Fastighetsmäklarassistent
Sök bland 9 lediga jobb som Fastighetsmäklarassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en strukturerad person med öga för detaljer, service i blodet och ett intresse för bostäder och fastighetsmarknaden? Då kan du vara den vi söker! Trygg Mäklarhus är ett personligt mäklarkontor med stort hjärta och över 20 års erfarenhet i branschen. Vi sätter trygghet, kvalitet och engagemang i första rummet. Nu söker vi dig som vill bli en nyckelperson i vårt arbete med att ge våra kunder marknadens bästa upplevelse! DINA ARBETSUPPGIFTER Som mäklarassistent är du spindeln i nätet och har en central roll i kontorets dagliga arbete. Du kommer bland annat att: Ansvara för administration kopplat till bostadsförsäljningar Visningar Ha kontakt med kunder via telefon, mejl och vid besök Hjälpa till med marknadsföring, bokningar och koordinering av fotografer, besiktningar m.m. VI SÖKER DIG SOM: Är noggrann, strukturerad och självgående Gillar högt tempo och varierande arbetsuppgifter Är social, serviceminded och har lätt för att kommunicera Arbetstider är generellt 14:00-18:00. Tidsbegränsad timanställning 20h/v. ARBETSPLATSEN ÄR EYRA CENTER, Isgatan 4 (vid Hockeyarenan). CV med personligt brev, och gärna med ett foto. Välkommen med din ansökan via mail. Ps Vi kommer ej kunna svara personligen på alla ansökningar ds
Just nu söker vi en visningsvärd till vår bobutik på Södermalm - välkommen med din ansökan! Om uppdraget Rollen som visningsvärd innebär att du i god tid inför visningen får underlag för bostaden som ska läsas på så att du på ett professionellt sätt kan stödja mäklaren under visningen. På visningsdagen möter du kunder och stöttar mäklaren i alla praktiska detaljer. Självklart kan du kombinera den här tjänsten med din praktik inför mäklarregistrering om du studerar till fastighetsmäklare, men det är inget krav. Detta uppdrag passar dig som vill jobba några timmar varje söndag – cirka 3 till 5 timmar beroende på behov. Om dig Vi söker dig som är engagerad, strukturerad, förtroendeingivande och har ett eget driv. Du drivs av att arbeta med försäljning och har förmodligen arbetat i en roll där service och kundbemötande är i centrum tidigare. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet från ett serviceinriktat arbete. Har vana för att arbeta med många arbetsuppgifter parallellt. Om oss: Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. Kontakt: Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta TA-Partner Vendela Ejdenwik på [email protected]. Notera att alla ansökningar sker via annonsen av GDPR-skäl. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast då urvalet kommer att ske löpande. Start för tjänsten är i augusti. Välkommen in med din ansökan! Läs mer om oss här https://jobb.svenskfast.se/ https://www.instagram.com/livetpasvenskfast/
Vi behandlar inte ansökningar via jobbsajter. Ansök via vår webbsida. Se länk. Om dig Brinner Du för försäljning? Då är detta rätt tjänst för Dig! Vi söker efter en driven, fokuserad och resultatinriktad person. Har Du tidigare försäljningserfarenhet är det meriterande. Det gäller speciellt uppsökande försäljning inom B2B och B2C. Du ska kunna skapa och leverera nya säljuppdrag tillsammans med våra registrerade fastighetsmäklare. Det är viktigt att du har god social kompetens, är engagerad och skicklig på att identifiera affärsmöjligheter i olika situationer. Du måste ha körkort och ständig tillgång till en bil. Dina arbetsuppgifter Du ska kunna skapa och leverera nya affärer genom bl.a. uppsökande försäljning och nätverksbyggande mot kunder. En säljkoordinator arbetar i team tillsammans med våra registrerade fastighetsmäklare. Lön och förmåner Lön är baserad på provision. Det finns möjlighet till att tjäna en av branschens topplöner. Tre månaders garantilön ingår i början av anställning. Arbetstiderna är flexibla med stort eget ansvar. Friskvård, tjänstepension och andra förmåner ingår också. Om JNF Jonas Nilsson Fastighetsförmedling AB är en fastighetsmäklarfirma i Norrbotten och Västerbotten. Vi förmedlar bostadsrätter, villor, fritidshus, tomter och kommersiella fastigheter. Huvudkontoret finns i Luleå med lokalkontor i Umeå, Piteå, Skellefteå, Kiruna och Jokkmokk. Vi har en unik mäklartjänst med en försäljningsmetod och aktivitetsnivå som inte liknar någon annan på marknaden. Vi har mycket gott rykte hos våra kunder och vår ambition är att alltid jobba nära våra uppdragsgivare och spekulanter. Vi var ett av Sveriges Superföretag 2018, 2019, 2020 och 2021 enligt Dun & Bradstreet. Vi var ett av Sveriges Gasellföretag 2018 i tidningen Dagens industri.
