Vill du vara med och säkerställa att vår befintliga plattform fortsätter leverera på topp under en tid av förändring och utveckling? Svenska Spel söker nu en engagerad och driven chef till vårt Core Platform Infra-team! Det här är rollen för dig som trivs med att balansera strategiskt tänkande med operativt ansvar och som vill bidra till att leda arbetet med vår befintliga infrastruktur on-prem. Vad kommer du att göra? Som chef för Core Platform Infra kommer du att spela en nyckelroll i att driva förändring och förbereda vår organisation för framtidens arkitektur. Du ansvarar för att aktivt driva förändringsarbetet genom att säkerställa att vår befintliga och framtida on-prem-infrastruktur fungerar optimalt samtidigt som vi övergår till en cloud-baserad lösning. Samtidigt leder du utvecklingen av nya tekniska lösningar och säkerställer att teamet har de rätta förutsättningarna för att framgångsrikt genomföra transformationen. Rollen är central för att vi ska lyckas bibehålla en stabil driftmiljö under denna period. Vår on-prem-infrastruktur är idag en kritisk del av vår verksamhet, och vi förbereder oss för att möta nya spännande utmaningar i framtiden. Som chef för Core Platform Infra kommer du att driva utvecklingen av infrastrukturen, både ur ett tekniskt och ett personalrelaterat perspektiv. Din roll blir avgörande för att säkerställa att vår nuvarande infrastruktur fungerar optimalt och att förberedelserna inför migreringen till cloud sker smidigt. Med fokus på stabilitet och kvalitet kommer du att bidra till att skapa förutsättningar för en framgångsrik transformation. Är du den som kommer att göra det? Vi söker dig som har en kombination av teknisk och affärsmässig förståelse. Du har erfarenhet av att hantera avtal och kontrakt, har ett starkt intresse för infrastruktur och är trygg i rollen som ledare. Med ditt engagemang och din förmåga att skapa tydlighet och riktning, stöttar du teamet i att effektivt hantera sina dagliga uppgifter och samtidigt leda dem genom den viktiga processen att omforma våra datahallar och infrastruktur på ett strukturerat och ansvarsfullt sätt. Din kompetens inom personalledning är avgörande för att teamet ska känna trygghet och fortsatt motivation i denna förändringsprocess. Utöver ovanstående vill vi också attdu Har erfarenhet av att leda arbetet kring infrastruktur, med fokus på att säkerställa att teamet hanterar och optimerar våra on-prem-lösningar. Har ett genuint intresse för ledarskap och erfarenhet av att leda och utveckla team, med fokus på att främja deras personliga och professionella utveckling för att möta framtidens utmaningar. Är en skicklig kommunikatör som skapar starka och långsiktiga relationer, såväl internt som externt. Har ett strategiskt sinne och förmåga att fatta genomtänkta beslut som stöder verksamhetens mål. Har tidigare arbetat med att underhålla och förhandla kontrakt och avtal, vilket vi ser som ett stort plus. Om Tech på Svenska SpelPå Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss. Vi är Svenska Spel Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans. Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här: https://career.svenskaspel.se/pages/formaner Ansökan och kontaktuppgifter Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby. Vi utför intervjuer och urval löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Christian Lindhoff, Chef Corporate Tech, [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition, [email protected].
Join Our Team VIPAS AB as aSAP Functional Specialist Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: We are seeking an experienced SAP Functional Specialist for a role based in Stockholm (on-site). The ideal candidate will have expertise in SAP Retail processes, inventory management (MM/SD), and supply chain challenges. They will analyze requirements, write functional specifications, test solutions, and support integrations while maintaining a structured approach using tools like Jira and Active Control. Key Responsibilities: Perform requirement analysis in collaboration with business experts and other stakeholders. Write Functional Specifications. Conduct walk-throughs of requirements and solutions with developers. Support developers by providing test data and clarification. Conduct functional testing to ensure quality. Work in a structured manner using relevant tools such as Jira, Active Control, etc. Conduct root cause analysis on problems reported by the markets. Maintain a complex setup of batch jobs. Requirements: Proficiency in Inventory Management (MM/SD) within SAP. Experience in the Retail sector. Deep knowledge of the order-to-cash process in SAP. Understanding of how the stock count process integrates end-to-end (E2E) with other store processes, such as: Allocation Replenishment Sales BOPIS (Buy Online, Pick up In Store) Storage Management Familiarity with supply chain challenges. Expertise in Article Master Data in SAP Retail. Ability to specify integration contracts and test integrations from a functional perspective. Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now &Please feel free to reach me at [email protected] & contact me at +46727749222 Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.
