Accounting controller
Sök bland 4 lediga jobb som Accounting controller och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du vara en del av en organisation som sätter människan i fokus? Vid Jönköping University (JU) arbetar vi utifrån vår vision ”People First”, där vi strävar efter att skapa en inkluderande och hållbar framtid för studenter, personal och samhället i stort. Genom ett tillitsbaserat arbetssätt stärker vi vårt samarbete och förmågan att möta framtidens utmaningar. Vi söker nu dig som är en positiv och engagerad lagspelare till vår ekonomi- och inköpsavdelning. Vi erbjuder en arbetsplats med kollegor som har ett stort engagemang för att säkerställa ett lärosäte som tillhandahåller utbildning och forskning i världsklass och som bidrar till ett bättre samhälle. På ekonomi- och inköpsavdelningen är vi strax över 20 personer som brinner för att tillsammans leverera ekonomi- och upphandling/inköpsservice till vår verksamhet. Avdelningen ansvar även för ett projektkontor för våra administrativa utvecklingsprojekt på JU. I rollen som projektekonom arbetar och stödjer du verksamheten inom externfinansierad forskning med bland annat: - Stötta projektledare/forskare vid framtagande av budget till forskningsansökningar, samt upprätta fullkostnadskalkyl - Löpande bokföring och avstämningar under ett projekts livscykel - Rapportering till finansiärer och intressenter, inklusive redovisning till EU - Budget och prognos för projekten samt bidra till övergripande budgetarbete - Support och rådgivning till verksamheten - Bokslutsarbete I rollen planerar och lägger du upp ditt arbete på egen hand men arbetar samtidigt tätt tillsammans med övriga projektekonomer. På avdelningen stöttar vi varandra i det dagliga arbetet samtidigt som vi jobbar tillsammans för att utveckla enhetliga och effektiva processer. Arbetet innebär även att du arbetar nära en ekonomiansvarig och en ekonomiadministratör som ett dedikerat team till en eller flera av våra skolor. Du har mycket nära och tät kontakt med projektledare och forskare ute på våra skolor men även finansiärer, forskare och ekonomer på andra lärosäten. Vi söker dig som är utåtriktad, strukturerad och har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett ansvarstagande sätt. Det är viktigt att du trivs med och drivs av att leta efter, tolka och förstå information på egen hand. I rollen har du många kontakter med verksamheten vilket ställer krav på en god kommunikationsförmåga och att du engageras av att ge stöd och service. Jönköping University har en internationell prägel och du kommer kommunicera på både svenska och engelska, med god förmåga i såväl tal som skrift, i ditt dagliga arbete. Våra forskningsfinansiärer har ibland olika villkor och förutsättningar och den ena projektet behöver inte vara det andra likt. Vi vill att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig. Du har kompletterat din utbildning genom att ha jobbat minst fem år inom ekonomiområdet. Du är en van användare av officepaketet, framför allt har du mycket goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Unit4 ERP, det är också meriterande om du har jobbat med EU-redovisning. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med individuell lönesättning där provanställning kan komma att tillämpas. Lönespannet för denna tjänst är kring 40-45 tkr och beror på erfarenhet och utbildning. Arbetstiden är reglerad arbetsid med flextid samt möjlighet till distansarbete. JU är en organisation som värdesätter mångfald, innovation och hållbarhet. Som ekonomiadministratör blir du en viktig del av en internationell miljö som präglas av utveckling, samarbete och möjligheten att påverka framtiden. Dessutom får du tillgång till förmåner enligt svenska lagar och avtal. Välkommen med din ansökan senast 2025-05-11. Vi ser gärna att du bifogar ditt CV och ett personligt brev PDF-format. Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag! Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas. Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/
Nu söker vi dig med en kandidatexamen inom ekonomi som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för våra medarbetare och invånare i Eskilstuna kommun. Bokslut och analys tillhör Serviceförvaltningen som är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi är totalt 30 medarbetare på enheten, arbetsledare och enhetschef inkluderad. Vår viktigaste uppgift är att ge ett professionellt och likvärdigt stöd till våra verksamheter. Vi jobbar med starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar. Arbetet är självständigt och utvecklande och du planerar utifrån verksamhetens behov. Förvaltningen är kundfokuserad och jobbar serviceinriktat. Du blir en viktig del av vårt engagerade team där vi alla är med och bidrar till nya och effektivare arbetssätt i ett öppet klimat. ARBETSUPPGIFTER Som controller har du en aktiv del i att driva förbättringar samt utveckla och effektivisera arbetssätt inom kommunens ekonomiprocesser med fokus på budget-och prognosarbete, analys och uppföljning samt redovisning och bokslutsarbete. Du arbetar både självständigt och i grupp med ekonomisk planering i form av kalkylering, budgetering och uppföljning. Du arbetar konsultativt gentemot dina kollegor och chefer i ekonomirelaterade frågor i syfte att skapa trygghet och ge dem förutsättningar att ha en överblick över deras ekonomi. Uppdraget kräver ett nära samarbete och löpande kontakt med förvaltningarnas ekonomichefer, verksamhets- och enhetschefer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en kandidatexamen inom ekonomi. Vi ser gärna att du redan har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och har arbetat i en rådgivande roll mot kunder, meriterande om det är från kommunal sektor. Du är en van användare av Officepaketet och framför allt Excel. Har du även erfarenhet av Hypergene och Agresso/Unit 4 är det meriterande för oss. Vi tror att du trivs med att arbeta självständigt, har ett stort driv och en god initiativförmåga. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, strukturerad och tycker om att fördjupa dig i detaljer. Dina tidigare erfarenheter inom området hjälper dig också att se utvecklingsmöjligheter i arbetssätt och rutiner. Du bemöter såväl kunder som kollegor professionellt och har lätt för att skapa goda relationer. Kvalitet och service är viktigt för dig! Varmt välkommen med din ansökan!
Om rollen Som ekonomichef hos TEQTs Ekonomicenter Väst, arbetar du i en bred roll med fokus på bokslut, rapportering, analys och uppföljning. Du säkerställer effektiva processer, analyserar resultat och sätter mål för styrning och planering. Vidare är du högst inblandad i projektuppföljning och kostnadskontroll. Inom TEQT finns för närvarande två ekonomicenter, en i Uppsala och en i Norge. Varje center omfattar i sin tur flera dotterbolag bestående av entreprenörer inom tak, tatskikt och solceller. Bolagens projekt omfattar allt från renovering, nybyggnation, service och anläggningsprojekt. Förutom din dagliga kontakt med respektive bolagsledning, kommer du även vara ett bollplank mot dina entreprenörskollegor ute på fältet, dina ekonomikollegor i de olika ekonomicentren samt vår CFO Rebecca Ericsson Birk. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Månads- och årsbokslut Övervaka och analysera resultat Projektuppföljning, succesiv vinstavräkning och kostnadskontroll Personalansvar för medarbetare inom ekonomi och lön Utveckla och implementera ekonomiska strategier för lönsam och hållbar tillväxt Budgetering, prognoser och rapportering tillsammans med landschef och dotterbolagschefer Säkerställa efterlevnad av IFRS och gällande lagstiftning Systemansvar och utveckling av processer Kontakt med revisorer TEQT Group söker nu en erfaren och drivande ekonomichef som vill spela en nyckelroll i vår fortsatta tillväxt och framgång. Hos oss får du en unik möjlighet att leda och utveckla ekonomifunktionen i ett innovativt och expansivt entreprenörsföretag. Är du analytisk, strategisk och har en passion för att skapa lönsamma och hållbara affärsprocesser? Då är det här jobbet för dig!
Join Our Team VIPAS AB as a Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: As an Account Manager for Production Planning (Fighter Production), you will play a key role in optimizing and securing efficient workflows between forecasting, planning, ordering, production, and delivery. You will act as the central link between ordering Business Units, external partners (including Brazil), and Fighter Production.Key Responsibilities: Manage and develop efficient processes between internal customers and production. Set planning conditions and ensure a smooth delivery process. Monitor KPIs and delivery precision. Act as the Point of Contact for order-related inquiries. Develop Customer Agreements, balancing capacity and resources against demand. Drive process improvements through digitalization and automation. Collaborate closely with Production Planning within Fighter Production and work with internal and external stakeholders. Requirements: Technical or economic degree at university level or equivalent experience. Minimum 3 years of experience in planning and/or procurement. Strong theoretical knowledge of planning, logistics, and inventory management. Experience working with business systems such as IFS/ERP. Strong analytical skills with a holistic understanding of planning processes. Excellent communication skills in Swedish and English (spoken & written). Ability to work independently, drive processes, and solve problems proactively Experience in production and/or aircraft manufacturing. Experience working with continuous improvement and process digitalization. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now &Please feel free to reach me at [email protected] &contact me at +46760294155 Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 4 av 4 jobb