland annat innebär arbetsuppgifter som upphandlingar, förfrågningsunderlag för rörinstallationer, processoptimering flödesscheman, utrustningslistor, layouter, isometrier, materialspecifikationer och kalkyler. Alla projektfaser förekommer så som förstudier, förprojekt, genomförande samt montagesamordning och utcheckning. Vår projektering utförs huvudsakligen med 3D-modellering ihop med laserskanning. AFRY erbjuder ett stimulerande arbete där du utvecklas och får stöttning i en miljö som kännetecknas av bra teamwork med intressanta och utmanande projekt. En arbetsplats med unik och bred kompetens med en blandning av människor och där ett av våra huvudmål alltid är att vi skall ha roligt på jobbet! Att vara konsult på AFRY innebär möjlighet till utveckling i intressanta projekt eller genom våra interna utbildningar i AFRY Academy. Våra konsulters kompetens är vår framgång! Vi arbetar med både lokala och internationella kunder inom många olika teknikområden. Kvalifikationer Vi söker dig med erfarenhet inom rör- och anläggningskonstruktion och som är intresserad av att utvecklas och ser konsultrollen som ett bra sätt att göra det på. För att trivas i rollen tror vi att du är nyfiken och har en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya organisationer, arbetssätt och sociala sammanhang. Som person är du strukturerad, noggrann och har hög ansvarskänsla. Utöver detta önskar vi att du har: Minst 5 års erfarenhet från rör- och anläggningskonstruktion inom processindustrin. Kunskaper i något CAD-verktyg, såsom Plant 3D, Aveva PDMS/E3D, Cadmatic och/eller Autocad 2D. Förmågan att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har en bakgrund av att driva egna uppdrag samt om du har erfarenhet från processindustrin-, kemiindustri- och/eller pappersbruksbranschen. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Vi erbjuder dig ett arbete på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. På AFRY har du även möjlighet att skapa ett hållbart byggande och arbeta i en organisation som skapar verklighet av visioner. Arbetet är omväxlande med stora möjligheter till personlig utveckling. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Sista ansökningsdag är 2025-08-31. Kontaktinformation vid frågor Sektionschef Fredrik De Wahl [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges äldsta snabbmatskedja? I rollen som regionchef hos Sibylla får du en central roll där du gör skillnad. Du kommer att resa runt i landet och arbeta nära deras engagerade franchisetagare, stötta dem i att utveckla och driva sina restauranger framåt. Som en del av deras tighta och stöttande team får du möjlighet att bidra till gemensam framgång och samtidigt växa i ditt eget ledarskap. Här väntar en spännande utvecklingsresa där du kan göra din röst hörd, påverka och vara med och skapa framtidens Sibylla! OM TJÄNSTEN Redan 1932 serverades den första Sibylla-korven, och sedan dess har denna svenska klassiker förgyllt vardagen för miljontals människor. Idag består Sibylla-familjen av cirka 128 restauranger över hela Sverige, och oavsett var du befinner dig, möts du av den varma och välkomnande Sibylla-andan. Sibylla är ett franchiseföretag, vilket innebär att varje restaurang ägs och drivs av engagerade och passionerade företagare. Som regionchef har du en unik möjlighet att stötta dessa eldsjälar i deras dagliga arbete, bidra till deras framgång och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter. Tillsammans driver ni försäljningen framåt och skapar förutsättningar för tillväxt och trivsel i din region. I denna roll kommer du att åka ut till restaurangerna, både planerat och spontant, för att vara en stöttande pelare i restaurangens vidareutveckling och förbättring. Du erbjuds 🚀 En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna 💡 Möjligheten att arbeta med kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och stöttar varandra 🌭 Frihet under ansvar och schyssta förmåner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som regionchef kommer du att vara en nyckelperson för Sibylla-restaurangerna i din region. Du kommer bland annat att: * Genomföra regelbundna besök på restaurangerna för att identifiera möjligheter till förbättring och ökad lönsamhet genom driftoptimering * Samarbeta med franchisetagare