Projektingenjör sökes till Trafikverket
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Har du en högskoleutbildning inom samhällsbyggnadssektorn och vill bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, söker nu dig som vill vara med och leda spännande projekt inom järnvägsunderhåll! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör, där du kommer att stödja projektledare i deras dagliga arbete med underhållsprojekt inom järnväg. Som projektingenjör kommer du att ha en central funktion med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att stötta flera projektledare i projekt kopplade till teknikkontrakt för resursanläggningar samt baskontrakt inom järnväg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera dokumentation, administration, deltagande i möten, samt koordinera och prioritera arbetsuppgifter från flera projektledare för ett effektivt och strukturerat arbetsflöde. För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll kommer vi att erbjuda dig ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket, och du kommer bland annat att ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap, Excel och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även att få löpande coaching för att ge dig bästa möjliga stöd i att utvecklas såväl professionellt som personligt. Du erbjuds * En perfekt instegsroll där du får god branschkunskap hos en rikstäckande organisation med goda utvecklingsmöjligheter. * En arbetsplats med prestigelösa och välkomnande kollegor. * Löpande kompetensutveckling genom talangprogrammet, där du erbjuds utbildning och coachning via Academic Work. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Biträda projektledarna i alla förekommande projektledaruppgifter i form av genomförande och dokumentation. * Biträda projektledarna med projektuppföljning avseende tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, samt prognostisering av slutkostnader. * Förbereda, analysera, kontera och ta hand om fakturaförslag. * Medverka vid och protokollföra möten samt kontakter med underentreprenörer. * Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader. VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleingenjörsexamen om minst 180 hp inom samhällsbyggnad, alternativt en utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer som relevant för tjänsten (examensbevis behöver bifogas i din ansökan). - Har ett genuint intresse för att arbeta med samhällsutveckling. - Har god datorvana och kunskaper i Office-paketet. - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ordningsam - Ansvarstagande - Kommunikativ - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Trafikverket bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet i hela Sverige. Här erbjuds en modern arbetsplats med spännande utmaningar där du gör nytta för hela samhället.

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Component Engineer - 481119
Alstom Transport AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

At Alstom, we understand transport networks and what moves people. From high-speed trains, metros, monorails, and trams to turnkey systems, services, infrastructure, signalling, and digital mobility, we offer our diverse customers the broadest portfolio in the industry. Every day, 80,000 colleagues lead the way to greener and smarter mobility worldwide, connecting cities as we reduce carbon and replace cars. Alstom is the largest player in the Swedish railway market, with over 1,000 trains delivered and several large maintenance contracts, offering maintenance in 19 local depots. The company is also leading the ERTMS rollout in Sweden both onboard and trackside and delivering the new standard national traffic management system for Trafikverket. Could you be the Component Engineer in Stockholm we’re looking for? Your future role: We’re on the lookout for a detail-driven and collaborative Component Engineer to strengthen our HW Technology team in Stockholm. This role offers a fantastic opportunity to work with advanced railway signalling systems and cutting-edge electronics while playing a key role in long-term product lifecycle management. As a Component Engineer, you’ll ensure the availability and sustainability of high-quality electronic components, while actively managing obsolescence risks and driving preventive actions. You’ll also support new product introduction by evaluating and sourcing the best electronic components on the market. This role connects with colleagues across our sites in Stockholm (STK) and Västerås (VST), and you’ll regularly collaborate with HW designers, product managers, program managers, sourcing, and repair teams. We’ll look to you for: Assessing new components on the market, considering quality, longevity, cost, multisourcing, and manufacturability Managing obsolescence by identifying equivalent replacement parts Conducting preventive evaluations of future obsolescence risks Supporting manufacturing and repair activities with component expertise Performing component market surveys and liaising with sourcing Maintaining data and lifecycle tracking in our Product Lifecycle Management (PLM) system All about you: We value passion and a solution-oriented mindset. These are the qualities and skills we believe will help you