NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige, Norge och Finland, inom både privat och offentlig sektor. NYAB Infrastruktur växer med de individer som utmärker sig som entreprenörer med nyfikenhet och kunskap. Med nya spännande projekt inom anläggningssektorn behöver vi bli fler för att möta vår växande marknadsandel. Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa att göra NYAB till en av de större aktörerna inom anläggningssektorn i Västerbotten. Varför ska du arbeta på NYAB? Som Arbetsledare på NYAB Infrastruktur agerar du som platschefens förlängda arm ute i produktion. Du är en viktig person i teamet och en länk mellan yrkesarbetare och platschef. Du medverkar till projektets tekniska och ekonomiska genomförande samt leder och fördelar det löpande arbetet efter det. Som arbetsledare förväntas du vara delaktig och samarbeta med platschefen och arbeta för att driva din del av projektet och verksamheten framåt. Du ansvarar för att leda ditt team och säkerställa en god arbetsmiljö, samtidigt som du samarbetar med underentreprenörer, leverantörer, kunder och myndigheter med flera. I rollen som Arbetsledare ingår dessa ansvarsuppgifter Att ansvara för arbetsledning av UE och YA i produktion samt resurssättning av egen eller extern personal. Att tillsammans med platschef planera inköp och beställningar, hålla kontakt med leverantörer samt tillsätta egen eller extern personal. Planera och ta ansvar för den dagliga produktionen Fortlöpande kundkontakt och ekonomiskt ansvar för din del av produktionen Motivera och vägleda teamet i utförandet av arbetet Se till att arbetet utförs i enlighet med gällande krav och skyldigheter Arbeta med arbetsberedningar, riskbedömningar, resursplanering, avrop av externa tjänster är några exempel. Avvikelsehantering, genomförande av korrigerande åtgärder och förslag på förbättringsåtgärder Säkerställa att projektet genomförs i enlighet med NYAB’s säkerhetsföreskrifter och Trafikverkets krav. Hantera kundrelationer och kommunikation, inklusive att identifiera och tillvarata möjligheter till merförsäljning. Samarbeta med andra funktioner inom NYAB, såsom entreprenadsingenjörer, kalkylatorer och inköpare, för att säkerställa ett effektivt projektgående. Som arbetsledare rapporterar du till platschefen för de aktuella projekten. NYAB Infrastruktur har idag kontor i Umeå samt projektkontor vid pågående projekt i Skellefteå och Umeå Rollen kan innebära resor eftersom arbetet sker där projekten finns. Är det här du?För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har minst två års erfarenhet av liknande roller. Erfarenhet från järnvägsprojekt eller större infrastrukturprojekt är meriterande samt kunskap om AMA/MER – entreprenadjuridik. Vi ser att du är van vid att arbeta mot kunder och trivs med att bygga långsiktiga relationer. Du har en god förmåga att väga kostnader mot intäkter och har ett strategiskt och finansiellt tänk. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är omtänksam, vilket innebär att du är empatisk, lyhörd och har lätt för att sätta dig in i andra människors perspektiv. Du är pålitlig och tar ansvar för dina handlingar. Som person är du företagsam, van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta resultat- och målinriktat. AnsökanAnsök till oss med ditt CV redan nu! Rekrytering sker löpande, vi återkommer när vi sett över din ansökan. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef: David Åkesson, Projektchef på e-post [email protected] alternativt Daniel Lambertsson, Arbetschef på e-post [email protected] Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla att ansöka till våra tjänster. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Umeå och Skellefteå med omnejd
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka. Om företaget Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget. Arbetsuppgifter I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject. Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen Bevaka marknaden och branschtrender Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av anbud av mark och anläggning Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA B-körkort Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en driven och engagerad Serviceledare inom kyla som vill vara med och utveckla vår verksamhet i Umeå. Du kommer att arbeta tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor både lokalt och regionalt, med möjlighet att växa både personligt och professionellt. Om jobbetRollen som Serviceledare innebär en variation av arbetsuppgifter: från kontakt med kollegor till kundmöten, samtal och planering. Du kommer att arbeta nära kollegor från andra avdelningar och orter inom Francks. I och med att vi är under