Driftchef, data

Sök bland 36 lediga jobb som Driftchef, data och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vi söker en enhetschef till vår IT-avdelning!

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. I denna tjänst spelar du en viktig roll inom kommunledningsstaben. Vårt uppdrag är att leda och stödja kommunens utveckling. Vi skapar förutsättningar för våra verksamheter att nå sina mål. IT-avdelningen är en stor organisation med 64 medarbetare uppdelat på fyra enheter och har det samlade ansvaret för IT-plattformen för Skövde kommuns koncern, kommunalförbund, Tibro kommun, Hjo kommun och Karlsborgs kommun. Vi söker nu en enhetschef till vår enhet teknik och säkerhet. Enheten har en bred och djup kompetens och består idag av 10 medarbetare med roller inom säkerhetsarkitektur, säkerhet, datacenter, kommunikation och identitet. Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för IT-avdelningen. I tjänsten arbetar du för att kultur och struktur vävs samman och skapar en bra arbetsmiljö och ett professionellt stöd till våra kunder. Vi vill att du är delaktig och tar ansvar för helheten. Vi uppskattar att du tar initiativ och delar med dig av idéer och synpunkter. Du, tillsammans med övriga enhetschefer inom avdelningen, ansvarar för att säkerställa att verksamheten jobbar mot övergripande mål och vision. Ditt primära fokus är att leda och utveckla vår teknik och säkerhetsenhet. Enhetens verksamhetsområde innefattar säkerhet, datacenter, kommunikation och identitet. Du behöver även hålla dig uppdaterad gällande säkerhetsläget och rekommendationer för kommuner i Sverige. Ditt arbete som enhetschef innebär att: • leda och fördela arbetet inom din enhet • fatta beslut och säkerställa att arbetet inom din enhet följer kommunens policys och styrdokument • ha kunskap och förståelse för enhetens ekonomi och budget samt, i dialog med ekonom, planera och analysera för att vidta lämpliga åtgärder när så krävs • bygga och upprätthålla relationer med medarbetare, andra enheter inom organisationen och externa samarbetspartners • förankra beslut och ledningsbeslut i verksamheten genom kommunikation och delaktighet KVALIFIKATIONER Vi tycker det är viktigt att just du är rätt person för vår organisation, att du är en person som arbetar tillsammans med andra på ett prestigelöst sätt mot gemensamma mål. Du trivs med att jobba tillsammans med andra människor och bygga relationer. Du är lösningsinriktad, strukturerad och har förmågan att ge beslutsstöd samt kommunicera på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du gillar att leda i en miljö med tvärfunktionella team där samarbete och delad kunskap är en del av vardagen. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha erfarenhet av ledarskap och arbetat något år som chef inom en IT-organisation med en komplex miljö. Ditt ledarskap präglas av förtroende, engagemang och delaktighet och du har erfarenhet av att leda förändringsarbete. Ditt engagemang gör att du är nyfiken och håller dig uppdaterad inom IT-området och framför allt inom säkerhet. Du har förmågan att lyssna, viljan att överträffa kundens förväntningar och skapa den största möjliga kundnyttan. Vi söker dig som har: • högskoleutbildning inom IT, digitalisering, teknik, it-säkerhet eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdigt • något eller några års erfarenhet av ledarskap inom en IT-organisation • erfarenhet av ansvar för budgetering, resultat samt att ta fram långsiktiga investeringskalkyler för infrastruktur • goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom: • cybersäkerhet och IT-arkitektur • agil arbetsmetodik • upphandling inom offentlig sektor • arbetat enligt ITIL ramverket Tjänsten kräver att du har svenskt medborgarskap och B-körkort. Inledande intervjuer kommer att hållas 28/10 samt 29/10. ÖVRIGT Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer. Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant. Välkommen att vara med och spela med oss du också! Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

10 oktober 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Head of Integration Delivery Center
Ellevio AB
IT-chefer

Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största energibolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Om rollen som Head of Integration Delivery Center Vi söker en erfaren och driven chef för vårt Integration Delivery Center. Rollen innebär ansvar för att leda och utveckla vårt team inom integrationsutveckling och -förvaltning, samt att säkerställa att våra integrationslösningar möter verksamhetens behov och krav. Som chef leder du ett team som består av 6 medarbetare samt ett antal konsulter. Ansvarsområden: • leda och utveckla teamet inom integrationsutveckling och -förvaltning • ansvara för planering, genomförande och uppföljning av integrationsutveckling i projekt • säkerställa att integrationslösningar är skalbara, säkra och effektiva • samarbeta med andra funktioner för att förstå och möta deras integrationsbehov • utveckla och implementera strategier för kontinuerlig förbättring av integrationsprocesser • ansvara för budget och resurser för Integration Delivery Center. Du rapporterar till CIO och ingår i ledningsgruppen för IT och Affärslösningar, Business Solutions. Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen besitter du goda ledaregenskaper och förmåga att inkludera, engagera och utveckla dina medarbetare. Du är en relationsbyggare som genom samarbete och förtroendeskapande kommunikation skapar starka och långsiktiga relationer både inom och utanför teamet. Vi söker dig som har: • relevant högskoleutbildning inom IT eller liknande område • erfarenhet av att leda och utveckla team • flera års erfarenhet av integrationsutveckling och -förvaltning • djup förståelse för integrationsarkitektur och teknologier som API, ESB, och middleware • erfarenhet av att arbeta med molnbaserade integrationslösningar i Azure • erfarenhet av olika integrationsplattformar och containerbaserad integration • stark projektledningsförmåga och erfarenhet av att hantera flera projekt samtidigt • mycket god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i både tal och skrift Ellevio som arbetsgivare Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.  Om du vill ta reda på mer: • Möt några av dina blivande kollegor • Läs mer om vårt erbjudande till anställda • Läs mer om vår rekryteringsprocess Bra för dig att veta! Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 28/10. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Elisabeth Stjernstoft på fö[email protected]. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på [email protected] eller på tel. 070-813 45 86. I rekryteringsprocessen kommer bland annat tester ingå som ett steg. Vi använder oss av Assessios tester MAP och Matrigma som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. MAP är ett personlighetstest utifrån femfaktormodellen och Matrigma är ett problemlösningstest. Dessa används som ett komplement till övriga steg för att förstå mer om dina erfarenheter och kompetenser. Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning. Vi har gjort vårt val kring annonseringsalternativ för rekryteringsprocessen och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

10 oktober 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Data visualisation specialist till Lendo

