Vill du göra verklig skillnad? Vi söker dig som vill vara med och skapa en trygg, positiv och meningsfull miljö för unga flickor. Känner du dig som mest fokuserad och engagerad under kvällar och nätter, när många andra har avslutat sin dag och när ditt arbete kan göra extra stor skillnad? Just nu söker vi en behandlingspedagog (vaken natt) till HVB Villa Nora, där glädje, ansvar och engagemang genomsyrar allt vi gör. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Villa Nora är ett HVB-hem för flickor i åldrarna 10-14 år som har vistats i olämpliga miljöer, begått enstaka brott, testat droger och har ett utåtagerande beteende. Boendet ligger ca 5 km utanför Uppsala. Vi arbetar utifrån inlärningspsykologiska principer och evidensbaserade metoder med fokus på KBT. Med hjälp av tydliggörande pedagogik skapar vi struktur och trygghet vilket hjälper klienterna att förstå sin vardag och ta ansvar för sin utveckling. Som behandlingspedagog nattetid hos oss på Villa Nora kommer du huvudsakligen att arbeta med: - Trygghetsskapande aktiviteter, såsom tillsyn och omsorg - HSL-insatser - Dokumentation - I tjänsten ingår även vardagliga sysslor Vem är du? Vi söker dig som är lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Vi söker främst dig som är behandlingspedagog/socialpedagog och har erfarenhet av att arbeta på HVB. Vi tar gärna emot intresse från dig som har annan utbildning som tex. socionom, beteendevetare eller annan dokumenterad erfarenhet. Det är även meriterande om du: - har erfarenhet av arbete inom behandling för barn och unga inom målgruppen - har erfarenhet av KBT eller annan evidensbaserad metod - har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering Övrigt B-körkort är ett krav Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Om anställningen Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 89%, vaken natt. Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Vad händer nu? Brinner du för den här målgruppen och vill vara med och göra skillnad så sök den här tjänsten! Sista ansökningsdag är den 7/7, vänta inte med din ansökan då vi kommer hanterar ansökningarna löpande. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef André Keshish på 072-5452760 eller verksamhetschef Sama Saleh 072-5436818.
Vill du vara med och göra skillnad varje dag? På vårt HVB-hem arbetar vi utifrån vår vision Vård som förändrar allt och med en mission som vi lever för: Vi räddar liv. Varje dag. Här är du betydelsefull – både för dem vi stöttar och för oss som team. Vi tror på att förändring är möjlig och att varje individ har rätt till en värdig och hållbar vardag. Tillsammans skapar vi den bästa vägen framåt för våra boende, med fokus på individuellt anpassade insatser. Vi söker dig som har engagemang, empati och drivkraft att göra skillnad där det behövs som mest. Din profil och bakgrund Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller behandlingspedagog med arbetslivserfarenhet inom vård eller omsorg. Du är en trygg och ansvarsfull person som trivs med nattarbete med sovande jour och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Din erfarenhet gör att du är lugn och metodisk även i utmanande situationer, och du har en naturlig fallenhet för att skapa en trygg och stabil miljö för dem du stöttar. Du är van att möta människor med olika behov och har ett genuint engagemang för att göra skillnad i deras liv. Körkort är ett krav. Om Iris utvecklingscenter, Hestra Iris Utvecklingscenter AB grundades 1986 och är ett medarbetarägt- och stiftelseägt vårdföretag som ger god och sammanhållen vård till personer med samsjuklighet och har flera HVB-hem, träningslägenheter, stödboende och familjehem. Vi har alltid satsat på kunskap och fortsätter att utveckla vår verksamhet för att möta nya och gamla behov i vår målgrupp. I vårt behandlingsteam ingår en föreståndare som är leg. psykoterapeut/socionom, behandlingspedagoger med KBT-utbildning (steg 1), traumakunskap och kompetens inom återfallsprevention och öronakupunktur, en grön rehab-pedagog med yoga- och mindfulnessutbildning samt en friskvårdspedagog. Vi har även en leg. arbetsterapeut för funktionsbedömningar och -aktiviteter. Omvårdnadsteamet består av en leg. sjuksköterska, psykiater samt undersköterskor med vidareutbildning inom psykiatri, riskbruk och beroende. Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Datum för tjänsten avser 20250804-20270604 Detta är en deltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse och vi tillämpar provanställning. Alkohol och drogtest görs för slutkandidater i alla våra rekryteringar och registerutdrag ska visas upp. Vid frågor om tjänsten kontakta, Verksamhetschef Camilla Jardevall 0392-37507 Läs mer om vår verksamhet www.irisuc.se
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. Östervångsskolan i Lund har tvåspråkig undervisning i en teckenspråkig miljö för elever från förskoleklass till och med årskurs 10. Våra elever får undervisning både på svenskt teckenspråk och skriven svenska. Vi erbjuder boende för de elever som inte kan pendla varje dag till skolan. Som socialpedagog på Östervångsskolan kommer du ingå i skolans trygghetsteam som ansvarar för att arbete med den sociala miljön för skolans elever. ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som socialpedagog arbetar du tillsammans med övriga i trygghetsteamet med målet att skapa en trygg skolmiljö för skolans elever. I uppdraget ingår att förbättra och utveckla rutiner, stärka relationer och utveckla strukturer som främjar elevernas trivsel, säkerhet och studiero. Du kommer att samverka med övrig skolpersonal, elever och vårdnadshavare för att förebygga och hantera oro och konflikter. Du är med och etablerar ett tvärprofessionellt team bestående av speciallärare/lärare, socionom, kurator och elevkoordinator. Du ska förbättra och utveckla rast- och fritidsverksamheten för att skapa trevliga och sociala utrymmen där elever kan känna sig trygga. Du bidrar till att stärka kommunikationen mellan skolan och vårdnadshavare, samt arbeta aktivt med att motverka negativa attityder om skolan. Du förstärker insatser för utveckling och inkludering för alla elever, för att skapa bättre förutsättningar för studiero. Du förstärker rutiner och arbetsmetoder för att förebygga konflikter och stötta elever i att hantera svårigheter. Du deltar i och ansvarar för utredningar av misstanke om kränkande behandling. Du arbetar direkt med eleverna i olika insatser men också med övrig skolpersonal. För dig som ansöker och inte har kunskaper i teckenspråk erbjuder arbetsgivaren utbildning. Du förväntas också att ta ett eget ansvar för att kontinuerligt utveckla dina teckenspråkskunskaper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - Är utbildad socialpedagog - Har erfarenhet av ett multiprofessionellt samarbete - Har erfarenhet av arbete i skola - Har kompetens inom svenskt teckenspråk och svenska - Har goda generella IT-kunskaper Meriterande är: - Övriga utbildningar som rör elever/barn och ungas hälsa och beteende - Arbete med elever som är döva eller har hörselnedsättning - Arbete med elever som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar - Arbete med elever som har intellektuella funktionsnedsättningar Personliga egenskaper: Vi söker dig som arbetar bra på egen hand men som också kan samarbeta väl med andra. Du skapar goda och hållbara relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du driver ditt arbete på egen hand och efter det uppdrag du har. Du tar ansvar, hittar lösningar och bidrar till skolans utveckling. Du har ett positivt bemötande och viljan att vara en del av vårt nyskapade team. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. I denna rekryterings samarbetar vi med Jefferson Wells.
