Bokförare
Sök bland 11 lediga jobb som Bokförare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du ha en nyckelroll i ett entreprenörsdrivet bolag, där du får ta fullt ansvar för redovisningen och vara med och utveckla ekonomifunktionen? Vi på Jurek Recruitment & Consulting AB söker tillsammans med vårt systerbolag Life Event Sweden AB en trygg och engagerad redovisningsansvarig som trivs i en dynamisk miljö med högt tempo och stort ansvar. I rollen som Redovisningsansvarig ansvarar du för hela redovisningsprocessen i Life Event och är samtidigt delaktig i koncernövergripande projekt. Du arbetar nära koncernens Head of Accounting och rapporterar till CFO. Dina arbetsuppgifter: • Säkerställa korrekt löpande bokföring och projektredovisning • Fakturering, momsavstämningar och deklarationer • Månads- och årsbokslut • Likviditetsplanering och påminnelsehantering • Stöd till organisationen i ekonomifrågor • Kontakt med revisorer, banker och andra externa parter • Ad hoc-uppgifter och förbättringsinitiativ Vem är du? Du är strukturerad, självgående och prestigelös med ett öga för detaljer och en vilja att bidra till utveckling. Du har: • Relevant ekonomisk utbildning • Erfarenhet av självständigt bokslutsarbete • God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel • Förmåga att kommunicera tydligt i både tal och skrift • Meriterande: erfarenhet av projektredovisning Vi erbjuder: En varierad och utvecklande roll i en koncern med stark entreprenörsanda. Du får arbeta i en kreativ miljö med engagerade kollegor, centralt beläget på Biblioteksgatan i Stockholm. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Låter det intressant? Skicka in din ansökan via www.jurek.se så snart som möjligt. Har du frågor? Kontakta Matilda Thelin på [email protected]. Om verksamheten Koncernen, som består av totalt fjorton bolag, drivs i en entreprenöriell anda. Flera framgångsrika bolag såsom Jurek Recruitment & Consulting AB, Hammer & Hanborg Sverige AB, ID. Entity AB, Life Event Sweden AB och NO VI Resort AB ingår i koncernen. Jurek Rekrytering & Bemanning är koncernens största bolag. Bolaget bildades 2006 och har haft en stark tillväxt och inte mindre än sex gånger har bolaget utsetts till DI-gasell. Samtliga bolag i koncernen drivs av entreprenören Shervin Razani och koncernen omsätter runt 600 MSEK årligen. Med detta tar vi sikte på att fortsätta vår framgångsrika utveckling och behöver nu utöka vår ekonomiavdelning med en Redovisningsansvarig.
Vi på Jurek söker nu en controller till ett Poseidon, Vi söker dig som är en erfaren controller med erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som bokslut, avstämningar, prognoser och budget. Välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget Dina arbetsuppgifter: • Bokslut, avstämningar samt övrig ekonomisk rapportering för främst ett distrikt • Ekonomiska analyser • Budget- och prognosarbete för distriktet • Projektredovisning • Fastighetsdeklarationer • Pedagogiskt stöd till medarbetarna i distriktet i ekonomiska frågor Vem är du? Konsulten ska uppfylla: • Ekonomikandidat eller motsvarande kompetens • Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete; bokslut, avstämningar, prognoser och budget • Erfarenhet av löpande bokföring • Mycket goda kunskaper i att jobba med ekonomisystem som Agresso och Hypergene • Mycket goda kunskaper i Excel • Förmåga att hantera och analysera stora datamängder • Erfarenhet från fastighetsbranschen som ekonom/controller • Mycket god svenska i tal och skrift Det är meriterande om konsulten även uppfyller: • Erfarenhet av Fast2, fastighetssystem • Erfarenhet av Hypergene • Erfarenhet av Unit4/Agresso. