Byggnadskonsult

Sök bland 8 lediga jobb som Byggnadskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Regionsrepresentant Stockholm/Mälardalen

Målarkalk AB är ett familjeföretag grundat 1948 och har en lång erfarenhet som leverantör av såväl egna som importerade traditionella kalkbaserade byggprodukter till den skandinaviska byggmarknaden. Vi är idag 17 anställda och vi har huvudkontor i Skåne med kalkslageri, lager och kontor i den gamla Hyllingegården strax utanför Helsingborg. Vi har även ett kontor/färglabb på söder i Stockholm. Förutom att producera och sälja våra produkter utför vi även konsultering, analyser, föreläsningar och utbildningar. Om tjänsten Vi behöver förstärkning till Stockholmsregionen och söker en byggnadsvårdsintresserad person med ett stort driv och engagemang. Du arbetar tätt ihop med regionansvarig och rapporterar till försäljningschef. Du sätter kunden och fasaden i fokus, har en hög närvaro på marknaden och arbetar inom tydligt uppsatta ramar. Ansvarsområdet inkluderar teknisk rådgivning, kundservice, och försäljning. Du utgår från vårt kontor på söder och arbetar i Stockholm/Mälardalen. Kompetenser/erfarenhet Vi vill att du har erfarenhet av tungt murat och putsat byggande och är bekant med kalkprodukter. Du har ett brinnande byggnadsvårdsintresse, arbetat med äldre bebyggelse och sätter byggnadens behov framför allt. Du har framför allt en vilja att lära och utvecklas inom kalk- och lerprodukter. Givetvis krävs god datorvana och en mycket god förmåga att på ett effektivt sätt använda tillgängliga IT-system för att utföra ditt arbete. Du utrycker dig på ett korrekt sätt i tal och skrift. Körkortsbehörighet B krävs. Vad erbjuder vi? På Målarkalk får du en möjlighet att arbeta i en utvecklande roll i en föränderlig miljö med ett stort ansvar. Hos oss blir du en viktig del av vår resa i kalk- och lervärlden. Vi skapar trivsel på arbetet med korta beslutsvägar, utveckling och stor flexibilitet. Vi ser företaget som en familj där vi alla har en viktig roll. Varaktighet/tillträde: 100% tillsvidare, tillträde enl. ök. Ansökan skickas till: [email protected]

27 november 2023
Sista ansökan:
27 december 2023
Dokumentationskonsult sökes med start omgående!

Om jobbet Just nu söker vi en konsult som vill arbeta med teknisk dokumentation i el branschen. Uppdraget innebär att utveckla och implementera nya rutiner för arbetssätt och dokumentation för de aktuella datamängderna med syfte att effektivisera och förenkla för enhetens och avdelningen medarbetare. Arbetsuppgifter • Bygga kontakter med andra nätägare. Vara kontaktperson för externa aktörer gällande datautbytet av strukturdata. • Genomföra regelbundna möten med regionnätsägare och betydande nätanvändare. • Samordna och följa upp att Svenska kraftnät får korrekt information i rätt tid från regionnätsaktörer och betydande nätanvändare. • Ta fram stödmaterial till externa aktörer, tex checklistor. • Bistå enhetens och avdelningens medarbetare med att initiera ärenden och säkerställa att datamängderna för varje ärende är komplett. • Utveckla en struktur för dokumentation av strukturdata för vidare bearbetning i våra masterdatasystem. • Bistå processledaren med att utveckla och formalisera en process för manuellt datautbyte. Viktigt att du uppfyller alla krav för att vara aktuell för denna tjänst. Utbildningskrav • Eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT-området Erfarenhetskrav: • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom administrativt/projektarbete med teknisk dokumentation. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering o Arbetat med Officepaketets programvaror (Excel, Word, PowerPoint, etc.) i minst 3 år. Meriterande: • Erfarenhet från kraftsystembranschen. Övriga egenskaper: God samarbetsförmåga och initiativförmåga o Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation o Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende o Arbetar självständigt och målinriktat o Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter o Förmåga att arbeta i grupp Uppdraget påbörjas omgående efter genomförd och godkänd säkerhetsprövning. placeringsort är Sundbyberg, Stockholm.

