Arbetsledare, anläggning
Sök bland 106 lediga jobb som Arbetsledare, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi två arbetsledare till division Industri och vår beläggningsverksamhet i Göteborg. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.Det fortsätter gå bra för oss på Svevia asfalt i Väst och inför hösten 2024 stårvi med en stabil orderstock med beläggningsjobb att utföra. Vi behöver därför rekrytera ytterligaretvå arbetsledare som kan starta under hösten. Ditt uppdrag som arbetsledareSom arbetsledare hos och planerar och driver du den dagliga produktionen tillsammans med din Platschef. Du har en viktig roll där du står med ena foten ute i produktion, och i den andra foten inne på kontoret där du planerar, följer upp och stöttar i redovisning och fakturering av utförda jobb. Denna roll passar därför dig som vill ha en varierad roll med inslag av både "ute och inne" arbete.Som arbetsledare är det viktigt att du är både synlig och tillgänglig. Dagliga kontakter med till exempel kunder, underentreprenörer och medarbetare ingår som en naturlig del i arbetet. Mer konkret jobbar du som arbetsledaremed: daglig arbetsledning av ditt arbetslag (du förbereder inför ett uppdrag, är med ute och startar upp och instruerar laget och följer upp när läggningen och jobbet är klart) samordning av resurser såsom TA och skyltning, fräsning, beställning av asfaltsmassa, åkare och vägmarkering. planering och upprättande av tidplaner för de närmaste veckornas jobb. uppföljning av projekt så att leveransen uppnår rätt kvalité inom rätt tid och budget. tillsammans med Platschefen säkerställer ni en god arbetsmiljö ochatt arbetet utförs på ett säkert sätt. Alla medarbetare hos oss har en individuell utvecklingsplan, och det finns många goda exempel på personer hos oss som utvecklats från yrkesmedarbetare, till arbetsledare för att sedan bli Platschef. Din ambition och vilja är det som avgör hur din utvecklingsresa kommer se ut hos oss på Svevia beläggning. Vem är du?Vi tror rollen som Arbetsledarepassar dig som har 2-5års erfarenhetav att arbeta med asfalt och nu vill ta nästa steg i din utveckling. Vi ser positivt på om du provat på rollen som lagbas eller samordnande beläggningsarbetare. Du utgår från vår etablering på Grimboåsen i Göteborg och har Västra Götalandsregionen som din geografi.Vi sitter i ljusa och trivsamma kontorslokaler som både yrkesmedarbetare och tjänstemän utgår ifrån. Vi har även en egen verkstad på plats.Då vi har vägen som arbetsplats är B-körkort ett krav och för denna tjänst finns ett erbjudande om bruksbil eller personalbil.Då verksamheten är säsongsbetonad utförs merparten av vårt arbete under april-december månad och till viss del på obekväma arbetstider såsom kvällar och nätter.Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om 6 månader. En del av något större Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige. Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg. Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer samt referenstagning. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 13/10. Urval görs löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Malin Stenberg, 0730889413 [email protected]ör frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.
Vi erbjuder ett företag där projektet och entreprenörskapet står i fokus. Att arbeta som arbetsledare hos oss passar dig som vill arbeta i anläggningsprojekt tillsammans med de bästa kollegorna. Linccon driver infrastrukturprojekt i Sverige. Vi är duktiga och målmedvetna på det vi valt att fokusera på vilket ger dig möjlighet att både växa och byta spår i karriären. Med en växande orderstock 2024/2025 fortsätter vi vår tillväxtresa och söker därmed fler medarbetare med erfarenhet! I dina arbetsuppgifter bygger du och dina kollegor komplexa betongkonstruktioner. Du kommer att arbeta och rapportera direkt under vår platschef med placering i Mälardalen. Du erbjuds Som arbetsledare erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt. Bygga nätverk med branschens ledande aktörer. Stor frihet under eget ansvar. Arbetsuppgifter Ansvara för varierande anläggningsprojekt samt drift. Rapportering. Uppföljning. Kommunicera. Vi söker dig som Har tidigare erfarenhet av betong. Är flexibel och van att hantera flera uppgifter samtidigt som du är bestämt och målinriktad. Har framåtanda i att lyckas i dina projekt. Hanterar olika typer av personligheter pedagogiskt och tydligt. Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska då arbetet sker på båda språk. Som person är du: Självgående Initiativtagande Kommunikativ Övrig information Start: Omgående Tillgång till egen bil (under provanställning) Omfattning: Heltid Placering: Eskilstuna