thrive in this role: Degree in electronic engineering or relevant work experience At least 3 years of experience with electronic components Strong knowledge of electronic component technologies (active, passive, discrete), connectors, cables, and fasteners Familiarity with component obsolescence management and lifecycle systems Detail-oriented, proactive, and able to work independently Fluent in English and ideally a working knowledge of Swedish Things you’ll enjoy: Join us on a life-long transformative journey – the rail industry is here to stay, so you can grow and develop new skills and experiences throughout your career. You’ll also: Enjoy stability, challenges and a long-term career free from boring daily routines Work with the latest electronics in the railway industry Collaborate with cross-functional and international teams Contribute to sustainability and innovation in transportation Steer your career in whatever direction you choose across functions and countries Benefit from our investment in your development, through award-winning learning programs Enjoy a hybrid working environment and a dynamic reward package that recognises your performance, including life, medical, and pension coverage You don’t need to be a train enthusiast to thrive with us. But we guarantee that when you step onto one of our trains with your friends or family, you’ll be proud. If you’re ready for the challenge, we’d love to hear from you! Important to note: As a global business, we’re an equal opportunity employer that celebrates diversity across the 63 countries we operate in. We’re committed to creating an inclusive workplace for everyone.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Infrakraft söker Entreprenadingenjör till Järnväg Syd
Infrakraft Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat närmare 600 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket har gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker en Entreprenadingenjör till vårt växande team i Syd som trivs med att arbeta i en varierande roll med mycket ansvar! Som entreprenadingenjör hos oss arbetar du nära platschef ute i produktionen och är ett stöd genom hela projektprocessen- från anbud till slutdokumentation. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Stöd vid tekniska frågor Kontraktsadministration Ekonomisk uppföljning Kalkyl och tidsplanering Inköp och arbetsledning Kvalitet, miljö och arbetsmiljöfrågor Övrig administration I rollen ingår även att medverka vid bygg- och produktionsmöten, ha kontakt med kund och att delta under projektavslut och överlämning. Med andra ord, en bred och varierande roll med stor påverkan på projektet. Kompetenser och personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har någon form av teknisk utbildning som civil- eller högskoleingenjör eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet från rollen eller motsvarande från järnvägsbranschen. Har du tidigare arbetat som entreprenad-/projektingenjör, arbetsledare eller anbudsingenjör är det meriterande. Erfarenhet av arbetsledning, entreprenadjuridik, järnvägsprojekt och digitala verktyg för ekonomiuppföljning är önskvärt. Som entreprenadingenjör kommer du även att fungera som stöd till platschefer i tekniska och ekonomiska frågor i olika projekt och därför ser vi att du är bra på att kommunicera med andra såväl skriftligt som muntligt. Tjänsten kräver att du är bra på att samarbeta och inser värdet av goda relationer både externt och internt. Som person är du strukturerad och duktig på att planera arbetet. Du har förmågan att växla mellan att se helheten men när så krävs kunna gå ner i detaljer. Du trivs i en varierad och bred roll där du får möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Din drivkraft och ditt engagemang för att föra ditt arbete framåt och hitta lösningar är en av dina starkaste egenskaper. Körkort B är ett krav. Ansökan Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta arbetschef Hans Bauer, [email protected]. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Cecilia Ångman, [email protected] Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla. Vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Syd.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025
Sektionschef järnväg Sektion Nord
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning AFRY satsar stort inför kommande järnvägsprojekt i Norden och vi står rustade inför satsningar inom både underhåll och nybyggnation. Vår järnvägsorganisation är idag nationell med kontor från Malmö till Luleå och genom ett nära samarbete mellan olika teknikområden utgör vi tillsammans en stark helhet. I Sverige har vi idag ca 120 medarbetare inom kompetensområdena BEST+KM samt Järnvägssystem.   Som sektionschef hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar för att nå lyckade och hållbara affärer. Du ansvarar för sektionens verksamhet inklusive strategier, lönsamhet, marknadsföring, kvalitet, personal och kompetensutveckling. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta viss tid som konsult, förslagsvis som uppdragsledare eller teknikspecialist.   