Arbetsledare, anläggning

Sök bland 96 lediga jobb som Arbetsledare, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Anläggare/markarbetare Stockholm

ExpanderaMera söker erfarna markarbetare / mark - och anläggning. ExpanderaMera har ett stort antal kunder som ständigt söker efter drivna markarbetare. Bland våra kunder återfinns många av de ledande mark - och anläggningsföretagen i Sverige. Vi erbjuder ett givande och utmanande arbetsklimat med goda möjligheter till personlig utveckling. Som markarbetare hos oss får du möjligt att prova på alla olika typer av arbeten inom mark- och anläggning. Arbetsuppgifterna varierar mellan grundläggning, rörläggning, schaktarbete, stensättning m.m. På just detta projekt kommer du att arbeta med rörläggning. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete med mark. Som person är du självgående, ansvarstagande och handlingskraftig, samt har en god förmåga att samarbeta med andra. Meriterande: yrkesbevis, maskinförarbevis samt arbete på väg. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Det går även bra att mejla till [email protected] Glöm inte att bifoga referenser i din ansökan. Märk din ansökan med: Anläggare Stockholm Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Arbetsledare inom skador till Sandströms Center Spånga

Sandströms Center är en rikstäckande fullservicekedja för fordon inom yrkestrafiken i Sverige. Nu söker de en Arbetsledare till skadeavdelningen i Spånga. Vill du komma till en arbetsplats med hög kompetens, flexibilitet och där man värderar personlig utveckling högt så tveka inte att skicka in din ansökan! Om företaget Sandströms Center är ett familjeägt bolag med ca 100 personer anställda nationellt och med en omsättning på runt 200 miljoner. Bolaget är privatägt vilket borgar för långsiktighet och ett stort engagemang. De erbjuder tjänster som minimerar stillestånd och ger förutsättningar till ökad lönsamhet. Allt sker med fokus på kundens förutsättningar genom flexibilitet och hög kvalité. Teamet arbetar tillsammans mot gemensamma mål och hjälper varandra. Vardagen präglas av ett högt tempo och många skratt. Så här beskriver en av arbetsledarna hos dem arbetet: "På Sandströms Center är ingen dag den andra lik och man lär sig hela tiden nya saker och utvecklas i sitt arbete. Det är trevlig och familjär stämning och man värnar om alla medarbetare." Om rollen Rollen är en direktrekrytering där du blir anställd av företaget. Arbetet kommer att inledas med en introduktion av tidigare innehavare av rollen som går vidare internt inom bolaget. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat: • Fördela och planera arbetet bland skadeteknikerna samt arbetsleda • Dialog med kunder och försäkringsbolag • Skapa kalkyler, beställa delar, skapa arbetsorders samt fakturera På Sandströms Center erbjuds du en tjänst med frihet under ansvar där möjligheterna till att utvecklas personligen och påverka produktionen finns. De värnar om alla sina medarbetare, arbetsmiljön och kompetensnivån för att på så sätt säkra sin fortsatta expansion och kunna erbjuda personalen bästa möjliga villkor samt utvecklingsmöjligheter. Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet från operativt arbete inom skadereparationer från fordonsbranschen • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kommer ske på båda språken för att kommunicera med teamet • Har goda datorkunskaper och goda kunskaper i Outlook, Excel och Teams Tidigare erfarenhet av att arbetsleda är meriterande.  I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Förutom att vi ser att du är en positiv person med en can-do inställning tror vi även att du är: • Ansvarstagande • Strukturerad • Effektiv • Kommunikativ Information om tjänsten Start: Enligt överenskommelse, men så snart som möjligt Omfattning: Heltid, arbetstider 7-16, arbetet sker på plats. Ort: Spånga, Stockholm Kontaktperson: Paula Rosén, [email protected] Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

18 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Administrativ arbetsledare, Gata-/Parkdrift i Upplands Väsby Kommun

