Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Välkommen till den nya förskole- och grundskoleförvaltningen! I samband med Uddevalla kommuns beslut om att inrätta en ny nämnd för utbildning och arbetsmarknad ska barn och utbildningsnämnden byta namn till förskole- och grundskolenämnden. Förskole- och grundskolenämnden omfattar förskolan och grundskolan. Förvaltningens uppdrag är att erbjuda de lagstyrda skolformerna samt de frivilliga skolformer som kommunfullmäktige via beslut lagt till. Förskolan ska lägga grunden för det livslånga lärandet i det svenska utbildningssystemet samt ge barn en trygg och lärorik tid med fokus på omsorg, utveckling och lärande. Grundskolans utbildning ska bidra till personlig utveckling för alla elever och ge en god grund för ett aktivt deltagande i samhällslivet. Organisatoriskt är förvaltningen indelad i tre verksamhetsområden; förskola, grundskola F-6 samt grundskola 7–9. Därutöver finns stödjande stabsfunktioner. Finansiering sker i form av kommunbidrag, ersättningar från andra kommuner samt statsbidrag. Verksamheten omsätter cirka 1,2 miljarder kr och består av cirka 1 300 medarbetare. Som förvaltningschef för förskole- och grundskoleförvaltningen leder och ansvar du för verksamheten inför förskole- och grundskolenämnden, du är direkt underställd kommunstyrelsens ordförande och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp. Rollen som förvaltningschef I rollen som förvaltningschef blir ditt uppdrag att leda förvaltningen utifrån de politiska målsättningarna med fokus på att eftersträva hög måluppfyllelse för alla barn och elever samt att det råder god trygghet och studiero i samtliga skolformer. Du ansvarar för att leda och utveckla verksamheten inom förskola, grundskola, elevhälsa och elevresor i enlighet med nationella och lokala mål, styrdokument, lagar och avtal. Rollen innebär ett övergripande ansvar för skolans pedagogiska utveckling, arbetsmiljö, kvalitetssäkring och samverkan. Som förvaltningschef leder du stödjande stabsfunktioner och andra chefer. Vad söker vi hos dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som chef inom skolväsendet. Du är van att leda andra chefer och har god kunskap inom alla de lagar, dokument och avtal som styr skolans verksamhet. Du är trygg och engagerad, van att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av att ha drivit förändringsprocesser och har ett tydligt konsekvenstänk. Du ser god kommunikation som en självklar del i ditt arbete och det innefattar dialoger med allt ifrån myndigheter, politiker, fackförbund, kommunledning, vårdnadshavare, elever och media. Du är en lagspelare i skol- och kommunledningen med fokus på den övergripande helheten. Du driver aktivt arbetet mot de mål som den politiska ledningen satt upp. Vidare har du god kunskap och erfarenhet kring samverkansavtal, läraravtal, systematiskt arbetsmiljöarbete och de arbetsmiljölagar- och föreskrifter som styr verksamheterna. Kvalifikationer Du har: - Fullgjord rektorsutbildning - Dokumenterad erfarenhet som verksamhetschef eller avdelningschef inom skolväsendet - Gedigen erfarenhet av att arbeta med och tillämpa de nationella styrdokumenten, inklusive läroplaner och skollagen - Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete inom skolans verksamhet - Erfarenhet av att arbeta i politisk styrd organisation - B-körkort Meriterande: - Fullgjord skolchefsutbildning - Erfarenhet som förvaltningschef inom skolväsendet - Erfarenhet av att arbeta med tillitsbaserad ledning och styrning Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Vi ser fram mot din ansökan senast 27 juli. Slutintervjuer kommer att genomföras den 12 augusti. Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd säkerhetsprövning före anställning. Under perioden v 26–29 kan frågor om tjänsten ställas till Roger Granat. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Receptionist Kustkonferens AB ägs och drivs av Stiftelsen Ljungskile folkhögskola. Vi tar emot konferensgäster från näringslivet, offentlig sektor och ideella organisationer som vill arbeta och övernatta ostört i en naturnära och inspirerande miljö. En viktig hörnsten är vår kortkursverksamhet som lockar deltagare som vill utvecklas och lära tillsammans med andra. Sommartid erbjuder vi även vandrarhem. Vi söker Som receptionist på vårt hotell med 24 rum och konferensmöjligheter är du den första kontaktpersonen för våra gäster. Du erbjuder ett varmt, effektivt och professionellt bemötande. Du hanterar in- och utcheckningar, bokningar, gästförfrågningar och ger administrativt stöd för att säkerställa en smidig drift av både hotell- och konferensverksamheten. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ta emot gäster vid ankomst och säkerställa en smidig och trevlig in- och utcheckning Hantera bokningar via telefon, e-post och bokningsplattformar Svara på frågor från gäster och ge information om hotellet, närområdet och konferenstjänster Ta emot betalningar och hålla ordning på transaktioner Samordna med städ- och underhållspersonal för att säkerställa att rummen är klara Assistera med bokningar av konferenslokaler, koordinera uppställning och stödja vid evenemang Ta emot och hantera gästfeedback samt lösa eventuella klagomål professionellt Utföra administrativa uppgifter såsom arkivering, kopiering och telefonsamtal Säkerställa att receptionen är välkomnande, prydlig och organiserad Ha kunskap om säkerhetsrutiner och krishantering Kvalifikationer & färdigheter: Erfarenhet från liknande roll inom hotell- eller kundservice är meriterande Mycket god kommunikations- och serviceförmåga Vana att arbeta med bokningssystem och grundläggande kontorsprogram Visbook/ bookvisit Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och behålla lugnet under press Professionellt uppträdande och utseende Flytande i svenska och engelska (ytterligare språk är meriterande)
Letar du efter en arbetsplats för framtiden? Att besöka en av Telenors butiker ska vara en upplevelse i världsklass! Våra kunder bemöts därför av personal med god kunskap om våra produkter och tjänster. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för varje kund och göra det komplicerade enkelt i alla lägen. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns – relationerna mellan människor? Då är du välkommen till oss på Telenor! Är du den vi söker? Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon. Driv och engagemang är något vi värderar högt, och vi ser det som en grund för att skapa resultat och långsiktig framgång. Vi söker dig som har disciplin i ditt arbete – du tar ansvar och ser till att dina uppgifter blir gjorda på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv. För att söka denna tjänst behöver du ha fyllt 18 år och behärska svenska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning, antingen över telefon eller i butik. Har du dessutom grundläggande kunskaper i säljteknik ser vi det som ett stort plus. Våra löften till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående. Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här. Sök till oss idag Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Anställningsform: Visstidsanställning, deltid vid behov på uppskattningsvis 70% Frågor? Kontakta Adis Mahmutovic på [email protected] (vi tar ej emot ansökningar via mejl). Bra att känna till Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och färdigheter. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.
