Behandlingsassistent/Socialpedagog

Sök bland 454 lediga jobb som Behandlingsassistent/Socialpedagog och börja ditt nya yrkesliv idag!

Behandlingspedagog som vill göra skillnad
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga förändringen för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingspedagog hos SiS en meningsfull utmaning. Som behandlingspedagog arbetar du i team tillsammans med behandlingsassistenter och behandlingssamordnare och tillsammans ansvarar ni för att de ungdomar och klienter som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Vi möter ofta människor i kris, vilket innebär att du jobbar med kvalificerat omvårdnads-och motivationsarbete och med att vara ett stöd i vardagen. Med stöd av dina kunskaper  inom vård- och behandlingsarbete bidrar du aktivt till att behandlingsplaner fullföljs. Dokumentation är en viktig del av ditt arbete, och bidrar bland annat till rättssäkerhet, planering och uppföljning av vår verksamhet. Du bidrar till att säkerheten upprätthålls enligt våra rutiner och du medverkar till att vardagen flyter på med insatser,  stöd och motiverande arbete med mera.Kontaktmannaskap är också en av dina arbetsuppgifter. I arbetet kan det även ingå att vara handledare åt nya medarbetare och praktikanter. Det här är ett arbete för dig som ser en positiv utmaning i att få arbeta med utsatta människor i en svår livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor.  I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer För att lyckas i ditt arbete har du en grundmurad positiv människosyn. Du är motiverad att hjälpa människor i en utsatt livssituation och du delar SiS värdegrund, att vara en plats för förändring. Vidare har du en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet hos våra klienter. Som person är du trygg i dig själv och har lätt för att skapa relation med klienter likväl som med övriga i personalgruppen. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har lätt för att samarbeta med andra och du kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Du ska också ha:  • Examen från minst 2-årig eftergymnasial utbildning vid folkhögskola eller yrkeshögskola (KY/YH) med inriktning mot socialt/pedagogiskt behandlingsarbete eller utbildning från högskola som vi bedömer likvärdig • B- körkort • God svenska i tal och skrift Meriterande med: • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • Erfarenhet från klientnära befattningar • Utbildning inom vård-och omsorg • Erfarenhet av arbete med vår målgrupp På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.   Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 2025-08-08 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.      SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

9 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Vi söker samordnare till vår verksamhet
Katrinebergsbacken AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om jobbet Vi söker samordnare till vårt nyöppnade stödboende Katrinebergsbacken. Målgruppen vi arbetar mot är män och kvinnor från 21år och uppåt med skadligt bruk och beroende samt psykisk ohälsa. OM OSS Fokus i vårt arbete ligger framför allt på sociala stödinsatserna som rekommenderas av Socialstyrelsen, där sysselsättning och stabilt boende oftast är centrala faktorer för att nå framgång i behandling och att upprätthålla drogfrihet/nykterhet. Vi jobbar även med att bygga upp nätverk och nya positiva sammanhang för individen att vara i som till exempel praktik, sysselsättning och fritidsintressen som kan finnas kvar efter att individen flyttar vidare från oss. Utifrån Case Management-metodiken hjälper vi även till att samordna med andra instanser som tex psykiatri, arbetsförmedling eller hälso- och sjukvård för att få ett helhetsgrepp kring individen. I vår verksamhet arbetar vi även med fler metoder för att uppnå helhet som anpassas utifrån vart individen befinner sig och erbjuder vidareutbildning utifrån behov. Vi anser att grunden till all utveckling är att skapa tillitsfulla relationer och att dessa relationer får möjlighet att vara över tid. ARBETSUPGIFTER Som samordnare hos oss är du både med i det dagliga arbetet där det ofta handlar om att hjälpa till att upprätthålla en fungerande dygnsrytm med sömn och sysselsättning på dagtid, träning och andra aktiviteter. Arbetet innebär att erbjuda de boende fasta strukturer och rutiner, förutsägbarhet och relation till trovärdiga vuxna. Utöver sitter du i individuella samtal med klienten där du