Fastighetsjurist

Sök bland 9 lediga jobb som Fastighetsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Jurist med inriktning främst mot bostadsrätts- och hyresrättsfrågor

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Till Riksbyggens huvudkontor på Kungsbron i centrala Stockholm söker vi nu en jurist för ett föräldravikariat om ca 1-1,5 år beroende på hur snart tillsättning kan ske. Du ska främst arbeta med bostadsrätts-, föreningsrätts- och hyresrättsfrågor. Du blir en av tio jurister på huvudkontoret. Kort om tjänsten Du kommer arbeta som juridisk expert med bostadsrättsliga och hyresrättsliga frågor. Arbetet består huvudsakligen i att ge stöd internt inom Riksbyggen, till våra förvaltare, kundansvariga och andra som behöver juridisk stöttning i sina kontakter med våra bostadsrättsföreningar. Rådgivningen gäller löpande juridiska frågeställningar inom expertisområdena, men också andra närliggande rättsområden där behov av juridiskt stöd finns. Därutöver består tjänsten av rådgivning kring stadgefrågor, framför allt Riksbyggens egna normalstadgar men också föreningars egna stadgar. Vår rådgivning sker främst via e-post och det är därför viktigt att du är bra på att uttrycka dig skriftligt.  Vad ska du göra? • Utgöra stöd och bollplank i bostadsjuridiska frågor, framför allt inom bostadsrätts- och hyresjuridik, avtalsjuridik och föreningsjuridik (bostadsrättslagen, lagen om ekonomiska föreningar och lagen om kooperativ hyresrätt). Det kan exempelvis röra sig om rådgivning kring stämmo- och styrelsefrågor, stadgar, underhållsansvar, andrahandsupplåtelser, medlemskapsprövning, vattenskador, störningar och parkerings- och garagefrågor. • Arbeta med utredningar inom bostadsjuridik, exempelvis översyn av styrdokument och mallar inom Riksbyggens verksamhet samt uppdateringar av stadgar. Vem är du? Vi söker dig med jur.kand, antingen nyexaminerad eller med något års yrkeserfarenhet gärna av bostadsrätts- och hyresrättsliga frågor. Erfarenhet från bostadssektorn, föreningsliv och kooperativ verksamhet är meriterande. Eftersom du kommer ha många kontakter både inom och utanför Riksbyggen är det viktigt att du är socialt kompetent, med förmåga att möta människor på ett professionellt och kundorienterat sätt. Du måste snabbt kunna upprätta ett förtroende samt förklara juridiskt komplexa saker på ett enkelt och praktiskt sätt. Du kommer att ge juridiska råd till kollegor med varierande bakgrund och det är därför viktigt att du har ett enkelt och tydligt språk. Det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att driva ditt arbete, men också samarbeta med kollegor för att bidra till ett bra arbetsklimat. Då vi är få jurister inom samma ämnesområden lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är ett föräldravikariat om 1-1,5 år med placering på Riksbyggens huvudkontor i centrala Stockholm. Möjlighet till hemarbete finns, men vi vill att du är på plats minst halvtid (mer i början utifrån behovet av upplärning). Urval och intervjuer kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart du kan. Sista dag för ansökan är 5 maj 2024. Vid frågor kontakta rekryterande chef Sofia Berg Horner, Chefsjurist, på [email protected] eller 08-6984253. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb.   Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss blir ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Är du nyfiken på hur det är hos oss? Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Specialist fastighetsrätt - vikariat

Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling. På enheten för Fastighetsrätt har vi spännande och intressanta arbetsuppgifter med hela jordabalken som arbetsfält. Vi är ett bra gäng om 20 medarbetare som hjälper varandra och drar nytta av våra olika kompetenser främst inom allmän och speciell fastighetsrätt, samhällsbyggnad samt fastighetsekonomi. Vi sitter centralt i Stockholm.  Enheten stöttar SFV:s förvaltare och fastighetsområdena med fastighetsjuridiska frågor och ansvarar för verkets avyttringar och förvärv. Vi företräder SFV i fastighetsrättsliga frågor inför myndigheter och domstolar och ansvarar även för bevakning av hyresmarknaden, hanterar planremisser och samordnar externa infrastrukturprojekt. Din roll Du kommer att arbeta med ärendehandläggning inom köp och försäljning av fast egendom. I rollen ingår även att genomföra fastighetsrättsliga utredningar, handläggning av markupplåtelseavtal, servitut, lantmäteriförrättningar och processutveckling.  Din profil Du har relevant högskoleutbildning med inriktning fastighetsjuridik, fastighetsekonomi eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete med fastighetsjuridiska frågor inom lantmäteri och/eller fastighetsförsäljning. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har du mycket goda kunskaper i engelska är det meriterande. B-körkort och erfarenhet av arbete med fastighetsjuridiska frågor inom statlig myndighet är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas med uppdraget har du ett strukturerat arbetssätt, är analytisk och har god samarbetsförmåga. Som person är du trygg och van att hantera ärenden med många intressen. Mer information Tjänsten är ett föräldravikariat från juni, dock längst till och med 30 juni 2025.   För mer information om tjänsten är du välkommen att ringa till enhetschef Jon Granstedt, tfn 010-478 70 53.  Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se Innan ett beslut om anställning fattas kan en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) komma att genomföras. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Statens fastighetsverk verkar inom branscher som är exponerade mot olika risker för oegentligheter, i förbyggande syfte förekommer därför tjänster där lämplighetsprövning genomförs. Sista ansökningsdag är 2024-04-28 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!

12 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Ärendehandläggare i Jönköping eller Växjö

Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år, och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden.Hyresgästföreningen är en folkrörelse som vill garantera alla bostadshyresgäster trygghet, inflytande och gemenskap. Vi arbetar för att utveckla hyresrätten och engagera hyresgästerna att tillsammans skapa det goda boendet.   Hyresgästföreningen Sydost har fler än 70 000 medlemmar och ungefär 100 anställda. Tjänsten som ärendehandläggare är en tillsvidareanställning med placering i Jjönköping eller Växjö. Tillträde sker efter överenskommelse och intervjuer till tjänsten sker löpande. Vi tillämpar provanställning.   Arbetsuppgifter i huvudsak:  handlägga tvister mellan medlemmar och hyresvärdar ge råd till medlemmar utföra besiktningar av lägenheter att förhandla om hyresvillkor informera och utbilda medlemmar och förtroendevalda genomföra medlemsmöten ha kontakter med myndigheter att handlägga hyresjuridiska ärenden i hyresnämnd   Vi utgår ifrån att du: har högskolepoäng i till exempel juridik eller rättsvetenskap har förhandlingsvana är serviceinriktad och har ett konsultativt förhållningssätt har analytisk förmåga, social kompetens och hög integritet har förmåga att arbeta självständigt, kan ta egna initiativ har PC-vana och kan hantera Office-paketet och Internet kan uttrycka dig väl i tal och skrift har körkort och tillgång till bil   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Upplysningar om tjänsten lämnas av gruppchef Johan Olofsson 010 - 459 21 81 och personalchef Oscar Jansson Magnusson, 010 – 459 21 50. Fackliga kontaktpersoner är för SACO, Gabriela Panevska-Ilik, 010 – 459 21 90 och för Handels, Robin Dahlin Appelqvist 010 – 459 21 03 Ansök via vår hemsida www.hyresgastforeningen.se senast den 29 april 2024. Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Arbetet och behoven kan se olika ut beroende på geografiskt område. Alla regioner samordnar de insatser som behövs för respektive distrikt och här finns all expertis samlad i form av jurister, förhandlare och verksamhetsutvecklare. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Region Sydost är en arbetsplats som sträcker sig över 52 kommuner och sex län. Vi har drygt 70 000 medlemmar och ca 100 anställda. Vi har ett antal kvalificerade yrkesgrupper och våra medarbetare jobbar självständigt med stort ansvar och får därför stora utvecklingsmöjligheter. Olika yrkesgrupper arbetar ofta tillsammans, samt även med förtroendevalda och i direkt kontakt med medlemmar. Det ställer krav på att anställda känner sig som en del av helheten i organisationen och förstår innebörden av att verka i en folkrörelse.

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Ärendehandläggare i Jönköping eller Växjö

Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år, och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden.Hyresgästföreningen är en folkrörelse som vill garantera alla bostadshyresgäster trygghet, inflytande och gemenskap. Vi arbetar för att utveckla hyresrätten och engagera hyresgästerna att tillsammans skapa det goda boendet.   Hyresgästföreningen Sydost har fler än 70 000 medlemmar och ungefär 100 anställda. Tjänsten som ärendehandläggare är en tillsvidareanställning med placering i Jjönköping eller Växjö. Tillträde sker efter överenskommelse och intervjuer till tjänsten sker löpande. Vi tillämpar provanställning.   Arbetsuppgifter i huvudsak:  handlägga tvister mellan medlemmar och hyresvärdar ge råd till medlemmar utföra besiktningar av lägenheter att förhandla om hyresvillkor informera och utbilda medlemmar och förtroendevalda genomföra medlemsmöten ha kontakter med myndigheter att handlägga hyresjuridiska ärenden i hyresnämnd   Vi utgår ifrån att du: har högskolepoäng i till exempel juridik eller rättsvetenskap har förhandlingsvana är serviceinriktad och har ett konsultativt förhållningssätt har analytisk förmåga, social kompetens och hög integritet har förmåga att arbeta självständigt, kan ta egna initiativ har PC-vana och kan hantera Office-paketet och Internet kan uttrycka dig väl i tal och skrift har körkort och tillgång till bil   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Upplysningar om tjänsten lämnas av gruppchef Johan Olofsson 010 - 459 21 81 och personalchef Oscar Jansson Magnusson, 010 – 459 21 50. Fackliga kontaktpersoner är för SACO, Gabriela Panevska-Ilik, 010 – 459 21 90 och för Handels, Robin Dahlin Appelqvist 010 – 459 21 03 Ansök via vår hemsida www.hyresgastforeningen.se senast den 29 april 2024. Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Arbetet och behoven kan se olika ut beroende på geografiskt område. Alla regioner samordnar de insatser som behövs för respektive distrikt och här finns all expertis samlad i form av jurister, förhandlare och verksamhetsutvecklare. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Region Sydost är en arbetsplats som sträcker sig över 52 kommuner och sex län. Vi har drygt 70 000 medlemmar och ca 100 anställda. Vi har ett antal kvalificerade yrkesgrupper och våra medarbetare jobbar självständigt med stort ansvar och får därför stora utvecklingsmöjligheter. Olika yrkesgrupper arbetar ofta tillsammans, samt även med förtroendevalda och i direkt kontakt med medlemmar. Det ställer krav på att anställda känner sig som en del av helheten i organisationen och förstår innebörden av att verka i en folkrörelse.

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Hyresstrateg till Bodenbo

Vilka är viBodenbo är ett modernt fastighetsföretag som fokuserar på att erbjuda attraktivt och tryggt boende genom engagerad förvaltning och aktiv utveckling av våra fastigheter. Vi är just nu inne i en stark utvecklingsfas i en kommun som, tack vare satsningen på den gröna näringen, har hela landets ögon riktade mot sig. Vi strävar efter att erbjuda ett prisvärt boende för alla typer av bostadssökande, vi vill skapa bostadsområden där människor med olika livssituationer och bakgrunder kan känna sig hemma och välkomna. Vi lägger stor vikt vid att vara nära våra kunder och att erbjuda en hög servicenivå. Vi är cirka 25 stolta medarbetare – däribland bovärdar, fastighetsskötare, drifttekniker, hyresförmedlare och projektledare som arbetar tillsammans för att erbjuda Bodensarna ett hållbart boende. Våra hyresgäster ger oss stigande betyg i de enkäter som vi löpande genomför. Vårt aktiva hållbarhetsarbete ger oss bra förutsättningar för framtiden. Du välkomnas till en miljö med stort driv, engagemang och omtanke! Hyresstrateg hos BodenboVi utgår från svensk hyreslagstiftning för att säkerställa korrekta hyresnivåer, i det arbetet krävs både goda kommunikativa egenskaper och en nyfikenhet för att lära sig nya saker. Rollen jobbar i nära samarbete med ledningsgruppen och här kommer några exempel på uppgifter som ingår: • Du behöver vara aktiv och drivande i att utveckla och förbättra de interna processerna för hyresöversyn. • Du kommer planera och genomföra hyresförhandlingar vid standardhöjande renoveringar, årliga hyresförhandlingar, hyresförhandlingar vid nyproduktion och förhandlingar för framtida hyressättningssystem. • Du förbereder, leder och genomför bruksvärdesförhandlingar av hela fastigheter eller enskilda lägenheter. • Tillsammans med Bodenbos ledning presenterar du arbetet med hyressättning internt och externt. • Du sköter om och ansvarar för all relevant data, hyresförhandlingar, statistik, med mera. • Du är Bodenbos juridiska expert i frågor som rör hyresförhållanden men även kopplat till upphandlingar och inköp. • Du arbetar aktivt med att utveckla vårt bostadssociala arbete samt övriga hyresgästfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från• Hyresmarknaden och därmed en god förståelse för hyresprocessen.• Arbetet med tillämpning av juridiska frågor.• Förhandling i någon form.• Att hantera stora datamängder i relevanta IT-stöd.• Juristexamen/rättsvetenskaplig utbildning är meriterande.• Processvana inom rättssystemet är meriterande. Vi ser gärna att du • Är proaktiv med eget driv och tar egna initiativ. • Kan och vill leverera resultat och genomföra och avsluta uppgifter. • Är strukturerad och van att arbeta systematiskt. • Kan bygga ett internt förtroende och samarbeta. • Är uthållig i förhandlingar. • Tycker om, och klarar av, ett högt tempo. • Är en engagerad lagspelare. Vi är ett konstruktivt gäng som tror på att samarbete och gemenskap skapar trivsel och resultat. Vi vill att du bidrar till detta med stor samarbetsförmåga och ett framåtlutat positivt engagemang. Vi erbjuder dig • Goda arbetsvillkor och stimulerande arbetsuppgifter.• Utbildning och stöd i hyresspecifik juridik. • Utbildning och stöd i den externa kommunikationen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Ansök nu och bli en del av vårt fantastiska team hos Bodenbo! Övrigt om tjänstenSysselsättningsgrad: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är 2 maj, urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med att skicka in din ansökan snarast, det kan vara du som blir vår nya kollega! Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via [email protected] eller på 079-104 45 65. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Jurist till Svensk Fastighetsförmedling (vikariat)