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Konsulten ska kunna arbeta självständigt och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt god kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift. Eftersom arbetet innebär att förhålla sig till många deadlines som kräver samverkan med andra så förutsätter det att controllern arbetar proaktivt, systematiskt, strukturerat, har en effektiv prioritering och förmågan att leda andra framåt i arbetet. Du erbjuds Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad i Göteborg. Omfattningen är heltid 100% och preliminär uppdragsstart är första september 2025 tom 28 februari, med möjlighet till förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig Therese Sundin på [email protected] eller konsultchef [email protected] . Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se! Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Vill du arbeta som Senior Redovisningsekonom i en självständig roll likväl som att samarbeta i team hos Fastighetsägarna MittNord ? Är du en fena på ekonomisk redovisning och lönehantering? Trivs du i en roll där du, på ett självständigt sätt får ta stort ansvar inom redovisning, rapportering och utveckling av ekonomiska processer? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Vi söker dig som är en erfaren och serviceinriktad redovisningsekonom med lönekompetens till affärsområdet Ekonomisk förvaltning. Du kommer att ansvara för en egen "kundstock" som består av bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare (AB och enskilda firmor). Du blir en del i ett engagerat team med kollegor i Eskilstuna, Gävle och Östersund. Ansvara för löpande redovisning, månads- och årsbokslut samt årsredovisningar enligt K2/K3 Budgetarbete Momsredovisning Lönehantering Säkerställa kvalitet i redovisningsprocessen och arbetet med intern kontroll Hantera deklarationer, skattefrågor och rapportering till myndigheter Delta aktivt i förbättringsarbete av ekonomiska rutiner och processer Samverka med övriga avdelningar, revisorer och externa samarbetspartners Du arbetar självständigt och i team, vilket kräver struktur, förmåga att ta initiativ och alltid ha en hög servicegrad och viljan att leverera. Vem är du? För att lyckas vara den framgångsrika kollega som söks tror vi att du sedan tidigare har: En eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande erfarenhet Flera års kvalificerad erfarenhet av redovisning, gärna från fastighetsbranschen eller konsultverksamhet med kundansvar Kommunikativ och har lätt för att förklara ekonomiska samband för personer utan ekonomikompetens Erfarenhet av deklarationer, skatteberäkningar och myndighetsrapportering Goda kunskaper i svenska Mycket god kunskap i Excel Erfarenhet från fastighetshetsbranschen eller redovisningsbyrå, det är förståss meriterande Personliga egenskaper Strukturerad, analytisk och har ett öga för detaljer Förmåga att arbeta självständigt såväl som i samarbeten över avdelningsgränser Resultatorienterad och van att driva processer samt leverera mot uppsatta deadlines Flexibel, förändringsbenägen och intresserad av att utveckla rutiner och arbetssätt Vi erbjuder – Karriärmöjligheter inom ekonomi och fastighetsbranschen En ansvarsfull roll där du blir en nyckelperson i företagets ekonomifunktion Arbete i en hållbar, utvecklande bransch med engagerade kollegor Konkurrenskraftig lön, möjligheter till kompetensutveckling Ansökan – Sök tjänsten som Senior Redovisningsekonom till Fastighetsägarna Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för nästa steg inom ekonomi? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig och tillsammans bidra till Fastighetsägarnas fortsatta framgång.