17 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Dokumentationskonsult till väletablerat företag!

Om jobbet Just nu söker vi en konsult som vill arbeta med teknisk dokumentation i el branschen. Uppdraget innebär att utveckla och implementera nya rutiner för arbetssätt och dokumentation för de aktuella datamängderna med syfte att effektivisera och förenkla för enhetens och avdelningen medarbetare. Arbetsuppgifter • Bygga kontakter med andra nätägare. Vara kontaktperson för externa aktörer gällande datautbytet av strukturdata. • Genomföra regelbundna möten med regionnätsägare och betydande nätanvändare. • Samordna och följa upp att Svenska kraftnät får korrekt information i rätt tid från regionnätsaktörer och betydande nätanvändare. • Ta fram stödmaterial till externa aktörer, tex checklistor. • Bistå enhetens och avdelningens medarbetare med att initiera ärenden och säkerställa att datamängderna för varje ärende är komplett. • Utveckla en struktur för dokumentation av strukturdata för vidare bearbetning i våra masterdatasystem. • Bistå processledaren med att utveckla och formalisera en process för manuellt datautbyte. Viktigt att du uppfyller alla krav för att vara aktuell för denna tjänst. Utbildningskrav • Eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT-området Erfarenhetskrav: • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom administrativt/projektarbete med teknisk dokumentation. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering o Arbetat med Officepaketets programvaror (Excel, Word, PowerPoint, etc.) i minst 3 år. Meriterande: • Erfarenhet från kraftsystembranschen. Övriga egenskaper: God samarbetsförmåga och initiativförmåga o Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation o Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende o Arbetar självständigt och målinriktat o Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter o Förmåga att arbeta i grupp Uppdraget påbörjas omgående efter genomförd och godkänd säkerhetsprövning. placeringsort är Sundbyberg, Stockholm.

17 november 2023
Sista ansökan:
17 december 2023
Dokumentationskonsult till väletablerat företag!

Om jobbet Just nu söker vi en konsult som vill arbeta med teknisk dokumentation i el branschen. Uppdraget innebär att utveckla och implementera nya rutiner för arbetssätt och dokumentation för de aktuella datamängderna med syfte att effektivisera och förenkla för enhetens och avdelningen medarbetare. Arbetsuppgifter • Bygga kontakter med andra nätägare. Vara kontaktperson för externa aktörer gällande datautbytet av strukturdata. • Genomföra regelbundna möten med regionnätsägare och betydande nätanvändare. • Samordna och följa upp att Svenska kraftnät får korrekt information i rätt tid från regionnätsaktörer och betydande nätanvändare. • Ta fram stödmaterial till externa aktörer, tex checklistor. • Bistå enhetens och avdelningens medarbetare med att initiera ärenden och säkerställa att datamängderna för varje ärende är komplett. • Utveckla en struktur för dokumentation av strukturdata för vidare bearbetning i våra masterdatasystem. • Bistå processledaren med att utveckla och formalisera en process för manuellt datautbyte. Viktigt att du uppfyller alla krav för att vara aktuell för denna tjänst. Utbildningskrav • Eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT-området Erfarenhetskrav: • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom administrativt/projektarbete med teknisk dokumentation. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering o Arbetat med Officepaketets programvaror (Excel, Word, PowerPoint, etc.) i minst 3 år. Meriterande: • Erfarenhet från kraftsystembranschen. Övriga egenskaper: God samarbetsförmåga och initiativförmåga o Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation o Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende o Arbetar självständigt och målinriktat o Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter o Förmåga att arbeta i grupp Uppdraget påbörjas omgående efter genomförd och godkänd säkerhetsprövning. placeringsort är Sundbyberg, Stockholm.

2 november 2023
Sista ansökan:
2 december 2023
Dokumentationskonsult sökes med start omgående!