håller i den övergripande planeringen och samordningen kring individen utifrån vart denne befinner sig. Det kan handla om att samordna kontakter kring individens nätverk, söka bostad, arbete m.m och vara en motor för att föra processen framåt. I korthet handlar det om att ge rätt stöd i rätt tid. Det betyder att du stöttar klienterna i att genomföra vardagliga rutiner och att fånga upp deras mående och utmaningar de hamnar i. Du behöver ha vana av dokumentation och kunna skriva rapporter vilket också är en viktig del i tjänsten. Det är också bra om du är samhällsorienterad och vet vart du ska vända dig i olika frågor då det blir mycket samverkan både internt och externt. Vårt boende har 9 platser och det finns tid och utrymme att ge ett omfattande stöd samt arbeta processinriktat. Arbetstiderna går i viss mån att anpassa men ibland kommer du jobba kväll eller ha sovande natt och vi arbetar också var 3e helg. KVALIFIKATIONER För att trivas i tjänsten som Samordnare hos oss behöver du vara en person som ser möjligheter och tror på människors förmåga till förändring. Vi ställer höga krav och är en engagerad arbetsgrupp och vill att du också är det. Du har förmågan att samarbeta, skapa allians, bygga relationer och arbeta målinriktat samtidigt som du håller dig till de strukturer som finns. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser det som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. Utbildning är ett krav hos oss och du behöver minst ha 2 års eftergymnasial utbildning som exempelvis behandlingsassistent/behandlingspedagog, socialpedagog, socionom eller beteendevetare. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Då vi är en verksamhet som jobbar med människor i utsatta lägen kommer du behöva visa upp registerutdrag från misstanke- och belastningsregister innan en eventuell anställning hos oss. Körkort är ett krav. Vi tar endast emot ansökan digitalt Välkommen med din ansökan redan idag!

9 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timvikarier Villa Iris HVB
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Villa Iris är ett HVB för tjejer i åldern 13-17 år, med missbruksproblematik. Villa Iris ligger lantligt mellan Hörby och Sjöbo. Vi söker efter nya timvikarier som kan hoppa in lite då och då vid behov. Om rollen Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:  Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete Medverkan i utredningsarbete Nätverkskontakter Dokumentation- och utvecklingsarbete Vi arbetar med evidensbaserade metoder och då främst tydliggörande pedagogik.  Arbetet sker under dagtid, kväll, natt och helg. Lön sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vem är du? Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, har god energi samt är flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. För att söka tjänsten krävs det att du:  Är under utbildning till eller är utbildad socialpedagog, behandlingspedagog eller har annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig Har erfarenhet av behandlingsarbete på HVB Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Har god systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning Har B-körkort till manuell bil. Du behöver dessutom ha tillgång till egen bil för att        kunna ta dig hit. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Marie Ekberg

9 juli 2025
Sista ansökan:
26 december 2025
Socialpedagog
Jokkmokks kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Jokkmokk är en kommun med siktet på framtiden! Vi är en plats där gemenskap och ansvarstagande står i centrum, där dina kompetenser och idéer kan bli en del till att forma vägen framåt. Om du värdesätter en hög livskvalitet med nära till både natur och gemenskap, erbjuder Jokkmokk ett rikt kulturliv och prisvärda fritidsmöjligheter att uppleva. Välkommen till en kommun som kombinerar driftighet och hjälpsamhet – här kan du vara med och skapa något nytt. STANNA-KVAR-FÖRSÄKRING Som nyanställd, tillsvidareanställd i Jokkmokks kommun på denna tjänst har vi möjlighet att erbjuda dig en Stanna-kvar-försäkring om du uppfyller följande kriterier: • Du ska inte tidigare haft en tillsvidareanställning med samma befattning. • Du är folkbokförd, alternativt folkbokför dig i samband med anställningen. • Du ska inte tagit del av kommunens stipendium för eftergymnasiala studier. ARBETSUPPGIFTER På Östra skolan finns från hösten drygt 200 elever i årskurserna 4-9. Arbetsuppgifterna som socialpedagoger är varierande och av olika