Vill du vidareutveckla din datavisualiseringskompetens i nära samarbete med samtliga avdelningar i Lendos organisation samtidigt som du får stor möjlighet att påverka och bidra till vår affär? Kom och bli vår nya kollega i rollen som Data Visualisation Specialist i vårt strategiteam! Vi söker dig med analytisk förmåga, kommunikativa färdigheter, affärsförståelse och en vilja att dela insikter och sprida kunskap i organisationen. Din nya roll Med denna roll vill vi stärka vår förmåga inom datavisualisering då vi ser att det har stora möjligheter att tillämpas och användas i samtliga delar av vår affär. Vi söker dig som vill vara med på den resan och har erfarenhet av att ha besvarat affärsmässiga utmaningar genom att fördjupa dig i stora mängder data samt tillämpa din kompetens inom datavisualisering för att göra data enklare att förstå och konsumera. På Lendo har vi mycket data som vi vill att du tar ett grepp om och agerar på tillsammans med olika avdelningar för att ytterligare utveckla Lendos produkt och affär. I rollen som Data Visualisation Specialist har du flera kontaktytor och kommer att arbeta med kollegor inom områden som Data & Machine Learning, BI, Marknad, Produkt och Partnerskap, CRM och Kundservice. Du kommer att arbeta med såväl utmaningar kopplat till affären idag samt ingå i projektgrupper som arbetar tvärfunktionellt med större strategiska förändringar och initiativ. Du kommer bl.a. att ansvara för: - Proaktivt driva kravställning av vilken data vi har behov av för analys och visualisering med input från hela organisationen - Visualisera vår data genom dashboards i Tableau i syfte att förenkla datakonsumtion och möjliggöra ett datadrivet agerande i organisationen - Stödja organisationen som speaking partner och specialist i analys- och datavisualiseringsfrågor så att vi ökar organisationens mognadsgrad i frågor som rör data, analys och visualisering Din bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk examen, gärna med inriktning mot statistik, ekonomi eller likvärdig ingenjörsutbildning. Vi ser att du har relevant erfarenhet av att jobba med datavisualisering och analys, med fördel inom branscher med stora datamängder och/eller kundbaser. Då vi arbetar med Tableau som datavisualiseringsverktyg är det meriterande om du har erfarenhet av det. Du är också van att arbeta i SQL samt har goda kunskaper inom Excel och Powerpoint. Som person ser vi gärna att du är proaktiv, affärsmässig, analytiskt lagd och samarbetsorienterad. Vi tror att du gillar fria ramar och inte ser några problem med att självständigt sätta din struktur och ditt tillvägagångssätt. Din nya arbetsplats Lendo har under flera år byggt upp en stark position på den svenska fintechmarknaden och är idag Sveriges största jämförelsetjänst för lån. Lendo är en del av Schibstedkoncernen, vilket gör att vi kan kombinera snabbheten i ett mindre bolag med tryggheten och styrkan i en större koncern. Vår kultur kännetecknas av laganda, kund- och leveransfokus samt en vilja att ständigt förbättra oss själva och vår verksamhet. Strategiteamet består idag av tre engagerade individer med erfarenhet inom strategi, affärsutveckling och dataanalys. Vi arbetar brett med samtliga delar i vår affär och har stor möjlighet att påverka vår framtida färdriktning som bolag. Det gör att vi får stora samarbetsytor inom Lendo som både är stimulerande och utmanande för oss. Ansökan Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons. Urval och intervjuer kommer pågå löpande och tillsättning av tjänsten kan därför komma att ske innan sista ansökningsdag. Vi kommer att skicka ut en enkät via TrustCruit där vi mäter kandidatupplevelsen av rekryteringsprocessen - svara gärna på den! Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef Elis Rosén på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.

10 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Senior System Engineer

We are seeking a Senior System Engineer to join our Network and Cloud team. We offer you a network role where you will help maintain and evolve both our datacentre and end-user networks and play an important role in our transformation to cloud and software-defined network. Most of all, this is a job for you who believe that having fun at work is crucial and if you also have a passion for automation tools, we want to hear from you! About the role: Our infrastructure is built for reliability and scalability, currently handling more than 15 000 000 IoT devices and over 35 000 signals per second achieving availability values of 99,99%. Our philosophy is that we should be able to lose an entire datacenter but never lose an important alarm signal.  As a Senior System Engineer at Verisure Innovation, you will be given an important role in our transformation to cloud and software-defined network. We offer you a network role where you will help maintain and evolve both our datacentre and end-user networks. This is a chance to become part of a truly passionate and cheerful team and to use your network skills to serve a highly successful enterprise with excellent IT services. As our Senior System Engineer some of your tasks will be: * Day N operations of Cisco ACI and Palo Alto firewalls * Build and enhance automation scripts * Setup of new S2S VPN with BGP * Troubleshoot across network services The role is located in Malmö. About you You are eager to learn new things and you thrive in an environment where you are expected to contribute with your drive and “let’s do this” attitude. Accountability, efficiency, and teamwork are some keywords for you at work. Verisure is characterized by a very humble environment, and we support you in the best way for you to be able to contribute. Qualifications * Good knowledge in Cisco routers/switches and Palo Alto firewalls * Good knowledge of dynamic routing protocols like EIGRP and BGP * Experienced with Linux * Skills and experience with automation tools * Fluency in English, oral and written   Moreover, not a must but a great advantage, if you have experience with: * Ansible/NAPALM/Git/Terraform * F5 LTM * Prometheus, Grafana * Agile development methods Are you interested in becoming part of Verisure? Apply today!   Verisure is an equal opportunity employer and welcomes applicants from diverse backgrounds. We are an international company with offices and colleagues in multiple countries. We are excited to hear from you. If you are interested, please apply through our application system. This will ensure a fair process for everyone. If you have questions regarding this position reach out to our Global Talent Acquisition Lead, [email protected] About us: Verisure is the leading European provider of professionally monitored security systems with 24/7 response services. We protect more than 5 million families and small businesses across 17 countries in Europe and Latin America. And our mission is to provide our customers peace of mind by protecting what matters most to them. With over 35 years of insight, experience, and innovation, Verisure is known for category-creating marketing, sales excellence, innovative products and services, and customer-centricity. Thanks to a strong focus on high quality, our customers are amongst the most satisfied and loyal in our industry. We have some of the strongest double-digit growth and retention rates globally in consumer-facing services, which demonstrates our exceptional service levels and strong value proposition to our customers. Our success depends on our people, and we invest in them every day. Working with Verisure is being part of an industry-leading, world-class company that thrives on a strong entrepreneurial spirit. www.verisure.com