Vi söker nu en administrativ arbetsledare för vår Gata/Park-drift i Upplands Väsby kommun. Vill du vara med och göra vår kommun bättre genom förstklassig service? Är du dessutom en strukturerad och lösningsorienterad person som värdesätter gott samarbete? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Läs mer om vad vi kan erbjuda dig och om tjänsten nedan. Vi erbjuder dig Vi är stolta över gata/park-driftens medarbetare som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi är ett positivt och handlingskraftigt gäng som drivs av att leverera en förstklassig service till våra medborgare och besökare i kommunen. Nu kan just du få en spännande möjlighet till att vara med och göra vår kommun ännu bättre. Du erbjuds ett varierande och fritt arbete där du har möjlighet att arbeta både inomhus och utomhus. Du får tillgång till dom verktyg arbetet kräver och möjlighet till utbildning för att utöka eller upprätthålla din kompetens. Om oss Vi på gata/park-driften, som tillhör kommunens kontor för samhällsbyggnad, arbetar med kommunens allmänna platsmark. Vi arbetar med allt från grått till grönt, från asfalt till fina blomsterplanteringar. Vårt uppdrag är att se till att vi har en trygg och vacker miljö i kommunen, på den allmänna platsmarken och på kommunens förskolor, skolor och äldreboenden. Idag består gruppen av 15 personer. I gruppen finns både anläggningsarbetare och parkarbetare med olika specialistkunskap. Om tjänsten Tjänsten som administrativ arbetsledare innefattar alla inom branschen förekommande arbetsuppgifter. Som administrativ arbetsledare kommer du att planera, organisera och delta det dagliga servicearbetet, följa upp kvalitet och resultat samt ständigt utveckla alla led i serviceprocessen för att öka kundnöjdhet och lönsamhet. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är: Hantera fakturor (steg 1 attest samt fakturering) samt ta emot beställningar/projekt och hantera dessa (Raindance). Hantera felanmälan i kommunens felanmälansystem, ta fram statistik, samt ha kontakt med medborgare och servicecenter (Artvise). Leverera statistik och resultat gällande bl.a. felanmälan, avtalsfrågor, m.m. Genomföra utredningar vid avtalsfrågor och investeringar Vara driftens representant vid slutbesiktningar, trygghetsfrågor, m.m. Att ha kontakt med entreprenörer och leverantörer Vara delaktig i medarbetarfrågor såsom schemaplanering, semestersättning, beredskapsplanering, m.m. Vara delaktig i planeringsarbetet inför vinterväghållningen (framtagande av snöröjningsunderlag, schemasättning, beredskap, m.m.) Beredskap kan ingå i tjänsten. Är du den vi söker? Vi söker dig som har: Erfarenhet av administrativ roll i operativ miljö Erfarenhet av arbete i Artvise eller likvärdigt felanmälansystem Erfarenhet av arbete i Raindance eller likvärdigt ekonomisystem God kunskap i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) God datorvana B körkort Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete inom drift i kommunal regi Erfarenhet av Teams Utbildning i Arbete-på-väg Som person är du: Strukturerad Relationsskapande Lösningsorienterad Som person är du strukturerad genom att du bland annat du har ett system som du jobbar efter. Där information och uppgifter sorteras, för att du ska få en så bra överblick över ditt arbete som möjligt och inte riskera att missa några viktiga detaljer. Vidare är du relationsskapande genom du har en medvetenhet om hur du fungerar i relation till andra, hur du agerar i olika situationer, dina utvecklingsområden, tillgångar och resurser. Din förmåga att ta ansvar för ditt eget beteende och agera utifrån hur det påverkar omgivningen. Du är även lösningsorienterad, vilket för oss innebär att du inte ser problem som problem, utan som en resurs till att finna lösningen. Målbilden blir positiv och man kan diskutera lösningar istället för problemorsakerna. Varmt välkommen med din ansökan! Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Projektledare Berg & Anläggning

