Projektcontroller sökes!

Är du ekonom och intresserad av analysering? Är du dessutom intresserad av att hantera ekonomiska och administrativa aspekter av projekt inom en organisation? Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en projektcontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som projektcontroller fokuserar du på att säkerställa att projektet genomförs på ett ekonomiskt hållbart sätt och att upprätthålla överblick över projektets ekonomi och administrativa aspekter. Exempel på arbetsuppgifter är  • Budgethantering och uppföljning • Riskhantering och analys • Kontroll och efterlevnad av riktlinjer och regler • Ge råd och stöd till projektledarna inom kostandsstyrning och ekonomisk uppföljning Vi söker dig som • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Har ett intresse för projekt och ekonomi • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är en glad person som trivs att arbeta i grupp. Du är driven och är inte rädd för att ta egna initiativ START: Enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linn Östin, [email protected]  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektcontroller sökes!

Är du ekonom och intresserad av analysering? Är du dessutom intresserad av att hantera ekonomiska och administrativa aspekter av projekt inom en organisation? Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en projektcontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som projektcontroller fokuserar du på att säkerställa att projektet genomförs på ett ekonomiskt hållbart sätt och att upprätthålla överblick över projektets ekonomi och administrativa aspekter. Exempel på arbetsuppgifter är  • Budgethantering och uppföljning • Riskhantering och analys • Kontroll och efterlevnad av riktlinjer och regler • Ge råd och stöd till projektledarna inom kostandsstyrning och ekonomisk uppföljning Vi söker dig som • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Har ett intresse för projekt och ekonomi • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är en glad person som trivs att arbeta i grupp. Du är driven och är inte rädd för att ta egna initiativ START: Enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linn Östin, [email protected]  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektcontroller sökes!

Är du ekonom och intresserad av analysering? Är du dessutom intresserad av att hantera ekonomiska och administrativa aspekter av projekt inom en organisation? Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en projektcontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som projektcontroller fokuserar du på att säkerställa att projektet genomförs på ett ekonomiskt hållbart sätt och att upprätthålla överblick över projektets ekonomi och administrativa aspekter. Exempel på arbetsuppgifter är  • Budgethantering och uppföljning • Riskhantering och analys • Kontroll och efterlevnad av riktlinjer och regler • Ge råd och stöd till projektledarna inom kostandsstyrning och ekonomisk uppföljning Vi söker dig som • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Har ett intresse för projekt och ekonomi • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är en glad person som trivs att arbeta i grupp. Du är driven och är inte rädd för att ta egna initiativ START: Enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linn Östin, [email protected]  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Projektcontroller sökes!

Är du ekonom och intresserad av analysering? Är du dessutom intresserad av att hantera ekonomiska och administrativa aspekter av projekt inom en organisation? Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en projektcontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som projektcontroller fokuserar du på att säkerställa att projektet genomförs på ett ekonomiskt hållbart sätt och att upprätthålla överblick över projektets ekonomi och administrativa aspekter. Exempel på arbetsuppgifter är  • Budgethantering och uppföljning • Riskhantering och analys • Kontroll och efterlevnad av riktlinjer och regler • Ge råd och stöd till projektledarna inom kostandsstyrning och ekonomisk uppföljning Vi söker dig som • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Har ett intresse för projekt och ekonomi • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du är en glad person som trivs att arbeta i grupp. Du är driven och är inte rädd för att ta egna initiativ START: Enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linn Östin, [email protected]  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