AbbVie is looking for a Senior Accountant to take on a key role in our Nordic finance team. You will work both strategically and operationally, ensuring the highest quality in our financial processes. This role involves close collaboration with centralized functions such as Financial Shared Services (FSS) and Centers of Excellence (CoE), including Tax and Treasury. Key Responsibilities: • Ensure accurate and efficient reporting in compliance with Swedish regulations and US GAAP. • Drive improvement initiatives with FSS in areas such as asset management, account reconciliation and leasing. • Strengthen internal control systems in compliance with legal and internal policies while introducing innovative solutions to enhance efficiency. • Be a champion of continuous improvement. Lead efforts for ongoing process improvement, proactively identifying opportunities for optimization and ensuring adherence to AbbVie´s quality standards and policies. • Deliver insightful analysis of key metrics such as Gross To Net and Days Sales Outstanding (DSO) to senior management. • Lead VAT and corporate income tax declarations and manage relationships with external banking partners. We´re looking for someone who has: • A Bachelor´s degree in Business Administration, Accounting, or Finance • At least 5 years of experience in accounting, with solid knowledge of both Swedish GAAP and US GAAP • Strong analytical skills and a solution-oriented mindset with advanced Excel skills • Excellent communication skills and experience working with internal and external stakeholders • Fluency in English, both written and spoken Why AbbVie? At AbbVie, you´ll be part of a global company with a strong focus on innovation, quality, and sustainability. We offer a dynamic work environment where you can grow, make an impact, and contribute to something bigger – improving people´s lives. Apply today and become part of our dedicated team! In this recruitment process, AbbVie are collaborating with Jurek Recruitment and Consulting. For questions regarding the position, please contact the responsible recruitment consultant Matilda Thelin at [email protected]. Due to GDPR regulations, we do not accept applications via email.
Är du redo för nya utmaningar och vill ta dig an ett uppdrag som gruppchef inom ekonomi med fokus på personalansvar, arbetsledning och säkerställande av kvalitet? Då har vi uppdraget för dig! Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi en erfaren och operativ gruppchef till deras ekonomi administrativa funktion. I rollen leder och stöttar du ett litet team av medarbetare som jobbar med ekonomiadministration på företaget, och du själv arbetar även operativt med: • Leverantörsreskontra • Överföringskontrakt • Betalningar och attestflöden • Skattedeklarationer och moms • SCB-rapportering • Kundreskontra (i mindre omfattning) Innehållet i uppdraget är brett, där du arbetar nära dina medarbetare men även fungerar som en viktig länk mellan medarbetarna och redovisningschefen. Vem är du? Vi söker en person som har erfarenhet av operativt ledarskap inom ekonomi eller ekonomiadministration med en god förståelse för leverantörsreskontra och relaterade flöden. Du har tidigare haft personalansvar och är trygg i ledarrollen. Som person är du prestigelös och lösningsorienterad samt kommunikativt och lyhörd. Du erbjuds Ett konsultuppdrag på 6 månader hos vår kund i centrala Stockholm. Du kliver in som teamledare för en liten grupp inom leverantörsreskontra och ekonomiadministration - Där du fungerar som den viktiga länken mellan medarbetarna och redovisningschefen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfekt match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom att bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek Sökord: jurist, interim, bolagsjurist, medierätt, kommersiella avtal, GDPR, marknadsrätt
Stadsmiljöförvaltningen söker en engagerad och driven redovisningssamordnare som vill vara en del av förvaltningens och stadens utveckling och ta ansvar för viktiga ekonomiska processer. Här får du chansen att arbeta i en organisation som ansvarar för stadens tillväxt, skötsel och hållbarhet. Som redovisningssamordnare i förvaltningen får du möjlighet att påverka och bidra till en mer effektiv och transparent stadsförvaltning – där inget är omöjligt! Om Göteborgs Stad Stadsmiljöförvaltningen är en av fyra nämnder som tillsammans arbetar med stadsutveckling. Vi arbetar med att skapa stadsmiljöer och offentliga rum som är tillgängliga, levande och hållbara för både invånare och