Beskrivning av uppdraget För tunnelbanan till Älvsjö som genomförs i avd Väst har beslut fattats om att genomföra tunneldrivningen med TBM-teknik och segmentbyggd vattentät betonginklädnad. Vidare har beslut fattats om att i så stor utsträckning som möjligt genomföra bygget av stationerna genom att dessa sprängs ut från markytan genom det permanenta hisschaktet. Arbete med systemhandlingar och upphandlingsstrategier pågår.   En organisation för genomförandet ska tillsättas och projektet söker nu en projektledare för det fortsatta arbetet med att planera och genomföra berg och anläggningsarbeten för stationer. Arbete med upphandlingsstrategier pågår och ett eller flera vertikala schakt, mellanplan och plattformsrum kan i slutändan också ingå i ansvarsområdet för projektledaren. Byggstart planeras från senhösten 2025 beroende på entreprenad.  Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak, men inte begränsat till: Följa upp och säkerställa att delegerade arbetsuppgifter avseende byggherreansvaret genomförs samt att rapportering till Projektchef Berg och Anläggning sker löpande enligt rutiner Delta och bidra med erfarenhet och kompetens vid framtagande av förfrågningsunderlag och i förekommande fall bygghandlingar. Delta och bidra med erfarenhet och kompetens under upphandlingsskedet, från tidpunkt för annonsering av förfrågningsunderlaget fram till signering av kontrakt. Detta arbete genomförs i nära samarbete med förvaltningens upphandlingsenhet. Verka för att entreprenaden genomförs med god samverkan med entreprenör  Se till att entreprenadens produktionstidplan revideras enligt gällande rutiner. Styra genomförandet mot fastställd budget, tidsplan och omfattning Leda byggledningsorganisationens arbete inom tilldelat ansvarsområde Rapportera till Projektchef Berg och Anläggning avseende entreprenadernas status avseende TKI (tid, kostnad och innehåll) Granska förfrågningsunderlag Säkerställa att reviderade bygghandlingar under byggskedet granskas Vara riskägare för tilldelade risker inom projektledarens ansvarsområde samt vidta åtgärder för att minimera att riskerna faller ut Svara för god samordning med angränsande entreprenader Svara för teknisk, ekonomisk och tidsmässig uppföljning och kontroll av entreprenader Följa upp att entreprenaden genomförs enligt gällande miljödom och miljölagstiftning Leda bygg- och ekonomimöten Se till att alla besiktningar utförs Svara för att slutrapporter upprättas samt att slutdokumentation och relationshandlingar erhålls och arkiveras enligt gällande rutiner och instruktioner Medverka till att skapa bra relationer med omgivningen (sakägare och andra interna och externa intressenter)  Skallkrav: Civil- eller högskoleingenjör alternativt eftergymnasialutbildning (inriktning bygg, ekonomi eller motsvarande kompetens) Dokumenterad erfarenhet inom berg- och anläggningsverksamhet (minst 12 års erfarenhet) Dokumenterad erfarenhet som projektledare (alternativt delprojektledare) med ett övergripande ansvar att leda, styra och följa upp kontrakt (ekonomi, tider, m m) i bergentreprenader under jord (tunnlar, bergrum, etc) (minst 9 år) Dokumenterad bred kunskap och förståelse av genomförande av entreprenader där standardavtalen AB/ABT använts (minst 5 st entreprenader) Meriterande: Dokumenterad erfarenhet (kalkyl, planering, genomförande) av projekt innehållande produktionsmetoder med borra/spräng för utförande av vertikala schakt i berg (schaktdjup >25 m) (minst 2 entreprenader) Dokumenterad erfarenhet av projektledning (styrning och uppföljning) av stora berg- och anläggningsentreprenader med delegerat resultatansvar för kontraktsummor > 500 MSEK (minst 3 st entreprenader) Omfattning: Tjänsten påbörjas så snart som möjligt, dock senast 2024-08-19. Avtalet gäller till 2029-11-30 med option att förlänga avtalet årsvis. Uppdraget bedöms vara en heltidstjänst och målet är att konsulten arbetar i snitt 40 tim per vecka. För att uppnå detta ska konsulten i möjligaste mån utnyttja lugnare perioder för att kompensera arbete under mer intensiva perioder. Detta sker genom kompledighet (timme för timme). Semester ska i första hand tas ut under byggsemestern vecka 28-31 alternativt i nära anslutning till dessa veckor. Semester kan även i mån av tid planeras in runt jul och nyår (vecka 52 (53) och 1). Längre sammanhängande semester längre än 1 vecka under övriga delar av året ska anmälas till Projektchef Berg och Anläggning i god tid (min 2 månader) och därefter godkännas av Projektchef Berg och Anläggning innan semester planeras in.    Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

17 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Arbetsledare till STH Spår och Entreprenad AB (betong klass 1)