21 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Controller

Nu söker vi en erfaren controller till Örebro kommun. Om uppdraget Uppdraget är på heltid och i minst sex månader. Efter introduktion finns möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter Arbetet innebär huvudsakligen att upprätta budget, prognosarbete, rapporter och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektör, verksamhetschefer och enhetschefer ute i verksamheterna. Att omvärldsbevaka och bereda underlag med både kort varsel och proaktivt framåtsyftande är också en del av ditt uppdrag. Att arbetsleda ekonomiteamet om 3 personer i arbetet mot förvaltning. Exempel på arbetsuppgifter är: - Föredragande mot politisk nämnd - Ekonomistyrning och resursfördelning - Budget och prognosarbete - Ekonomiska utredningar och analyser - Viss redovisning Dina kvalifikationer - Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som kund bedömer som likvärdig - 5-10 års erfarenhet som controller eller ekonomichef God kommunikativ förmåga och på ett tydligt och strukturerat sätt kunna uttrycka sig väl i tal och skrift, samt kunna föra en dialog med utförarna. Meriterande - Erfarenhet från offentlig sektor - Erfarenhet av controllerroll inom politiskt styrd organisation - Erfarenhet av Raindance och Microsoft 365 - Erfarenhet av tidigare arbete med ekonomimodell Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240318. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Sustainability Specialist

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role - or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning - our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core - for our people, customers, investors, society, and planet. Sustainability Specialist As our Sustainability Specialist, you will be responsible for managing our sustainability reporting and expanding the team's sustainability expertise. The current team has a strong background in climate and environment and we are looking for someone who can add expertise in the social aspects of sustainability, beyond sustainability reporting, to better support the organization. Initially, you will be responsible for ensuring that our stakeholders have access to timely, reliable and credible sustainability data and will be involved in developing our ways of working to streamline data processing. A key activity will be to prepare for CRSD compliance. As a Sustainability Specialist, you will also participate in initiatives and projects initiated by the Sustainability team to drive H2 Green Steel's sustainability agenda and deliver on our promises, as well as providing guidance and expertise to other teams. This role offers a unique opportunity to join a company with no legacy; where you will have a significant influence in defining ways of working, establishing guidelines, providing internal training and establishing effective reporting procedures. You will report to our Chief Sustainability and Corporate Affairs Officer but will work closely with our Sustainability team. You will engage cross-functionally with key stakeholders to ensure sustainability is integrated into all key processes. Responsibilities: - Set up, manage, and develop the internal sustainability (ESG) reporting structures and processes, and support preparations of the annual sustainability statement. - Participate in selected and prioritized sustainability related projects, for instance related to sustainable sourcing and supply chain management. - Support the organization with expertise and guidance within sustainability. - Managing and developing H2GS sustainability reporting software solutions. - Compile data, analysis and reports for business insights and decision-making support to stakeholders such as management team, board of directors and investors. - Monitoring reporting trends and best practice procedures. - Set up relevant employee trainings and educational programs. Qualifications: - Minimum B.Sc. degree in Business Administration, Law, Finance, Engineering or equivalent. - Minimum 3 - 5 years of relevant working experience from a consulting or auditing firm as a consultant or technical advisor, alternatively as a Sustainability Controller or Specialist with experience from industrial companies, ideally in raw material-based industries. - Previous experience in sustainability reporting and knowledge of sustainability reporting requirements, e.g. CSRD, EU taxonomy, GHG protocol. - Previous experience in supply chain management and human rights due diligence. - Excellent skills in written and spoken English, Swedish skills are meriting. - Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to interact effectively at all organizational levels. - Comfortable dealing with ambiguity, with a passion to learn and grow. - Track record of challenging the status quo and driving positive change within an organization What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Credit Controller