karaktär. Ditt arbete är främst förebyggande och främjande. Du arbetar målmedvetet med att skapa trygghet och goda relationer med eleverna, då du är med på raster och lektioner. Du har kontakt med elever som behöver en trygg vuxen att vända sig till. Du kommer att fokusera på skolnärvaro genom att se till att alla elever är på sina lektioner. Du anordnar rastaktiviteter och andra gruppstärkande aktiviteter för eleverna. Du är uppmärksam på språkbruk och beteenden som strider mot skolans värdegrund. Du deltar i arbetet med konflikthantering och bidrar till ökad trygghet för eleverna. Du deltar i värdegrundsarbetet och arbetar förebyggande och främjande mot kränkningar. Eventuellt ingår du i skolans Elevhälsoteam och har ett nära samarbete med skolans kurator. Du arbetar ibland i klasserna eller med mindre elevgrupper. KVALIFIKATIONER De personliga egenskaper som har stor betydelse för att lyckas i rollen som socialpedagog är att du är en ansvarstagande och trygg person. Ditt förhållningssätt är kontaktsökande och relationsbyggande gentemot eleverna. En viss del av mod och personlig mognad krävs för att framgångsrikt kunna leda samtal kring svåra frågor med elever. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För den som erbjuds anställning inom skolan krävs enligt Lag om registerkontroll utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Lönespannet för den här tjänsten är mellan 28 000-32 000 kr/månad på heltid. Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på din erfarenhet och kompetens.

9 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Behandlingsassistent, Vuxenvårdens öppenvård
Kristianstads kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nu söker vi en behandlingsassistent till vår öppenvård! Inom ramen för vårt öppenvårdsarbete erbjuder vi vuxna med skadligt bruk och beroende, ibland i kombination med psykisk ohälsa, råd, stöd och behandling. Syftet med våra öppenvårdsinsatser är att öka nyktra och drogfria dagar samt styra mot självständighet och aktivt deltagande i samhällslivet. Vår övergripande målsättning för arbetet är att stötta den enskilde i att återta kontrollen över sin egen situation. Socialtjänsten i allmänhet och vuxenvården i synnerhet genomgår just nu en stor och spännande förändring med avstamp i den nya socialtjänstlagen som träder i kraft nu den nu den första juli. Vi hoppas att du vill vara med på vår utvecklingsresa framåt. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som behandlingsassistent i Vuxenvårdens öppenvård jobbar du primärt med motivation, behandling och förändring. Arbetet drivs med utgångspunkt i ett arbetslag tillsammans med erfarna kollegor, regelbunden extern handledning, samt hög tillgång till såväl teamledare som chef. Vårt öppenvårdsarbete baseras på evidens så väl som på beprövad erfarenhet och det öppenvårdsinnehåll vi erbjuder våra klienter är i ständig förändring och utveckling då vi alltid behöver vara lyhörda för våra klienters behov. I dag driver vi enskilda kontaktpersonsonsuppdrag så väl som behandling enligt ÅP, CRA, HAP, MI, Vändpunkten, Samsjuklighetsbehandling enligt Liria Ortiz manual Samarbeta mera så väl som mer öppna grupper med syfte att höja motivation så väl som att syna individuella styrande värderingar. Som medarbetare i öppenvården krävs att du har hög förmåga att självständigt prioritera samt driva ditt arbete, att du är flexibel och pragmatisk, att du har ett stort intresse för målgruppen, men också utveckling inom fältet. Vidare behöver du ha en mycket god samarbetsförmåga då det ligger i rollen att samverka internt så väl som externt. Den aktuella tjänsten är förlagd inom behandlingsenhetens öppenvårdsenhet med placering i vår gruppbehandling som vi driver enligt CRA. CRA behandlingsgrupp består av totalt tre medarbetare som driver daglig öppenvårdsbehandling för en grupp om max 8 deltagare. I uppdraget ligger bland annat att planera och genomföra behandlingssessioner enligt CRA-modell, att samverka med placerande socialsekreterare, ansvara för journalföring samt att självständigt hålla i informationsträffar för eventuella klienter. Eftersom gruppen är liten är det viktigt att dynamiken medarbetarna emellan är god. För att detta ska fungera tror vi det är viktigt att du som person är social så väl som professionell, att du är intresserad av att bolla ditt arbete med dina närmaste kollegor, att du är nyfiken och att du är intresserad av att reflektera kring deltagarnas prestationer så väl som dina egna. Gruppen har egen lokal och eget veckovist verksamhetsmöte med ansvarig chef/teamledare. Vi har nu drivit gruppen under några år och lärt oss en hel del på vägen, metodutveckling är dock fortsatt prioriterat och du kommer att ha stor möjlighet att vara med och forma innehållet i behandlingen och det vardagliga arbetet. KVALIFIKATIONER Du som söker är socionom, socialpedagog, behandlingspedagog eller har annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För arbetet krävs att du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta med gruppinterventioner och är du utbildad inom CRA eller annan jämförbar metod är det en fördel. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemet Journal Digital. Du som söker till oss har B-körkort för att enkelt ta dig runt i kommunen vid behov. För oss är det viktigt att vi anställer rätt person varför de personliga egenskaperna väger tungt för tjänsten. Vi vill att du som person har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Som behandlingsassistent behöver du ha förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Vidare kan du anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

8 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Behandlingspersonal till HVB för flickor
Verbena HVB AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

För en trygg och utvecklande vardag, med fokus på vård och rehabilitering Verbena Care, ett nystartat vårdbolag, söker nu engagerad och erfaren behandlingspersonal till vårt nya HVB-hem i Norrtälje kommun. Vi erbjuder en spännande och meningsfull roll i en organisation där varje medarbetare bidrar till att skapa en trygg vardag för ungdomarna på hemmet. Vår vision Inom Verbena Care bygger vi vår verksamhet utifrån ledorden: Omtanke - Ansvar - Kvalitet - Trygghet. Vi som startat Verbena Care driver också Familjemottagningen som sedan flera år driver psykoterapimottagningar, där vi erbjuder psykoterapi för barn, unga och vuxna, familjerådgivning, föräldrastöd samt psykiatrisk – och neuropsykiatrisk vård och utredning. Bolaget drivs av personer med gedigen behandlingsbakgrund som psykolog samt psykoterapeut- En dröm för oss har sedan länge varit att driva HVB. Under hösten 2025 startar Verbena Care ett HVB-hem för flickor i Norrtälje kommun. Vi har stor kompetens inom området ungdomar med psykisk ohälsa och har en vision att utveckla en HVB-verksamhet med samma hjärta, kompetens och behandlingsresultat, som vår tidigare verksamhet. Vi vill också skapa möjlighet för ungdomar i behov av heldygnsplacering att ta del av den kompetens som vi har inom vår andra organisation. Vi söker nu personal med stor kompetens och erfarenhet inom området HVB att bygga upp denna nya organisation. Vi söker både heltids- och extrapersonal, med utbildningsbakgrunder som behandlingspedagog, socialpedagog, beteendevetare, sjuksköterska, socionom, specialpedagog. Om tjänsten/tjänsterna Som behandlare på Verbena HVB kommer du att ha möjlighet att forma och utveckla verksamheten från start. Du bidrar till att skapa en omsorgsfull och utvecklande miljö där ungdomarna kan blomstra. Tillsammans med dina kollegor drivs du av ambitionen att ge ungdomarna de allra bästa förutsättningarna och den vård de behöver för att utvecklas i en trygg, säker och hälsofrämjande miljö. Du kommer arbeta i en erfaren grupp och ha en organisation med stort kunnande bakom dig. Självständighet är en förutsättning, men också samarbetsförmåga och lyhördhet för ungdomarnas behov. HVB-hemmet ligger i Norrtälje kommun med nära pendlingsavstånd till Stockholm. På arbetsplatsen arbetar 2-3 behandlare med medlevarskap (en arbetar sovande natt/dygn) tillsammans med föreståndare samt en biträdandemföreståndare/samordnare. Vi söker en hel arbetsgrupp om 8-10 personer, där vi tillsammans skapar ett ambitiöst och kunnigt team, som brinner för att ge ungdomarna (flickor 14-18 år) de allra bästa förutsättningarna att lyckas framåt i livet. Vi söker hel- och deltidsanställda som är flexibla och kan arbeta under dygnets alla timmar – dag, kväll, natt – samt ha beredskap och jour vid behov. Vi tror att du är en trygg och strukturerad och social person som brinner för att arbeta med ungdomar med psykiatriska- och psykosociala problem. Ditt engagemang och din förmåga att skapa relationer, där avvisande och brist på tillit först kan prägla kontakten, är viktiga egenskaper. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara skicklig på att prioritera och planera arbetet utifrån behov. Du har lätt att knyta kontakter, skapa relation och är orädd och empatisk i ditt sätt. Vana av målgruppen, psykiskt – och socialt utsatta ungdomar är meriterande. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Bidra till att arbeta i verksamheten i enlighet med vår vision och våra värdeord • Arbeta för att säkerställa en trygg och stöttande miljö för ungdomarna • Samverka med socialtjänst och andra myndigheter • Dokumentation Exempel på arbetsuppgifter utöver behandlingsarbete kan vara; planera/förbereda måltider, beställa matkassar, hålla städrutiner, stödja ungdomen i ADL (t.ex. matlagning, tvätt), skjutsa ungdomar till skola och aktiviteter, följa med på möten, trygghetsskapande arbete, samverkan med socialtjänst och vårdnadshavare. Kvalifikationer: • Relevant högskoleutbildning (socionom, beteendevetare) inom socialt arbete, psykologi, eller liknande • Erfarenhet av att arbeta med ungdomar med svår psykisk ohälsa i riskzon • Tidigare arbetserfarenhet från HVB är meriterande • Kunnande inom neuropsykiatri är meriterande • Goda kunskaper gällande lagstiftning och regelverk för HVB-verksamhet är meriterande • Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat • Utbildning i DBT, MI, ACT, KBT är meriterande • B-körkort Vi erbjuder: • Möjlighet att vara med och forma en verksamhet med de allra högsta ambitionerna • Kunniga kollegor och ledning • En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö • Möjlighet att göra en verklig skillnad i ungdomars liv • Kompetensutveckling och fortbildning • Marknadsmässig lön och förmåner

8 juli 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Beteendevetare
Änglagården Omsorg AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Änglagården Omsorg söker en drogterapeut/ Socialpedagog på 100 % tjänst och den är på varierande tidsschema. Änglagården Omsorg AB jobbar med missbrukare med samsjuklighet. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Samordnare till Stödboende i Helsingborg!
Patia AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Patia söker samordnare till stödboende i Helsingborg Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt? Patia växer, och vi söker nu en engagerad och driven samordnare till vår stödboendeenhet i Helsingborg. Om verksamheten Vi tar emot vuxna personer med beroendeproblematik, kriminalitet, psykisk ohälsa, samsjuklighet eller annan social problematik som innebär svårigheter att hantera vardagen. Vårt mål är att erbjuda ett stödboende med hög kvalitet där varje individ får rätt stöd, i rätt tid – för att kunna ta nästa steg mot självständighet. Om rollen Som samordnare får du ett spännande och varierat uppdrag där du kombinerar klientnära arbete med administrativa arbetsuppgifter. Du är en nyckelperson i verksamheten, med ansvar för att samordna det dagliga arbetet, stödja personalen och säkerställa att insatserna genomförs i enlighet med klientens vårdplan och verksamhetens kvalitetsmål. Du kommer att: samordna enhetens dagliga arbete och vara ett stöd till personalgruppen delta aktivt i det klientnära arbetet vägleda och stötta kollegor i social dokumentation, genomförandeplaner, riskanalyser och månadsrapporter följa upp att arbetet sker enligt gällande rutiner, kvalitetsmål och lagstiftning samverka med socialtjänst, interna samordnare och andra externa aktörer bidra till att utveckla och kvalitetssäkra enheten tillsammans med verksamhetschef Din profil Vi söker dig som är självständig, lösningsfokuserad och professionell, med ett genuint engagemang för målgruppen. Du har: Minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom exempelvis socionom, socialpedagog, beteendevetare eller likvärdigt Minst två års erfarenhet av socialt arbete God vana av dokumentation och myndighetskontakt B-körkort Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbetsledning eller samordningsansvar Arbetat med IBIC, MI, lågaffektivt bemötande eller återfallsprevention Intresse för marknadsföring eller utvecklingsarbete Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, samarbetsvilja och servicekänsla – gentemot både klienter, kollegor och socialtjänst. Övrigt Vi begär utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Tjänsten är en heltid med provanställning i sex månader. Individuell lönesättning tillämpas. Rekrytering sker löpande – vänta inte med din ansökan! Vill du vara med och skapa en verksamhet där kvalitet, individfokus och utveckling står i centrum? Välkommen med din ansökan till Patia – där vi gör skillnad, tillsammans.