OBS! Vi tar endast emot ansökningar via ansökningslänken och kan inte garantera att vi läser din ansökan om du skickar den på mejl. STH Spår och Entreprenad AB grundades år 2015 ett starkt entreprenadfokus. Sedan ett år tillbaka är bolaget en del av Nordisk Bergteknik, men fortsätter att driva verksamheten med samma anda och nu med ännu större resurser. Vi arbetar medjärnvägsprojekt och underhåll. Just nu växer bolaget och vi vill öka vår arbetsstyrka på anläggningssidan då vi har tagit oss an långa avtal gällande underhåll och service på betongstrukturer runt järnvägen. Du kommer att ingå i ett team med mångårig erfarenhet inom betonggjutning och reparationer på järnvägen. På STH värdesätter vi kamratskap, trygghet och eget ansvar. Ansvarsområden och arbetsuppgifter:Du kommer bl.a. att vara ansvarig för att planera och genomföra arbetsuppgifter, enligt Betong klass 1, inom betongarbete på järnväg. Det inkluderar att titta och räkna på jobb, planera jobben med rätt temperaturer, mängder och tider samt säkerställa bärighet och toleransnivåer. Du kommer arbeta administrativt på kontoret samt vara ute på plats och arbetsleda och ta hand om personalen. Dessutom ingår miljödokumentation, planering av underlag för egenkontroller och att se till att arbetarna har med sig rätt kontrollformulär ut. Krav: 3-5 års erfarenhet som betongarbete med yrkesbevis, gärna på järnväg. Ledarerfarenhet eller förmåga att leda och motivera arbetslag. Betongklass 1. B körkort. Svenska i tal och skrift enligt säkerhetskrav från Trafikverket. God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta effektivt med olika teammedlemmar. Vi söker dig som: Är driven och trivs med att ha ansvar för att leda och koordinera arbetsuppgifter. Har god förmåga att fatta beslut och lösa problem under tidspress samtidigt som du prioriterar säkerheten och säkerställer att arbetet utförs enligt högsta standard. Ärflexibel, driven och har hög kvalitetsmedvetenhet eftersom vi är utför ett arbete som är viktigt för Sveriges infrastruktur. Övrigt: Start: OmgåendeArbetstider: Måndag till fredag, 07:00 till 16:00. Obekväma arbetstider och resor är vanliga.Placering: Kontoret i Tumba / ute på plats där uppdrag finnsAnställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställningAnsökan: Skicka din ansökan här! Rekryteringengörs i samarbete med Tillväxt Botkyrka.Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

17 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Site Supervisor

The Site supervisor is to effectively ensure that all site activities are conducted safety and efficiently, consistent with company procedures, good practice and statutory legislation. Key Objectives: To assist the site management in all aspects of the following items, but not limited to: SHE – Safety, Health and Environment Programme Plant Labour Quality On time project delivery through personnel management In all activities, ensure compliance with the Company Operating Procedures, Company Quality Assurance Procedures, Statutory Safety Legislation, good practice and our contractual terms To read and understand the Company's site specific safety method statement and risk assessments and to and to ensure that its provisions are being effectively carried Ensure all labour is adequately trained for the task and liaise with the SHE team Ensure RAMS / task briefings / lift plans / permit systems are in place and being worked to by operatives with particular emphasis being on the implementation of the necessary measures. To ensure that all accidents, incidents and near misses are reported no matter how minor they are Ensure plant, equipment and PPE are being provided, maintained and utilized as appropriate and in line with company procedures Ensure all employees are being put to work safely and carry out regular reviews of task management Manage and monitor the progress of the site activities and take action to ensure progressive deadlines are met in accordance with the programme Monitor labour levels and engineering resource each task and keep to an effective and efficient level, liaising closely with the site Ensure records are being kept and issued to the site management team for all VO/NCR Drive and deliver continual improvement on site Support the management team with management of specialist subcontractors g. decker's, painters, welders. Ensure the site management team are kept informed f all day to day site issues and progress – Photo's to be taken on a regular basis To ensure that any areas of the site in which the Company employees operate are suitably segregated and are maintained to ensure their safety and prevent trespass by other trades, the general public or visitors Ensure that all site safety (File 3) and quality files (Bolt checks/Seversafe ) are complete and kept up to date. Provide support to the site management team and attend site meeting when requested / Ensure records are kept to protect the companies interests e. piece counts, crane use / down time, delays, VO work. Comply with the Temporary Works procedure To ensure inspections of machinery, equipment and structures are being carried out regularly and to ensure that any defects discovered are remedied promptly To ensure delivery / collection forms are completed for all deliveries / collections of plant from site and that accompanying photos are taken and issued to the site Ensure relevant site paperwork is complete and issued on a weekly basis to include – daily diaries and crane allocation Ensure that all hire equipment is stored safety and off hired in a timely To liaise between the site management team and foremen to ensure material deliveries are ordered to maximize efficiency Carry out regular compliance checks on the use of Donseed system by Carry out other reasonable duties as required by your Immediate supervisor or manager