8 oktober 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Sektionschef till FMTIS, Enköping

Vill du ta ett nästa steg i karriären och vara en del av något större samt värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Då är du välkommen att söka tjänsten som Sektionschef vid Försvarsmaktens telekommunikation- och informationssystemförband (FMTIS). Om enheten Systemförvaltningsenheten (SFE) på förbandet FMTIS förvaltar och utvecklar Försvarsmaktens IT-system. Vårt huvudsakliga uppdrag är att säkerställa förvaltning av systemen och att dess information är säker, korrekt och tillgänglig. Vi bidrar till Försvarsmaktens operativa förmåga. IT- sektionen tillhör IT-säkerhetsavdelningen på SFE. IT-Sektionen ansvarar för infrastrukturförvaltning för såväl centrala som lokala system. Sektionen består av en grupp tekniska specialister med både bredd och djup i sin kompetens. Vi är en stor sektion där olika kompetenser hjälps åt att föra arbetet framåt. Tillsammans är ett av våra ledord då samarbeten internt och externt inom myndigheten är en förutsättning för att vårt uppdrag skall lyckas. Hos oss förutsätter vi att du är en lagmedlem som mår som bäst när du jobbar tillsammans med andra. Vi erbjuder dig I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet samt ställer stora krav på IT-kompetens inom flera områden vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar för intern karriärrörlighet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som sektionschef är du första linjens chef och har därmed personalansvaret i sektionen. Detta innebär främst att skapa förutsättningar för dina medarbetare genom att planera, leda och följa upp verksamheten utifrån ett utvecklande ledarskap. Du är också en del av avdelningens ledningsgrupp där vi tillsammans planerar vår verksamhet och driver vårt utvecklingsarbete i syfte att nå våra ställda målsättningar. Vi befinner oss i en expansiv fas både vad det gäller produktion och antalet medarbetare. Du kommer till en intressant och dynamisk verksamhet med ett gott arbetsklimat och engagerade medarbetare. KRAV Kvalifikationer • Erfarenhet av att leda och stötta personal utifrån ett arbetsgivaransvar • Erfarenhet av budgetarbete • Arbetslivserfarenhet i en ledande roll från IT verksamhet • God kommunikativ förmåga samt god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift Personliga egenskaper Vi söker dig som är öppen, prestigelös, har ett utvecklande ledarskap och strävar kontinuerligt mot att förbättra verksamheten. Du är lyhörd inför din personal och intresserad av deras arbetsuppgifter. Du är närvarande och delaktig i verksamheten och drivs av att utveckla dig själv och dina kollegor. Du inspirerar och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vidare har du lätt för att kunna se helheten och växla mellan olika perspektiv. Du behöver inte kunna allt men du ska vara nyfiken, flexibel och öppen! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Akademisk utbildning och gärna med inriktning mot IT och informationssystem eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren • Erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt (ITIL) • Erfarenhet av förvaltning, förändringshantering och vidareutveckling av IT-infrastruktur • Tidigare erfarenhet från att arbeta i en verksamhet som ställer höga krav på ditt säkerhets- och sekretessmedvetande • Arbetslivserfarenhet från IT-verksamhet, gärna från en större organisation eller myndighet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Enköping. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Anders Guth Upplysningar om rekryteringsprocessen Désirée Lyckelind, HR Generalist    Bägge nås via växeln på 08 – 788 75 00    Fackliga företrädare vid FMTIS: SACO-S  Agnetha Landquist  SEKO Matz Felix  OFR/S Martin Sparr OFR/O  Heiki Widell      Samtliga nås via växeln 08-788 75 00      Välkommen med din ansökan senast 2024-11-01. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.                                                                                                                                                  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

