Accounting controller

Sök bland 7 lediga jobb som Accounting controller och börja ditt nya yrkesliv idag!

Junior Controller
Combitech AB
Controller

Vill du arbeta som Junior Controller i ett av Sveriges största teknik- och säkerhetskonsultföretag? Just nu söker vi en Controller som vill vara med på vår resa att växa med lönsamhet. Din roll som Junior Controller Som medarbetare på vår ekonomiavdelning kommer du att få arbeta med en rad olika uppgifter. Du kommer att hantera och registrera ekonomiska transaktioner under månad och vid bokslut, stödja projektledare med ekonomisk uppföljning, assistera i budget- och prognosarbete, samt följa upp och analysera kostnader. Du kommer också att förbereda ekonomiska rapporter och presentationer, samt involveras i utvecklingsprojekt kopplat till ekonomiarbetet på Combitech. Vem är du? Vi söker dig med nyligen avslutad högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha goda kunskaper i Excel, stark analytisk förmåga och noggrannhet, samt god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter att du är självständig och initiativrik med en vilja att lära och utvecklas. Meriterande är erfarenhet av praktiskt ekonomiarbete. Urval sker efter sista ansökningsdag pga sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Då tjänsten kan innebära arbete som omfattas av försvarssekretess kan det krävas att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Kom & Gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb! Tjänsten är en visstidsanställning på initialt 12 månader. Kontaktperson/rekryterande chef: [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Accounting Business Expert

Job Description WHAT YOU’LL DO You will contribute by sharing your accounting and business expertise within your product team and support your Product manager with rollout of global solutions and identifying new accounting solution features based on business opportunities and by assessing feasibility and requirements. You will act as a partner to cross-functional stakeholders with the aim of supporting implementation of IT solutions, processes and ways of working that are compliant with local accounting regulations and principles. Gather business insights and requirements to identify financial solution improvement needs Utilize financial process expertise to proactively analyze problem areas, root causes, and improvement opportunities in the solution area Collaborate with IT and other relevant stakeholders to design, implement, and document efficient and compliant financial solutions Prepare training materials and execute trainings to relevant stakeholders Build and maintain strong relationships with end-users and stakeholders, proficiently explaining the product’s purpose, benefits, and roadmap Constantly strive to improve processes and contribute to creating efficient ways of working WHO YOU’LL WORK WITH As Business Expert within Finance, you will work agile in a cross-competence team with a common goal to assure that the product development is in line with business needs and will help solve business problems for customers and business end users. WHO YOU ARE We believe you have a strong background in traditional finance and accounting with a keen interest and experience in solution-based projects with accounting systems such as SAP. You can explain deep subject matter situations relating to finance, accounting and SAP to cross-functional stakeholders. You are flexible and approach new challenges with a solution-oriented mindset. You act as a leader and have the confidence to make quick decisions and support the product managers in prioritizing. Furthermore, we believe that you have the following: Degree within Business Administration, Economics, IT Economics or equivalent At least 7 years of work experience, ideally within Accounting A genuine interest in accounting process flows from a system perspective, with experience from working in SAP Good MS office skills, as design improvements need to be documented and presented Fluency in English, oral and written Strong analytical and strategic skills Experience in cross-functional collaboration and retail industry is considered a plus Leadership experience is considered a plus The role is based in Stockholm, Sweden WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories and ARKET. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP.  In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. *We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Portfolio Company Controller to Pophouse Entertainment