17 april 2024
Sista ansökan:
27 april 2024
Projektledare Berg & Anläggning

Erfaren Projektledare - Berg & Anläggning för konsultuppdrag sökes till kund i Stockholm Region Stockholm, i samarbete med fyra kommuner och staten, driver en omfattande utbyggnad av tunnelbanan och nya bostäder enligt Stockholmsförhandlingen från 2013. Förvaltningen för utbyggd tunnelbana ansvarar för flera stora projekt, inklusive tunnelbanans expansion till Nacka, söderort, Barkarby, Arenastaden och Högdalen. I den efterföljande Sverigeförhandlingen avtalades om utbyggnad av ny tunnelbana mellan Fridhemsplan och Älvsjö.  Beskrivning av uppdraget: För att fortsätta arbetet med att planera och genomföra berg- och anläggningsarbeten för tunnelbanestationer eftersökes nu en erfaren projektledare. I detta uppdrag blir Projektledaren ansvarig för att säkerställa att arbetsuppgifter delegeras och utförs enligt byggherreansvaret, samt att rapportera till Projektchefen för Berg- och Anläggning. Projektledarens ansvarsområden inkluderar att delta i framtagandet av förfrågningsunderlag, upphandlingsskedet, och att säkerställa att entreprenaden genomförs enligt fastställd budget, tidsplan och omfattning. Tjänsten innebär att leda byggledningsorganisationens arbete, granska bygghandlingar, vara riskägare för tilldelade risker inom projektledarens ansvarsområde samt vidta åtgärder för att minimera att riskerna faller ut samt säkerställa efterlevnad av miljölagstiftning och miljödomar. Uppdraget påbörjas snarast möjligt men senast 19 augusti och förväntas pågå till hösten 2030. Detta gäller ett konsultuppdrag med start omgående och tillsvidare. Du kommer bli anställd hos oss på A-Talent Tech och bli uthyrd till kund. Anställningsformen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Du har samma fördelar hos A-Talent Tech som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som pension (med möjlighet till extra flexpension), friskvårdsbidrag, försäkringar och rabatt på träningskort. Arbetsuppgifter: Följa upp och säkerställa delegerade arbetsuppgifter Delta i framtagandet av förfrågningsunderlag och bygghandlingar Bidra under upphandlingsskedet Verka för god samverkan med entreprenörer Styra genomförandet mot fastställda mål Leda byggledningsorganisationen Rapportera status till Projektchefen för Berg- och Anläggning Granska förfrågningsunderlag och reviderade bygghandlingar Hantera tilldelade risker och åtgärder för att minimera dem Samordna med angränsande entreprenader Följa upp efterlevnad av miljölagstiftning Leda möten och säkerställa besiktningar Upprätta slutrapporter och slutdokumentation Skapa goda relationer med omgivningen och intressenter Kvalifikationer: Relevant utbildning och erfarenhet inom bygg- och anläggningsområdet Erfarenhet av projektledning inom stora infrastrukturprojekt God förmåga att kommunicera och samarbeta med olika intressenter Erfarenhet av att arbeta med entreprenadavtal och upphandlingar Kunskap om miljölagstiftning och miljökrav inom byggsektorn Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ Om A-talent A-Talent Tech arbetar nischat med rekrytering och konsultuthyrning av teknisk kompetens. Våra rekryteringsspecialister har god teknisk förståelse och tillsammans med experter inom executive search hittar och rekryterar vi även de mest svårfunna kompetenserna till er organisation. Vi är en del av A-Talent Group, en koncern med specialistföretag inom kompetensförsörjning. Tycker du att det låter intressant och vill veta mer så tveka inte utan skicka in din ansökan eller kontakta Johanna Nilsson vid frågor eller funderingar - [email protected] Vi behandlar ansökningar och tillsättningar löpande, så vänta inte med din ansökan. Skicka din ansökan senast 26 april 2024.