Northmill Bank är ett svenskt fintech-bolag som är dedikerad till att revolutionera sättet vi hanterar och skyddar vår ekonomi. Vi skapar en annorlunda bankupplevelse, digital yet personal. Northmill Bank grundades år 2006 och har vuxit till över 170 anställda i 4 länder, 2 500 handlare och 600 000 användare. Vi använder den senaste tekniken för att utveckla säkra, smarta och användarvänliga produkter för våra kunder. Det är våra privat- och företagskunder som är anledningen till varför vi gör det vi gör. Vi är ett 100% molnbaserat produktföretag där teknologi är drivkraften för att skapa smartare bankprodukter. Ta chansen att vara en del av oss och vår resa! Om rollen Northmill söker en Credit Controller till vårt skarpa, cross-funktionella Credit & Analytics Team. I din roll ansvarar du för Northmills kreditprodukter och du rapporterar till Chief Credit & Analytics Officer. Det betyder att du kommer ha full översikt av den fullständiga processen vilken startar med ett beslut från kreditkommittén där du har en roll som sekreterare. Det är sedan ditt ansvar att se till att beslutet effektivt implementeras och att informationen översätts och delegeras till rätt motpart inom organisationen och sedan följer upp effekten av beslut. I din roll ansvarar du även för intern rapportering och uppföljning där du budgeterar för kreditförluster. Det är en dynamisk roll där du arbetar tätt tillsammans med Chief Credit & Analytics Officer, Data Analysts och Data Scientists samt andra avdelningar som Produktutveckling, ekonomi, kundtjänst och Credit Underwriting. - Dokumentera det officiella beslutet i kreditkommittén. - Ansvar för att implementering av beslut. Projektleda och säkerställa att relevant motpart får en tydlig specifikation. - Datadriven uppföljning av beslutens påverkan. - Analys av kreditportföljen. - Ansvar för skapandet av månatlig kreditrapporten. Din bakgrund Rollen som Credit Controller är varierande med många olika moment vilket ställer krav på flera färdigheter. Vi tror att du är noggrann och strukturerad för att kunna sköta dokumentation av beslut samt sammanställning av rapportering. För att sedan se till att beslut implementeras krävs projektlednings-, kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi tror även att du har stark analytisk och problemlösningsförmåga. - Kandidat- eller masterexamen inom relevant område. - Tidigare erfarenheter av arbete med konsumentkrediter - Kunskaper i SQL/Snowflake. - Starka kunskaper i Excel eller i ett programmeringsspråk som R eller Python. Vi erbjuder - Fantastiskt kontor på bästa läget i Stockholm - Ett självständigt arbete med möjlighet att påverka - Stora utvecklingsmöjligheter - Aktiviteter, tävlingar och events - Event (årlig konferens utomlands och sport-och hälsoaktiviteter - Livförsäkring - Frukost och frukt på kontoret varje dag - Stöd för sportaktiviteter (5000 kr friskvårdsbidrag) Fun Facts - Ta ett gympass två minuter bort eller en joggingrunda i stan - Event - årlig konferens utomlands samt härliga “Northchill” afterworks under året - Massage - massör kommer till kontoret för ett förmånligt pris - Årliga hälsoaktiviteter såsom arrangerade SATS klasser, innebandy och olika löparlopp - Frukost och frukt varje dag och helig fika på fredagar - Regelbundna AW:s på fredagar och firade framgångar på kontoret - Stockholms snyggaste kontor 2020 med härliga ytor och vyer Ansök idag och bli en del av Northmill!

13 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Material Compliance Specialist

We’re on a journey to change the way the world uses energy and accelerate the transition to renewable energy through our market-leading energy storage systems. We operate in nearly every continent, and the cornerstone for our company’s rapid growth is making products that matter for society. In our international team, you’ll have the key responsibility to develop our company’s processes, create new ways of working, and maintain our business excellence across different verticals. - Location: Stockholm Responsibilities: Material compliance - Manage and implement Polarium material compliance policy - Consult with the legal department and advising leadership and management on material compliance matters. - Monitor and implement updates from regulatory requirements for example related to RoHS, REACH, EU Battery Regulation. - Develop and provide employee training on material compliance policies, practices, and reporting systems. - Identify, investigate, and report compliance issues, irregularities, and violations. - Building data and metrics to inform and support Sourcing in selection and procurement decisions. - Maintaining records of compliance reports and filings. - Communicating with government agencies. - Preparing and filing compliance reports. Material Declarations - Create and maintain Full Material Declarations for select products to enable reporting on customer unique requests and to enable LCA&PCF analysis of products. - System owner for material compliance data systems Responsible Minerals Sourcing - Support Sustainability regarding responsible minerals sourcing program, including managing yearly minerals traceability reporting according to Responsible Minerals Initiative reporting standards. - Implementing end-to-end supplier due diligence processes to promote responsible minerals sourcing practices Qualifications and experience: - Bachelor’s degree in business, finance, or a related field - Relevant training and/or certifications as a Compliance Specialist. - Proven work experience in the field of compliance - Strong analytical and critical thinking skills - Excellent verbal and written communication skills, - Documenting and reporting skills are also important. - Attention to detail We offer - Bonus system - Maximized wellness contribution - Five extra flexibility days - Pension and health insurance Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Risk Controller till Första AP-fonden