Do you enjoy working at the intersection of structure, finance, and operations? As our new Company Portfolio Controller, based at Pophouse’s headquarters in Stockholm, you’ll play a key role in keeping our portfolio companies financially stable, compliant, and running smoothly. You'll act as the glue between service providers, deal teams, and company leadership - making sure that nothing slips through the cracks when it comes to payments, audits, reporting, or tax. Your main responsibilities This is a broad and hands-on role where you’ll take ownership of a wide range of financial and administrative processes. You’ll work with: Accounting and audits – maintaining accurate records, coordinating with external service providers, reviewing loan payments and interest calculations, and supporting quarterly reporting and audits. Payments and cash management – managing invoices, executing payments, and monitoring liquidity across multiple entities. Tax and VAT compliance – overseeing registrations and filings together with Swedish and US advisors, and making sure obligations are met on time. Royalties and third-party invoicing – handling semi-annual reconciliations and ensuring the right systems are up to date. Governance and company administration – maintaining company documents, handling board filings, and ensuring internal policies (like dual-signature protocols) are followed. You’ll also play a key role in covenant reporting, interest management, and act as a central point of contact for internal and external stakeholders. Keeping processes structured, data secure, and documentation organized will be a natural part of your everyday work. We think you’ll thrive if you: Have 2-5 years of experience in finance operations, accounting, treasury, or a similar area – ideally in a multi-entity or portfolio environment. Have a Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field. Understand financial reporting, tax compliance, and how to manage accounts payable and cash flow processes. Are comfortable using tools like Excel, and ideally also familiar with platforms like Tipalti, Netsuite, or QuickBooks. Communicate fluently in English and Swedish – both are required in this role. Experience with investment fund structures and/or holding a Master’s degree or certifications (e.g. CPA, ACCA) is definitely a plus, but not a must. As a person, you’re likely to be organized, proactive, and detail-oriented. You enjoy juggling multiple priorities, and take pride in making sure things are done properly and on time. You’re also someone who communicates clearly and works well with different teams and external partners. Trustworthy, discreet, and solutions-focused? Even better. About Pophouse Entertainment Pophouse invests in and develops brands within entertainment – specialising in music catalogue investments. Acquired catalogues include Avicii, Swedish House Mafia, Cyndi Lauper and KISS. Unlike traditional entertainment IP investors, Pophouse adds value to our investments through artist-centric concept development by working closely with existing artists and estates. With a proven track record of successful ventures such as ABBA Voyage, Pophouse continues to redefine entertainment by pushing boundaries, embracing technology, and creating unforgettable experiences for fans worldwide. If you're ready to take ownership in a fast-moving, cross-functional environment, we’d love to hear from you!

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Praktiska gymnasiet i Malmö, Limhamn söker en studie- och yrkesvägledare!

Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet i Malmö, Limhamn erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: Bygg- & anläggning, El- & energi, Fordon- & transport, Frisör- & stylist och Naturbruk. I dagsläget har skolan ca 340 elever och ungefär 50 medarbetare. Om du vill läsa mer, besök oss på https://praktiska.se/malmo-limhamn/ Ditt uppdrag Tjänsten är en deltidstjänst på 50% med start enligt överenskommelse. Du har ett nära samarbete med skolans personal i det generella vägledningsuppdraget i syfte att bidra till ökad valkompetens hos eleverna. Du kommer även arbeta med individuell vägledning- och information till skolornas elever, både under gymnasietiden och inför framtida studie- och yrkesval. Ett av dina uppdrag är att du, tillsammans med skolans yrkeslärare, är med och utvecklar skolans kontakter med yrkeslivet och på så sätt stärka arbetet med arbetsplatsförlagt lärande (APL). Du samarbetar med skolans elevhälsoteam. Tjänsten kan även kombineras med 50% som skoladministratör. Din profil Du är utbildad studie- och yrkesvägledare med ett sinne för utveckling. Det är viktigt med social kompetens, lösningsfokus och driftighet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras behov. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit. Då utbildningen sker i samverkan med det lokala näringslivet är god lokalkännedom och god branschkunskap meriterande. Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 14 juli. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Susanne Haapala på 0703-994723 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

11 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
AP/AR Accountant(66744)

