Arbetsledare, elkraft

Sök bland 15 lediga jobb som Arbetsledare, elkraft och börja ditt nya yrkesliv idag!

Supervisor
Vic Energy AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Now Hiring: Supervisor – Electrical Distribution Location: Travel required (up to 21-day shifts) Employment type: Full-time Reports to: Senior Management Are you an experienced leader in the electrical distribution field? We are currently seeking a skilled and safety-conscious Supervisor to oversee day-to-day crew operations and contribute to the success of our projects through effective leadership, technical knowledge, and a strong work ethic. Key Responsibilities: Supervise crews in the construction, maintenance, and repair of electrical distribution systems. Review project plans and assist with estimating and scheduling. Organize crews, tools, and equipment for optimal efficiency. Ensure that all equipment and tools are available and used safely. Read and interpret construction drawings, switching plans, and single-line diagrams. Perform and supervise 25kV rubber glove work and tension stringing tasks. Mentor and train apprentices and junior staff on safe work practices and tool usage. Promote a positive, respectful, and safety-oriented work environment. Travel and stay away from home for up to 21 days when required. Qualifications: Valid Journeyman Trade Certificate. Proven experience with 25kV rubber glove work and tension stringing. Strong understanding of construction drawings and work procedures. Physically fit – able to lift equipment over 50 lbs using proper techniques. Mechanical aptitude and manual dexterity. Ability to work both independently and in a team. Reliable, respectful, and trustworthy with a strong work ethic. Willingness to travel and work on-call as needed. Demonstrated leadership skills with a commitment to safety and mentorship. Fluent in English verbal and written What We Offer: A key leadership role with opportunities for personal and professional growth. A team-focused and safety-driven work culture. Diverse projects and technical challenges to develop your skills. Ready to lead with us? Apply today and take your next career step with a company that values integrity, teamwork, and excellence.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Nu söker vi en Driftledare!
Arena Personal Sverige AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vi söker en Driftledare till vår kund inom fastighetsbranschen! Vill du arbeta i en viktig och varierad roll med fokus på teknik, energi och inomhusmiljö? Nu söker vi dig som vill ta ansvar för driften i ett av våra distrikt. Som Driftledare kommer du bland annat att: Ansvara för distriktets energisystem, inklusive styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar. Följa upp och analysera energiprestanda samt hantera OVK. Vara med och sätta mål för energi- och medieförbrukning inom distriktet. Ge expertstöd i frågor som rör inomhuskomfort. Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer i tekniska frågor. Ta fram budgetförslag för teknikområdet inom distriktet. Säkerställa att beslutade åtgärder genomförs – antingen själv eller via projektbeställningar. Representera distriktet i ny- och ombyggnadsprojekt när det gäller drifttekniska frågor. Ansvara för arbetsmiljöfrågor i projektplanering och ibland även under genomförandet. Delta i andra uppgifter som kan uppstå inom distriktet. Vi söker dig som: Har en KY-utbildning inom energi eller motsvarande kompetens genom erfarenhet. Har gedigna kunskaper inom energisystem, styr- och reglerteknik, VVS, mätmetoder och el. Har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Är självgående, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Har hög kvalitet i ditt arbete och är noggrann och professionell. Meriterande: – El behörighet (BB2) – Certifiering som energiexpert – Behörighet som OVK-besiktningsman Övrig information: Plats: Distrikt Järva Uppdrag: Konsultuppdrag från juni/juli 2025 till april 2026 Arbetstid: Vardagar kl. 08.00–17.00 Krav: B-körkort Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Serviceledare EL
Bravida Sverige AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Är du en driven och relationsskapande ledare som brinner för kundrelationer och teknik? Vill du dessutom bli en del av ett av Nordens ledande företag inom branschen? Nu söker vi en serviceledare inom el till vårt team i Oskarshamn. Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som serviceledare hos oss på Bravida får du en nyckelroll där du både leder och utvecklar ditt team samtidigt som du driver affärer och skapar mervärde för våra kunder. Ditt arbete kommer att vara varierande, och du kommer ansvara för både serviceuppdrag och mindre installationsprojekt från start till mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att: • Leda, engagera och utveckla ditt team för att leverera högkvalitativa lösningar. • Utveckla och stärka kundrelationer genom att vara lyhörd och proaktiv. • Identifiera och skapa merförsäljning genom tilläggstjänster och uppgraderingar i projekt. • Ansvara för avtal och uppföljning av ekonomiska resultat, teknisk kvalitet och dokumentation i våra uppdrag • Planera och samordna resurser, inköp samt arbeta med kvalitet och arbetsmiljö. Uppdragen är omväxlande och varierande, ingen dag är den andra lik. Samtidigt som vi värdesätter kvalitet och nöjda kunder förstår vi vikten av att ha roligt på jobbet. Ditt nya team Bravida EL i Oskarshamn, ett starkt team med bred kompetens På Bravida EL i Oskarshamn är vi närmare 40 medarbetare som arbetar med både entreprenad- och serviceuppdrag. Våra projekt varierar i storlek, från stora entreprenader till mindre serviceinsatser, vilket gör att vi kan erbjuda ett brett spann av tjänster till våra kunder. Vår styrka ligger i vår mångsidighet och breda kompetens. Vi samarbetar tätt med andra avdelningar inom Bravida, inte minst med vår vs-avdelning som vi även delar lokaler med. Här är vi ett sammansvetsat gäng som arbetar nära varandra och som tycker att det ska vara både givande och roligt att gå till jobbet varje dag. Vi söker dig som • har tidigare erfarenhet inom el • brinner för service och goda kundrelationer • har kunskap och förståelse för ekonomi • har god dator/systemvana • innehar B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet som serviceledare eller liknande roll. Som person är du noggrann, strukturerad och resultatorienterad. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper, bra samarbetsförmåga och är lyhörd. Din drivkraft, ditt engagemang och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. Bravida som arbetsgivare På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid. Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här. Hur söker jag jobbet? Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi kommer att tillämpa löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 30 augusti. Vi ser fram emot din ansökan! Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess.     Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.www.Bravida.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Serviceledare till Bravida!
Wrknest AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Om tjänsten Bravida söker en erfaren och affärsmässig Serviceledare inom VS till deras multidisciplinära avdelning i Årsta. Rollen kombinerar tekniskt ansvar med ledarskap och affärsutveckling, där du blir en viktig del i att driva avdelningens fortsatta tillväxt. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt, med stort fokus på kundrelationer och kvalitativa leveranser. Bravida erbjuder dig en trygg och utvecklande arbetsplats där du får möjlighet att växa i din yrkesroll och göra verklig skillnad – både i projekten och för dina kollegor. Dina framtida arbetsuppgifter  I rollen som Serviceledare ansvarar du för serviceuppdrag och mindre installationsprojekt inom VS. Du leder teamet, planerar arbetet och säkerställer hög kvalitet i utförandet. Du kommer bland annat att: Leda och motivera servicetekniker inom VS-området. Utveckla kundrelationer och skapa merförsäljning. Kalkylera och ta fram offerter. Hantera avtal, ekonomisk uppföljning och teknisk dokumentation. Säkerställa resursplanering och inköp. Arbeta aktivt med kvalitets- och arbetsmiljöfrågor. Delta i byggmöten, platsbesök och uppföljningsmöten Vi söker dig som har Har flera års erfarenhet inom VS och en naturlig fallenhet för ledarskap och affärsutveckling. Du är trygg i tekniska frågor och drivs av att se ditt team och dina projekt lyckas. Vi ser gärna att du har:  Minst 5 års erfarenhet inom VS-branschen. Erfarenhet av serviceledning eller projektledning. Förståelse för kalkylering och ekonomi. Svenska i tal och skrift. B-körkort. Vi ser det som meriterande med Kunskap inom entreprenadjuridik. Tidigare arbete som VS-montör eller motsvarande. Erfarenhet som serviceledare, projektledare eller arbetsledare. Förståelse för tekniska ritningar och branschregler (t.ex. Säker Vatten, AMA, BBR). Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, ansvarstagande och engagerad. Du är affärsdriven och relationsskapande, med god kommunikationsförmåga och förmåga att inspirera andra. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.  Övrig information  Start: Enligt överenskommelse. Plats: Årsta, med utgångspunkt från kontoret samt ute hos kund. Omfattning: Heltid, arbetstider 07.00–16.00. Anställningsform: Tillsvidare. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.   Om företaget Bravida är Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar för fastigheter. De verkar inom el, vs, ventilation och kyla, och erbjuder en trygg arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Hos Bravida blir du en del av ett team där samarbete, kvalitet och arbetsglädje står i centrum. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Arbetsledare
Nordiska Energilösningar Sverige AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Nordiska Energilösningar växer och söker en arbetsledare för att stärka vårt team. Vi levererar hållbara och kvalitativa lösningar inom solenergi och batterilagring och ser till att våra kunder får en trygg och effektiv solcellsinstallation. Vi är lokalt baserade i Karlskrona och är en helhetspartner till Affärsverken Energi AB. Om tjänsten Som arbetsledare hos oss kommer du att: Ha en flexibel roll där du utgår med bil hemifrån. Leda och samordna flödet kring våra installationer. Säkerställa hög laganda, en säker arbetsplats och kvalitativa installationer. Inslag av platsbesök, servicebesök och projektledning kan förekomma. Utöver arbetslagen så kommer du ha ha ett tätt samarbete med ledningsgrupp, mötesbokare och elektriker så god samarbetsförmåga är en förutsättning. Vi utför komplexa installationer på kommersiell nivå så en gedigen erfarenhet från yrket eller elektrikerbakrund är en förutsättning för att lyckas i denna rollen. Vi söker dig som: 🔹 Har erfarenhet av att leda montage av solcells och batterianläggningar 🔹 Är noggrann, självgående och lösningsorienterad 🔹 Trivs med fysiskt arbete utomhus i olika väderförhållanden 🔹 Har minst B-körkort (BE-körkort är meriterande) Meriterande kvalifikationer: ✔ Ställningskort ✔ Fallskyddsutbildning ✔ Säkra lyft ✔ Bas P/U ✔ Relevant certifiering inom solcellsinstallation eller el Vi erbjuder: En trygg och stabil arbetsplats med schyssta villkor och kollektivavtal Möjlighet att arbeta i ett företag som satsar på framtidens energilösningar En god möjlighet att växa in i rollen och avancera inom bolaget. Ett engagerat och trevligt team

