Ekonomidirektör/Finanschef

Sök bland 6 lediga jobb som Ekonomidirektör/Finanschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gruppchef ekonomi
Kungliga Tekniska Högskolan
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker en Gruppchef till den grupp inom Ekonomiavdelningen som arbetar med stöd till verksamheten inom skolan för industriell teknik och management (ITM-skolan). Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning, Ekonomiavdelningen är en del av verksamhetsstödet. Om gruppen/avdelningen Inom Ekonomiavdelningen arbetar omkring 155 personer vilka är organiserade i tio grupper. I den här rollen är du gruppchef för gruppen Ekonomi ITM bestående av 12 medarbetare som arbetar med riktat stöd till ITM-skolan. För mer information om den verksamhet som bedrivs inom ITM-skolan se, https://www.kth.se/itm..  I gruppens uppgifter ingår att stötta, bereda och samordna ITM-skolans ekonomiska redovisning och att delta i arbetet med skolans ekonomistyrning såsom exempelvis budget och uppföljning. En viktig uppgift för gruppen är arbetet med skolans externfinansierade projekt. Gruppen har ett nära samarbete med andra stödfunktioner som exempelvis Skolkansliet samt ledningsfunktioner och projektledare inom ITM-skolan. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler på campus Valhallavägen. Du blir del av ekonomiavdelningens ledningsråd och rapporterar direkt till KTH:s ekonomichef.  I rollen som gruppchef inom Ekonomiavdelningen ingår bland annat följande arbetsuppgifter: - Att leda och fördela arbetet inom gruppen - Arbeta för hög kvalitet i gruppens leveranser - Personalansvar som bl. a innebär medarbetar- och lönesamtal, semesterbeslut samt arbetsmiljöfrågor - Ansvar för gruppens budget och uppföljning av den egna verksamheten - Delta i Ekonomiavdelningens ledningsråd och i andra ledningsforum - Delta i utvecklingsarbete och förändringsleda den utveckling som sker inom avdelningen - Hålla presentationer och vid behov delta i att planera och genomföra interna utbildningar - Operativt arbete förekommer Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som bidrar till en hållbar framtid - En kreativ, internationell och dynamisk miljö - En statlig anställning med goda arbetsvillkor - Stort eget ansvar i din yrkesroll - Generös semester och en förmånlig tjänstepension - Friskvårdsersättning och betald friskvårdstimme - Flextid och lediga klämdagar https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Genomförd minst 3-årig högskoleutbildning inom ekonomi alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom minst 7 års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. - Minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet av kvalificerade ekonomiarbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som relevanta - Minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet som lönesättande chef med personalansvar - Mycket god datorvana (Officepaketet) samt vana att hantera system - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vi söker dig som har en hög personlig mognad och är trygg och stabil som person. Du har förmågan att behålla lugnet i en dynamisk och komplex miljö och kan fokusera på rätt saker. Som Gruppchef har du en viktig roll där du har förståelse för att leda och utveckla gruppen genom medarbetarna. Du har förmågan att skapa engagemang och delaktighet genom ditt ledarskap där du delar med dig av din kunskap i en verksamhet där gemensamma mål går före individuella mål. För att trivas och lyckas i rollen är du en lagspelare som ger energi och bidrar till laget. Du är lyhörd för andra då arbetet innebär många kontakter i olika verksamheter på KTH. För att lyckas i den här rollen är förmågan att vara problemlösande och analytisk en förutsättning.  Vidare ser vi att du trivs i en händelsestyrd verksamhet där du ser till verksamhetens bästa ur ett helhetsperspektiv. Meriterande - Relevant arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete inom staten - Relevant arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete från universitet eller högskola - Arbetslivserfarenhet inom EU-redovisning, statliga finansiärer, projektredovisning - Erfarenhet av att arbeta med Agresso - Vana att hålla presentationer och interna utbildningar - Arbete med utvecklings- och förändringsledning Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi ser fram emot din ansökan! Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

16 maj 2025
Sista ansökan:
5 juni 2025
M&A Manager
Nordomatic AB
Ekonomi- och finanschefer