Som jurist hos oss kommer du att ingå i ett sammansvetsat team där du blir en viktig och central funktion inom vår koncern. Du kommer i första hand arbeta med rådgivning till mäklare i samband med bostadsaffärer, men även internt till övriga funktioner på huvudkontoret samt stötta med administrativa uppgifter. Här får du möjlighet att bredda dina juridiska kunskaper och arbeta i spännande områden såsom fastighetsrätt, mäklarjuridik och skatterätt. Hos oss erbjuds du möjligheten att arbeta med ett stort, stabilt och snabbväxande bolag i framkant! Vad innebär rollen? Vi är stolta över att arbeta i en affärskritisk och uppskattad funktion i vår kedja. I denna roll ges du möjlighet att arbeta brett inom juridikens olika områden och dina dagliga arbetsuppgifter kretsar i huvudsak kring de rättsområden som aktualiseras i en bostadsaffär såsom; fastighetsrätt, bostadsrätt, familjerätt, mäklarjuridik och skatterätt. Den här tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till augusti 2025. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: - Rådgivning till mäklare i frågor kopplade till mäklarjuridik, allmän avtalsrätt, fastighetsrätt och andra frågor som kan uppstå i samband med bostadsaffärer - Rättsutredningar, internrevisioner och att deltaga vid uppdatering av Handboken - en handbok i fastighetsförmedling - Intern rådgivning till övriga funktioner på huvudkontoret inom de rättsområden som kan aktualiseras, såsom allmän avtalsrätt, marknadsrätt, GDPR eller franchisejuridik - Hantera reklamationer samt kontakter med försäkringsbolag - Stötta i administration av registrering av nya mäklare Har du något specifikt område du är extra intresserad av inom det vi är verksamma inom? Härligt! Hos oss välkomnas engagemang och vi ger utrymme för din individuella utveckling. Vem är du? För oss är personlighet och inställning A och O, men vi har några kvalifikationer du behöver uppfylla. För att vara aktuell för tjänsten har du: - Juristexamen eller motsvarande - Minst 1-2 års erfarenhet av juristarbete inom exempelvis relevant bolag, organisation eller myndighet - Erfarenhet inom rättsområden som är relevanta för uppdraget. Exempelvis inom fastighetsrätt, familjerätt eller skatterätt - Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift Vi är en sammansvetsad grupp där vi hjälper och stöttar varandra i arbetet. Vi har högt i tak, bollar gärna med varandra och kavlar tillsammans upp ärmarna när det behövs. För att trivas i vårt team tror vi att du är en sann lagspelare med serviceanda och stor nyfikenhet. Du är handlingskraftig, har gott omdöme, är kvalitetsorienterad och gillar att arbeta nära affären. Rollen innefattar många kontaktytor över telefon och mail och vi ser därför att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Övrigt Denna tjänst är ett föräldravikariat till och med augusti 2025. Tjänsten är på heltid med önskvärd start i juni. Vårt huvudkontor är beläget på Vasagatan i Stockholm. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in CV, personligt brev och examensbevis omgående. På slutkandidat kommer det att begäras in utdrag ur belastningsregister. För frågor kring rollen och rekryteringsprocessen kontakta Vendela Ejdenwik på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! Om oss Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se (http://jobb.svenskfast.se/).

