Är du en kommunikativ person som drivs av att göra ”det lilla extra” i form av kundservice? Är du även serviceinriktad, strukturerad och gillar nya utmaningar så kan du vara vår nästa stjärna! Läs vidare! Om bolaget Tikkurila är en ledande nordisk färgleverantör, känd för sina starka varumärken, höga kvalitet och professionella tjänster, vilket möjliggör den bästa tänkbara användarupplevelsen på marknaden. I Sverige har Tikkurila Sverige AB drygt 200 medarbetare som aktivt arbetar med att inspirera och skapa färgstarka upplevelser som lyfter människors vardag. Det lyckas vi bra med – mycket tack vare våra omtyckta och marknadsledande varumärken Alcro, Beckers och Tikkurila (industri). Om tjänsten som Kundtjänstmedarbetare I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du ha ett självständigt och utvecklande arbete där du tar ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter. Ditt primära uppdrag kommer vara att säkerställa en god service gentemot kunderna ett effektivt sätt. Om dig Vi tror att du är en positiv, ansvarstagande, beslutsam och lösningsfokuserad person som är engagerad och tar egna initiativ. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Erfarenhet från e-handel och kundservice är meriterande. Vi tror att du är en glad person som tillför energi och positivitet till gruppen och tycker om förändringar. Du bör vara effektiv, noggrann och ha god datorvana. Självklart vill du överträffa kundens förväntningar beträffande både rådgivning och service! Övrigt Start: September 2025 Omfattning: Heltid 100% Längd: 12 månader Placering: Stockholm, Hammarby Sjöstad Lön: Enligt överenskommelse Finner du tjänsten som Kundtjänstmedarbetare intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Vill du ta nästa steg i din karriär inom administration och backoffice? Då kan det vara dig vi söker - vi rekryterar nu en Back Office-medarbetare till en av våra kunder inom finansbranschen! Var? Stockholm När? Start så snart som möjligt Anställningsform? Rekrytering till vår kund Om tjänsten Som backoffice-medarbetare har du en nyckelroll i att hålla den interna verksamheten effektiv och strukturerad. I den här rollen får du användning för din administrativa skicklighet och din förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och rutiner. Du är mångsidig, noggrann och gillar att ha flera bollar i luften – alltid med fokus på att bidra till ett effektivt och välfungerande flöde. Du blir en del av ett mindre, sammansvetsat team där samarbete är lika viktigt som självständigt ansvar. Tillsammans arbetar ni mot gemensamma mål, samtidigt som du har tydliga individuella mål och ansvarsområden. Arbetsuppgifter: Hantera avtal och andra administrativa processer Dra avgifter och hantera data kopplat till verksamheten Bidra till att effektivisera och utveckla rutiner Tjänsten är en heltidsroll (100%) med kontorstider 8-17 och du utgår från deras kontor i Stockholm city. Vem är du? Din nyfikenhet, intelligens och vilja att utvecklas är det som verkligen får dig att sticka ut i den här rollen! Vi söker dig som är snabblärd, mångsidig och tar egna initiativ. Du har en naturlig fallenhet för att sätta dig in i nya system och rutiner, arbetar strukturerat och har god självdisciplin. Du trivs med att ha ansvar, driver ditt arbete framåt och ser till att det blir gjort – samtidigt som du är lättsam, prestigelös och en uppskattad kollega som bidrar till en god stämning i teamet. Dina personliga egenskaper kommer vara avgörande för denna roll, men för att vara aktuell behöver du även uppfylla följande: Har minst en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi eller liknande Har minst 1-2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna från finansbranschen Lätt för system, samt mycket goda kunskaper i Excel Är flytande i både svenska och engelska, tal och skrift Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan! Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på Delta Consulting, [email protected]. Ser fram emot att höra från dig, varmt välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Vi på Resurs Bank söker nu flexibla och engagerade medarbetare som kan arbeta vid behov inom ett av våra backoffice team. Tjänsten är perfekt för dig som är tillgänglig dagtid och vill bidra med god service och struktur. Om rollen Som en del av vårt team kommer du att: Ta emot inkommande samtal från B2B-säljare Supportera våra kollegor i B2B-relaterade ärenden Hantera inkommande mejl Ringa utgående samtal till företagskunder med obetalda fakturor Du kommer att ha en viktig roll i att säkerställa en hög servicenivå och professionell kommunikation i alla kundkontakter. Arbetstider Arbetet sker vid behov, med fokus på vardagar under kontorstid (kl. 08.00–17.00), då våra företagskunder är tillgängliga. Om dig Vi söker dig som: Har god kommunikationsförmåga Är serviceinriktad och lösningsorienterad Är strukturerad och har lätt för att samarbeta Har möjlighet att arbeta