Arbetsledare, anläggning
Sök bland 66 lediga jobb som Arbetsledare, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du jobba internationellt men trivs bättre på hemmaplan? Nu finns en möjlighet som arbetsledare till vårt projekt med produktionsplats Almedal, E05 Korsvägen och som är en deletapp av västlänken i centrala Göteborg. Deletapp Korsvägen är cirka 3,2 kilometer lång tågtunnel och sträcker sig från Landala, via Korsvägen och Örgryte/Jakobsdal för att sedan ansluta i Almedal till befintliga spår. Det här är rollen för dig som trivs med att arbeta i produktion, du får möjlighet att vara med och bidra med din kompetens under genomförandet. Låter det som du? Då är det här du ska jobba! Ett unikt once in a lifetime projekt, Sveriges största pågående anläggningsprojekt. Rollen som arbetsledare Som Arbetsledare har du ett självständigt och omväxlande arbete med stort eget ansvar. I samarbete med platschef och blockchef planerar och leder du projekten framåt, följer upp tidplaner, fördelar resurser och ser till att vi håller vad vi lovar. Du medverkar aktivt till projektets tekniska och ekonomiska genomförande samt leder och fördelar det löpande arbetet. Du deltar vid framtagande av tidplaner, stämmer av egna aktiviteter och utför arbetsberedningar tillsammans med andra medarbetare i teamet. Arbetet kommer att ske på Almedal, i del Örgrytetunneln, en utav våra arbetsplatser inom etapp E05 Korsvägen. Din profil Vi söker dig som har en byggteknisk utbildning från en universitets-, högskole- eller YH utbildning med minst 5–6 års erfarenhet av liknande arbete alternativt flerårig praktisk erfarenhet som Arbetsledare inom markarbeten, väg- och anläggning. Meriterande om du har arbetat med stora projekt tidigare. För att vara framgångsrik i rollen som Arbetsledare ser vi att du är en affärsmässig lagspelare som drivs av att skapa goda resultat. Som person är du positiv, ansvarsfull, ordningsam och brinner för ditt arbete ute i produktionen samtidigt trivs du med det administrativa arbete som ingår i rollen. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, engagemang samt drivkraft. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. B-körkort är ett krav för tjänsten. Om projekt E05 Korsvägen Du kommer att bli en del av vårt projekt E05 Korsvägen, som är en deletapp av Västlänken i centrala Göteborg. Vi går in i nya spännande faser på flera produktionsplatser i projektet där din första placering kommer vara på produktionsplats Almedal där stora arbeten inom mark, grundläggning och betong pågår. NCC har tillsammans med ett tyskt bolag, Wayss & Freytag, bildat en Joint Venture som kallas WLC – West Link Contractors. Projektet är ett samverkansprojekt där vi arbetar nära vår kund och involverar många yrkesgrupper. För att citera vår projektchef; ”Detta är ett once in a lifetime projekt. Att bygga Korsvägen är ett unikt projekt i Sverige som görs i Göteborgs innerstad där vi möts av alla utmaningar som man kan stöta på i ett projekt på relativt kort tid som är miljömässigt rätt, hållbart och viktigt för Göteborgs framtid”. Vi erbjuder Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Det är bidragande anledningar till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en stor variation av arbetsplatser där du möter olika typer av utmaningar. Vi erbjuder dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. Vi erbjuder bland annat försäkringar, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på projekt E05 Korsvägen start enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Kontakta gärna HR Specialist, Victoria Reeve 0790–787939 för ytterligare information. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 17 december 2023. Välkommen med din ansökan! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor! På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det gäller våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i nära samarbete mellan våra medarbetare, partners och kunder. Hos oss är du en betydande medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för oss att forma en bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur som bygger på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och olika bakgrunder gör skillnad. NCC - ett av Nordens ledande företag. Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Är du passionerad om att kontinuerligt utveckla dig själv och inspirera ditt team till att göra detsamma? Då har du hamnat på rätt ställe! Vi letar just nu efter en arbetsledare för en auktoriserad märkesverkstad i Södertälje! Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos kunden Vad erbjuder företaget? - Möjlighet till karriär inom företaget - En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. - Kollektivavtal - Och mycket mer! Dina framtida ansvarsområden kommer att inkludera: Effektiv planering och fördelning av arbetsuppgifter för våra mekaniker. Att vara en inspirerande ledare som ger stöd, motivation och möjligheter till utveckling för vårt team av mekaniker. Att upprätthålla daglig kommunikation med våra nybilssäljare, främst via chatt, men också genom mejl och telefon. Noggrann kontroll av arbetsordrar genom olika produktionssteg, inklusive granskning, korrigering och behövliga ändringar Ansvar för fakturahantering, hantering av reklamationer, skadebesiktning, tidshantering för mekanikerna, hantering av åtgärder och garantier, samt skapande av arbetsordrar. Aktiv samverkan med externa leverantörer Samarbeta med övriga arbetsledare för att utveckla och implementera pågående projekt Vi befinner oss i en spännande expansionsfas och letar efter dig med följande egenskaper: En problemlösare som är redo att ta ansvar. En strukturerad person som kan hantera flera uppgifter samtidigt med lugn och organisering. Starka ledaregenskaper. Driven att uppnå utmaningar och mål. Vidare visar du driv och passion genom att göra det lilla extra, vara modig och prova nya vägar. Ansökan Denna rekrytering är ett samarbete med Fordonsakademin Sverige AB och vi hanterar ansökningar löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura men du anställs direkt hos Veidekke. Tjänsten, som inom Veidekke kallas HMS-ledare, är en central roll i Region Anläggning Öst där du kommer ingå i regionens verksamhetsutvecklingsgrupp. Ett kompetent team om totalt fem personer som alla arbetar inom olika specialistroller med fokus att stötta mark och anläggningsverksamheten i Stockholm/Uppsala. Om företaget: Veidekke är inget vanligt byggföretag. Visserligen bygger de allt från broar och bostäder, vägar och tunnlar, men det är deras syn på människor som är annorlunda. Veidekke är en idé om hur människor tillsammans kan skapa goda resultat. De tror på involverande krafter och kollektiv intelligens – att olika kompetenser och infallsvinklar ger ett bättre slutresultat. Därför är mångfald en tillgång. De driver ett omfattande genus- och mångfaldsarbete för att skapa en än mer inkluderande arbetsmiljö och kultur som tar tillvara på människors olikheter. De bygger med hjärtat. Veidekke är Skandinaviens fjärde största bygg- och anläggningsföretag med en total omsättning på ca 39 mdr NOK. I Sverige har de ca 2 200 anställda och en omsättning på ca 12,8 mdr SEK (2022). Arbetsuppgifter: HMS-ledare hos Veidekke är en bred roll som fokuserar på att säkerställa och stötta verksamheten så att arbetet kring frågor inom hälsa-, arbetsmiljö– och säkerhetsfrågor genomförs enligt regelverk och Veidekkes högt ställda förväntningar. Du stöttar och coachar både projektteam och ledare för att säkerställa arbetet med HMS på såväl kort som lång sikt. Du kommer att vara ansvarig för att hålla dig uppdaterad inom arbetsmiljölagstiftning, sammanställa och hantera händelserapportering samt leda HMS-arbetet på ett strategiskt plan. I rollen arbetar du verksamhetsnära och med ett coachande förhållningssätt synliggör du projektens ansvar kring HMS-områdena samtidigt som du stöttar verksamheten operativt i den mån det behövs. Du agerar därmed som ett filter mellan regelverk och verksamheten, med målsättningen att stötta på ett effektivt sätt. Tillsammans med härliga kollegor kommer du genom nätverkande att ta fram handlingsplaner för HMS arbetet i regionen. Du kommer även att ansvara för att hålla vissa utbildningar i regionen. - Säkerställa efterlevnad av lagar och regler på respektive projekt - Riskhantering kring områdena hälsa, säkerhet och arbetsmiljö - Utveckla och implementera riktlinjer - Incidenthantering och hantera rapporter om olyckor, tillbud eller andra händelser - Coachning och stöd gentemot medarbetare och ledare - Utbilda och öka medvetenhet kring arbetsmiljöfrågor - Samarbete och rapportering mellan olika avdelningar och ledare inom organisationen Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: - Arbetslivserfarenhet från operativt arbetsmiljöarbete - Mycket goda kunskaper inom arbetsmiljölagstiftning - Kunskap om och erfarenhet av krishantering - Körkort och tillgång till bil - Meriterande med relevant eftergymnasial utbildning samt erfarenhet specifikt från bygg- och anläggningsbranschen För att lyckas i rollen tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, följer upp att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du har en god analytisk förmåga, vilket innebär att du kan se det större perspektivet samtidigt som du kan se vikten av detaljer i arbetet. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och är skicklig på att anpassa din kommunikation och formulera dig på ett pedagogiskt sätt för att få fram ditt budskap oavsett vem din mottagare är. Din styrka ligger i att hjälpa andra och du trivs i en stöttande roll där du får använda ditt coachande förhållningssätt för verksamhetens utveckling. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Söker du ett arbete inom mark och anläggning som erbjuder en varierad vardag och medför ett stort eget ansvar är detta jobb för dig! Hos iTSBY får du arbeta med växlande arbetsuppgifter samt vara med och ha en betydande roll inom deras framtida infraprojekt, där stora utvecklingsmöjligheter erbjuds. iTSBY söker nu en erfaren entreprenadingenjör till deras nya projekt i Stockholm - Känner du dig manad? Information om tjänsten: Professionals nord söker i samarbete med iTSBY Infrakonsulter en Entreprenadingenjör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och sedan anställs direkt till iTSBY. iTSBY Infrakonsulter har ett tätt samarbete med de stora entreprenader, där man kommer arbeta som konsult mot varierade och stora projekt som drar igång efter årsskiftet! Arbetsuppgifter I rollen som entreprenadingenjör erbjuds du en utvecklande vardag där ingen dag är den andra lik. Ditt fokus kommer ligga vid att arbeta i flera infraprojekt där du är involverad i hela processen från planering och anbud till färdigställt projekt! I denna roll är du verkligen en central spelare i projekten och har möjlighet att påverka arbetet i stor utsträckning när det kommer till kunddialoger, rutiner, arbetsmiljö och budget. Vi söker dig som: • Har minst två års erfarenhet inom liknande roll • Tidigare erfarenhet och förståelse av anbud, projektering, ekonomisk uppföljning och produktionsmetoder • God kunskaper inom svenska och engelska både i tal och skrift • B-körkort. Meriterande är om du inne har eftergymnasial utbildning inom en byggteknisk inriktning! För att trivas i rollen som entreprenadingenjör tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande! Du är en lagspelare som drivs av att verka som bryggan mellan verksamhet och kund! Du tycker också att det är spännande att utveckla och bygga affärsrelationer. Vi tror även att du är flexibel inför förändrade förutsättningar i arbetet och räds inte av att ta initiativ för att driva arbetet framåt! Du erbjuds: • Interna utbildningar kopplade till din roll. • Stora möjligheter till vidare karriärsutveckling inom företaget. • Möjlighet att arbeta med de senaste projekten för att utveckla Stockholms samhällsbyggnad! START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Stockholm URVAL: Sker löpande KONTAKT: Filippa Furugren Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Söker du ett arbete inom mark och anläggning som erbjuder en varierad vardag och medför ett stort eget ansvar är detta jobb för dig! Hos iTSBY får du arbeta med växlande arbetsuppgifter samt vara med och ha en betydande roll inom deras framtida anläggningsprojekt, där stora utvecklingsmöjligheter erbjuds. iTSBY söker nu en arbetsledare/platschef till deras nya tunnelprojekt i Stockholm - Känner du dig manad? Information om tjänsten: Professionals nord söker i samarbete med iTSBY Infrakonsulter en Projektledare inom Mark och Anläggning. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals nord och sedan anställs direkt till iTSBY. iTSBY Infrakonsulter har ett tätt samarbete med de stora entreprenader, där man kommer arbeta som konsult mot varierade och stora projekt som drar igång efter årsskiftet! Arbetsuppgifter I rollen som byggprojektledare erbjuds du en utvecklande vardag där ingen dag är den andra lik. Ditt fokus är att driva projekt inom mark och anläggning från start till slut, vilket innebär bland annat: • Att hålla löpande kontakt med kunder och montörer för att säkerställa kvalitet i leveransen • Ansvara för planering så att information, material och resurser finns på plats för att hålla projektets deadline • Rapportering till avdelningschef samt kontakt både internt och med myndigheter, leverantörer, underentreprenörer och konsulter Vissa dagar spenderas på kontoret på byggarbetsplatsen med beställningar och vissa dagar är ute på fält för löpande besiktning och planering. Arbetet består till stor del av att skapa nya kontakter och relationer där du tillsammans med kollegor arbetar för att driva projektet framåt. Vi söker dig som: • Innehar en eftergymnasial utbildning med inriktning mark och anläggning eller inom annat relevant område • Har någon form av erfarenhet inom arbetsledning och/eller byggledning • God kunskaper inom svenska och engelska både i tal och skrift • B-körkort. För att trivas i rollen som arbetsledare tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande! Du är en lagspelare som drivs av att verka