FINJAGÅRDEN Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett liv värt att leva? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har tillsammans, tålamod och utveckling som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Finjagården. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Ett liv värt att leva. Finjagården arbetar med behandling i grupp i kombination med enskilda insatser. Vi arbetar utifrån strukturerade behandlingsmetoder som DBT, KBT, ACT, EMDR och PE kompletterad med ett kvalitetssystem, säkerställs dokumenterade behandlingsresultat. Ett kvalitetssystem med uppföljning för såväl klienter, närstående som uppdragsgivare skapar insyn, medverkan och trygghet. Vi arbetar utifrån ett biopsykosocialt synsätt vilket innebär att vi i team med olika funktioner (coach/terapeut/SSK) arbetar med klienten. Vi tar hänsyn till alla delar av det biologiska, psykologiska och sociala i vår behandlingsprocess, utifrån detta är det av stor vikt att man har en god intern samverkan och har insyn i varandras delar för att kunna jobba med dessa samtidigt. Våra enheter Enheterna Parken/Loftet har totalt 20 platser fördelat på två enheter. Här tar vi emot kvinnor och män i åldern 21-60 år.Vi tar emot klienter med psykisk ohälsa så som ex Emotionell instabilitet, PTSD, Självskadeproblematik, Ätstörningsproblematik, Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, OCD, ångestproblematik, depression, suicidala och självdestruktiva beteende och annan psykisk samsjuklighet i kombination med missbruk. Enhet Villan har 7 platser. Här tar vi emot kvinnor och män i åldern 18-50 år. Vi tar emot klienter med psykisk ohälsa så som ex Emotionell instabilitet, PTSD, Självskadeproblematik, Ätstörningsproblematik, Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, trauma, ångestproblematik, OCD, Depression, suicidala och självdestruktiva beteende. Vi söker nu timvikarier till våra enheter. Arbetstider är förlagda dag, kväll, helg, sovande jour. Vem är du? Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Viktigt att du kan skilja på det personliga och professionella. Du skall ha ett professionellt förhållande gentemot våra klienter, uppdragsgivare och kollegor. Arbetet kräver att du är ansvarstagande och prestigelös - vi arbetar med klienter som har det svårt, de förtjänar att vi varje dag tar ansvar för att vi gör vårt yttersta för att hjälpa dom att nå sina mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. För denna tjänst krävs det att du är/har: - Socialpedagog, socionom, behandlingspedagog eller annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet av behandlingsarbete - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - God systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning - B-körkort Det är även meriterande om du har: - Kunskap om neuropsykiatriska diagnoser. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Finjagården har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt erbjuder interna utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande så avvakta inte med ansökan. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Övrigt: Vi söker timvikarier som kan jobba vid behov. Skicka CV och personligt brev till [email protected] Märk din ansökan med TIMVIKARIE OBS: Vid kallelse till intervju, medtag utdrag från belastning- och misstankeregister, samt ev. referenser och utbildningsbevis.
Finjagården Finjagården erbjuder småskalig och högspecialiserad behandling för vuxna personer med personlighetsproblematik, neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, depression, missbruk, självskadebeteende, ångest, OCD, ätstörning och trauma. Vi utför även psykiatriska utredningar. Med strukturerade behandlingsmetoder som DBT, KBT och PE kompletterad med ett kvalitetssystem, säkerställs dokumenterade behandlingsresultat. Ett kvalitetssystem med uppföljning för såväl klienter, närstående som uppdragsgivare skapar insyn, medverkan och trygghet. Genom vår nästan 50-åriga erfarenhet kombinerat med evidensbaserade behandlingsmetoder ger oss goda förutsättningar för att uppnå resultat. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med människor som har psykisk ohälsa. Meriterande om man har följande utbildningar: undersköterska, undersköterska med inriktning psykiatri, behandlingsassistent, socialpedagog, beteendevetare, socionom eller annan motsvarande utbildning. Uppdrag/arbetsuppgifter: Projektanställning innefattar att man ingår i ett team som arbetar med en klienten i en 1-1 lösning, vilket innebär att man självständigt arbetar med en klient i vardagen. T.ex. ADL, aktiviteter, omvårdnad mm utifrån en genomförandeplan och uppdrag. Handledning och kontakt med terapeut sker kontinuerligt. Arbetstider är förlagda dag, kväll, helg och sovande jour. Önskvärt att ha erfarenhet av Högfungerande autismspektrum/Psykiatrisk problematik. Personliga egenskaper: - Är initiativrik och tar initiativ. - Har en hög social kompetens -Vi förväntar oss att du möter andra med respekt, förmedlar en känsla av trygghet och är närvarande i varje möte. -Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra klienter, uppdragsgivare och kollegor. -Du skiljer på det personliga och det professionella, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till föränderliga omständigheter. Du har förmåga att skapa goda samarbetsrelationer. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. -Arbetet kräver att du är ansvarstagande och prestigelös - vi arbetar med klienter som har det svårt, de förtjänar att vi varje dag tar ansvar för att vi gör vårt yttersta för att hjälpa dom att nå sina mål. -Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och ser det som en självklarhet att bidra till ett positivt arbetsklimat. -Har förmåga att arbeta i team – ingen kan allt själv, vi behöver kunna be om hjälp och ta emot hjälp. -Du har förmåga att självständigt planera och strukturera arbetet samtidigt som du respekterar fattade beslut. -Egen känsloreglering – att kunna ta hand om sina egna känslor ger oss ökade förutsättningar att hjälpa andra. - Vana av dokumentation. Övrigt: Vi söker 1 person för uppdraget med start 1 september. Skicka CV och personligt brev till [email protected] Märk din ansökan med PROJEKTANSTÄLLNING. Rekryteringen kommer att ske skyndsamt, så avvakta inte med din ansökan.