flexibelt vid behov Tidigare erfarenhet av kundservice eller administration är meriterande men inte ett krav. Introduktion och start Du kommer få introduktion och upplärning på plats av våra erfarna medarbetare. Vi ser gärna att alla nya medarbetare startar samtidigt – med planerad uppstart så snart som möjligt. Viktigt att känna till På slutkandidater genomför vi en utförlig bakgrundskontroll via ett externt bolag. Om Resurs På Resurs gör vi vardagsekonomin enklare genom innovativa och kundfokuserade lösningar. Med kunder över hela Norden och ett team på cirka 800 kollegor är vi engagerade i att skapa långsiktigt värde för individer, företag och samhället i stort. Vi har utsetts till ett Karriärföretag sex år i rad, vilket speglar vårt starka fokus på både personlig och professionell utveckling. Genom en inkluderande och mångfaldig kultur skapar vi en arbetsplats där medarbetare värderas, stöttas och uppmuntras att nå sin fulla potential. Bli en del av ett internationellt team Även om vi har vårt hjärta i Norden, berikas vårt team av den mångfald av perspektiv som kollegor från olika länder bidrar med. Vi främjar en välkomnande och stödjande kultur, där samarbete driver oss att uppnå de bästa resultaten för våra användare. Ansök idag! Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande! #LI-LN1
Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder inom AML och KYC. Därför söker vi nu dig som vill arbeta inom detta område som tex AML-analytiker, KYC-handläggare, Compliance Officer, Riskanalytiker eller liknande. Vi söker dig som vill vidare till nya utmaningar och spännande uppdrag och som kan starta i gång under våren! På The Place hjälper vi våra kunder både med rekryteringsuppdrag och när de behöver få in en grym konsult under en period. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk inom just AML och KYC? Då är första steget att du svarar på den här annonsen! Kvalifikationer Just nu söker vi söker dig som har intresse för och/eller kunskaper inom något eller några av följande områden: Granskning och analys inom AML/KYC Övervakning av transaktioner och bedömning av risker Rapportering och arbete med regler och lagkrav Kontroll av kunders identitet och bakgrund Förebyggande av bedrägerier och ekonomisk brottslighet Som person letar vi efter dig som är noggrann, strukturerad och analytisk. En lagspelare som är social och kommunikativ och ger professionellt bemötande. Vilka system har du jobbat med? Berätta gärna i din ansökan! Har du specifika önskemål om geografiskt område, bransch, heltid eller deltid eller annat, skriv gärna det i din profil så kan vi hjälpa dig till ditt nästa gig! Hur processen går till Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom området. För dig som går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm. Vi använder oss utav testverktyg och utför personlighetstest och logiskt test på våra kandidater. Kan ni garantera mig ett jobb? Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr. Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så att du inte missar något spännande jobb! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen: Nu söker vi efter en koordinator vars huvudsakliga ansvar är att leda installationer i Danmark, från dess att projektet är sålt tills att du har en färdig anläggning och nöjd slutkund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att: - Planera, koordinera och leda projekt primärt för privatpersoner - Leda och boka montörer, elektriker och underentreprenörer - God kundkontakt genom hela processen - Uppföljning och dokumentation Som projektkoordinator hos oss är du ansvarig för hela processen, från ax till limpa! Med det sagt så är du aldrig ensam - dina kunniga kollegor finns alltid nära till hands för råd och tips. Idag är vi ett starkt projektteam med många års gemensam erfarenhet som sitter i Hyllie i vårt fina huvudkontor. Krav: · Kan kommunicera tydligt i tal och skrift på danska, svenska och engelska · God datorvana · Erfarenhet av projektledning eller koordinering och att arbeta självständigt · Erfarenhet av solceller · Stresstålig - Kan hantera många bollar i luften Meriterande: · Teknisk förståelse av solceller, montage-system, batterier · Erfarenhet av att jobba i CRM system · Arbetat nära kunder Vi ligger i framkant inom en snabbväxande bransch och vill att du ska växa med oss. Denna tjänst ger dig möjlighet att ta stort ansvar samt erbjuder varierande arbetsuppgifter. Du blir omgiven av skickliga kollegor och vi satsar såväl på interna som externa utbildningar för att du ska utvecklas i din yrkesroll! Din arbetsplats är på vårt nya fina huvudkontor i Hyllie med utsikt över hela Malmö och tillgång till vårt stora showroom! Vi är ett tight team som gillar att jobba nära varandra med högt fokus på kvalitet och resultat, vi ser fram emot att starta hösten tillsammans med dig i vårt team! Övrigt: START: Omgående PLATS: Malmö OMFATTNING: 100%