Sektion Nord består idag av ca 15 medarbetare fördelade mellan kontoren i Gävle, Borlänge, Falun och Sundsvall. Du sitter med i AFRY Järnvägs ledningsgrupp där du är en del av verksamhetens övergripande marknads- och kompetensplaner samt affärskoncept. Placeringsort är någon av de ovan nämnda kontoren där sektionen är verksam. Det är också möjligt att utgå från något av våra kontor i Umeå eller Luleå. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder, affärsmannaskap och har ett stort intresse för sektionens tjänster!  För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från branschen och är väl införstådd med frågeställningarna inom teknikområdena bana, el, signal, tele och kanalisation.  Utbildningsmässigt tror vi att du är högskole- eller civilingenjör alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet som konsult, men har du arbetat på entreprenör- eller beställarsidan är det också intressant.    Du har tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Då vi har medarbetare i andra länder är det även av stor vikt att arbeta för att de ska känna sig inkluderade i teamet och i våra uppdrag. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du har ett affärsmässigt driv, är relationsbyggande och det är en stor fördel om du har ett etablerat nätverk i branschen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  Denna roll kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Läs mer om säkerhetsskydd och säkerhetsprövning här: Sveriges Ingenjörer Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!   AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.  Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.   Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-15 Kontaktperson för frågor: Jenny Johansson, Business Unit Manager Rail Telefon: +46 10 505 12 89 Mejl: [email protected]  På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Sektionschef järnväg Sektion Väst
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning AFRY satsar stort inför kommande järnvägsprojekt i Norden och vi står rustade inför satsningar inom både underhåll och nybyggnation. Vår järnvägsorganisation är idag nationell med kontor från Malmö till Luleå och genom ett nära samarbete mellan olika teknikområden utgör vi tillsammans en stark helhet. I Sverige har vi idag ca 120 medarbetare inom kompetensområdena BEST+KM samt Järnvägssystem.   Som sektionschef hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar för att nå lyckade och hållbara affärer. Du ansvarar för sektionens verksamhet inklusive strategier, lönsamhet, marknadsföring, kvalitet, personal och kompetensutveckling. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta viss tid som konsult, förslagsvis som uppdragsledare eller teknikspecialist.   Sektion Väst består idag av ca 25 medarbetare fördelade mellan kontoren i Göteborg, Borås och Trollhättan. Du sitter med i AFRY Järnvägs ledningsgrupp där du är en del av verksamhetens övergripande marknads- och kompetensplaner samt affärskoncept. Placeringsort är någon av de ovan nämnda kontoren där sektionen är verksam.  Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder, affärsmannaskap och har ett stort intresse för sektionens tjänster!  För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från branschen och är väl införstådd med frågeställningarna inom teknikområdena bana, el, signal, tele och kanalisation.  Utbildningsmässigt tror vi att du är högskole- eller civilingenjör alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet som konsult, men har du arbetat på entreprenör- eller beställarsidan är det också intressant.    Du har tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Då vi har medarbetare i andra länder är det även av stor vikt att arbeta för att de ska känna sig inkluderade i teamet och i våra uppdrag. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du har ett affärsmässigt driv, är relationsbyggande och det är en stor fördel om du har ett etablerat nätverk i branschen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  Denna roll kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Läs mer om säkerhetsskydd och säkerhetsprövning här: Sveriges Ingenjörer Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!   AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.  Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.   Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-15 Kontaktperson för frågor: Jenny Johansson, Business Unit Manager Rail Telefon: +46 10 505 12 89 Mejl: [email protected]  På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Sektionschef järnväg Sektion Syd
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning AFRY satsar stort inför kommande järnvägsprojekt i Norden och vi står rustade inför satsningar inom både underhåll och nybyggnation. Vår järnvägsorganisation är idag nationell med kontor från Malmö till Luleå och genom ett nära samarbete mellan olika teknikområden utgör vi tillsammans en stark helhet. I Sverige har vi idag ca 120 medarbetare inom kompetensområdena BEST+KM samt Järnvägssystem.   Som sektionschef hos oss får du en roll med stor variation, möjlighet till många kontakter och kundmöten med ansvar för att nå lyckade och hållbara affärer. Du ansvarar för sektionens verksamhet inklusive strategier, lönsamhet, marknadsföring, kvalitet, personal och kompetensutveckling. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta viss tid som konsult, förslagsvis som uppdragsledare eller teknikspecialist.   Sektion Syd består idag av ca 35 medarbetare fördelade på ett antal kontor, Helsingborg, Malmö, Hässleholm, Växjö, Halmstad och Karlshamn. Medarbetarna leds genom 4 st gruppchefer som rapporterar till sektionschefen.   Du sitter med i AFRY Järnvägs ledningsgrupp där du är en del av verksamhetens övergripande marknads- och kompetensplaner samt affärskoncept. Placeringsort är någon av de ovan nämnda kontoren där sektionen är verksam.  Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder, affärsmannaskap och har ett stort intresse för sektionens tjänster!  För denna roll ser vi att du har flerårig erfarenhet från branschen och är väl införstådd med frågeställningarna inom teknikområdena bana, el, signal, tele och kanalisation.  Utbildningsmässigt tror vi att du är högskole- eller civilingenjör alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet från annat håll. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet som konsult, men har du arbetat på entreprenör- eller beställarsidan är det också intressant.    Du har tidigare visat prov på ett gott ledarskap och kan på ett naturligt sätt engagera och motivera. Då vi har medarbetare i andra länder är det även av stor vikt att arbeta för att de ska känna sig inkluderade i teamet och i våra uppdrag. Vi ser att du har god social kompetens och gillar att utmanas såväl tekniskt som affärs- och ledarskapsmässigt. Du har ett affärsmässigt driv, är relationsbyggande och det är en stor fördel om du har ett etablerat nätverk i branschen. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap både till kunder och kollegor. För denna roll ser vi även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.  Denna roll kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Läs mer om säkerhetsskydd och säkerhetsprövning här: Sveriges Ingenjörer Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats och ett team som bäst kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt tillsammans!   AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som mår bra, både fysiskt som psykiskt, är den viktigaste framgångsfaktorn. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar - hinna lämna, hämta, träna, handla eller bara sova lite längre på morgonen.  Genom Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor! Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående. En mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden.   Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-08-15 Kontaktperson för frågor: Jenny Johansson, Business Unit Manager Rail Telefon: +46 10 505 12 89 Mejl: [email protected]  På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Strategisk Logistikingenjör
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Är du redo att ta nästa steg och forma framtidens logistik tillsammans med oss på LKAB? Vi söker dig som drivs av att göra det lilla extra och som ser styrkan i att bygga relationer och nätverk. Hos oss får du en nyckelroll i vår spännande omställningsresa – mot ett logistiksystem i världsklass. Här får du inte bara vara med på resan, du får vara med och utveckla den. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  LKAB:s strategi som koldioxidfri järnmalmsproducent till senast 2045 innebär en stegvis förändrad produktportfölj som även kommer att påverka våra transport- och leveransbehov. De nya produkterna kommer att delvis kräva andra logistiklösningar än dagens produkter och kommer att existera parallellt med varandra under en lång tid. Din roll I rollen som strategisk logistikingenjör kommer du att vara en drivande kraft i att optimera våra flöden inom logistikområdet baserat på LKAB:s framtida produktion. Du kommer att arbeta med att integrera dessa produktflöden i en övergripande helhet som tillsammans med andra delar av LKAB:s produktionssystem, som gruvor och förädlingsverk, skapar optimala lösningar för framtiden. Din huvudsakliga uppgift blir att analysera framtidens logistikbehov och omvandla dessa insikter till konkreta kapacitetsplaner och rekommendationer för idag och de kommande 20 åren. Du kommer även att ta hänsyn till produktegenskapernas påverkan på systemet och bidra till att LKAB står redo med rätt logistikfunktioner vid rätt tidpunkt. Simulering och optimering av logistiksystem är en viktig del av arbetet, och erfarenhet inom detta område är en stor fördel. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att utvärdera olika framtida affärsscenarier och hitta den bästa vägen framåt för både LKAB och vår logistikverksamhet. Det här har du med dig Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du hunnit skaffa dig en bild av vad ett framgångsrikt logistiksystem innebär. Du är en naturlig nätverksbyggare med en strukturerad och proaktiv arbetsstil. Med din initiativkraft och samarbetsförmåga bidrar du både till din egen och verksamhetens utveckling. Rollen kräver att du är drivande och självständig, samtidigt som du har förmågan att se den större bilden och hitta kreativa lösningar tillsammans med andra som leder oss framåt. - Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna med en inriktning mot logistik - Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift - B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande - Erfarenhet från stimulering och optimering av logistiksystem - Förståelse av vad som påverkar kapaciteten i ett logistiksystem Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Placeringsort är med fördel Kiruna eller Gällivare/Malmberget men även Luleå och Narvik kan vara aktuellt Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta Avdelningschef Magnus Ragneberg, [email protected] eller 0980 - 71215. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/ Svappavaara: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 Malmberget/Luleå Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern med norra Sverige som bas och hela världen som arbetsplats. Vi leder vägen mot koldioxidfri produktion och vi gör det tillsammans – i en öppen, varm och säker arbetsmiljö med teknologi och utveckling i fokus. Vi välkomnar utmaningar, innovativa idéer och initiativförmåga, alltid med jämställdhet och mångfald i fokus.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Strategisk Logistikingenjör
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Är du redo att ta nästa steg och forma framtidens logistik tillsammans med oss på LKAB? Vi söker dig som drivs av att göra det lilla extra och som ser styrkan i att bygga relationer och nätverk. Hos oss får du en nyckelroll i vår spännande omställningsresa – mot ett logistiksystem i världsklass. Här får du inte bara vara med på resan, du får vara med och utveckla den. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  LKAB:s strategi som koldioxidfri järnmalmsproducent till senast 2045 innebär en stegvis förändrad produktportfölj som även kommer att påverka våra transport- och leveransbehov. De nya produkterna kommer att delvis kräva andra logistiklösningar än dagens produkter och kommer att existera parallellt med varandra under en lång tid. Din roll I rollen som strategisk logistikingenjör kommer du att vara en drivande kraft i att optimera våra flöden inom logistikområdet baserat på LKAB:s framtida produktion. Du kommer att arbeta med att integrera dessa produktflöden i en övergripande helhet som tillsammans med andra delar av LKAB:s produktionssystem, som gruvor och förädlingsverk, skapar optimala lösningar för framtiden. Din huvudsakliga uppgift blir att analysera framtidens logistikbehov och omvandla dessa insikter till konkreta kapacitetsplaner och rekommendationer för idag och de kommande 20 åren. Du kommer även att ta hänsyn till produktegenskapernas påverkan på systemet och bidra till att LKAB står redo med rätt logistikfunktioner vid rätt tidpunkt. Simulering och optimering av logistiksystem är en viktig del av arbetet, och erfarenhet inom detta område är en stor fördel. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att utvärdera olika framtida affärsscenarier och hitta den bästa vägen framåt för både LKAB och vår logistikverksamhet. Det här har du med dig Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du hunnit skaffa dig en bild av vad ett framgångsrikt logistiksystem innebär. Du är en naturlig nätverksbyggare med en strukturerad och proaktiv arbetsstil. Med din initiativkraft och samarbetsförmåga bidrar du både till din egen och verksamhetens utveckling. Rollen kräver att du är drivande och självständig, samtidigt som du har förmågan att se den större bilden och hitta kreativa lösningar tillsammans med andra som leder oss framåt. - Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna med en inriktning mot logistik - Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift - B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande - Erfarenhet från stimulering och optimering av logistiksystem - Förståelse av vad som påverkar kapaciteten i ett logistiksystem Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Placeringsort är med fördel Kiruna eller Gällivare/Malmberget men även Luleå och Narvik kan vara aktuellt Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta Avdelningschef Magnus Ragneberg, [email protected] eller 0980 - 71215. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/ Svappavaara: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 Malmberget/Luleå Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern med norra Sverige som bas och hela världen som arbetsplats. Vi leder vägen mot koldioxidfri produktion och vi gör det tillsammans – i en öppen, varm och säker arbetsmiljö med teknologi och utveckling i fokus. Vi välkomnar utmaningar, innovativa idéer och initiativförmåga, alltid med jämställdhet och mångfald i fokus.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Strategisk Logistikingenjör