21 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Jurist till Svensk Fastighetsförmedling (vikariat)

Som jurist hos oss kommer du att ingå i ett sammansvetsat team där du blir en viktig och central funktion inom vår koncern. Du kommer i första hand arbeta med rådgivning till mäklare i samband med bostadsaffärer, men även internt till övriga funktioner på huvudkontoret samt stötta med administrativa uppgifter. Här får du möjlighet att bredda dina juridiska kunskaper och arbeta i spännande områden såsom fastighetsrätt, mäklarjuridik och skatterätt. Hos oss erbjuds du möjligheten att arbeta med ett stort, stabilt och snabbväxande bolag i framkant! Vad innebär rollen? Vi är stolta över att arbeta i en affärskritisk och uppskattad funktion i vår kedja. I denna roll ges du möjlighet att arbeta brett inom juridikens olika områden och dina dagliga arbetsuppgifter kretsar i huvudsak kring de rättsområden som aktualiseras i en bostadsaffär såsom; fastighetsrätt, bostadsrätt, familjerätt, mäklarjuridik och skatterätt. Den här tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram till augusti 2025. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: - Rådgivning till mäklare i frågor kopplade till mäklarjuridik, allmän avtalsrätt, fastighetsrätt och andra frågor som kan uppstå i samband med bostadsaffärer - Rättsutredningar, internrevisioner och att deltaga vid uppdatering av Handboken - en handbok i fastighetsförmedling - Intern rådgivning till övriga funktioner på huvudkontoret inom de rättsområden som kan aktualiseras, såsom allmän avtalsrätt, marknadsrätt, GDPR eller franchisejuridik - Hantera reklamationer samt kontakter med försäkringsbolag - Stötta i administration av registrering av nya mäklare Har du något specifikt område du är extra intresserad av inom det vi är verksamma inom? Härligt! Hos oss välkomnas engagemang och vi ger utrymme för din individuella utveckling. Vem är du? För oss är personlighet och inställning A och O, men vi har några kvalifikationer du behöver uppfylla. För att vara aktuell för tjänsten har du: - Juristexamen eller motsvarande - Minst 1-2 års erfarenhet av juristarbete inom exempelvis relevant bolag, organisation eller myndighet - Erfarenhet inom rättsområden som är relevanta för uppdraget. Exempelvis inom fastighetsrätt, familjerätt eller skatterätt - Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift Vi är en sammansvetsad grupp där vi hjälper och stöttar varandra i arbetet. Vi har högt i tak, bollar gärna med varandra och kavlar tillsammans upp ärmarna när det behövs. För att trivas i vårt team tror vi att du är en sann lagspelare med serviceanda och stor nyfikenhet. Du är handlingskraftig, har gott omdöme, är kvalitetsorienterad och gillar att arbeta nära affären. Rollen innefattar många kontaktytor över telefon och mail och vi ser därför att du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Övrigt Denna tjänst är ett föräldravikariat till och med augusti 2025. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Vårt huvudkontor är beläget på Vasagatan i Stockholm. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in CV, personligt brev och examensbevis omgående. På slutkandidat kommer det att begäras in utdrag ur belastningsregister. För frågor kring rollen och rekryteringsprocessen kontakta Vendela Ejdenwik på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! Om oss Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se (http://jobb.svenskfast.se/).

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Jurist inom fastighetsrätt till Stockholm