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5. 1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin. Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus. Om rollen: Nu söker vi efter en koordinator vars huvudsakliga ansvar är att leda installationer i Danmark, från dess att projektet är sålt tills att du har en färdig anläggning och nöjd slutkund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att: - Planera, koordinera och leda projekt primärt för privatpersoner - Leda och boka montörer, elektriker och underentreprenörer - God kundkontakt genom hela processen - Uppföljning och dokumentation Som projektkoordinator hos oss är du ansvarig för hela processen, från ax till limpa! Med det sagt så är du aldrig ensam - dina kunniga kollegor finns alltid nära till hands för råd och tips. Idag är vi ett starkt projektteam med många års gemensam erfarenhet som sitter i Hyllie i vårt fina huvudkontor. Krav: · Kan kommunicera tydligt i tal och skrift på danska, svenska och engelska · God datorvana · Erfarenhet av projektledning eller koordinering och att arbeta självständigt · Erfarenhet av solceller · Stresstålig - Kan hantera många bollar i luften Meriterande: · Teknisk förståelse av solceller, montage-system, batterier · Erfarenhet av att jobba i CRM system · Arbetat nära kunder Vi ligger i framkant inom en snabbväxande bransch och vill att du ska växa med oss. Denna tjänst ger dig möjlighet att ta stort ansvar samt erbjuder varierande arbetsuppgifter. Du blir omgiven av skickliga kollegor och vi satsar såväl på interna som externa utbildningar för att du ska utvecklas i din yrkesroll! Din arbetsplats är på vårt nya fina huvudkontor i Hyllie med utsikt över hela Malmö och tillgång till vårt stora showroom! Vi är ett tight team som gillar att jobba nära varandra med högt fokus på kvalitet och resultat, vi ser fram emot att starta hösten tillsammans med dig i vårt team! Övrigt: START: Omgående PLATS: Malmö OMFATTNING: 100%
Är du studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning och letar efter ett givande extrajobb i sommar? Har du dessutom möjlighet att börja arbeta omgående? Då kan det här vara rätt uppdrag för dig! PreZero söker nu noggranna och strukturerade personer som vill stötta upp med orderadministration. Här får du möjligheten att arbeta i en samhällsviktig verksamhet, i ett engagerat team och med tydliga rutiner. Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos PreZero. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns PreZero på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. PreZero ser på mångfald som en av deras största styrkor och de strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation. Arbetsuppgifter Som orderadministratör kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att transport- och avfallsdata blir korrekt registrerad i samband med ett större systembyte. Du får en introduktion på plats och arbetar tillsammans med dina kollegor i ett administrativt team. Arbetet passar dig som gillar att arbeta med administration, tycker om att arbeta med detaljer och trivs i en fokuserad miljö. Arbetstider måndag till fredag mellan 07.00–16.00. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Överföra data från fysiska körlistor till digitalt system • Registrera orderinformation, som exempelvis kunduppgifter, avfallsvikt, datum och tidpunkt • Bidra till att arbetet sker effektivt och utan fel • Samarbeta med andra kollegor samt ha stöd från projektledare och kundtjänst • Rapportera eventuella avvikelser eller frågor vidare till ansvariga kontaktpersoner Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående eftergymnasiala studier med minst ett år kvar, eller annan huvudsaklig sysselsättning • God datorvana • Erfarenhet av administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i svenska • God data- och systemvana I rollen som orderadministratör förväntas du vara noggrann, strukturerad och ha en god känsla för detaljer. Du har lätt för att sätta dig in i rutiner och processer, och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir korrekt utförda. Arbetet kräver fokus och tålamod, särskilt eftersom du hanterar stora volymer data där varje registrering behöver bli rätt. Du har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga – du trivs med att jobba i team men har också förmågan att arbeta självständigt. Du är lösningsorienterad, frågar när du behöver och bidrar gärna till att arbetet flyter på för hela gruppen. Att hjälpa till där det behövs och att hålla ett gott humör även under repetitiva uppgifter är naturligt för dig. Övrig information Start: Omgående Plats: Saltsjö-Boo, Nacka Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-05-30. #Nextgen