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Är du redo att ta nästa steg och forma framtidens logistik tillsammans med oss på LKAB? Vi söker dig som drivs av att göra det lilla extra och som ser styrkan i att bygga relationer och nätverk. Hos oss får du en nyckelroll i vår spännande omställningsresa – mot ett logistiksystem i världsklass. Här får du inte bara vara med på resan, du får vara med och utveckla den. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  LKAB:s strategi som koldioxidfri järnmalmsproducent till senast 2045 innebär en stegvis förändrad produktportfölj som även kommer att påverka våra transport- och leveransbehov. De nya produkterna kommer att delvis kräva andra logistiklösningar än dagens produkter och kommer att existera parallellt med varandra under en lång tid. Din roll I rollen som strategisk logistikingenjör kommer du att vara en drivande kraft i att optimera våra flöden inom logistikområdet baserat på LKAB:s framtida produktion. Du kommer att arbeta med att integrera dessa produktflöden i en övergripande helhet som tillsammans med andra delar av LKAB:s produktionssystem, som gruvor och förädlingsverk, skapar optimala lösningar för framtiden. Din huvudsakliga uppgift blir att analysera framtidens logistikbehov och omvandla dessa insikter till konkreta kapacitetsplaner och rekommendationer för idag och de kommande 20 åren. Du kommer även att ta hänsyn till produktegenskapernas påverkan på systemet och bidra till att LKAB står redo med rätt logistikfunktioner vid rätt tidpunkt. Simulering och optimering av logistiksystem är en viktig del av arbetet, och erfarenhet inom detta område är en stor fördel. Dessutom kommer du att spela en viktig roll i att utvärdera olika framtida affärsscenarier och hitta den bästa vägen framåt för både LKAB och vår logistikverksamhet. Det här har du med dig Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du hunnit skaffa dig en bild av vad ett framgångsrikt logistiksystem innebär. Du är en naturlig nätverksbyggare med en strukturerad och proaktiv arbetsstil. Med din initiativkraft och samarbetsförmåga bidrar du både till din egen och verksamhetens utveckling. Rollen kräver att du är drivande och självständig, samtidigt som du har förmågan att se den större bilden och hitta kreativa lösningar tillsammans med andra som leder oss framåt. - Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna med en inriktning mot logistik - Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift - B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande - Erfarenhet från stimulering och optimering av logistiksystem - Förståelse av vad som påverkar kapaciteten i ett logistiksystem Det här får du - Belöningsprogram - Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten - Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter - Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) - Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering - Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon - Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn - Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Placeringsort är med fördel Kiruna eller Gällivare/Malmberget men även Luleå och Narvik kan vara aktuellt Omfattning: Heltid Välkommen med din ansökan senast 10 augusti. Semesterperioden närmar sig och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! För mer information om tjänsten vänligen kontakta Avdelningschef Magnus Ragneberg, [email protected] eller 0980 - 71215. Fackliga kontaktpersoner Kiruna/ Svappavaara: Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79 Malmberget/Luleå Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern med norra Sverige som bas och hela världen som arbetsplats. Vi leder vägen mot koldioxidfri produktion och vi gör det tillsammans – i en öppen, varm och säker arbetsmiljö med teknologi och utveckling i fokus. Vi välkomnar utmaningar, innovativa idéer och initiativförmåga, alltid med jämställdhet och mångfald i fokus.

9 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Fastighetshandläggare till utbyggnadsprojekt inom kollektivtrafik
Sway Sourcing Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vi söker nu en erfaren fastighetshandläggare för ett spännande och samhällsviktigt infrastrukturprojekt i Stockholmsregionen. Du kommer vara en nyckelspelare i ett delprojekt som befinner sig i en intensiv fas med planprocess och kommande byggskede. Uppdragsbeskrivning Som fastighetshandläggare ansvarar du för intressentdialog, framtagande av avtal inför bygg- och driftskedet samt hantering av markåtkomstfrågor. Avtalstyper som kan bli aktuella är bl.a. markupplåtelse-, genomförande- och samverkansavtal. Rollen innebär nära samarbete med fastighetssamordnare, andra fastighetshandläggare och projektroller inom plan- och miljöprövningsprocesserna. Uppdraget i korthet Start: 16 juni 2025 Slut: 31 maj 2026 Omfattning: Heltid, 40 h/vecka Placering: Solnavägen 1, Stockholm (kombination av distans och platsarbete efter behov) Förlängningsmöjlighet: Upp till 5 år (1+1+1+1+1) Kravprofil Civilingenjör med inriktning mot lantmäteri eller samhällsbyggnad, jurist med inriktning mot fastighetsrätt eller motsvarande utbildning om minst 3 år Minst 6 års erfarenhet av självständigt arbete med markåtkomstavtal i infrastrukturprojekt (väg eller järnväg) Minst 6 års erfarenhet av förhandling och framtagande av genomförandeavtal i komplexa exploaterings- eller infrastrukturprojekt (>3 miljarder SEK i budget) Meriterande erfarenheter (mervärdeskrav) Minst 3 års arbete med markåtkomst- och avtalsfrågor i minst två infrastrukturprojekt i storstadsmiljö Minst 3 års arbete med avtal för ledningsomläggningar eller nyförläggningar Erfarenhet av markåtkomst i fastigheter med nyttjanderätt såsom arrende eller hyra från minst tre enskilda förhandlingar Vill du bidra till ett projekt som gör skillnad för Stockholms framtida kollektivtrafik? Skicka in din intresseanmälan redan idag!  Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025