besökare. Vi har ett helhetsansvar för stadens framkomlighet och äger dessutom det välkända spårvagnsnätet som binder samman Göteborg. Med drygt 850 medarbetare är vi en viktig del av stadens utveckling och arbete för en bättre framtid. Göteborg befinner sig just nu i den mest omfattande utvecklingen i modern tid, och sedan 2022 har en ny organisation för stadsutveckling implementerats. Detta för att skapa en mer sammanhållen och effektiv stadsutvecklingsprocess – från planering och genomförande till förvaltning. Vi strävar efter att förbättra stadens livskvalitet för alla medborgare och företag, och vi gör det med en stark värdegrund baserad på demokrati och samarbete. Om rollen Vill du vara med och forma framtiden för Göteborg? Här får du chansen att arbeta som redovisningssamordnare och vara en viktig del i stadens utveckling. Tillsammans med vår redovisningschef kommer du att leda, samordna och vidareutveckla förvaltningens ekonomiprocesser. Du får möjlighet att vara spindeln i nätet och säkerställa att förvaltningens ekonomi fungerar effektivt och transparent. Som redovisningssamordnare kommer du att vara en nyckelperson i vårt arbete med redovisning och bokslut, och du kommer bland annat att arbeta med att säkerställa korrekt redovisning, periodiseringar och analyser. Du arbetar med kontoavstämningar och utreda transaktionsflöden, månads-, delårs-, och årsbokslut och är sammanhållande vid revisioner samt tillsammans med redovisningschef ansvara för ekonomisystem och registervård. I rollen ingår att stödja medarbetarna på enheten och bidra med utveckling av våra processer och arbetssätt. Hos oss på ekonomiavdelningen är vi ett team på 25 engagerade medarbetare, varav 10 arbetar inom redovisning. Vi värderar samarbete och utveckling högt och ser fram emot att du kommer bidra med nya idéer och ett driv för att skapa ännu bättre processer. Du kommer att få arbeta i en stimulerande miljö, där du får många kontaktpunkter både inom och utanför organisationen. Vem är du? Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi och flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, särskilt inom redovisning. Du har en god förståelse för redovisning, periodiseringar och processutveckling. Har du erfarenhet av mångfasetterad verksamhet och arbete med budget och prognoser är det meriterande. Erfarenhet från offentlig sektor är också ett plus samt om du har erfarenhet av samordning av ekonomiska processer. För oss är det viktigt att du har ett systematiskt och utvecklingsinriktat arbetssätt. Du har hög IT-kompetens och är snabb på att lära dig nya system. Eftersom vi arbetar nära varandra inom avdelningen och förvaltningen ser vi att du har ett helhetsperspektiv, kan ta till dig ny information snabbt och gillar att samarbeta. Du är driven, ansvarsfull och prestigelös, och du ser möjligheter i varje utmaning. Dessutom är du pedagogisk och kan kommunicera komplexa ekonomiska frågor på ett lättbegripligt sätt. Du trivs också att självständigt eller ibland i samarbete med andra ta tag i nya frågor och utveckla. För att trivas i rollen tror vi att du är en person som kan balansera långsiktiga strategiska mål med detaljerad analys och noggrannhet. Du kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Vi erbjuder Göteborgs Stad erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Du blir en del av ett härligt team där vi samarbetar för att skapa hållbara ekonomiska processer som gynnar hela verksamheten. I denna rekryteringsprocess samarbetar Göteborgs Stad med Jurek Rekrytering och Bemanning. Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Källström, [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Introduction As a part of the Finance department, the Senior Accountant will be responsible for ensuring the accuracy of accounting for EMEA entities, including IFRS and GAAP reporting and consolidations. This role also covers compliance with local accounting principles and legal requirements, such as tax calculations, statutory reports, and other reporting to authorities. Job Responsibilities Tax and VAT reporting EMEA entities and Statutory reports Reconcile local versus IFRS book and GAAP book Intercompany reconciliations Full balance sheet reconciliation for EMEA entities Month end reporting to Group Documentation for all EMEA entities Continuously ensuring and improving of our accounting processes. Knowledge and Experience Experience in Accounting Experience in Audit Experience of accounting systems (Netsuite a plus) and excel Fluent in both English and Swedish Experience in an IT cloud company and partner models a plus Education Education within Accounting. Education within Audit Excel education