Är du en kommunikativ person med erfarenhet av kundsupport och administration? Nu har du chansen att bli en viktig del av Tyrolit – ett marknadsledande och familjärt företag inom Swarovski Gruppe. Här får du möjligheten att växa i en spännande roll som kundsupport, där relationer och service står i centrum! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Tyrolit har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tyrolit en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Tyrolit, en del av Swarovski Gruppe, är en framstående tillverkare av bundna slip-, kap-, borr- och skärpverktyg samt maskiner för byggindustrin. Med rötter sedan 1919 och baser i Tyrolen i Österrike, har Tyrolit omkring 4 500 anställda på 29 produktionsplatser över 11 länder på fem kontinenter. Tyrolit erbjuder över 80 000 olika produkter inom divisionerna metall och precision, industrifackhandel, bygg och sten, keramik samt glas. Deras högteknologiska produkter används globalt och erkänns för att möta olika utmaningar, vilket gör dem till eftertraktade samarbetspartners för innovativa lösningar. Med fokus på långsiktiga mål och en dedikation till kvalitet, forskning och hållbarhet är Tyrolit en ledande aktör inom sina affärsområden. Med en global närvaro och engagerade medarbetare strävar företaget efter att erbjuda ekonomiska och ekologiska lösningar med högkvalitativ service till sina kunder världen över. Arbetsuppgifter I rollen som kundsupport arbetar du med varierade uppgifter där ditt huvudsakliga fokus ligger på att erbjuda Tyrolits kunder en högkvalitativ och professionell service. Du fungerar som en viktig länk mellan kunden och utesäljarna, där du stöttar med bland annat offert- och prisförfrågningar, teknisk support samt orderhantering. Ditt ansvar sträcker sig från första kundkontakt till fakturering, och du spelar en nyckelroll i att säkerställa att varje kundupplevelse är smidig och effektiv. Du ansvarar för att ge teknisk support till kunder i Finland, Norge och Sverige, och hanterar inkommande frågor via telefon och mejl – allt från produktfrågor till leverans- och prisförfrågningar. Parallellt arbetar du proaktivt med försäljning och merservice till både befintliga och nya kunder. Du arbetar nära ett mindre team, samt i samarbete med utesäljarna och den tekniska försäljningsorganisationen. Rollen innebär dessutom ett tätt samarbete med ekonomi- och logistikfunktioner för att säkerställa hela flödet från order till leverans. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Administrera ordrar och offerter • Teknisk support via telefon och mejl till kunder i Sverige, Finland och Norge • Försäljning och merservice gentemot befintliga och nya kunder • Sköta administration kring kunddata, affärsvillkor och ramavtal • Hantera reklamationer i samråd med teknisk avdelning och säkerställa uppföljning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Erfarenhet inom kundservice/administration • God systemvana • Kunskap i SAP är meriterande • Tekniska kunskaper/utbildning är starkt meriterande • Finska språkkunskaper är meriterande Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Det är därför viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. För att trivas i den här rollen gillar du att ibland jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt. Det är viktigt för dig att göra ett bra jobb och du planerar dina uppgifter noggrant innan du sätter igång. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Täby, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Do you enjoy combining customer service with administrative tasks in a fast-paced and collaborative environment? Are you fluent in Finnish and want to work in a Nordic role at a growing financial company? Then this might be the right opportunity for you! About the job This position is a direct recruitment, which means the recruitment process is handled by Bravura, and you will be employed directly by Avida Finans Om the Company Avida is a rapidly growing credit market company offering financial services to consumers and small to medium-sized businesses across the Nordic region. The company specializes in credit cards, consumer loans, and business financing – with a strong focus on delivering a seamless customer experience, both digitally and personally. Since 2024, Avida has been undergoing an exciting transformation following the acquisition of the credit card business from Santander Consumer Bank in Sweden and Norway, as well as the sales finance operations connected to Elkjøp in Norway and Elgiganten in Sweden. Avida’s head office is located in Stockholm, with additional offices in Oslo, Helsinki, and Stavanger. In this role, you’ll be based in their bright and modern office on Södermalm, Stockholm, working closely with colleagues from across the Nordic region. Job Description As an Operations Associate, you will be part of a Nordic team that handles customer and partner communication, loan applications, and a variety of back-office tasks. The role has a strong customer service focus, particularly via phone, and includes light credit handling and administrative duties. Your primary market will be Finland but you will also collaborate across regions. Key responsibilities include: Respond