för att utveckla deras verksamheter, inklusive att skapa handlingsplaner och stödja deras långsiktiga mål * Stötta franschisetagaren gällande utbildning, optimering av drift, arbetsmiljö, personalfrågor bland annat * Ha budget och försäljningsansvar för enskilda Sibyllor och för regionen * Arbeta med uppstart av nya restauranger och ansvara för att varje ny restaurang får en stark och positiv start VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av franchiseverksamhet - Har god datavana, främst i Office-paketet - Innehar B-körkort, då det förekommer mycket resande (inklusive övernattningar) inom Sverige, främst inom Jämtland/Norrland - Är van vid att arbeta med budget och lönsamhet, samt har god förståelse för företagsledning - Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal Det är även meriterande med erfarenhet från snabbmatsbranschen eller liknande samt kunskaper i andra språk. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är: - Målmedveten och har en stark drivkraft - Öppen, kommunikativ och självsäker i sociala sammanhang - Strukturerad och ordningsam med en god känsla för detaljer - En stabil och trygg ledare som inspirerar och engagerar andra Hos Sibylla får du inte bara en ny karriärmöjlighet – du får också vara med och bygga på en tradition som älskats i generationer. Vill du vara med på resan? Välkommen till Sibylla-familjen! Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kan läsa mer om Sibylla här!
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Solgårdens äldreboende är ett boende för äldre personer med 49 platser, både somatiska och demensplatser. Boendet ligger i Indal och är byggt i två våningar med tre avdelningar. Boendet är bemannat dygnet runt. En sjuksköterska finns på plats dagtid under vardagar – under övriga tider finns tillgång till sjuksköterskor via kommunen. Vi som arbetar på Solgården har som ansvar att de boende ska känna sig trygga och få den hjälp och det stöd de behöver. Behovet av hjälp varierar, från enklare praktiska sysslor till avancerad och kvalificerad omvårdnad samt hälso- och sjukvårdsinsatser. På Solgården har vi många ansvarsområden, med goda möjligheter till utveckling och att ta ansvar – både individuellt och i grupp. Det gäller till exempel inom dokumentation och hälso- och sjukvårdsuppdrag. ARBETSUPPGIFTER Målet med vår verksamhet är att erbjuda en god och kvalitetssäkrad äldreomsorg som utgår från individens behov och vilar på den nationella värdegrunden. I rollen som undersköterska bidrar du till att verksamhetens mål uppfylls och ansvarar för att dina arbetsuppgifter utförs enligt uppdrag. Du ger god service och omvårdnad utifrån individuella beslut, med ett etiskt förhållningssätt, och utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Ditt arbete präglas av professionalitet, och du bemöter vård- och omsorgstagare med lyhördhet och respekt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: • Omvårdnad och service till vård- och omsorgstagare med hög kvalitet • Att upprätta och följa upp genomförandeplaner i dialog och delaktighet med kollegor i Lifecare • Att arbeta med trygghetssensorn Sensio via mobiltelefon • Dokumentation enligt SoL och HSL • Riskbedömningar i relation till både vård- och omsorgstagare samt arbetsmiljö • Inskolning och handledning av nyanställda • Verksamhetsutveckling och utveckling av det egna arbetssättet • Att utföra delegerade arbetsuppgifter enligt HSL KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har undersköterskeutbildning med godkända betyg. Erfarenhet från yrket eller annat likvärdigt människovårdande arbete är meriterande. För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga, och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i rekryteringen. Du har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situationer utan att ta över deras känslor. Du är lugn, stabil, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, och du trivs med att samarbeta med andra. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och kan självständigt prioritera dina arbetsuppgifter. Du behåller lugnet även i stressiga situationer. Du är ansvarstagande och sätter vårdtagarnas behov i fokus. God kommunikationsförmåga är viktigt, särskilt i kontakt med brukare. Vi förutsätter att du uttrycker dig lugnt och tydligt i olika situationer. Eftersom dokumentation är en del av arbetsuppgifterna, krävs god förmåga att uttrycka sig i skrift på svenska, samt att du förstår och kan ta till dig skriftlig information. Det är även viktigt att du har förmåga att få och behålla delegering enligt HSL. Grundläggande IT-kunskaper, erfarenhet av att dokumentera i verksamhetssystem och hantera e-post är meriterande. Körkort och tillgång till bil är ett krav om du inte bor i närheten, eftersom bussförbindelserna är begränsade under vissa tider och perioder. Arbetstiden är förlagd enligt schema med tjänstgöring dag, kväll och helg. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du en erfaren lagerarbetare på jakt efter en ny utmaning? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Nu söker vi flera erfarna lagerarbetare till vår kund i Sundsvall. I rollen kommer du att arbeta på ett kyllager med att plocka varor med hjälp av pick by voice, där det krävs att du är både noggrann och effektiv. Inne på lagret är det cirka 4 grader. Du kommer att arbeta med hjälp av en ledstaplare, vilket innebär att du behöver ha behörighet för truck A1-4, samt känna dig bekväm med truckkörning. Krav för tjänsten: - Truckkort A1-4 - Goda kunskaper i svenska - Tidigare lagererfarenhet, meriterande om du tidigare har arbetat med pick by voice Om dig Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet av lagerarbete. Du arbetar effektivt men med stort fokus på god kvalitet och varsamhet kring produkterna. Vidare är du en problemlösare och är inte rädd för att ta i när det behövs. Övrigt Tjänsten är en extraanställning. Du kommer främst att arbeta på söndagar kl. 10:30-20:00. Start omgående! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Vi söker nu en erfaren och strategiskt orienterad interimchef till ett samhällsviktigt uppdrag inom offentlig sektor. I rollen har du ett övergripande ansvar för att driva och följa upp organisationens långsiktiga strategiska arbete, inklusive styrningsprocesser, utveckling och innovation. **Ort:** Sundsvall **Omfattning:** Heltid **Anställningsform:** Konsultuppdrag via Manpower **Start:** Senast 1 september 2025 (eller enligt överenskommelse) **Uppdragslängd:** T.o.m. 31 december 2025, med möjlighet till förlängning Om uppdraget Vi söker nu en erfaren och strategiskt orienterad interimchef till ett samhällsviktigt uppdrag inom offentlig sektor. I rollen har du ett övergripande ansvar för att driva och följa upp organisationens långsiktiga strategiska arbete, inklusive styrningsprocesser, utveckling och innovation. Exempel på arbetsuppgifter: * Säkerställa att verksamheten följer sin strategiska inriktning och redovisningskrav * Ansvara för processer kring styrning, beslut och organisationens gemensamma standarder * Budget- och leveransansvar inom aktuella områden * Kravställa och följa upp strategiska initiativ * Bidra till ökad effektivitet, kvalitet och förnyelse Din profil Vi söker dig som har: * Akademisk examen inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Minst fem års erfarenhet av chefsroll på strategisk nivå i en större organisation * God förståelse för utvecklings-, uppföljnings- och styrningsarbete i offentlig verksamhet Du kännetecknas av: * Strategisk analysförmåga och helhetstänk * Tryggt och motiverande ledarskap * God samarbetsförmåga och kommunikativ stil * Förmåga att prioritera, planera och fatta beslut med gott omdöme * Strukturerad och målfokuserad arbetsmetodik Omfattning och placering * Uppdraget är på **heltid** * **Placering i Sundsvall**, med möjlighet till upp till **50 % distansarbete** * Start senast **1 september 2025** * Uppdragslängd: t.o.m. **31 december 2025**, med möjlighet till förlängning i 3 månader Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval. Vid frågor om uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Manpower. Om Manpower Manpower är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag med över 65 års erfarenhet. Vi har kontor över hela landet och är en trygg arbetsgivare för tusentals konsulter varje år. Genom oss får du möjlighet att utvecklas, bygga ditt nätverk och arbeta i spännande uppdrag hos attraktiva arbetsgivare - alltid med stöd av en engagerad konsultchef.
Välj ett jobb för att visa detaljer