Arbetsbeskrivning Är du redo att ta dig an ett genuint hantverk och bli en viktig del av produktionen av natursten? Vi söker nu drivna och engagerade medarbetare till vår kunds anläggning i Rabbalshede. Här blir du en del av ett team på cirka 75 medarbetare som med passion bryter och förädlar natursten – från vackra konstverk till funktionella murar, gatsten och kantsten. Du blir en viktig del av vår förädling av granit. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden I Rabbalshede får du lära dig ett unikt hantverk som inkluderar sågning, flamning, gradning och klippning av produkter som murar, stolpar, kantsten och trappor. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat arbetslag där ni tillsammans löser dagens uppgifter. Arbetet sker främst inomhus, året runt. Tjänsterna är på heltid med placering i Rabbalshede. Arbetstiden är förlagd till 2-skift, 0600–1500 mån-fre och 1445–0045 mån-tor. Kvalifikationer Körkort Gymnasiekompetens Har du truckkort och erfarenhet av liknande arbete är det ett stort plus, då en betydande del av arbetet innebär att hantera material med truck. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Är du en erfaren säkerhetstekniker som är ute efter nya möjligheter? Vill du ha möjlighet att vara med och bygga upp en ny säkerhetsavdelning i takt med att företaget växer? Då kan det vara dig vi söker! Rikstvåans Låsservice AB söker just nu en säkerhetstekniker till verksamheten i Uddevalla. Ansök här! Som säkerhetstekniker hos Rikstvåans Låsservice AB kommer du bland annat att arbeta med projektering, installation, driftsättning och service. Du kommer främst arbeta med inbrottslarm och passagesystem och integrera dessa, men även kamerasystem. För att lyckas i denna roll har du: Minst 5 års erfarenhet som säkerhetstekniker eller liknande roll. B-körkort. Ostraffad. Flytande svenska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en strukturerad och flexibel lagspelare. Utöver detta är du en naturligt nyfiken person som är ödmjuk och engagerad gentemot arbetskamrater, kunder och uppdrag. Du värderar kvalitet högt i ditt dagliga arbete Rikstvåans Låsservice AB erbjuder dig: Varierande arbetsdagar. Stor möjlighet att vara med och bygga upp en ny säkerhetsavdelning. En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Rikstvåans Låsservice AB med rekryteringsföretaget Jobway. . Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Rikstvåans Låsservice AB: Rikstvåans Låsservice AB har varit en ledande låssmed i Uddevalla och mellersta Bohuslän i många år och hjälpt kunder med alla frågor inom lås och säkerhet. Företaget hjälper till med allt inom låsbranschen. Allt från låsbyte och montering av nya lås till passagesystem och dörrautomatik. 2018 förvärvades företaget av Prosero Security Group. Prosero Security Group är idag representerade i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. Med Prosero-koncernen kan företaget samverka och ha resurser att även hjälpa rikstäckande kunder. Rikstvåans Låsservice är fortfarande det lilla företaget som arbetar lokalt och är väldigt måna om att ge sina kunder den bästa servicen.
Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Primär söker Fastighetstekniker till Fyrbodal Primär har just nu många spännande uppdrag i Fyrbodal och behöver därför utöka personalstyrkan med en kvalificerad Fastighetstekniker. Som fastighetstekniker hos Primär ingår du i en grupp med erfarna tekniker som tillsammans ansvarar för åtaganden i våra uppdrag mot kunder i Fyrbodals-området. Du arbetar i den dagliga driften av fastighetstjänsterna och arbetsuppgifterna består bland annat av: • Löpande tillsyn och rondering med inriktning på teknik och yttre miljö • Löpande underhåll av tekniska installationer • Energiavläsning och rapportering • Felavhjälpande och förebyggande reparationer och underhåll • Kostnadsbedömningar, i vissa fall utförande av beställningar, uppföljningar av utförda arbeten samt rapporteringar till kund • Inre och yttre allmänna service- och underhållsarbeten Vem är du? Vi söker dig som är utbildad fastighetstekniker med minst 3–5 års erfarenhet från liknande arbeten. B-körkort är ett krav. Har goda datakunskaper. El-behörighet BB2 – eller likvärdigt samt kunnighet inom styr- och reglerteknik, är meriterande. Våra kunder förväntar sig högsta service och kvalité. Därför söker vi dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter, är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och du anstränger dig i att leverera bra lösningar. Som person är du ansvarsfull, ordningsam, strukturerad och du följer upp dina åtaganden både mot kund samt entreprenörer. Du är van att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa problem i högt tempo. Vi erbjuder Som serviceföretag är våra medarbetare vår allra viktigaste tillgång och vi månar om att vara en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Vi präglas av en hög förändringstakt och förmågan att hitta nya möjligheter och därmed kontinuerligt flytta fram positionerna. Vi är i stark utveckling och fokuserar på att hela tiden förbättra våra leveranser och relationer med våra härliga kunder. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap och en tillhörighet som vi är väldigt stolta över. Vi ställer upp för varandra och agerar hela tiden med ett lösningsorienterat sikte på framtiden. Våra värderingar Tillsammans, Framåt, Kul är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete och verksamhet. Vi erbjuder Dig ett kreativt och omväxlande arbete i fastighetsbranschen. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med fast månadslön, en sysselsättningsgrad på 100 % och tillträde så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Fredrik Edvardsson mail: [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-07-15, urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Om Primär Primär startades 1987 av Bengt Jildmalm. Idag är vi nästan 700 medarbetare och omsätter cirka 550 Mkr och är i stark utveckling. Vi är stolta över vår höga kundnöjdhet, vilket är resultatet av ett fokus på att leverera kvalitetsservice och skapa långsiktiga partnerskap. Våra nöjda medarbetare är också en avgörande faktor för vår framgång, vilket återspeglas i vårt höga NMI. Primär har en stark inriktning på kvalitet, miljö och arbetsmiljö och är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001. Vi strävar efter att kontinuerligt utveckla och förbättra vår verksamhet inom dessa områden. Du hittar Primärs nöjda kunder inom såväl offentlig som privat sektor och bland fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, kontor, industrier med mera. Vi ser också till att infrastruktur för kollektivtrafik fungerar och tillhandahåller lokalvård för bland annat skolor, äldreomsorg och myndigheter. Om du åker buss, shoppar i gallerior eller arbetar på kontor är det stor chans att vi tar hand om din närmiljö även där. Och har du en bredbandsleverantör är det möjligt att vi är involverade i både installation och service. Läs mer om oss på https://www.primar.se
Vi söker en personlig assistent till vår kund som är en ung man på 20 år med autism. Vår kund söker en trygg, lugn och problemlösande person. Stor del av ditt jobb kommer att innebära att vara hans pedagogiska, vägledande vän som stöttar och hjälper honom i hans vardag. Din arbetsplats kommer vara i kundens hem samt följa med på hans aktiviteter. Kunden bor hemma med sin familj. Kunden kommer påbörja daglig verksamhet efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda eftermiddag/kväll samt helg. På lediga dagar och helger är passen även förlagda på dagtid. Tjänsten påbörjas som timanställning under sommaren för att lära känna kunden. Efter sommaren är tjänsten på 75 % tillgänglig. Företagsinformation Bärkraft Assistans AB är ett företag som arbetar med personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna som har funktionsnedsättningar som ger rätt till personlig assistans enligt LSS.
Uddevallahem är ingen vanlig hyresvärd. Vi är en allmännyttig bostadsstiftelse med stort samhällsansvar och drygt 90 engagerade medarbetare som varje dag arbetar för att skapa attraktiva och trygga boendemiljöer för våra 9 000 kunder. Med över 4 800 lägenheter är vi en viktig pusselbit i Uddevallas tillväxt och framtid. Hos oss verkar du i en framåtlutad organisation med stort fokus på hållbarhet, arbetsmiljö och digitalisering. Vi är ett prestigelöst och härligt gäng som hjälper varandra att lyckas, har god gemenskap och satsar på friskvård och kompetensutveckling. På Uddevallahem stannar vi länge! Uddevallahem står inför ett nytt spännande kapitel. Vår mycket uppskattade VD lämnar över stafettpinnen och vi söker nu dig som vill ta över ledarskapet för Uddevallas största bostadsaktör. Hos oss kombineras affärsmässighet med