Redovisningsekonom med bolagsansvar

Arbetsbeskrivning Redovisningsekonom som ingår i ett Shared Service Center i ett ekonomiteam i Sundsvall. I denna tjänst kommer du att vara ansvarig för bolag inom koncernen och ha ett nära samarbete med dina kollegor, en grupp som jobbar tätt ihop med utpräglad laganda. För att passa för denna tjänst får du gärna komma med tidigare erfarenhet från en konsultverksamhet, det är även meriterande om du har jobbat med projektredovisning vid ett tidigare tillfälle. I arbetsuppgifterna ingår: - · Fakturering och kundreskontra samt uppdragsredovisning - · Leverantörsreskontra - · Månadsbokslut och rapportering till koncernen - · Likviditetsprognoser - · Skatte- och avgiftsredovisning - · Kvartalsvisa prognoser i samarbete med VD - · Ansvara för kontakter med revisorer samt upprätta årsredovisning och bolagsdeklaration - · Löpande bokföring - · Tidrapportering och utläggsredovisning Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete på till exempel en redovisningsbyrå eller som ekonomiansvarig i ett mindre bolag. Vi söker dig som är prestigelös och som trivs i en föränderlig miljö. Som person är du lyhörd och kommunikativ och har en hög integritet. Vi ser gärna att du kommer från en organisation där du visat prov på god prioriteringsförmåga och är stresstålig och van med tighta deadlines. Vi gillar att jobba hårt mot gemensamma mål men samtidigt vill också ha roligt längs resans gång, därför är också utrymme för gemenskap och skratt viktigt för oss. Det är meriterande om du har goda kunskaper och erfarenheter i Excel och Unit 4 Business World. Du pratar obehindrat svenska och engelska i både tal och skrift. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Gitte Thorsén, [email protected] eller Margaretha Palmbäck, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! LI-MP1

9 februari 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
Junior project planner

Responsibility Responsible for planning and scheduling of different project workloads (create, maintain, review) Collect and analyze information to prepare status reports Evaluate current procedures and recommend changes to streamline project planning and planning Monitor schedule compliance levels and identify causes of completion deficits. Collaborate with project managers and engineers to discuss the project's progress and address any problems that arise. Collaborate with external contractors and suppliers for associated scheduling and planning Present information for internal meetings about the projects Produce tenders to support tenders - Experience in Excel: at a minimum know data summing and graphing techniques Understands change processes and can help with change work in projects Experienced in schedule forecasting techniques and project WBS setup. Requirement Strong problem solving Strong communication including writing reports and presenting Understand technical principles Methodical approach Excellent IT skills and relevant knowledge of planning software including MS Project and Primavera P6 Ability to remain calm under pressure Work as part of a team and individually 2+ years of experience ( In heavy Infrastructure or Construction is a plus) Ability to apply critical path, method planning techniques to develop detail engineering and installation, project networks and schedules.

23 januari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Project Controller - Ludvika

PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning: Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker! Vi på PrimeComp söker just nu en mycket skicklig och motiverad Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat. Om du är en noggrann och analytisk person med en passion för att göra ekonomi meningsfull och strategisk, är detta jobbet för dig. Sök idag och bli en del av vårt team som strävar efter finansiell framgång och tillväxt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Agera affärspartner för att kunna stödja projektorganisationen till goda finansiella resultat. - Arbeta tillsammans med andra i projektgruppen för att utveckla och driva affärsplanerings- och prognosprocessen. - Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder. - Deltar och ger input i den lokala riskgranskningsprocessen. - Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data. - Säkerställa att anbudsberäkning görs korrekt samt förbereda kassaflöde och exponeringskurva. - Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter. - Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys. - Utföra lönsamhetsanalyser och kostnadskontroller. Kompetens: För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser: - Kandidatexamen i finans/ekonomi eller liknande kvalifikationer. - Erfarenhet av att arbeta i rollen som Project controller. - Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem. God kunskaper i affärssystemen SAP och MS Excel är meriterande. - Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift. Personliga egenskaper: - Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig. - Stark kommunikations- och interpersonell förmåga. - Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt. - Ser samband mellan siffror och verksamhet. - Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete. - God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra. - Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas. - Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder. - Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna. - Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

20 december 2023
Sista ansökan:
7 juni 2024
Project Controller - Västerås

PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning: Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker! Vi på PrimeComp söker just nu en mycket skicklig och motiverad Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat. Om du är en noggrann och analytisk person med en passion för att göra ekonomi meningsfull och strategisk, är detta jobbet för dig. Sök idag och bli en del av vårt team som strävar efter finansiell framgång och tillväxt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Agera affärspartner för att kunna stödja projektorganisationen till goda finansiella resultat. - Arbeta tillsammans med andra i projektgruppen för att utveckla och driva affärsplanerings- och prognosprocessen. - Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder. - Deltar och ger input i den lokala riskgranskningsprocessen. - Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data. - Säkerställa att anbudsberäkning görs korrekt samt förbereda kassaflöde och exponeringskurva. - Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter. - Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys. - Utföra lönsamhetsanalyser och kostnadskontroller. Kompetens: För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser: - Kandidatexamen i finans/ekonomi eller liknande kvalifikationer. - Erfarenhet av att arbeta i rollen som Project controller. - Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem. God kunskaper i affärssystemen SAP och MS Excel är meriterande. - Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift. Personliga egenskaper: - Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig. - Stark kommunikations- och interpersonell förmåga. - Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt. - Ser samband mellan siffror och verksamhet. - Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete. - God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra. - Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas. - Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder. - Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna. - Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

19 december 2023
Sista ansökan:
6 juni 2024