Arbetsledare, anläggning
Sök bland 97 lediga jobb som Arbetsledare, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Sesol erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom ett gediget utbildningsprogram och kompetenta kollegor som du kan bolla med. Vi erbjuder en familjär organisation där alla jobbar engagerat för att ta gruppen och hela bolaget till nästa steg. Är du en stabil ledare med stor kunskap inom byggbranschen och hjärtat på rätta stället så vill vi prata med dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. I Södra Stockholm sitter vi i området Weda som ligger i Södertälje. På kontoret arbetar montörer, elektriker, projektansvariga och säljare vilket ger en härlig mix av människor och mycket bra förutsättningar för att lyckas. Din framtida utmaning Platschefsrollen hos oss innebär ett totalansvar för installationsavdelningen d v s montörer, elektriker och projektansvariga. Det betyder att du har ansvar för Södra Stockholms prestation och effektivitet och förväntas utveckla och stötta dina medarbetare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för de i din grupp har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med säkerhet, hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar. Som platschef ansvarar du också för budget, planering, rekrytering och att kontoret når de uppsatta målen Du rapporterar direkt till vår COO och samarbetar tätt med våra kompetenta platschefer på övriga kontor. I rollen ingår säkerställande av en mycket god kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. En god sammanhållning på kontoret skapar du tillsammans med vår försäljningschef och självfallet alla övriga kollegor på kontoret i Södra Stockholm. Vem är vår perfekta matchning? Vi letar efter dig som brinner för ledarskap och har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda personal. Sesol är ett bolag som agerar på en snabbrörlig marknad och som ledare betyder det att du behöver vara extremt duktig på att kommunicera och inge trygghet, hela tiden med människan i fokus. Vi vill att du har Flera års erfarenhet av liknande roll inom Bygg- eller elinstallationsbranschen. Mycket god erfarenhet av att arbeta med säkerhet inom bygg eller liknande. Mycket goda ledaregenskaper Körkort Svenska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Relevant eftergymnasial utbildning, t ex byggingenjör Erfarenhet från solcellsbranschen BAS P/U BAM-utbildning Allmän behörighet el Bra att veta om anställningenLön: fast lön Placering: Södra Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse Ansvarig rekryterare: Anna Henebäck 0735 236398, [email protected] Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor flera andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Har du erfarenhet av mark- och anläggningsprojekt och är redo för nästa steg i karriären? Vill du arbeta med spännande uppdrag i en flexibel organisation där du får stort ansvar och möjlighet att påverka? Professionals Nord söker nu en projektledare inom mark till Akori. Här får du en varierad vardag där du leder markprojekt tillsammans med erkända aktörer inom samhällsbyggnad. Läs mer och ansök redan idag – urval sker löpande. Information om tjänsten Akori är ett fristående konsultbolag med omfattande erfarenhet inom bygg- och infrastruktursektorn. Genom sin smidiga organisation kan Akori snabbt anpassa sig efter nya projekt och kundbehov. Bolaget är engagerat i att bidra till hållbar samhällsutveckling och värderar engagemang, kunskap och starka samarbeten. I rollen som projektledare inom mark leder du investerings- och entreprenadprojekt inom mark och anläggning, från planering till genomförande och uppföljning. Du ansvarar för att projektet drivs framåt med fokus på kvalitet, kostnad och tid – ofta i nära samarbete med både beställare, entreprenörer och konsulter. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker via Professionals Nord och att du blir anställd direkt hos Akori. Vid frågor, kontakta [email protected] Du erbjuds En konkurrenskraftig lön och bonussystem En flexibel organisation med korta beslutsvägar och stor frihet Möjligheten att arbeta med varierande projekt i en roll med mycket ansvar En arbetsplats där din trivsel och utveckling är i fokus Arbetsuppgifter Som projektledare inom mark ansvarar du för att leda och driva projekt i mål. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar: Planering, samordning och uppföljning av mark- och anläggningsprojekt Leda projekt från tidiga skeden till färdigställande Ansvara för budget, tidplan och resursplanering Samverka med interna och externa aktörer för att säkerställa ett framgångsrikt genomförande Identifiera risker och arbeta lösningsorienterat Vi söker dig som Har några års erfarenhet av markprojekt, exempelvis i rollen som arbetsledare, platschef eller motsvarande Har god teknisk förståelse och vana av att driva entreprenadprojekt Innehar B-körkort Talar och skriver svenska obehindrat Det är meriterande om du har erfarenhet av större infrastrukturprojekt Vi tror att du är en strukturerad och självgående person med en naturlig förmåga att leda och kommunicera. Du trivs i en ansvarstagande roll där du får driva projekt framåt och fatta beslut, samtidigt som du bygger starka relationer med både team och kunder. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Rekrytering PLACERING: Boden (eller annan ort efter överenskommelse) URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi hanterar urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Tyvärr tar vi inte emot ansökningar via e-post, men har du frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]