Om jobbet Just nu söker vi en konsult som vill arbeta med teknisk dokumentation i el branschen. Uppdraget innebär att utveckla och implementera nya rutiner för arbetssätt och dokumentation för de aktuella datamängderna med syfte att effektivisera och förenkla för enhetens och avdelningen medarbetare. Arbetsuppgifter • Bygga kontakter med andra nätägare. Vara kontaktperson för externa aktörer gällande datautbytet av strukturdata. • Genomföra regelbundna möten med regionnätsägare och betydande nätanvändare. • Samordna och följa upp att Svenska kraftnät får korrekt information i rätt tid från regionnätsaktörer och betydande nätanvändare. • Ta fram stödmaterial till externa aktörer, tex checklistor. • Bistå enhetens och avdelningens medarbetare med att initiera ärenden och säkerställa att datamängderna för varje ärende är komplett. • Utveckla en struktur för dokumentation av strukturdata för vidare bearbetning i våra masterdatasystem. • Bistå processledaren med att utveckla och formalisera en process för manuellt datautbyte. Viktigt att du uppfyller alla krav för att vara aktuell för denna tjänst. Utbildningskrav • Eftergymnasial utbildning inom teknik eller IT-området Erfarenhetskrav: • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom administrativt/projektarbete med teknisk dokumentation. • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering o Arbetat med Officepaketets programvaror (Excel, Word, PowerPoint, etc.) i minst 3 år. Meriterande: • Erfarenhet från kraftsystembranschen. Övriga egenskaper: God samarbetsförmåga och initiativförmåga o Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation o Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende o Arbetar självständigt och målinriktat o Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter o Förmåga att arbeta i grupp Uppdraget påbörjas omgående efter genomförd och godkänd säkerhetsprövning. placeringsort är Sundbyberg, Stockholm.

2 november 2023
Sista ansökan:
2 december 2023
Work Package Site Lead - Rivningsledare

ReEnerfy är ett familjärt konsultbolag inom kärnkraftsindustrin som står inför kraftig tillväxt och som erbjuder tjänster inom Radiofysik och friklassning av material. Kunder är Ringhals kärnkraftverk, Oskarshamns kärnkraftverk (OKG) och Barsebäcks kärnkraftverk. Vi söker nu en Work Package Site Lead/Rivningsledare för anställning hos ReEnerfy för uppdrag vid Oskarshamns kärnkraftverk. Huvuduppgifter och ansvarsområden Leda och samordna allt arbete relaterat till avveckling vid sajten. Arbetet delas in i Work Packages (arbetspaket) där du kommer att ansvara för alla faser, Start, Teknik, Förberedelse, Utförande och Avslut, vilket inkluderar följande huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden: Leda, planera och följa upp, huvudsakligen avseende: -> Tidplan -> Framdrift & Produktion -> Kvalitet (HSE, Avfallshantering, etc.) -> Omfatting & Scope -> Kostnad & Budget -> Risk -> Koordinering av resurser och arbetsinsatser Säkerställa leverans av alla arbetspaket, aktiviteter, dokumentation, etc. i enlighet med SUDD-processen och hantering enligt D&D (Decommissioning and Decontamination). Leda och samordna sajtrelaterade delar i teknikfasen (inklusive kontraktsprocessen) Leda och samordna sajt- och arbetspaketrelaterat förberedelsearbete. Leda och samordna nedmontering, hantering av avfall och andra nödvändiga arbeten. Leda och samordna åtgärder för att uppnå hög HSE-standard vid utförandet. Uppföljning av underentreprenörers kontraktsenliga åtaganden. Säkerställa vecko- och månatlig direktrapportering till Site Manager. Erforderliga kompetenser och kvalifikationer - Goda erfarenheter och färdigheter av projektledning i stora och komplexa projekt. - Hög kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. - Goda färdigheter i digitala verktyg som Microsoft-programvara och projektledningsprogram. - Seniort ledarskap och erfarenhet gällande ledning av personal. - Erfarenhet av kärnkrafts-D&D och/eller erfarenhet av konventionell D&D. Arbetsplats Heltid, 5 dagar i veckan på plats hos OKG i Oskarshamn. Vi erbjuder dig -> Tillsvidareanställning -> Förmånliga villkor -> Mycket goda karriärmöjligheter -> Långsiktiga och stimulerande uppdrag -> Goda utbildningsmöjligheter www.reenerfy.se