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
KraftKisarna söker en arbetsledare
Sparc Group AB (publ)
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

KraftKisarna fortsätter att växa, och nu söker vi en arbetsledare inom elinstallation som vill vara med och driva våra projekt framåt. Är du en erfaren ledande montör som är redo att ta nästa steg? Då vill vi gärna höra från dig. Om tjänsten I rollen som arbetsledare får du en central position i våra uppdrag runt om i Sverige. Du är navet i den dagliga produktionen och arbetar nära projektledare och projektingenjörer för att säkerställa att arbetet på plats flyter enligt plan – med rätt kvalitet, effektivitet och laganda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och styra produktionen samt ansvara för personalen på plats. Deltagande i projektmöten och samordning mellan olika aktörer. Säkerställa att projektkrav uppfylls enligt uppsatta mål och tidplaner. Hantera egenkontroller och följa upp arbetsmiljö och kvalitet. Skriva och sammanställa dagböcker samt föra protokoll. Upprätta fakturaunderlag och dokumentera ÄTA-arbeten (ändrings- och tilläggsarbeten). Hantera material, planering och administration i Microsoft Office. Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom elinstallationsyrket, gärna i rollen som ledande montör eller liknande. Du har god datorvana, särskilt i Microsoft Office. Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning, t.ex. högskola eller YH med inriktning mot elinstallation. Som person gillar du att ta ansvar, är självgående och strukturerad – men du har också lätt för att samarbeta och kommunicera med både kollegor och kunder. Eftersom våra projekt är spridda över landet ser vi att du är flexibel och har möjlighet att resa vid behov. Fokus hos oss ligger på hög kundnöjdhet med ett ständigt förbättringsarbete. Vi eftersträvar en stadig tillväxt, lönsamhet och att våra anställda är motiverade och trivs på jobbet. Skallkrav: B-körkort, Svenska, Engelska Om företaget KraftKisarna grundades år 2016 av bland annat Thomas Kari som idag är VD för bolaget. Vi utför huvudsakligen el- styr- och brandlarmsintallationer, samt underhåller järnvägar och tågstationer runt om i Sverige. Vi utför även kompletta elinstallationer inom infrastruktur, belysning och kraft inom spår- och spårnära miljöer, tillhörande kringområden så som gång – cykelvägar och välkomnande grönområden. Även bro- tunnel- och plattformsarbeten. Vi är en del av Sparc Group som är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.