samhällsansvar och engagemanget för våra kunder, hållbarhet och vårt lokala samhälle genomsyrar allt vi gör. Om rollen Som VD på Uddevallahem leder du ett kompetent gäng genom framtidens möjligheter och utmaningar. Du är ytterst ansvarig för vår fortsatta utveckling - både som företag och som samhällsaktör – där du driver arbetet framåt med fokus på långsiktigt hållbar utveckling, god förvaltning och smarta sätt att möta våra kunders behov. Du rapporterar till styrelsen och har ett nära samarbete med Uddevalla kommun och andra viktiga aktörer i regionen. Det här är en roll för dig som inte bara vill leda ett bostadsföretag – utan som också vill vara med och bygga ett samhälle. Om dig Vi tror att du är en trygg, engagerad och tydlig ledare som med fingertoppskänsla kan driva utveckling och förändring. Kanske är du VD idag, eller så arbetar du i en ledningsfunktion med ansvar för verksamhetsstyrning, kunder och affärer. Har du dessutom koll på fastighetsbranschen och erfarenhet av politiskt styrd verksamhet så är det ett stort plus. Att du representerar ett gott ledarskap och tidigare har lett ledningsgrupper har vi som krav. Du är affärsmässig, lyhörd och har lätt för att bygga förtroende, både i styrelserummet och vid fikabordet. Du gillar att fatta beslut och du gör det med både hjärna och hjärta. Vi erbjuder dig Ett meningsfullt uppdrag i en samhällsviktig verksamhet, med goda möjligheter att påverka både bolagets och Uddevallas framtid. Du blir en nyckelperson i en organisation med starkt engagemang, tydliga mål och stort fokus på hållbarhet samt kund- och medarbetarnöjdhet. Intresserad? Uddevallahem samarbetar med Maquire i denna rekrytering. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Per Synnes på 070-299 15 30 eller [email protected]. Det går bra att ringa även utanför kontorstid. Sista ansökningsdag är 6 juli, men vi gör urval löpande, så vänta inte för länge.
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Välkommen till Herrestad vårdcentral! Vi är en väletablerad vårdcentral med cirka 10 200 listade patienter. Här möter du en varierad vardag där invånarna söker vår hjälp i alla lägen – från akuta sjukdomar till kroniska tillstånd, och från barn till äldre. Hos oss arbetar distriktsläkare, distriktssköterskor, medicinska sekreterare och undersköterskor. Vi har även flera medarbetare som forskar på deltid, vilket visar vårt stora intresse för utveckling. Vi jobbar i team där alla professioner är representerade, och vi har tillgång till kurator, psykoterapeut, psykolog och rehabkoordinator i vårt psykosociala team. Vi är inte rädda för förändringar och testar gärna nya arbetssätt. På Herrestad vårdcentral har vi ett gott arbetsklimat och en god arbetsmiljö. Vill du veta mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder? Besök gärna vår hemsida: Närhälsan.se Om dig Största delen av arbetstiden kommer att bestå av arbete med patienter inskrivna i hemsjukvården. Du ingår i ett team med flera yrkesprofessioner från den kommunala hälso- och sjukvården som tillsammans arbetar för patienten. Samarbetet mellan vårdcentralen och kommunens hemsjukvård är mycket gott och präglas av förtroende och respekt för varandras förutsättningar och uppdrag. Tillsammans utvecklar vi även arbetssätt som gynnar patienten. I rollen ingår även handledning av ST- och AT-läkare samt läkarstudenter då det är en viktig del av vårt uppdrag att utbilda morgondagens vårdpersonal. Om dig Du är legitimerad läkare och har specialistutbildning i området allmänmedicin, geriatrik eller internmedicin med behörighet att verka inom svensk hälso- och sjukvård. Du har ett särskilt intresse av och kunskap om hemsjukvård samt det uppdrag som vårdcentralerna har att verkställa i samarbete med kommunens sjuksköterskor. Språkkunskaper i svenska i tal och skrift på lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten Vi söker dig som kan arbeta självständigt men ändå vill delta i verksamhetens utvecklingsarbete. I arbetet möter du många olika patienter, därför är det viktigt att du är lyhörd och har ett gott bemötande. Du trivs med teamarbete och för dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga samarbetsparters. Övrigt Intervjuer sker löpande. Tjänsten som hemsjukvårdsläkare avser omkring 50% men kan i dialog kombineras upp till en heltid på vårdcentralen. Välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer