Vi behöver förstärka vårt gäng med några personer som vill komma till XXL i Skellefteå och utvecklas. Du behöver vara hungrig och säljinriktad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. På XXL kan du gå hur långt som helst om du har viljan och rätt inställning. Du kommer få en bra introduktion.
Home Furnishing Nordic AB söker en driven Butikssäljare på 30% till vår Trademax-butik i Fleninge, Helsingborg. Är du målinriktad, ambitiös och älskar att möta kunden genom aktiv försäljning? Vi söker en person med ett stort driv och resultatfokus som älskar att prata med människor och erbjuder service i världsklass. Om tjänsten Som butikssäljare på Trademax kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att sälja möbler och heminredningsprodukter genom aktiv försäljning till kunder i butik. Du ansvarar för kundupplevelsen genom ditt bemötande och säkerställer att butiken upplevs som välordnad och attraktiv. För att passa i tjänsten krävs det att du är: Resultatdriven - du älskar att sälja och motiveras av goda försäljningsresultat. Du är driven och prestigelös i din försäljning och kämpar för att ständigt förbättras. Relationsinriktad - du har ett genuint intresse av kundmötet och förstår värdet av att leverera högklassig service till alla besökare. Lagspelare - du bidrar till god stämning och ser styrkan i att samarbeta för att nå gemensamma mål. Vi söker dig som har: Erfarenhet av försäljning. Meriterande om du har arbetat i en liknande roll som butikssäljare. Avslutad gymnasieutbildning Fyllt 18 år Övrigt Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 30% med tillträde snarast möjligt till och med 2025-08-31, med chans till förlängning. Arbetet är förlagt vardagar, kvällar och helg. Matchar du vår beskrivning och tycker att detta låter som en intressant tjänst för dig? Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag! Om företaget Home Furnishing Nordic AB är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning. Inom Home Furnishing Nordic AB ingår många olika onlinebutiker, bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox. Vi har även 9 fysiska butiker i sverige. Nu ger vi dig möjlighet att få vara få växa och utvecklas i verksamheten tillsammans med kompetenta kollegor. Home Furnishing Nordic är ett bolag med hög prestationsnivå, stor drivkraft och höga mål där fokus ligger på möjligheterna. Ta chansen att söka till en av Sveriges främsta e-handlare!
Arbetsbeskrivning: Som säljare på BAUHAUS har du en viktig och operativ roll med mycket kundkontakt. Du är BAUHAUS ansikte utåt gentemot våra kunder och en viktig nyckelspelare för oss. Det är därför av betydelse att du är serviceminded, professionell och har lätt för att ge service till kunder. Du ingår i ett team av duktiga medarbetare som alla arbetar för att göra arbetsdagen så bra som möjligt både för kunder och kollegor. BAUHAUS har ett stort, varierat och spännande sortiment och den ena dagen är inte den andra lik. Hos oss trivs man! Här möts alla åldersgrupper som alla bidrar med sin unika erfarenhet vilket skapar en härlig dynamik. Vem söker vi? För att lyckas i rollen som säljare behöver du vara service- och kundfokuserad. Du är lösningsorienterad, flexibel och kan arbeta självständigt. Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald och stor vikt kommer att läggas till dina personliga egenskaper. Det är ett extra plus om du är praktiskt lagd och har branscherfarenhet och/eller har varit hantverkare, men det är inte ett krav. Du behöver vara minst 18 år och behärska svenska i tal och skrift och engelska i tal. Vi söker efter dig som kan arbeta varierade arbetstider både dagtid, kvällstid och helger. Tjänsten är på deltid. I denna rekrytering kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret. BAUHAUS erbjuder: en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö. Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering Vi accepterar ingen form av korruption Vi arbetar för en hållbar utveckling Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 1-2 dagar i veckan i vår butik i Skellefteå. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har möjlighet att jobba såväl dagtid som kvällar och helger. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Kjell & Company
Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Vällingby centrum! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge. Sök tjänsten redan idag! Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Jennie Arnesson på 08-870200. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Butikssäljare till ny etablering inom VVS och badrum Vill du vara med från början och bygga upp något nytt? Ett väletablerat företag inom VVS och badrumslösningar expanderar och söker nu en engagerad butikssäljare till en ny butik i Östergötland. Det här är en spännande möjlighet för dig som vill kombinera försäljning och kundservice med att påverka hur butiken formas och utvecklas. Om rollen Som butikssäljare är du en nyckelperson i kundupplevelsen – från första mötet till färdig lösning. Du arbetar med rådgivning, försäljning och aktivt deltagande i utformningen av butikens sortiment och miljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Välkomna kunder och ge professionell rådgivning Sälja badrums- och VVS-lösningar utifrån kundens behov Sköta utställning, kampanjmaterial och skyltning Hantera kassa, order och fakturering Vara delaktig i utveckling och drift av butiken Din profil Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning och kundservice, gärna från butik inom bygg, kök, bad eller liknande Är lösningsorienterad och har ett stort intresse för att hjälpa kunder Har ett affärsmässigt tänkande och trivs i en roll där du får ta ansvar Är strukturerad och noggrann, med god datorvana Vi erbjuder En heltidstjänst i en trygg och långsiktig anställning Möjlighet att påverka och vara med från start i en nyetablerad butik En arbetsmiljö med stark sammanhållning och kvalitet i fokus Goda villkor och möjlighet till kompetensutveckling Ansökan Rekryteringsprocessen hanteras av vår samarbetspartner Q. Vid frågor, kontakta Åsa Gustafsson på 013-470 39 01. Ansök via https://www.qbemanning.se/lediga-tjanster. Urval sker löpande – välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du bli en del av det svenska skomärket Cinnamon? Nu söker vi en butikssäljare som kan hoppa in när det behövs i vår butik i centrala Stockholm. Butiksvana eller är ett krav och kassa- och datorvana är ett måste. Tidigare arbete med skor, kläder eller fötter är meriterande. Tillträde i augusti efter överenskommelse. Vi söker dig som är flexibel och kan hoppa in när det behövs. Du får ett meningsfullt arbete med att hjälpa våra kunder hitta skor som är bra för fötterna, skapa en fräsch butik och attraktiva skyltningar. I arbetet ingår att hålla butiken ren och snygg, packa order som kommer i vår webbshop och hålla kontakt med dina kollegor i de andra butikerna och på huvudkontoret i Alingsås. Som butikssäljare på Cinnamon förser du våra kunder med en exceptionell kundupplevelse där du guidar våra kunder genom vårt stora utbud av skor i många färger, modeller och med storlekar från 33–47, samt tipsar om väskor och andra tillbehör. Du kommer att få introduktion där du lär dig allt om Cinnamon och hur vi arbetar. Vad kännetecknar Cinnamons butikssäljare? • Du brinner för kundmötet • Du är stresstålig, flexibel och kan ta egna initiativ • Du är en driven och resultatorienterad person som gillar försäljning • Har lätt för att lära nytt och utveckla dina färdigheter • Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse. • Trivs med många olika typer av arbetsuppgifter och förstår att din del är en viktig "kugge i kugghjulet". • Är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag som tillhandahåller snygga skor som är bra för fötterna. Vill du vara med på vår resa och göra en verklig skillnad när det kommer till att hitta rätt skor för våra kunder? Är du den vi söker eller känner du någon som skulle vilja vara en del av vårt team? Välkommen att maila in ditt CV och personliga brev till [email protected] skriv ansökan "timvikarie Stockholm" i ämnesraden. Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag: 2025-07-16