Vi söker en engagerad arbetsledare till vår kundsanläggning i Skogås. Har du ett intresse för att leda ett team och förmågan att skapa en effektiv och trivsamarbetsmiljö? Då är du den vi letar efter! Arbetsuppgifter: Företaget specialiserar sig på miljövänlig avveckling av uttjänt IT-utrustning, så som telefoner och datorer, antingen via mekanisk destruktion eller mjukvaruradering.Om du brinner för både ledarskap och praktiskt arbete inom teknik kan detta jobb vara för dig!Dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att leda och fördela arbetet samt ansvara för produktionen inom anläggningen. Du kommer att säkerställa att produktionsmålen uppnås, arbeta nära dina kollegor för att skapa en säker och effektiv arbetsmiljö samt övervaka och förbättra produktionsprocesser. Samtidigt som du stöttar teamet ser vi även att du trivs med att vara hands-on i den dagliga driften. Egenskaper: För att lyckas i rollen som arbetsledare är det viktigt att du är beslutsam, strukturerad och har förmågan att skapa goda relationer på arbetsplatsen. Du är en naturlig ledare, har god kommunikationsförmåga och erfarenhet av att leda ett team.Vidare ser vi att du som söker ärmiljömedveten och har ett intresse för teknik. Vi ser att du som söker: Har tidigare erfarenhet av en ledande roll Har mycket goda kunskaper isvenska, både i tal och skrift Hargoda kunskaper i engelska, både i taloch skrift Har ettB-körkort Det är meriterande om du: Har ett truckkort Har erfarenhet inom liknande branscher Vad kan Rekryteringsgruppen erbjuda dig som anställd? Vi tar hand om dig som anställd och erbjuder alla våra medarbetare trygga anställningsförhållanden med marknadsmässiga löner, tjänstepension, semester- och övertidsersättning samt försäkringar enligt kollektivavtal. Anställning: Heltid, måndag-fredag Lön: Fast lön enligt överenskommelse Tillträde: Omgående Om Rekryteringsgruppen: Rekryteringsgruppen är ett auktoriserat bemanningsföretag som fokuserar på bemanning inom lager & industri, transport, service & butik samtkontor. Vi strävar efter att matcha rätt kompetens med rätt position hos våra kunder. Läs mer om oss på vår hemsida www.rekryteringsgruppen.com Är du personen vi söker? Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag! Sökord: teamleader, arbetsledare, förman, produktionsledare, elavfall, återvinning, IT
Har du erfarenhet av att driva mark- och anläggningsprojekt och vill bli en del av ett expanderande företag med tydliga mål och visioner? Då kan detta vara rollen för dig, sök redan idag! Kundär ett stabilt och växande mark- och anläggningsbolag med lång erfarenhet i branschen. De utför de flesta typer av anläggningsprojekt åt både offentliga och kommersiella uppdragsgivare. Ofta handlar det om utbyggnad av vatten-, avlopps- och vägnät eller grundläggning av en ny byggnad.Bolaget är en del av en större koncern med verksamhet inom mark- och anläggning samt infrastruktur. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänstenSom Platschef har du ett omväxlande och utmanande arbete där du, tillsammans med produktionen, driver projekt från start till slut. Du kommer arbeta med olika typer av projekt, med varierande inriktning och storlek, i Gävleområdet. Beroende på storlek kommer du att driva ett eller flera projekt parallellt. Exempel på ansvarsområden: Arbetsberedning Budget Systematiskt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete. Tids- & leveransplaner Projektekonomi Planering av personal Lönsamhet Du erbjuds En familjär företagskultur men samtidigt en del av något större genom att bolaget är en del av en stark koncern. Korta beslutsvägar som ger dig möjlighet att kunna påverka och utvecklas. Möjlighet att arbeta i en spännande roll där du kommer vara spindeln i nätet. Möjlighet till utveckling inom företaget och koncernen. Vi söker dig som Har arbetat under ett antal år inom mark- och anläggning med erfarenhet av rollen som Platschef, alternativt en Arbetsledare som är redo för nästa kliv i karriären. Har stor erfarenhet av att jobba med de ekonomiska frågorna rörande projekten och som känner sig trygg med att ansvara för projektens ekonomi, resultat och lönsamhet. Erfarenhet av AMA och MER. Som person är du administrativ och har god ekonomisk förståelse. Du är van vid att hantera personal, underentreprenörer och beställare. Talar och skriver flytande svenska samt innehar B-körkort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Gävle Eventuella frågor besvaras av rekryterare Louise Erixon:[email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.