Are you ready to take a leading role in shaping Nordomatic’s strategic expansion through mergers and acquisitions? As our M&A Manager, you will be part of team driving the M&A agenda from origination to execution, acting as a central force in identifying and pursuing growth opportunities. With a strong financial foundation and a strategic mindset, you will work closely with our CEO, CFO, and Head of M&A and General Counsel to ensure we succeed with our ambitious growth agenda. Nordomatic is a digital pioneer with 50+ years of experience in smart building technology. With over 1,000 employees across the USA, India, UK, Benelux, Denmark, Norway, and Sweden, we’re transforming energy efficiency in buildings through cutting-edge automation. Our ambition to lead the industry globally is fueled by strategic acquisitions, and your role will be critical in making that vision a reality. About the role As M&A Manager at Nordomatic, you will play a critical role in our international M&A team. You will participate in the entire deal process, from identifying strategic opportunities to executing transactions and supporting post-deal integration efforts. You will be instrumental in driving Nordomatic’s growth agenda, ensuring that each acquisition delivers maximum strategic and financial value. Job responsibilities: Analyze markets and competitors to find companies aligned with Nordomatic’s growth strategy. Build and maintain relationships with internal and external stakeholders to ensure a strong deal flow. Lead selected due diligence processes to validate strategic alignment, risks, and synergies. Identify and address financial, legal, and operational risks during the transaction process. Perform financial assessments, cash flow analysis, valuations and forecasts to support decision-making throughout M&A processes and in connection with integration of companies to the Nordomatic Group. Prepare presentations for decisions makers. Negotiate key deal terms and structure agreements in collaboration with legal and finance teams. Take part in Coordination of M&A projects end-to-end, ensuring alignment across teams and efficient process execution. Qualifications We believe you bring:  A university degree in Finance, Business, Economics, or a related field. At least a couple of years of experience in Corporate M&A, Investment Banking, Transaction Services (Big 4), or a similar field. A proven track record of managing complex, cross-border M&A projects from end-to-end. Strong financial modeling, valuation, and analytical skills. Strong skills in relation to PowerPoint and excel. Excellent project management and stakeholder management capabilities. Strong communication skills, with the ability to influence at all organizational levels. Willingness to travel to the extent required or relevant Fluency in English; Swedish or Danish language skills are a plus. Who you are You are a strategic and analytical thinker with a strong financial core and a passion for value creation through strategic growth. You are proactive, detail-oriented, and thrive in a fast-paced, international environment. You are a team player and confident leading cross-functional projects and adept at balancing multiple priorities. Above all, you are motivated by making an impact and contributing to a sustainable, smarter future Interviews will be conducted on an ongoing basis. We look forward to hearing from you! Change today. Impact tomorrow.

15 maj 2025
Sista ansökan:
12 juni 2025
CFO till Sertion
Newr AB
Ekonomi- och finanschefer

Sertion grundades 2024 och består av lokala experter inom infra- och rörinstallationer med ett gemensamt mål: att bli en ledande internationell partner inom infrastruktur och installation, uteslutande inom rör, med fokus på komplexa projekt och en hög grad av service. Sertion utgörs idag av fem operativa bolag med verksamhet i Sverige och Norge och har ambitiösa planer på fortsatt tillväxt genom strategiska förvärv, både inom och utanför Norden. Som tillväxtpartner har Sertion ett PE-bolag och gruppen omsätter just nu 1,5 miljarder. Med denna tillväxtagenda byggs nu en koncernfunktion där rollen som CFO blir en viktig del av gruppens fortsatta utveckling. Du blir en naturlig del av ledningsgruppen och rapporterar till Koncernchefen. I rollen förväntas du kunna agera både strategiskt och operativt. Du tar det yttersta ansvaret för ekonomistyrningen i koncernen, är högst delaktig i förvärvsarbetet och ser det som en naturlig del av din roll att driva tillväxt och lönsamhetsoptimering. Sertion sätter nu upp ett kontor i Stockholm City som kommer vara deras HQ där bland annat delar av ledningsgruppen sitter och även Group finance-avdelningen.  Primära ansvarsområden Utvevckla koncernekonomifunktionens infrastruktur avseende rapporter, analys, KPI:er, budget och prognos Driva tillväxt och lönsamhetsoptimering i koncernen Finansieringsfrågor och kontakt med investerare Affärsnära dialog med dotterbolagen i gruppen Agera affärsstöd till VD Rapportering till ägare och styrelse Ansvarig för kontakt med bank, revisorer och andra rådgivare Personalansvar för kommande team på koncernekonomifunktionen Förvärvsarbete och integration av förvärvade bolag Utveckla och effektivisera processer och rutiner Strategi- och affärsutvecklingsarbete med övriga ledningsgruppen Profilbeskrivning Vi söker dig som har en utbildningsbakgrund från universitet/högskola inom företagsekonomi eller industriell ekonomi. Du har tidigare erfarenhet från CFO-arbete i en snabbrörlig miljö, gärna i en PE-ägd och decentraliserad koncern. Vi tror att du har erfarenhet från förvärvsintensiva bolag och känner dig trygg med M&A-hantverket. Du har ett tydligt affärsfokus och lockas av utveckla CFO-funktionen och skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt. Om du har en bakgrund från transaction services och/eller närliggande branscherfarenhet och tidigare arbetat i verksamheter som tillämpar successiv vinstavräkning ser vi det som starkt meriterande. Likaså är det meriterande med erfarenhet från en nordisk organisation. Som person är du resultatfokuserad, strukturerad och analytisk. Du har en hög ansvarskänsla och trivs med att ha många kontaktytor i din roll. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Övrigt Rollen utgår från Stockholm. Resor ingår till viss del i tjänsten. Mer om Sertion: https://sertion.com/ Ansökan I denna rekrytering samarbetar Sertion med Newr. Vi intervjuar kandidater löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor om rollen, kontakta Douglas Carbell på Newr - [email protected]

13 maj 2025
Sista ansökan:
2 juni 2025
Ekonomidirektör | Tiohundra
Tiohundra AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker en erfaren och meriterad ekonomidirektör med gedigen bakgrund inom ekonomistyrning och ledarskap. Som ekonomidirektör på Tiohundra får du en nyckelroll i att leda och utveckla vår ekonomifunktion, samt bidra aktivt till bolagets strategiska utveckling. Vi ser att du som söker är en trygg och strategisk ledare med ett starkt affärsmässigt driv och förmåga att omsätta visioner till konkreta resultat. Hos oss får du möjlighet att påverka och göra skillnad. Om tjänsten Som ekonomidirektör på Tiohundra får du en nyckelroll i att leda och utveckla vår ekonomifunktion. Du har ett övergripande ansvar för flera viktiga områden, inklusive controlling, redovisning, inköp, upphandling och fordon. Vidare bidrar du aktivt till bolagets strategiska utveckling samt helheten inom ekonomi och finansiell styrning. Du arbetar nära VD och ingår i bolagsledningen, där vi tillsammans driver verksamheten framåt. I rollen ingår ansvar för budgetprocesser, prognoser, bokslut, finansiell analys samt utveckling av ekonomistyrning och uppföljning. Du leder ekonomiavdelningen och har en viktig roll i digitaliserings- och förbättringsarbeten. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Leda och utveckla ekonomifunktionen. Ansvar för controllers, redovisning, inköp och upphandling och fordon. Ansvar för budget, prognos och bokslut. Driva finansiell analys och uppföljning. Delta i strategiskt utvecklingsarbete. Utveckla ekonomistyrning och digitalisering. Om vårt erbjudande: Vi erbjuder internutbildningar i flera steg för att stärka dig i ditt ledarskap. Under hösten startar ett internt program för våra chefer: Aktivt ledarskap i Tiohundra.  Vidare erbjuder vi ett friskvårdsbidrag på 5000 kr för år 2025 via Epassi. Vi erbjuder flexibelt arbetssätt och möjlighet till distansarbete när verksamheten tillåter det. Du kan läsa mer om våra förmåner här. Om dig För den här tjänsten behöver du: Flerårig erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete i ledande befattning, exempelvis som ekonomichef, CFO eller liknande ledande roll. Erfarenhet från att arbeta nära ledningsgrupper och styrelser. Erfarenhet av att leda och utveckla ekonomi- och redovisningsfunktioner. Erfarenhet av budgetarbete, prognoser, uppföljning, bokslut, årsredovisningar och finansiell analys. Erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning kopplat till verksamhetsutveckling och strategisk planering.  Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Officeprogram. Erfarenhet av ekonomisystem och BI-verktyg. Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.  Det är meriterande om du också har: Flerårig erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete i ledande befattning inom vård, omsorg eller annan verksamhet med offentlig finansiering.  Erfarenhet av offentlig upphandling, statsbidrag och avtalshantering. Erfarenhet av digitalisering, automatisering och effektivisering av ekonomiflöden.    För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker är modig, nytänkande och initiativrik – en person som ser möjligheter där andra ser hinder. Du är en trygg ledare med strategisk höjd och ett stort affärsmässigt driv. Vidare är du handlingskraftig och resultatinriktad med en stark förmåga att omsätta idéer till konkret handling. Du bygger förtroende, skapar engagemang och trivs i en miljö där flexibilitet och lösningsfokus är avgörande för att lyckas i en föränderlig vardag. Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om oss Tiohundra är ett modernt och värderingsstyrt vård- och omsorgsbolag med fokus på kvalitet, tillgänglighet och individens behov. Vi bedriver 4 olika verksamhetsområden: Funktionsstöd och assistans, Närsjukvård och psykiatri, Hemtjänst och omsorgsboende samt Norrtälje sjukhus och är ca 2300 medarbetare som varje dag arbetar för att göra skillnad för våra patienter och brukare. Vi är i en spännande utvecklingsfas där vi satsar på innovation, hållbarhet och digitalisering för att möta framtidens behov. Vi är en del av Tiohundra – det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

11 maj 2025
Sista ansökan:
9 juni 2025
CFO till Sertion
Newr AB
Ekonomi- och finanschefer

Sertion grundades 2024 och består av lokala experter inom infra- och rörinstallationer med ett gemensamt mål: att bli en ledande internationell partner inom infrastruktur och installation, uteslutande inom rör, med fokus på komplexa projekt och en hög grad av service. Sertion utgörs idag av fem operativa bolag med verksamhet i Sverige och Norge och har ambitiösa planer på fortsatt tillväxt genom strategiska förvärv, både inom och utanför Norden. Som tillväxtpartner har Sertion ett PE-bolag och gruppen omsätter just nu 1,5 miljarder. Med denna tillväxtagenda byggs nu en koncernfunktion där rollen som CFO blir en viktig del av gruppens fortsatta utveckling. Du blir en naturlig del av ledningsgruppen och rapporterar till Koncernchefen. I rollen förväntas du kunna agera både strategiskt och operativt. Du tar det yttersta ansvaret för ekonomistyrningen i koncernen, är högst delaktig i förvärvsarbetet och ser det som en naturlig del av din roll att driva tillväxt och lönsamhetsoptimering. Primära ansvarsområden Utvevckla koncernekonomifunktionens infrastruktur avseende rapporter, analys, KPI:er, budget och prognos Driva tillväxt och lönsamhetsoptimering i koncernen Finansieringsfrågor och kontakt med investerare Affärsnära dialog med dotterbolagen i gruppen Agera affärsstöd till VD Rapportering till ägare och styrelse Ansvarig för kontakt med bank, revisorer och andra rådgivare Personalansvar för kommande team på koncernekonomifunktionen Förvärvsarbete och integration av förvärvade bolag Utveckla och effektivisera processer och rutiner Strategi- och affärsutvecklingsarbete med övriga ledningsgruppen Profilbeskrivning Vi söker dig som har en utbildningsbakgrund från universitet/högskola inom företagsekonomi eller industriell ekonomi. Du har tidigare erfarenhet från CFO-arbete i en snabbrörlig miljö, gärna i en PE-ägd och decentraliserad koncern. Vi tror att du har erfarenhet från förvärvsintensiva bolag och känner dig trygg med M&A-hantverket. Du har ett tydligt affärsfokus och lockas av utveckla CFO-funktionen och skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt. Om du har en bakgrund från transaction services och/eller närliggande branscherfarenhet och tidigare arbetat i verksamheter som tillämpar successiv vinstavräkning ser vi det som starkt meriterande. Likaså är det meriterande med erfarenhet från en nordisk organisation. Som person är du resultatfokuserad, strukturerad och analytisk. Du har en hög ansvarskänsla och trivs med att ha många kontaktytor i din roll. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Övrigt Rollen utgår från Stockholm. Resor ingår till viss del i tjänsten. Mer om Sertion: https://sertion.com/ Ansökan I denna rekrytering samarbetar Sertion med Newr. Vi intervjuar kandidater löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor om rollen, kontakta Douglas Carbell på Newr - [email protected]

2 maj 2025
Sista ansökan:
2 juni 2025
Ekonomidirektör
REGION GOTLAND
Ekonomi- och finanschefer

Ekonomiavdelningen  Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomistyrning, styrmodell och ledningssystem. Avdelningen för ekonomi ansvarar också för planerings- och uppföljningsprocessen, budget, intern kontroll, finansiering och förvaltning av ekonomiska medel, redovisning och ekonomiadministration samt samverkansledning och kvalitetsledning. Avdelningen har fyra enheter: ekonomistyrning, ekonomiservice, ekonomistöd samt kvalitet och styrning. Ekonomidirektören rapporterar till regiondirektören och leder en egen ledningsgrupp bestående av tre enhetschefer inom ekonomiavdelningen. Avdelningen har 45 medarbetare. Vill du ta dig an uppdraget att stödja en unik region i att skapa en hållbar och effektiv ekonomisk framtid? Du får vara med och forma framtidens styrning i en organisation som gör verklig skillnad. Om tjänsten Som ekonomidirektör i Region Gotland får du ett uppdrag med stort strategiskt ansvar i en organisation som spelar en avgörande roll för Gotlands fortsatta utveckling. Du får leda arbetet med att stärka ekonomiavdelningens roll som strategisk partner för regionens verksamheter – med fokus på struktur, tydlighet och effektivitet. I rollen ingår att utveckla styrmodellen och skapa ett mer sammanhållet system för styrning, planering, uppföljning och kontroll. På kort sikt väntar viktiga reformer av regionens budgetprocess och införandet av månatlig uppföljning av de olika delarna inom regionkoncernen. På längre sikt handlar det om att skapa en styrning som ger ökad transparens, långsiktighet och bra insyn i hur arbetet inom regionen fortskrider. Dina uppgifter i huvudsak Som ekonomidirektör har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla regionens styrnings- samt planerings- och uppföljningsprocesser. Du säkerställer att resurser används effektivt och hållbart och att politiska beslutsfattare får relevant och tillförlitlig information för att fatta välgrundade beslut. Du har ett centralt ansvar för regionens styrmodell och fungerar som ett strategiskt stöd till regiondirektören. Genom att samordna styrning, ledning och uppföljning i hela organisationen skapar du tydlighet och struktur. En viktig del i uppdraget är att följa upp alla verksamhetsområden så att regionstyrelsen kan utöva sin uppsiktsplikt på ett effektivt sätt. Rollen kräver ett proaktivt arbetssätt där du med hjälp av analys, uppföljning och riskidentifiering bidrar med lösningsorienterat stöd till organisationen. Du spelar en nyckelroll i att skapa en ekonomi i balans och följer aktivt upp regionens strategier och mål. Vem är du? Du har en civilekonomexamen, alternativt en angränsade examen. Du är en duktig kommunikatör som behärskar svenska och engelska väl både i tal och skrift. Körkort erfodras. Vi söker dig som har minst fem års bred erfarenhet av strategiskt ekonomiarbete i en stor och komplex verksamhet. För att framgångsrikt ta dig an uppdraget har du mångårig chefs- och ledarerfarenhet, samt erfarenhet av att driva förändringsarbete på strategisk nivå. Du är van att ta initiativ till olika förbättringsarbeten och ser vikten av att kontinuerligt följa resultaten av det arbete som görs. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av samverkan med fackliga parter och att skapa goda arbetsmiljöförhållanden. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från ekonomiarbete på kvalificerad nivå i en politiskt styrd organisation. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att vara chef över underställda chefer, samt erfarenhet av att leda andra chefer i ett processansvar. Har du erfarenhet av intern tjänsteförsäljning är även det meriterande. Vi söker dig som är en initiativrik ledare och inte tvekar att ta första steget – du ser möjligheter där andra ser hinder och driver nya initiativ både inom och utanför din roll. Du är en förändringsagent som utmanar det invanda, inspirerar till nytänkande och leder utvecklingsarbete med mod och tydlighet. Du tror på kraften i samarbete och bygger starka relationer där ansvar delas och resultat uppnås tillsammans. Din kommunikation är öppen, tydlig och lyhörd. Med starkt fokus på resultat sätter du ambitiösa mål och arbetar målmedvetet, strukturerat och lösningsorienterat för att nå dem. Läs mer och ansök via Poolia https://pooliaexecutivesearch.teamtailor.com/jobs/5793227-ekonomidirektor-till-region-gotland Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 maj 2025