Bokförare

Sök bland 12 lediga jobb som Bokförare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Senior Redovisningsekonom till Rediem Capital
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om oss Rediem Capital är ett nystartat bolag med fokus på hantering av icke-presterande lån (NPL) med ambitionen att bli en ledande aktör inom vår nisch. Vår målsättning är att bli en Specialised Debt Restructurer (SDR), vilket innebär att vi på ett effektivt sätt kan förvärva, förvalta och omstrukturera NPL-portföljer. I dagsläget förvaltar vi portföljer inom Europa och organisatoriskt är vi ett litet och dynamiskt team som tillsammans bygger upp verksamheten. Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida på www.rediemcapital.com. Om rollen Vi söker nu en engagerad senior redovisningsekonom som vill vara med och bidra till vår resa. I denna roll kommer du att ingå i finansfunktionen och rapportera direkt till bolagets CFO, där du spelar en nyckelroll i att säkerställa redovisning och finansiella processer. Du kommer att arbeta nära våra experter inom risk, affärsutveckling och inköp av portföljer. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Redovisning av finansiella derivat, obligationer, valutaaffärer och NPL-portföljer. • Månads-, kvartals och årsbokslut. • Presentera analyser och rekommendationer till ledningen för att stödja strategiska beslut. • Bidra till utveckling och digitalisering av manuella bokföringsprocesser och rutiner. Kvalifikationer • Minst 10 års erfarenhet av redovisning, gärna från bank och finans och/eller revision. • Erfarenhet av företag med tillgångar och skulder i flera valutor. • Gedigen erfarenhet av att hantera ett stort antal händelser ur ett redovisningsperspektiv. • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. • God förmåga att kommunicera resultat- och balansräkningsanalyser på ett tydligt sätt. • Akademisk examen inom redovisning är meriterande, liksom erfarenhet av Microsoft Business Central Vad vi erbjuder • Möjligheten att arbeta i en mindre organisation där du har stor möjlighet att påverka och kan vara med och forma arbetssätt och processer. • En roll där dina insatser direkt påverkar vår verksamhets framgång och tillväxt i en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. • Kollektivavtal enligt Almega/Unionen Ansökan I den här rekryteringen samarbetar Rediem Capital med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

19 mars 2025
Sista ansökan:
18 april 2025
Senior Accountant till Starbreeze Entertainment
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en erfaren redovisningsekonom med en passion för att effektivisera processer? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där kreativitet och utveckling står i centrum? Då kan du vara den vi söker! Som Senior Accountant hos Starbreeze kommer du att spela en nyckelroll i vår ekonomifunktion. Du kommer att arbeta med funktionsindelad resultatrapport och hantera både enklare och mer komplexa delar inom redovisning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Processansvarig: Ansvara för att se möjligheter och förbättringar i processer, avstämningar och kontroller som görs per projekt. • Övergripande ansvarig för samtliga dotterbolag: Säkerställa att alla dotterbolag följer våra redovisningsprinciper och rutiner. • Bolagsansvarig för 7 bolag: Hantera löpande redovisning, moms, skatt, månadsbokslut och årsredovisning samt fungera som kontaktperson för våra utländska bolag. Kvalifikationer Vi söker dig med gedigen erfarenhet inom redovisning, gärna med bakgrund från revision. Du har förmågan att analysera komplexa ekonomiska data och dra insiktsfulla slutsatser. Du är nyfiken och har en lösningsorienterad inställning. Koncernspråk är engelska och vi ser att du behöver vara flytande i tal och skrift i både engelska och svenska. Erfarenhet av att arbeta i Xledger är meriterande men inget krav. Du erbjuds Hos Starbreeze får du möjlighet att växa och utvecklas i en kreativ och inspirerande miljö där vi jobbar efter våra värdeord Accountability, Learn and Develop, Smarter Together, Enable Creativity. Vi uppmuntrar ständig utveckling och lärande, vi tror på att samarbeta för att nå bättre resultat, vi värdesätter ansvarstagande och pålitlighet och vi främjar kreativitet och nyfikenhet. Du erbjuds en hybrid lösning med 3 dagar i veckan på kontoret. Under mars flyttar vi in i nya kontorslokaler med centralt läge på Tulegatan 4. Om du är redo för en ny utmaning och vill vara med och forma framtiden för vår ekonomifunktion, skicka in din ansökan idag! I den här rekryteringen samarbetar Starbreeze Entertainment med Jurek Recruitment and Consulting och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se About Starbreeze At Starbreeze, we believe games are more than just entertainment—they´re a way to bring people together. From the pulse-pounding, cooperative heists of PAYDAY to our upcoming Dungeons & Dragons adventure, we create experiences that thrive on teamwork, strategy, and the thrill of emergent gameplay. Our mission is to build vibrant games that offer infinite replayability, allowing players to forge their own stories and adventures together. Every Starbreeze employee helps shape this vision. Whether you´re crafting intricate game worlds or developing the systems that bring players together, your creativity and passion will drive the future of cooperative gaming. Join us in our journey to create innovative, immersive experiences that unite players and redefine what gaming can achieve. Starbreeze values diversity and inclusion, and is proud to be an equal opportunity employer. We welcome you as who you are, no matter where you are from or what games you play. If there are preparations or accommodations that we can make to help ensure that you have a comfortable and positive interview experience, please let us know.