För ATG är medarbetarna vår allra viktigaste tillgång. Vår ambition är att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår företagskultur och värdegrund i en inspirerande och engagerande arbetsmiljö. Vill du vara med och leverera spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt? Har du erfarenhet av molntransformation och vill du delta i utveckling av nya produkter? Då är detta rollen för dig! I rollen får du: Leda sektionen IT Operations som möjliggör för ATG att leverera spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt till över en miljon kunder, dygnet runt, året runt. Vidare säkerställer sektionen att samtliga medarbetare på ATG har en modern digital arbetsplats och att ge ATG ett effektivt tekniskt verksamhetsstöd. Som Head of IT Operations ansvarar du för tjänsteleveransen (produktionsprocessen) och är stödjande i utveckling- och verksamhetsstödsprocesserna. Sektionens ledningsgrupp består av fem direktrapporterade chefer och tre specialister inom process- och produktledning. Sektionen består totalt av drygt femtio medarbetare som vidareutvecklar, förvaltar och levererar ATG:s teknikplattformar. Rollen ställer krav på att kombinera strategiskt och operativt arbete och du ingår i IT-avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till CIO. Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta och engagerade kollegor, ny teknik, agila metoder, närhet till de affärsmässiga beslutsfattarna och en företagskultur med hållbarhet i fokus. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara: • Utveckling och förvaltning av ATG’s IT plattformar och digitala arbetsplats. • Smidig och säker leverans av tjänster från ATG’s IT plattformar för produktion och utveckling. • Driva och säkerställa processer, rutiner och arbetssätt anpassade för ett agilt arbetssätt. • Som medlem i IT-ledningen driva ATG’s tech-strategier. Är det här du?Vi söker dig som är duktig på att bygga lagkänsla inom och mellan team. Vi ser att du har en teknisk bakgrund och en högskoleutbildning eller motsvarande som ex civilingenjör. Du är analytisk, har en god förmåga att prioritera och kan få ett tydligt framåtdriv med kvalitet. Du trivs med att ha ett stort ansvar och har en naturlig förmåga att involvera och delegera uppgifter till dina medarbetare. God kommunikativ förmåga på både engelska och svenska är nödvändigt. Vi ser att du har: • flerårig erfarenhet som framgångsrik ledare i liknande roll inklusive ledningsarbete. • en gedigen erfarenhet av IT-infrastruktur i transaktionsintensiva miljöer. • haft ansvar för etablering och drift i molnmiljöer. • ansvarat för cloud-transformation och migrering. • erfarenhet av förändringsledning, förvaltningsmodeller och agil metodik. • förståelse och intresse för hela produktlivscykeln. • arbetat i organisation med egen applikationsutveckling. • har förståelse för att verka på en reglerad marknad. ”Jag tror på laget före jaget” Jag tror på laget före jaget och att dra nytta av olikheterna som finns i ett team. Förändring är ständig och nödvändig och något jag tycker är roligt, men det behöver balanseras med att hålla vad man lovar vilket kan översättas till exempelvis leveranskvalitet. Min drivkraft är att jobba med duktiga människor mot ett gemensamt mål där vi ständigt gör inkrementella framsteg. Humor, idrott och hållbarhet är viktiga gemensamma nämnare jag har mellan jobb och fritid. - Daniel Santikos, CIO We are the game I mer än 50 år har vi på ATG levererat spänning och underhållning till svenska folket. Vi drivs av att trygga den svenska hästnäringen och att fortsatt vara ett ansvarsfullt spelbolag i framkant. Vår vision att leverera världens bästa spelupplevelse. Hos oss är du en del av en innovativ miljö – med hjälp av den senaste tekniken utvecklar vi spelupplevelser i världsklass. Självledarskap och kompetensutveckling är viktiga delar för oss. Sedan starten 1974 har vi byggt och förvaltat systemen för våra produkter som hanterar 4 500 000 transaktioner per dag. Join the game! Varmt välkommen med din ansökan via vår rekryteringsportal antingen med ditt cv eller din LinkedIn-profil – det som är enklast och smidigast för dig. Läs gärna mer om oss på vår karriärsida och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och kommer att göra en bakgrundskontroll för denna roll. Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla, alldeles intill travbanan. Vi har ett flexibelt arbetssätt vilket innebär att du har möjlighet att kombinera distansarbete med arbete från kontoret. Var med och bygg världens bästa spelupplevelse tillsammans med oss! Så här har vi det Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation. För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap. Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’tperfectlyalign with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in ourrapidlygrowingbusiness. About us: Stegra, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Digital Domain Manager – Enabling Plants As the Digital Domain Manager for Enabling Plants, you will lead a talented team dedicated to developing and delivering the digital capabilities required for cutting-edge hydrogen and DRI manufacturing operations. In addition to serving hydrogen and DRI production, your team will also work with digitalized asset management (including asset information and maintenance management), workforce safety processes, and providing solutions for Greenhouse Gas (GHG) traceability across the entire production chain. As part of the Stegra Boden digital leadership team, you will collaborate with other digital domain managers to continuously improve and evolve Stegra’s digital development processes, contributing to an innovative and efficient digital ecosystem. If you thrive in a leadership role at the intersection of technology and sustainable production, this position is an exciting opportunity to make a significant impact! Key Responsibilities Digital Domain Leadership & Strategy: Take overall responsibility for all digital implementations within the domain. Drive the domain’s digital technology strategies and ensure alignment with business needs. Build and maintain a digital development roadmap that supports the prioritized business function roadmap in the respective areas. Budget & Vendor Management: Act as the budget owner for the domain’s digital solutions. Manage relationships with external partners and vendors to ensure effective collaboration and delivery. Business Collaboration & Stakeholder Management: Serve as the primary point of contact for the business