uppbyggnad, kommer du även att vara delaktig i försäljning, kundrelationer, ekonomiska resultat, dokumentation, inköp, resursplanering samt kvalitets- och arbetsmiljöarbete. Ditt arbete innebär bl.a. att: skapa och vårda kundrelationer ansvara för en trygg och hållbar arbetsmiljö ansvara för personal och skapa bästa förutsättningarna för engagemang och framgång kommunicera och skapa delaktighet på lokal nivå regelbundet följa upp och utvärdera verksamheten Vad vi erbjuder dig möjligheten att forma och utveckla verksamheten i Umeå inflytande och möjlighet att dela med dig av idéer, tankar och kunskap arbetsuppgifter som både innebär självständighet och lagarbete stor frihet under ansvar med möjlighet att fatta egna beslut stöd från erfarna kollegor inom hela Francks utvecklingsmöjligheter kollektivavtal med bra försäkringar och tjänstepension arbetstidsförkortning, möjlighet till vinstdelning friskvårdsbidrag och regelbundna hälsoundersökningar Om dig Vi ser att du har arbetat inom kylbranschen och att du har kylcertifikat kategori 1. Erfarenhet av affärsjuridik och offentliga upphandlingar är meriterande. Du bör ha erfarenhet av att designa, dimensionera och sälja kyltekniska lösningar till den kommersiella marknaden. Du är en naturlig ledare med förmåga att skapa trygghet, delaktighet och engagemang hos medarbetare och externa parter. Du har god administrativ förmåga och är drivande när det gäller att skapa nya affärer. Du är målinriktad och har en stark vilja att fortsätta utveckla verksamheten. Ditt engagemang är smittande och inspirerar andra! ÖvrigtLåter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande. Har du inget CV eller personligt brev? Inga problem, du kan ansöka ändå :) Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.
Har du erfarenhet som arbetsledare inom betong och är redo för ett nästa steg? Trivs du med en varierad och operativ vardag i en roll med stort ansvar? Här får du möjligheten att arbeta i ett av Veidekkes största och ledande projekt. Om företaget Veidekke är inget vanligt byggföretag. Visserligen bygger de allt från broar och bostäder, vägar och tunnlar, men det är deras syn på människor som är annorlunda. Veidekke är en idé om hur människor tillsammans kan skapa goda resultat. De tror på involverande krafter och kollektiv intelligens – att olika kompetenser och infallsvinklar ger ett bättre slutresultat. Därför är mångfald en tillgång. De driver ett omfattande genus- och mångfaldsarbete för att skapa en än mer inkluderande arbetsmiljö och kultur som tar tillvara på människors olikheter. De bygger med hjärtat. Veidekke i Sverige ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg- och anläggningsbolag med cirka 8 000 anställda. Koncernen har en omsättning på ca 43 miljarder NOK. Verksamheten i Sverige har ca 2 200 anställda och en omsättning på ca 15,1 miljarder NOK och bedriver entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Här är du en del av ett team som arbetar med ett större projekt i Sickla. Du samarbetar tätt med platschef på plats och med övriga arbetsledare. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura men du anställs direkt hos Veidekke. Arbetsuppgifter Syftet med rollen är att du leder och ansvarar för produktionen inom olika områden i projektet och därmed arbetsleder yrkesarbetarna. Du planerar, leder, samordnar, kommunicerar kring och fördelar arbetet samt säkerställer att maskiner och material finns på plats. Vidare ansvarar du för att målstyra produktionen i gruppen av yrkesarbetare mot tidplan, budget samt kvalitets-, miljö- & arbetsmiljökrav. Detta är en varierad roll där en dag inte är den andra lik och där du till stor del är på plats operativt ute på projektet. Konkreta arbetsuppgifter Upprätta och genomföra arbetsberedningar, riskinventeringar, kontrollinstruktioner, samt uppföljning så att rätt kvalitet, miljö och arbetsmiljö uppnås på utförandet av projektet. Kontinuerlig avstämning av givna arbetsområden gällande ekonomi, kvalitet och mål. Löpande planering samt ändring- och tilläggsarbeten för givna ansvarsområden. Även avrop av material sker kontinuerligt och leverans sker i rätt tid. Materialmottagning, kontroll av mängd och beskaffenhet. Kvalitetsarbete, egenkontroller och riskanalyser för givna området där rapporter om hinder, ändringar, risker/tillbud/olyckor samt avvikelser i handlingar sker till Platschef. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst 10 års erfarenhet från branschen där du arbetat minst 3 år som arbetsledare eller platschef Minst 3 år som arbetsledare inom anläggning, vägkonstruktion, broar, järnväg eller liknande Utbildning i Betong Klass 1 Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift B-körkort Meriterande med ingenjörsutbildning. För att lyckas i rollen är du den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Som person är du öppen inför förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Du dubbelkollar ditt arbete och du har förmågan att skapa och hålla en struktur. Du förstår att alla uppgifter är lika viktiga, stora som små, och du lägger mer vikt vid uppgifterna och utförandet än den eventuella status de medför. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med nya utmaningar. Du är flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag. För dig kommer det naturligt att stötta och motivera dina medarbetare för att komma framåt. Övrig information Veidekke verkar för en drogfri arbetsmiljö, därför tas alkohol- och drogtest innan anställning påbörjas. Start: Enligt överenskommelse Plats: Sickla, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka. Om företaget Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget. Arbetsuppgifter I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject. Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen Bevaka marknaden och branschtrender Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av mark och anläggning Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA B-körkort Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Vill du ha en nyckelroll i ett växande bolag och trivs med att driva projekt framåt? På Forna Stål & Montage AB blir du en del av ett sammansvetsat team där vi stöttar varandra och alltid strävar efter att leverera hög kvalitet. Här får du möjlighet att utvecklas, ta ansvar och arbeta med spännande projekt inom byggsmide och stålkonstruktioner. Om tjänsten Som arbetsledare hos oss har du en varierad och ansvarsfull roll där du arbetar både administrativt och ute på plats i olika projekt. Du kommer att planera, leda och följa upp arbetet, mäta och skissa på plats inför tillverkning och montage samt säkerställa att arbetet utförs enligt våra kvalitets- och certifieringskrav. I rollen ingår även samordning med beställare, underentreprenörer och medarbetare för att försäkra en effektiv arbetsprocess. Du arbetar nära vårt produktionsteam och har en nyckelroll i att driva projekt framåt med fokus på kvalitet, säkerhet och kundnöjdhet. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning inom bygg, byggsmide eller liknande bransch. Du är en driven och social person som trivs med att samarbeta och leda team. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska samt grundläggande datakunskaper. Meriterande är att du tidigare har arbetet i systemet Hantverksdata, B-körkort är ett krav. Det är en fördel om du har erfarenhet av svetsning och ritningsläsning, kalkylarbete samt arbetat med certifieringar såsom ISO 3834 och 1090. Har du dessutom en IW 90-certifiering, kundvana och en god förståelse för byggbranschens krav och processer så ser vi det som ett stort plus. Om Forna Stål & Montage AB Forna Stål & Montage AB är ett växande företag inom byggsmide och stålkonstruktioner. Vi arbetar med allt från stomsmide och stålkonstruktioner till specialanpassade montage för byggbranschen. Med hög kompetens, flexibla lösningar och ett stark kundfokus har vi etablerat oss som en pålitlig partner för både privata, kommunala och statliga kunder. Vårt huvudkontor ligger i Degerfors men vi är verksamma i Örebro län, Värmland, Västmanland, Skaraborg och södra Dalarna. En del av Byggbetjänten koncernen Forna Stål & Montage AB är en del av Byggbetjänten AB, en koncern som samlar nio företag inom byggsektorn för att erbjuda ett komplett utbud av byggtjänster. Genom detta samarbete har vi tillgång till koncernens resurser och expertis, vilket gör oss till ett flexibelt och framåtblickande företag med stora möjligheter att utvecklas och växa. Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor och/eller funderingar om tjänsten, tveka inte att höra av dig till Louise Eriksson, HR-konsult på telefon 070-296 85 66. Då urval sker löpande önskar vi få in din ansökan snarast, sista ansökningsdag är 24 februari. Vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten Vill du ha en roll där du kombinerar arbetsledning, administration och kundkontakt inom en samhällskritisk bransch? Vi söker en driven och nyfiken arbetsledare som vill vara med och utveckla spårbunden infrastruktur. I denna roll får du möjligheten att arbeta med underhåll och projekt inom tunnelbana, lokalbanor och broar. Du kommer att ha en central funktion i att planera, koordinera och säkerställa att arbetet på plats flyter på smidigt. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest och jobbar ute hos vår kund som konsult. Till en början är uppdraget påsex månader där det finns mycketstor chans till förlängning och överrekrytering till kund. Dina framtida arbetsuppgifterSom arbetsledare har du en bred roll där du ansvarar för planering, administration och uppföljning av underhållsprojekt. Du arbetar nära tekniker, andra arbetsledare och platschef för att säkerställa att arbetet utförs enligt plan. Exempel på arbetsuppgifter: Planera och leda det dagliga arbetet för 2–5 tekniker. Säkerställa att projekt och underhållsarbete utförs enligt avtal och tidsplan. Hantera administration såsom rapportering, fakturering och ekonomisk uppföljning. Sköta kundkontakt, svara på tekniska frågor och säkerställa att uppdragen uppfyller kundens behov. Samarbeta med underentreprenörer och expertstöd vid behov. Se till att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter följs. Vi söker dig som För att lyckas i denna roll behöver du vara en strukturerad och initiativtagande person med god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Krav: Arbetsmiljöutbildningarna BAM (Bättre Arbetsmiljö) och SAM (Systematiskt Arbetsmiljöarbete). B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Svenskt medborgarskap (då tjänsten är säkerhetsklassad). Meriterande: Erfarenhet av arbetsledning, gärna inom bygg- eller järnvägsbranschen. Erfarenhet av personalansvar och schemaläggning. Grundläggande teknisk förståelse. Vi värdesätter din nyfikenhet och vilja att lära! Du behöver inte ha en teknisk bakgrund, men en förståelse för strukturerat arbete och arbetsledning är en fördel. Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Plats: Stockholm, med resor inom närområdet vid behov. Omfattning: Heltid Anställningsform: Konsultuppdrag, sex månader med möjlighet till förlängning och överrekrytering. Om kunden Företaget arbetar med drift, underhåll och projekt inom spårbunden infrastruktur. Deras uppdrag omfattar allt från tunnelbana och lokalbanor till broar och järnvägsunderhåll. Med fokus på säkerhet, hållbarhet och innovation bidrar de till att samhället hålls i rörelse dygnet runt. Här blir du en del av en engagerad och kompetent organisation där samarbete och kvalitet står i centrum. Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se. Låter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi jobbar med löpande urval!
Är du en rit-entusiast, på jakt efter nya utmaningar och vill utvecklas som Trafikanordningsplanerare (TA-planritare)?Denna tjänst passar dig som vill arbeta självgående, i AutoCAD, med högt kundfokus hos ett av marknadens största företag med inriktning på uthyrning av produkter och tjänster för en säker väg- och byggarbetsmiljö.Arbetsbeskrivning:Vid arbete på väg som påverkar framkomligheten och trafiksäkerheten upprättas en trafikanordningsplan (TA-plan) i syfta med att skapa en säker arbetsplats för såväl personal som trafikanter. TA-planen formas, med hänsyn till befintliga regelverk, utifrån kundens önskemål vad gäller tidsplan, arbetssätt och framförallt en säker arbetsmiljö.Huvudsaklig uppgift innefattar, med verktyg AutoCAD, att konstruera och färdigställa en trafikanordningsplan (TA-plan) utifrån önskemål. Dina projekt kommer genomsyras med ett stork fokus på kundkontakt, detta medför att du är ansvarsfull i samtliga moment.Du kommer till en början få en fullbordad utbildning på plats för att säkerställa att du får all den stöttning du behöver i ditt arbete.Om dig:Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och har en god samarbetsförmåga och en förmåga att kunna skapa goda relationer med kunden i fokus. Vidare ser vi att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och en problemlösande attityd för att ta dig an de utmaningar du stöter på. Vi lägger extra stor vikt vid din förmåga att vara flexibel i ditt sätt att agera i olika situationer då stor del av rollen som TA-planritare innefattar kundkontakt.Vi ser gärna att du har en bakgrund inom CAD eller motsvarande ritprogram, du skall ha en god förmåga att kunna tolka ritningar och kartor. Att du har en vilja att kontinuerligt utveckla och förbättra ditt arbete ser vi som en självklarhet.Du bör som lägst ha gymnasieutbildning, teknisk eftergymnasial utbildning är meriterande. B-körkort är ett krav.Kvalifikationer:- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift- Fullständig gymnasieutbildning- Allmän datorvana/systemvana (kartsystem meriterande)- Bakgrund inom ritning/kartor- Social kompetens- B-körkortMeriterande:- Teknisk eftergymnasial utbildning- Erfarenhet från bygg-, anläggning och vägarbetsbranschen- Kunskaper inom AutoCAD eller motsvarande ritprogramVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Företaget erbjuder en stabil arbetsplats med stark sammanhållning och stor entreprenörsanda. Man ser personalen som den viktigaste tillgången, och satsar därför extra på medarbetarna.