12 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Ingenjör inom elkraft – provning och idrifttagning
A Hub AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Om företaget Vill du vara en del av ett företag där innovation, personlig utveckling och hållbara energilösningar står i centrum? Hos APP Start Up AB skapas morgondagens kraft- och energilösningar genom att kontinuerligt utvecklas, både för att möta kunders behov och genom att drivas av den egna nyfikenheten. APP Start Up AB firar 30 år som verksamma i år, och har vuxit till över 70 medarbetare genom att rekrytera personer med hög teknisk kompetens och ett starkt engagemang. Nu söker vi en Elkraftsingenjör som vill bidra till den fortsatta framgångsresan. Projekten sträcker sig över hela världen, men du kommer att ha basen i Sverige och möjlighet att arbeta med ledande teknik inom elkraft. Som Elkraftsingenjör kommer du att: Utföra provning och idrifttagning av energi och industrianläggningar, både vid nybyggnation och ombyggnadsprojekt. Ge tekniskt stöd och vara en kompetent partner för våra kunder. Arbeta med underhållsprovning, installation och konfigurering av reläskydd. Självständigt driva projekt från start till mål. Resa i tjänsten för att slutföra spännande projekt Vi ser gärna att du: Har jobbat med elkraft i industriella miljöer, som t ex ställverk eller energianläggningar Gillar att arbeta praktiskt med saker som provning, idrifttagning eller felsökning Har koll på reläskydd och mätutrustning – eller är nyfiken på att lära dig Trivs ute på plats, nära tekniken och i kontakt med kund Är öppen för resor i tjänsten Har B-körkort och god svenska i tal och skrift En förutsättning för anställning är att du behöver genomgå och klara en säkerhetsklassning. Denna klassning är ett krav för att kunna utföra arbetsuppgifterna och få tillgång till vissa känsliga informationer och system. Meriterande Erfarenhet av selektivberäkning och dimensionering. Tidigare erfarenhet av att leda elkraftsprojekt. Personliga egenskaper Teknisk nyfikenhet Uthållighet Prestigelös Övrig information Anställningsform: Du blir anställd hos APP Start Up AB  Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17.  Resor: Resor i tjänsten förekommer, ca 1 gång i månaden.  Plats: Stockholm/Uppsala/Mälardalsområdet Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem. Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande Löpande urval av CV Intervjuer med A-hub Intervju hos Start-Up AB  Referenstagning Bakgrundskontroll + säkerhetsprövning Erbjudande

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Driftansvarig
Fastighets AB Balder
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har. Som driftansvarig kommer du att ansvara för drift och underhåll av tekniska system i en fastighetsportfölj. Dessa fastigheter är uppdelade i tre geografiska grupper, och du kommer att samarbeta med två andra driftansvariga för att dela ansvaret. Tillsammans arbetar man för att optimera driftkostnader, minska energiförbrukning och säkerställa hög kvalitet i tekniska installationer. Du blir en del av en kompetent driftorganisation som består av elektriker, drifttekniker och installationsprojektledare. Organisationen har ett starkt fokus på samarbete och kontinuerlig utveckling för att nå våra gemensamma mål. Arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga driften av tekniska system inklusive ventilation, uppvärmning, kylning och styrsystem. Planera och genomföra löpande underhåll, felsökning och reparationer. Samarbeta med kollegor och leverantörer för att säkerställa att arbeten utförs enligt avtal och tidsplaner. Som driftansvarig i Göteborg kommer du att ha personalansvar för driftteknikerna, därför värdesätter vi tidigare erfarenhet inom detta område. Delta i projekt kopplade till modernisering och installation av nya system. Bidra till energibesparingsåtgärder och optimera systemens prestanda. Rapportera och dokumentera driftstatus, underhållsplaner och åtgärder. Vi har fokus på drift, förvaltning och att våra fastigheter är i toppskick. Vi har högt satta mål om energibesparing och kommer fokusera mycket på det framöver, tillsammans med våra energispecialister och installationsprojektledare. Ett omfattande arbete att uppdatera installationerna pågår och driftavdelningen behöver därför kunna hantera både äldre utrustning liksom ny. Vi önskar att du som sökerhar god förståelse och kunskap inom teknisk fastighetsdrift och styr- och reglerteknik samt att eftersom vi har både kommersiella lokaler och bostäder är det en klar fördel om du har kunskap om båda. Du behöver också ha förmåga att prioritera och fördela ärenden och kommunicera på ett bra sätt med både medarbetare, entreprenörer och hyresgäster. Att tolka avtal och gränsdragningslistor förekommer också så goda språkkunskaper är en klar fördel. B-körkort är ett krav. En andel av arbetstiden kommer bestå av administration och strategiskt arbete och övrig tid spenderas med fördel ute i fastigheterna så vi hoppas att du trivs med den blandningen. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du kan styra över din egen arbetsdag, har flextid och varierande arbetsuppgifter. Du kommer få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen och ta stort ansvar för ditt område. Intresserad?Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Placeringsort Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan. Resor kan förekomma till närliggande region. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen som inte besvaras av annonsen får du gärna höra av dig till rekryterare Matina Khosravian [email protected] När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor. Varmt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter! #LI-MK1