18 mars 2025
Sista ansökan:
12 april 2025
Ekonom för litet bolag
Agios AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Erfaren ekonom för heltid / deltidstjänst sökes för kunds räkning till ett litet, få-manna bolag efter att deras nuvarande ekonom går i pension. Du bör ha erfarenhet av bokföring. Tillträde är flexibelt enligt överenskommelse, men tjänsten tillsätts snarast. I tjänsten väntas du genomföra följande uppgifter: Bokslut (inkl. årsredovisning enligt K2 & inkomstdeklaration INK2) Lönehantering (inkl. personaladministration, arbetsgivardeklarationer & semesterhantering) Löpande bokföring såsom momshantering Du skall helst kunna sköta all bokföring i ett bolag. Kunden är ett litet glatt gäng som sitter i ett lugnt och grönt område i Luthagen med bra anslutningar och nära till grönområden. Bolaget är i ett expansivt skede och jobbar med att producera och utveckla ekologiska produkter. Tjänsten är för närvarande Heltid / deltid beroende på person och är placerad i Uppsala. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 mars 2025
Sista ansökan:
16 april 2025
Bokförare och Redovisning Ekonom Märsta till BW4-UKagNag Sweden AB
BW4-Ukagnag Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

KagNag Sweden AB är en företags konsult och jobba med olika uppdrag från affärs utveckling , företags förmedlare och redovisnings byrå. Vi sitter i Stenstorp mitt i Skaraborg men skötar det lilla företagets ekonomi och ge ekonomisk rådgivning i hela landet. Vi har kunder från Umeå till Skåne. Vi är idag 4 i arbetslag. Företaget erbjuder de flesta administrativa tjänster ett litet företag kan komma i behov av, t ex redovisning, bokslut och deklaration. Företaget arbetar med svensk standard för redovisningsuppdrag. Målet är nöjda kunder för att bygga ett långsiktigt samarbete. Självklart uppträder du korrekt och affärsmässigt gentemot våra kunder och har hög social kompetens. Arbetet kräver ordning och reda så noggrannhet är ett av ledorden. Löpande bokföring, avstämningar, skattedeklarationer. Bokslut och deklarationer för olika bolagsformer. Vi använder arbetsplattform fortnox. Vi rekryterar löpande, sista ansäkningsdag 30/9.