Svensk Fastighetsförmedling fortsätter att växa och söker nu en Teamledare till Mäklarsupporten som vill bidra till fler affärer och högre kundnöjdhet! Har du erfarenhet som mäklarkoordinator eller mäklarassistent och vill ta klivet som Teamledare? Då är det här jobbet för dig! Om rollen Som Mäklarkoordinator och Teamledare är du en nyckelperson i vår mäklarsupport och arbetar i nära samarbete med våra franchisetagare och mäklare runt om i Sverige. Du är en del av affärsområde Kundcenter, en central funktion som levererar affärsstödjande tjänster till hela vår kedja. I rollen kombinerar du operativt arbete med ledaransvar. Du ingår i ett engagerat team av kundrådgivare och koordinatorer där du bidrar till att säkerställa en effektiv, strukturerad och professionell kundupplevelse genom hela affären. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i centrala Stockholm och du rapporterar till vår Kundcenterchef. Rollen innefattar i dagsläget inget formellt personalansvar, men det kan bli aktuellt i takt med att rollen och teamet utvecklas. Arbetsuppgifter som Mäklarkoordinator: • Förbereda presentationsmaterial inför intags- och värderingsmöten • Koordinera förmedlingsuppdrag och vara kontaktperson för både säljare och köpare • Utföra faktagranskning av bostäder och tillhörande områdesinformation • Säkerställa en strukturerad och kvalitativ affärsprocess • Boka kundmöten och utveckla kundvårdsrutiner Dina ansvarsområden som Teamledare: • Leda och fördela det dagliga arbetet inom Mäklarsupporten • Hålla regelbundna möten, avstämningar och veckogenomgångar med ditt team • Ansvara för administration kring Mäklarsupportens konsulter och samarbete med anslutna butiker • Introducera, utbilda och coacha nya och befintliga Mäklarkoordinatorer Din profil Minst 2 års erfarenhet som mäklarkoordinator eller mäklarassistent Flytande i svenska i tal och skrift Strukturerad, lösningsorienterad och administrativt skicklig Samarbetsvillig och positiv med god förmåga att skapa relationer Meriterande: Tidigare erfarenhet som Teamledare Tidigare erfarenhet som Kontorschef på ett mäklarkontor Vi erbjuder Hos oss blir du en del av en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med stark gemenskap. Vi erbjuder löpande utbildningar, attraktiva förmåner och sociala aktiviteter. Dessutom har du möjlighet att utvecklas och på sikt ta ett större ansvar inom organisationen. Låter det intressant? Ansök redan idag! Vid frågor kontakta rekryterare Sofia Lundberg på [email protected]. Vi intervjuar löpande. Observera att vi i den här rekryteringen endast överväger personer med erfarenhet som mäklarkoordinator eller mäklarassistent.