8 juli 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Behandlingsassistent- stödboende för män
Stockholms kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Socialförvaltningen i Stockholms stad har en övergripande och samordnande roll för socialtjänstens individ och familjeomsorg och funktionshinderområdet. Här skapas goda förutsättningar för att möta invånare i behov av socialtjänstens stöd. I nära samarbete med stadsdelsförvaltningarna bidrar vi till en modern, digital, rättssäker, likställd och kunskapsbaserad socialtjänst och vi har ett starkt utvecklingsfokus. Inom förvaltningen erbjuds ett stort utbud av stödinsatser till stadens invånare och utbudet förändras utifrån stockholmarnas behov och stadsdelsförvaltningarnas önskemål. Arbetet sker ofta i nära samverkan med andra myndigheter, civilsamhälle och näringsliv. Socialförvaltningen ansvarar också för stadens serverings- och tobakstillstånd och utför tillsyn. Välkommen till oss Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad för män som av olika anledningar lever i hemlöshet. Vi söker nu en behandlingsassistent med stort intresse för målgruppen som vill arbeta dag, kväll och helg. Västberga boende är ett drogtolerant stödboende för män som behöver stöd utifrån substansberoende, psykisk ohälsa, hemlöshet och andra svårigheter. Vi har 69 platser och ingår i Socialförvaltningens, Område boende vuxna och ligger i Västberga industriområde. Vi arbetar på uppdrag av placerande socialtjänst i Stockholms stad. Vårt uppdrag är att utifrån varje individs förutsättningar stödja våra boende till ett självständigt liv och en mer stabil boendeform. Vi på Västberga boende består av 19 behandlingsassistenter, en köksansvarig, en vaktmästare, en administratör, två gruppledare och en enhetschef. Placeringar på Västberga boende görs efter ett beslut från Område hemlösa eller från stadsdelarna i Stockholms stad. Vi erbjuder För att ge dig bästa möjliga förutsättningar erbjuder vi en grundlig introduktion och attraktiva anställningsvillkor, tjänstepension, friskvårdsbidrag på 3000 kr och möjlighet till semesterväxling. Läs mer på: https://jobba.stockholm/formaner/ Vi är lokaliserade i Västberga industriområde i Hägersten. Din roll Vi söker dig som vill arbeta dag, kväll och helg. Arbetstidsmåttet är 38,25 timmar /veckan med ett 12 veckors rullande schema. Du kommer att få arbeta nära våra boende genom att du ska stötta i att få en struktur på sin vardag , vara en länk till socialmyndigheter, frivården sjukvården, psykiatri osv. Du kommer att arbeta i ett team med kontaktpersoner. Som kontaktperson har du ansvar för att boka in och delta i möten med socialtjänst, upprätta genomförandeplaner, dokumentera i journalföringssystemet Platina och att vara ett stöd för den boende. Du kommer att vara kontaktperson åt 7-10 boende. Arbetet innehåller många praktiska moment som att packa kvarlämnade saker, städa , diska, tvätta kläder, servera mat m.m. Vi har alla ett gemensamt ansvar för vår och våra boendes miljö. Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett  realistiskt perspektiv i situationer som uppstår i det dagliga arbetet. Din samarbetsförmåga är mycket god och du trivs med att samverka med andra professioner och behålla individen i fokus. Som behandlingsassistent möter du människor med komplex livssituation och det är viktigt att du har ett gott bemötande. Vidare ska du hålla dig informerad om vad som beslutas på personalmöten och på APT. Du ska upprätthålla och följa regler på Västberga boende samt delta aktivt på planeringsdagar, möten och handledning. Din kompetens och erfarenhet Utbildning som behandlingsassistent/socialpedagog eller likvärdigt är ett krav. • Vi vill att du ska ha lång erfarenhet av målgruppen • Meriterande utbildning/erfarenhet är Motiverande samtal (MI) och Lågaffektivt bemötande (LAB), Ett självständigt liv (ESL) • Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet och provanställning kan förekomma. Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