som bryggan mellan verksamhet och kund! Du tycker också att det är spännande att utveckla och bygga affärsrelationer. Vi tror även att du är flexibel inför förändrade förutsättningar i arbetet och räds inte av att ta initiativ för att driva arbetet framåt! Du erbjuds: • Interna utbildningar kopplade till din roll. • Stora möjligheter till vidare karriärsutveckling inom företaget. • Möjlighet att arbeta med de senaste projekten för att utveckla Stockholms samhällsbyggnad! START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Stockholm URVAL: Sker löpande KONTAKT: Filippa Furugren Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi. I Produktionsgruppen erbjuds du en möjlighet att ingå i en värderingsstyrd anläggningsorganisation och dess fortsatta satsning på att ta sig an flera projekt, där du med stor frihet får arbeta med att driva arbetet framåt. Vi söker efter en kreativ och nytänkande och driven Arbetsledare som tillsammans med oss bidrar till att skapa en levande, trygg och sammanhållen stad med liv och rörelse i alla stadsdelar. Vi är cirka 20 personer i vår enhet bestående av grupperna; Kalkyl och Entreprenad samt Produktion. Med fokus på Respekt, Engagemang, Kvalité och Omtanke (R.E.K.O), arbetar vi såväl strategiskt och operativt med utveckling, planering samt utförande. Vi är övertygade att trivsel och arbetsglädje ger ökad personlig initiativförmåga och yrkesskicklighet. Som Arbetsledare är du genomförandeansvarig med planering samt produktion för stadens reinvesteringsprojekt. Dina arbetsuppgifter består av leda och kvalitetssäkra produktionen i tilldelade projekt med våra anläggare, samt maskinister i mark- och anläggningsprojekt med ett positivt ledarskap. Du arbetar med att säkerställa att projekt drivs framåt i enlighet med uppsatta tidsplaner och mål, planera inköp och beställningar, upprätthålla kontakt med, projektledare och leverantörer, samordna resurssättningen av personal och underentreprenörer tillsammans med övriga kollegor. Med ett "hela staden perspektiv" bidrar du till att stärka Sundbyberg Stads varumärke samt arbetar aktivt för att skapa goda förutsättningar för att nå vår vision 2030. (Läs gärna mer om vår vision på www.sundbyberg.se) Du ska ha minst 7 års erfarenhet inom anläggningsbranschen med dokumenterad erfarenhet av arbetsledning och har relevant byggteknisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig. Bas U-P AMA anläggning Officepaketet (word, excel) Arbete på väg 1.1-2.2 Entreprenadjuridik Vidare vill vi att du har god yrkesetik samt verkar för god arbetsmiljö och säkerhet på arbetsplatsen. Som person är du öppen och kreativ samt har förmågan att uppnå resultat via medarbetare. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och värderingar. B- körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska i tal som skrift. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 31 Januari men vänta inte, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post
Är du passionerad om att kontinuerligt utveckla dig själv och inspirera ditt team till att göra detsamma? Då har du hamnat på rätt ställe! Vi letar just nu efter en arbetsledare för en auktoriserad märkesverkstad i Södertälje! Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos kunden Vad erbjuder företaget? - Möjlighet till karriär inom företaget - En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. - Kollektivavtal - Och mycket mer! Dina framtida ansvarsområden kommer att inkludera: Effektiv planering och fördelning av arbetsuppgifter för våra mekaniker. Att vara en inspirerande ledare som ger stöd, motivation och möjligheter till utveckling för vårt team av mekaniker. Att upprätthålla daglig kommunikation med våra nybilssäljare, främst via chatt, men också genom mejl och telefon. Noggrann kontroll av arbetsordrar genom olika produktionssteg, inklusive granskning, korrigering och behövliga ändringar Ansvar för fakturahantering, hantering av reklamationer, skadebesiktning, tidshantering för mekanikerna, hantering av åtgärder och garantier, samt skapande av arbetsordrar. Aktiv samverkan med externa leverantörer Samarbeta med övriga arbetsledare för att utveckla och implementera pågående projekt Vi befinner oss i en spännande expansionsfas och letar efter dig med följande egenskaper: En problemlösare som är redo att ta ansvar. En strukturerad person som kan hantera flera uppgifter samtidigt med lugn och organisering. Starka ledaregenskaper. Driven att uppnå utmaningar och mål. Vidare visar du driv och passion genom att göra det lilla extra, vara modig och prova nya vägar. Ansökan Denna rekrytering är ett samarbete med Fordonsakademin Sverige AB och vi hanterar ansökningar löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!
Kreate Sverige AB expanderar och söker Platschefer, Kalkylator, Järnvägare och Arbetsledare/ Projektingenjörer. Kreate Sverige är ett dotterbolag till finsk Kreate Group Oyj. Vi sysselsätter ca 60 personer i Sverige och omsätter >250 miljoner 2023. Strategin är expansiv och vi söker personal för fortsätt tillväxt. Vi utför berg-, betong och markarbeten och jobbar båda som underleverantör till dom stora byggbolagen, som gör projekt direkt mot slutkunden. Våra kunder är bland annat Skanska, NCC, Implenia, Strabag, Hochtief, Trafikverket med flera. Vi söker för tillfället: Platschefer Med några års erfarenhet av att ansvara för produktion och ekonomi i byggprojekt. Erfarenhet inom berg och/eller betong är meriterande men viktigast för oss är att Du är framåt, vetgirig och pålitlig. Kalkylator/ Kalkylschef Med några års erfarenhet av kalkyl inom anläggning. Du ska kunna självständigt ta fram kostnadskalkyler och budget, samt tillsammans med arbetsområdescheferna utveckla kalkylfunktioner och så småningom leda kalkylavdelning. Järnvägare Vi jobbar i järnvägsmiljö men söker egen kompetens inom säkerhets- och skyddsplanering samt kontaktnät inom järnväg. Är du erfaren inom järnväg och vill lära Dig mera om berg och betong så är Du välkommen att höra av Dig. Arbetsledare/projektingenjör Nyexaminerade eller med erfarenhet till våra projekt inom StorStockholm och StorGöteborg. Som Arbetsledare/Projektingenjör ansvarar Du för daglig ledning och administration av arbetet vi utför – se till att resurser används effektivt samt att vi uppfyller krav gällande dokumentation och rapportering. Vi söker självgående personer med hög arbetsmoral. Vi utbildar Er i teknik samt erbjuder spännande resa i expanderande verksamhet. Ansökningar och frågor till [email protected] Vi tillsätter platserna allt eftersom vi hittar rätta personer.
Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom vägserviceområdet. Vi letar nu efter en arbetsledare som vill vara en del av vårt mycket intressanta och utvecklande bolag, där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen. Rollen hos oss Nu behöver vi förstärka vår närvaro i Helsingborg och söker dig som vill jobba tillsammans med oss i ett piggt och framgångsrikt team med planering, arbetsledning, fakturering och uppföljning av alla vanligt förekommande arbeten inom anläggning samt vägunderhåll såsom barmarksunderhåll och vinterväghållning av vägnätet. I arbetsledarrollen ingår också en hel del kundkontakter. I tjänsten ingår beredskap, vilket bland annat innebär ansvar för väderbevakning och styrning/dialog med underentreprenörer samt att vara behjälplig vid eventuella trafikolyckor. Vi är en mansdominerad arbetsplats och ser gärna kvinnliga sökanden. Dina erfarenheter Vi söker dig med minst gymnasieutbildning med inriktning Bygg & Anläggning eller annan relevant kompetens inom anläggningsarbete, VA arbeten, trafikanordningar och/eller drift- och vägunderhållsarbete. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, liksom B-körkort. Dina egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror du är en engagerad problemlösare som kan jobba självständigt, är välorganiserad och tar egna initiativ. Du är en lagspelare med ledaregenskaper som uppnår bra resultat tillsammans med andra och hanterar att jobba under tidspress i kortare perioder. Arbetet innebär stor variation av arbetsuppgifter. Du arbetsleder gruppen genom dialoger och involvering - tillsammans ser ni möjligheter och lösningar. Du är bekväm att arbeta med uppföljning och dokumentation och förstår vikten av ordning och reda. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder en arbetsplats med en stark framåtanda. Att se framåt, tänka utanför boxen och vara villiga att förnya oss är en självklarhet. Hos oss är personalen vårt företag och genom deras kompetens säkerställer vi en god framtid för Terranor. Vår kultur präglas av en gemenskap där teamet och teamkänsla är en avgörande faktor för att vi ska nå framgång. Vår ambition är att du ska komma till en arbetsplats där du känner glädje, utvecklas och trivs. Anställningsvillkor 100% tillsvidareanställning enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Placeringsort Helsingborg. Kontaktpersoner Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Area Manager Anders Magnusson på tel. 079 072 83 24 Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30/12 Vi ser fram emot din ansökan!