Vi söker en erfaren och kommunikativ arbetsledare till vår kund i Stockholm som verkar inom logistikbranschen. Vi söker dig som är serviceminded, coachande och ansvarsfull samt älskar att arbeta med ständiga förbättringar. Arbetsbeskrivning I din roll som arbetsledare så kommer du att leda ett team med medarbetare och säkerställa att den dagliga driften utförs på ett optimalt sätt hos företagets kunder. Du kommer att planera, vara delaktig samt följa upp den dagliga driften tillsammans med teamet. Du leder ditt team med servicepersonal och kommer att ansvara för; Fördela personalstyrkan mellan enheter för att den dagliga driften ska fungera optimalt. Vara delaktig i planeringsarbetet mellan olika enheter och vara involverad i budgetarbetet. Delaktig i förbättringsarbetet kring logistiken. Avropa hämtning av material från underentreprenörer och tillgodose resurser inom företaget vid behov. Signera mottagande av gods för kunds räkning. Bistå med nycklar, koder och system inom ditt ansvarsområde. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifter enligt givna instruktioner och hantera processer inom materialhantering och servicearbete. Leda och fördela det dagliga arbetet. Säkerställa och följa upp att det dagliga arbetet utförs enligt avtal. Följa upp att verksamheten följer ingångna avtal och kundleveranser utförs enligt överenskommelse. Kontrollera och attestera leverantörsfakturor. Felanmäla maskiner och utrustning till leverantör. Delta i kundmöten inom ditt ansvarsområde. Tidrapportering. Vara delaktig i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Delaktig i förbättringsarbetet med andra arbetsledare. Introduktion för nyanställda. Rapportera till regionchef Arbeta med måluppfyllnad och KPI:er. Kompetenskrav: Dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Gymnasial utbildning eller motsvarande. Truck-och körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Relevanta kunskaper i Office 365 och systemvana. Tjänsten är en direktrekrytering till kund, vilket innebär att vi sköter hela rekryteringsprocessen och du blir sedan anställd direkt hos kund. Du ansöker på www.yourstaff.se. Vi arbetar löpande med intervjuer och urval därför kan tjänsten komma att bli tillsatt innan slutdatum om vi matchat rätt kandidat. Observera att vi inte tar emot ansökningar eller CV via mail. Välkommen in med din ansökan redan idag! Om Yourstaff Yourstaff är ett kompetensföretag med en kärnverksamhet inom produktion, logistik och industri. Vi är specialister med 40 års samlad erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att vara en trygg rekryteringspartner som får företag och medarbetare att växa genom rätt matchning. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden genom att ta tillvara på talanger och all kompetens på marknaden. På Yourstaff tror vi på mångfald, inkludering och välmående. Våra ledord är tillit, hjärta och långsiktighet som genomsyrar vår verksamhet. Yourstaff är din trygga rekryteringspartner som satsar på rätt matchning och ser medarbetare som hjärtat i verksamheten. Avdelning: Logistik Jobb Typ: Heltid Plats: Stockholm City
Vi söker dig som är driven och handlingskraftig Projektchef/Platschef som kan stärka upp vårt team ytterligare. Hos oss blir du en del av en väl fungerande verksamhet och har en mycket viktig och central roll i våra projekt. Du rapporterar till VD/Arbetschef. Du kommer att utgå från Karlstad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du leder och fördelar arbetet, ansvarar för produktionen ute på arbetsplatsen. Du har erfarenhet av att leda andra och trivs med att vara en ledare. Arbetar löpande med kundkontakter, räknar på mindre anbud och deltar i inköpsprocessen. Ekonomiskt ansvar för dina projekt, uppföljning av ekonomin och prognosarbete. Bedriver verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och eftersträvar alltid nöjd kund, lönsamhet, produktivitet, hållbar utveckling, kvalitet, god fysisk och psykosocial arbetsmiljö samt säkerhet. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst fem års erfarenhet från mark och anläggningsprojekt. Mycket meriterande om du har någon typ av ledarerfarenhet. Du har en god förståelse för projektekonomi, deltar i kalkyl och prognosarbetet. Du kan grunderna i entreprenadjuridik. Du har god datorvana. Som person tror vi att dina styrkor ligger i att vara relationsbyggande och resultatdriven. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären. Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga. Sten & Vägarbeten AB, med 70 års erfarenhet ingår i Svea H Koncernen. Vi utför heltäckande tjänster inom mark och anläggning och jobbar brett mot olika kundkategorier. Vi är ISO certifierade till Kvalitet-Miljö-Arbetsmiljö och vår ambition är att växa och ta marknadsdelar inom närområdet Värmland med intilliggande Län