7 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Head of Integration Delivery Center
Ellevio AB
IT-chefer

Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största energibolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Om rollen som Head of Integration Delivery Center Vi söker en erfaren och driven chef för vårt Integration Delivery Center. Rollen innebär ansvar för att leda och utveckla vårt team inom integrationsutveckling och -förvaltning, samt att säkerställa att våra integrationslösningar möter verksamhetens behov och krav. Som chef leder du ett team som består av 6 medarbetare samt ett antal konsulter. Ansvarsområden: • leda och utveckla teamet inom integrationsutveckling och -förvaltning • ansvara för planering, genomförande och uppföljning av integrationsutveckling i projekt • säkerställa att integrationslösningar är skalbara, säkra och effektiva • samarbeta med andra funktioner för att förstå och möta deras integrationsbehov • utveckla och implementera strategier för kontinuerlig förbättring av integrationsprocesser • ansvara för budget och resurser för Integration Delivery Center. Du rapporterar till CIO och ingår i ledningsgruppen för IT och Affärslösningar, Business Solutions. Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen besitter du goda ledaregenskaper och förmåga att inkludera, engagera och utveckla dina medarbetare. Du är en relationsbyggare som genom samarbete och förtroendeskapande kommunikation skapar starka och långsiktiga relationer både inom och utanför teamet. Vi söker dig som har: • relevant högskoleutbildning inom IT eller liknande område • erfarenhet av att leda och utveckla team • flera års erfarenhet av integrationsutveckling och -förvaltning • djup förståelse för integrationsarkitektur och teknologier som API, ESB, och middleware • erfarenhet av att arbeta med molnbaserade integrationslösningar i Azure • erfarenhet av olika integrationsplattformar och containerbaserad integration • stark projektledningsförmåga och erfarenhet av att hantera flera projekt samtidigt • mycket god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska, i både tal och skrift Ellevio som arbetsgivare Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.  Om du vill ta reda på mer: • Möt några av dina blivande kollegor • Läs mer om vårt erbjudande till anställda • Läs mer om vår rekryteringsprocess Bra för dig att veta! Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 28/10. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Elisabeth Stjernstoft på fö[email protected]. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på [email protected] eller på tel. 070-813 45 86. I rekryteringsprocessen kommer bland annat tester ingå som ett steg. Vi använder oss av Assessios tester MAP och Matrigma som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. MAP är ett personlighetstest utifrån femfaktormodellen och Matrigma är ett problemlösningstest. Dessa används som ett komplement till övriga steg för att förstå mer om dina erfarenheter och kompetenser. Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning. Vi har gjort vårt val kring annonseringsalternativ för rekryteringsprocessen och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

7 oktober 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Sektionschef sökes till Systemförvaltningsenheten, Enköping