Är du en serviceinriktad och noggrann person som vill arbeta hos oss i sommar? Vi på Svensk Fastighetsförmedling Borlänge söker en mäklarkoordinator för veckorna 26-33. För att du ska få en bra start kommer du att ha upplärning under två veckor i maj. OM ROLLEN Som mäklarassistent kommer du ha en av de viktigaste funktionerna i våra team där din främsta uppgift kommer vara att stötta mäklarna i försäljningsprocesserna och ge våra kunder service utöver det vanliga. Vi tror att du som person har en hög servicekänsla, arbetar proaktivt och självständigt med en genuin glädje för att möta nya människor! Arbetsuppgifterna kommer att innefatta svara i telefon, ringa våra kunder, boka tillträden, ta extravisningar åt mäklarna, göra visningsmaterial, boka besiktning och fotografering samt ansvara för marknadsföring lokalt med mera. Därför tror vi att du kommer trivas som bäst om du är en positiv, social person som gillar högt tempo, omväxlande arbete och att ta stort eget ansvar. OM DIG Som mäklarassistent är det viktigt att du är noggrann och har ett sinne för ordning. Du behöver inte tidigare ha erfarenhet av en liknande roll. Du behöver vara lösningsorienterad, noggrann, förstå vad bra service innebär och är duktig på att ha direktkontakt med våra kunder. Har körkort och tillgång till egen bil Är serviceinriktad och trivs i en social roll Har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera administrativa uppgifter Kan arbeta samtliga veckor, 26-33 OM OSS Vi är marknadsledande i Leksand och i Gagnef och i båda bobutikerna är vi två mäklare och en assistent. Totalt är vi 23st medarbetare i Dalarna med lokala kontor i Avesta, Hedemora, Säter, Hedemora, Borlänge. Gagnef, Vansbro och Rättvik. I denna tjänst kommer du att utgå från kontoret i Leksand och Gagnef. OM SVENSK FASTIGHETSFÖRMEDLING Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas och vi flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss erbjuds du som medarbetare löpande utbildningar, unika verktyg och delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se KONTAKT Urval sker löpande. Har du frågor om rollen? Kontakta ansvarig TA-partner Vendela Ejdenwik på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram
Är du en serviceinriktad och noggrann person som vill arbeta hos oss i sommar? Vi på Svensk Fastighetsförmedling Karlskoga söker en mäklarkoordinator för veckorna 27, 28, 29 & 30. För att du ska få en bra start kommer du att ha upplärning under två veckor under april och maj. Dessa dagar kan fördelas flexibelt och behöver inte vara två veckor i sträck. Om tjänsten: Som mäklarkoordinator är du en viktig del av vårt team och ansvarar för att stötta våra fastighetsmäklare i det dagliga arbetet. Du är serviceinriktad, strukturerad och har alltid kundens bästa i fokus. Dina arbetstider kommer vara mån-fre 08:00-17:00. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Administrativt arbete kopplat till bostadsaffärer Egna visningar av bostäder Ta emot kunder i butiken Vi söker dig som: Är minst 18 år Har körkort och tillgång till egen bil Är serviceinriktad och trivs i en social roll Har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera administrativa uppgifter Kan arbeta samtliga veckor, 27-30 Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Om oss Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Kontakt Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Franchisetagare Johan Tjernström [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Svensk Fastighetsförmedling Karlskoga Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram
Svensk Fastighetsförmedling fortsätter att växa och söker nu en Mäklarkoordinator som vill bidra till fler affärer och högre kundnöjdhet! Har du erfarenhet som fastighetsmäklare, mäklarkoordinator eller mäklarassistent? Vill du utvecklas i en roll där du på sikt kan ta ett större ansvar? Då är det här jobbet för dig! Om rollen Som Mäklarkoordinator blir du en del av vår mäklarsupport och arbetar tätt med våra franchisetagare och mäklare i hela Sverige. Du tillhör affärsområde Kundcenter som är en central funktion som levererar affärsfrämjande tjänster till vår kedja. Du ingår i ett team av kundrådgivare och mäklarkoordinatorer och bidrar till att skapa en effektiv och professionell kundupplevelse. Du rapporterar till vår Kundcenterchef och arbetar från vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter: Förbereda material inför intags- och värderingsmöten Koordinera förmedlingsuppdrag och ha kontakt med säljare och köpare Faktagranskning av bostäder och områden Administrera och strukturera affärsprocessen Utveckla kundvårdsrutiner och boka möten med potentiella kunder På sikt kan rollen utvecklas med mer ansvar inom projektledning. Din profil Minst 1 års erfarenhet som fastighetsmäklare, mäklarkoordinator eller mäklarassistent Flytande svenska i tal och skrift Strukturerad, lösningsorienterad och administrativt skicklig Samarbetsvillig och positiv med god förmåga att skapa relationer Meriterande: Tidigare erfarenhet som projektledare eller teamlead Vi erbjuder Hos oss blir du en del av en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med stark gemenskap. Vi erbjuder löpande utbildningar, attraktiva förmåner och sociala aktiviteter. Dessutom har du möjlighet att utvecklas och på sikt ta ett större ansvar inom organisationen. Låter det intressant? Ansök redan idag! Vid frågor kontakta rekryterare Sofia Lundberg på [email protected]. Vi intervjuar löpande. Observera att vi i den här rekryteringen endast överväger personer med erfarenhet som fastighetsmäklare och/eller mäklarassistent. Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss erbjuds du som medarbetare löpande utbildningar, unika verktyg och en unik plattform där alla våra anställda har möjligheten att vara delägare. Kedjan ägs av över 700 medarbetare och franchisetagare. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se.