Vi söker nu en Driftchef med engagemang för ledarskap, kvalitet och service och försäljning. Ansök idag och bli en del av ett växande team! Om tjänsten Som Driftchef kommer du att ansvara för daglig drift och utveckling av operativa verksamhet inom fordonstransporter i Göteborgsregionen. Du leder ett team av engagerade medarbetare och säkerställer att service håller högsta kvalitet, med fokus på snabba och trygga insatser för kunder i behov allt som rör fordon. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar där du är länken mellan verksamhet, medarbetare och kund. Arbetsuppgifter Personalledning: Schemaläggning, coachning och utveckling av medarbetare inom vägassistans och kundservice. Driftsäkerhet: Säkerställa att samtliga insatser sker effektivt, tryggt och enligt företagets processer samt kvalitetsstandarder. Kundansvar: Upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder och samarbetspartners. Resultat- och budgetansvar för driften inom Göteborgsområdet. Rapportering och uppföljning av nyckeltal rörande arbetsmiljö, säkerhet och kundnöjdhet. Implementera rutiner och förbättringsinitiativ för ökad effektivitet och kvalitet. Kvalifikationer och krav Erfarenhet av ledande roll, gärna inom fordon, markentreprenad, logistik, hyrbil eller närliggande branscher. God administrativ förmåga och erfarenhet av schemaläggning samt personalplanering. Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. C-körkort är meriterande men ej ett krav Vana att arbeta resultatinriktat Personlig profil Du är en lösningsfokuserad och trygg ledare som brinner för att skapa engagemang och utveckling. Du trivs i en roll där kundfokus, struktur och flexibilitet är viktiga ledord. Att planera, organisera och motivera är naturligt för dig – och du har ett starkt driv för förbättring och teamwork. Du arbetar proaktivt och bidrar till en säker och inkluderande arbetsmiljö. Det här erbjuder vi dig En ledande roll i ett företag med genuint fokus på service och trygghet. Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten. Kompetenta och engagerade kollegor samt goda möjligheter till vidareutveckling. Lön efter marknadsmässiga villkor + bonus. Tydliga processer och utbildning för att du ska lyckas i rollen. Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök redan idag. Om Fordonsakademin Fordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder långsiktiga matchningarmellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen fokuserar vi på hållbara och kvalitetssäkrade bemanningslösningar för branschen.
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Vi söker nu en arbetsledare inom drift och underhåll till vår etablering i Kisa. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som arbetsledareSom arbetsledare kommer du arbeta med varierande projekt med ett fokus på vårt drift- och underhållsarbete. Du kommer att ha en central och kundfokuserad roll där din främsta uppgift blir att ansvara för hela processen, från noggrann planering och resursfördelning till genomförande och uppföljning av det arbete vi utför. Rollen som arbetsledare innefattar inget direkt personalansvar, däremot utgör du en viktig funktion för våra yrkesmedarbetare och agerar även som samordnande kontakt för våra underentreprenörer. Vidare stöttar du platschefen i det dagliga arbetet med exempelvis kundkontakt, produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering. Hos oss får du möjligheten att kombinera ett operativt ansvar med strategisk planering, samtidigt som du säkerställer att dina projekt uppnår uppsatta mål med en hög kundnöjdhet. Du blir en del av en välkomnande arbetsplats där varje dag bjuder på variation och nya utmaningar och arbetar nära både beställare och underentreprenörer. Här hittar du ett gott gäng som stöttar varandra och har kul ihop! Tjänsten är på heltid. Du utgår från vårt kontor i Kisa och rapporterar till platschef. I tjänsten ingår både vinter- och sommarberedskap. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Vem är du?För att lyckas i rollen ser vi det som ett krav att du har: B-Körkort Erfarenhet från en arbetsledande funktion och van att leda och fördela arbete Ett större intresse av branschen/arbete på väg God datorvana samt intresse för digitala arbetssätt och processer Goda kunskaper i svenska tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av arbete inom drift- och underhåll / vinterväghållning Relevant eftergymnasial utbildning från exempelvis högskola eller relevant YH-utbildning Din personlighet är viktigt för oss! Som person motiveras du av struktur och ordning och reda samtidigt som du har en administrativ ådra. Vidare har du förmågan att prioritera i en vardag där tempot kan växla snabbt. Varierande och dynamiska arbetsdagar är något du trivs i samtidigt som du kan behålla fokus på det som är viktigast. Du har en hjälpsam inställning som gör dig till en naturlig lagspelare och ditt personliga engagemang och din vilja att utvecklas driver både dig själv och teamet framåt i alla situationer. Du är en trygg och förtroendeingivande person som har förmågan att skapa goda samarbeten med både kunder och medarbetare. Varm välkommen med din ansökan redan idag! En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Skicka in din ansökan senast den 10 augusti 2025. Under sommaren kan det hända att vi njuter av lite välförtjänt ledighet, vilket innebär att vi kanske inte hinner kika på din ansökan direkt. Urval planeras därför att påbörjas först i augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Bernt Karlsson på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR specialist Jonna Jonsson på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Region Drift och Underhåll består av ca 550 medarbetare och tillhör Affärsområde Anläggning. Regionen arbetar övergripande med hur vi ska bidra till att Peab blir branschens bästa företag kopplat till våra fyra målområden: nöjdaste kunderna, bästa arbetsplatserna, bästa lönsamhet och att vi ska vara ledande inom samhällsansvar. Regionen har stabil position, goda framtidsutsikter och vi arbetar hållbart med miljötänk i fokus. Tillsammans underhåller vi och sköter om Sveriges vägar och anläggningar. Vi på Peab Drift & Underhåll Nord, driftområde Enköping söker en erfaren och driven arbetsledare. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss och få möjlighet att utvecklas själv som ledare och medarbetare? Då är du välkommen att söka tjänsten. Din roll: Som Arbetsledare bistår du Platschefen, planerar, leder och fördelar arbetet. Du ansvarar för delar i projektet, vilket bl.a. innefattar kvalitetssäkring, arbetsmiljö, kundkontakt, ekonomisk uppföljning, planering av personal och maskiner, fakturering samt delaktighet vid budgetarbete. Ditt ledarskap bedrivs både ute i fält samt genom hantering av alla våra digitala system. Våra medarbetare utför drift och underhållsarbete samt anläggningsarbete på det statliga vägnätet exempelvis skyltmontage, räckesmontage, beläggningsarbete, avvattningsarbeten, slåtter och röjning, sandupptagning, TMA-körning och vinterväghållning med mera. Rollen som Arbetsledare innebär att du får känna dig som en bidragande del av samhällsnyttan. Peab-koncernen är även mån om alla sina anställda medarbetare och det är viktigt för oss att du känner dig som en del av gemenskapen i bolaget. Du kommer att ingå i en grupp som har högt i tak och man har roligt tillsammans. För den som vill ges det stor möjlighet att påverka samt även utvecklas. Du får en chef som för ett personligt ledarskap och leder med förtroende och tillit. Han drivs av att utveckla andra och är själv inkluderande och prestigelös. Hos oss får du också möjlighet att utvecklas som medarbetare genom Peabs interna utbildningar riktat till alla våra anställda. Vem du är som person Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Du ser möjligheter och gillar entreprenörskap. Peabs värdegrund JUPPen - jordnära, utvecklande, pålitlig och personlig - är viktig och vi söker dig som personifierar dessa värden. Du kommer att sitta ute på etableringen och vara med där det händer. Som person behöver du vara hjälpsam, ödmjuk, kommunikativ, drivas av att lyckas tillsammans, tycka om att stötta och hjälpa andra. Kvalifikationer: Du bör ha högskoleutbildning inom relevant område och/eller några års dokumenterad erfarenhet som arbetsledare inom branschen. Körkort för personbil är ett krav. Du har god administrativ förmåga och stor erfarenhet av att arbeta med digitala system. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring både vinter och sommar. Urval till tjänsten sker löpande. Vi frågor kontakta rekryterare Linda Hake på [email protected] I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och avböjer oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Svensk Sjöentreprenad AB söker platschef till sin verksamhet i Göteborg. Svensk Sjöentreprenad ( SSE ) är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980-talet. Till vår verksamhet i Göteborg söker vi nu en Projektledare som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt. Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen med din ansökan idag! Om verksamheten Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se Om tjänsten Vi söker Platschef med några års erfarenhet från betong/grundläggning/anläggning eller markverksamhet och som vill leda våra projekt i marin miljö. Den primära uppgiften är att driva våra projekt och leverera detta av hög kvalité till SSE kunder. Som platschef på SSE kommer du att driva hela processen i dina projekt. Rollen som platschef ger dig stora möjligheter att arbeta med olika typer av projekt med varierande inriktning och storlek. Du kommer också in i ett företag som aktivt satsar på att erbjuda medarbetarna utbildning och personlig utveckling. Arbetet är varierande med alltifrån att driva projekt inom renovering och nybyggnation av broar, kajer och sjöledningar till att tillsammans med våra erfarna dykare ta fram kostnadseffektiva lösningar för undervattensarbeten. Som platschef driver du dina projekt tillsammans med arbetsledare. Du driver processen, leder arbetet och har det ekonomiska ansvaret. Vidare kan det vara att ha flera projekt på gång samtidigt. Arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga platschefer. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års erfarenhet i en ledande roll inom anläggning/betong/grundläggning. Meriterande om du har erfarenhet från marin verksamhet. Du är tekniskt kunnig inom anläggning och har god förståelse för projekteringsprocessen. Som person är du tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Vi ser gärna att du har med dig följande: God kunskap av anläggningprojekt. Kunskap i entreprenadjuridik (AMA, AB och ABT) Erfarenhet från projektledning. Du har goda ledaregenskaper Vad kan Svensk Sjöentreprenad erbjuda dig? Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som platschef där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna platschefer som arbetar med liknande utmaningar. Tjänsten är placerad på SSEkontor i Göteborg. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering & Bemanning AB. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, [email protected], 0736-264750. Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv
Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta betydande byggprojekt inom betong- och prefabbyggnation? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i Landskrona. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom stål, betong och prefab Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Oktober Plats: Landskrona Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Är du en erfaren projektledare som vill vara med och leda spännande byggprojekt i framkant? Vi söker nu en engagerad projektledare som vill växa med ett företag som befinner sig i en expansiv fas. Här får du möjlighet att vara en nyckelspelare i utvecklingen av byggprojekt i södra Stockholm och skapa långvariga framgångar tillsammans med ett engagerat team. Vad erbjuder vi? Utvecklingsmöjligheter i ett växande företag Engagerade ledare som prioriterar medarbetarnas utveckling Ett företag i framkant inom byggbranschen En värdegrund där alla anställda blir sedda och värderade för sina kunskaper. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Här får du chansen att utvecklas och växa tillsammans med bolaget, där du kommer att vara en nyckelperson i ett företag som driver många intressanta och utmanande projekt i södra Stockholm.Företaget är beläget i Rönninge, men ditt arbete kommer huvudsakligen att ske ute på projekten i södra Stockholm, med möjlighet till arbete på andra orter vid behov. Mer information om företaget och dess verksamhet ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har en bakgrund inom byggledning, projektledning eller har erfarenhet från liknande roller. Du har stor förståelse för entreprenadjuridik och erfarenhet av att hantera projekt från start till mål. Krav och kvalifikationer:Minst 5 års erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att implementera och följa upp KMA (Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö) Högskole-/universitetsutbildning inom bygg, teknik, ekonomi eller relevant område B-körkort Meriterande: BAS U/P och certifieringar som BAS-U/BAS-P, PMP, PRINCE2, ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 eller motsvarande Flytande svenska och engelska (både i tal och skrift). Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och har ett sinne för detaljer. Du är strukturerad och har god förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Din starka förhandlingsförmåga och intresse för entreprenadjuridik gör att du trivs i rollen som projektledare. Du är också en kommunikatör med ledaregenskaper, och har en vilja att inspirera och leda ditt team mot gemensamma mål. Vad innebär rollen? Som Projektledare kommer du att leda och ansvara för projekt från start till slut, säkerställa att projekten håller budget, tidsramar och kvalitet enligt avtalade villkor. Du kommer att kommunicera med interna och externa intressenter, inklusive hantering av avtal och juridiska frågor. Med arbetsuppgifter som exempelvis inkluderar:Skapa projektplaner, tidslinjer och budgetar Säkerställa att KMA-krav, kalkylunderlag och juridiska aspekter inkluderas i projektets planeringsfas Hantera och tolka entreprenadavtal samt säkerställa att projekten bedrivs enligt avtalsvillkor Implementera och följa upp företagets KMA-policy i alla projekt Fungera som kontaktpunkt mellan olika funktioner och externa parter. Detta är en rekrytering med start omgående. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetskontroll där ekonomisk stabilitet är ett krav samt alkohol- och drogtest. Intresserad? Första intervjuer för tjänsten kommer ske i augusti, vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare Elida Rhodin. Om 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.2Complete Group är Gasellen-vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Vill du arbeta i ett specialistbolag som är ledande inom sin nisch och bidra till att både driva utvecklingen och stärka teamet på plats? Då kan detta vara nästa steg i din karriär. Vad erbjuder vi? Möjligheter till professionell utveckling Engagerade och närvarande ledare Ett företag som ligger i framkant inom avancerade byggmiljöer En företagskultur där varje individ blir sedd, uppskattad och värderad Vi erbjuder dig chansen att kliva in i ett företag i stark tillväxt. Här får du möjlighet att växa tillsammans med organisationen och arbeta i spännande projekt som ställer höga krav på noggrannhet och samordning. Din roll blir central i genomförandet av tekniskt komplexa byggprojekt – ofta i känsliga miljöer som laboratorier och sjukhus. Företaget har sitt kontor i Rönninge, men arbetet sker huvudsakligen ute på byggplatser runt södra Stockholm. Resor till andra orter kan förekomma vid behov. Mer information om verksamheten delar vi gärna med dig vid ett personligt möte. Vem söker vi? Vi söker dig som har god erfarenhet av att leda byggprojekt, gärna inom miljöer med särskilda krav såsom laboratorier eller vårdinrättningar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, men vi ser gärna att du har: Minst 5 års erfarenhet av arbetsledning inom bygg Vana vid att driva flera parallella, tekniskt komplexa projekt Tidigare erfarenhet av byggledning i laboratorie- och/eller sjukhusmiljö God systemvana och trygg med digitala verktyg Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt B-körkort Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom bygg, teknik eller motsvarande Erfarenhet av kalkylering Vi söker en strukturerad och lösningsorienterad ledare som trivs med ansvar och som har ett naturligt driv. Du är kommunikativ och trygg i dialog med både interna team och externa parter, och du motiveras av att skapa resultat. Du har god förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar och håller en hög kvalitet i ditt arbete, även när tempot är högt. Vi tror att du vill vara med långsiktigt och växa med oss. Vad innebär rollen? I rollen som arbetsledare ansvarar du för att samordna, planera och följa upp arbetet i pågående byggprojekt, ofta i känsliga och tekniskt krävande miljöer. Dina huvudsakliga ansvarsområden är: Planering och ledning av dagligt arbete i multidisciplinära projekt Kontinuerlig dialog och samarbete med lagbasar och projektledning Styrning av produktionen – både av egen personal och underentreprenörer Tidsplanering, resursplanering och uppföljning av ekonomi Utförande av egenkontroller samt hantering av eventuella avvikelser Säkerställande av att projekt bedrivs enligt företagets rutiner och målsättningar Aktivt arbete med kvalitet, arbetsmiljö, miljö och säkerhet Ansvar för att gällande säkerhetsföreskrifter efterlevs på arbetsplatsen Du kommer att ha ett nära samarbete med både projektledare och produktionsteamet. Rollen innebär stor variation, där du både får arbeta operativt och bidra till långsiktig utveckling.Arbetstiderna är måndag till fredag kl. 07:00–16:00, 40 timmar per vecka. Möjlighet till övertid finns och ersätts enligt gällande avtal. Detta är en rekrytering för en tillsvidareanställning, med start enligt överenskommelse. I processen ingår bakgrundskontroll som omfattar utdrag från offentligt brottsregister samt kontroll av ekonomisk stabilitet. Alkohol- och drogtest genomförs också innan anställning. Är du intresserad? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elida Rhodin.
Vi söker nu en arbetsledare till Stockholms Norrort som vill vara del av en positiv och engagerad arbetsgrupp. Om tjänsten Som arbetsledare kommer du att bistå platschefen, planera leda och fördela arbetet gentemot våra yrkesarbetare. Du ansvarar för ett projekt i Stockholms innerstad, vilket bland annat innefattar kvalitetssäkring, kundkontakt, planering av personal och maskiner, fakturering samt delaktighet vid budget. Projekten innebär drift och skötsel av grönområden i privat och offentlig förvaltning. Arbetsuppgifterna är bland annat skötsel av grönytor, lekplatsbesiktning, underhållsarbete, reparationer, tillsyn och vinterunderhåll. I tjänsten ingår även jourhållning. Våra uppdrag kan vara mycket varierade och omväxlande. Kravprofil Vi söker dig som har utbildning som landskapsingenjör, trädgårdstekniker eller motsvarande. Vidare ser vi att du även har minst fem års erfarenhet som arbetsledare inom trädgård. Du har god datorvana och B-körkort. Om dig Som person har du ett engagemang utöver det vanliga och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du trivs med att planera och organisera ditt arbete, tycker om problemlösning och har lätt för att prioritera och fatta beslut. Kontakt Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Bergström, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Fast anställning, 6 mån provanställning tillämpas. Arbetsort: Stockholm Urval till tjänsten sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 97 jobb