13 mars 2025
Sista ansökan:
15 april 2025
Redovisningssamordnare till Göteborgs Stad
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Stadsmiljöförvaltningen söker en engagerad och driven redovisningssamordnare som vill vara en del av förvaltningens och stadens utveckling och ta ansvar för viktiga ekonomiska processer. Här får du chansen att arbeta i en organisation som ansvarar för stadens tillväxt, skötsel och hållbarhet. Som redovisningssamordnare i förvaltningen får du möjlighet att påverka och bidra till en mer effektiv och transparent stadsförvaltning – där inget är omöjligt! Om Göteborgs Stad Stadsmiljöförvaltningen är en av fyra nämnder som tillsammans arbetar med stadsutveckling. Vi arbetar med att skapa stadsmiljöer och offentliga rum som är tillgängliga, levande och hållbara för både invånare och besökare. Vi har ett helhetsansvar för stadens framkomlighet och äger dessutom det välkända spårvagnsnätet som binder samman Göteborg. Med drygt 850 medarbetare är vi en viktig del av stadens utveckling och arbete för en bättre framtid. Göteborg befinner sig just nu i den mest omfattande utvecklingen i modern tid, och sedan 2022 har en ny organisation för stadsutveckling implementerats. Detta för att skapa en mer sammanhållen och effektiv stadsutvecklingsprocess – från planering och genomförande till förvaltning. Vi strävar efter att förbättra stadens livskvalitet för alla medborgare och företag, och vi gör det med en stark värdegrund baserad på demokrati och samarbete. Om rollen Vill du vara med och forma framtiden för Göteborg? Här får du chansen att arbeta som redovisningssamordnare och vara en viktig del i stadens utveckling. Tillsammans med vår redovisningschef kommer du att leda, samordna och vidareutveckla förvaltningens ekonomiprocesser. Du får möjlighet att vara spindeln i nätet och säkerställa att förvaltningens ekonomi fungerar effektivt och transparent. Som redovisningssamordnare kommer du att vara en nyckelperson i vårt arbete med redovisning och bokslut, och du kommer bland annat att arbeta med att säkerställa korrekt redovisning, periodiseringar och analyser. Du arbetar med kontoavstämningar och utreda transaktionsflöden, månads-, delårs-, och årsbokslut och är sammanhållande vid revisioner samt tillsammans med redovisningschef ansvara för ekonomisystem och registervård. I rollen ingår att stödja medarbetarna på enheten och bidra med utveckling av våra processer och arbetssätt. Hos oss på ekonomiavdelningen är vi ett team på 25 engagerade medarbetare, varav 10 arbetar inom redovisning. Vi värderar samarbete och utveckling högt och ser fram emot att du kommer bidra med nya idéer och ett driv för att skapa ännu bättre processer. Du kommer att få arbeta i en stimulerande miljö, där du får många kontaktpunkter både inom och utanför organisationen. Vem är du? Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, särskilt inom redovisning. Du har en god förståelse för redovisning, periodiseringar och processutveckling. Har du erfarenhet av mångfasetterad verksamhet och arbete med budget och prognoser är det meriterande. Erfarenhet från offentlig sektor är också ett plus samt om du har erfarenhet av samordning av ekonomiska processer. För oss är det viktigt att du har ett systematiskt och utvecklingsinriktat arbetssätt. Du har hög IT-kompetens och är snabb på att lära dig nya system. Eftersom vi arbetar nära varandra inom avdelningen och förvaltningen ser vi att du har ett helhetsperspektiv, kan ta till dig ny information snabbt och gillar att samarbeta. Du är driven, ansvarsfull och prestigelös, och du ser möjligheter i varje utmaning. Dessutom är du pedagogisk och kan kommunicera komplexa ekonomiska frågor på ett lättbegripligt sätt. Du trivs också att självständigt eller ibland i samarbete med andra ta tag i nya frågor och utveckla. För att trivas i rollen tror vi att du är en person som kan balansera långsiktiga strategiska mål med detaljerad analys och noggrannhet. Du kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Vi erbjuder Göteborgs Stad erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Du blir en del av ett härligt team där vi samarbetar för att skapa hållbara ekonomiska processer som gynnar hela verksamheten. I denna rekryteringsprocess samarbetar Göteborgs Stad med Jurek Rekrytering och Bemanning. Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström, [email protected]. Välkommen med din ansökan!