Jobba hos oss Stiftelsen Jamtli, Jämtlands läns museum, kan beskrivas som tre museer på en plats. Här finns friluftsmuseet med djur, kulturhistoriska hus och jordbruk, länsmuseets kulturhistoriska utställningar och Nationalmuseum Jamtli, som drivs i samverkan med Nationalmuseum i Stockholm. Jamtli har nära 100 medarbetare och bedriver en bred museal verksamhet med samlingsförvaltning, konst- och kulturarvspedagogiska program, arkeologiskt och byggnadsantikvariskt arbete i hela Jämtlands län, utställningar och evenemangsdagar. Här finns också butik, kafé och ett vandrarhem. Särskilt sommartid är Jamtli en välbesökt turistattraktion i Östersund. Arbetande förman 100% till avdelningen Fastighetsförvaltning och Jordbruk. Tjänsten ingår i verksamhetsområdet utemiljö och drift. Som arbetande förman arbetsleder du avdelningens fastighetsskötare och handleder praktikanter, säsongsanställda och andra tillfälliga resurser. Arbetande förman samarbetar nära avdelningens verksamhetsområde historiska jordbruket, trädgård samt övriga avdelningar på Jamtli. Arbetande förman har delegerat arbetsmiljöansvar. Tjänstens praktiska moment är bl.a. trädgårdsarbete (under ledning av trädgårdsmästare), gräsklippning, snöröjning, mindre snickeriarbeten, planering av och arbete inför och efter Jamtlis olika evenemang, transporter, förebyggande underhåll av fastigheter, lättare VVS-arbeten. Den arbetande förmannen ingå som resurs i Jamtlis historiska jordbruk och dess besättning av lantrasdjur en del av Jamtlis levande samlingar. Vem är du? Du har hög social kompetens, sinne för organisation samt planering. För att lyckas i rollen som arbetande förman är de personliga egenskaperna mycket viktiga. Samarbete mellan olika sektioner/avdelningar är en stor del av verksamheten varför det krävs lyhördhet och god förmåga till samverkan. Andra viktiga egenskaper är noggrannhet samt sinne för planering och dokumentation. Krav och kvalifikationer I rollen som arbetande förman för verksamhetsområdet utemiljö och drift krävs: Erfarenhet av att arbetsleda i liknande organisation och verksamhet samt erforderlig kunskap om myndighetskrav och lagkrav för verksamheten (fastighet och förvaltning). Vana av att hantera maskiner, såsom redskapsbärare/traktorer, gräsklippare, röjsåg/motorsåg och andra handredskap för arbetets behov. God datorvana (exempelvis systemspecifika applikationer). Erfarenhet av att hantera löpande ärenden såsom felanmälan, checklistor för rondering, SBA m.m. Erfarenhet av att arbeta med något eller några av förekommande digitala fastighetsverktyg (Jamtli har valt DeDu). Vana av att arbeta i Officepaketet. Meriterande är branschspecifika utbildningar och certifikat, till exempel behörighet för hjullastare, arbetsplattformar, heta arbeten mm. B-körkort (högre behörighet är meriterande). Du bör behärska det svenska språket flytande i tal och skrift, samt engelska ”hyggligt” i tal och skrift. Sista ansökningsdag 22 december 2023. Välkommen med din ansökan som skall innehålla CV och personligt brev, ansökan skickas till [email protected] Ytterligare information om tjänsten lämnas av: Carin Andersson tf avdelningschef, [email protected], 063-14 01 85 Pernilla Bäckström, HR-chef, [email protected], 063-15 01 16. Facklig företrädare: Kommunal, Krister Lundström, [email protected], 063-15 01 39 Inför rekryteringsarbetet har Stiftelsen Jamtli tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Visar 1 till 10 av 66 jobb