Grundläggning hör till Region Special som är en av Skanska Sveriges regioner inom området Väg och Anläggning. Vi är specialister inom områdena grundläggning, schakt och transport samt losshållning. Vår verksamhet kännetecknas av komplexa projekt, avancerad problemlösning samt stora maskiner. Vi hjälper våra kunder med stödkonstruktioner, sponter, borrade pålar, grundförstärkning och betongpålning. Genom åren har vi lagt grunder till allt från kilometerlånga broar som binder ihop nationer, till moderna hus där människor kan leva gott. Vi har byggt hamnar där fartyg kan lossa sin last och stabiliserat kajer så att nya stadsdelar kan växa fram. Du är en lagspelare som älskar utmaningar Som arbetsledare på Grundläggning ansvarar du för att styra och leda den dagliga produktionen i projektet. Du kommer även ha täta kontakter med underentreprenörer, våra beställare och leverantörer och förväntas ha en teknisk kompetens avseende grundläggningstekniker, metodval och geotekniska frågor. I rollens uppgifter ingår bland annat att - styra och leda den dagliga produktionen i projektet utifrån uppsatt budget och mot överenskomna mål - samordna och planera produktion med fokus på produktivitet, arbetsmiljö, kvalité, lönsamhet och hållbarhet - leda och styra det dagliga arbetet Denna tjänst tillhör Distrikt Syd. Vi utgår organisatoriskt från Göteborg men har verksamhet över ett stort geografiskt område från Värmland/Östergötland i norr och söderöver. Arbete på traktamente är förekommande. Du är engagerad, lösningsorienterad och har bra prioriteringsförmåga För att trivas hos oss är det viktigt att du är intresserad av geoteknik och får energi av att lösa tekniska problem som uppstår under arbetets gång. Du ska helt enkelt tycka om att hantera det oförutsedda. Tycker du dessutom om att arbeta med stora maskiner så är detta stället för dig. Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att arbeta som arbetsledare i grundläggningsprojekt eller projekt inom väg och anläggning. Du har även relevant utbildning för tjänsten. Har du vana av att leda flera mindre projekt parallellt är det meriterande men inte ett krav. Då en stor del av arbetet består av att samordna och planera utgår vi från att du är en strukturerad person som tycker om att finna de rätta lösningarna i projekten. Det är viktigt att du som ledare är engagerad och har förmågan att se och ta tillvara på den yrkeserfarenhet som finns hos dina medarbetare och kan motivera dem att nå gemensamma mål. B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten. Vi vill lära känna dig! Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 20 september. Har du frågor är du välkommen att kontakta Jacob Jahrl, distriktschef Grundläggning Syd 010-449 41 05 eller Karin Scarlini, HR-partner 010-448 25 76. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
WorkNordic söker nu efter Arbetsledare med erfarenhet inom mark- och anläggning. Med anledning av vår kunds expanderande verksamhet behöver de nu förstärka personalstyrkan med ytterligare Arbetsledare. Vår kund grundades år 2005 och har sedan dess vuxit till ett miljardbolag. Företaget arbetar för närvarande med ett omfattande projekt där dem bygger serverhallar med komplett infrastruktur med VA/Media, vägar, grundläggning av byggnad, finplanering samt dagvattenåtgärder. Arbetsrollen: I rollen som Arbetsledare kommer du att leda, driva och fördela arbetet i mindre arbetslag på befintliga och nya projekt. Med tiden kan ditt ansvar komma att växa med större arbetslag som du ansvarar för. Du kommer även jobba med viss projektdokumentation som ÄTA, avstämningar, beställning av materiel, ekonomisk uppföljning mm. Resor förekommer i tjänsten. Kvalifikationer: *Vi söker dig som har en bakgrund inom mark, anläggning eller bygg *Du bör ha minst två års erfarenhet i en ledande roll inom anläggningsarbete *Du har tidigare erfarenhet som arbetsledare *Du har tidigare erfarenhet av viss byggdokumentation *Du behärskar engelska väl i tal och skrift B-körkort är inget krav, men mycket meriterande för tjänsten. Vi erbjuder: *Mycket goda anställningsvillkor *Reseersättning *Traktamente *Boende *Stora utvecklingsmöjligheter Arbetsort: Eskilstuna Tillträde: Omgående eller enligt ök Omfattning: Heltid, tillsvidare Är du den drivna, noggranna och logiskt tänkande personen vi söker? Ta chansen att utvecklas och bidra till framgångsrika projekt i en framgångsrik organisation. Skicka din ansökan till WorkNordic redan idag! Om WorkNordic: Sedan starten 2008 har vi hjälp arbetsgivare inom bygg- och anläggningssektorn att lösa sitt personalbehov. Vi arbetar med branschens bästa medarbetare och är rikstäckande, med nöjda kunder, goda referenser och eftertraktade konsulter. Är det något vi verkligen uppskattar så är det att placera rätt person till rätt plats. Att vara den bästa arbetsgivaren och samarbetspartnern är vår största målsättning. En win-win-win.