12 mars 2025
Sista ansökan:
11 april 2025
Head of Internal Control
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Aimpoint, del av Sandberg Development AB, är en svensk tillverkare av rödpunktsikten som uppfanns år 1975. Vi söker nu en Head of Internal Control till huvudkontoret i Malmö. Du erbjuds en spännande roll i ett ständigt växande bolag i internationell miljö. Rollen för Internal Control är avgörande för att säkerställa att organisationens verksamhet bedrivs effektivt, att finansiella rapporter är tillförlitliga, och att lagar och förordningar följs. Positionen innebär att utveckla, implementera och övervaka interna kontrollsystem och processer för att minimera risker och förbättra verksamhetens effektivitet. Ansvarsområden • Utveckling och implementering av kontroller: Skapa och införa interna kontrollsystem för att säkerställa regelefterlevnad och effektiv verksamhet. • Övervakning och utvärdering: Regelbundet övervaka och utvärdera effektiviteten av de interna kontrollsystemen och föreslå förbättringar. • Riskhantering: Identifiera, analysera och hantera risker som kan påverka organisationens mål och verksamhet. • Rapportering: Förbereda och presentera rapporter om interna kontrollers effektivitet för ledningen och andra intressenter. • Revision och granskning: Samarbeta med interna och externa revisorer i granskningen av extern och intern regelefterlevnad, interna kontroller och säkerställa att rekommendationer implementeras. • Utbildning: Utveckla och genomföra utbildningsprogram för att höja medvetenheten om internkontroll och säkerställa att alla medarbetare förstår deras roll i kontrollprocessen. Kvalifikationer • Utbildning: Kandidatexamen i ekonomi (inriktning redovisning eller ekonomistyrning). • Erfarenhet: Minst 5 års erfarenhet inom internkontroll, revision eller riskhantering. • Kompetenser: o Stark analytisk och problemlösningsförmåga o Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter o Förmåga att arbeta självständigt och i team o Goda kunskaper i relevant programvara och system för internkontroll Färdigheter • Detaljorienterad: Förmåga att noggrant granska och analysera data, system och processer. • Förändringshantering: Erfarenhet av att leda och hantera förändringar inom organisationen. • Etik och integritet: Hög grad av etik och integritet i alla aspekter av arbetet. Ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. I denna rekryteringsprocess samarbetar Aimpoint med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Merima Kastrat [email protected] och Katarina Ausenius [email protected].

6 mars 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025
Redovisningsekonom timanställning
Kristersson, Robin
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av redovisning och brinner för bokföring . Dina arbetsuppgifter innebär bland annat arbete med bokföring, månadsbokslut/årsbokslut, löpande avstämningar. Som person har du ett starkt personligt driv, är självgående och har både ett affärsmässigt och lösningsorienterat sätt att vara och tänka på. För att trivas hos oss tror vi att du är en öppen och positiv person som ser möjligheter. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 15 Mars Arbetstid är dagtid 08.00-17.00 med flexibel

6 mars 2025
Sista ansökan:
5 april 2025
Ekonom deltid sökes med omnejd
Rodceder AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Erfaren ekonom för Heltid / deltidstjänst sökes med omnejd till ett litet, få-manna bolag efter att vår nuvarande ekonom går i pension. Du bör ha erfarenhet av bokföring. Tillträde är flexibelt enligt överenskommelse, men tjänsten tillsätts snarast. I tjänsten väntas du genomföra följande uppgifter: Bokslut (inkl. årsredovisning enligt K2 & inkomstdeklaration INK2) Lönehantering (inkl. personaladministration, arbetsgivardeklarationer & semesterhantering) Löpande bokföring såsom momshantering Du skall kunna sköta all bokföring i ett bolag, från ax till limpa. Vi är ett litet glatt gäng som sitter i ett lugnt och grönt område i Luthagen med bra anslutningar och nära till grönområden. Bolaget är i ett expansivt skede och jobbar med att producera och utveckla ekologiska produkter. Tjänsten är för närvarande Heltid / deltid beroende på person och är placerad i Uppsala.