Är du en tekniskt intresserad ledare med passion för att utveckla både team och teknik? Vill du vara med och forma Försvarsmaktens systemutveckling inom SAP S4/HANA och en av Sveriges största SAP-implementationer? Då är det här rollen för dig! Försvarsmaktens Telekommunikations- och informationssystemförband (FMTIS) söker en ny kollega till Systemförvaltningsenheten (SFE) i Enköping. Vi är ca 200 medarbetare samt ett stort antal konsulter fördelade på 6 avdelningar. Du kommer arbeta inom Avdelning PRIO som ansvarar för förvaltning och utveckling av Försvarsmaktens SAP-lösning (PRIO). Våra medarbetare arbetar med systemförvaltning och utveckling inom bland annat logistik, ekonomistyrning och HR och ansvarar även för att förvalta och livscykelhantera SAP applikationsplattform. Vi fungerar som tredje linjens support inom flera delar av lösningen. Just nu har vi stort fokus på konvertering av vår SAP-lösning till S/4HANA. Om tjänsten                                                                                                                                                                                                                    Som chef för vår systemutvecklingsgrupp inom SAP kommer du att ha personalansvar för ett erfaret och mångsidigt team av utvecklare. Vårt team arbetar med ett brett spektrum av tekniker inom SAP, t.ex. ABAP, Workflow och SAP Fiori. Du kommer att spela en viktig roll i att leda och stödja gruppen i deras fortsatta utveckling i linje med den tekniska riktningen vi strävar efter, samtidigt som du säkerställer att teamet fortsätter att leverera högkvalitativa lösningar. Som chef är du även en del av avdelningens ledningsgrupp. Detta innebär att du även kommer att representera avdelningen i olika forum och uppgifter. Meriterande är om du har erfarenhet av att leda eller arbeta i utvecklingsteam. Som sektionschef förväntas du bland annat: • Leda en grupp skickliga systemutvecklare och vara deras närmaste chef med personalansvar • Bidra till vår övergång till och förvaltning av SAP S4/HANA genom att driva förändring och implementera nya arbetssätt och tekniker • Skapa en engagerande och utvecklande miljö för teamet, där individers kompetenser och potential tas tillvara • Vara en brygga mellan teknik och organisation genom att aktivt kommunicera och samarbeta med såväl tekniker som chefskollegor Kvalifikationer • Aktuell och dokumenterad erfarenhet av att leda, stötta och utveckla personal med ett arbetsgivaransvar • Arbetslivserfarenhet i en ledande roll från IT-verksamhet • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper Vi söker dig som har en stor teknisk förståelse och ett genuint intresse för systemutveckling. Det är meriterande om du har en bakgrund inom systemutveckling, men det är inte ett krav. Kanske har du tidigare arbetat som teknisk projektledare eller teamlead, och tillämpar dessa erfarenheter i ditt ledarskap. Som chef och ledare är du tydlig, engagerad, coachande och motiverande. En förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna är att du är strukturerad, situationsanpassad, prestigelös och att du har en förmåga att se helheten. Du förstår vikten av goda relationer och kommunikation. Arbetet innebär många interna och externa kontakter, vilket förutsätter att har en mycket god samarbetsförmåga samt hög social kompetens. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som av Försvarsmakten bedöms som likvärdig • Erfarenhet inom förvaltning/utveckling av SAP • Erfarenhet av agila metoder och arbetssätt • Erfarenhet som systemutvecklare och/eller som teknisk teamlead/scrum master • Tidigare erfarenhet från annan större organisation gärna inom IT Vi erbjuder dig • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid och tillgång till flera träningsanläggningar samt möjlighet till ersättning för träningskläder och startavgifter • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Befattningen är civil.  Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Arbetsort: Enköping Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Marisol Lundeqvist på 076-610 75 79 eller Désirée Lyckelind HR generalist på 019-393500 (växel). Fackliga kontaktpersoner vid FMTIS SACO Agneta Landquist OFR/S Martin Sparr OFR/O Anna Tuulik SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 019-393500. Välkommen med din ansökan dock senast 25 oktober. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
IT Service Desk Manager
Ellevio AB
IT-chefer

Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största energibolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du? Business Solutions består av cirka 70 medarbetare och är en modern och affärsnära IT-avdelning som levererar IT-tjänster, inklusive IT-utveckling, förvaltning, drift, beställning, säkerhet och IT-support. Ellevio har nyligen etablerat en egen IT Service Desk, då vi ser att en affärsnära IT-support är en avgörande del för vår verksamhet. Nu söker vi en IT Service Desk Manager som vill vara med och vidareutveckla samt leda detta spännande team. Om rollen som IT Service Desk Manager Som IT Service Desk Manager kommer du att ha ett operativt ansvar för servicedeskens verksamhet och medarbetare. Du leder ett team på 5 personer, sätter upp processer och arbetsrutiner samt säkerställer att dessa följs. Du kommer även att vara med och utveckla IT-supportstrategin i nära samarbete med chefer och verksamheten för att möta dess behov och önskemål. Du blir ansvarig för uppföljning av inkommande ärenden (både 1: a och 2: a linjens support) samt samarbetar med systemansvariga och 3:e linjens support. Du ansvarar även för en effektiv hantering av incidenter och problem. En del av ditt arbete blir att utveckla och säkerställa knowledge management (wiki) inom IT Service Desk, i samarbete med system- och servicemanagers. Vid behov är du med och initierar och deltar i hantering och uppföljning av IT-incidenter och IT-säkerhetsincidenter. Du kommer också att vara involverad i införandet av nya IT-tjänster, där IT Service Desk spelar en central roll som mottagare och stöd. Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen som IT Service Desk Manager tror vi att du har några års erfarenhet som chef, manager eller teamledare inom en större organisation. Du har ett genuint tekniskt intresse, gärna med en bakgrund som It-tekniker eller it-supporttekniker. Vi ser att du brinner för it-support och har ett naturligt driv att ta initiativ och förbättra verksamheten, och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och arbeta operativ. Du är en tydlig och engagerad ledare med en stark samarbetsförmåga. Som person är du social, kommunikativ och trivs i att interagera med andra. Vi söker dig som är serviceinriktad och har en vilja att utveckla IT Service Desk för att säkerställa en hög servicenivå till organisationen. Erfarenhet av IT Service Desk-verktyg och ITIL-processerna Incident, Problem och Change är meriterande. Ellevio som arbetsgivare Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du stora möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Vi arbetar ständigt för ett hållbart och utvecklande arbetsklimat där jämställdhet, mångfald och inkludering är en självklarhet. Till exempel finns ELLE-nätet, Ellevios interna kvinnliga nätverk, för att skapa förutsättningar för ökad samverkan och trivsel.  Om du vill ta reda på mer: • Möt några av dina blivande kollegor • Läs mer om vårt erbjudande till anställda • Läs mer om vår rekryteringsprocess Bra för dig att veta! Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 25/10. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mikael Jonsson på [email protected] eller på tel. 070- 766 51 52. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Gabriella Boumadi på [email protected] eller på tel. 070-813 45 86. I rekryteringsprocessen kommer bland annat tester ingå som ett steg. Vi använder oss av Assessios tester MAP och Matrigma som båda bygger på arbetspsykologisk forskning. MAP är ett personlighetstest utifrån femfaktormodellen och Matrigma är ett problemlösningstest. Dessa används som ett komplement till övriga steg för att förstå mer om dina erfarenheter och kompetenser. Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Gruppchef till Leverans och Support vid IT-avdelningen

Placering Helsingborg, Kristianstad, Växjö, Kalmar Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du gör skillnad på riktigt. Våra system och vår utrustning används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 1100 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av all IT, som används av myndighetens medarbetare. Enheten Leverans och support ska ha lokal närvaro i varje region. Lokala servicekontor återfinns på 29 orter i våra fyra sektioner Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen, Syd/Öst/Väst samt Leveranssamordning. Gruppen Syd 2 tillhör sektionen Syd/Öst/Väst och består av tekniker placerade i Växjö, Kalmar, Kristianstad, Ronneby och Helsingborg. Servicekontoren sköter införande, leverans och service av ny teknik, inklusive koordinering och samordning av större leveranser. Vi hanterar all användarutrustning såsom pc, radio, skrivare, kringutrustning, kommunikation, telefoni, mobiltelefon och audio/videokonferens. Arbetsuppgifter Som chef för Leverans och support rapporterar du till sektionschef samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt operativt ansvar för gruppens leveranser inom området och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Du har ett nära samarbete i din sektion och med övriga enheter inom IT-avdelningen samt med verksamhetsrepresentanter inom Region Syd och de nationella avdelningarna. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: minst tre års erfarenhet av att ha arbetet som chef, arbetsledare eller liknande med personal- och arbetsmiljöansvar inom IT den senaste femårsperioden erfarenhet av det aktuella verksamhetsområdet IT-support erfarenhet av operativt leveransansvar erfarenhet att leda i förändrings- och utvecklingsarbeten förmågan att uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat erfarenhet av att ha haft budgetansvar erfarenhet av att ingått i ledningsgrupper B-körkort (manuell) svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: övergripande IT-infrastrukturella kunskaper inom el och nätverkskommunikation It-teknisk kunskap erfarenhet av att leda på distans för funktionen relevant examen/utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant erfarenhet av att leda projekt erfarenhet av stora organisationer chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå erfarenheter att arbetat med ärendehanteringssystem När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: Analys och helhetssyn Mål och resultat Utveckling och förändring Social säkerhet Muntlig och skriftlig kommunikation Skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget kontakta rekryterande chef Marie Frödell på tfn 010-56 569 13. Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult Mirjana Daneskär [email protected] Fackliga företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 Övrig information: Tillsvidareanställning Anställningen kan komma att inledas med en provanställning Placering Helsingborg, Kristianstad, Växjö, Kalmar Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post, ansökan sker via arbetsgivarens hemsida www.polisen.se Följ instruktionerna i annonsen för att skicka in din ansökan senast den 17 oktober 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