Nator koncernen växer! Vi söker nu till Nator Entreprenaden arbetsledare som älskar att driva projekt inom mark och betong. Företagspresentation Nator Entreprenad är ett passionerat och engagerat företag inom markförädlingsbranschen. Nu letar vi efter en arbetsledare som vill vara med på deras spännande tillväxtresa. För rätt person med rätt ambition finns möjligheten att ta klivet från arbetsledare till platschef i närtid. Nator Entreprenads projekt utförs mestadels i Storstockholm och deras huvudkontor ligger på smidigt gångavstånd från Helenelunds station i Sollentuna. Om tjänsten Som arbetsledare kommer du få möjligheten att ansvara för att leda, fördela arbetsuppgifter och samordna resurser inom mark- och grundprojekt. Kunderna är främst bygg- och fastighetsutvecklare. Du kommer få ansvara för 10–20 medarbetare och UE som består av arbetsledare, lagbasar och yrkesarbetare. Dina arbetsuppgifter Du är bryggan mellan kunden och dina kollegor ute på projekten. Du vägleder och coachar dina medarbetare. I samråd med ledningen ansvarar du för inköp av tjänster och varor. Du arbetar operativt och du kommer att vara aktiv ute på arbetsplatserna för att se att projekten håller tidsplaner, kvalitet och ekonomi. Du gör kontinuerliga avstämningar och är behjälplig med att lösa problem som uppstår. Du är med och driver projektet från start till mål. Du kan leda byggmöten med beställaren vid behov och utföra projekten enligt kraven beskrivet i avtalet. Du kan upprätta tidsplaner, lyftplaner samt ÄTA hantering Vårt kontor finns i Sollentuna och där har du kontorsplats vid behov annars utgår du från att du arbetar på arbetsplatserna Vem är du: För att trivas som arbetsledare hos Nator Entreprenad behöver du vara affärsdriven och lösningsorienterad. Du är trygg i din roll som ledare och gillar att leda dina medarbetare mot gemensamma mål. Du är även en tydlig ledare som förstår hur alla delar i ett projekt operativt utförs. Med ditt engagemang får du personalen motiverad att utföra arbetet i tid med högsta kvalité utefter kundens önskemål. Vi tror även att du är duktig på att arbeta strukturerat och att du är rak i din kommunikation. Meriterande Du förstår kalkylarbete med ”mängdning” och tidsättning samt kostnadskalkyler. Du har ett brett kontaktnät hos både utförare och beställare Vi erbjuder Du kommer få möjligheten att ingå i Nator Entreprenads lag där din personliga utveckling blir en del av företagets utveckling Marknadsmässiga lönevillkor och förmåner Möjlighet att vara med och påverka företagets framtid En anställning hos ett respekterat och tryggt företag med ett bra rykte i branschen För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i företaget Ansökan Känns detta som nästa steg? Sök idag! Denna rekrytering görs i samarbete med Nator Personal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens sista publiceringsdatum. Alla frågor kring denna rekrytering hänvisas till [email protected]. Notera att vi endast tar emot frågor, alla ansökningar görs via vår karriärsida.
NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige, Finland och Norge, inom både privat och offentlig sektor. NYAB Mälardalen växer med de individer som utmärker sig som entreprenörer med nyfikenhet och kunskap. Med nya spännande projekt inom vårt järnvägssegment behöver vi bli fler för att möta vår växande marknadsandel. Vi söker nu dig som vill vara med i vår resa att göra NYAB till en av de större aktörerna inom järnvägssektorn. Varför ska du arbeta på NYAB? Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Genom vår entreprenöriella själ har vi skapat en familjär gemenskap med stark lagkänsla där vi vågar vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar och möjligheter att utvecklas. På NYAB arbetar du inte ensam, utan tillsammans mot ett gemensamt mål med möjlighet till utveckling och interna karriärvägar. Vi tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft i en miljö med individen i centrum och möjlighet till påverkan i varje enskild roll, med frihet under ansvar. Vad får du göra hos oss som Arbetsledare på NYAB? Som Arbetsledare på NYAB Mälardalen agerar du som platschefens förlängda arm ute i produktion. Du är en viktig person i teamet och en länk mellan yrkesarbetare och arbetschef. Du medverkar till projektets tekniska och ekonomiska genomförande samt leder och fördelar det löpande arbetet efter det. Som arbetsledare förväntas du vara delaktig och, i nära samarbete med platschefen, arbeta för att driva din del av projektet och verksamheten framåt. Du ansvarar för att leda ditt team och säkerställa en god arbetsmiljö, samtidigt som du samarbetar med underentreprenörer, leverantörer, kunder och myndigheter med flera. I rollen som Arbetsledare ingår dessa ansvarsuppgifter: Att ansvara för arbetsledning av UE och YA i produktion samt resurssättning av egen eller extern personal. Att tillsammans med platschef planera inköp och beställningar, hålla kontakt med leverantörer samt tillsätta egen eller extern personal. Planera och ta ansvar för den dagliga produktionen Fortlöpande kundkontakt och ekonomiskt ansvar för din del av produktionen Personalansvar för yrkesarbetare. Motivera och vägleda teamet i utförandet av arbetet Se till att arbetet utförs i enlighet med gällande krav och skyldigheter Arbeta med arbetsberedningar där riskbedömningar, resursplanering, bokning av interna maskiner och avrop av externa tjänster är några exempel. Avvikelsehantering, genomförande av korrigerande åtgärder och förslag på förbättringsåtgärder Säkerställa att projektet genomförs i enlighet med NYAB’s säkerhetsföreskrifter och Trafikverkets krav. Hantera kundrelationer och kommunikation, inklusive att identifiera och tillvarata möjligheter till merförsäljning. Samarbeta med andra funktioner inom NYAB, såsom entreprenadsingenjörer, kalkylatorer och inköpare, för att säkerställa ett effektivt projektgående. Som arbetsledare rapporterar du till platschefen och arbetschefen för järnvägsverksamheten. NYAB Mälardalen har idag kontor i Stockholm samt projektkontor vid pågående projekt. Rollen kommer innebära resor eftersom arbetet sker där projekten finns Är det här du? För att vara framgångsrik i denna roll krävs det att du har minst två års erfarenhet av liknande roller. Du har även erfarenhet av järnvägsprojekt och kunskap om BEST-K. Vi ser att du är van vid att arbeta mot kunder och trivs med att bygga långsiktiga relationer. Du har en god förmåga att väga kostnader mot intäkter och har ett strategiskt och finansiellt tänk. Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som är omtänksam, vilket innebär att du är empatisk, lyhörd och har lätt för att sätta dig in i andra människors perspektiv. Du är pålitlig och tar ansvar för dina handlingar. Som person är du företagsam, van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta resultat- och målinriktat. AnsökanAnsök till oss med ditt CV eller LinkedIn redan nu! Rekrytering sker löpande, vi återkommer när vi sett över din ansökan. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Anel Bajramovic, Arbetschef på e-post [email protected] alternativt Victor Tanndal, Arbetschef på e-post [email protected] Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla att ansöka till våra tjänster. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Mälardalen med omnejd (med möjlighet för en hybrid lösning), samt ute i projekt
Välj ett jobb för att visa detaljer