Vill du jobba med juridisk rådgivning inom fastighetsrätt? Svefa söker en ny jurist med inriktning på mark- och exploateringsfrågor. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill kombinera din juridiska kunskap med ett affärsmässigt fokus i rollen som konsult! Hos oss blir du en del av ett kunnigt och expansivt team i ett bolag med en unik bredd i fastighetsbranschen. Varmt välkommen med din ansökan! Det här erbjuder vi dig! - Stora utvecklingsmöjligheter där du får jobba med spännande, utmanande kundcase - Hög grad av frihet och flexibilitet - Ett värderingsstyrt företag där kulturen präglas av professionalism, engagemang och hög integritet - Dagligen jobba nära affären och bygga relationer med kunder - Jobba med branschens bästa konsulter och få tillgång till ett nätverk som hjälps åt, utvecklar och lär av varandra - Balans mellan arbete och fritid Det här kommer du att göra I jobbet som jurist på Svefa kommer du ge fastighetsrättslig rådgivning till såväl kunder inom privat som offentlig sektor. Vi är också ett internt stöd och samarbetar med andra specialister inom bolaget. Du kommer huvudsakligen att: - Hjälpa våra kunder med mark- och exploateringsfrågor, ex vid planeringsprocessen, upprättande och förhandling kring avtal, markanvändning m.m. - Bistå inom entreprenadjuridiska frågor, ex inom upphandling och fastighetsförvaltning - Agera ombud i tvister och domstolsprocesser - Ansvara för kunddialogen i form av att förvalta och bygga vidare på befintliga kontakter såväl som att etablera nya Mer om jobbet Du kommer tillhöra Svefas juristgrupp som är en del av affärsområdet Samhällsbyggnad och Fastighetsutveckling. Vi utgår från ett trevligt kontor mitt i centrala Stockholm, tillsammans med ca 100 andra kollegor. Du kommer rapportera till Claes Rainer, som är affärschef inom Juridik. Det här söker vi För den här rollen tror vi att du är jurist och har erfarenhet av att jobba med exploaterings- och entreprenadfrågor. Kanske att du är eller har varit jurist på en kommun eller en myndighet, alternativt att du har erfarenhet av fastighetsjuridiska frågor inom privat sektor, på en advokatbyrå. Oavsett är det viktigaste att du känner dig hemma inom exploaterings- och entreprenadjuridiken och vill hjälpa andra inom dessa frågor. I övrigt tror vi att du: - är kommunikativ och gillar en spindel-i-nätet-roll med kontaktytor såväl internt som externt - är affärsdriven och nyfiken på att vara med i expansionen av Svefas juristerbjudande Är du intresserad? Vad kul! Skicka in din ansökan i form av ett CV tillsammans med en motivationstext till varför du söker. Har du frågor kring tjänsten? Kontakta affärschef Claes Rainer på 010-202 93 37 eller [email protected] alternativt HR Specialist Julia Wengse på 010-603 87 42 eller [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. För slutkandidater applicerar vi personlighets- och begåvningstester i samarbete med AON. Vi genomför också bakgrundskontroll som en del av processen. Förfrågningar från rekryteringsföretag undanbedes. Om Svefa Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder. Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor. Svefa består av ungefär 200 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.

8 januari 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Hyresförhandlare till Victoriahem

Victoriahem är ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Nu söker vi en hyresförhandlare som kommer utgå från Stockholm men supportera flera av våra områdeskontor. Resor i tjänsten förekommer därför löpande. Om tjänsten I rollen som hyresförhandlare stöttar du förvaltningen genom hela förhandlingsprocessen och är drivande i dialog med hyresgästföreningen kring förhandling av hyror och relaterade frågor. Du kommer delta i möten och hantera hyressättningsfrågor och standardhöjande åtgärder. Vidare är du stöttande i att, på ett pedagogiskt och strukturerat sätt, skapa förståelse, goda kunskaper, och rutiner i förvaltningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Förhandla hyror vid årliga hyresförhandlingar - Hantera hyreshöjningar vid standarhöjande åtgärder - Hantera kontakt/förhandling med hyresgästföreningen - Stötta förvaltningen runt frågor relaterade till hyror och hyressättning - Löpande avstämningar med våra hyresadministratörer - Ingår i Boendeinflytande-kommittén tillsammans med regionchefer Som person är du pedagogisk och strukturerad i hur du skapar förståelse och stöttar vår förvaltning. Du trivs i en entreprenöriell miljö med högt tempo. Vidare är du en lagspelare, men helt självgående inom ditt område. För att lyckas i rollen som hyresförhandlare bör du även vara tålmodig, strukturerad, analytisk och en god lyssnare. Du har lätt för att nå fram med ditt budskap och anpassar din kommunikation till mottagaren. Din profil - Eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik eller fastighetsrelaterat område, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet - Minst fem års arbetslivserfarenhet av fastighetsbranschen, gärna från roller med liknande arbetsuppgifter och kommersiell marknad - Mycket god förhandlingsvana - Goda kunskaper i hyresjuridik, hyresadministration och fastighetsekonomi - Goda matematiska kunskaper och goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel - Körkort klass B Vi ser det som meriterande om du har juridisk utbildning och/eller har tidigare arbetslivserfarenhet som jurist. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som hyresförhandlare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid - Placering: Kungsbron, Stockholm. Resor inom tjänsten förekommer - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Daniel S Mattsson på mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

12 december 2023
Sista ansökan:
30 maj 2024