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Arbetsbeskrivning Till funktionen Riskkontroll på Första AP-fonden söker vi nu en Risk Controller. Funktionen ansvarar på uppdrag av styrelse och vd för kontroll och systematisering av fondens risker för att säkerställa att det övergripande uppdraget uppfylls effektivt och ändamålsenligt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta att genomföra och delta i riskinventering och riskanalyser, vägleda i frågor som rör risker, samt skriva och utforma rapportering. Dessutom förväntas du bidra till utvecklingen av arbetsmetoder och verktyg inom funktionen. På funktionen för riskkontroll strävar man efter att ta ett helikopterperspektiv på frågorna man arbetar med och ett strukturerat arbetssätt är viktigt. Vi vill att du tillsammans med de andra medarbetarna inom funktionen aktivt bidrar till utvecklingen av riskramverket och säkerställer att alla aktiviteter är integrerade i det. Dina främsta arbetsuppgifter innefattar: Övervakning och kontroll av fondens riskhantering. Analys och utvärdering av fondens väsentliga risker samt identifiering av potentiella nya risker. Granskning och utvärdering av interna regelverk, processer och rutiner för att säkerställa deras ändamålsenlighet och effektivitet samt att föreslå förbättringar vid behov. Säkerställa att incidentrapportering genomförs för att främja en kultur där risker tas på allvar. Du rapporterar till chefen för Riskkontroll och ingår i en grupp om tre personer. På Första AP-fondens kontor i centrala Stockholm sitter cirka 70 medarbetare i ljusa och trevliga lokaler. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande och har arbetat inom en riskkontrollfunktion på ett finansiellt företag under några år. Du har aktivt deltagit i att identifiera, utvärdera och hantera olika typer av risker. Dina arbetsuppgifter har inkluderat att inventera risker, säkerställa att riskhanteringsplaner fungerar effektivt, utreda incidenter och rapportera resultaten till relevanta parter. Dessutom har du erfarenhet av att genomföra utbildningar inom ditt område. Du har ett strukturerat arbetssätt och en personlig mognad som gör att du kan navigera i komplexa situationer på ett förtroendeskapande och professionellt sätt. Rollen kräver att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Om Första AP-fonden Första AP-fonden är en av fem AP-fonder som förvaltar bufferten i det allmänna inkomstpensionssystemet och bidrar till att bygga allas vår pensionstrygghet idag och för framtiden. Fonden förvaltar 446 miljarder kronor (30 juni 2023) i en portfölj bestående av bland annat aktier, räntebärande värdepapper, valuta, fastigheter, riskkapitalfonder, infrastruktur och high yield. Våra placeringar finns över hela världen. Vi har en långsiktig investeringshorisont och genom ansvarsfulla investeringar och ett engagerat ägarskap främjar vi en hållbar utveckling. På Första AP-fonden blir du en del av en liten och kunskapsintensiv organisation där varje medarbetare gör skillnad i vårt viktiga samhällsuppdrag. Vi jobbar aktivt med att skapa en uppmuntrande och inkluderande arbetsmiljö där alla får utrymme att ta ansvar och utvecklas. Vi värdesätter samarbete för att nå våra mål och låter våra värdeord framåtblickande, öppet, ansvarstagande och omtänksamt guida oss på vägen. Läs mer här. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Första AP-fonden med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HP1 #boff

20 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Risk Controller till Första AP-fonden

Arbetsbeskrivning Till funktionen Riskkontroll på Första AP-fonden söker vi nu en Risk Controller. Funktionen ansvarar på uppdrag av styrelse och vd för kontroll och systematisering av fondens risker för att säkerställa att det övergripande uppdraget uppfylls effektivt och ändamålsenligt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att innefatta att genomföra och delta i riskinventering och riskanalyser, vägleda i frågor som rör risker, samt skriva och utforma rapportering. Dessutom förväntas du bidra till utvecklingen av arbetsmetoder och verktyg inom funktionen. På funktionen för riskkontroll strävar man efter att ta ett helikopterperspektiv på frågorna man arbetar med och ett strukturerat arbetssätt är viktigt. Vi vill att du tillsammans med de andra medarbetarna inom funktionen aktivt bidrar till utvecklingen av riskramverket och säkerställer att alla aktiviteter är integrerade i det. Dina främsta arbetsuppgifter innefattar: - Övervakning och kontroll av fondens riskhantering. - Analys och utvärdering av fondens väsentliga risker samt identifiering av potentiella nya risker. - Granskning och utvärdering av interna regelverk, processer och rutiner för att säkerställa deras ändamålsenlighet och effektivitet samt att föreslå förbättringar vid behov. - Säkerställa att incidentrapportering genomförs för att främja en kultur där risker tas på allvar. Du rapporterar till chefen för Riskkontroll och ingår i en grupp om tre personer. På Första AP-fondens kontor i centrala Stockholm sitter cirka 70 medarbetare i ljusa och trevliga lokaler. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande och har arbetat inom en riskkontrollfunktion på ett finansiellt företag under några år. Du har aktivt deltagit i att identifiera, utvärdera och hantera olika typer av risker. Dina arbetsuppgifter har inkluderat att inventera risker, säkerställa att riskhanteringsplaner fungerar effektivt, utreda incidenter och rapportera resultaten till relevanta parter. Dessutom har du erfarenhet av att genomföra utbildningar inom ditt område. Du har ett strukturerat arbetssätt och en personlig mognad som gör att du kan navigera i komplexa situationer på ett förtroendeskapande och professionellt sätt. Rollen kräver att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Om Första AP-fonden Första AP-fonden är en av fem AP-fonder som förvaltar bufferten i det allmänna inkomstpensionssystemet och bidrar till att bygga allas vår pensionstrygghet idag och för framtiden. Fonden förvaltar 446 miljarder kronor (30 juni 2023) i en portfölj bestående av bland annat aktier, räntebärande värdepapper, valuta, fastigheter, riskkapitalfonder, infrastruktur och high yield. Våra placeringar finns över hela världen. Vi har en långsiktig investeringshorisont och genom ansvarsfulla investeringar och ett engagerat ägarskap främjar vi en hållbar utveckling. På Första AP-fonden blir du en del av en liten och kunskapsintensiv organisation där varje medarbetare gör skillnad i vårt viktiga samhällsuppdrag. Vi jobbar aktivt med att skapa en uppmuntrande och inkluderande arbetsmiljö där alla får utrymme att ta ansvar och utvecklas. Vi värdesätter samarbete för att nå våra mål och låter våra värdeord framåtblickande, öppet, ansvarstagande och omtänksamt guida oss på vägen. Läs mer här (https://www.ap1.se/). Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/%20), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/%20), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Första AP-fonden med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Helena Persson på [email protected] (https://app.teamtailor.com/companies/d9eJrPnfrc8/jobs/3209493/edit/[email protected]). Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! LI-HP1 boff

20 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024