Are you looking for a next career move and have experience in AP and AR accounting? If yes, then read it! This might be a great opportunity for you to join a company focused on reshaping renewable energy innovation. Finance > Finance Operations NCE > Finance Operations North and West, NCE Kickstart Your Career in Finance at Vestas - Join Us as an Accounts Receivable/Payable accountant. At Vestas, we don't just offer jobs—we offer careers with purpose. Join our international finance team in Malmö and play a key role in supporting sustainable energy initiatives. Responsibilities As part of our collaborative, multinational finance team, you'll Tackle a variety of tasks across accounts receivable and payable Collaborate closely with global teams, including our Manila Shared Service Center Dive into reports and financial processes to boost efficiency Help advance the stability of our markets by supporting new entries with robust financial frameworks Oversee audits and guarantee exceptional adherence to both internal and external regulations Qualifications A degree in finance or a related field and 2+ years of relevant experience Solid accounting skills and a process-driven mindset Experience with SAP ERP and S4H is highly valued Proficient skills in Microsoft Office tools Basic VAT knowledge is valuable Fluency in English, both oral and written Competencies Effective organizational skills to keep tasks and priorities in order Proficient communication skills for seamless teamwork and collaboration Adeptness at handling varying conditions and ensuring consistent output Professionalism in stressful circumstances to maintain focus and deliver results Robust analytical proficiency, a collaborative nature, and a forward-thinking attitude What we offer A supportive, international work environment that values teamwork and innovation Opportunities for professional growth and career advancement Flexible working hours in a modern Malmö office A culture that rewards initiative, precision, and integrity The chance to be part of a global sustainability movement Additional information Your primary work location will be Malmö, Sweden. You should expect small travel activity, approximately once-twice per year. If the above match your skills and qualifications, please apply no later than 5th of July, 2025. Your CV and cover letter should be in English. Please note: We do amend or withdraw our jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.

6 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Ekonomichef till TEQT Groups Ekonomicenter Väst
Mpya Finance AB
Controller

Om rollen Som ekonomichef hos TEQTs Ekonomicenter Väst, arbetar du i en bred roll med fokus på bokslut, rapportering, analys och uppföljning. Du säkerställer effektiva processer, analyserar resultat och sätter mål för styrning och planering. Vidare är du högst inblandad i projektuppföljning och kostnadskontroll. Inom TEQT finns för närvarande två ekonomicenter, en i Uppsala och en i Norge. Varje center omfattar i sin tur flera dotterbolag bestående av entreprenörer inom tak, tatskikt och solceller. Bolagens projekt omfattar allt från renovering, nybyggnation, service och anläggningsprojekt. Förutom din dagliga kontakt med respektive bolagsledning, kommer du även vara ett bollplank mot dina entreprenörskollegor ute på fältet, dina ekonomikollegor i de olika ekonomicentren samt vår CFO Rebecca Ericsson Birk. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Månads- och årsbokslut Övervaka och analysera resultat Projektuppföljning, succesiv vinstavräkning och kostnadskontroll Personalansvar för medarbetare inom ekonomi och lön Utveckla och implementera ekonomiska strategier för lönsam och hållbar tillväxt Budgetering, prognoser och rapportering tillsammans med landschef och dotterbolagschefer Säkerställa efterlevnad av IFRS och gällande lagstiftning Systemansvar och utveckling av processer Kontakt med revisorer TEQT Group söker nu en erfaren och drivande ekonomichef som vill spela en nyckelroll i vår fortsatta tillväxt och framgång. Hos oss får du en unik möjlighet att leda och utveckla ekonomifunktionen i ett innovativt och expansivt entreprenörsföretag. Är du analytisk, strategisk och har en passion för att skapa lönsamma och hållbara affärsprocesser? Då är det här jobbet för dig!

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
Account Manager for Production Planning (Fighter Production)/ Linköping
VIPAS AB
Controller

Join Our Team VIPAS AB as a Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: As an Account Manager for Production Planning (Fighter Production), you will play a key role in optimizing and securing efficient workflows between forecasting, planning, ordering, production, and delivery. You will act as the central link between ordering Business Units, external partners (including Brazil), and Fighter Production.Key Responsibilities: Manage and develop efficient processes between internal customers and production. Set planning conditions and ensure a smooth delivery process. Monitor KPIs and delivery precision. Act as the Point of Contact for order-related inquiries. Develop Customer Agreements, balancing capacity and resources against demand. Drive process improvements through digitalization and automation. Collaborate closely with Production Planning within Fighter Production and work with internal and external stakeholders. Requirements: Technical or economic degree at university level or equivalent experience. Minimum 3 years of experience in planning and/or procurement. Strong theoretical knowledge of planning, logistics, and inventory management. Experience working with business systems such as IFS/ERP. Strong analytical skills with a holistic understanding of planning processes. Excellent communication skills in Swedish and English (spoken & written). Ability to work independently, drive processes, and solve problems proactively Experience in production and/or aircraft manufacturing. Experience working with continuous improvement and process digitalization. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now &Please feel free to reach me at [email protected] &contact me at +46760294155 Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.

31 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025