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025
Rope Access Blade Repair (RABR) -Technical Supervisor
NYAB Sverige AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

NYAB enables the progress of society for future generations with decades of experience in complex and challenging projects. We facilitate the green transition in the Nordics by providing engineering, construction, and maintenance services to public and private sector clients within renewable energy and sustainable infrastructure. What will you do as an Technical Supervisor?We are looking to recruit a Technical Supervisor within the onshore RABR team with previous experience supervising teams of technicians on a day-to-day basis, or technicians who are looking to progress into a supervisory role. The Supervisors may be dedicated to a particular campaign for a long duration, or responsible for overseeing reactive work, which may change on a weekly, or even daily basis. RABR provide Technical Supervisors throughout the Northem Europe Middle East (NEME) region, so you must be prepared to work away from home on a shift pattern which will need to be flexible to suit the campaign or reactive work in question. You will be directly responsible for leading teams of technicians in the delivery of Speciality RABR related programs at both a 'HandsOn' level and in planning, monitoring, coordination, and supervision of all blade activities. strong leadership experience will be required to ensure the high standards of quality and safety requirements at the worksite whilst supervising day to day activities of working teams. Your responsibilities will include:Task Management of Technicians to include two-way communication, setting performance expectations & monitoring against targets, support in the training & development of individuals. At all times ensure HSE standards are improved as an individual and as a group through active participation and engagement with Zero Harm and SGRE HSE processes. Creation, development, and auditing of safety critical control measures including, risk assessment, method statements, take 5's, toolbox talks, etc. Carry out technical duties on WTG's to the highest Quality Standards demonstrating excellent blade repair and rope access skills. Planning & delivery of daily work, organizing resources of working parties, dispatching technicians to specific tasks and providing key information regarding task completion to support management of the project schedule in accordance with the overall planning of the Project in hand. Provide technical instruction and guidance to peers and less experienced members of the working parties. Take ownership for, collate, develop, and provide leadership on the accurate and reliable completion of technical (e.g., Quality checklists), commercial (e.g., timesheets) & project documentation (e.g., Daily reports & project schedule). Check the parts quality and quantity during receiving, check the compliance of the deliveries with the corresponding order. Ensure that all parts and tools are adequately stored and in good condition when used and any certification/inspection/calibration on tooling is managed to minimise disruption to the project. Lead the accurate completion of paperwork related to the project and provide upward feedback on potential improvements. Be client facing to both internal and external customers. What do I need to qualify for this role?Essential: Technical SE-P-15000 Blade BOR SE-P-15100 Blade B- Basic blade repair OR GWO Blade Repair SE-P-20900 Epoxy safety ApplicationApply to us with your CV now! Recruitment is ongoing, and we will get back to you once we have reviewed your application. We strive to be an attractive employer and provide equal opportunities for everyone to apply for our positions. Start: As per agreement

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
Line Manager Main System Design Backbone
Hitachi Energy Sweden AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

The opportunity At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to homes, schools, hospitals and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact on our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation. Living#Hitachi#Energy Leadership Pillars as a leader to engage, develop, grow our people to enable connection to purpose, people, potential and performance. In your work you will be part of HVDC (High Voltage Direct Current) business unit that is a part of Hitachi Energy’s division and located in Ludvika. The unit develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. Hitachi Energy’s developed HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. HVDC is also used to connect power systems. “As a manager for this department, you will be part of the transformation journey and play an important role in the transformation, identifying new ways of working to increase productivity.” - Kashif Rana, Global Manager Main System Design How you’ll make an impact Lead and develop a new department that will be created under Main System Design. Contribute to HVDC Main System Design Management team and collaborate with other managers in the organization. Develop people, new and existing processes, and tools within your team. Lead the team that will support transformation and back-bone activities. Identify new ways of working to increase the efficiency in the organization. Live Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background To be suitable for this management role, it is preferred that you have previous experience as a Line Manager. Knowledge of system design is highly desirable. We are looking for self-motivated and reliable team player with an independent and result oriented working style, as well as strong communicative and collaborative skills. You need to be thorough and structured with a high technical interest and strive for good solutions within the set time limits. You are interested in people and are prepared to support and enthuse your coworkers. We believe everything can be improved and it is vital that you have a positive mindset to a learning organization that is continuously improving its knowledge, methods, and skills. Fluency in English is required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Kashif Rana, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Oliver Chicaiza, [email protected]

21 mars 2025
Sista ansökan:
16 september 2025