function. Understand business needs, prioritize initiatives, and enable cross-functional collaboration. Team Leadership & Development: Build, maintain, and develop a high-performing digital development team. Define team deliverables and ensure the team has the necessary resources and support to achieve their goals. Create and implement a long-term plan for recruitment and development of team members. People Management & Work Environment: Foster a motivating and balanced work environment where team members understand the business impact of their contributions. Provide continuous feedback, encourage personal growth, and support professional development. Qualifications: Proven understanding of business domains such as process industry, asset management, workforce safety, IT/OT integrations, and GHG traceability, with experience applying digital solutions in the heavy industry sector. The ideal candidate should also be able to be an individual contributor in one or several relevant fields within the digital domain. Proven knowledge of digital product lifecycles, from concept to delivery, including the ability to define and prioritize roadmaps, handle backlogs, and execute sprint plans effectively. Demonstrated leadership skills, including the ability to lead, support, and guide digital developers and architects, foster a collaborative environment, and incorporate user feedback into product development. Excellent communication skills, with the ability to translate business needs into digital requirements and explain complex technologies to non-technical stakeholders. Proven track record in driving digital transformation initiatives and addressing resistance to change in traditional industrial environments. Proven understanding of current digital technology trends and their applications within the heavy industry. Personal qualities We are looking for someone who excels at building strong relationships in a diverse and inclusive environment. Curiosity, openness, and a proactive mindset to explore what’s next are qualities we highly value. As our organization is growing rapidly, adaptability is key. We need someone who thrives in a dynamic setting where responsibilities, needs, and conditions can evolve over time. Location: Boden, Sweden Applications will be reviewed continuously, so we encourage you to submit your application as soon as possible.
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’tperfectlyalign with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in ourrapidlygrowingbusiness. About us: Stegra, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Digital Domain Manager – Finance and P&O We are looking for a Digital Domain Manager to lead the way in creating highly efficient, digitalized operations within the Finance and People & Organization (P&O) domains. In this role, you will be responsible for securing a well-defined digital roadmap and its implementation that aligns with business objectives, both in the short and long term, in close collaboration with the respective business functions. This role involves driving digital transformation strategies, overseeing all digital implementations within Finance and P&O, and ensuring successful collaboration across functional teams. You will also act as the main point of contact for these domains, managing relationships with internal stakeholders and external partners. While your focus will be on specific business domains, your mission also includes improving productivity and fostering collaboration across cross-functional value flows. You’ll be responsible for clarifying uncertainties, bringing the right stakeholders together, and ensuring value is maximized for the company as a whole. This role requires strong influence, a deep understanding of core issues, and the ability to drive cross-functional discussions forward, even when priorities may conflict. Responsibilities: Lead the digital domain for Finance and People & Organization (P&O), ensuring efficient and successful digital implementations while driving and implementing digital technology strategies aligned with organizational goals. Develop and own the digital development roadmap to align with and support the prioritized business function roadmap for Finance and P&O. Act as the main point of contact for the Finance and P&O business domains, managing relationships with stakeholders, partners, and vendors, and ensuring strong collaboration and understanding of business needs and priorities. Facilitate cross-functional collaboration to address challenges and optimize value across the organization. Build and lead a high-performing team by recruiting, developing, and supporting team members, while fostering a motivating and inclusive work environment. Define team deliverables, provide the necessary tools and resources, and ensure individuals understand the business impact of their work. Support the personal and professional growth of team members by providing continuous feedback and creating long-term development plans. Qualifications: Proven understanding of business domains such as finance and HR, with insights into their application within the heavy industry sector. The ideal candidate should also be able to contribute individually to relevant areas in digital finance and P&O. Comprehensive knowledge of product development lifecycles, from initial concept to final delivery. Demonstrated experience in leading digital transformation initiatives, including overcoming resistance to change in traditional industrial environments. Exceptional verbal and written communication skills, with the ability to convey complex ideas clearly and effectively. Excellent organizational skills, capable of overseeing multiple product development streams while ensuring alignment with the organization’s broader digital transformation strategy. Ability to drive change across all organizational levels, effectively communicating with C-level executives to enable informed decisions, while also collaborating closely with digital teams, developers, and architects to design and implement detailed solutions. Personal qualities We are looking for someone who excels at building and maintaining strong relationships in a diverse and inclusive environment. You should be curious, open-minded, and proactive, with a passion for exploring new and innovative solutions. Location:Stockholm, Sweden Applications will be reviewed continuously, so we encourage you to submit your application as soon as possible.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 31 till 35 av 35 jobb