to incoming inquiries from customers and partners via phone, email, and chat Support customers throughout the entire loan process – from application to payout Conduct basic credit assessments and verify customer income and documentation Administer payments, insurance cases, card claims, and service agreements Ensure compliance with legal requirements and internal policies Collaborate with internal teams and external partners across the Nordics Education, Experience & Personal Qualities Previous experience in customer service – ideally within the financial industry Comfortable working in administrative systems and with structured processes Experience in loan or credit handling is a plus Fluent in Finnish, spoken and written. Proficient in English, Swedish or Norwegian is a plus We are looking for someone who is service-minded, structured, and thrives in a fast-paced environment. You enjoy working on the phone, can work both independently and in a team, and are motivated to contribute to continuous improvement. We value a positive attitude and willingness to learn. Other information Start: Immediately, with consideration for notice period Location: Södermalm, Stockholm Salary: According to agreement Questions about Bravura’s recruitment process? You can find answers to the most frequently asked questions here: <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/</a> If you have specific questions about the position, please email <a href='mailto:[email protected]'>[email protected]</a> and someone from the team will assist you. Please specify which position you are referring to. We recommend that you submit your application as soon as possible, as we conduct rolling selections. Welcome with your application! #Nextgen
Vill du ta självständigt ansvar i en ny och formbar roll? Avida Finans söker nu en noggrann och självgående Collection Specialist med intresse för struktur och processutveckling. Här arbetar du med både svenska och norska marknaden i en roll med stort eget ansvar och tydligt fokus på administration och kundrelationer. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Avida Finans. Om företaget Avida är ett snabbt växande kreditmarknadsbolag som erbjuder finansiella tjänster till både konsumenter och små- och medelstora företag i Norden. Verksamheten är specialiserad på kreditkort, konsumentlån och företagsfinansiering – med ett starkt fokus på att leverera en smidig kundupplevelse, både digitalt och personligt. Sedan 2024 är bolaget inne i en spännande transformationsresa efter förvärvet av kreditkortsverksamheten från Santander Consumer Bank i Sverige och Norge, samt säljfinansieringsverksamheten kopplad till Elkjøp i Norge och Elgiganten i Sverige. Avida har sitt huvudkontor i Stockholm och kontor i Oslo, Helsingfors och Stavanger. I denna roll utgår du från kontoret på Södermalm – en ljus och modern arbetsmiljö i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter I rollen som Collection Specialist är du ansvarig för att minska kreditförluster och reserveringar genom att arbeta proaktivt i vår pre-collection- och collection-process. Du hanterar ärenden kopplade till kunder i hela Norden och samarbetar nära andra operativa team inom Avida, samt deras externa leverantörer och inkassopartners. Även om rollen till stor del är administrativ, förekommer kontakt med kunder och externa aktörer via telefon och e-post. Du arbetar målinriktat med fokus på kvalitet och effektivitet i varje del av processen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utföra Avidas kontaktstrategi, inklusive inkommande och utgående samtal och digital kommunikation Hantera ärenden kopplade till dödsbon, skuldsaneringar och andra specialfall som inkommer via telefon, e-post och post Vara första kontaktpunkt för Avidas externa inkassopartners (Debt Collection Agencies – DCA) Hantera förfrågningar om skulduppgörelser, både direkt och via DCA Stötta Avidas konsumentfinansieringsorganisation med expertkunskap och bidra med bästa praxis inom pre-collection och collection Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Arbetslivserfarenhet av administration Förståelse för hela indrivningsprocessen – från pre-collection till collection/inkasso Meriterande med arbetslivserfarenhet från inkassobolag Meriterande med arbetslivserfarenhet med kreditkort eller liknande produkter Goda kunskaper i MS Office Flytande kunskaper i svenska eller norska samt engelska, i tal och skrift Du är en noggrann och ansvarstagande person med en positiv inställning och god samarbetsförmåga. Du trivs i administrativa roller, har ett strukturerat arbetssätt och är inte rädd för att ta egna initiativ. Då detta är en ny roll i uppbyggnad är det viktigt att du är självgående, nyfiken och vill bidra till att utveckla effektiva arbetssätt tillsammans med teamet. Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Södermalm, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Välj ett jobb för att visa detaljer