Erfaren ekonom för heltid / deltidstjänst sökes för kunds räkning till ett litet, få-manna bolag efter att deras nuvarande ekonom går i pension. Du bör ha erfarenhet av bokföring. Tillträde är flexibelt enligt överenskommelse, men tjänsten tillsätts snarast. I tjänsten väntas du genomföra följande uppgifter: Bokslut (inkl. årsredovisning enligt K2 & inkomstdeklaration INK2) Lönehantering (inkl. personaladministration, arbetsgivardeklarationer & semesterhantering) Löpande bokföring såsom momshantering Du skall helst kunna sköta all bokföring i ett bolag. Kunden är ett litet glatt gäng som sitter i ett lugnt och grönt område i Luthagen med bra anslutningar och nära till grönområden. Bolaget är i ett expansivt skede och jobbar med att producera och utveckla ekologiska produkter. Tjänsten är för närvarande Heltid / deltid beroende på person och är placerad i Uppsala. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Erfaren ekonom för Heltid / deltidstjänst sökes med omnejd till ett litet, få-manna bolag efter att vår nuvarande ekonom går i pension. Du bör ha erfarenhet av bokföring. Tillträde är flexibelt enligt överenskommelse, men tjänsten tillsätts snarast. I tjänsten väntas du genomföra följande uppgifter: Bokslut (inkl. årsredovisning enligt K2 & inkomstdeklaration INK2) Lönehantering (inkl. personaladministration, arbetsgivardeklarationer & semesterhantering) Löpande bokföring såsom momshantering Du skall kunna sköta all bokföring i ett bolag, från ax till limpa. Vi är ett litet glatt gäng som sitter i ett lugnt och grönt område i Luthagen med bra anslutningar och nära till grönområden. Bolaget är i ett expansivt skede och jobbar med att producera och utveckla ekologiska produkter. Tjänsten är för närvarande Heltid / deltid beroende på person och är placerad i Uppsala.
The opportunity We are seeking a detail-oriented, experienced Hedge Accountant to support establishing and managing Hitachi Energy’s hedge accounting practices. You will ensure compliance with accounting standards and drive improvements to our hedge accounting processes. You will play a critical role in managing and reporting derivative transactions, ensuring accurate hedge effectiveness testing and maintaining alignment with IFRS 9 requirements. To help establish and implement a fit-for-purpose approach to hedge accounting, you will be collaborating with corporate controlling, the business, treasury and IT. How you’ll make an impact Ensure accurate documentation of hedge relationships and assess hedge effectiveness Record and monitor hedging transactions in S4 HANA and ensure proper reporting in our consolidation tool Collaborate with the treasury team to evaluate financial risks related to foreign exchange for large, complex projects Prepare and present hedge accounting reports, disclosures, and reconciliations for financial statements Ensure compliance with relevant regulations, including IFRS 9 and Hitachi Energy reporting requirements Liaise with external auditors during audits and respond to inquiries Provide insights and recommendations to management and project controllers on improving hedging effectiveness Enhance hedge accounting processes and systems, with the support of IT, to improve efficiency and accuracy Work with project controllers on large, long duration and complex projects to effectively hedge risk exposure Your Background Bachelor’s degree in accounting, Economics and/or Business Administration Minimum 5 years of experience in hedge accounting, financial risk management, and/or treasury functions Strong knowledge of financial derivatives and hedging strategies In-depth understanding of IFRS 9 or similar hedge accounting standards. In-depth knowledge of other IFRS standards is strongly preferred Proficiency in financial software (e.g., SAP or specialized hedge accounting tools) Strong analytical, problem-solving, and organizational skills Excellent communication and interpersonal skills to interact with stakeholders Fluency in written and spoken English (other languages are an advantage) What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Katie Vuille, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Elisabeth Gudmundsson, +46 107-38 32 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark +46 107-38 51 42. All other questions can be directed to Lead Recruiter, Tobias Nilsson, [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 11 jobb