Vill du bli en del av det svenska skomärket Cinnamon? Nu söker vi en butikssäljare på 50% (med chans till mer) i vår butik i centrala Stockholm. Butiksvana eller är ett krav och kassa- och datorvana är ett måste. Tidigare arbete med skor, kläder eller fötter är meriterande. Tillträde i augusti efter överenskommelse. Vi söker dig vill göra det lilla extra för att få Cinnamonbutiken i Stockholm att få fler nya kunder genom event, samarbeten och en fräsch butik och attraktiva skyltningar. I arbetet ingår att hålla butiken ren och snygg, packa order som kommer i vår webbshop och hålla kontakt med dina kollegor i de andra butikerna och på huvudkontoret i Alingsås. Som butikssäljare på Cinnamon förser du våra kunder med en exceptionell kundupplevelse där du guidar våra kunder genom vårt stora utbud av skor i många färger, modeller och med storlekar från 33–47, samt tipsar om väskor och andra tillbehör. Du kommer att få introduktion där du lär dig allt om Cinnamon och hur vi arbetar. Vad kännetecknar Cinnamons butikssäljare? • Du brinner för kundmötet • Du är stresstålig, flexibel och kan ta egna initiativ • Du är en driven och resultatorienterad person som gillar försäljning • Har lätt för att lära nytt och utveckla dina färdigheter • Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse. • Trivs med många olika typer av arbetsuppgifter och förstår att din del är en viktig "kugge i kugghjulet". • Är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag som tillhandahåller snygga skor som är bra för fötterna. Vill du vara med på vår resa och göra en verklig skillnad när det kommer till att hitta rätt skor för våra kunder? Är du den vi söker eller känner du någon som skulle vilja vara en del av vårt team? Välkommen att maila in ditt CV och personliga brev till [email protected] skriv ansökan 50% Stockholm i ämnesraden. Vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag: 2025-07-16
HORNBACH Byggmarknad AB Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår el-avdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt. Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Aktiv försäljning av produktsortimentet inom järn, verktyg och framförallt el * Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet * Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen * Analysera avdelningens varupresentation * Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln * Erfarenhet inom järn och verktyg är meriterande * Goda kunskaper från tidigare yrkeserfarenhet/eller utbildning inom el är ett krav * Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service * Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt * Som person är du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad * Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4) Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter Arbetstid/Varaktighet: Visstid. Deltid 30 timmar/veckan. Schemalagd arbetstid dag, kväll och varannan helg Lön: Lön enligt kollektivavtal. Tillträde: 19/5 - 31/8 - 2025
Vill du jobba i ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi? Ser du dig själv som driven, kommunikativ och älskar försäljning? Toppen, då kanske du är vår nästa stjärnspelare! Vi söker en Teamledare till vår Stadium Outlet butik. Stadium Outlet vill göra sport och sportmode tillgängligt för alla. För att lyckas med vårt uppdrag måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Läs mer om våra drivkrafter på vår karriärsida. Vad innebär det att vara teamledare? Våra kunder ska känna sig välkomna hos oss, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse i världsklass i hela butiken. Som teamledare skapar du tillsammans med butikschefen förutsättningar för att alla i teamet ska kunna möta kunderna med energi och glädje, samtidigt som de ser att butiken är välfylld och attraktiv. Vi arbetar som ett lag där du också är en del av den dagliga driften. Genom att lära upp nya och coacha befintliga medarbetare i mekanisk försäljning, logistik och varuhantering ser du till att vi kan ge våra kunder bästa möjliga upplevelse. Vem är du? Vi tror att du delar vår inställning och övertygelse när det gäller att se varje utmaning som en möjlighet. Du har god erfarenhet från att ha jobbat inom retail och vill gärna utvecklas i en ledande roll inom branschen. Har du ledarerfarenhet, kanske från arbete men kan också vara från ex. idrott, är det ett stort plus. Att jobba med digitala verktyg och system är något som du är van vid. Genom god samarbets- och kommunikationsförmåga, nyfikenhet och energi bidrar du till butikens och hela företagets framgång. Vad erbjuder vi dig? Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin. Klicka på länken här för att komma till våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. Varaktighet/arbetstid Tjänsten är tillsvidare på 90% och inleds med provanställning på 6 månader. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara två tester. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.
Välj ett jobb för att visa detaljer