Trivs du i rollen som spindeln i nätet och har ett intresse för mäklaryrket? – Då är detta en tjänst för dig. Svensk Fastighetsförmedling i Lund söker nämligen nu efter en Mäklarkoordinator. Svensk Fastighetsförmedling har sedan starten 1937 växt till ett av landets största mäklarföretag och förmedlar idag allt från bostäder till skog & lantbruk. Vi är därmed Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. I vår bobutik i Lund värdesätter vi en öppen atmosfär och skapar en plattform för att stödja din personliga utveckling. Vi uppmuntrar gemenskap och ett engagerat arbetsklimat. Vi ser gärna att du är bosatt i Lund, alternativt har tankar på att flytta till Lund. Om tjänsten Som mäklarkoordinator kommer du att ha en nyckelroll i vår bobutik. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar att stötta mäklarna i försäljningsprocessen och att ge våra kunder en service utöver det vanliga. Du kommer också att ansvara för administrativa uppgifter, hantera kundkontakter, delta i inköpsprocesser och marknadsföring via sociala medier. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som tycker om att möta nya människor och som trivs i en miljö där försäljning är i fokus. Du bör ha en stark känsla för service, vara bekväm med att arbeta kreativt och kunna hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser också att du är självgående, ansvarsfull och har en positiv attityd. Vi söker dig som: Flytande i Svenska, tal/skrift B-körkort Tidigare arbetslivserfarenhet som mäklarkoordinator eller liknande roll Erfarenhet av att arbeta med administration Gymnasial utbildning Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom mäklarassistent eller fastighetsmäklare Arbetat som fastighetsmäklare Om oss: Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se. Kontakt: Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Franchisetagare Anna Maria Kronqvist på [email protected] & TA-Partner Sofia Lundberg på [email protected] eller 076-771 92 32. Notera att alla ansökningar sker via annonsen av GDPR-skäl. Vi ser fram emot att få din ansökan snarast då urvalet kommer att ske löpande. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Välkommen in med din ansökan! Läs mer om oss här https://jobb.svenskfast.se/ https://www.instagram.com/livetpasvenskfast/
Studerar du och söker ett extrajobb där du får möjlighet att arbeta serviceinriktat? Vi söker nu visningsassistenter till IKANO Bostad som under vårterminen 2025 stöttar mäklare med administrativa arbetsuppgifter under visningar. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar under vårterminen 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos IKANO Bostad. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Tjänsten innebär 2–4 pass i månaden där du arbetar 3 h per pass. Du behöver studera eftergymnasiala studier om minst 50 %. Om företaget IKANO Bostad är en långsiktig fastighetsägare och bostadsutvecklare. Med omtanke och engagemang äger och utvecklar de hållbara stadsdelar och bostäder i Sverige och Danmark. IKANO Bostad grundades 2005 och ingår i IKANO Group, en internationell företagsgrupp startad av grundaren till IKEA. Arbetsuppgifter Som visningsassistent hos IKANO Bostad är din huvudsakliga uppgift att ta emot besökare vid porten och samla in deras kontaktuppgifter, inklusive namn, telefonnummer och e-postadress. Du registrerar besökarna som ska titta på inflyttningsklara bostäder och ser till att allt går smidigt. Dessutom ger du administrativt stöd till mäklaren på plats, vilket innebär att du hjälper till med diverse praktiska och organisatoriska uppgifter under visningarna. Sammanfattningsvis stöttar du mäklaren och ser till att visningarna blir framgångsrika och välorganiserade. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Pågående eftergymnasiala studier om minst 50 % • Tidigare arbetserfarenhet inom kundservice • Goda kunskaper i svenska och engelska För att trivas i rollen som visningsassistent tror vi att du är en social och serviceinriktad person som trivs med att hjälpa såväl kunder som dina kollegor. Du har förmågan att arbeta noggrant och kvalitativt samtidigt som du är flexibel och är behjälplig där du behövs. Övrig information Start: Februari 2025Plats: Årsta/SollentunaLön: Timlön enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb