Datapedagog/IT-pedagog

Sök bland 5 lediga jobb som Datapedagog/IT-pedagog och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektmedarbetare
Höörs kommun
Övriga utbildare och instruktörer

Sektor Kultur Arbete och Folkhälsa (KAF) består av 11 enheter bland annat Kulturgården, Simhallen, Biblioteket och Arbetsmarknadsenheten.  Vi har blivit beviljade ett projekt av svenska ESF-rådet för att bli mer digitala. I detta arbetet kommer du att vara mycket behövd. I projektet Digga KAF ingår en projektledare, projektmedarbetare 75%, denna tjänst och ytterligare en projektmedarbetare på 10%. Du kommer att ha din chef placerad på Arbetmarknads- och integrationsenheten. Digga KAF inriktar sig på all personal i vår sektor med målet att få en utökad digital kompetens och bemästra förändringarna inom det digitala området.  Arbetsplatsen är belägen vid Höörs Lärcentrum, en kort promenad från Höörs station. Vi tillämpar flexibel arbetstid och eftersom att vi ska utföra utbildningsinsatser samt samarbeta mycket med olika enheter är det mesta delen av arbetet på plats.  Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1 400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit. Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation. ARBETSUPPGIFTER I arbetet som projektmedarbetare kommer det att vara en stor grad av variation. Exempel på arbetsuppgifter: Utbildande insatser, att hålla i workshops kring olika delar som vi har fått utbildning inom, det kan handla om Excel, Word, AI eller något annat digitalt ämne. Syftet är att fördjupa kunskaper som deltagare har erhållit i en tidigare utbildning, du kommer därför behöva delta på de utbildningsinsatser som deltagare går på, för att kunna ge ett adekvat stöd. Administration boka in utbildningstider, sköta närvarorapportering, följa upp deltagares progression, göra enkäter i InSurvey samt bearbeta dessa. Rapportera till projektledare och enhetschef. Det kommer ingå att upphandla utbildningar i samråd med upphandlingsenheten.  Tjänsten är på 75%, fördelat på 4 eller 5 dagar i veckan. från 20250901-20280229. KVALIFIKATIONER Erfarenhet att hålla i utbildningar/ workshops för vuxna i arbetslivet.  Kunskap om den digitala utvecklingen i samhället.  Strukturerad och ordningsam.  Önskvärt: Högskoleutbildning inom pedagogik, systemförvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig.  Erfarenhet av att upphandla utbildningar. ÖVRIGT Löpande urval. Intervjuer är planerade till den 11 juli.  Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk. Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Distanslärare Media Folkhögskola
Ideella fören LOs folkhögskola Runö med firmaRun
Övriga utbildare och instruktörer

Folkhögskolan mitt i Stockholm Vår initiativtagare och huvudman är föreningen LOs folkhögskola Runö. Runö folkhögskola vänder sig till dig med kort formell utbildning. På Runö folkhögskola läser våra deltagare kurser som ger möjlighet till högre studier på till exempel universitet eller yrkeshögskola. Du vistas i en inspirerande miljö med människor från olika delar av världen. Det ger nya insikter som får dig och dina studiekamrater att växa. Engagemang, diskussion och att vara del av något större är några av de saker som kännetecknar Runö folkhögskola. Runö folkhögskola har nära samarbete med flera demokratiska rörelser. Kontakter och utbyte med dessa är en naturlig del av skolans profil. Vi ger dig en förståelse av hur och varför du kan organisera dig för att uppnå förändring och påverka din livssituation. Alla kurser på Runö folkhögskola vilar på värderingar om ett samhälle präglat av frihet, rättvisa, jämställdhet, jämlikhet och solidaritet. Vi arbetar för att alla människor ska ha lika värde och lika rätt. Vi söker nu en lärare som har lång erfarenhet av att undervisa på distans. KRAV: * WORDPRESS/ HTML/CSS, UX/UI, ANIMATE, AFTER EFFECTS och mediekommunikation *Erfarenhet av distansundervisning Vi söker dig som är lösningsfokuserad, har ett gott bemötande, lyhörd, flexibel och tålmodig. Du har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt och "ser vad som behöver göras". Stor vikt fästs vid personlig lämplighet. Du ska ha intresse av att utföra sedvanliga läraruppgifter. Erfarenhet av WORDPRESS/ HTML/CSS, UX/UI, ANIMATE, AFTER EFFECTS och mediekommunikation samt intresse och erfarenhet av teknik/IT-stöd är meriterande. Beskrivning av arbetsuppgifter Att vara lärare och professionell pedagog på Runö Folkhögskola innebär att du har höga förväntningar och en tro på att alla deltagare kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer, såväl med deltagare som med kollegor byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på deltagarnas lärande. Med utgångspunkt i deltagarnas resultat, forskning och beprövad erfarenhet, följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till deltagarna med syfte till utveckling och stöttar deltagare i behov av särskilt stöd. Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar med kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans pedagogiska arbete. Du ska vara digitalt driven och ha utvecklade strategier för hur du digitaliserar ditt arbete med våra deltagare. ÖVRIGT Lön och anställningsvillkor Annonsen avser en tidsbegränsad anställning 1 år, 60-80%. Tillträde 250811 eller efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 250718. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta studierektor Ann Andersson Tel:076-569 67 98 eller via mejl [email protected] Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Digital coach
Helsingborgs kommun
Övriga utbildare och instruktörer