17 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Senior arbetsledare mot betong till iTSBY Infrakonsulter!

Nu söker iTSBY dig som vill ha en betydande roll inom framtida armerings- och betongprojekt i såväl stora som små entreprenader. Söker du ett arbete med en varierad vardag, stimulerande arbetsuppgifter och stort eget ansvar? Har du erfarenhet från betongentreprenad och vill ta nästa steg i karriären? Då har vi tjänsten för dig! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med iTSBY Infrakonsulter en arbetsledare inom betongentreprenad. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos iTSBY. Tjänsten innehåller resor till stor del och därför är geografisk placering mindre viktig. Nuvarande projekt är i Stockholm men bor du utanför och ställer dig positivt inför att resa i tjänsten är boendeort flexibel. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och iTSBYs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • Interna utbildningar kopplade till din roll • Friskvårdsbidrag • Möjligheter till karriärutveckling Som medarbetare hos iTSBY blir du del av ett framåtlutande företag som jobbar proaktivt för att ligga i framkant och skapa goda utvecklingsmöjligheter för dig. Arbetsuppgifter I rollen som arbetsledare erbjuds du en utvecklande vardag där ingen dag är den andra lik. I rollen är du med och driver projekt från planering till slutproduktion, där du bland annat ansvarar för och ser till att information, material och resurser finns på plats för att hålla deadline. Vidare har du löpande kontakt med kunder för att skapa nya och bibehålla goda samarbeten. Du kommer också: • Bidra i arbetslaget för att säkerställa att montagen görs på rätt sätt och att slutkunden blir nöjd. • Rapporterar till projektchef och har kontaktytor internt såväl som med myndigheter, leverantörer, underentreprenörer och konsulter. • Ditt fokus är att arbetsleda projekt inom betongentreprenad från start till slut, vilket innebär att dagarna består av många kontaktytor och olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som Har en bakgrund inom betongarbeten och erfarenhet mot arbetsledning. Du är van att driva och arbetsleda projekt, med en bakgrund av kundkontakt. Du har ett konsultativt och pedagogiskt förhållningsätt. Vidare har du en god förmåga att utveckla och bygga affärsrelationer samt trivs i rollen som bryggan mellan verksamhet och kund där du är en nyckelspelare för att få samarbetet att flyta på och hålla tidsplaner. Krav för tjänsten är goda kunskaper i svenska och engelska, B-körkort samt betong klass II, gärna klass I. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Resande/Stockholm URVAL: Sker löpande KONTAKT: Emelie Steen Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Senior arbetsledare mot betong till iTSBY Infrakonsulter!