Örebro kommun, avfallsverksamheten, erbjuder kommunens invånare och företag en god service och möjlighet att sortera och återvinna sitt avfall. Om du vill medverka till att fortsätta utveckla denna verksamhet för våra medborgare ska du söka tjänsten som arbetsledare för återvinningsstationer (ÅVS) samt för återvinningscentraler (ÅVC) på Örebro kommun. Om tjänsten Vi kan erbjuda dig en självständig roll med stort ansvar för eget initiativ och i nära relation till övriga medarbetare. I tjänsten är det viktigt att kunna förstå behov kopplat till målsättningar som kommer från ledningsgruppen och därtill anpassa arbetssätt för att både kvalitativt och effektivt nå uppsatta mål. I rollen ingår också att aktivt medverka i det systematiska arbetsmiljöarbetet i nära samarbete med ansvarig Gruppchef. På Teknik- och serviceförvaltningen eftersträvar vi ett aktivt medarbetarskap vilket innebär att du tar ansvar för helheten, arbetar i team och engagerat bidrar till att utveckla ditt och kollegornas samarbete. I rollen som arbetsledare inom Avfallsverksamheten kommer du att bli en del av ett team på ÅVC och ÅVS bestående av en gruppchef och ytterligare en arbetsledare. Exempel på arbetsuppgifter: Ditt främsta ansvarsområde är arbetsuppgifter kopplade till driften av ÅVS:er vilket i huvudsak innebär översyn och underhållsplan för anläggningarna, kontakt med entreprenörer för tömningar, samordning av städning samt att lösa arbetsmiljöärenden ihop med våra upphandlade entreprenörer. Exempel på arbetsuppgifter är: • rondering av återvinningsstationer • arbete med underhållsplaner • hantera containerparken inklusive avveckling och inköp • ärendehantering gällande klagomål, städning och tömning • entreprenörsuppföljning och samordning av de entreprenörer som skall tömma och transportera avfallet • samordning av städning av alla ÅVS:er Arbetsuppgifter kopplade till driften av våra fem ÅVC:er blir huvudsakligen att samarbeta med nuvarande arbetsledare och gruppchef. Exempel på arbetsuppgifter: • informera och instruera medarbetare samt svara för den dagliga arbetsledningen • leda och fördela det operativa arbetet i samsyn med gruppchef och i samarbete med medarbetare • kunskap om gällande lagar, riktlinjer, policys och bevaka att de följs • kontakt med andra enheter inom Örebro kommun (t.ex. Park och Gata, Transport) • kontakt med externa entreprenörer (t.ex. transport, tömning, underhåll) Om arbetsplatsen Teknik och serviceförvaltningens uppdrag är att ge Örebroarna en god kommunalteknisk service. Vi ansvarar för gator, vägar, trafik, torg, parker, avfall, kommunens fordon, måltidshantering samt vatten och avlopp. Återvinningscentralerna på Atleverken, Tippvägen 1, med cirka 20 anställda plus timanställda ligger inom avfallsverksamheten i Örebro kommun med ca 80 medarbetare. Vi erbjuder en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering med god kvalitet. Verksamheten innefattar kommunens avfallsanläggning, transport, återvinningscentraler samt en kundserviceenhet. Kvalifikationer Som person är du målorienterad, tar egna initiativ och är duktig på att engagera andra mot att nå uppsatta mål. Du är strukturerad och duktig på att lägga upp och planera arbetsuppgifter och insatser kopplat mot verksamhetens behov. För att lyckas i rollen krävs mycket god förmåga till att samarbeta och oavsett situation kommunicera med kollegor både intern och externt. Du är en duktig problemlösare, har förmågan att ta dig an nya situationer med ett lugn och motiveras av utmaningar och nya situationer som kan uppstå. Vidare behärskar du det svenska språket på sådant sätt att du obehindrat kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • avslutad gymnasieutbildning • betydande arbetslivserfarenhet • B-körkort för manuell växellåda • goda kunskaper inom Officepaketet Meriterande: • arbetsledarerfarenhet • erfarenhet av arbete inom avfallsområdet Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid Antal tjänster: 1 Övrig information Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester. Ansökan Sista ansökningsdag är 23 september. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Är du en person som gärna utmanar dig själv och strävar efter att utvecklas i din yrkesroll? Delar du Rover Groups stora passion med att skapa en bättre framtid genom att utveckla nya, viktiga infrastrukturkonstruktioner? Då kan det vara just dig vi letar efter! Nu finns möjligheten att få bli en del av ett framgångsrikt och globalt företag som driver viktiga infrastrukturprojekt inom väg, järnväg och hamnar. Vi söker framför allt dig som är en ansvarsfull ledare och som har arbetat med större anläggningsprojekt inom infrastruktur. Välkommen med din ansökan till oss på Isaksson Rekrytering! Om Rover Grupo Sweden Rover Grupo är ett ledande konstruktionsbolag och utmärker på grund av sin specialisering inom komplexa projekt i krävande men spännande arbetsmiljöer. I Sverige arbetar idag ca 40 medarbetare med placeringar i Stockholm och Kristianstad. Bolaget är verksamma inom tre dimensioner; Rover Rail, Rover Maritime och Rover Infrastructure. Rover Group anser att medarbetare som känner sig uppfyllda av sin roll utför ett bättre arbete. Därför engagerar vi oss i den professionella utvecklingen hos våra anställda, det är också viktigt för oss att karriären går att kombinera med livet utanför arbetet. Rover engagerar sig i sina anställdas utveckling så att det ska kunna förbättra sina yrkesperspektiv i linje med deras attityder och förmågor. Som företag med internationell affärsverksamhet erbjuder Rover med många möjligheter för karriärutveckling. Att arbeta utomlands är en berikande upplevelse både personligt och professionellt för vår personal, som utför banbrytande arbeten som hjälper företaget att expandera och utvecklas. Vi på Rover Group är fast beslutna om att skydda våra medarbetares hälsa och säkerhet. Antalet arbetsolycksfall i koncernen under de senaste tio åren ligger långt under branschgenomsnittet. Om tjänsten som arbetsledare Som arbetsledare kommer du planera, leda och följa upp våra UE i den dagliga produktionen inom tilldelade ansvarsområden. Du ansvarar även för att arbetsmiljö och kvalitet efterlevs. Du kommer löpande att bevaka och följa upp produktionens resultat avseende exempelvis kostnader, tidsplan och logistik. Som arbetsledare hos Rover Grupo ansvarar du även för att säkerställa efterlevnad, samsyn och enighet i din arbetsgrupp gällande Rover Grupo visioner och mål. Är du Rover Grupo´s nya arbetsledare? Nu söker vi dig som har minst tre års erfarenhet av anläggningsproduktion i ledande befattning. Har du ingenjörsutbildning i botten är detta meriterande men vi välkomnar också sökanden från yrkesarbetarledet med några års erfarenhet från arbetsledarrollen. Du har erfarenhet från brobyggnationer samt har arbetat med projekt där Trafikverket varit beställare. Vidare ser vi gärna att du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och tydlig kommunikation. B-körkort är ett krav för tjänsten. Som person drivs du av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det. Du uppskattar ett högt tempo och är en närvarande ledare med god förmåga att kommunicera med olika människor på ett bra och individanpassat sätt. Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering och Rover Groups:s önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Jonas Bessing via telefon: 0736-264750 eller e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan via annonsen. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, anläggning, teknik, energi, samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (före detta Sveriges Byggindustrier BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se
Visar 1 till 10 av 106 jobb