8 juli 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Socialpedagog till vår lågtröskelverksamhet, Sysselsättning i samverkan
Tranemo kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Brinner du för frågor som rör arbetsmarknad, sysselsättning, social hållbarhet och samverkan? Söker du nya utmaningar och vill vara med och utveckla en ny verksamhet? Då är det dig vi söker. Tranemo kommun har sökt medel från Europeiska Socialfonden för ett projekt inom sysselsättning och samverkan. Inom ramen för projektet ingår att starta upp en öppen lågtröskelverksamhet för personer som ännu inte etablerat sig på arbetsmarknaden, samt att arbeta med att förbättra samverkan mellan de olika verksamheter inom kommunen som redan idag arbetar med sysselsättning, arbetsförberedande insatser, socialt stöd och öppenvård. Målet för projektet är att den enskilde ska kunna göra stegförflyttning mot arbete eller utbildning. I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun – Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. ARBETSUPPGIFTER I arbetsuppgifterna som socialpedagog ingår att, tillsammans med projektledare för projektet,  vara med och utveckla en öppen lågtröskelverksamhet och innehållet i verksamheten utifrån deltagarnas behov. Som socialpedagog kommer du arbeta direkt med deltagarna i verksamheten, samt samverka med teamet runt den enskilde för att ge bästa möjliga förutsättningar att utvecklas. Målgruppen för verksamheten är personer som på grund av psykisk ohälsa, beroendeproblematik och/eller annan social problematik står långt ifrån arbetsmarknaden. KVALIFIKATIONER Du har: • utbildning till socialpedagog, behandlingspedagog eller har annan eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom socialt arbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är önskvärt om du dessutom har: • erfarenhet av Motiverande samtal (MI), Community Reinforcement Approach (CRA), Återfallsprevention (ÅP) och lågaffektivt bemötande •  erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen eller i liknande verksamhet.  Vi söker dig som är intresserad av att vara betydande del i driften och utvecklingen av kommunens öppna lågtröskelverksamhet och i denna spännande, meningsfulla roll göra stor skillnad för individen. Du ska kunna möta den enskilda individen där den är på alla plan, såväl socialt som känslomässigt. Du har förmåga och intresse att se den enskilda människan bakom en psykisk ohälsa, beroendeproblematik, eller annan social problematik. Du har förståelse för människors skiftande levnadsvanor och mående och bemöter med lyhördhet och respekt. Du anser att alla individer kan utvecklas och skapa positiva förändringar i livet, givna rätt förutsättningar och stöd. Du är en god förebild och kan stötta till inkludering och meningsfullhet i såväl sysselsättning som ut mot samhället. Du öppnar möjligheten för målgruppen genom att ha en god kommunikation och samverka med andra inom och utom verksamheten. Du ser möjligheter och stöttar enskilda till att hitta och bibehålla motivation till förändring. Du kan arbeta situationsanpassat, tydligt och lågaffektivt, pedagogiskt och kan vid behov sätta respektfulla gränser för att bedriva verksamheten på ett hållbart sätt. Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan! ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

8 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025