Vill du vara med och minska det digitala utanförskapet? Tycker du det är kul att lära ut till andra? Då kan du vara en av våra nya digitala coacher! Om arbetsplatsen Vi är inne i en spännande fas gällande vårt förebyggande arbete. Genom att erbjuda digitalt stöd kan vi bibehålla och öka våra invånares självständighet och minska det digitala utanförskapet i en värld som blir allt mer digital. Du kommer ingå i enheten Myndigheten förebyggande som bland annat arbetar med utveckling av förebyggande insatser, anhörigstöd och träffpunktsamordning. Hos oss arbetar utvecklare, anhörigstrateg, anhörigsamordnare, träffpunktssamordnare, köksbiträde - och snart även digitala coacher. Vad vi erbjuder Helsingborgs stad arbetar med tillitsskapande styrning, vilket är ett förhållningssätt som handlar om att på bästa sätt ta tillvara medarbetares förmågor och engagemang för att skapa bättre kvalitet i service och tjänster.  Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.  Arbetsuppgifter Som digital coach stöttar du äldre och personer med funktionsnedsättning i att förstå, använda och känna sig trygga med digitala verktyg. Det kan exempelvis innebära att hjälpa till med uppstart och användning av telefoner, surfplattor, appar och smart-tv, erbjuda stöd vid digitala inköp och vägledning för att ta del av viktiga samhällstjänster såsom att boka tåg- eller bussbiljetter. Du planerar och genomför kurser utifrån behov. Det kan exempelvis kan handla om kurser gällande lösenord, Bank-ID eller säkerhet på nätet och hur man undviker fallgropar. I rollen förväntas du reflektera över hur rutiner och processer kan förbättras utifrån ett brukarperspektiv och på så sätt bidra till verksamhetsutveckling. Du kommer även att samverka och arbeta väldigt nära våra olika funktioner inom enheten, avdelningen och förvaltningen. Kvalifikationer För att gå vidare i rekryteringsprocessen ska du ha en utbildning, minst på gymnasial nivå, som arbetsgivaren bedöm som relevant. Det kan exempelvis vara en utbildning inom IT, teknik eller pedagogik. För att lyckas i uppdraget behöver du ha hög digital mognad och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll eller har pedagogisk erfarenhet. Vidare behöver du kunna uttrycka dig väl i svenska, såväl som i tal som i skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med IT-stöd, digital vägledning eller liknande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med äldre eller personer med funktionsnedsättning. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Rollen kräver inte att du kan allt inom den digitala världen, men du behöver vara nyfiken på teknik och framför allt ha ett intresse för att lära och hjälpa andra. Du behöver ha förmågan att väcka ett intresse och skapa trygghet hos andra för att få de du möter att våga prova nytt. Vidare behöver du vara strukturerad och självgående och bekväm med att tala inför större grupper. Tjänsten innebär en hel del kontakt med besökare, invånare och kollegor och du behöver därför vara en fena på att samarbeta samt skapa och bibehålla goda relationer.      Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Vård- och omsorgsförvaltningen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/  Övrig information Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuden månadslön baseras på bland annat utbildning, erfarenhet och kompetens. Löpande urval sker. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sista ansökningsdag: 2025-07-13 Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 2 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Utbildare i programmering!
Distansakademin i Sverige AB
Övriga utbildare och instruktörer

Distansakademin söker utbildare inom programmering Vill du göra skillnad genom att förmedla dina kunskaper i programmering – på distans eller från våra kontor i Göteborg, Stockholm, Uppsala eller Malmö? Brinner du för problemlösning, pedagogik och att se människor växa? Då vill vi höra från dig! Om oss: Distansakademin är ledande inom flexibla och tillgängliga programmeringsutbildningar för yrkesverksamma och studenter. Vi tror på: Mångfald & inkludering – Olika bakgrunder berikar lärandet. Tillgänglighet – Utbildning ska vara möjlig för alla, oavsett var de bor eller vilket livspussel de har. Kvalitet – Praktisk, aktuell och branschrelevant undervisning. Både tillsvidareanställning och konsultuppdrag kan vara aktuellt – beroende på dina önskemål och erfarenheter. Din roll Som utbildare hos oss kommer du att: Planera och hålla kurser inom C#, PHP, Java, JavaScript, Python, C++ och/eller testning. Ge personlig feedback, utforma övningar och handleda deltagare individuellt och i grupp. Vara med och utveckla kursinnehåll med fokus på praktik, verkliga projekt och modern verktygskedja. Samarbeta med kollegor i kontinuerlig vidareutveckling av våra utbildningar. För rätt person: Driva och skapa helt egna kurser som du säljer tillsammans med Distansakademin. Vi söker dig som Har teknisk kompetens inom minst ett av våra fokusområden (gärna flera). Har pedagogisk erfarenhet (Ej ett krav) – undervisning, handledning eller mentorskap. Tycker om både att arbeta självständigt och i team. Är lösningsorienterad och gillar att anpassa dig efter deltagarnas behov. Har god kommunikationsförmåga på svenska (och gärna engelska). Vi erbjuder: Flexibilitet i form av distansarbete eller arbete på något av våra kontor. Möjlighet att påverka och utveckla utbildningsinnehåll. Kollegor som värdesätter öppenhet, samarbete och ständig förbättring. Konkurrenskraftig ersättning, pensions- och försäkringslösningar. Möjlighet att växa inom företaget och bygga ditt eget kursutbud. Ansökan Skicka din ansökan med CV, kort personligt brev och exempel på tidigare undervisnings- eller kursmaterial till [email protected]. Märk mailet “Utbildare Programmering – [Ditt namn]”. Urval sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till vår HR-samordnare, Daniel Fransén, via telefon 0763381577

24 april 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Certification & Training Manager
Xensam AB
Övriga utbildare och instruktörer

Xensam: SAM Disrupters Xensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today. We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count. About the role As our Certification & Training Manager, you will be responsible for developing, and delivering high-quality training programs. Your role will involve training both external stakeholders (customers and partners) and internal teams (employees) to ensure they gain a deep understanding of our SAM solution. You will lead engaging certification courses and training sessions tailored to both new and experienced users, equipping them with the knowledge and skills needed for success. Responsibilities Develop engaging and informative training materials, including presentations, manuals, video tutorials and interactive exercises, to enhance the learning experience. Ensure all training materials remain current, relevant, and high-quality, aligning with the latest updates and advancements in our SAM solution. Customize training sessions for diverse audiences, catering to both technical and non-technical users to ensure clarity and effectiveness. Collaborate with internal teams to continuously refine and enhance training programs based on feedback, evolving technologies, and best practices. Qualifications Having experience in leading end-to-end training initiatives, managing deadlines, reporting, and overall program success. Ability to translate complex technical concepts into clear, engaging, and easily understandable content for diverse audiences. Inspire and motivate users to fully leverage the software’s capabilities and maximize its value. Being able to collaborate effectively with internal teams (Customer Success, Sales, R&D, Support) as well as external clients and partners to ensure seamless training experiences. Experience in designing and deliver impactful training programs, including both digital and in-person sessions, supported by high-quality training materials. Bonus points if you have: Knowledge of Software Asset Management (SAM), including license management, compliance, and software resource optimization. Experience with SaaS and cloud technologies, including SaaS platforms and subscription models. Understanding of compliance and software licensing, with familiarity with vendor-specific licensing rules (e.g., Microsoft, Adobe, Oracle, IBM). What you get A dynamic position embracing "freedom under responsibility". Three days in-office (with remote work on Mondays and Fridays). A generous work culture with free access to drinks and snacks, office massages, and more. If sales targets are met, all employees enjoy an annual destination trip. Join an ambitious and diverse team, and work with cutting-edge technology in the fastest-growing SAM software on the market. An opportunity to shape your career growth while contributing to the company’s success. Other location-specific benefits. At Xensam, our core values define our culture: Rebellious: We encourage a spirit of freedom and initiative within responsibility. Humane: We foster a caring, inclusive environment that values diversity and respects individuality. Harmonious: We promote work-life balance, creating a pleasant, supportive workplace. Join Xensam for a balanced, collaborative, and growth-focused work environment. If you're a team player ready to thrive, APPLY now! As part of our recruitment process, we conduct background checks on final candidates to fulfill our commitments to customers and ensure a safe work environment.

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025