5 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ekonomiansvarig till ChromoGenics i Uppsala
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en skicklig och engagerad ekonom med erfarenhet av redovisning som söker nya utmaningar i en roll där du får stor möjlighet att utvecklas? Värdesätter du trivsel på arbetet samtidigt som du är strukturerad, ansvarsfull och prestigelös? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig! Till ChromoGenics söker vi nu en driven redovisningsekonom som kan ta sig an rollen som Ekonomiansvarig. Här erbjuds du en stimulerande tjänst på ett spännande bolag med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull nyckelspelare. ChromoGenics, med sin unika teknologi, utvecklar samt tillverkar smarta och dynamiska glas som bidrar till lägre energiförbrukning, mindre miljöpåverkan samt ett bättre inomhusklimat i byggnader. Arbetsbeskrivning Som ekonomiansvarig kommer du självständigt att ansvara för bolagets redovisnings- och ekonomiarbete i kombination med vissa administrativa arbetsuppgifter. Rollen innebär många interna kontaktytor och du kommer att rapportera till VD. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: • Månads- och årsbokslut • Norsk momsrapportering (den svenska sköts av en skattekonsult) • Leverantör- och kundreskontra från ankomstregistrering till utbetalning. • Ta fram rapporter, underlag och analysera resultat • Hantering av löner (ej beräkningar) och stödja extern lönebyrå med information. • Administrativa uppgifter som att scanna in avtal och hantera den digitala avtalsportföljen. • Assistera VD vid besök, hantera post och bidra till trivseln på kontoret (beställa fika, ordna lunch vid styrelsemöten, etc.). Om dig För att lyckas i rollen söker vi dig som är redovisningsentusiast och som har god förståelse för ekonomiska processer. Du lockas av blandningen av löpande bokföring och ekonomistyrning, och förstår vikten av hela flödet. Kvalifikationer: • Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete där du har arbetat med hela flödet. • Talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska. • Har goda kunskaper i Excel. • Van att arbeta i ekonomisystem. Starkt meriterande är om du har: • Erfarenhet av tillverkande företag. • Lager- och projektredovisning. • Har erfarenhet av ekonomisystemet Monitor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du trygg i dig själv och dina kunskaper. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och analytiska färdigheter i kombination med att du är effektiv och noggrann. Vidare jobbar du strukturerat och lösningsorienterat samt väl mot deadlines. Du trivs bra med att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har mycket god kommunikativ förmåga. Du erbjuds Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt Här erbjuds du ett trevligt arbetsklimat med härliga kollegor, gott kaffe och ett eget kontor i fina lokaler beläget i Libro bäck. Ansökan I den här processen samarbetar ChromoGenics med Jurek Recruitment Consulting och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Darberg, [email protected] alt. 076-0026924. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om ChromoGenics ChromoGenics är världsledande när det gäller att utveckla och producera dynamiskt glas med styrbara optiska egenskaper. ChromoGenics levererar även statiska glas och fasadssolpaneler i världsklass. Vår unika egenutvecklade elektrokroma teknik, ConverLight®, ger dynamiskt solskydd för ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. ChromoGenics grundades 2003 i Uppsala som en naturlig följd efter 20 års forskning på elektrokroma material vid Ångströmlaboratoriet vid Uppsala Universitet. Sökord: Redovisningsekonom, Accountant, Ekonomiansvarig

4 mars 2025
Sista ansökan:
3 april 2025
Hedge Accountant for Large Projects
Hitachi Energy Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

The opportunity We are seeking a detail-oriented, experienced Hedge Accountant to support establishing and managing Hitachi Energy’s hedge accounting practices. You will ensure compliance with accounting standards and drive improvements to our hedge accounting processes. You will play a critical role in managing and reporting derivative transactions, ensuring accurate hedge effectiveness testing and maintaining alignment with IFRS 9 requirements. To help establish and implement a fit-for-purpose approach to hedge accounting, you will be collaborating with corporate controlling, the business, treasury and IT. How you’ll make an impact Ensure accurate documentation of hedge relationships and assess hedge effectiveness Record and monitor hedging transactions in S4 HANA and ensure proper reporting in our consolidation tool Collaborate with the treasury team to evaluate financial risks related to foreign exchange for large, complex projects Prepare and present hedge accounting reports, disclosures, and reconciliations for financial statements Ensure compliance with relevant regulations, including IFRS 9 and Hitachi Energy reporting requirements Liaise with external auditors during audits and respond to inquiries Provide insights and recommendations to management and project controllers on improving hedging effectiveness Enhance hedge accounting processes and systems, with the support of IT, to improve efficiency and accuracy Work with project controllers on large, long duration and complex projects to effectively hedge risk exposure Your Background Bachelor’s degree in accounting, Economics and/or Business Administration Minimum 5 years of experience in hedge accounting, financial risk management, and/or treasury functions Strong knowledge of financial derivatives and hedging strategies In-depth understanding of IFRS 9 or similar hedge accounting standards. In-depth knowledge of other IFRS standards is strongly preferred Proficiency in financial software (e.g., SAP or specialized hedge accounting tools) Strong analytical, problem-solving, and organizational skills Excellent communication and interpersonal skills to interact with stakeholders Fluency in written and spoken English (other languages are an advantage) What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Katie Vuille, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Elisabeth Gudmundsson, +46 107-38 32 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Lead Recruiter, Tobias Nilsson, [email protected].

21 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025