18 oktober 2023
Sista ansökan:
5 april 2024
Logistikansvarig för stort Omställningsprojekt

Om kunden Kunden är en global industriledare som arbetar inom produktion och innovativa lösningar. Bolagets historia sträcker sig tillbaka över mer än ett sekel och har spelat en avgörande roll över Nordens mest ikoniska konstruktioner och byggnadsprojekt. Verksamheten specialiserar sig inom stålproduktion och avancerade stålprodukter som används inom olika branscher inklusive bygg- och anläggning men även transport och tillverkningsindustrin. Bolaget omfamnar en banbrytande vision för en hållbar framtid genom sitt innovativa initiativ för fossilfri produktion, där fokus alltid ligger på att leverera överlägsen hållbarhet och kvalitet i varje produkt och projekt. Om tjänsten Som logistikansvarig har du en central roll i att säkerställa smidig och säker logistik i hela omställningsprojektet samt dess olika delaktiviteter. Ditt uppdrag är att koordinera och planera alla logistikfrågor, inklusive transporter och leveranser, och säkerställa att pågående verksamhet fungerar effektivt och leveranssäkert. Primära Arbetsuppgifter: - Självständigt ansvar: Du kommer att ha ett stort ansvar och din självständighet kommer att vara avgörande - Transportkoordinering: Planera och koordinera ett stort antal transporter under en kort tidsperiod - Samordning: Ansvara för övergripande samordning mellan de olika projekten inom omställningsprojektet. - Hantera logistikfrågor och arbetsmiljö i en processtyrd verksamhet och bestämma prioriteter och ordning för olika logistikbehov. Din kompetens För att lyckas i denna roll tror vi att du erfarenhet inom - BAS-U och Arbetsmiljö: Tidigare arbetat med BAS-U och arbetsmiljöfrågor, gärna att du är certifierad - Logistik: Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med logistikfrågor i stora projekt, särskilt inom byggsektorn eller inom en processtyrd verksamhet som exempelvis flygplats eller industri - Samordning: Erfarenhet av att samordna logistikaktiviteter mellan flera projekt och aktörer Det är meriterande om du tidigare arbetat som platschef eller arbetsledare med en förmåga att axla övergripande ansvar för projektlogistik. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Oxelösund Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om Procruitment Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

13 oktober 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Assistant Planner, Gavle

Key Requirements: 3rd level Construction qualification 1-2 years planning experience working on large scale construction projects Experience of Primavera P6, Asta Powerproject or MS Project Computer literate with good knowledge of MS Office, Excel, Word etc Good interpersonal and communication skills As a member of the project management team, you have the opportunity to influence safety culture onsite by demonstrating personal commitment, setting clear expectations, and effectively communicating safety policies. By consistently modelling safe behaviour, prioritising safety above productivity, and ensuring that all workers receive proper training and resources, you can foster an environment where safety is ingrained in every aspect of the construction process. Encouraging open communication, recognising and rewarding safe behaviour, and conducting regular inspections further reinforce the importance of safety. By taking these steps, you can help create a culture where safety is a shared value and a top priority for all stakeholders involved in the project. Key Responsibilities: Reporting to the Contracts Manager and Senior Planner, your key responsibilities will include, but will not be limited to the following: Manage and update the Project Construction Programme. Create, manage and update short term, area, and trade programmes. Integrate procurement and information schedules within the overall Project Construction Programme. Prepare detailed progress reports on a weekly basis for issue to the Contracts Manager and Client Manage and develop progress monitoring techniques. Monitor and report on Earned Value. This will include the production of progress S-Curves for internal and external issue. Integrate subcontractor and supplier schedules within the overall Project Construction Team. Monitor and report on supplier and subcontractor design, approval, off-site production etc. Manage and update the Design Programme in conjunction with the Design Manager. Attend Client progress meeting, as required. Attend Subcontractor and Supplier progress meeting. Attend Lean Planner / Pull Programming Meetings. Monitor planned v actual progress and prepare as built programmes. Work with the project team to provide consistency in the project planning approach and facilitate accuracy in reporting and programme execution. Location: Gävle

6 september 2023
Sista ansökan:
30 november 2023