3 oktober 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Tekniksamordnare till Försvarsmaktens cyberförsvar i Stockholm

Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Attacker över internet mot datorer och servrar sker världen över i allt större omfattning. Effekterna av en cyberattack kan få lika stora konsekvenser för samhällsviktiga funktioner som ett konventionellt väpnat angrepp. Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste av situationer. Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu en Teknisk samordnare. Vi söker dig som gillar struktur, har ett intresse för teknik samt förmågan att arbeta med användarnära uppgifter i en organisation där merparten av de anställda är avancerade IT-användare. Om befattningen I en modern värld krävs moderna lösningar. Inom cyberförsvaret vill vi alltid ligga i framkant och på ett innovativt sätt agera inom cyberdomänen för att bidra till ett säkrare Sverige. I denna roll får du möjlighet stötta cyberförsvarets utveckling och tekniska förmåga. I rollen som Teknisk samordnare kommer du att arbeta i olika projekt med flera olika intressenter där fokus kommer vara teknisk utveckling. I arbetet förekommer det uppgifter som är av teknisk karaktär där du främst stödjer IT-användare med olika kunskapsnivåer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planering och arbetsledning i arbeten inom teknisk tjänst • Planera avhjälpande och förebyggande underhåll av hårdvara och mjukvara • Planera och genomföra inköp av teknisk utrustning utefter verksamhetens behov • Ansvara för licenshantering • Ansvara för inventering av teknisk utrustning • Följa upp vidmakthållandeekonomi avseende budget, prognos och utfall Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom it- eller informationssäkerhet, alternativt teknisk officersutbildning, eller av oss bedömd motsvarande kunskap • Erfarenhet av arbete med administration och koordinering/handläggning • Två års arbetslivserfarenhet av arbete i en bedömt motsvarande roll • Utifrån kort- och långsiktiga behov kunna planera inköp och underhåll av hårdvara, mjukvara och licenser • Hög säkerhetsmedvetenhet • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Meriterande • Logistikutbildning eller genomförd logistikkurs inom FM • Erfarenhet av att arbetsleda tekniska medarbetare i olika typer av projektformer • Erfarenhet av arbete med teknisk materielförsörjning alternativt liknande uppgifter • Erfarenhet av att jobba med system för IT-tillgångar (IT Asset Management) • Goda kunskaper inom agila arbetssätt Personliga kvalifikationer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du behöver vara analytisk och noggrann. Du måste våga ta initiativ i ditt dagliga arbete och ha viljan att fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du har en god förmåga att samarbeta med andra och är självgående. Genom ditt strukturerade arbetssätt levererar du med hög kvalitet och hanterar förväntningar. För att trivas här behöver du ha ett högt säkerhetsmedvetande och kunna tillämpa ett kritiskt och sakligt förhållningssätt. Övrigt Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. Arbete på annan ort samt beredskap och skiftarbete kan förekomma Resor i tjänsten kan förekomma både nationellt och internationellt. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort för tjänsten är Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten mejlas till [email protected] Din ansökan vill vi ha senast 27/10 2024, ansökan med meritförteckning skickas till: [email protected], ange referens 85679. Eller via brev till Försvarsmakten Högkvarteret/FST STRA Cyber, Att EWI, Lidingövägen 24, 107 85 Stockholm. Märk kuvertet ”Ansökan” och ange annonsens referens. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

28 september 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024