Vill du göra verklig skillnad för unga pojkar 15–19 år som behöver trygghet och stöd? Hos Famnia Omsorg arbetar vi för att skapa en trygg, meningsfull och utvecklande miljö för ungdomar som befinner sig i en utsatt situation. Nu söker vi ytterligare en driven och engagerad socialpedagog/behandlingspedagog till vårt HVB-hem i Hindås. Om tjänsten: Som socialpedagog/behandlingspedagog hos oss får du arbeta nära ungdomarna, bygga förtroendefulla relationer och stötta dem i deras fortsatta utveckling. Dina arbetsuppgifter inkluderar: ✔ Relationsskapande och motivationsarbete för att ge ungdomarna stabilitet och trygghet ✔ Individuellt och gruppbaserat stöd för att främja ungdomarnas välmående och självständighet ✔ Dokumentation och utvärdering av insatser för att säkerställa kvaliteten i vården ✔ Handledning och samverkan med kollegor och externa aktörer Vi söker dig som: ✔ Har 2-årig eftergymnasial utbildning inom socialpedagogik, behandlingspedagogik eller motsvarande ✔ Har erfarenhet av att arbeta med ungdomar på HVB eller inom liknande verksamheter ✔ Är lyhörd, trygg och har ett lösningsorienterat förhållningssätt ✔ Har goda samarbetsegenskaper och en positiv inställning ✔ Har B-körkort Vi erbjuder: 🌟 En meningsfull arbetsplats där du får göra skillnad varje dag 🌟 Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning enligt kollektivavtal. 🌟 Kompetensutvecklingsplan och stöd från ett engagerat team 🌟 Processhandledning en gång i månaden av legitimerad psykoterapeut Vill du bli en del av vårt team? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Vi planerar att hålla intervjuer vecka 32 & 33 Trevlig sommar, vi ser fram emot att välkomna dig hem till oss!
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Lunden tar emot kvinnor med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk. Vi tar emot klienter som har psykisk ohälsa och klienter som behöver medicinsk omvårdnad. Vi har verksamhet i Lund. Arbetsbeskrivning Behandlingssekreterarens uppgift är att samordna och planera vården och behandlingen för klienten, samt att säkerställa att arbetet kring den enskilde sker i enlighet med SiS normerade behandlings- och verkställighetsplaneringsprocesser. Behandlingssekreteraren har ett övergripande ansvar när det gäller att upprätta och genomföra arbetet med klienternas behandlingsplaner samt att på uppdrag av och i samråd med avdelningsledningen ansvara för att behandlingsprocessen flyter på och blir kvalitativ. Som behandlingssekreterare arbetar du i team tillsammans med övrig behandlings- och sjukvårdspersonal vid enheten. Du arbetar även i nära samarbete med socialtjänsten och övriga, för klienten, viktiga personer. Din roll består i att på MI-förenligt sätt arbeta för att klienter får en, så gynnsam vårdplanering som möjligt såväl under LVM-tiden som efter. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning såsom socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning som SiS anser vara likvärdig och som omfattar minst 180 hp, samt erfarenhet av behandlingsarbete. För att klara av uppdraget som behandlingssekreterare krävs dessutom förkunskap, god insyn i och en gedigen erfarenhet av LVM-vård. Du behöver ha en relevant kännedom om lagstiftning, etik och förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Som behandlingssekreterare arbetar du med klienter från samtliga avdelningar. Vi begär utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du ska även ha: • God förmåga att uttrycka dig i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en visstidsanställning till och med 261231. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 250707 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Skara kommun, Omsorgsförvaltningen, Avd för stöd och behandling Omsorgsförvaltningen har ett viktigt uppdrag, att erbjuda omsorg, stöd och service till kommunens invånare och arbetar för att ligga i framkant bl. a. när det gäller teknik och utveckling. Beskrivning Då vår nuvarande samordnare ska gå vidare till nya utmaningar söker vi på Barn och Unga Resurs, socialtjänstens öppenvård en ny samordnare till enhet. Vår målgrupp är barn och ungdomar mellan 0-20 år och deras familjer. Enheten består av 3 familjehemssekreterare och 10 familjebehandlare. Utifrån aktuella behov och kommande utmaningar kring insatser rörande barn och ungdomar med familjer pågår ett ständigt utvecklingsarbete där vi verkar för en kvalitetsutveckling genom ökat fokus på teamarbete och metodutveckling med ett systemiskt och lösningsfokuserat arbete. Till hösten planerar vi för ett omfattande utvecklingsarbete kring familjehemsvården och ett utökat stöd riktat till våra familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Barn och unga resurs är en verksamhet som erbjuder öppenvårdsinsatser, familjehemsplaceringar och insatser kopplade till institutionsplaceringar samt stöd i eget boende. För ett gemensamt förhållningssätt har en utvecklingssatsning gjorts i form av ”Signe of Safety” för ett systemiskt och lösningsfokuserat barnskyddsarbete med focus på att nyttja familjens egna resurser och befintliga nätverk. Familjebehandlargruppen arbetat intensivt med evidensbaserade metoder så som Marte Meo, Funktionell familjeterapi, Tryggare barn, Reals, Acra och trygghetscirkel. Därutöver föräldrautbildningar som Komet, ABC, FÖS och SES. Det pågår ett ständigt utvecklingsarbete för att komplettera evidensbaserade metoder utifrån kommuninvånarnas behov. Inom familjehemssekreterargruppen arbetar vi med BRA-fam, Nya källvestens intervjumetodik, ”Ett hem att växa i” samt Connect. Kvalifikationer Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendevetenskap, socialt arbete och eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som lämplig. Det är ett krav att du tidigare har erfarenhet av socialt arbete med barn och unga, meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård i en utvecklingsprocess. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbetsleda inom en politisk styrd organisation. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet för uppdraget. För tjänsten krävs att du har B-körkort. Vi erbjuder dig en mycket kompetent arbetsgrupp med erfarna medarbetare, med en låg personalomsättning och möjlighet till extern handledning. Vem är du? Ditt huvudsakliga uppdrag som samordnare är att arbetsleda familjebehandlarna och familjehemssekreterarna i det dagliga arbetet. Att vara aktiv och engagerad i de pågående ärendena, att hjälpa till och stötta upp i komplexa ärenden och vara ett stöd kring prioriteringar och andra aktuella svårigheter. Vidare så ingår det i ditt uppdrag att handleda och vägleda i dokumentationsarbetet och följa ärendenas gång för att kunna säkerställa rättssäkerheten. I din roll som samordnare har du en viktig del i utvecklingsarbetet som bland annat innebär att ha omvärldsbevakning kring frågor och nyheter om socialt arbete och lagstiftning. Det ligger i ditt uppdrag att påtala behov av förändring och utveckling samt att upprätta, uppdatera riktlinjer och rutiner. Du kommer bidra till att enheten arbetar mot omsorgsnämndens, avdelningens och verksamhetens uppsatta mål. I rollen ingår också att introducera nya medarbetare. I din roll är det viktigt att du samverkar med vår systerenhet myndighet men även andra enheter intern inom organisationen och externt. Du kommer arbeta i nära samarbete med enhetschefen och andra samordnare inom organisationen. Som person är du lugn, lyhörd, flexibel, har en god förmåga att samarbeta, är driven och utvecklingsorienterad. Genom samarbete, nytänkande och ett stort servicefokus vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i. Övrig information Vi erbjuder dig en nära organisation där du har möjlighet till utveckling. Vi är professionella med stort servicefokus. Vi vågar genom att ta för oss och vill hela tiden bli bättre. Tillsammans skapar vi ett bättre Skara! Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse, Urvalsprocessen påbörjas omgående och pågår kontinuerligt under hela ansökningstiden. Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en behandlingsassistent till öppenvården. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Vi har behov av en tillfällig utökning till vår öppenvård som ett led i att jobba med omställningsarbete utifrån nya Socialtjänstlagen. Vår ambition är att tillsammans med enskilda och familjer arbeta för väl anpassade, stödjande och förändring inriktade insatser på hemmaplan. Arbetet sker både i form av uppdrag från socialsekreterarna, men också innefatta öppna insatser som riktar sig till en viss målgrupp. Arbetet innebär enskilda samtal, praktiskt pedagogiskt stöd samt motiverande och förebyggande arbete. Mötet med enskild sker både i hemmiljö och i socialtjänstens lokaler. Arbetet sker företrädesvis på dagtid men visst arbete på kvällar kan förekomma. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med socialsekreterarna och andra verksamheter inom kommunen. Du kommer ingå i ett arbetslag med gott arbetsklimat där du får kollegialt stöd, nära arbetsledning samt extern handledning. Vi erbjuder subventionerad friskvård och flextidsavtal. DIN KOMPETENS Vi söker dig som är utbildad socialpedagog, beteendevetare, socionom eller har motsvarande kompetens som arbetsgivaren finner lämplig. Det är en fördel om du har goda kunskaper om socialtjänstlagen och dokumentation. Utbildning eller erfarenhet inom förändringsarbete med vuxna, ungdomar och familjer är meriterande. Det är meriterande om du har någon utbildning inom, KBT, Motiverande samtal, repulse eller ABC. För att trivas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga och förmågan att skapa förtroende samt arbeta motiverande. Du klarar av att arbeta självständigt och att bidra till verksamhetens utveckling. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. För denna tjänst krävs att du uppvisar ett giltigt utdrag ur Polisens belastningsregister innan anställning. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Individ- och familjeomsorgen i Vindeln består av socialsekreterare som är områdes indelade inom barn, familj och familjerätt samt vuxna, försörjningsstöd, flyktingmottagning och LSS. Inom individ- och familjeomsorgen verkställs även vissa öppenvårdsinsatser. Vi arbetar aktivt med omställning till ny socialtjänstlag och hoppas du vill vara med på vår resa. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Särskild visstidsanställning 2025-09-01 - 2026-08-15 Omfattning: Heltid Tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter: Enhetschef Liselott Trinse - 0933-43058 (semester v 26-28) Förste socialsekreterare vuxen Nina Gustafsson 0933-14027 (semester v 29-32) BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
Samordnare till verksamhet inom LSS, psykiatri och missbruk – Salem Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad! Är du en engagerad och strukturerad person med erfarenhet av LSS, psykiatri och missbruk? Har du dessutom ett genuint intresse för människor och trivs med ett varierande arbete där du både får samordna, stötta och utveckla? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som samordnare kommer du ha en nyckelroll i verksamheten. Du arbetar nära både brukare och personal för att säkerställa en trygg, rättssäker och kvalitativ omsorg. I uppdraget ingår bland annat: Planering, samordning och uppföljning av insatser Kontakt med anhöriga, myndigheter och andra aktörer Arbetsledning i det dagliga arbetet Kvalitetssäkring och dokumentation enligt gällande lagstiftning Stöd till personal i verksamheten Kvalifikationer Vi söker dig som har: Relevant utbildning inom vård och omsorg, socialt arbete eller beteendevetenskap Erfarenhet av arbete inom LSS, gärna i servicebostad Kunskap inom psykiatri och missbruk B-körkort (krav) God administrativ förmåga och vana av dokumentation Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat som samordnare eller i liknande ledande roll tidigare. Personliga egenskaper Vi tror att du är strukturerad, trygg i dig själv och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är kommunikativ, flexibel och har lätt för att samarbeta.
Välj ett jobb för att visa detaljer