Nu söker iTSBY dig som vill ha en betydande roll inom framtida armerings- och betongprojekt i såväl stora som små entreprenader. Söker du ett arbete med en varierad vardag, stimulerande arbetsuppgifter och stort eget ansvar? Har du erfarenhet från betongentreprenad och vill ta nästa steg i karriären? Då har vi tjänsten för dig! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med iTSBY Infrakonsulter en arbetsledare inom betongentreprenad. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos iTSBY. Tjänsten innehåller resor till stor del och därför är geografisk placering mindre viktig. Nuvarande projekt är i Stockholm men bor du utanför och ställer dig positivt inför att resa i tjänsten är boendeort flexibel. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och iTSBYs önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • Interna utbildningar kopplade till din roll • Friskvårdsbidrag • Möjligheter till karriärutveckling Som medarbetare hos iTSBY blir du del av ett framåtlutande företag som jobbar proaktivt för att ligga i framkant och skapa goda utvecklingsmöjligheter för dig. Arbetsuppgifter I rollen som arbetsledare erbjuds du en utvecklande vardag där ingen dag är den andra lik. I rollen är du med och driver projekt från planering till slutproduktion, där du bland annat ansvarar för och ser till att information, material och resurser finns på plats för att hålla deadline. Vidare har du löpande kontakt med kunder för att skapa nya och bibehålla goda samarbeten. Du kommer också: • Bidra i arbetslaget för att säkerställa att montagen görs på rätt sätt och att slutkunden blir nöjd. • Rapporterar till projektchef och har kontaktytor internt såväl som med myndigheter, leverantörer, underentreprenörer och konsulter. • Ditt fokus är att arbetsleda projekt inom betongentreprenad från start till slut, vilket innebär att dagarna består av många kontaktytor och olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som Har en bakgrund inom betongarbeten och erfarenhet mot arbetsledning. Du är van att driva och arbetsleda projekt, med en bakgrund av kundkontakt. Du har ett konsultativt och pedagogiskt förhållningsätt. Vidare har du en god förmåga att utveckla och bygga affärsrelationer samt trivs i rollen som bryggan mellan verksamhet och kund där du är en nyckelspelare för att få samarbetet att flyta på och hålla tidsplaner. Krav för tjänsten är goda kunskaper i svenska och engelska, B-körkort samt betong klass II, gärna klass I. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Resande/Stockholm URVAL: Sker löpande KONTAKT: Emelie Steen Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Site Manager

The Site Manager is to effectively manage the site-based activities of allocated contracts safely and efficiently, within budget and to schedule, consistent with Company Procedures, good practice and Statutory Legislation and to our contractual obligations. Key Objectives: Assist the Project Team in the management of the contract in all aspects of the following items, but not limited to: SHE – Safety, Health and Environment Budget Programme Client Expectations Quality Plant Management Labour Control On time project delivery through personnel management Liaise with the Project Team to review and understand the Site Programme and Phasing including any site specific constraints. Ensure all labour is adequately trained for the task and liaise with the SHE team for any necessary advice or To ensure that prior to starting work, the Principal Contractor has supplied and signed a Safe Site Certification Sheet (Ground pressure document). Ensure the Project Team approval is sought prior to changing any aspect of labour / plant / specialist packages when the project is live on Provide support to Project Team at meetings as requested To read and understand the Company's site, specific safety method, statement and risk assessments, and to ensure that its provisions are being effectively carried To ensure that all employees and Company sub-contract employees attend the Principal Contractor's Site Ensure all site operatives receive the Severfield In all activities, ensure compliance with the Company Operating Procedures, Company Quality Assurance Procedures, Statutory Safety Legislation, good practice and our contractual Manage and monitor the progress of the site activities and take action to ensure progressive deadlines are met in accordance with the programme requirements Ensure all works under Severfield control in particular - steel erecting, welding, decking, precast concrete, paint touch up etc. are controlled and monitored on a daily Review labour levels on an ongoing basis and keep to an effective and efficient Review engineering resource on an ongoing basis and keep to an effective and efficient level. Ensure RAMS / task briefings / lift plans / permit systems are in place and being worked to by operatives with particular emphasis being on the implementation of the necessary control measures. Drive and deliver continual improvement on site with a strong focus on Support the project Team in a management of specialist subcontractors g. painters, decker's, mobile crane etc Ensure plant, equipment and PPE are being provided, maintained and utilised as appropriate and in line with company procedures and current Keep records as required to protect the company's Ensure all correspondence is kept as per the company's Comply with the Temporary Works procedure which may include acting as Temporary Works Coordinator / Supervisor To ensure that any areas of the site in which the Company employees operate are suitably segregated using barriers and signage and are maintained to ensure their safety and prevent trespass by other trades, the general public or Ensure relevant site paperwork is complete and issued on a weekly basis to include – plant and labour return sheets, daily diaries and crane allocation Ensure site shift patterns and working hours, as agreed with the project team, are adhered Ensure compliance with Donseed system and those time sheets submitted for both subcontractors and direct staff matches Donseed Ensure that all hire equipment is stored safety and off hired in a timely Calling off deliveries as required – Ensure sensible levels of stock in accordance with build requirements and including bolts checks and recording of deliveries. Ensure adequate site management, supervision and labour cover in times of holiday, training and unexpected

16 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024